PDA

Bekijk de volledige versie : TV schakelt altijd naar DVD (ook als ie standby staat)



jmreijnders
22-10-2003, 19:49
Mijn TV schakelt bij het inschakelen altijd naar de DVD ook al staat die standby.
Alleen wanneer ik echt de power switch van de DVD speler (zit achterop) omzet schakelt de TV terug naar normaal.
De speler is een Daewoo DVG-5000D.

Het is niet onoverkomelijk maar het is lastig.

Weet iemand hoe dit komt of hoe ik dit kan veranderen?

Dank

Jos

Peter Porrio
23-10-2003, 15:25
Dit kun je op 2 manieren oplossen:

1) Goedkoop: ga naar het menu van je TV en wijzig bij de instellingen van je scartaansluitingen de optie dat de TV automatisch een bron (DVD of Video) weergeeft wanneer deze een signaal afgeeft;

2) Duurder: koop een scartkabel die alleen aders heeft lopen voor RGB weegave (dus geen audio en andere besturingselementen). Dan moet je Scartingang en DVD speler uiteraard geschikt zijn voor RGB doorgave/weergave.

Maar...probeer eerst optie 1 eens.

Succes

Sandor
23-10-2003, 15:57
Hoi,

als je een scart-kabel hebt die je kan openmaken kan je pin nummer 8 losmaken, dit zorgt ervoor dat je tv niet meer switcht bij een signaal van de DVD-speler. Nadeel is dat je dan altijd zelf op je tv de DVD ingang moet kiezen als je DVD wil kijken.

Suc6 ermee

Mr.C
25-10-2003, 00:20
je krijgt dit "verschijnsel" meestal omdat je het aan de eerste scartsluiting hebt aangesloten.
als je meerdere scart-ingangen hebt, dan kun je het in een andere doen. bijv. in de 2de ingang.