PDA

Bekijk de volledige versie : Sergio Leone westerns



rtoonen
26-10-2003, 12:43
Zojuist Once upon a time in the West gekeken. Werkelijk een overdonderende ervaring. De combinatie van beeld en geluid was onovertroffen. Beide zijn overigens weer puntgaaf. Weet iemand wat de DVD kwaliteit van de Dollars-trilogie van Leone is (The good the bad, few dollars more enz)? Zijn deze ook op een dergelijke manier gerestaureerd en in bezit van 5.1 audio?



gr,

Rob

Henk Kruse
26-10-2003, 13:41
Ik trek ze even uit de kast....

A fistfull of dollars:
geluid: 2.0
beeld: 2.35:1
extra's: -
subs: NL

For a few dollars more:
geluid: Mono
beeld: 2.85:1
extra's: trailer, boeje
subs: NL UK FR

The good, the bad and the ugly:
geluid: Mono
beeld: 2.35:1
extra's: trailer, 14 minuten extra materiaal, herstelde beeld- en geluidsband
subs: NL UK

Henk K.
(Die net once upon a time in the West opnieuw zag)

Lex v/d Moolen
26-10-2003, 13:44
Ik trek ze even uit de kast....

A fistfull of dollars:
geluid: 2.0
beeld: 2.35:1
extra's: -
subs: NL

Ik zag pas de UK versie, dezelfde specs. Beeldkwaliteit matig, veel onregelmatigheden en het geluid is helemaal een drama. heel jammer, maar ja, hij kostte ook minder dan €10.

PS. @ rtoonen > Het is trouwens Sergio Leone, niet Leoni

rtoonen
26-10-2003, 15:16
Ik dacht dat The good & the bad een 5.1 track had. Ik heb de DVD eens in handen gehad. Jammer, die muziek is ook erg de moeite waard.

tolpol
27-10-2003, 14:51
Fistful of Dollars en The Good, the Bad and the Ugly zijn beiden NLO anamorf uitgebracht. Geluid is maar zo-zo, maar beeld is okee - zeker The Good, ... is vrij goed van beeldkwaliteit.
For a Few Dollars more is NLO letterbox uitgebracht. Ik wacht op een anamorfe transfer vooraleer ik me die aanschaf.

Kevin Baeckelandt
30-10-2003, 08:45
Ik trek ze even uit de kast....

A fistfull of dollars:
geluid: 2.0
beeld: 2.35:1
extra's: -
subs: NL

For a few dollars more:
geluid: Mono
beeld: 2.85:1
extra's: trailer, boeje
subs: NL UK FR

The good, the bad and the ugly:
geluid: Mono
beeld: 2.35:1
extra's: trailer, 14 minuten extra materiaal, herstelde beeld- en geluidsband
subs: NL UK

Henk K.
(Die net once upon a time in the West opnieuw zag)

Volgens mij zijn er spijtig genoeg geen plannen om een betere versie (hopelijk wel na het succes van OUATITW) uit te brengen van deze films. Jammer want de soundtrack van deze films zijn adembenemend.

Dennis Kuijper
30-10-2003, 15:43
Ik trek ze even uit de kast....

A fistfull of dollars:
geluid: 2.0
beeld: 2.35:1
extra's: -
subs: NL

For a few dollars more:
geluid: Mono
beeld: 2.85:1
extra's: trailer, boeje
subs: NL UK FR

The good, the bad and the ugly:
geluid: Mono
beeld: 2.35:1
extra's: trailer, 14 minuten extra materiaal, herstelde beeld- en geluidsband
subs: NL UK

Henk K.
(Die net once upon a time in the West opnieuw zag)

Volgens mij zijn er spijtig genoeg geen plannen om een betere versie (hopelijk wel na het succes van OUATITW) uit te brengen van deze films. Jammer want de soundtrack van deze films zijn adembenemend.

Volgens mij waren ze bezig om The good,the bad and the ugly opnieuw uit te brengen met 5.1 track

The Scratcher
30-10-2003, 20:33
Volgens mij zijn er spijtig genoeg geen plannen om een betere versie (hopelijk wel na het succes van OUATITW) uit te brengen van deze films. Jammer want de soundtrack van deze films zijn adembenemend.

Oh jawel hoor! Iig wel van The Good, The Bad and The Ugly! Lees deze thread maar eens door: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=323686&highlight=#674491

Deze dvd zal waarschijnlijk ook ergens volgend jaar verschijnen, hoop ik dan. 8)

chimera01
31-10-2003, 13:49
Wat niet wegneemt dat de huidige versies van deze films nog steeds veel filmgenot verschaft.

Verder heb je ook nog My name is nobody, bij deze film is Leone wel betrokken geweest. En die is enkel in Engeland te verkrijgen digital anamorphic widescreen, stereo, niet nl. ondertiteld.