PDA

Bekijk de volledige versie : rond verschijnsel bij dvd's ?



the_real_da
27-10-2003, 09:05
Hej.
Ik vroeg me iets af. Gister keek ik twin peaks en toen ik klaar was had ik ook nog ff de extra's gekeken. Na het kijken was er op cd 3 & 4 een rondje te zien. ( lijkt op een heeeeel licht veegje/krasje) Zag er grappig uit want het beestje was perfect rond.Later bleek dat ik meer dvd's heb met zo een rondje.
Nu ligt het niet aan me dvd speler want ik heb dvd's die alleen op die speler hebben gespeeld en ik heb dvd's die alleen op de oude hebben gespeeld en bijde hebben wel eens zo een tierelantijntje. dus ik vroeg me af wat zo een rondje nou is. is het een waar een laag wisseling optreed of is het iets anders ? Me speler staat waterpas en ik denk niet dat hij aanloopt. ( daar is het rondje te mooi rond voor en het krasje denk ik te licht)
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit kennen

Johan van den D.
27-10-2003, 15:55
Me speler staat waterpas en ik denk niet dat hij aanloopt. ( daar is het rondje te mooi rond voor en het krasje denk ik te licht)
Ik denk toch dat je het hierin moet zoeken ondanks dat je speler waterpas staat.

the_real_da
27-10-2003, 16:02
zou betekenen dat 3 dvd spelers ( me ouders, me vriendin en me eigen) aanlopen ... lijkt me sterk.. :S daarom post ik het ook ( als ik dacht dat het aanlopen was was ik al bij de winkel geweest)

Johan van den D.
27-10-2003, 16:51
Dat vertelde je er niet bij.
Je had het immers over jouw speler die waterpas stond en daarom ging ik ervan uit dat het om één speler ging.
Maar wie zeg dat die cirkels niet op één van de drie speler gebeurd ??
Of zijn er dvd,s die niet op ieder van die drie spelers heeft gespeeld maar desondanks toch een cirkel hebben ??

the_real_da
28-10-2003, 09:27
het laatste
sorry als ik niet duidelijk was :oops:

Johan van den D.
28-10-2003, 16:11
Dan s het inderdaad heel vreemd en is mij nog nooit opgevallen of andere dvd,s het ook hebben.

Patrick Deckard
28-10-2003, 16:16
Ben deze discussie aan het volgen, en ik vroeg me af wat jullie bedoelen met "een dvd-speler die aanloopt"?... Dank voor reactie!!!

Johan van den D.
28-10-2003, 16:25
Dat de dvd schijf tijdens het rond draaien iets van de speler raakt.
Dat de dvd bijvoorbeeld tijdens het draaien de lens/laser of iets dergelijks raakt.
Een dvd kan wel eens in onbelans zijn al zullen dat uitzonderingen zijn.

dr. blood
30-10-2003, 20:43
Ik ken dat verschijnsel van Playstation …