PDA

Bekijk de volledige versie : nieuwe dubbel-dvd Bruce Springsteen Live in Barcelona



raymond koene
27-10-2003, 10:18
Een week na de release van 'The Essential Bruce Springsteen', op 17 november (2003), ligt de dubbel-dvd 'Live In Barcelona' in de winkel. (Content4You)

raymond koene
27-10-2003, 11:50
'Bruce Springsteen and the E Street Band: Live in Barcelona,' includes the entirety of Springsteen and the Band's October 2002 concert at Barcelona's Palau St. Jordi, a show which prompted the Spanish newspaper El Pais to rave "The Boss made the walls of the Palau St. Jordi tremble." In addition, the set contains the featurette "Drop the Needle and Pray: The Rising on Tour," packed with never before seen material, including new interviews, footage from this summer's US stadium tour at Fenway Park and Giants Stadium, and a photo montage chronicling 'The Rising' tour.

The 2-DVD set contains almost three hours of footage, with Dolby Digital 5.1 Surround Sound audio recorded and mixed by 'The Rising' producer Brendan O'Brien. The concert in Barcelona, portions of which were broadcast on MTV Europe and CBS, was widely considered among the most exciting of the 120 dates on Springsteen and the Band's acclaimed 'Rising' world tour dates. Together with the bonus material and U.S. footage, the DVDs are a compelling document of one of the most sucessful concert tours of all time.

The executive producers of 'Live in Barcelona' are Jon Landau and Barbara Carr. The DVDs were produced by George Travis and directed by Chris Hilson. Thom Zimny, whose editing on the 2001 HBO concert special "Bruce Springsteen and the E Street Band," won an Emmy, also edited 'Live in Barcelona.'


TRACK LISTING: "Bruce Springsteen and the E Street Band: Live in Barcelona" DVD

Disc 1
The Rising
Lonesome Day
Prove it All Night
Darkness On the Edge of Town
Empty Sky
You're Missing
Waitin' on a Sunny Day
The Promised Land
Worlds Apart
Badlands
She's the One
Mary's Place
Dancing in the Dark
Countin' on a Miracle
Spirit in the Night
Incident on 57th Street
Into the Fire

Disc 2
Night
Ramrod
Born to Run
My City of Ruins
Born in the USA
Land of Hope and Dreams
Thunder Road

Bonus Documentary: "Drop the Needle and Pray: The Rising on Tour," featuring rare live footage of historic shows at Boston's Fenway Park and New Jersey's Giants Stadium, exclusive interviews with Springsteen and E Street Band members, and unpublished photos chronicling 'The Rising' tour.

Mycroft
28-10-2003, 08:41
Hebbe, hebbe!!!!! :D :D

Richard B.
29-10-2003, 00:10
Als fan ben ik errug benieuwd naar deze: naar de opname van het concert EN naar de documentaire. Het concert in Barcelona was een erg goeie, alhoewel de setlist niet zo heel veel bijzondere nummers bevatte. Ik hoop dat ze btw nog wat laten zien van Rotterdam (ik was bij ALLE 3 de concerten :P ) en misschien nog wat van Milaan want dat moet ook een heel memorabel concert geweest zijn.

Nog een klein factoid: tijdens de 120 shows van de Rising tour werden er maar liefst 153 verschillende nummers gespeeld. :shock: Jammer dat ze AL die nummers niet op dvd uitbrengen: wat een mooie collectie zou dat zijn...

Harry V.
04-11-2003, 13:00
Vond Live in New York City een ERG goede dvd. Zal deze dus ook wel weer gaan aanschaffen :roll: :D

Tip voor de liefhebber: met de verschillende kortingslinks is deze te bestellen bij Cd-Wow voor 9 Britse ponden :wink:

Mike Philippens
04-11-2003, 13:41
Vond Live in New York City een ERG goede dvd. Zal deze dus ook wel weer gaan aanschaffen :roll: :D
Ben ik dan de enige die vond dat ie nogal tamelijk vals speelde? Of hoort dat zo bij Bruce?

Harry V.
04-11-2003, 13:50
Vond Live in New York City een ERG goede dvd. Zal deze dus ook wel weer gaan aanschaffen :roll: :D
Ben ik dan de enige die vond dat ie nogal tamelijk vals speelde? Of hoort dat zo bij Bruce?

Hoe bedoel je?

Mike Philippens
04-11-2003, 15:24
Vond Live in New York City een ERG goede dvd. Zal deze dus ook wel weer gaan aanschaffen :roll: :D
Ben ik dan de enige die vond dat ie nogal tamelijk vals speelde? Of hoort dat zo bij Bruce?
Hoe bedoel je?
Zoals ik het zeg: vals spelen op zijn gitaar. Ik vond het geluid van de gitaar behoorlijk slecht. Ik heb de DVD zelf niet, maar ik heb 'm van iemand geleend een tijdje terug en ik vond dat ie maar matig speelde.

Harry V.
04-11-2003, 15:38
Vals spelen kan je op diverse manieren ;)

Heb het concert 1x helemaal gezien en (kan ook liggen aan het feit dat ik geen geluidset e.d. eraan heb hangen en dus de fijnste details niet uit het geluid haal) ik vond dat wel meevallen. Vond wel dat de andere 2 (Van Zandt & Lofgren) er beter uitkwamen.

Mike Philippens
04-11-2003, 15:47
Vals spelen kan je op diverse manieren ;)
Heb het concert 1x helemaal gezien en (kan ook liggen aan het feit dat ik geen geluidset e.d. eraan heb hangen en dus de fijnste details niet uit het geluid haal) ik vond dat wel meevallen. Vond wel dat de andere 2 (Van Zandt & Lofgren) er beter uitkwamen.
Ik zal 'm nog 'ns een keer meenemen van die vriend van me. Wat me bijgebleven is, is dat ik idd Van Zandt veel beter vond spelen en Bruce speelde bij vlagen vals of gewoon niet helemaal lekker. Nu ben ik geen echte fan van Bruce, dus ik ga dan op een gegeven moment naar andere dingen zitten kijken en luisteren. Misschien viel het me daarom op.

Richard B.
04-11-2003, 23:59
Vals spelen kan je op diverse manieren ;)
Heb het concert 1x helemaal gezien en (kan ook liggen aan het feit dat ik geen geluidset e.d. eraan heb hangen en dus de fijnste details niet uit het geluid haal) ik vond dat wel meevallen. Vond wel dat de andere 2 (Van Zandt & Lofgren) er beter uitkwamen.
Ik zal 'm nog 'ns een keer meenemen van die vriend van me. Wat me bijgebleven is, is dat ik idd Van Zandt veel beter vond spelen en Bruce speelde bij vlagen vals of gewoon niet helemaal lekker. Nu ben ik geen echte fan van Bruce, dus ik ga dan op een gegeven moment naar andere dingen zitten kijken en luisteren. Misschien viel het me daarom op.
Misschien dat 'vals' een betrekkelijk begrip is want mij is het nooit opgevallen. Het zal misschien ook wel een beetje afhangen van wat voor muziek je houdt.

Harry V.
05-11-2003, 00:43
Ik zal 'm nog 'ns een keer meenemen van die vriend van me. Wat me bijgebleven is, is dat ik idd Van Zandt veel beter vond spelen en Bruce speelde bij vlagen vals of gewoon niet helemaal lekker. Nu ben ik geen echte fan van Bruce, dus ik ga dan op een gegeven moment naar andere dingen zitten kijken en luisteren. Misschien viel het me daarom op.
Misschien dat 'vals' een betrekkelijk begrip is want mij is het nooit opgevallen. Het zal misschien ook wel een beetje afhangen van wat voor muziek je houdt.

Het kan ook zijn dat je net een moment/nummer ziet dat niet zo lekker loopt. Heb dat idee een keer of 2 gehad toen ie gitaar speelde, dus ik vind dat wel meevallen...

Richard B.
15-11-2003, 19:59
Ik heb hem en hij is erg goed! Mooie opname van een van de beste shows van de tour. De extra's zijn een beetje aan de korte kant maar vooral de Fenway-clip is errrug cool.

Harry V.
16-11-2003, 06:44
Ik heb hem en hij is erg goed! Mooie opname van een van de beste shows van de tour. De extra's zijn een beetje aan de korte kant maar vooral de Fenway-clip is errrug cool.

Bij mij staat hij op de verlanglijst :(

marsie030
16-11-2003, 08:07
Ik heb hem en hij is erg goed! Mooie opname van een van de beste shows van de tour. De extra's zijn een beetje aan de korte kant maar vooral de Fenway-clip is errrug cool.

De mijne is onderweg, ik kan niet wachten.
U2 go home is ook op de post, waarom komt altijd alles tegelijk uit.