PDA

Bekijk de volledige versie : DTS receiver



StevenTD
20-11-2001, 10:12
Nog een vraagje van de (on)gelukkige winnaar ...

Noch mijn dvd-speler (Samsung dvd-511), noch mijn geluidsinstallatie (Bose Lifestyle® 50 Home Theater System) hebben een ingebouwde DTS-receiver ...

Wat is de goedkoopste manier om deze zaken te behouden en toch te genieten van DTS ...

Cheerio,
StevenTD.

Raskel
20-11-2001, 10:32
De goedkoopste manier lijkt mij een dts reciever te kopen..

PM
20-11-2001, 10:34
als je dat geld wat je voor de bose-set vraagt ervoor krijgt, dan kun je een leuke set kopen met echte speakers :) en natuurlijk DTS enzo..

StevenTD
20-11-2001, 11:35
wat kost zo'n receiver en is er ook een kwaliteitsverschil in?

PM
20-11-2001, 11:56
een goede receiver heb je al vanaf ongeveer 1000,-... maar je kunt t zo gek maken als je zelf wilt...
Zoek maar effe op dit forum... er zijn meer discussies over geweest..

StevenTD
20-11-2001, 12:03
niets goedkoper?

Koofie
20-11-2001, 12:26
Beste DTS/Dolby Digital recievers heb je van af +- 2000,-

Ik zou voor ongeveer die prijs kijken, ga niet echt naar de 3000,- want die zijn nooit echt beter in kwaliteit maar hebben alleen maar meer vermogen. Terwijl je beter een reciever van 2000,- kan kopen en dan een dikke poweramp van 1000,- er aan hangen voor je front speakers(beter dan de reciever/amp van 3000,-) of later zelfs meerdere poweramps als je naar een nog grootere ruimte gaat ofzo en al je kanalen extra wilt versterken.

Raskel
20-11-2001, 12:43
Als je echt goedkoper wilt gaan zoeken dan zou ik eens 2e hands gaan kijken, daar zitten vaak leuke aanbiedingen tussen.

PM
20-11-2001, 12:55
nou ehh... als je 11.000,- te besteden hebt... is een receivertje van 1000,- niet veel geld... ik zou echt eerder voor een ietsie duurdere gaan met dat budget... meer iets van 2500,- ofzo dan 1500 dvd-speler en rest speakers+kabels..

smartsys
22-11-2001, 10:41
Het probleem met jouw Bose LifeStyle systeem kan je niet aansluiten op een receiver.

De versterker bevindt zich, als ik me niet vergis, in de subwoofer en alle luidsprekers worden aangestuurd vanuit het Lifestyle console. Een receiver is dus nergens op aan te sluiten, tenzij je de controle kabel modificeerd en je Lifestyle console dus geheel buiten spel zet.

Ik zou de hele zooi VERKOPEN, niet meer naar BOSE kijken en luisteren en een leuk setje aanschaffen dat incl. DVD, receiver, 5 speakers (front, rear & center) en redelijke bekabeling ongeveer 5000,00 to 6000,00 gulden kost.
Dit is te realiseren en dat heb je en DTS en redelijk hoogwaardig geluid ipv. het super vage mega brede overal stereo geluid van BOSE. Even voor de newbies. Een stereo geluidsbeeld wordt gecreërd door twee weergevers. Deze weergevers staan ongeveer 3meter uit elkaar en minimaal een halve meter vanaf de achtermuur. Tussen en rondom deze speakers zal bij een goede set een compleet 3D beeld ontstaan. Dus diepte, hoogte en breedte informatie wordt door deze twee speakers gecreëerd. Bij BOSE is daar echter op geen enkele manier sprake van, omdat er ook geluid via de muur wordt weerkaatst en dus de timing compleet anders is dan het geluid dat je oor direct bereikt. Hierdoor is een nauwkeurig 3D beeld onmogelijk.
Een ander enorm BOSE probleem is de super slechte kwaliteit van hun drivers. Allemaal breedband papierconus speakers. Wanneer je naar merken als Tannoy, B&W, Dynaudio, Infinity, JBL, etc... kijkt, zie je dat zij allemaal verschillende typen speakers gebruiken voor een appart gedeelte van het audio gebied. Zo worden er veel dome-tweeters gebruikt, kevlar-mid en laag weergevers en weet ik veel wat voor space tech er allemaal gebruikt wordt. Wanneer je het verschil tussen bijv. de top weergever van Bose de 901 vergelijkt met een top weergever uit dezelfde prijsklasse van B&W bijv. de Nautilus 804 of zelfs 803, dan weet je niet wat je hoord aan verschil. Het is waar dat de weergever van Bose waarschijnlijk MEER geluid produceerd, maar de soundstage van de B&W kan niet door de BOSE worden benaderd.
Stap dus af van BOSE en ga naar iets goeds luisteren.