PDA

Bekijk de volledige versie : The NeverEnding Story DTS



Cinemaniac
27-10-2003, 16:42
Ik zag deze titel laatst bij FRS liggen voor 'n aantrekkelijke prijs. Zowel beeld als geluid (DTS) zijn digitaal opgepoetst, maar ja..... 't is 'n product van de niet-zo-vertrouwen-label Dutch FilmWorks. Weet iemand misschien of de dvd echt zo goed is?

Frank
27-10-2003, 16:53
Ik zag deze titel laatst bij FRS liggen voor 'n aantrekkelijke prijs. Zowel beeld als geluid (DTS) zijn digitaal opgepoetst, maar ja..... 't is 'n product van de niet-zo-vertrouwen-label Dutch FilmWorks. Weet iemand misschien of de dvd echt zo goed is?

Heb je 'm al zien liggen? Hij was namelijk aangekondigd voor een release op 4 november. Ik weet niet hoe deze release is, maar ik hoop dat deze wel beter is dan de eerdere uitgave, anders koop ik 'm niet. Weet je de prijs nog?

Edit: hij staat niet op de site van de FRS

Trouwens, met een discussie over deze nieuwe release zijn we al begonnen in onderstaande thread.

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=16485&highlight=neverending

Roberto G
27-10-2003, 17:20
ik zag hem net ook bij FRS liggen , maar hij lag niet tussen de andere dvd's maar stond in een fitrine kast achter de kassa.

Frank
27-10-2003, 18:05
Morgen ook maar eens kijken bij de FRS hier in Helmond.

Jeronimo
27-10-2003, 18:14
Staan er op deze nieuwe versie ook interessante extra's?
Want om hem alleen voor het DTS geluid aan te schaffen....alhoewel....zo'n leuke film... ;-)

Frank
27-10-2003, 18:20
Staan er op deze nieuwe versie ook interessante extra's?
Want om hem alleen voor het DTS geluid aan te schaffen....alhoewel....zo'n leuke film... ;-)

De nieuwe versie is een zogenaamde HI-BIT versie. Die naam doet me denken aan Superbit. In dat geval zullen er wel geen extra's op staan, hoewel dat natuurlijk wel leuk zou zijn. In Duitsland bijvoorbeeld is eerder dit jaar een dubbeldisc uitgebracht met twee versies van de film en een aantal extra's, waaronder een documentaire van zo'n 45 minuten.

Frank
28-10-2003, 16:17
Ik heb de nieuwe versie vandaag aangeschaft (7,50 bij de Free Record Shop). Hieronder de specificaties:

http://members.chello.nl/f.vincent1/dvd/images/neverendingstory.jpg

- Geluid: Engels Dolby Digital 5.1 (448kpbs) & DTS 5.1 (768kpbs)
- Beeld: 16x9, 2.35:1 anamorphic widescreen (7.27mbps)
- Ondertiteling: Nederlands (uitschakelbaar)
- Extra's: geen

De beeld- en geluidskwaliteit is een verbetering ten opzichte van de eerdere uitgave.

kruspe
29-10-2003, 01:24
heb hem vandaag ook gekocht en ben benieuwd naar de beeld- en geluids kwaliteit!

xandernijsten
30-10-2003, 19:57
Ik zag bij de Makro in Nuth een mooie special edition uitgave van NeverEnding Story. Volgens mij zat deel 2 (The Next Chapter) er ook bij.

Frank
30-10-2003, 23:28
Ik zag bij de Makro in Nuth een mooie special edition uitgave van NeverEnding Story. Volgens mij zat deel 2 (The Next Chapter) er ook bij.

Da's volgens mij niet mogelijk. De rechten van deel 1 liggen bij Dutch FilmWorks en die van deel 2 bij Warner Bros.

xandernijsten
31-10-2003, 10:48
Ik zag bij de Makro in Nuth een mooie special edition uitgave van NeverEnding Story. Volgens mij zat deel 2 (The Next Chapter) er ook bij.

Da's volgens mij niet mogelijk. De rechten van deel 1 liggen bij Dutch FilmWorks en die van deel 2 bij Warner Bros.

Als ik er nog een keer ben, zal ik beter kijken wat het precies was, maar wat ik wel vrij zeker weet is dat het twee films waren die bij elkaar opgeteld 190 minuten duurden.

mjik83
31-10-2003, 23:39
Xander, jij bent in de war met de The Tales from The Neverending Story...

Tale 1: Heart Of Stone & Tale 2: The Gift Of The Name.

Das zijn volgens mij andere verhalen dan die met dat liedje wat de hele dag in je kop blijft zitten :P

Groeten Machiel

xandernijsten
01-11-2003, 09:03
Xander, jij bent in de war met de The Tales from The Neverending Story...

Tale 1: Heart Of Stone & Tale 2: The Gift Of The Name.

Das zijn volgens mij andere verhalen dan die met dat liedje wat de hele dag in je kop blijft zitten :P

Groeten Machiel

Je hebt gelijk :oops: , bedankt voor het oplossen van dit probleempje.

j0p3Y
01-11-2003, 11:30
Heb hem ook gekocht;
Ik had de vorige versie al, was de 2001 release met 4x3 beeld ('fullscreen' .. duh)
De versie die nu voor 7,50 in de winkels ligt, is de 'Remastered Widescreen Edition' met DTS en dus 16x9 beeld.
Goeie aktie van Dutch FilmWorks, om zo'n goede film opnieuw, maar dan met betere specs uit te brengen!!.

Helaas hebben de zgn. 'enhancements' niet helemaal opgeleverd wat je mag verwachten;
Ik ben van mening dat het beeld en het geluid verbeterd zijn. DTS (met hardwarematig gescheiden kanalen) en verbeterde vollere kleuren maken het wat mooier allemaal.
Helaas alleen (en dat vind ik érg jammer) dat aan het eind van de film, in de paleis-scene, die ontzettende vervuilingen door het beeld komen.
Waarschijnlijk hadden ze bij DFW geen tijd meer om de gehéle film op te poetsen. Die vervuilingen tref je bij de eerdere uitvoering (2001) niet aan.
In elk geval is wat mij betreft de film een aanrader, dus los van welke uitgave je hebt.

Overigens heb ik screendumps van de betreffende scene, van de 'oude' en de 'nieuwe' versie. Iemand enig idee hoe ik ze op het forum kan krijgen?

Edwin V
01-11-2003, 11:36
Heb hem ook gekocht;
Ik had de vorige versie al, was de 2001 release met 4x3 beeld ('fullscreen' .. duh)
D'r is nog een versie (die heb ik) 16:9 2.35:1 en wat me bijstaat DD 5.1.

Ook van DFW overigens.

Frank
01-11-2003, 12:10
D'r is nog een versie (die heb ik) 16:9 2.35:1 en wat me bijstaat DD 5.1.

Ook van DFW overigens.

Weet je dat zeker? Volgens mij is dit pas de eerste keer dat Ducht FilmWorks de film heeft uitgebracht met geluid in 5.1.

Mark Knoop
01-11-2003, 13:08
Ik heb de widescreen versie met DD 2.0 dacht ik.

Edwin V
02-11-2003, 12:47
D'r is nog een versie (die heb ik) 16:9 2.35:1 en wat me bijstaat DD 5.1.

Ook van DFW overigens.

Weet je dat zeker? Volgens mij is dit pas de eerste keer dat Ducht FilmWorks de film heeft uitgebracht met geluid in 5.1.
Kan ook wel 2.0 zijn geweest, maar het was wel in ieder geval anamorf widescreen.

Frank
02-11-2003, 17:18
Kan ook wel 2.0 zijn geweest, maar het was wel in ieder geval anamorf widescreen.

Dat kan kloppen. De eerste uitgave had beeld in anamorphic widescreen (hoewel de cover van de eerste druk aangaf dat het beeld fullscreen was) en geluid in DD 2.0.

matthe
04-11-2003, 03:50
Ik was laatst in de winkel hier int dorp. Verkoper was toevallig telefonisch bezig met een klant voor de laatste 2 exemplaren van Neverending Story II, "omdat deze terug werden gehaald uit de handel". Wat is hier mee aan de hand? Was volgens mij niet de Tales of zo, want die zien er anders uit. :twisted:

j0p3Y
04-11-2003, 06:02
Matthe, we hebben het hier niet over The Tales of..., maar over de oorspronkelijke film in een nieuwe DVD-versie ...

matthe
04-11-2003, 15:41
Het was een witte cover met Neverending story II erop. Maar waarom dan uit de handel gehaald?? Als ik al schreef: volgens mij dus niet Tales of...

Frank
04-11-2003, 16:26
Het was een witte cover met Neverending story II erop. Maar waarom dan uit de handel gehaald?? Als ik al schreef: volgens mij dus niet Tales of...

The NeverEnding Story II heeft inderdaad een witte cover. Waarom hij uit de handel wordt gehaald weet ik niet. Misschien heeft Warner besloten om geen exemplaren meer te persen voor deze titel.