PDA

Bekijk de volledige versie : Beamer advies / Traveller 737



Mike Lowery
29-10-2003, 15:13
Hallo,

Ik kan voor een leuke prijs aan deze Beamer komen maar ik heb geen idee of deze ook goed is voor een thuisbioscoop.

hier zijn wat specs die ik nog kon vinden op het internet.


http://www.projektoren-datenbank.com/pro/traveller737.htm

ik hoop dat iemand me iets kan vertellen over deze beamer.

maandag heb ik hem dan misschien in me bezit.

Godbluff
29-10-2003, 16:19
Ik ken deze beamer niet maar afgaande op de specificaties de volgende opmerkingen:

- lichtopbrengst lijkt redelijk goed
- contrastratio is aan de lage kant (lowcost homecinema projectors hebben al gauw een ratio van 700/800 en zelfs hoger)
- branduren van de lamp is standaard
- resolutie is goed (1024x768) voor een 4:3 projector
- nooit aanschaffen zonder het beeld - in dit geval film! - gezien te hebben. Het is belangrijk dat je er even een dvd speler op aansluit omdat er nog maar weinig projectoren zijn die "slecht" beeld laten zien bij presentatiemateriaal

Mike Lowery
29-10-2003, 21:57
Het probleem is dat de beamer met 1 grote verkoop mee gaat dus testen is echt onmogelijk, er is ook geen garantie etc. maar hier is de prijs ook naar. dus het blijft een gok.

maar mijn vraag is zou het een goed apperaat zijn voor home theater??? :roll:
qua beeld etc.
:wink:

Godbluff
29-10-2003, 22:31
tja als hij onder de 500 euro kost kun je het altijd proberen. Denk er wel aan dat het goed mogelijk is dat de lamp moet worden vervangen en deze kosten vaak rond de 500 euro.
Nogmaals ik zou liever voor een speciale homecinema projector gaan.

Leonard Shelby
29-10-2003, 22:50
tja als hij onder de 500 euro kost kun je het altijd proberen. Denk er wel aan dat het goed mogelijk is dat de lamp moet worden vervangen en deze kosten vaak rond de 500 euro.
Nogmaals ik zou liever voor een speciale homecinema projector gaan.

Dan zit je dus al op de 1000 euro :?

Infocus X1 = 1184,- nieuw met garantie en een mooi beeld.

Met andere woorden alleen doen als hij echt goedkoop is.

Mike Lowery
30-10-2003, 10:22
als het goed is kan ik hem kopen voor rondt de 150 euro.
dus dat lijkt me dan toch wel het proberen waard.

Als ik hem eventuel in huis heb maandag zal ik nog wel even vertellen hoe die het doet.

thanx voor jullie reactie's.