PDA

Bekijk de volledige versie : Alien Quadrilogy artwork



armanio
29-10-2003, 21:47
Heeft iemand enig idee of wij deze uitgave met de originele Amerikaanse artwork of de Engelse cliché-covers gaan krijgen ?
Waarschijnlijk ook hier weer hetzelfde verhaal als met de legacy-box:
dubbel bedrukte covers en helemaal geen inlays met extra info & foto's....

MAD
30-10-2003, 00:23
Sowieso is het artwork van de R2 (links) niet gelijk aan de R1 (rechts).

http://www.play.com/covers/125722m.jpg http://www.dvdboxoffice.com/images/90039647.jpg

Kevin Baeckelandt
30-10-2003, 07:54
Waarom krijgen wij regio 2ers altijd de bagger uitvoering (artwork is niet slecht maar R1 is zoveel mooier) :evil: Hopelijk is er geen verschil in de specs en extra's

Kars
30-10-2003, 08:03
Ik ben denk ik de enige die de twee covers niet voor elkaar onder vind doen. Ik heb altijd het hoesje van Alien erg mooi gevonden.

Niek
30-10-2003, 08:17
Ik vind eerlijk gezegd zelfs de R2 hoes mooier. Heb de originele posterart van Alien altijd al erg mooi gevonden.

-Niek-

Kevin Baeckelandt
30-10-2003, 08:26
Zijn de extra's en specs hetzelfde ?
Regio 1 vind ik iets strakker, Regio 2 vind ik wel mooi

MAD
30-10-2003, 09:32
Ik vind de R2 mooier. Er hebben ook heel kort (uurtje of zo) foto's van de (inhoud van de) R2 box zelf op DVD Answers en DVD-Times gestaan. Deze werden a la minuut ingetrokken omdat deze nog niet vrijgegeven mochten worden. Ik heb ze nog wel ergens op mijn PC opgeslagen, mocht iemand zich aanbieden om ze even online te zetten. :D

De R2 box (gelijk aan R1?) is heel bijzonder omdat het niet zo'n (zeg maar) "kartonnen vouwboek / digipack" is, zoals een normale box zou zijn. Het is een soort "reuze" keepcase met een groot aantal van die tussenflappen (net als zo'n tussenflap bij een 2 disk keecase). Alleen deze tussenflappen zijn uitgevoerd in transparant, fluoriserend groen plastic. Erg mooi!!! Nogmaals ik heb de foto's voor de liefhebbers...

Ik ben overigens al lang blij dat er uberhaupt een mooie nieuwe box komt, met nieuw artwork en zo. In plaats van zo'n goedkope hub of slipcase met daarin gewoon de vier losse keepcases (Legacy Box!). Dan weet ik in ieder geval waar ik met huidige set voor verkoop (Bij de Hannibal Lector Triology had ik ook alles verkocht, waarna bleek dat ik dezelfde set weer terugkreeg, alleen met nu een nieuwe slipcase :( Overigens de X-Men Collection met daarin beide delen gaat ook erg mooi worden!!!)

Kevin Baeckelandt
30-10-2003, 09:58
Ik vind de R2 mooier. Er hebben ook heel kort (uurtje of zo) foto's van de (inhoud van de) R2 box zelf op DVD Answers en DVD-Times gestaan. Deze werden a la minuut ingetrokken omdat deze nog niet vrijgegeven mochten worden. Ik heb ze nog wel ergens op mijn PC opgeslagen, mocht iemand zich aanbieden om ze even online te zetten. :D

De R2 box (gelijk aan R1?) is heel bijzonder omdat het niet zo'n (zeg maar) "kartonnen vouwboek / digipack" is, zoals een normale box zou zijn. Het is een soort "reuze" keepcase met een groot aantal van die tussenflappen (net als zo'n tussenflap bij een 2 disk keecase). Alleen deze tussenflappen zijn uitgevoerd in transparant, fluoriserend groen plastic. Erg mooi!!! Nogmaals ik heb de foto's voor de liefhebbers...

Ik ben overigens al lang blij dat er uberhaupt een mooie nieuwe box komt, met nieuw artwork en zo. In plaats van zo'n goedkope hub of slipcase met daarin gewoon de vier losse keepcases (Legacy Box!). Dan weet ik in ieder geval waar ik met huidige set voor verkoop (Bij de Hannibal Lector Triology had ik ook alles verkocht, waarna bleek dat ik dezelfde set weer terugkreeg, alleen met nu een nieuwe slipcase :( Overigens de X-Men Collection met daarin beide delen gaat ook erg mooi worden!!!)
Mail anders de foto's eens naar kevin.baeckelandt@pandora.be dan zet ik ze wel online, zodat iedereen er van kan genieten :wink:

Caledonians
30-10-2003, 10:17
Ik vind het artwork van de R2 ook mooier. Ben benieuwd naar de foto's van MAD! Hopelijk kan Kevin die snel online zetten ;)

Kevin Baeckelandt
30-10-2003, 10:18
Ik vind het artwork van de R2 ook mooier. Ben benieuwd naar de foto's van MAD! Hopelijk kan Kevin die snel online zetten ;)
Vanaf ik de foto's ontvangen heb zet ik ze online :wink: .

MAD
30-10-2003, 14:35
Mail anders de foto's eens naar kevin.baeckelandt@pandora.be dan zet ik ze wel online, zodat iedereen er van kan genieten :wink:

Ik had ze gepost in een aantal topics het forum (beide forums), maar ja, als de link / plaatje online dan verdwijnt na een uur... dan doet hij het niet meer. Had ze gelukkig wel eerst opgeslagen. Moet even zoeken thuis (ben nu op mijn werk), mail je vanavond... :D

Kevin Baeckelandt
30-10-2003, 18:06
Hier de artwork, dank aan MAD :wink:

http://users.pandora.be/madrox086/alienquadrilogyr2packpic1.jpg

http://users.pandora.be/madrox086/alienquadrilogyr2packpic2.jpg

http://users.pandora.be/madrox086/alienquadrilogyr2packpic3.jpg

Caledonians
30-10-2003, 18:11
Ziet er zééééér mooi uit! :D

skank
30-10-2003, 18:22
mega

MAD
30-10-2003, 18:27
Nog een kleine glimps van de voorkant van die binnendoos van de site van Bruna waar hij €79,95 gaat kosten. Als hij bij de Bruna al deze prijs heeft, ben ik benieuwd waar de FRS, MediaMarkt, Hollywood Factory, etc mee gaan stunten. Ik ga hem in ieder geval niet bij Play of zo bestellen (al is het alleen al vanwege: beschadiging, douane onderschepping, duurdere prijs, etc.)

http://www.bruna.nl/intershoproot/eCS/Store/nl//images/NBD221003.gif

Er is overigens niet bekend of het "interieur" van de R1 er ook zo uit zal zien.

lodi
01-11-2003, 15:11
Iets groter :wink:


http://212.123.210.144/ProductImages/autoimport/394500_394599/000000p394528_front.jpg

martini
01-11-2003, 15:24
Prijs bij FreeRecordShop: euro 99,99 en nu al pré order :lol:

Renny Collard
01-11-2003, 16:32
"Grappig detail bij Play is dat de Legacy set duurder is als de Quadrilogy, nl. 54,99 en 49,99 GBP resp. :twisted:

MAD
01-11-2003, 17:45
"Grappig detail bij Play is dat de Legacy set duurder is als de Quadrilogy, nl. 54,99 en 49,99 GBP resp. :twisted:

Dat komt omdat de Legacy nog vier losse keepcases bevat en dit de goedgkopere samengevoegde versie is... (6)

Luchtgordijn Bogey
11-11-2003, 12:17
Bij DVDangle is een editorial te lezen over de productie van DVD's en de Quadrilogy in het bijzonder (http://www.dvdangle.com/editorial/index.html#110403-1).

Eric van Schaik
13-11-2003, 08:14
Begin 2004 komen de films ook los uit. Allen als dubbel-dvd. Maar wil je de bonus disc hebben, dan wordt het toch (zoals in mijn geval) de box.

MAD
13-11-2003, 09:50
Lees even een complete vrij uitgebreide review van de set na op www.thedigitalbits.com Ze maken een complete review per disk en vullen deze steeds aan, ze zijn nu bij disk 6 of zo. Wel aardig was dit stukje over de docu van The Making of Alien 3 en de hel waar David Fincher door is gegaan om hem af te maken. Geen wonder dat hij heeft geweigerd voor de Director's Cut. Jammer van de docu, ik had graag de "uncut" versie hiervan gezien (die overigens na het knippen zelfs nog iets van 3 uur duurt!). :(


... The documentary on Disc Six, now simply titled The Making of Alien³, was originally called Wreckage and Rape: The Making of Alien³. Several of the featurettes that make up the documentary (for example Production: Parts I, II and III) were also renamed (they were originally The Color of Blood: Pinewood Studios, 1991, Where the Sun Burns Cold: Fox Studios, Los Angeles, 1992 and The Downward Spiral: Fincher vs. Fox). Eleventh hour changes weren't just made to the names... more than thirty minutes of material that was produced for this documentary was cut at the last minute. You might be wondering what difference thirty minutes could make in a three hour documentary. A big difference. Gone now is much of the honesty and truth about the hell director David Fincher went through on the production. Among the footage lost were actual moments with Fincher on the set, where you saw his frustration and anger. You saw his struggles with producers. You heard from Sigourney and the other cast and crew members talking about the problems, and what a raw deal Fincher got. You even heard from the film's producers and Fox executives talking about what went wrong. Simply put, this disc was about as good a behind-the-scenes look at the making of Alien³ as you could ever hope to get, short of Fincher returning to address the production himself (and he WAS asked to do so, but declined). Unfortunately, what you get now, while it still does contain some of the above (including material that you've never seen before), sort of teases the stuff you really want to know, then glosses by it....

Lesley
13-11-2003, 10:05
Damn... dat was juist een van de redenen waarom deze nieuwe uitgave interessant was geworden... Fox is zeker bang dat het een deuk in hun "imago" zal slaan...

MAD
13-11-2003, 10:44
Damn... dat was juist een van de redenen waarom deze nieuwe uitgave interessant was geworden... Fox is zeker bang dat het een deuk in hun "imago" zal slaan...

Als je de review verder leest (zie link naar de site), dan blijkt dat zelfs de documentaire maker niet meer achter het gecensureerde product staat en onder een alias in de credits vermeld staat. Waar zijn ze mee bezig, vraag je je dan af? Ik vond de titels van de docu's best pakkend, wat konden ze daar nou op tegen hebben??? (6)

Er wordt tevens gesuggereerd dat ze op zijn minst een omruilactie zouden moeten starten (voor de "uncut" versie) of anders bij het uitbrengen van de losse films in januari wel de "juiste" versie zouden moeten bijvoegen... Geloof niet dat dit ooit gaat gebeuren. ;)

Lesley
13-11-2003, 12:18
Digitalbits ligt ff plat volgens mij...
Maar ik ben wel voorstander van een omruilactie :D Maar ik hoop eigenlijk liever dat het rumors zijn, en dat ze het fout hebben :P

MAD
13-11-2003, 13:37
Digitalbits ligt ff plat volgens mij...
Maar ik ben wel voorstander van een omruilactie :D Maar ik hoop eigenlijk liever dat het rumors zijn, en dat ze het fout hebben :P

Omdat DigitalBits plat ligt, hier het vervolg:


It's hard to understand why these changes were made. Was Fox trying to save itself embarrassment? Were they hoping to salvage some kind of a relationship with Fincher? Who knows. The shame of it is that the best way to salvage a working relationship with Fincher would be, in my opinion, to fess up and admit that he got the shaft on this film. The amazing thing about the original version of this disc, having seen it myself, was that it placed the new cut of the film on Disc Five in really terrific perspective. When you saw that version, and realized what Fincher was trying to do (and almost did), then saw what kind of hell he was being put through, the result was that you suddenly had tremendous new appreciation for both Fincher and the film. Now, a lot of that impact is gone. Yes... the original version of this documentary was THAT good.

My personal feeling is that Fox should go back and re-release this one disc from the Quadrilogy the way it was produced. They should make it available to people who buy the set (perhaps by mail), or at the very least fix the disc in time for the individual release of Alien³ as a 2-disc set in January. The film deserves more honesty than this. The fans certainly deserve it, given how long they've had to wait to see it. God knows Fincher deserves it.

In the meantime, let's take a look at what the studio DID allow us to see on Disc Six. It's not bad... in fact, it's very good. Just know that it's not quite what you wanted or were expecting....

...knip...

....Once again, there's an Easter egg in the Navigation Options page for this disc - more DVD production credits. It's in exactly the same place as Discs Two and Four, accessed with the same procedure. Once you've entered the page, use the number pad on your remote to enter the U.S. theatrical release date for Alien³ (it's 5-22-92). There is one interesting thing to be found here. Notice the name of the person credited with making this documentary? It's Fredrick Garvin... an alias (much like the infamous Alan Smithee) that Quadrilogy DVD producer Charles de Lauzirika used when he decided to take his own name off this documentary after it was cut by the studio. You SNL fans should get the tongue-in-cheek reference...

Ik weet wel (bijna) zeker dat we niet de "uncut" versie krijgen gezien DigitalBits een review levert met een Promo exemplaar van de box. Kleine kans dat ze alles nog wijzigen voor de werkelijke uitgave...

Lesley
13-11-2003, 14:06
Crap...
Ik was toch wel hel benieuwd na wat fincher door heeft gemaakt tijdens de productie van Alien 3... Hopen dat fox zich nog op tijd bedenkt...

MAD
14-11-2003, 21:10
De officiele beelden van het interieur van de Alien Quadrilogy R1 set. zie hier (http://www.dvdanswers.com/index.php?r=0&s=1&c=2733&n=1&burl=)! Toch weer heel anders dan de R2 set. Vind de R2 toch een stuk mooier...

De officiele foto's (gelijk aan die hierboven) zijn nu ook vrijgegeven. En het goede nieuws is dat de specs van de R2 set exact gelijk aan die van de R1 set zijn. Voor de volledige specs en het artwork van de R2, zie hier (http://www.dvdanswers.com/index.php?r=0&s=1&c=2731&n=1&burl=)

Michelle
14-11-2003, 21:31
Ik ben eigenlijk helemaal niet bekend met de hele Alien franchise, maar ik zou waarschijnlijk voor de R1 gaan vanwege de, in mijn ogen, prachtige verpakking. Ik vind de R2 er namelijk nogal mager uitzien. Het heeft wel wat hoor, maar vind de R1 toch mooier.

Ben ik de enige?

Elessar
14-11-2003, 21:33
De R2 vind ik mooier. Maar ik heb de Alien Legacy box al. Deze schaf ik niet aan.

Lesley
15-11-2003, 18:02
De R2 is handiger in gebruik... al dat uitvouwen vind ik gruwelijk iritant... de 4 disc van The mummy vind ik ook al niet fijn werken...

Harry B.
15-11-2003, 18:08
Geef mij maar de R1