PDA

Bekijk de volledige versie : Indiana Jones Trilogie Boxset [DVD]



Eric van Ballegoie
01-11-2003, 17:42
Indiana Jones Trilogie Boxset [DVD]

We hebben er lang op moeten wachten, maar eindelijk zijn de drie Indiana Jones films nu verkrijgbaar op DVD!

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1300)

Alexander de Mol
01-11-2003, 17:45
Verplichte kost voor de filmliefhebber lijkt me.
Deze staat hoog op mijn Sinterklaas en/of Kerstlijstje.. ;)

Loggie
01-11-2003, 17:55
Gisteren aangeschaft en zit nu de bonus disc te bekijken....ziet er allemaal prima uit.
Dit zijn echt van die films die nooit gaan vervelen!! :D

......kunnen de videos eindelijk de deur uit!!

Tommy Brok
01-11-2003, 17:56
Van de week binnen gekregen en gelijk het eerste deel gekeken!
Beeld en geluid is indd erg goed voor zo'n oude film, en de films blijven natuurlijk leuk om te zien, :D!

Geweldige box, (y)

Mark de Jong
01-11-2003, 18:03
Eergisteren binnengekregen. De box ziet er in ieder geval netjes uit (alhoewel ie wel verdacht veel op The Godfather Trilogy box lijkt..), over de films kan ik nog niet oordelen aangezien ik ze nog niet bekeken heb (uiteraard wel op TV gezien vroeger). Dat ga ik binnenkort dan ook maar eens doen :)

Bob Hiemstra
01-11-2003, 18:04
Ik heb de R1, ik heb gisteren de R2 in de winkel zien liggen en zag dat de verpakking anders is.

De verpakking van de R2 is hetzelfde als the godfather terwijl de R1 gewoon keepcases heeft.

Arnold van Oostrum
01-11-2003, 18:19
Mooie, tijdloze films die een uitstekende behandeling hebben gekregen, waardoor we jaren kunnen genieten van deze meesterwerken van Spielberg. Een must have voor de collectie waar het lang op wachten was. Maar nu, eindeloos genieten. :D

Indiana
01-11-2003, 18:20
Waarom is dit eigenlijk geen TOPPER geworden ??

Had ik eigenlijk wel een beetje verwacht !!

Martin de Goeij
01-11-2003, 18:28
..Van de week fijn bij de Makro gehaald :) http://www.kurts-smilies.de/arab.gif Tzt eens lekker genieten :wink:

Martin Zuidervliet
01-11-2003, 18:40
Waarom is dit eigenlijk geen TOPPER geworden ??

Had ik eigenlijk wel een beetje verwacht !!Ja, inderdaad. In de recensie wordt hij helemaal opgehemelt. :shock:

Sander Haarmans
01-11-2003, 18:58
Heb hem ook al in bezit, ga ze binnekort maar even kijken :)

Eric van Ballegoie
01-11-2003, 18:59
De regels voor een topper zijn enige maanden geleden aangescherpt en er geldt dat een topper mininmaal vier en een half bolletje moet scoren voor zowel beeld, geluid als ook extra's.

Tommy Brok
01-11-2003, 19:09
Deze had voor mij toch echt wel als Topper bestempeld mogen worden!
Je beschrijft zelf dat het beeld en geluid bijna niet beter kunnen, en het feit dat de inhoud van de extra's erg goed zijn met beelden die je niet van een 20 jaar oude film verwacht, lijkt me meer dan voldoende om 4 en een half bolletje toe te schrijven!

Rob Smit
01-11-2003, 19:13
Jeugdsentiment, heerlijk...
En staat erg mooi tussen de LOTR ext.editions en the Godfatherbox :lol:

upje
01-11-2003, 19:33
De ondertiteling is geheel in het 2.35:1 frame geplaatst.
Meestal betekend dit aftrek van punten voor het beeld. Waarom nu niet?

Milamber
01-11-2003, 20:11
Schitterende DVD-BOX voor de koude winteravonden die eraan komen. Hoewel een commentaar-track toch wel door mijn gemist wordt.

Jeroen vS
01-11-2003, 20:21
Abdolute aanrader voor de filmliefhebber. Ik heb deze box dan ook meteen aangeschaft toen deze in de winkel lag. Must buy.

Pat
01-11-2003, 20:40
Schitterende uitgave van deze toch al niet meer jonge films. Wat ze met het beeld en geluid hebben gedaan, kan echt niet beter. Een absolute must-have voor de fans (zoals ik :) ).

Marcel den Haan
01-11-2003, 20:56
Gister gehaald en gelijk vandaag deel 1 gekeken. Jammer van de ondertiteling alleen (of je moet je speler op P&S zetten he Nathan :wink: ). Wat mij betreft een Topper !!!

T. van Keeken
01-11-2003, 21:24
Nu alleen nog de oude Star Wars trilogie...

Ludo Keeris
01-11-2003, 21:28
Jeugdsentiment voor mij. Raiders of the Lost Ark heb ik nooit in de bios gezien. Nu eindelijk eens de kans om deze film in z'n oorspronkelijke formaat te bekijken.

Tom L.
01-11-2003, 22:13
De regels voor een topper zijn enige maanden geleden aangescherpt en er geldt dat een topper mininmaal vier en een half bolletje moet scoren voor zowel beeld, geluid als ook extra's.

Dan moet Deep Blue Sea ook een topper zijn, maar hier ontbreekt nog steeds het topper-embleem :roll:

Maar goed, ik ben blij dat de films van Indiana Jones eindelijk uit zijn op DVD. Ik zal ze binnenkort eens gaan bekijken, want die box heb ik uiterraard meteen gekocht :D

De_Schaduw
01-11-2003, 22:27
Dit wordt dan de eerste negatieve reactie ben ik bang:

Ik heb 'm gister aangeschaft en gelijk de 3e film (The Last Crusade) bekeken, aangezien ik dat de tofste vind (mede omdat dat de enige Indy film is die ik in de bioscoop heb gezien). Ik moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben van de beeldkwaliteit. In het begin van de film was er behoorlijk wat aliasing te zien. En echt zoveel dat het enorm storend was. Bovendien waren er aardig wat scenes met waar het beeld niet echt scherp was. Extreem was het autoritje vanaf 1u19m46. Let dan vooral op de stropdas van John Rhys-Davies. Kijk naar dat patroontje op die stropdas en zie de vreemde dingen die daarmee gebeuren. Het beeld tijdens die scene wordt niet alleen enorm onscherp, bovendien heeft het ook een ander effect dat misschien het meest lijkt op 'ghosting'.
Het viel me ook op dat details van voorwerpen en achtergronden wat tegenviel. Misschien dat het op de originele print zo was, maar ik heb het vermoeden dat ze het opknappen overdreven hebben en dat ten koste is gegaan van details in het beeld.
Aan de kleuren moet ik ook wennen. Ik vond het net of ik naar een jaren 60 film met overdreven onnatuurlijke Technicolor kleuren zat te kijken.

M Balje
01-11-2003, 23:08
Ik vind de extra´s flink tegen vallen als ik het zo zie.
Een foto gallerij op de 4de disc en audio commentaar op iedere disc had makkelijk gekund (Op z´n minst alleen bij de eerste film zoals bij BackToTheFuture ook is gedaan.*) en zelfs een Dts track. Op z´n minst hadden ze nog een franse audio track en Subtitel voor sommige Belgen er op kunnen doen.
Ook al houd Spielberg niet van Commentaar, Lucas had dat wel kunnen doen.
Een foto gallerij had ook wel leuk geweest.

Oke ze gebruiken een 4de disc voor de extra´s,maar gebruik die dan ook goed anders hadden ze het net zo goed over 3 disc´s kunnen verdelen.

Meschien dat ik hem koop als hij zo rond de € 25,00 gaat zitten.




* Vond het eigelijk jammer dat deel 1 van LOTR op z´n minst ook niet een audiocommentaar had om een of ander 1x toetelichten zodat een Audiocommentaar track bij deel 1 en 2 niet nodig was/is.

Nathan Strik
01-11-2003, 23:14
Ik heb vanmiddag een heel klein stukje van het begin van Raiders... gezien, maar het zag er goed uit.
Enige minpuntje was dat er wat lichte telecine problemen te zien waren tijdens de openingscredits. Vooral op een TV goed te merken door het onrustige karakter van de titels.

Verder zag en klonk het heel erg goed. Nu nog tijd vinden om alledrie de films te kijken. ;)

Paul Ranft
01-11-2003, 23:56
Gisteren en vandaag de hele trilogie bekeken. Stuk voor stuk popcorn classics waar je geen genoeg van kunt krijgen :bier:

Ronald Dassen
02-11-2003, 00:14
Lang op gewacht, en eindelijk was hij daar op dvd.
Zeker een must-have in de collectie. Vanavond "Raiders Of The Lost Arc" gekeken, en het beeld en geluid vond ik prima.

Al lijkt de box sterk op die van de "Godfather" trilogie, ik vind het geheel er heel goed uitzien (y)

Lex v/d Moolen
02-11-2003, 00:38
Al lijkt de box sterk op die van de "Godfather" trilogie, ik vind het geheel er heel goed uitzien (y)Toch een groot verschil met de R1-release waar de films en extra's in 4 aparte keepcases zitten, die weer samengebundeld in een kartonnen box zitten.

Maar wat voor regio dan ook, dit zijn klassieke avonturenfilms die in geen DVD-collectie mag ontbreken. Jammer dat er geen audiocommentaar is, maar dat was te verwachten met regisseur Spielberg.

Zoals Eric al aangaf, was de kwaliteit van de beeldtransfer al snel waar te nemen in de eerste donkere scène's van Raiders. Waar het beeld op VHS en ook op de Laserdisc transfer in het bos een grijze onscherpe bedoening was, waren dit keer veel meer details waar te nemen.

De making-off's vond ik ook de moeite waard, ik vond het bv leuk om Tom Selleck auditie te zien doen voor Indiana Jones :D

Henry Leenheers
02-11-2003, 02:27
Zojuist ontvangen van Ro-vision.....€ 39,99
Ziet er perfect uit, zelfs de extra's !!!!!!
voor mij dus echt een TOPPER !!!!!!!!!

Godbluff
02-11-2003, 09:42
Dan is dit de 2e negatieve!
Gisteren Raiders of the lost ark gekeken: ongelooflijk zeg hoeveel filmgrain! En geregeld ook wat onscherpte. Close-ups daarintegen waren perfect evenals het geluid. Ik moet zeggen dat ook de extra's leuk zijn maar niets bijzonders. In totaal een goede release maar zeker geen topper! Once upon a time in the west dat is een topper!

Pieter-Jan Kuyten
02-11-2003, 09:42
Nog een opmerking over de review: Film 2 speelt zich chronologisch gezien voor film 1 af, niet na. Als je de review leest krijg je de indruk dat deze film zich na film 1 afspeelt, wat zeker niet het geval is.

Film 1 -> 1936
Film 2 -> 1935

Indy lijkt ook jonger in Temple of Doom, maar goed dat kan een illusie zijn.

Roberto van Rooijen
02-11-2003, 11:01
EINDELIJK :) :) :) :) :) :P :P :P

Albert Kostwinder
02-11-2003, 11:50
Ook ik heb jaren op deze films gewacht. Des te meer blij ben ik over de kwaliteit van het beeld en geluid. Ik heb alle drie films in de bioscoop gezien en als je nu ziet hoe de films op dvd gezet zijn....prachtig!!. Dat de films hier en daar niet helemaal top notch zijn ligt natuurlijk ook in de destijds gebruikte technieken voor special effects en opname technieken. Toen was het grensverlegend maar nu zie je toch de leeftijd van de films en effecten. (Als je nu bijvoorbeeld de opgepoetste versie van Star Wars 4 toen 1 ziet op video valt je gelijk op dat het miniaturen zijn...) Dat effect heeft Indiana Jones hier en daar ook maar dat neemt niet weg dat de films nog steeds de impact van toen hebben behouden. Natuurlijk heeft het oppoetsen van de films niet altijd verbetering teweeg gebracht maar over al de drie films is het toch zeker een hele verbetering. En over het geluid kan ik alleen maar heel blij zijn....je kunt hem thuis nu beter beluisteren dan toen in de bios....ik krijg gewoon vlinders in mijn buik en een zeer breede grijns op mijn gezicht. Dat de ondertiteling in het beeld is geprojecteerd vind ik helemaal niet erg. Kom op heren, met een beetje Mbo engels zijn deze film toch perfect te volgen? Ondertiteling vind ik persoonlijk alleen maar storen en zijn eigenlijk beeldvervuiling. :D

Surya
02-11-2003, 13:39
Heb 'm sinds gisteravond. Tot nu toe enkel de Making of Raiders bekeken. Deze was in elk geval vrij degelijk.

Jerry2
02-11-2003, 13:42
De ondertiteling is geheel in het 2.35:1 frame geplaatst.
Meestal betekend dit aftrek van punten voor het beeld. Waarom nu niet?

Vreemd... Bij mij staat de ondertiteling geheel onder het 2.35:1 frame.

The Scratcher
02-11-2003, 13:47
Heb hem al sinds afgelopen Do maar helaas nog geen kans gezien om ook maar iets te kijken. :evil: Ja, gisteravond héél even 2 minuutjes gezien van Raiders maar dat was het dan ook wel. Ik was wel érg onder de indruk van kwaliteit moet ik zeggen! Dat zag er werkelijk fantááástisch uit. Maar ja er kan zijn wat wil maar vanavond gaat er toch een dvd van de speler in! 8)

Dennis Kuijper
02-11-2003, 14:51
Had de trilogy al op vhs,maar komt nu nog beter tot z,n recht op dvd.
Dit zijn gewoon films waar al zoveel over gezegd is,denk dat maar weinig mensen deze films niet leuk vinden.Ik vind ze in iedergeval geweldig.
Op naar de oude Star Wars Trilogy.

Martin Zuidervliet
02-11-2003, 16:16
De regels voor een topper zijn enige maanden geleden aangescherpt en er geldt dat een topper mininmaal vier en een half bolletje moet scoren voor zowel beeld, geluid als ook extra's.
In ieder geval zijn er al heel wat mensen het oneens met jouw criterium voor een topper. Kijk maar eens naar de Top 50 (http://www.dvd.nl/top50.php)! :shock:

Ik vind dat het criterium op minimaal 4 bolletjes zou moeten liggen en de plaats in de top 50 mee zou moeten wegen. Trouwens als jullie deze nieuwe regels zouden toepassen op reeds gerecenseerde DVD's, dan zouden er maar weinig 'Toppers' over blijven. :roll:

Marcel den Haan
02-11-2003, 17:38
De ondertiteling is geheel in het 2.35:1 frame geplaatst.
Meestal betekend dit aftrek van punten voor het beeld. Waarom nu niet?

Vreemd... Bij mij staat de ondertiteling geheel onder het 2.35:1 frame.

Dat probleem herken ik !!! Je speler staat waarschijnlijk op Pan&Scan of Letterbox.

Koen Koene
02-11-2003, 18:31
Ik vind dat het criterium op minimaal 4 bolletjes zou moeten liggen en de plaats in de top 50 mee zou moeten wegen.
Je moet de lat voor het Topper-predikaat natuurlijk wel op hoog niveau leggen. Als we 4 bolletjes aan zouden houden als grens zouden er ineens tig keer zoveel Toppers zijn, en daarmee verliest het predikaat zijn waarde. De Top50 mee laten wegen is geen goede optie, omdat bekend is dat de Top50 niet waterdicht is (bijvoorbeeld omdat mensen stemmen terwijl ze de DVD/film niet hebben gezien, of met opzet een te laag punt geven om de gemiddelde score te drukken).


Trouwens als jullie deze nieuwe regels zouden toepassen op reeds gerecenseerde DVD's, dan zouden er maar weinig 'Toppers' over blijven. :roll:
Dat valt allemaal reuze mee. Van de 96 Toppers in totaal zijn er 24 die niet aan de huidige eisen voldoen. En dat betreft vrijwel allemaal oude recensies, daterend van toen de Topper-regels nog niet eenduidig vastgelegd waren.

mradem
02-11-2003, 18:52
Leuke trilogy. Films nog nooit eerder echt goed gezien. Heb er nu 2 gekeken. Leuke adventure films. Maar ook weer niet iets waar ik maanden naartoe zat te leven :P .

Jerry2
02-11-2003, 18:58
De ondertiteling is geheel in het 2.35:1 frame geplaatst.
Meestal betekend dit aftrek van punten voor het beeld. Waarom nu niet?

Vreemd... Bij mij staat de ondertiteling geheel onder het 2.35:1 frame.

Dat probleem herken ik !!! Je speler staat waarschijnlijk op Pan&Scan of Letterbox.

Wel ja, ik vind dat niet zo'n probleem (ik heb immers nog geen breedbeeld-tv). Maar dat is nochtans niet altijd zo. Bij S1 van 24 is dat bijvoorbeeld niet het geval (maar dat zal hoogst waarschijnlijk zijn omdat de ondertiteling soms van plaats verwisselt.)

Daniel1974
02-11-2003, 19:42
Ik heb op een andere thread al aangegeven dat ik ook inderdaad niet blij was met de beeld en geluidskwaliteit. Naar mate de films jonger zijn lijkt zeker het geluid ook beter te zijn.

Wanneer we het ook door Paramount recent uigebrachte Once Upon A Time In The West als referentiepunt nemen, voor een film die ook is geremasterd en beeld voor beeld is hersteld. Kan komt Indiana Jones er lang niet zo goed vanaf. Once Upon.... blies me echt van de stoel, dat had ik niet verwacht, met Jones dacht ik dat ze de lat nog wel wat hoger hadden kunnen leggen, zeker omdat deze films ook jonger zijn. Niets bleek minder waar. Een gemiste kans lijkt mij, kwa beeld. Kwa geluid was een DTS en een betere remaster ook op zijn plaats geweest, zeker met de eerste 2 films. Ik bedoel waarom THX en geen DTS ?

De extra's op disc 4 waren wel erg mooi en zeer informatief. Ik dacht dat 3 uur wel een beetje kort was, maar het was zeer waardevol en goed gevuld. Ik mis inderdaad wel een commentaartrack. Van Spielberg had ik die niet verwacht, van Lucas of Ford zeer zeker wel. Nou ja als er maar wel bij de Star Wars films commentaar zit.

martini
02-11-2003, 19:54
:lol: Eindelijke op DVD, die komt gelijk in me collectie. Oktober is trouwens wel een dure maand zeg (x-men box, the matrix 2 en 2 fast 2 furious) 8)

De_Schaduw
02-11-2003, 21:00
Mooi, ik ben dus niet de enige die het beeld niet zo geweldig vindt. Over het geluid kan ik niet zoveel zeggen aangezien ik geen subwoofer en centerspeaker heb en de luidsprekers redelijk bejaard zijn.
Op DVDBeaver.com zie ik op vallend vaak dat R1 DVD's net een tikkie scherper zijn, misschien is dat met deze box ook wel het geval. Al moet ik zeggen dat het beeld af en toe zo onscherp is, dat het mij lijkt dat dat in voorgenoemd geval ook tegen zou moeten vallen op R1.
En ik ben het eens met Daniel. Een veel oudere film als Once Upon a Time in the West ziet er gewoon stukken beter uit.
Misschien omdat die filmprints in Technicolor zijn, die blijven toch redelijk lang mooi zonder enige kleurvervaging itt de techieken van nu. Maar waarom is die DVD van Once Upon a Time in the West dan scherper (en dan heb ik het niet over het beetje edge enhancement) en bevat het beeld meer details dan de nog redelijk recente Last Crusade?
Ik blijf erbij dat ze te fanatiek het beeld hebben schoongemaakt en de kleuren verkeerd hebben bijgewerkt.
En dan heb ik het dus over Last Crusade, ik heb geen tijd gehad om de andere films te bekijken.
Van mij mag er een half bolletje van het beeld af en anders mag er een half bolletje bij Once Upon a Time in the West bij.

Pat
02-11-2003, 22:16
Ik ben het eens met Eric : de scherpte is goed en er is vrijwel geen edge enhancement. De kleuren van The Last Crusade vond ik juist heel mooi.

M Balje
02-11-2003, 22:31
The last Crusade (regio 1 versie) heeft volgens dvdweb de laagste bitrate kwa film (beeld) kwalitieit en heeft de minste ruimte in beslag.
Meschien heeft het daar mee te maken.

Disc 1: Raiders:

Av. Bitrate: 8.28 Mb/s
Max. Bitrate: ~9.5 Mb/s
Min. Bitrate: ~7 Mb/s

Disc 2: Temple Of Doom:

Av. Bitrate: 7.64 Mb/s
Max. Bitrate: ~ 9 Mb/s
Min. Bitrate: ~5.5 Mb/s

Disc 3: Last Crusade:

Av. Bitrate: 7.2 Mb/s
Max. Bitrate: ~ 9 Mb/s
Min. Bitrate: ~ 4.5 Mb/s

Overall disc sizes were: Disc 1: 7.75 Gb, Disc 2: 6.96 Gb, Disc 3: 6.8 Gb & Disc 4: 7.54 Gb

Bron: http://www.dvdweb.co.uk/new/review.asp?mainID=634

Als Regio 2 bezitter heb je hier natuurlijk niks aan,maar meschien kan je het vergelijken als je een pc dvd speler hebt met Power dvd.

mark9534
03-11-2003, 01:20
Gister gehaald en gelijk vandaag deel 1 gekeken. Jammer van de ondertiteling alleen (of je moet je speler op P&S zetten he Nathan :wink: ). Wat mij betreft een Topper !!!

Wat is er mis met de ondertiteling ?

Martin van Tuijl
03-11-2003, 06:11
Gisteren en vandaag de hele trilogie bekeken. Stuk voor stuk popcorn classics waar je geen genoeg van kunt krijgen :bier: :bier: (heb jij ook zo'n hekel aan popcorn tussen je tanden de volgende dag? :shock: ) :wink:

Paul Ranft
03-11-2003, 07:03
Gisteren en vandaag de hele trilogie bekeken. Stuk voor stuk popcorn classics waar je geen genoeg van kunt krijgen :bier: :bier: (heb jij ook zo'n hekel aan popcorn tussen je tanden de volgende dag? :shock: ) :wink:
Die popcorn komt me na een zak of 5 wel de strot uit :D

Rut
03-11-2003, 07:39
Zit te wachten tot de box in mijn brievenbus valt :cry:

seetie
03-11-2003, 08:06
zucht... kan niet wachten...bijna jarig!!! :D

KWILLEMOOKHEBBÛ!!!!

PS zal ik nu ook eens wat winnen? Pleasepleasepleaseplease http://www.smiliez.nl/Smiliez/vrolijk/worshippy.gif

Marcel den Haan
03-11-2003, 08:20
Gister gehaald en gelijk vandaag deel 1 gekeken. Jammer van de ondertiteling alleen (of je moet je speler op P&S zetten he Nathan :wink: ). Wat mij betreft een Topper !!!

Wat is er mis met de ondertiteling ?

Zie boven, de ondertiteling valt geheel in het 2.35:1 frame, had best een regeltje erbuiten mogen vallen.

Digi-gek
03-11-2003, 08:20
Dit wordt dan de eerste negatieve reactie ben ik bang:

Bovendien waren er aardig wat scenes met waar het beeld niet echt scherp was. Extreem was het autoritje vanaf 1u19m46. Let dan vooral op de stropdas van John Rhys-Davies. Kijk naar dat patroontje op die stropdas en zie de vreemde dingen die daarmee gebeuren. Het beeld tijdens die scene wordt niet alleen enorm onscherp, bovendien heeft het ook een ander effect dat misschien het meest lijkt op 'ghosting'.

Dat is een fout op de filmprint en niet van de transfer. Als je de scene op video bekijkt zie je hetzelfde effect. Gelukkig is het beperkt gebleven tot die scene. Jammer is wel dat Lucas en Spielberg hier niets aan gedaan hebben bij het oppoetsen van de film.

Charley Baak
03-11-2003, 13:23
ik lees net het volgende op www.imdb.com:


In the original theatrical release and on the original VHS home video version, it shows Indiana Jones getting Hitler's autograph and Hitler spelling his first name incorrectly as "Adolph". In the new DVD release (21 October 2003), this has been corrected digitally and the spelling of the name now shows it to be "Adolf" for historical accuracy.

Ze zijn dus zeker behoorlijk bezig geweest met oppoetsen. ;)

rmeddeler
03-11-2003, 13:26
Laat ik vooropstellen dat ik de DVD-box top vind! En, ach ja, misschien had de "oppoets-beurt" hier en daar wat beter gekund, maar waar hebben we het over. Vergelijk de DVD eens met een VHS-tape en je valt stil. Toch? Persoonlijk vond ik het wonderbaarlijk dat een ruim 20 jaar oude film er zo goed uit zag!

Grappig is wel om te ontdekken dat het tempo van, met name, de eerste film wat laag ligt. Als je dat vergelijkt met bijv. The Matrix Reloaded...
Ook wel weer lekker, trouwens, voor een regenachtige zondagmiddag.

Klein minpuntje heb ik wel: slordig dat het boekje van de 4e DVD er los in zit. Hadden ze toch best netjes kunnen vastzetten.... of overdrijf ik nu?

Tom L.
03-11-2003, 15:10
Laat ik vooropstellen dat ik de DVD-box top vind! En, ach ja, misschien had de "oppoets-beurt" hier en daar wat beter gekund, maar waar hebben we het over. Vergelijk de DVD eens met een VHS-tape en je valt stil. Toch? Persoonlijk vond ik het wonderbaarlijk dat een ruim 20 jaar oude film er zo goed uit zag!

Grappig is wel om te ontdekken dat het tempo van, met name, de eerste film wat laag ligt. Als je dat vergelijkt met bijv. The Matrix Reloaded...
Ook wel weer lekker, trouwens, voor een regenachtige zondagmiddag.

Klein minpuntje heb ik wel: slordig dat het boekje van de 4e DVD er los in zit. Hadden ze toch best netjes kunnen vastzetten.... of overdrijf ik nu?

Ja je overdrijft :twisted:
Ik vind trouwens dat er erg veel van die muggenzifters zijn, ik ben gewoon blij dat de films eindelijk eens op dvd uit zijn! :D

Oudgebruiker3
03-11-2003, 15:14
Ah, het zijn toch digipacks geworden? Dat zie ik in ieder geval liever dan vier keepcases... goede recensie (y)

Marc Raps
03-11-2003, 15:54
Sinterklaas Kapoentje,
Gooi wat in m'n schoentje...

- Marc, moet nog even grote schoenen kopen. :D

drTree
03-11-2003, 16:58
Toen ik klein was, heel lang geleden, heb ik menige Making of-docu van Indy gezien op de tv. Vertelde ze dat ze een speciale goot onder de vrachtwagen hadden gegraven waar de stuntmannen in lagen. Dat vond ik toch Cool en Vet!
Dus als dat nu nog eens op dvd zou uitkomen; met een enthousiast commentaar en vette verhalen. En wellicht nog meer details waarover ik over deze heerlijke films nog nooit heb durven dromen. Die zou ik zo ongezien kopen.
Maar voor de prijs van maar liefst € 40,00 schijnt men een box te leveren met nauwelijks opgepoetst beeld, zonder langere directors' cut a la LOTR, zonder enige snipper commentaar, en met slechts 3 uur extra's.
Ben ik de enige die teleurgesteld is?

Neo
03-11-2003, 17:34
ehm........ja? :wink:

Ik vind het in ieder geval een top box!! :D

Bert Zoetebier
03-11-2003, 17:41
Het heeft (te)lang geduurd, maar eindelijk zijn ze dan te koop op dit prachtige medium.
Deze box ga ik zeker aanschaffen.

Marcel den Haan
03-11-2003, 18:22
Toen ik klein was, heel lang geleden, heb ik menige Making of-docu van Indy gezien op de tv. Vertelde ze dat ze een speciale goot onder de vrachtwagen hadden gegraven waar de stuntmannen in lagen. Dat vond ik toch Cool en Vet!
Dus als dat nu nog eens op dvd zou uitkomen; met een enthousiast commentaar en vette verhalen. En wellicht nog meer details waarover ik over deze heerlijke films nog nooit heb durven dromen. Die zou ik zo ongezien kopen.
Maar voor de prijs van maar liefst € 40,00 schijnt men een box te leveren met nauwelijks opgepoetst beeld, zonder langere directors' cut a la LOTR, zonder enige snipper commentaar, en met slechts 3 uur extra's.
Ben ik de enige die teleurgesteld is?

Maar liefst 40 euro !?!?!?!?!?!?!?! 40 euro is dus juist helemaal geen geld voor 3 films, voor de Godfather box betaalde je destijds veel meer hoor.
En wees blij dat er geen DC van gemaakt zijn, Spielberg en Lucas hebben al een handje van zogenaamd films updaten en dat vind ik dus juist helemaal niks. Zoals de films nu zijn zo herinner ik me ze en zo wil ik ze zien en als de beeldkwaliteit tegen valt, kijk je toch lekker de video's.

Hans De Bisschop
03-11-2003, 18:43
Top DVD's die ik me echt onmiddelijk aangeschaft heb ... had gerust een Topper mogen zijn (ik zou ze zelf gewoon 4,5 bolletjes gegeven hebben) ... maar dit zijn dan ook films waarvan ik de videocassettes al zovele malen bekeken heb dat deze zo goed al uiteen hangen.

Beeld en geluidskwaliteit zijn wat mij betreft optimaal voor films van deze leeftijd. Ik geniet van deze films keer op keer.

Wat betreft de extra's is er discussie mogelijk, men heeft namelijk niet meegedaan aan al die onnodige tierlantijntjes die dvd's tegenwoordig overwoekeren ... ok er is geen fotogallerij maar dat vind ik zelf sowieso al overbodig ...

Hetgene er aanwezig is, is van een zeer goede kwaliteit qua inhoud en dat is wat voor mij telt. Al die prullaria die men tegenwoordig zogezegd als extra's op de dvd's zet (simpelweg om de cover beter te kunnen vullen denk ik) zijn voor mij niet noodzakelijk.

Een DVD Box waar ik al op zat te wachten sinds het publiek worden van het medium DVD ... en nu is ie er eindelijk !

If adventure has a name ... it must be Indiana Jones !

PS. Als je deze release trouwens gaat vergelijken met Lord of the Rings ben je verkeerd bezig. LOTR werd gefilmd in een tijd dat DVD reeds bestond en er met die notie in het achterhoofd veel over de totstandkoming gefilmd word ... ik denk trouwens ook dat er in die films extra gecut wordt om nadien de extended edition te kunnen uitbrengen.
In 1981 waren er echter nog geen DVD's ... (hoe zat het trouwens met VHS ? misschien ook nog in de kinderschoenen voor thuisgebruik ?) ... enkel al daarom vind ik het wonderbaarlijk dat men toch 3 uur aan extra's heeft weten te verzamelen !

rmeddeler
03-11-2003, 20:14
... ik denk trouwens ook dat er in die films extra gecut wordt om nadien de extended edition te kunnen uitbrengen.

Dat is niet waar. Tenminste, ik heb begrepen dat Peter Jackson eigenlijk juist graag die extended versions in de bioscopen wilde hebben, maar dat de "hoge heren" dit niet hebben toegestaan. Te lang. In de bioscoop mag een film niet langer duren dan 3 uur....

Maar goed, we dwalen af. Dit is natuurlijk een Indy-topic. Maar ik wilde het toch even kwijt. Als LOTR-fan.

Bing Thio
03-11-2003, 20:49
Jarig geweest, bonnetjes gekregen en direct deze Box gescoord :D
Weer een musthave in de collectie. Toppie, is toch niet te vergelijken met videos op 4:3.
Eigenlijk is het jammer dat er nog maar weinig te wensen valt... alhoewel: StarWars4,5,6 Schindlers List Nemo Alladin :o

Jörg
03-11-2003, 21:42
Ben nieuw hier en ik denk ik zal ook even reageren!!

Heb hem ook van het weekend aangeschaft (MM R'dam 39,99) en heb geweldig genoten van de films, was alweer effe geleden. En het ziet er allemaal super uit! Mooi beeld, goed geluid. Deze mocht niet aan mijn collectie onderbreken.

Nu de extra's nog bekijken!! :)

Henry Leenheers
04-11-2003, 21:37
En nu SCHINDLERS LIST nog.............
Dan zijn we compleet............... :roll: :roll: :roll:

PJ van der Holst
04-11-2003, 22:20
Toen ik klein was, heel lang geleden, heb ik menige Making of-docu van Indy gezien op de tv. Vertelde ze dat ze een speciale goot onder de vrachtwagen hadden gegraven waar de stuntmannen in lagen. Dat vond ik toch Cool en Vet!
Dus als dat nu nog eens op dvd zou uitkomen....

Ben ik de enige die teleurgesteld is?

Misschien heb jij een andere box dan ikmaar op de vierde dvd hebben ze het toch echt over die goot hoor :roll:
En waarom wil iedereen toch altijd lange versies hebben, dit zijn gewoon drie klassiekers waar je met je poten vanaf moet blijven (behalve om het beeld en het geluid "op te poetsen dan", iets wat IMHO uitstekend gelukt is).

Richard B.
04-11-2003, 22:30
En nu SCHINDLERS LIST nog.............
Dan zijn we compleet............... :roll: :roll: :roll:

Nee hoor: je vergeet de Starwars-trilogie. DAARNA zijn we echt compleet (tenminste: ik kan verder geen films bedenken die nog ECHT missen..). ;)

Steve Muller
04-11-2003, 22:30
Gister gehaald en gelijk vandaag deel 1 gekeken. Jammer van de ondertiteling alleen (of je moet je speler op P&S zetten he Nathan :wink: ). Wat mij betreft een Topper !!!

Wat is er mis met de ondertiteling ?

Zie boven, de ondertiteling valt geheel in het 2.35:1 frame, had best een regeltje erbuiten mogen vallen.

Ik begrijp niet wat er mis is met de ondertiteling. Ik vind juist dat alle ondertiteling in het scherm moet vallen en juist niet er buiten! Stel je hebt een projector. Films om 1.85 zijn de ondertiteling toch ook in het scherm?
Films waar de ondertiteling buiten het beeld vallen moeten gewoon een minpuntje krijgen!

Richard B.
04-11-2003, 22:34
Ik heb hem nog niet maar ga hem toch binnenkort maar aanschaffen (was het nog niet van plan maar de prijs is momenteel wel erg laag). De 'making of' van Temple of doom was btw waarschijnlijk de allereerste film-docu die ik ooit zag: ik herinner me nog wel dat ie ten tijde van het uitkomen van de film ook op tv was. Lucas en Spielberg waren OOK met dat soort dingen hun tijd aardig vooruit...

Daniel1974
05-11-2003, 08:24
Tenminste, ik heb begrepen dat Peter Jackson eigenlijk juist graag die extended versions in de bioscopen wilde hebben, maar dat de "hoge heren" dit niet hebben toegestaan. Te lang. In de bioscoop mag een film niet langer duren dan 3 uur....

Dat is natuurlijk een beetje onzin he !!! Ik denk eerder dat dit aan de filmstudio zelf ligt. Ik denk dat deze beslist hoe lang als een film kan zijn. Ik bedoel hoe zouden anders films als Gone With The Wind, Cleopatra of Lawrence Of Arabia tot ons gekomen kunnen zijn.

2 beroemde gevallen zijn de films 12 Monkeys en Brazil van Terry Gilliam, hier had Universal een tijdslimiet aan gesteld.

Ik denk echter dat filmmaatschappijen het inderdaad liever niet hebben want dan kan een film vaker op een avond worden vertoond in de bioscoop. Dat is triest maar waar. Naderhand is Lawrence Of Arabia bijvoorbeeld ingekort naar 2,5 uur omdat ze zo 2 keer op een avond konden worden vertoond. Ik heb al eens eerder gezegd dat het opleggen van zulk soort regels en het knippen in de films, net zo erg is als het wegsnijden van twee repen van de Nachtwacht.

Met het commentaar verteld Jackson ook wel dat er nog andere regels waren die die New Line waren opgesteld, zoals bijvoorbeeld geen gore in de films.

SmashingSteve
05-11-2003, 13:58
KNIP...met slechts 3 uur extra's.
Ben ik de enige die teleurgesteld is?

Nope me 2!
Elke gewone film heeft al bijna drie uur (soms zelfs meer!) extra's en nu deze super speciale box met drie legendarische filmklassiekers, die met de nodige toeters en bellen is aangekondigd, bevat 'maar' drie uur voor drie films... geeeeuw!

Hans De Bisschop
05-11-2003, 14:12
KNIP...met slechts 3 uur extra's.
Ben ik de enige die teleurgesteld is?

Nope me 2!
Elke gewone film heeft al bijna drie uur (soms zelfs meer!) extra's en nu deze super speciale box met drie legendarische filmklassiekers, die met de nodige toeters en bellen is aangekondigd, bevat 'maar' drie uur voor drie films... geeeeuw!

Je kan moeilijk dingen verwachten die er niet zijn ... :roll:

SmashingSteve
05-11-2003, 14:40
KNIP...met slechts 3 uur extra's.
Ben ik de enige die teleurgesteld is?

Nope me 2!
Elke gewone film heeft al bijna drie uur (soms zelfs meer!) extra's en nu deze super speciale box met drie legendarische filmklassiekers, die met de nodige toeters en bellen is aangekondigd, bevat 'maar' drie uur voor drie films... geeeeuw!

Je kan moeilijk dingen verwachten die er niet zijn ... :roll:

Géén excuus!! Iets wat er niet is maak je!

Kijk naar HKL, Anchor Bay, Blue Underground of weet ik wat! Die sporen de makers of cast-members op en doen er een interview mee of maken er een featurette van. En een audiocommentaar is snel ingesproken hé, ook al haat Mijnheer Spiegelei dit, dan had Lucas of één of andere filmcriticus wat extra info kunnen brengen over de film en dan hadden we tenminste wat meer gehad!

De makers van de Indy-box zullen binnekort wel ogen trekken bij de release van de nieuwe Alien-box :D That's the way how to do it people!

Hans De Bisschop
05-11-2003, 14:45
Je denkt nu toch echt niet dat die daar van zullen wakker liggen ?

Jij moet duidelijk de extra's eens gaan bekijken, want daarvoor heeft men nou net gedaan wat jij hier zo mooi beschrijft.

Som maar eens op wat jij dan wel zo mist op deze DVD's aan extra's (wel extra's die echt een meerwaarde hebben) ... en kom nou niet af met een audiocommentaar want dat weten we nou wel al dat die er niet is (en I couldn't care less, want die beluister ik toch nooit)

PS. The way how to do it is dus elk jaar een nieuwe box uitbrengen met een paar peulschillen meer aan extra's en de fans dus nog maar wat meer geld afhandig maken ? rare definitie van the way to do it.

SmashingSteve
05-11-2003, 15:01
Je denkt nu toch echt niet dat die daar van zullen wakker liggen ?

En ik nog vele minder :roll:


Jij moet duidelijk de extra's eens gaan bekijken, want daarvoor heeft men nou net gedaan wat jij hier zo mooi beschrijft.

Som maar eens op wat jij dan wel zo mist op deze DVD's aan extra's (wel extra's die echt een meerwaarde hebben) ... en kom nou niet af met een audiocommentaar want dat weten we nou wel al dat die er niet is (en I couldn't care less, want die beluister ik toch nooit)

De aanwezige extra's zullen wel fijn zijn, heb ik trouwens ook nooit het tegendeel van beweerd, maar het gaat er om dat het té weinig is voor een box van dit kaliber! En wat ik mis - en vele andere reviewers op diverse sites - is (toch wel) een audiocommentaar baby! Dat jij deze niet beluisterd is jouw zaak (your loss!), maar de grote meerderheid vind dit wel één van de belangrijkere extra's. Een reünie-documentaire waarin iedereen van de cast & crew zijn visie op de films en de status dat de trilogie de dag van vandaag heeft belicht mis ik ook wel wat. Een uitgebreide fotogallerij met behind the scènes foto's en posterconcepts is ook altijd leuk! Een tipje van de sluier oplichten naar Indy 4 had ook nice geweest (hoewel ik begrijp dat dit niet mogelijk was, omdat de film nog maar in een vroege fase zit). Soit zo kan ik nog wel even doorgaan... conclusie: de gemiddelde underground horror heeft meer en betere extra's dan deze Indy-box. Nogmaals de Alien-box wordt de ultieme-box en het gaat hier ook om oudere klassiekers waar men toch een érg grote hoeveelheid extra's heeft voor in elkaar geknutseld. Oké, er waren wel twee pogingen voor nodig, maar ik was dan ook niet zo dom om de eerste box te kopen :twisted: ! Wie weet komen er van Indy ook twee boxen uit, (waarschijnlijk wel door Indy 4) en misschien krijgen ze me dan wél over de schreef...

Daniel1974
05-11-2003, 18:07
En om dan ook maar even nog een keer wat toe te voegen als extra !!!

Wat dacht je van verwijderde scenes ?

Of in hoevere je dat als extra kunt beshouwen DTS.

Ik heb net in een andere thread de extra's van de R1 Alien Quadrilogy gezet. En dat is inderdaad niet mis. Een documantaire van 3 uur bij iedere film. Commentaar en nog ik weet het niet nog meer (volgens FOX 45 uur aan entertainment). Dus ik sluit me daar volledig bij aan. Nu kon je wel gaan zeggen dat kijk je nooit. Maar voor mogelijk een van de belangrijkste horrorfilms ook. Weet ik wel zeker dat ik dat ga bekijken. En zo IJ op actie en avontuurgebied ook een baanbrekende serie geweest. Ik weet zeker dat men wel een filmhistoricus bereid had gevonden om een track in te spreken. Een reunie was nog beter geweest.

De documantaires vertellen inderdaad veel wat je wil weten en zijn zeer informatief. Maar als je je realiseert dat dit een greep is uit 100 uur an materiaal, dan is dat wel heel erg karig. Dus je hoeft niets te maken, er is nog zat over.

En nog even wat anders ik hoorde dat het beeld en het geluid van de R1 weer beter waren ? Waarom schepen ze ons toch altijd af met het mindere. Niet te geloven !!!!

Frank
05-11-2003, 22:11
Ik kreeg net een mailtje van Paramount. Indiana Jones is vanaf nu te koop! :shock: (dat wisten we nog niet) :wink: :roll:

RaymondA
06-11-2003, 07:23
Gisteren de box gekocht en meteen maar Raiders gekeken, moet zeggen dat het er gelikt uit zag. Mooi beeld, goed geluid en natuurlijk een fantastische film. Vanavond meteen maar deel 2 kijken :lol:

Stapie
06-11-2003, 07:26
Ik heb de box ook vrijwel onmiddelijk gehaald bij de makro voor 41,90 en WOW wat een beeldje .. ik heb het origineel nooit in de bioscoop of op video gezien maar voor een film van meer dan 20 jaar oud ziet dit er wonderbaarlijk mooi uit. Zelfs op een 42 inch plasmascherm, waarbij onzuiverheden over het algemeen toch meteen opvallen, ziet het er prachtig uit. Deze geremasterde versie kan naar mijn mening zelf gemakkelijk de strijd aan met de meeste recentere films (afgezien van enkele momenten dat het beeld wat wazig is en hier en daar een beetje filmgrain, echter absoluut niet storend!). Ik heb alleen het eerste deel gezien maar kan nu niet wachten op de 2 andere delen en het bonusmateriaal.

Er viel mij overigens wel iets grappigs op .. in de scene waarin Indy de vijand met een bazouka bedreigd (Raiders of the lost Ark : 1 uur 38 min.) loopt er op een gegeven moment een vlieg over de mond van de Duitse Archeoloog (ben ff zijn naam kwijt) en verdwijnt zelfs in zijn mond .. op zich niet speciaal echter het lijkt er sterk op dat deze uit de computer komt (speel de dvd maar eens beeldje voor beeldje of op deze scene!), de vlieg duikt namelijk uit het niets op (nou ja, uit een moedervlek op zijn wang dan) ... is iemand dit opgevallen??

RaymondA
06-11-2003, 07:44
Haha, helemaal niet meer aan gedacht, maar het was me inderdaad ook opgevallen. :D

Richard B.
06-11-2003, 08:32
Ik heb de box gisteren ook gehaald. De extra's heb ik nog niet gezien maar al wel 'Raiders' en ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit inderdaad subliem is! Ze hebben de videotransfer niet kapot-gefilterd (zoals dat bij veel klassiekers gebeurt) maar hem kennelijk enkel een beetje opgeschoont en daarmee de oorspronkelijke 'look' van de film perfect weten te bewaren.

Btw: ik merk dat ik deze films VEEL te vaak gezien heb. Op zich is ie de aanschaf zeker waard maar ondanks de perfecte transfer valt er nog maar weinig nieuws te ontdekken aan deze films.

Surya
06-11-2003, 08:46
Gisteren Temple of Doom nog eens bekeken. Totaaal over de top (zoals ik me herinnerde) maar toch nog steeds bijzonder leuk :D

Albert Kostwinder
06-11-2003, 11:35
Toen ik klein was, heel lang geleden, heb ik menige Making of-docu van Indy gezien op de tv. Vertelde ze dat ze een speciale goot onder de vrachtwagen hadden gegraven waar de stuntmannen in lagen. Dat vond ik toch Cool en Vet!
Dus als dat nu nog eens op dvd zou uitkomen; met een enthousiast commentaar en vette verhalen. En wellicht nog meer details waarover ik over deze heerlijke films nog nooit heb durven dromen. Die zou ik zo ongezien kopen.
Maar voor de prijs van maar liefst € 40,00 schijnt men een box te leveren met nauwelijks opgepoetst beeld, zonder langere directors' cut a la LOTR, zonder enige snipper commentaar, en met slechts 3 uur extra's.
Ben ik de enige die teleurgesteld is?

Wees in eerste instantie blij dat de films eindelijk op dvd zijn!! Director's cut vind ik niet altijd beter (ET).........

Richard B.
06-11-2003, 18:35
Toen ik klein was, heel lang geleden, heb ik menige Making of-docu van Indy gezien op de tv. Vertelde ze dat ze een speciale goot onder de vrachtwagen hadden gegraven waar de stuntmannen in lagen. Dat vond ik toch Cool en Vet!
Dus als dat nu nog eens op dvd zou uitkomen; met een enthousiast commentaar en vette verhalen. En wellicht nog meer details waarover ik over deze heerlijke films nog nooit heb durven dromen. Die zou ik zo ongezien kopen.
Maar voor de prijs van maar liefst € 40,00 schijnt men een box te leveren met nauwelijks opgepoetst beeld, zonder langere directors' cut a la LOTR, zonder enige snipper commentaar, en met slechts 3 uur extra's.
Ben ik de enige die teleurgesteld is?

Wees in eerste instantie blij dat de films eindelijk op dvd zijn!! Director's cut vind ik niet altijd beter (ET).........
Sowieso: 40 euro voor 4 dvd's is 10 euro per dvd (of 13 euro voor 3 dvd's MET extra's). Die prijzen tref je alleen aan in de budget-bak van FRS en dan tref je zeker geen films aan als de Indy-films.

Digi-gek
07-11-2003, 22:19
Er viel mij overigens wel iets grappigs op .. in de scene waarin Indy de vijand met een bazouka bedreigd (Raiders of the lost Ark : 1 uur 38 min.) loopt er op een gegeven moment een vlieg over de mond van de Duitse Archeoloog (ben ff zijn naam kwijt) en verdwijnt zelfs in zijn mond .. op zich niet speciaal echter het lijkt er sterk op dat deze uit de computer komt (speel de dvd maar eens beeldje voor beeldje of op deze scene!), de vlieg duikt namelijk uit het niets op (nou ja, uit een moedervlek op zijn wang dan) ... is iemand dit opgevallen??

Ja, dit is vele opgevallen toen de film in '81 in de bioscoop kwam. Die scene is namelijk legendarisch omdat het een echte vlieg was die de mond van Paul Freeman in kroop. Freeman viel niet uit zijn rol om de take niet te verpesten. De vlieg komt zeker niet uit de computer en als je goed kijkt zie je dat hij al om het hoofd van de acteurs zoemt en dat Freeman hem zelfs al een keer probeert weg te slaan met zijn hoed.

Richard B.
08-11-2003, 08:39
Hmm... de extra's zijn niet zo 'compleet' als ze zouden kunnen zijn. De 'making of' die ik ooit zag van The Temple of Doom was een andere als die in deze set terug te vinden is (wat eigenlijk meer een 'look back' is) en, alhoewel ie veel beelden bevat van die docu, mist ie nog de nodige interessante momenten uit het origineel. Volgens mij is die originele 'making of' trouwens ook nog eens op video verschenen, maar ik vond er in ieder geval een vermelding over in IMDB: http://us.imdb.com/title/tt0271048/combined. Ruim 50 minuten origineel 'making of' materiaal had me een stuk interessanter geleken dan die ongeveer 40 minuten van de nieuwe docu.

EDIT: ok, ik heb de set nu helemaal uitgekeken. In het kort: ik ben toch een tikkeltje teleurgesteld. Beeld en geluid zijn welliswaar voortreffelijk, maar de extra's stellen toch wel teleur. De docu's zijn op zich wel interessant maar ik had toch wel wat meer verwacht van zo'n 'ultieme' box als deze. Sinds de 4-disc van LOTR:FOTR is de lat wat dat betreft inderdaad een stuk hoger gelegd: tot een paar jaar geleden zou deze set het absolute topstuk van ieders verzameling zijn geweest, maar nu is ie toch wel wat minder schitterend. Vooral het ontbreken van commentaartracks en speciale 'cuts' of deleted scenes is toch wel erg jammer. Dus: goeie set maar absoluut niet perfect.

tan1415
09-11-2003, 10:49
DTS vindt ik toch wel een groot gemist.
En ook eerder al opgemerkt op de site...geluid was niet echt perfect afegregeld. De stemmen is te zacht in vergelijking met de SFX geluid.
Verstandig op de gain van je center met deze film te verhogen...


Anyway mee eens met de sentimenten hier gemeld...films is al zo vaak op TV geweest en gezien...dat IK het heb gekocht als hebbeding.
Gewoon mijn favoriete serie MOET ik op DVD thuis hebben.

Oudgebruiker3
09-11-2003, 15:09
DTS een gemis? Ik heb juist begrepen dat deze THX-gecertificeerde, opgepoetste DD5.1-track ook van erg hoge kwaliteit is.
Daarbij komt ook dat Lucas' DD-tracks doorgaans van een absurd goede kwaliteit zijn, dus ik vraag me af waarom je DTS nou weer mist... puur omdat 't DTS is?

BassFace
09-11-2003, 21:50
ipv 4 aparte houdertjes had ik liever 1 openvouwbare houder gehad, zoals bijvoorbeeld the simpsons boxen.

Surya
09-11-2003, 22:10
dus ik vraag me af waarom je DTS nou weer mist... puur omdat 't DTS is?
In theorie klinkt DTS nog steeds zuiverder vanwege de hogere bitrate. Een goed gemasterde DD5.1 klinkt voor de rest in princiepe even goed. Maar het verschil (indien ze identiek gemasterd zijn) zal je enkel op systemen van heel hoge kwaliteit kunnen waarnemen, waardooor DTS voor minstens 90% van de DVD kijkers totaal overbodig is (ik heb het dus echt wel enkel over de gevallen waar ze identiek gemasterd zijn).

Martin Zuidervliet
10-11-2003, 07:42
Opvallend genoeg wordt DTS in veel bioscopen niet meer gebruikt, omdat het te onbetrouwbaar is. Daarbij schakelt de processor bij een storing naar Dolby Digitaal of Analoog wat tot vervelende dynamiek en niveau verschillen leidt.
In de toekomt denk ik dat DTS op veel DVD's, vooral in Europa, zal verdwijnen aangezien het te veel ruimte inneemt. Ruimte die door veel producenten liever wordt gebruikt voor meer Dolby-geluidssporen, beter beeld, meer extra's of door kostenbesparing. Liefhebbers van DTS zullen het daardoor vaker moeten hebben van (Regio 1) import.

Surya
10-11-2003, 11:12
Opvallend genoeg wordt DTS in veel bioscopen niet meer gebruikt, omdat het te onbetrouwbaar is. Daarbij schakelt de processor bij een storing naar Dolby Digitaal of Analoog wat tot vervelende dynamiek en niveau verschillen leidt.
Aaaaaaaaaah, nu weet ik eindelijk waarom het geluid hier in de locale cinema altijd zo vervelend verspringt tijdens de films. Ineens is de bass weg en staan de hoge tonen veel te schel, even later klinkt het weer voortreffelijk. Bijzonder storend!

Oudgebruiker3
10-11-2003, 12:44
dus ik vraag me af waarom je DTS nou weer mist... puur omdat 't DTS is?
In theorie klinkt DTS nog steeds zuiverder vanwege de hogere bitrate. Een goed gemasterde DD5.1 klinkt voor de rest in princiepe even goed. Maar het verschil (indien ze identiek gemasterd zijn) zal je enkel op systemen van heel hoge kwaliteit kunnen waarnemen, waardooor DTS voor minstens 90% van de DVD kijkers totaal overbodig is (ik heb het dus echt wel enkel over de gevallen waar ze identiek gemasterd zijn).

Ja, dit verhaal ken ik ook, maar ik blijf het onzinnig vinden om keihard te roepen dat het o-zo jammer is dat de DVD geen DTS heeft, terwijl de DD-track ook geweldig klinkt.

Wordt er in bioscopen overigens geen SDDS gebruikt?

Surya
10-11-2003, 14:44
Wordt er in bioscopen overigens geen SDDS gebruikt?
Over het algemeen wel denk ik

Martin Zuidervliet
10-11-2003, 16:45
Wordt er in bioscopen overigens geen SDDS gebruikt?
Nee, niet in Nederland. Wel in Engeland.

Antwans
10-11-2003, 23:49
Wat mij opviel was dat de pistoolschoten in deel 1 nogal veel 'bass' bevatten terwijl mijn LFE gewoon normaal staat ingesteld. Het leken wel kanonsschoten, maar verder geen commentaar. Het beeld ziet er SUPERGOED uit en het blijven inderdaad TIJDELOZE films. Ben benieuwd wat deel 4 gaat brengen.

Houdoe!

Lex v/d Moolen
11-11-2003, 17:01
Wat mij opviel was dat de pistoolschoten in deel 1 nogal veel 'bass' bevatten terwijl mijn LFE gewoon normaal staat ingesteld. Het leken wel kanonsschoten, maar verder geen commentaar.In feite waren het geweerschoten van een Winchester die ze voor het geluid van het pistool gebruikten. Dat kaliber geweer geeft ook een behoorlijke knal :)

Rut
13-11-2003, 07:29
Gisteren eindelijk de box binnen gekregen en 's avonds meteen 'Raiders' gekeken. Heb volop genoten van de film en de zuiverheid van het beeld. Het geluid was ook goed, maar niet overheersend behalve dan de geweerschoten :wink: . Het deuntje zit nu nog steeds in mijn kop!!

Marcel den Haan
13-11-2003, 12:25
Viel me trouwens op na het kijken van Raiders hoeveel de muziek soms op die van Star Wars lijkt. Misschien wel logisch aangezien het ook door John Williams is gemaakt maar dit lijkt wel heel erg, vooral dat zielige muziekkie zeg maar hehe.

Surya
13-11-2003, 15:42
Ik heb al geruchten gehoord dat het Indiana Jones theme eigenlijk het Dart Vader theme is, maar dan omgekeerd of achterstevoren ofzo iets. Vandaar misschien.

Frank79
14-11-2003, 13:01
Alsjeblieft Sint, kom langs met deze mooie box dit jaar... ;)

Martin Zuidervliet
18-11-2003, 15:06
Ik heb gisteren de laatste van de drie films gezien (Last Crusade) en het viel mij op dat in "blauwe lucht scène's" bovenin beeld een vage blauwe streep leek te lopen. Hebben meer mensen dit gezien of had ik een vuiltje in mijn oog?

Caledonians
19-11-2003, 22:34
Ik heb nou alle drie de films weer gezien en ze zijn echt super! Ben echt blij met deze boxset! Nou nog even de extra's bekijken, heb hier en daar al gelezen dat die een beetje tegenvallen maar mij hoor je niet klagen als dat zo blijkt te zijn hoor. Voor 40 euro namelijk een kwalitatief zeer mooie box naar mijn mening!

music_maniac1965
23-11-2003, 00:23
Net zoals bij de "back to the future" triology set zat ik ook hier ongeduldig op te wachten. en weer word ik er aan herinderd waarom ik nou zonodig mijn video moest vervangen voor een dvd speler (althans, om films op af te spelen, want een recorder dvd heb ik nog niet). dit is toch super ? dat je nu zonder verlies van beeldkwaliteit (mijn indiana jones video's zijn niet echt meer om aan te zien) jaren kan genieten van deze tijdlooze films ? het geluid (ik heb geen 5,1 surround) via de stereo klinkt ook goed. ik kan niks vinden dat laat blijken dat deze serie films rond de jaaren 80 zijn uitgekomen. echt een pluim voor het uitstekende oppoets werk dat de heren/dames hier hebben geleverd.

de extra's heb ik nog niet gekeken, maar dat ga ik morgen avond even doen. maar ik ben toch zeer blij dat ik hem gekocht hebt.

El SalvaCeppie
30-11-2003, 13:07
:lol: :lol: dit is toch wel de parel in mijn collectie...... heerlijk

Stijn H.
11-12-2003, 22:00
Vindt iedereen hier The Temple Of Doom de minste Indy-film? Lees dat weleens in recensies, en zelfs Steven Spielberg zegt het bij de making of van 'Doom'. En dat terwijl ik Doom toch echt veruit de leukste van de drie vind!! Volgens mij is hij is spannender, meeslepender, duisterder en vermakelijker dan de andere films! En ik vind Willie Scott en Short Round ook de leukste bijfiguren van de trilogie! Is iemand het met mij eens?

PS de andere films vind ik ook super hoor!

Surya
11-12-2003, 22:26
Ik vind de derde toch de leukste hoor, kort gevolgd door de 1ste

Lex v/d Moolen
12-12-2003, 00:03
En ik vind Willie Scott en Short Round ook de leukste bijfiguren van de trilogie! Is iemand het met mij eens?
Ik juist helemaal niet. Ik zit me gewoon te ergeren aan dat nerveuze gedoe van die Willie en dat kleine jochie, waardoor ik Temple of Doom een stuk minder vindt dan de andere twee.
Raiders is nog altijd mijn favoriet, al zit Crusade daar vlak achter wat met name komt door de samenwerking met Sean Connery.

Surya
12-12-2003, 10:42
Ik vind Short Round een geforceerde sidekick, een mislukte poging om het wat luchtiger te maken. Hij valt gewoon uit de toon in die film. En ik vind 'm niet grappig :P

MarcCastermans
12-12-2003, 13:05
Ik vind de 3e de leukste vooral door Sean Connery. Short Round is inderdaad een beetje over the top en Willie ook alhoewel ze wel beeldmooi is.

Jibbe Stuijts
12-12-2003, 16:22
Ben het er zeker mee eens dat het tweede deel uit de trilogie veruit het minste is... Vroeger vond ik dit juist een prachtige film, maar ben me (nadat ik em vorige week weer eens bekeken heb) gaan ergeren aan dat kleine ventje.. Heel erg slecht in het verhaal geplaatst. Net of ie erin gefrummeld is... Deel 1 en 3 zijn top (y)

foley
12-12-2003, 16:45
Superbox! Kopen!

http://home.planet.nl/~i4ict

Oudgebruiker3
26-12-2003, 17:30
Ik vind 50 euro eigenlijk 'n beetje prijzig voor de extra's die je krijgt... de making of raiders is prima, maar de andere twee zijn 'n beetje karig.

...maar goed - ik heb 'm dan toch maar gekocht :)

Rob Eric Blank
07-01-2004, 15:26
Zit er op de extra DVD van deze box ook een THX inregel programma op? Beetje zoals die afstel DVD's die aangeschaft kunnen worden?
Denk er nu toch eigenlijk al over om deze DVD aan te schaffen. Toch wel jeugd sentiment deze films.

foley
07-01-2004, 15:55
Volgens mij alleen extra's. Wel erg mooie beelden van The Making Of van ieder deel.

Frank
07-01-2004, 17:17
Zit er op de extra DVD van deze box ook een THX inregel programma op? Beetje zoals die afstel DVD's die aangeschaft kunnen worden?
Denk er nu toch eigenlijk al over om deze DVD aan te schaffen. Toch wel jeugd sentiment deze films.

Nee, de THX Optimizer (zoals deze heet) staat alleen op discs 1, 2 en 3. Disc 4 met de extra's heeft geen THX Optimizer, maar dat is ook nergens voor nodig.

Rob Eric Blank
09-01-2004, 17:02
Zozo
Erg mooie box. Gister aangeschaft en meteen Raiders gekeken. Geluid was toch echt wel erg goed en het beeld ook. Vooral als je bedenkt dat deze films al 20 jaar oud zijn.

Hopen dat er wel meer extra's op de Star Wars films komen. Oja en audiocomentaar mis ik dus NIET. Luister er nooit naar, kost me teveel tijd (andere extra's vind ik wel leuk).

Surya
09-01-2004, 18:21
Audiocomentaar op zo'n klassiekers zou ik toch wel leuk vinden. Zou oa kunnen gaan over de impact van de film op latere films en eventueel zelfs op de maatschapij

Rob Eric Blank
12-01-2004, 10:54
Audiocomentaar op zo'n klassiekers zou ik toch wel leuk vinden. Zou oa kunnen gaan over de impact van de film op latere films en eventueel zelfs op de maatschapij

Je zou ook de impact op bv. de makers of filmmaatschappij kunnen melden bij een andere extra (of making of).
De 3 uur extra's zijn wel wat aan de karige kant, dus maar hopen dat het op SWars beter zal zijn.

Swanski
28-02-2004, 02:52
leuke trilogy...>nooit eerder gezien...>en dat terwijl ik aardig wat films in mijn leven gezien heb

deel II vind ik duidelijk wat minder, einde is wel weer heel leuk...

deel I is topavontuur :!:

deel III is weer heel komisch met Sean Connery

absolute must have :!: :!: :!:

Kees Hoekerd
13-04-2004, 15:56
3 uur vind ik genoeg extra's voor 1 dvd met extra's.En als er 3 van die lange documentaires zijn,vind ik dat goed.Wat maken jullie je toch altijd druk daarom.The Godfather was ook echt geen 3 uur aan extra's.

In ieder geval ga ik deze binnenkort aanschaffen.Maar laat em in ieder geval niet thuis bezorgen,krijg ik me ouders weer op me dak van dat het geldverspilling is enz.

WillemB
13-04-2004, 21:07
Vindt iedereen hier The Temple Of Doom de minste Indy-film?

Persoonlijk heeft 'The Last Crusade' mij altijd het meest aangesproken, en 'The Temple of Doom' altijd het minst. Op 30 oktober 2003 stond er nog een recensie in de Sp!ts, met een aantal interessante wetenswaardigheden over de film. Voor de geïnteresseerden: ;)

-------------
Indiana Jones en de impact van een zweepslag

De avonturen van Indiana Jones maakten regisseur Steven Spielberg en bedenker George Lucas supermachten in Hollywood en hoofdrolspeler Harrison Ford een wereldster. Maar het had heel anders kunnen lopen. Tom Selleck was de eerste keus om de held met de zweep en de verfomfaaide cowboyhoed te spelen. Zijn familienaam zou oorspronkelijk Smith zijn en de avonturier zou voornamelijk naar zeldzame kostbaarheden zoeken om zijn dure levensstijl als playboy te bekostigen.

Of deze versie van de beroemde archeoloog net zo populair zou zijn geweest zal altijd wel een vraag blijven. Het is in ieder geval leuk om aan de hand van de 127 minuten lange documentaire over het maken van de drie Indiana Jones-films, bijgeleverd in de nieuwe dvd-box van de serie, te speculeren over deze alternatieve Indy. Zeker aan de hand van de teruggevonden screentest met Tom Selleck en Sean Young in de hoofdrollen van Raiders of the Lost Ark.

Lucas was bijzonder gecharmeerd van Selleck. Maar hij zat aan Magnum P.I. vast en durfde uiteindelijk het risico niet aan met Spielberg die net met 1941 een van de grootste flops van dat jaar had gemaakt. Tim Matheson (Animal House) werd geprobeerd maar Spielberg zag meer in Ford. Lucas had hem echter al in American Graffiti en Star Wars gebruikt en wilde eigenlijk niet aan Ford vast blijven plakken.

Spielberg kreeg op een gezamenlijke vakantie in Hawaii zijn zin. Indiana Smith werd Jones en Ford kreeg de hoofdrol. Raiders of the Lost Ark moest gaan over een zoektocht naar de verloren gewaande tien geboden en Lawrence Kasdan zou het screenplay schrijven. Tenminste, als er een studio bereid was geld neer te tellen voor het ambitieuze plan. Het regende aanvankelijk bedankjes maar Lucas wist uiteindelijk Paramount bereid te vinden 20 miljoen dollar in het project te steken. Raiders of the Lost Ark zou in de Esttree Studio in Engeland en op locatie in Tunesië gemaakt worden.

Om met het krappe budget uit te komen schrapte Spielberg uiteindelijk een reeks dure actiescènes uit Raiders. Het kwam de film ten goede, want zo blijft er meer ruimte over voor humor en de dynamiek tussen Indiana en Marion Ravenwood (Karen Allen). Zo ontstond ook de legendarische Raiders-scene waarin een vermoeide Indy een stoere zwaardvechter achteloos neerknalt, uit geldgebrek. Er was gewoon niet nog een opnamedag beschikbaar voor weer een uitgebreid gevecht.

Bijkomend voordeel was dat er voor het na het immense succes onvermijdelijke vervolg, Temple of Doom, ideeën genoeg over waren om spektakel te verzekeren. De introductiescene in Shanghai, de achtervolging met treintjes in de mijn, al die zaken waren al voor Raiders bedacht. Toch ervaren ook de makers deel twee als een teleurstelling. Lucas voert achteraf als reden aan dat hij in scheiding lag en zich zo klote voelde dat een duistere verhaallijn vanzelfsprekend leek. Ook Spielberg noemt Temple of Doom zijn minst favoriete Indy, maar hij hield er tenminste zijn vrouw aan over. Kate Capshaw speelde immers nachtclubzangeres Willie Scott.

Zowel de makers als hoofdrolspeler Ford noemen The Last Crusade de emotioneel meest lonende van de trilogie. Met dank vooral aan de aanwezigheid van Sean Connery, die de van Indiana vervreemde vader Jones speelt. Crusade benadert het niveau van Raiders. Al stemt het wel treurig dat veelbelovend talent River Phoenix, die in de proloog de jonge Indiana speelt, inmiddels al weer bijna tien jaar dood is.

(W.S.) Rapportcijfers:

Raiders of the lost Ark: 9

Temple of Doom: 7

The Last Crusade: 8

Extra's: 7
-------------

Lectori Salutem!

Willem

prdjsk
21-05-2004, 23:32
Voor de liefhebbers in Twente .

Medimarkt Enschede en Hengelo

Van 20 t.e.m 26 mei is deze box voor 25 Euro te koop.

Maar ik denk dat ze nu al wel uitverkocht zijn voor die prijs

The Scratcher
20-09-2004, 08:18
Geweldige films zijn dit van Indiana Jones collection, ik heb ze afgelopen donderdag gekocht voor €.35,- had al langer gewacht om dat ik ze nog wat te duur vondt. Kon niet langer wachten om ze nu in mijn dvd collectie toe te voegen, nu Star Wars nog.
:D

Zóóóóóóó lang gewacht en dan nog €35,- ervoor neerleggen? :shock: :shock: :shock:

Wat is je winst dan? Ik heb de box destijds toen ie uitkwam al gekocht voor €35,- bij de MM! (6)
Nou ja anyway, veel plezier ermee. :bier:

MGdutch
17-10-2004, 16:14
Fantastische trilogie die keer op keer leuk blijft. Deze moet je hebben!!!! :D

fredje-astaire
02-11-2004, 19:58
Verplichte kost deze trilogy van Indiana Jones, bedacht door George Lucas en gemaakt door Steven Spielberg, geeft een goed gevoel van de jaren vijftig en zestig avonturenfilms. Mooie verpakking en elke beeld is duidelijk verbeterd, maar ja van zo'n duo zou je ook niks minder verwachten.De drie films mooi op een aparte disc en een vierde met al mogelijke extra's ,misschien het enige dat ontbreekt zijn de deleted scenes, maar laat dit zeker de pret niet bederven.
Zou zeggen voor degene die hem nog niet in huis , kopen !!!!!!!

nova6666
21-11-2004, 19:37
Prachtige release van deze 3 topfilms! Zelf vond ik het 3e deel de beste en dan deel 2 en 1! Inderdaad verplicht om in je collectie te hebben.

Marco Dubbeldam
21-11-2004, 21:05
Inderdaad een erg mooie boxset. 'Must-have' zou ik zeggen. 8)

MatrixTom
12-12-2004, 01:08
Ik heb deze box sinds een paar dagen ook maar aangeschaft. Voor 30 euro kon ik hem niet meer laten liggen. Gisteren heb ik "Raiders Of The Lost Ark" bekeken, maar ik stoorde me wel nog aan de paar schaarse witte vlekjes, "de blauwe bobbel" en het lijntje rechts over de explosie op het einde :)

Jammer, maar toch een schit-te-ren-de restauratiepoging en box :)

zetmoon
04-01-2005, 19:59
"De eerste Indiana Jones film, Raiders of the Lost Ark stamt uit 1981 en is gewoon geschoten op 35 mm film. Nu leert de ervaring ons dat films geschoten op dit formaat (en niet op 70 mm, red.) uit het begin van de tachtiger jaren niet gespaard zijn door de tand des tijds. DVD-releases van films uit de jaren tachtig worden dan ook vaak geplaagd door veel filmgrain, matig contrast en een even matige scherpte."

Vrijwel ALLE films worden gefilmd op 35mm film, al of niet anamorphic.
Sommige films op Super-35 en enkele films op 70mm.

rkrijger
04-01-2005, 20:54
Hoe is het eigenlijk met die prijsvraag met Indiana Jones?!? :twisted:

Hankster
05-01-2005, 08:58
check de pricewatch zou ik zeggen, makker

Frank
05-01-2005, 09:53
check de pricewatch zou ik zeggen, makker

Hij heeft het niet over de prijs, maar over de prijsvraag die een lange tijd geleden hier op DVD.nl gehouden werd en waarvan de winnaars nog steeds niet bekend zijn.

rkrijger
05-01-2005, 10:06
check de pricewatch zou ik zeggen, makker

Niets gevonden in de pricewatch... Makker... :twisted:

Melvinrijk
09-12-2006, 16:39
Nu de box bijna in iedere winkel 25 euro kost, wil ik hem ook gaan kopen maar er valt mij iets op bij elke box en in elke winkel.

Ik heb ze allemaal bekeken en het lijkt erop als ik de achterkant bekijk van de box, dat de achterkant nat is geweest.
Of dit zo is of zo lijkt weet ik niet, maar ik wil eerst wten wat het is voordat ik hem koop.

intexor
09-12-2006, 17:26
Nu de box bijna in iedere winkel 25 euro kost, wil ik hem ook gaan kopen maar er valt mij iets op bij elke box en in elke winkel.

Ik heb ze allemaal bekeken en het lijkt erop als ik de achterkant bekijk van de box, dat de achterkant nat is geweest.
Of dit zo is of zo lijkt weet ik niet, maar ik wil eerst wten wat het is voordat ik hem koop.

ik heb deze box nog niet zo lang geleden gekocht en heb hetzelfde aan de hand met de achterkant. die sticker is daar niet fatsoenlijk opgeplakt lijkt me, vandaar die luchtbubbels.

Frank
09-12-2006, 18:45
De achterkant is ook niet glad. De hele box is in relief.

intexor
09-12-2006, 19:09
De achterkant is ook niet glad. De hele box is in relief.

Je hebt gelijk, was me nog niet opgevallen. Wel wat spijtig om daar dan iets te gaan overplakken want zo lijkt het echt wel alsof de box beschadigd is. Maar ik klaag er niet over, anders had ik hem ook niet gekocht.

Frank
09-12-2006, 22:40
Als het goed is kun je de sticker eraf halen. Dat heb ik ook gedaan. Uiteraard heel voorzichtig.

Melvinrijk
09-12-2006, 23:01
Ja dat zal ik zelf ook wel doen, aangezien het alleen een sticker betreft met promotie erop, en niet echt specifieken van de dvd op staat, is het niet zo'n ramp om het eraf te halen.