PDA

Bekijk de volledige versie : Rubriek: Te koop aangeboden, Te duur



refused
20-11-2001, 18:47
Ik zou graag willen weten wat jullie hier van vinden...

Ik zelf vind dat in deze rubriek dvd's worden aangeboden voor TE hoge prijzen. Vaak zie ik prijzen voor dvd's die soms duurder zijn dan de nieuwkoopprijzen. Natuurlijk liggen ze meestal onder de normale verkoopprijzen, maar hoe vaak wordt er niet wel een dvd aangeboden voor 30,- terwijl die nieuw in de winkel (willekeurig FRS) 34,95 kost? Ik koop hem dan wel lekker in de winkel hoor.
Het prijskaartje tussen nieuwe en 2ehands dvd's is qua verschil te klein.

Reacties?

Pennywise
20-11-2001, 22:22
Hier kan ik je niet helemaal gelijk in geven...
Op zich ben ik het wel met je eens dat het gaat om 2e hands spullen, maar meestal is het verschil tussen een nieuwe DVD en een 2e handse nihil (als je m van mij koopt in ieder geval wel, ben er nogal zuinig op), zoniet beter dan een van FRS (ik ben de tel kwijtgeraakt, maar ik lees om de haverklap berichten over krassen/vette vingers op een nieuwe FRS-DVD).
Dus een 2e hands DVD in nieuwstaat mag best wat meer kosten dan de meer gebruikelijke prijsstelling voor 2e hands spullen (helft nieuwwaarde of minder).
Als het gaat om bekraste DVD's of kapotte doosjes/covers is het natuurlijk een heel ander verhaal.

Orie
20-11-2001, 22:44
het zal nog mooier zijn als frs dvd's niet uitgehoest zal verkopen,ik hecht nog al veel waarde aan mijn dvd's er mag geen krasje.............................:(

System 3rror
20-11-2001, 23:33
Ik denk dat iedereen aardig wat waarde hecht aan zijn DVD's want daar zijn ze toch te duur voor om er krassen op te laten komen!
Hierdoor ga ik ervan uit als je een 2e hands koopt ze ook dan bijna altijd in een goede staat verkeren!!

Maar idd zoals de FRS mee omgaat af en toe.... die gooien met die dingen alsof ze pizza's in een doos doen! :mad:

sender
20-11-2001, 23:41
Maar idd zoals de FRS mee omgaat af en toe.... die gooien met die dingen alsof ze pizza's in een doos doen! :mad:
Daarom vind ik het bij MediaMarkt wel goed geregeld.
Met die plastic boxen (voor de beveiliging) kunnen de hoesjes niet beschadigd worden én daar zitten de DVDs al in het hoesje, zodat je niet zo lang hoeft te wachten voor ie tevoorschijn is gehaald.

Orie
21-11-2001, 00:03
Daarom vind ik het bij MediaMarkt wel goed geregeld.
Met die plastic boxen (voor de beveiliging) kunnen de hoesjes niet beschadigd worden én daar zitten de DVDs al in het hoesje, zodat je niet zo lang hoeft te wachten voor ie tevoorschijn is gehaald.

zeker bij mm heb ik nooit problemen;)

System 3rror
21-11-2001, 00:12
Ik heb bij de Mediamarkt 1 keer een beschadigde DVD gehad... en dat was niet een klein krasje!
Was maar een grote kras in de vorm van een DVD!

Deze heb ik zonder problemen om kunnen ruilen!

Verder alleen maar lof over de MM (op sommige prijzen na af en toe dan!)

ger
21-11-2001, 00:50
Het ging hier toch om te duur tweedehands ??

Het blijft natuurlijk altijd een kwestie van vraag en aanbod.

Als iets te duur geprijsd is en er is geen animo voor zal de verkoper het dus niet kwijtraken.....
Op E-bay zitten er zo diverse handelaartjes die hoog inzetten en je ziet dan ook week na week dezelfde handel verschijnen.

Als ik tweedehands koop verwacht ik ook dat de prijs naar de waarde is van de DVD.
Heb er zelf ook een paar via Ebay verkocht en ga dan meestal iets boven de helft van de winkelwaarde zitten.

:cool: :cool: