PDA

Bekijk de volledige versie : Spirited Away / Sen to Chihiro no kamikakushi [DVD]



Nathan Strik
03-11-2003, 09:32
Spirited Away / Sen to Chihiro no kamikakushi [DVD]

Het meisje Chihiro raakt verzeild in een wonderlijke wereld vol geesten en goden.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1302)

Surya
03-11-2003, 09:49
Ik heb deze ruim anderhalf jaar geleden al gezien, en ik heb er toen enorm van genoten.
Hij speelt hier nu nog in de bios, en zou graag nog eens gaan, maar ik vind de tijd niet :(
Maar jullie opmerking dat hij een groot succes was over de hele wereld, vooral dankzij Disney is onjuist. Er zijn juist zware kritieken gekomen dat Disney niet genoeg deed om de film echt succesvol te maken, vermoeddelijk omdat het geen eigen product was. De hoogste opbrengst op 1 week in de VS was dan ook maar een half miljoen $. Geen succes daar dus...
In Europa echter wel.

maximus
03-11-2003, 10:34
Deze film kom me niet echt boeien.
Ik heb de regio 1 versie gezien, ik weet niet of deze versie het zelfde beeld heeft maar de regio 1 versie had echt super mooi beeld. Maar aan de vier bolletjes te zien niet.

Geert Jan Alsem
03-11-2003, 12:23
Goed dat je er een plaatje met ondertitels bij hebt gezet Nathan. (y)
De vorm, kleur en plaatsing van ondertitels kunnen bij mij soms best de doorslag geven. De enige reden dat ik de regio 1 niet heb gekocht is dan ook dat die van die lelijke gele ondertitels heeft.

Luther Hartog
03-11-2003, 12:37
Goeie recensie N,

Het is idd een topfilm en ik kan niet wachten totdat hij bij me in de kast staat.

Nathan Strik
03-11-2003, 13:16
Deze film kom me niet echt boeien.
Ik heb de regio 1 versie gezien, ik weet niet of deze versie het zelfde beeld heeft maar de regio 1 versie had echt super mooi beeld. Maar aan de vier bolletjes te zien niet.
De enige reden om eventueel voor de regio 1 te gaan is omdat die wel progressive is en de onze niet. Daar is ook grotendeels de puntenaftrek aan te danken.

Teun van Beijsterveldt
03-11-2003, 13:30
Goede en vooral snelle review (gezien de releasedatum)! :D
Het is idd een prachtfilm en goede release. Ik kan voor mij zelf moeilijk zeggen of ik de rode gloed irritant vind, ik kan alleen zeggen dat ie duidelijk aanwezig is. Alleen jammer dat ie niet progressive is maar, dat was mij nog niet opgevallen... (alleen even snel gekeken, nog niet heel de film op dvd gekeken)
Top !

Prekip
03-11-2003, 13:47
De enige reden om eventueel voor de regio 1 te gaan is omdat die wel progressive is en de onze niet.
Wat denk je van de 2e disc vol extras van de r1 versie? :?

wkuiper
03-11-2003, 13:51
"De Nederlandstalige ondertiteling is netjes onder in beeld geplaatst en prima te lezen. De vertaling is (voor zover we met onze gebrekkige Japanse kennis konden beoordelen) erg goed."

Leuk geprobeerd! Ik denk dat je de Nederlandse vertaling beter kunt vergelijken met de officiële Engelstalige ondertiteling op de Regio 1 DVD. Die bevat overigens o.a. als Special Features:

- Spirited Away Introduction by John Lasseter
- The Art of Spirited Away
- The Nippon Television Special - The making of the film

Hele mooie film!

Mark de Jong
03-11-2003, 14:07
Geinige film, misschien dat ik 'em ooit weer eens koop als ie goedkoper is...

Geert Jan Alsem
03-11-2003, 15:20
Leuk geprobeerd! Ik denk dat je de Nederlandse vertaling beter kunt vergelijken met de officiële Engelstalige ondertiteling op de Regio 1 DVD.
Ik las wel ergens dat de Engelse ondertitels een beetje raar zijn, aangezien zinnen niet worden afgesloten met een punt. Ook nog iets over dat het woord "and" in de ondertitels als "a;" werd weergegeven ofzo.

Kan iemand dit bevestigen?

De Nederlandse ondertitels in de bioscoop (ook gedaan door Paradiso) leken mij trouwens erg goed.

Rob P.
03-11-2003, 15:29
Voor de mensen die dankzij deze geweldige film helemaal into Ghibli zijn en meer willen weten is dit boek:

http://www.awn.com/mag/issue4.08/4.08images/pattenmononoke01.gif

een absolute aanrader. Over Princess Mononoke, voor Spirited Away het grootste succes van Miyazaki & Co. :wink:

Rob P.
03-11-2003, 15:34
dubbele post..sorry..

Surya
03-11-2003, 15:38
Persoonlijk vind ik die zwarte balken toch wel jammer. Goed als je een 4:3 TV hebt, maar voor mensen met 'degelijke' apparatuur is het een verlies aan detail...

Surya
03-11-2003, 15:40
EDIT: wops, dubbelpost

wkuiper
03-11-2003, 15:43
Ik las wel ergens dat de Engelse ondertitels een beetje raar zijn, aangezien zinnen niet worden afgesloten met een punt. Ook nog iets over dat het woord "and" in de ondertitels als "a;" werd weergegeven ofzo.

Kan iemand dit bevestigen?

Nee, dat moet ik ontkennen. Er is absoluut niets mis met de Engelse ondertitels!
Vergat ik de vorige keer te vermelden: de 'officiële' versie bestaat uit 2 DVD's met alle extra's op DVD #2

wkuiper
03-11-2003, 15:48
Ik las wel ergens dat de Engelse ondertitels een beetje raar zijn, aangezien zinnen niet worden afgesloten met een punt. Ook nog iets over dat het woord "and" in de ondertitels als "a;" werd weergegeven ofzo.

Kan iemand dit bevestigen?

Nee, dat moet ik ontkennen. Er is absoluut niets mis met de Engelse ondertitels!
Vergat ik de vorige keer te vermelden: de 'officiële' versie bestaat uit 2 DVD's met alle extra's op DVD #2

xandernijsten
03-11-2003, 16:14
Goed dat je er een plaatje met ondertitels bij hebt gezet Nathan. (y)
De vorm, kleur en plaatsing van ondertitels kunnen bij mij soms best de doorslag geven. De enige reden dat ik de regio 1 niet heb gekocht is dan ook dat die van die lelijke gele ondertitels heeft.

Vind je dat geel echt zo erg?? Ik vind het eigenlijk bes vet uitzien 8)

Martin Zuidervliet
03-11-2003, 16:14
Ik kwam in een andere draad nog een interresante link naar een nog duidelijkere rode gloed vergelijking tegen en ik moet zeggen dat ik vind dat de rode gloed mij niet stoort. Volgens mij past dit zelfs beter in de sfeer van de film.

Dit is de link: http://www.btinternet.com/~lawrencium2/senss.html

xandernijsten
03-11-2003, 16:16
ik moet zeggen dat ik vind dat de rode gloed mij niet stoort. Volgens mij past dit zelfs beter in de sfeer van de film.


Helemaal mee eens!

Bas B
03-11-2003, 16:22
Vrijdag gekocht en gekeken ik vond hem echt heel erg leuk erg veel plezier naar gekeken . Totaal mijn smaak

Geert Jan Alsem
03-11-2003, 16:36
Goed dat je er een plaatje met ondertitels bij hebt gezet Nathan. (y)
De vorm, kleur en plaatsing van ondertitels kunnen bij mij soms best de doorslag geven. De enige reden dat ik de regio 1 niet heb gekocht is dan ook dat die van die lelijke gele ondertitels heeft.
Vind je dat geel echt zo erg?? Ik vind het eigenlijk bes vet uitzien 8)
Nouja, niet ZO erg, maar ik heb liever wit. Bovendien staan de ondertitels van regio 1 Miyazaki films altijd vrij hoog in beeld.

Toch ga ik denk ik maar de regio 1 bestellen, omdat deze in tegenstelling tot de Nederlandse DVD progressive is. Ik vind mooi, niet schokkerig beeld toch wel heel belangrijk.

Kars
03-11-2003, 19:09
Ontzettend mooie film, die met stip in mijn persoonlijke top tien terecht is gekomen. Zoals Rinkelbeer waarschijnlijk wel weet ben ik hard op zoek gegaan naar andere uitgaves van Miyazaki (My Neighbour Totoro staat bovenaan het lijstje).

Coen Vermeer
03-11-2003, 19:49
Hij haalt me top 20 niet maar dan ook net niet. De beste anime die er is. Zelfs beter dan princess mononoke. De originaliteit de wereld die ie schaapt. Zo mooi. Echt een film waar ik vrolijk van kan worden.

Ludo Keeris
03-11-2003, 20:22
Ik kende het genre anime helemaal niet totdat iemand mij erop attent maakte dat ik naar deze film moest gaan. Ik heb 'm dus in de bios gezien en was zwaar onder de indruk! Prachtig gemaakt, maar vooral het spirituele sprak mij erg aan. Ik wil 'm dan ook graag op DVD hebben, wel of geen extra's, wel of geen gele of witte ondertitels, wel of geen zwarte balken; ik vind het een topfilm!

Nathan Strik
03-11-2003, 21:11
Mooi dat mensen nu toch geïnteresseerd raken voor anime. Zo zie je maar dat het niet allemaal seks en geweld is...

Eén kleine correctie Roboter:

Anime is niet echt één genre op zich. Het is meer een stroming met meerdere genres. Zo heb je kinderfilms, science-fiction, adult, actie, fantasy en nog veel meer genres binnen de anime.

Edwin V
04-11-2003, 07:12
Mooi dat mensen nu toch geïnteresseerd raken voor anime. Zo zie je maar dat het niet allemaal seks en geweld is...
Helemaal mee eens. :)

Jammer dat er geen extra's bij zitten anders had ik een 10 gegeven. 8)

Aien
04-11-2003, 13:37
Zelf ben ik al jaren fan van anime en deze film vrijwel vanzelfsprekend ook gezien, echt een topfilm! Het is prachtig getekend en het verhaal verveelde me op geen enkel moment.
Ik zal zeker deze dvd aanschaffen *als er weer geld is hier* ^^*

Richard B.
04-11-2003, 22:26
Dit was een paar maanden geleden de allereerste 'traditionele' tekenfilm die ik in de bioscoop gezien heb (Shrek en Chicken Run heb ik ook wel in de bios gezien maar die vallen niet in die categorie). In het kort: het zien van deze film was een van mijn meeste 'dreamy' film-ervaringen ooit, en is/was een van de hoogtepunten van mijn persoonlijke filmjaar. Over de film zelf kan ik zeggen dat de animatie verbluffend mooi is, dat het verhaal zo meeslepend is als het maar kan worden en dat films als deze bewijzen dat animatie een 'diepte' en een kracht kan bereiken die voor traditionele films niet is weggelegd. Dit is DE aanrader als je iets wilt zien van moderne, stijlvolle, goedgemaakte anime.

Oh ja: de NL dvd is een tikkeltje sober, maar voor de prijs voldoet ie uitstekend. Beeld, geluid en dubs zijn gewoon in orde.

Yann
08-11-2003, 21:04
Regio 2 Japanse dvd lijkt me de beste. Mocht ik niks gelezen hebben over die "rode gloed", zou ik er nooit op gelet hebben... Bovendien is het de enige editie die ik ken die de originele versie staan heeft in DTS Discrete 6.1.

Henk Heideveld
10-11-2003, 16:04
't Was mijn eerste anima-aanschaf van dit genre. Terecht een Awards-winnaar. Heel fantasierijk en heel vindingrijk. Ik was ronduit verrast.
Zie dat ie ondanks lovende kritieken hier toch maar een matige score haalt. Jammer, verdient echt beter. Zie in de top-50 wel slechteren staan :cry:

Den Chins
25-11-2003, 10:21
Even een vraagje. Is het normaal dat een TV overscan heeft?

Mijn Sony breedbeeld heeft dit en ik erger me er soms aan. Ook kan ik deze niet aanpassen. Het zou al een opluchting zijn als iemand me kon verzekeren dat dit meestal zo is. 'k Heb de fabrikant al lastig gevallen met het feit dat er volgens mij een te groot stuk wegvalt, maar deze zegt dat er niets aan te doen is.

Bij spirited away heb ik het juiste beeld, twee smalle balkjes bovenaan.

Spirited Away is trouwens een waar meesterwerk. Eerste anime naast de Animatrix dan. Topper van een film. Helaas GEEN extra's die het vermelden waard zijn.

Surya
25-11-2003, 11:07
Breedbeeld TV's hebben toch geen overschan? Of wel?

Nathan Strik
25-11-2003, 17:04
Bijna alle TV´s hebben een overscangebied. Ook breedbeeld TV´s dus.

Hier is echter wel wat aan te doen. Een beetje fine-tunen in het service menu doet wonderen. Alleen moet je dan wel een beetje weten waar je mee bezig bent anders verknal je je beeldbuis.

Joost v.d. Ham
12-03-2004, 21:43
Absoluut een van de beste animatie films ooit gemaakt, hierdoor ben ik ook maar anime's gaan aanschaffen... :roll:

Dick van Drie
01-07-2004, 17:42
Qua film een topper, qua beeld valt het mij wat tegen. Dan heb ik het niet over de rode tint of haperingen in het beeld. Dat vond ik niet zo erg vooral omdat het wel een beetje past bij de film (al had het wel iets minder gemogen). Nee wat me meer stoorde was de grijze waas over de film. Het is net of er wat voor het beeld zit. Op de monitor zag ik hetzelfde dus het ligt niet aan mijn tv en dvd speler, helaas :wink:

Ik hoop dat er ooit nog een verbeterde versie voor regio 2 komt, Engels mag van mij er ook wel bij naast de japanse ipv van de ned. met het lichte belgische accent. Dus engelse versie zou ook mogen maar dan regio 2 dus (misschien bestaat deze al dan heb ik niks gezegd).

MGdutch
03-02-2005, 18:20
Geweldige animatiefilm die keer op keer fantastisch is (y). Deze film was tevens mijn kennismaking met Ghibli (y).

nova6666
15-02-2005, 22:04
Mooie,sprookjesachtige animatiefilm! Heb me verder niet gestoord aan de roodachtige gloed die volgens mij niet orgineel is.

Nathan Strik
16-02-2005, 19:13
Mooie,sprookjesachtige animatiefilm! Heb me verder niet gestoord aan de roodachtige gloed die volgens mij niet orgineel is.
Even een update over die rode gloed trouwens. Aangezien ik laatst wat las op internet hierover.

Het officiele standpunt van Ghibli hierbij is dat ze het beeld expres een andere kleurwarmte gegeven hebben vanwege de weergave op de meeste TV's.

Ik moet ze daar ook wel gelijk in geven, bij weergave op mijn TV neutraliseert de rode gloed zich enigszins. Het lijkt op een computermonitor wat erger omdat die meestal een andere kleurtemperatuur hebben.

Op een gewone TV vind ik het dus heel erg meevallen met dat rood.

Dick van Drie
20-05-2005, 12:08
De stemmen zijn duidelijk voor het beeld wat men denk ik vind tegenvallen (vind ik zelf niet zo erg), maar de film is top. De score is ten onrechte veel te laag gemiddeld 7 of 8 zou meer in de buurt komen voor deze dvd.

Marco Dubbeldam
23-06-2005, 17:28
Inderdaad een erg mooie film. Nadat ik de film had gekeken begreep ik er nog niet heel veel van, maar daarna had ik op het internet verschillende dingen over de film gelezen en is me meer duidelijk geworden. Binnenkort ga ik de film dan ook zeker nog eens kijken.
Ben nu ook wel benieuwd geworden naar andere Ghibli films...

Surya
23-06-2005, 17:38
Ik heb 'm nog eens bekeken en hij blijft prachtig. Ik heb me echter wel opnieuw gestoord aan die overscan balken. Zeer jammer dat niet het hele scherm benut kan worden!

Caledonians
23-04-2006, 11:46
Ik dacht dat dit soort films niks voor mij was maar niks is minder waar, erg mooie film zeg! Ook voor mij is deze film mn kennismaking met Ghibli. (y)