PDA

Bekijk de volledige versie : Wie wil er DTS soundtracks op Warner DVDs



senna
03-11-2003, 12:36
DVDReview.net is een enquete begonnen of er ook een DTS track moet komen op Warner DVDs. Als je wilt dat er een DTS track komt op Warner DVDs dan kan je mailtje sturen naar: dvdreview@paragon.co.uk met DTS for Warner als onderwerp. Met als regel "Yes" - we really, really want DTS on Warner DVDs.

Alle meningen worden verzamelt en uiteindelijk aan Warner Home Video aangeboden, in het belang van de consument die nu eens DTS wil.

Dus allemaal mailen. :D

Camille
03-11-2003, 14:54
Wie wil dat nu niet :)

Ik heb dus ook maar een mailtje gestuurd, ik vraag me alleen af of het helpt.

Oudgebruiker3
03-11-2003, 15:36
Gaat 't wel zo makkelijk? Ik denk niet dat het puur afhankelijk is van de wensen van de consument; DTS moet natuurlijk ook toestaan dat Warner hun product mag gebruiken. Daarnaast is het nog maar de vraag of Warner veel geld wil uitgeven aan DTS, omdat de DVD's ook zonder DTS wel worden verkocht.

Kan iemand mij vertellen hoe dat zit? Ik meen namelijk ooit iets gelezen te hebben over exact hetzelfde onderwerp...

(in alle eerlijkheid; ik vind de Dolby Digital geluidssporen op praktisch alle Warner DVD's van erg goede kwaliteit, dus écht, ECHT noodzakelijk is het niet ;)).

Edwin V
03-11-2003, 15:51
Alleen als de beeldkwaliteit er niet onder lijdt, en Warner dus per land (of taalregio) DVD's gaat uitbrengen (hetgeen extra kost en dat willen ze juist weer niet).

Léon Bolweg
03-11-2003, 15:51
Tis niet echt nodig... maar kan wel degelijk een toegevoegde waarde hebben...

Alex van den Berg
03-11-2003, 16:47
(in alle eerlijkheid; ik vind de Dolby Digital geluidssporen op praktisch alle Warner DVD's van erg goede kwaliteit, dus écht, ECHT noodzakelijk is het niet ;)).Ik vind zelfs dat de Dolby Digital tracks van Warner vaak van zo'n hoge kwaliteit zijn, dat sommige andere maatschappijen daar met hun DTS-track-wegens-commercieel-succes nog iets van kunnen leren! ;)

Ludo Keeris
03-11-2003, 20:54
Ik vind zelfs dat de Dolby Digital tracks van Warner vaak van zo'n hoge kwaliteit zijn, dat sommige andere maatschappijen daar met hun DTS-track-wegens-commercieel-succes nog iets van kunnen leren! ;)

Dat vind ik dus ook. Ik heb al vaker gezegd dat DTS niet heilig is. Voor sommigen blijft het een toverwoord, maar ik heb liever een goede beeldkwaliteit met een goede DD track dan bagger met DTS. Je ziet de laatste tijd zelfs van die grabbelbak C-films met een enorm DTS logo op de voorkant! Waardeloos gewoon.

Ludo Keeris
03-11-2003, 20:59
Ik vind zelfs dat de Dolby Digital tracks van Warner vaak van zo'n hoge kwaliteit zijn, dat sommige andere maatschappijen daar met hun DTS-track-wegens-commercieel-succes nog iets van kunnen leren! ;)

Dat vind ik dus ook. Ik heb al vaker gezegd dat DTS niet heilig is. Voor sommigen blijft het een toverwoord, maar ik heb liever een goede beeldkwaliteit met een goede DD track dan bagger met DTS. Je ziet de laatste tijd zelfs van die grabbelbak C-films met een enorm DTS logo op de voorkant! Waardeloos gewoon.

mradem
03-11-2003, 21:10
In de disney gevallen vind ik de DTS wel weer beter. Ben bovenstaande zeker met je eens maar zeker ook niet bij alles. Titels zoals Lion King zijn bijv met DTS wel beter dan DD. Ik kijk meestl welke release het beste is (R1-2 of4). Die koop ik dan.

M Balje
03-11-2003, 22:22
Warner zal wel moeten,want Fox begint langzaam in te halen merk ik.
De beeld en geluids kwalitiet van Fox begint steeds beter teworden.
Met daarnaast nog keurige en een geacepteerde aantal extra´s.
Alleen de prijs van Fox blijft wel heel lang hoog,met name door de Dts track op de disc waardoor de extra´s moeten verschuiven naar een 2de disc.
Wel heeft Fox besloten bij Die Another Day Se alleen de Engelse Audio in Dts en DD 5.1 Ex formaat en met optie Engelse en Nederlandse subs tegebruiken en de keus tussen Engels en Nederlands menu.
Met X-men 2 Se hebben ze besloten om naast een Engelse Dts track en DD 5.1 track ook nog een Hongaarse DD 5.1 er op teplaatsen met meer subs dan alleen Engels en Nederlands.
Ook zijn de menu´s alleen in het Engels

Dit zou ik graag een beetje anders zien namelijk net zoals bij Die Another Day dus Engels Dts en Engels DD 5.1 Ex met optie Engelse,Nederlandse en Franse Sub.
Zodat de Benelux en Groot Britannië er van kunnen genieten en vooral de Belgen de keus hebben voor een Franse sub.
Met de menu´s in alleen Engels en Nederlands.

Warner moet vooral mee gaan omdat er bij de meeste dvd´s zo weinig aan extra´s is en ze het toch flikken om het op een 2de disc tegaan plaatsen de laaste tijd,terwijl je soms het gevoel hebt dat het niet hoefd.
Ze hebben immers geen Dts track die veel ruimte in neemt.
The Matrix Reloaded is daar een goed voorbeeld van.
Wel heeft warner soms meer keuze´s kwa Audio
Harry Potter is een ander verhaal want deze moest naast een Engelse Audio DD 5.1 Ex track en optie Engelse en Nederlandse subs ook een Nederlandse DD 5.1 Ex track hebben.
Deel 1 heeft zelfs nog een Duitse Audio DD 5.1 Ex track extra.
Alleen hier speelt de lengte nog parte.
Maar mocht dat niet het geval zijn,dan bewijst fox met X-men 2 Se dat het mogelijk is om naast de 2 engelse tracks (Dts en DD) nog een extra DD track in een andere taal te plaatsen dus op Harry Potter had het eventueel gekund als de tijd geen parte speelde.
Dan had je 2 Engelse een in Dts en een in DD 5.1 Ex en nog een Nederlandse Audio track in DD 5.1 Ex.

Zelf A Film Home entertainment had nog een Engelse Dts er op kunnen plaasten bij de LOTR´s als de tijd weer niet had mee gespeeld.

Alex van den Berg
03-11-2003, 22:22
In de disney gevallen vind ik de DTS wel weer beter...Maar die hebben weer niets met Warner te maken... ;)

Léon Bolweg
04-11-2003, 06:35
(in alle eerlijkheid; ik vind de Dolby Digital geluidssporen op praktisch alle Warner DVD's van erg goede kwaliteit, dus écht, ECHT noodzakelijk is het niet ;)).Ik vind zelfs dat de Dolby Digital tracks van Warner vaak van zo'n hoge kwaliteit zijn, dat sommige andere maatschappijen daar met hun DTS-track-wegens-commercieel-succes nog iets van kunnen leren! ;)

Warner mag anders best vaker een Dolby Digitaltrack uitbrengen van 448kb/s i.p.v. 384kb/s.......

Dave
04-11-2003, 06:54
Alleen als de beeldkwaliteit er niet onder lijdt, en Warner dus per land (of taalregio) DVD's gaat uitbrengen (hetgeen extra kost en dat willen ze juist weer niet).

Punt 1 !


Ik vind zelfs dat de Dolby Digital tracks van Warner vaak van zo'n hoge kwaliteit zijn, dat sommige andere maatschappijen daar met hun DTS-track-wegens-commercieel-succes nog iets van kunnen leren! ;)

Punt 2 !

Christiaan Sauer
04-11-2003, 07:38
In de disney gevallen vind ik de DTS wel weer beter...Maar die hebben weer niets met Warner te maken... ;)

In de Disneygevallen moeten ze gewoon blijven afmixen met DEHT of hoe het ook heet. De DDEHTM mix van The LionKing is van verbazingwekkend hoog niveau wat betreft surround etc.
En DTS is gewoon niet heilig. DTS staat heel leuk inderdaad op een hoesje, en tuurlijk kan het beter klinken. Maar dat hoeft niet. Zeker niet bij Warner.Die hebben nu ook al gewoon goed geluid.
Maar aan de andere kant: als het geluid van Warner nu al goed is met DD, hoe zou het dan wel niet klinken icm een DTS titel?
Maar voor mij hoeft het niet persé :)

Daniel1974
02-12-2003, 09:20
Met een nw film maakt het toch ook niet zeveel uit ? Zeker wanneer de DD 5.1 van de DTs is afgeleid ? Hoevaak horen we tegenwoordig wel niet dat de DD van het zelfde niveau is als de DTS ? Ik geef overigens wel de voorkeur, zeker met bepaalde films. Ik heb Band Of Brother expres uit de VS gehaald omdat deze wel DTS heeft, met een serie als deze is dat wel van belang, en je maakt me ook niet wijs dat er anderen zijn die daar anders over denken. Maar om een film als Simone nou met een DTS 6.1 ES uit te brengen dat ontgaat mij volledig, want dat heeft kwa film echt geen zin.

Ik ervaar inderdaad ook dat het beeld altijd erg mooi is bij Warner, en denk ook dat we dat zo moeten houden. Echter komen er wel een paar releases aan bij Warner, waarbij een DTS niet zou misstaan. Denk aan Troy, The Last Samurai en uiteraard de Matrix films.

Henk Heideveld
02-12-2003, 10:48
Maar voor mij hoeft het niet persé :)
Bij mij moet het wel persé, alhoewel er inderdada prutsers zijn die er dan nog niks van weten te bakken. Maar als je eenmal 6.1 ES DTS van Lord of The Rings hebt gehoord, dan weet je het zeker. Zo moet het klinken, da's DTS-top.
Ook gewone 5.1. tracks kunnen brandhout zijn, dus DTS niet heilig verklaren gaat hier niet op. Neem de gewone 5.1. track van Four Flicks van de Stones, dan ga je ook spontaan huilen. Wil dat bijvoorbeeld eens vergelijken met de superfraaie track van Peter Gabriel's Grown Up!!!!!
't Ligt aan de man die het afmixt. Daarom zijn die DTS tracks van Queen ook zo mooi, ook al dateert het van 30 jaar terug. Daarom is Dark Side of The Moon ook zo mooi, eveneens 30 jaar terug. Dat zijn de mannen met de gouden handjes. Dan moest zo'n rockgroep nr. 1 als de Stones hun ogen uit hun kop schamen. Ik heb 4 DVD's van de Stones, allemaal rotzooi-tracks.

Daniel1974
02-12-2003, 11:16
Ik heb inderdaad ook wel DD tracks gehoord, die alleen maar een stereo geluid leken te versterken.

Ik ben het er wel mee eens dat de DTS van LOTR erg erg mooi is. De duitse Fifth Element is een andere erg mooie, X2, Daredevil, Hulk, Termantor 2 & 3, Pearl Harbor en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar daarnaast zijn er ook DD tracks die het vermelden waard zijn. A.I bijvoorbeeld (ook al is de R1 ook wel DTS) maar ik was ook erg onder de indruk van Spiderman, Black Hawk Down en Godzilla.

Ik denk inderdaad dat veel afhangt van de man die het afmixt, het blijkt dus dat lang niet iedereen dat kan, en dus moet er door de uitgever gewoon worden opgelet WIE de afmixt voor zijn rekening neemt. En als laatste hangt het ook af van wat voor instalatie als jezelf thuis hebt, deze kan nog zo'n mooie opname compleet verkrachten.

De enige logica waar ik wel eens opheldering over wil, is over het feit dat ik echt niet begrijp waarom de films van Warner geen DTS hebben (behalve een enkele op R1, en die heb ik dan ook express op R1 gekocht) maar dat de muziek DVD's dat wel hebben. Het feit dat Warner geen rechten heeft om in Europa geen titles met DTS uit te brengen is wat mij betreft dan ook regelrechte onzin.

Henk Heideveld
02-12-2003, 11:23
De enige logica waar ik wel eens opheldering over wil, is over het feit dat ik echt niet begrijp waarom de films van Warner geen DTS hebben (behalve een enkele op R1, en die heb ik dan ook express op R1 gekocht) maar dat de muziek DVD's dat wel hebben. Het feit dat Warner geen rechten heeft om in Europa geen titles met DTS uit te brengen is wat mij betreft dan ook regelrechte onzin.
Inderdaad, gewoon niet kopen is altijd nog de snelste en beste oplossing. Zul je ineens zien dat ze vlot rechten hebben of verwerven voor DTS. Da's namelijk inderdaad de grootste kletskoek.
De consument is echter zelf de grote boosdoener, hij blijft vrolijk en vlotjes rotzooi kopen terwijl ie voor die toch al veel te dure schijfjes (zeker in Nederland) een stukje kwaliteit mag eisen. JKortom het heeft alles te maken met: CONSUMENTENGEDRAG. Briefjes of mailtjes sturen met smeekbedes, onzin dat werkt toch niet!!!!! :shock: Omzetcijfers dat werkt!!!!! :P

HiddeV
02-12-2003, 12:22
als je er DTS op zet, kan het ook zijn dat er dan minder extra's op de dvd gezet kunnen worden, das natuurlijk jammer als de DD al goed is

Daniel1974
02-12-2003, 13:55
Alleen nog maar 2 disc uitgaven, lijkt me een goede optie.

Johan van den D.
02-12-2003, 16:08
Hoe dan ook, DTS is welkom mits het een verbetering is ten opzichte van de DD track.

Elessar
02-12-2003, 17:09
Ik vind het niet egt nodig. Warner heeft altijd prachtige DD tracks.