PDA

Bekijk de volledige versie : LCD t.v. voor in badkamer



Rapido
03-11-2003, 16:50
Loo luitjes,

Het volgende...
In januari gaan ze aan de nieuwe badkamer beginnen helemaal compleet met bubble/jet stream bad enzow :P
Nou lijkt het mij zalig om in bad een lekker dvdtje te kunnen kijken, of simpelweg wat zappen.

Nu komen er ook aansluitingen voor een t.v.
Ik zat zelf te denken aan een mooi plat lcdtje.
Mijn vraag aan jullie, welke (37cm/55cm) en kan dit veilig ?

Thnx

UltraSub
03-11-2003, 21:01
Loo luitjes,

Het volgende...
In januari gaan ze aan de nieuwe badkamer beginnen helemaal compleet met bubble/jet stream bad enzow :P
Nou lijkt het mij zalig om in bad een lekker dvdtje te kunnen kijken, of simpelweg wat zappen.

Nu komen er ook aansluitingen voor een t.v.
Ik zat zelf te denken aan een mooi plat lcdtje.
Mijn vraag aan jullie, welke (37cm/55cm) en kan dit veilig ?

Thnx
Volgens mij houdt geen enkel scherm van een vochtige ruimte. Er zal altijd vocht neerslaan, door de ventilatieroosters van het scherm.
Kijk maar eens wat er aan vocht op je kastjes, en de rest van de badkamer drijft als je klaar bent... en bedenk dan eens wat je lcd er van vindt, als dat zelfde vocht ook op zijn printplaten zit.
Dus ik denk niet dat het lang goed gaat, tenzij je dat scherm in een "afgesloten"/condensvrije ruimte hangt.. Dus een kassie er omheen of zo..

Niels Simons
03-11-2003, 21:05
ik geloof dat zoiets wel mogelijk moet zijn hoor!

kijk,een lcd is nie dik,dus als jij een inkeping van 8cm in die muur kan maken,ter grootte van je lcd,en een glasplaat voor je lcd en dan afkitten.no problem toch!alleen werkt de afstandbediening dan nog wel...en hoe zou t met t geluid zitten?

is wel wat werk,maar dat wordt wel cool!!

weet nie of zo verrimpelen wel goed voor je is...

mazzel,niels

mradem
03-11-2003, 21:19
Lol idd. Tis best lekker hoor en zeker wel mogelijk maar je komt er zo verrot rimpelend uit :P . Wel leuk idee. Denk dat Niels wel aardig idee heeft. Het geluid zou je misschien via stereo speakers kunnen laten lopen ipv tv geluid. Dan kan je ook nog eens muziek luisteren als je geen zin in de tv heb lol.

Niels Simons
03-11-2003, 21:35
spatwaterdichte speakers bestaan ook zeker wel,maar je zit toch nog met paar andere kleine probleempjes:

waar ga je je dvdspeler laten?
en zeker geen surround.

oplossing: dvdspeler op kamer ernaast,afstandsbediening op Rf signaal(lijkt me wel mogelijk)en 10 meter scartje aanleggen.

t lijkt mij wel een cool idee!mocht ik op mijn eigen zitten en geld over hebben :twisted:

wel in stappen,dus ik zou beginnen met t ronde bubbelbad of zo...

niels

mradem
03-11-2003, 22:11
Maar zeg eerlijk. Ik zou eerder voor gewone tv kiezen of muziek dan een film. Het duurt vrij lang en ik geniet meer van mijn beeld en sound van je echte HT dan vaan een 55cm scherm met stereo geluid.

Rapido
04-11-2003, 11:35
Hhe...Tjah dat verrimpelen zit wel wat in :D

Maar zou het niet mogelijk zijn d.m.v. een goede ventilatie het toch zo op te kunnen hangen?

En welk scherm raden jullie aan?

MY00
04-11-2003, 11:55
Of je koopt bestelt gewoon dit bad, zoals John al en tijdje gelden hier heeft gepost.
http://products.jacuzzi.com/images/products/medium/lascala_md.jpg

Aldarion
04-11-2003, 13:02
Als je nou gewoon een bad in je woonkamer zet ben je veel sneller klaar. :P

Reynier
04-11-2003, 17:43
Heb je nog steeds het probleem met de vochtigheid kerel

Marty vanluit
05-11-2003, 13:28
En vergeet vooral de waterdichte afstandsbediening niet!

Oudgebruiker3
05-11-2003, 14:00
Het lijkt me onmogelijk, omdat je je speakers 'open' moet plaatsen, en dan is er gevaar voor kortsluiting. Je kunt je speakers natuurlijk wel achter glas plaatsen, maar dan krijg je problemen met plaatsing en weergave.

Ehm, tenzij je natuurlijk géén 5.1-opstelling in je badkamer wil... dán zou het wel kunnen werken met de eerder genoemde inham in je badkamermuur.

Frank H
05-11-2003, 16:06
Je badkamer grenst altijd wel aan een andere kamer.
Ik zou een gat maken in de muur tussen de badkamer en die andere kamer. Plaats de TV dus eigenlijk in de andere kamer in het gat met de beeldbuis naar de badkamer. Maak dit gat aan de badkamerzijde dicht met glas.
Voor het geluid is vast ook wel iets te verzinnen.
Om het beslaan van het glas tegen te gaan, kun je het insmeren met afwasmiddel. Als brildrager doe ik dit 's winters ook altijd voordat ik op stap ga, dan beslaat mijn bril niet meer als ik een café binnen stap.

Heb je hier iets aan?

rooijackers
05-11-2003, 19:05
Nieuwe badkamer = goede afzuiger plaatsen.
Lijkt me geen probleem, moet je wel een afzuiger plaatsen die voldoende capacitiet heeft en tevens een spleet onder de deur maken waar de verse lucht vandaan gehaald kan worden.
Kijk maar een naar MTV cribs, hebben allemaal een tv of 10 in de badkamer zonder ingewikkelkde glasplaten

groeten

Rapido
05-11-2003, 23:07
Nieuwe badkamer = goede afzuiger plaatsen.
Lijkt me geen probleem, moet je wel een afzuiger plaatsen die voldoende capacitiet heeft en tevens een spleet onder de deur maken waar de verse lucht vandaan gehaald kan worden.
Kijk maar een naar MTV cribs, hebben allemaal een tv of 10 in de badkamer zonder ingewikkelkde glasplaten

groeten

Dat dacht ik nou ook!
Ook de badkamerboer vertelde mij dat dit geen enkel probleem zou zijn, mits de afzuiging goed is...en aangezien de deur toch bijna altijd openstaat......

Maar nu nog de vraag...wat voor scherm.....?

rooijackers
06-11-2003, 15:59
[/quote]
Maar nu nog de vraag...wat voor scherm.....?[/quote]

kleuren

Rapido
06-11-2003, 22:06
Hmmm ik zal mijn vraag maar eens anders formuleren....

Heeft iemand van jullie ervaring c.q. tips m.b.t. het kiezen van een lcd t.v. groote tussen de 37cm en 55 cm.
Gaarne verneem ik die dan...

Johan van den D.
10-11-2003, 23:15
Dit is zeker allemaal te realiseren ,heb hier zelf ook al een paar keer over nagedacht.
Maar wat wordt de afstand van je bad tot het scherm ongeveer.
En komt er een aparte douche cabine in die ruimte te staan of moet dat ook in het bad gebeuren.
Zal zeker de optie overwegen met de glasplaat ervoor en LCD bereikbaar via een kamer achter de badkamer (wellicht de gang of een kast).

Rapido
11-11-2003, 13:02
Ja er komt een aparte douche ruimte, aan de andere kant van badkamer, zat er zelf aan te denken om er een hoes overheen te hangen, als we de t.v. niet gebruiken....??

De afstand van bad (hoofdeinde) tot aan t.v. zal zo'n 2 meter bedragen.

En het inbouwen zal geen optie zijn..aangezien de hele planning al doorgevoerd is, en dit de meest strategische opstelling is...

Heb gekeken naar de Sharp http://www.sharp-usa.com/products/ModelLanding/0,1058,978,00.html#

Deze is van de achterkant redelijk dicht en goed te beschermen, plus dat deze een mooi beeld geeft voor een redelijke prijs 799 euri bij Mediamarkt (kweet alleen niet zeker of deze het was...ben type nummer vergeten op te schrijven :( )

Johan van den D.
11-11-2003, 20:05
Het grooste probleem zal dus het beslaan van het glas/scherm zijn maar wanneer je alleen het bad gebruik zal dit zeker meevallen.
Tijdens het gebruik van de douche zal dit een heel ander verhaal zijn.
Dek een achterkant van een scherm niet af met een doek of iets dergelijks.
Ook daar gaat het vocht onder alleen gaat het dan heel moeilijk weer weg onder zo,n hoes vandaan.