PDA

Bekijk de volledige versie : Rel of Yamaha



Raskel
20-11-2001, 20:16
Hallo,

Ik zit nu al een tijdje te dubben, ik wil een nieuwe sub. Ik heb nu een Yamaha YST-SW90, maar mist de punch die ik in m'n totale systeem wil hebben. Nu zit ik te twijfelen tussen een Yamaha YST-SW320 of een REl q50 of een hogere serie (2e hands?). 1200 piek is eigenlijk zo'n beetje het budget, uiteraard kan het wat hoger worden zoals altijd als ik weer iets nieuws in m'n HT-setup wil plaatsen :)

Gaarne reactie!

PS En niet allemaal tegelijk liggen "rellen"!

Ronald Ridderhof
20-11-2001, 21:47
Als Rel te duur is voor je dan moet je zeker de Klipsch KSW-10 1199,- of de KSW-12 1699,- zeker de moeite waard beluisteren.

Yamajaaaaa is hier niet mee te vergelijken, de Klipsch klinkt zowel muziek als voor dvd heel mooi. Rel is wat duurder maar wel beter, dus als Rel niet in je budget past is de Klipsch een hele goeie keus.

www.klipsch.com

bmateijsen
20-11-2001, 21:57
kijk even op www.hear.nl en dan 2dehands...
staat een rel strata III te koop voor 1475 piek...

Zeer mooie sub... mooier worden ze niet gemaakt... en zeker niet voor 1475 piek...

Groet Bjorn

Raskel
21-11-2001, 11:25
In principe zou ik best een Rel willen aanschaffen maar ik ken gewoonweg geen enkele zaak in Zuid-Limburg die deze te koop heeft staan, of om te beluisteren..Iemand een idee?

bmateijsen
21-11-2001, 11:45
Kijk nou gewoon even op regio-gebied voor hi-fi zaken in Zuid-Limburg op www.hear.nl

Tevens staat daar ook een REL Q100 op 2dehands 4maanden oud voor 1000 piek...

Groet Bjorn

Raskel
21-11-2001, 11:57
Kijk nou "gewoon" even op regio-gebied voor hi-fi zaken in Zuid-Limburg op www.hear.nl...


Daarom, er staat maar 1 zaak in Limburg die Rel heeft (?), dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Maar toch bedankt voor de tip!

Remo van Vuuren
04-12-2001, 22:26
Vogelzang in Heerlen. Heb ik mijn REL gekocht. Hebben er ook B&W en Yamaha staan.

Martin van Tuijl
05-12-2001, 02:03
Rel, punt uit...

Raskel
05-12-2001, 08:32
Dank u voor de vele reacties. ondertussen ben ik al wat meer gaan luisteren en de Yamaha valt al af, te weinig punch en slaat te snel door op het geluidsniveau waarop ik film kijk. Ik ben bij Kohnen geweest in Maastricht maar die hadden dus helemaal nada op he gebied van woofers, alleen een kleine Dali die niet klonk. Bij vogelzang hadden ze me een andere optie laten horen, de B&W ASW1000, dat was dan weer het betere werk, eigenlijk was ik al meteen verkocht, maar toch heb ik hem nog niet gekocht. Is deze sub nu hetzelfde als een goede Rel van dezelfde prijsklasse (Fl.1800)? Anders neem ik nl deze. Suggesties?

bmateijsen
05-12-2001, 08:55
volgens mij heb je deze vraag al ergens gesteld....

Groet Bjorn

PM
11-12-2001, 12:03
En Raskel... welke is het geworden?

Raskel
11-12-2001, 12:09
Nog geen, ik zag twee mooie Kef q15.2 als achterspeakers staan en die hadden op dat moment weer net meer prioriteit..dus heb ik die maar gekocht. Ik ben er nog steeds niet over uit welke sub het wordt, ik vond de B&W erg goed klinken, maar ja, voor hetzelfde geld knalt een Rel hem weer helemaal weg. Ik hoorde dat ze in Heerlen wel Rel hebben staan dus ik denk dat ik daar eens ga luisteren.

Groeten!

Felix the Cat
14-12-2001, 17:08
Ikzelf heb ook verschillende SW's geluisterd en hoewel ik ook eerst op een Yamaha afstapte is mijn keuze is uiteindelijk een B&W ASW500 (fl. 1250,-) geworden.

Een vriend heeft trouwens een Magnat staan en ik moet zeggen deze klinkt ook niet slecht en is een stuk goedkoper.

Raskel
15-12-2001, 09:43
Ikzelf heb ook verschillende SW's geluisterd en hoewel ik ook eerst op een Yamaha afstapte is mijn keuze is uiteindelijk een B&W ASW500 (fl. 1250,-) geworden.

Een vriend heeft trouwens een Magnat staan en ik moet zeggen deze klinkt ook niet slecht en is een stuk goedkoper.

Ik ben ook eerst gaan kijken voor de Yamaha YST-SW320, deze vond ik dus echt minder en ik vroeg naar een B&W die er ook stond, de ASW500, die klonk echt een stuk strakker. Maar ik wilde eigenlijk toch iets wat je bank echt een stukje verplaatste en toen haalden ze de ASW1000, das weer andere koek :) Maar goed, ik ga met natuurlijk niet blind staren en even wachten op de nieuwjaarsbonus ;)

Felix the Cat
15-12-2001, 11:34
Ik heb toen ik die ASW500 ging halen ook een kleine demo van de ASW1000 gehad maar ik denk dat ik dan in een hutje op de hei zou moeten gaan wonen...zeker omdat ik naast die ASW500 ook nog 2 passieve subs heb liggen...ach de buren zeggen nog steeds vriendelijk goeiedag als ik ze tegen kom...dat scheelt!

Raskel
15-12-2001, 12:40
Ik heb toen ik die ASW500 ging halen ook een kleine demo van de ASW1000 gehad maar ik denk dat ik dan in een hutje op de hei zou moeten gaan wonen...

Daarom bof ik dat ik in Belgie woon in een vrijstaand huis :D De buren klagen misschien straks alleen dat het huis steeds een stukje opschuift naar hun kant :D