PDA

Bekijk de volledige versie : Keuze van een home cinema set.



stadnick
04-11-2003, 10:02
Beste mensen,

Allereerst wil ik hallo zeggen tegen iedereen op dit forum, dit is namelijk mijn eerste inzending.......

Het probleem: Keuze van receiver + dvd speler + speakers.

Speakers worden vrijwel zeker Kef 2005.2, maar de receiver + dvd speler zijn wat moeilijker te kiezen. Zelf dacht ik aan de volgende combinatie's:

Onkyo TX-SR 600 E Receiver + Onkyo DV-SP 500 DVD-speler
Onkyo TX-SR 501 E Receiver + Onkyo DV-SP 501 DVD-speler
Yamaha RX-740 Receiver + Yamaha DVD-S540 DVD-speler
Denon AVR 1804 Receiver + Denon DVD-700 DVD-speler

Heeft iemand ervaringen, advies enz. voor mij dan hoor ik het graag.

Nick Stad.

MY00
04-11-2003, 11:50
Nick,

Ik heb deze combinaties:
Onkyo TX-SR 600 E Receiver + Onkyo DV-SP 500 DVD-speler.
Zou zelf nooit voor de Onkyo TX-SR 501 E Receiver gaan omdat deze een veel slechtere DAC heeft.
En wat betreft de Kef 2005.2, deze wou ik ook 100% zeker totdat ik ze ging luisteren en Canton's bestelde.
Maar dat is mijn eigen keuze.
Belangrijkste is dat je gaat luisteren naar de combinatie die je wilt, zeg wat je ongeveer wilt en dat ze dit opstellen.
Dan kun je zelf bepalen wat je het beste vind klinken.

AMD
04-11-2003, 18:42
Welkom Nick!

Hoewel ik geen van jouw opties thuis heb, zou mijn keuze tussen Yamaha en Denon gaan. Onkyo vind ik persoonlijk wat minder bij me passen qua geluid, maar dat zul je toch zélf moeten bepalen.
Ik ging ook in eerste instantie voor de KEF's, dat kun je met de zoekfunctie op dit forum nog wel terugvinden denk ik. Uiteindelijk, na een behoorlijke zoektocht is het B&W geworden, gewoon omdat het voor mij beter klonk. Maar met de KEF's doe je zéker geen miskoop.

Arno

P@rick
06-11-2003, 21:59
Welkom Nick!

...Ik ging ook in eerste instantie voor de KEF's, dat kun je met de zoekfunctie op dit forum nog wel terugvinden denk ik. Uiteindelijk, na een behoorlijke zoektocht is het B&W geworden...
Arno

Bedoel je de VM1's met de AS1 AMD? Deze heb ik me vandaag ook aangeschaft na heel wat setjes te hebben beluisterd. Voor mij stak dit set er met kop en schouders bovenuit. De Kef eitjes klonken aardig ten opzichte van de andere sets die ik beluisterde, maar vielen mij erg tegen tegenover de B&W's. Ieder heeft natuurlijk zijn eigen smaak, dus luisteren eer men koopt.

Groetjes Patrick

AMD
06-11-2003, 23:28
Jah, die bedoel ik P@trick, zie ook onderaan m'n tekst. Alleen heb ik de AS-1 na een halfjaar vervangen door een Q150E van REL. Zeg maar als up-grade. De B&W sub is een goeie hoor, die perfect bij de VM-1's past, maar ik wilde tóch wat lager kunnen. En dat gaat nu perfect! En de REL integreert net zo goed bij de VM's, geweldig!

Gtrzz, Arno