PDA

Bekijk de volledige versie : Dezelfde film, meerdere versies.



Neo
04-11-2003, 21:00
Wat ik mij afvraag is of er mensen zijn die dezelfde film op dvd meerdere malen hebben aangeschaft in de vorm van andere versies zoals R1 en R2.
En zo ja, wat is dan de overweging om deze film nog een keer op dvd aan te schaffen?

Ik heb bijvoorbeeld de bioscoop versie van The Fellowship of the Ring en The Two Towers, maar ik heb deze beide ook in extended edition vorm.

Dit om de simpele reden dat de bioscoop versie en de extended edition van elkaar verschillen.

Harry V.
04-11-2003, 22:01
FotR niet meegerekend....

2 versies van Silence of the Lambs: de Criterion en de Special Edition
2 versies van Devil's Advocate: de R1 1e pressing en de standaard
2 versies van Gattaca: 1 gewonnen (buscemi) en de superbit
2 versies van The Killer: 1 gewonnen (buscemi) en de HKL (zwaar beschadigd)

Vraag het eens aan Niels Simons :lol: :D :lol: :wink: :wink:

Neo
04-11-2003, 22:13
Wat wordt er bedoeld met Criterion?
Kan ik dit vergelijken met de superbit?
Geen extra's, Beter beeld, Beter geluid?

Harry V.
04-11-2003, 22:20
Wat wordt er bedoeld met Criterion?
Kan ik dit vergelijken met de superbit?
Geen extra's, Beter beeld, Beter geluid?

Criterion is een Amerikaanse onafhankelijke producent van DVD's (voorheen LD). Ze sluiten met diverse studio's contracten voor het mogen uitbrengen van bepaalde DVD's. Criterion steekt zelf dan veel geld in opschonen van films & geluid en ontwikkelen van extra's. Criterion wordt wereldwijd gezien als een van de betere uitgevers van DVD (Spartacus en Brazil zijn voorbeelden van DVD's die het meeste uit het medium halen).

Check ook eens deze links:
http://www.criterionco.com/
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=3577&start=0

Neo
04-11-2003, 22:27
Bedankt!! :)

Reinbo
04-11-2003, 22:31
Ik heb een aantal films in dezelfde versie op verschillende dvd versies. Meestal vanwege het verschijnen van een zelfde versie van de film met beter beeld en geluid of juist meer extra's.

scarface2003
05-11-2003, 11:30
wil van Quentin Tarantino alle versies hebben die uitgebracht zijn
nu :
3 x jackie brown
3 x pulp fiction (r4 en 2 x in een boxset)
1 x reservoir dogs ( krijg hem nog 3 x )

Henk Heideveld
05-11-2003, 12:33
Waar ik gevoelig voor ben is beter geluid en beter beeld, dus bijvoorbeeld DTS of Superbit. Ook vind ik het wel fraai als er een 2disc versie volgt in een fraai verpakking op een 1disc versie. Kijk, de 4disc versie van LOTR is natuurlijk heel mooi, dus die wil je in de kast zien staan pronken. Ook de tinbox van BOB had mijn absolute voorkeur. 8)
Tegenwoordig wacht ik veelal met koop totdat er een dergelijke versie uitkomt, want de commercie begon zich er naar te gedragen, en ik heb geen zin 2 x geld uit te geven voor hetzelfde.

Jarin
05-11-2003, 13:05
- Armageddon (flip en Special Edition (2 discs)
- 5th Element (gewone uitgave en Superbit)

Oudgebruiker3
05-11-2003, 13:49
Ik heb twee versies van Reservoir Dogs: op de een staan namelijk een aantal documentaires die op de ander ontbreken, terwijl de ander weer DTS heeft, en de eerste slechts DD2.0.

Renny Collard
05-11-2003, 15:33
Ik hoef niet meerdere versies van een bepaalde dvd te hebben, wel wil ik (meestal) een betere versie hebben. Als ik van een bep. topper een betere versie kan krijgen dan koop ik die, maar de oudere gaat eruit. Voorbeeld afg. zomer was Once Upon A Time In America, toen de dubbele disc uitkwam gaf ik de één disc versie weg.

Tommy Brok
05-11-2003, 17:18
Ik ben een beetje fan van The Matrix, dus wil daar alle versies wel van hebben,:D!

The Matrix, eerste versie!
The Matrix - Deluxe Series Box Set
(krijg vrijdag The Matrix + Matrix revisited in de mooie box, :D)
The Animatrix
(wil nog The Animatrix met muziek cd)

Ludo Keeris
05-11-2003, 18:50
Van Air Force One heb ik nog de flipperversie en ook de Special Edition. De flipper speel ik nooit meer, maar bewaar ik als een soort sentiment. Het was een van de eerste DVD's die ik (voor veel geld!) heb gekocht.

mokka
06-11-2003, 00:10
ik heb zo'n 30 verschillende versies van evil dead 1, 2 en 3 :shock:

Michelle
06-11-2003, 08:21
ik heb zo'n 30 verschillende versies van evil dead 1, 2 en 3 :shock:
Dat is zeker :shock: ;)
Zelf ben ik aangestoken door Niels, heb nu 4 keer T2 UE:
- R1 Tin flipper
- R1 2 disc met kartonnen slipcase
- R2 Tin NLO
- De mooiste: Franse R2 3 disc met 2 disc van Total Recall erbij. :mrgreen:

Verder heb ik van LotR de R1 EE en de R2 UK 'SE'. Voor de rest niet echt bewust iets dubbel. Meestal vervang ik het ook door de betere versie.

BLACKENED
06-11-2003, 09:36
Ik heb van Detroit Rock City zowel de R1 als de R2.... :)

Oudgebruiker3
06-11-2003, 09:42
Ik heb wel een aantal titels vervangen, maar ik ga niet wachten op een eventuele betere uitgave... als ik de film wil zien koop ik 'm, en als er een nieuwe uitgave uitkomt vervang ik 'm.

Harry B.
06-11-2003, 17:20
Ik heb er geeneen dubbel, zit er wel aan te denken om Evil dead voor de tweede keer aan te schaffen. Ik heb de book-editie al, maar die is niet fullscreen. Daarom wil ik ook de elite versie gaan aanschaffen.

Niels Simons
06-11-2003, 18:04
ik heb zo'n 30 verschillende versies van evil dead 1, 2 en 3 :shock:
Dat is zeker :shock: ;)
Zelf ben ik aangestoken door Niels, heb nu 4 keer T2 UE:
- R1 Tin flipper
- R1 2 disc met kartonnen slipcase
- R2 Tin NLO
- De mooiste: Franse R2 3 disc met 2 disc van Total Recall erbij. :mrgreen:

Verder heb ik van LotR de R1 EE en de R2 UK 'SE'. Voor de rest niet echt bewust iets dubbel. Meestal vervang ik het ook door de betere versie.

en ik heb van T2:

Terminator 2 French Import Edition regio2(eerste versie ooit gekocht,kaal,alleen trailer van robot finishing)
Terminator 2: Ultimate Edition (2DvD)Duits DTS regio2(zelfde als bv Nl uitgave alleen duits DTS,en glimmend zilver op de zijkant en voorkant)
Terminator 2: Ultimate Edition (2DvD) DTS regio2(nederlands2disc)
Terminator 2: Ultimate Edition (2DvD) DTS regio2(nederlands2disc)
Terminator 2: Ultimate Edition (2DvD) DTS UK regio2(zelfde als nl,maar veel mooier artwork,hoes)
Terminator 2: Ultimate Edition (1DvD) DTS regio1(flipper,*3versies van de film seamless,op geen enkele andere versie)
Terminator 2: Ultimate Edition (1DvD) DTS regio1(*)
Terminator 2: Ultimate Edition (2DvD) DTS regio1(2disc,verder*)
Terminator 2: Extreme Edition (2DvD) regio1(zgn speciale high res versie,beter beeld.dit is echter nie terug te zien,en t prachtige blik wat erbij zit is maar bij een van de 2 exemplaren ongeschonden verstuurd...)
Terminator 2: Extreme Edition (2DvD) regio1(zie andere extreme)
Terminator 2: Limited Black Edition DTS regio2(kale versie,genummerd,wel dts,engelsUK,zwart metalen doosje,zelfde als nl maar dan dus black).

op mijn kast staan dus 9 blikjes van terminator2...

ik wil nog 2 versies die michelle heeft,nl die 5disc en die kartonnen R1ultimate.
verder nog 2 aziatische versies,en een franse 4disc editie...al deze versies zijn nogal moeilijk aan te komen.

Verder mis ik:wat 1disc uitgaven uit verschillende landen,aangezien die niks toevoegen zal ik die nooit kopen voor meer als 8 euro p stuk(inc verzenden,haha).

dan heb ik zo ongeveer alles wat mogelijk is volgens mij...(evt nog de australische 6disc box...)

ik heb ongeveer 8 titels dubbel in de collectie,waarvan t meeste arnold films zijn.terminator 1 heb ik 3 keer,en ik ga van terminator3(waar ik net de aziatische van binnen heb!)tezijnertijd ook de verschillende uitgaven halen en de regio1 en regio2...

mazzel,niels

Niels Simons
06-11-2003, 18:06
Ik heb van Detroit Rock City zowel de R1 als de R2.... :)

niks te danken corne,ik deed t graag voor je :twisted:

mazzel,niels

Niels Simons
06-11-2003, 18:55
ff nagekeken:

2versies blues brothers(1 met bb2000 erbij,een zonder)
2 versies star wars 1(regio1 en regio2)
3 versies terminator1
2 versies raw deal(2de is duits)
11 versies Terminator 2
2 versies Totall recall(regio1special tin can en regio1 normaal)
2 versies end of days(regio1 en regio2)
2 versies resident evil(regio2 2discDTS,en 1disc regio1)
2 keer two weeks notice(1 keer regio2,een keer kopie regio1)

sommige films heb ik wel meerdere keren gehad,met als toppers:
Terminator 1 UE regio1(6 keer gehad in totaal)
Resident Evil(5 keer gehad)
Big Lebowski(3 keer gehad)
oh ja,een leuke: Robocop Trilogy,16 keer gehad!!!!da was me een rijtje...heb er nu geen een meer...

mazzel,niels

JCL
06-11-2003, 18:58
Straks alleen "The Matrix" die koop ik als collectors box.

R. Schaap
06-11-2003, 23:30
Ik probeer wel altijd de mooiste versie van een film in de kast te hebben staan. Dus als er een nieuwere uitgebracht wordt en het beeld/geluid en extra's zijn weer beter dan vervang ik mijn dvd.

Ik heb 2 films dubbel:
Gladiator R1 2 disc Signature Collection
Gladiator R2 NL 2 disc uitgave
Gladiator R2 NL 1 disc Superbit

Reservoir Dogs R1 Mister Brown
Reservoir Dogs R1 Mister White

Ik heb van de Silence of the Lambs op het moment alleen de Criterion Collection maar ik wil daar ook de 2 disc NL versie van.
Van een aantal films heb ik de R1 zonder en subs en die wil ik eigenlijk nog een versie van met en of nl subs. Komt wel keertje nog.....

Neo
07-11-2003, 00:12
ff nagekeken:

2versies blues brothers(1 met bb2000 erbij,een zonder)
2 versies star wars 1(regio1 en regio2)
3 versies terminator1
2 versies raw deal(2de is duits)
11 versies Terminator 2
2 versies Totall recall(regio1special tin can en regio1 normaal)
2 versies end of days(regio1 en regio2)
2 versies resident evil(regio2 2discDTS,en 1disc regio1)
2 keer two weeks notice(1 keer regio2,een keer kopie regio1)

sommige films heb ik wel meerdere keren gehad,met als toppers:
Terminator 1 UE regio1(6 keer gehad in totaal)
Resident Evil(5 keer gehad)
Big Lebowski(3 keer gehad)
oh ja,een leuke: Robocop Trilogy,16 keer gehad!!!!da was me een rijtje...heb er nu geen een meer...

mazzel,niels

:shock: WOW :shock:

Tom L.
07-11-2003, 07:07
Ik heb er geen enkele dubbel. Misschien dat ik ooit eens de extended-editions van the LotR koop. Ook zou ik the Rock Deluxe edition wel willen hebben, maar als ik die heb, verkoop ik ook meteen de oude versie.

Matt D
07-11-2003, 10:53
2 versies van :

Failan : HK versie en Koreaanse versie
Friend : HK versie en Koreaanse versie
Fargo : regio 1 en regio 2
C'est arrivé près de chez vous : met en zonder nederlandse subs
2 days in the valley : fullscreen regio 2 en widescreen regio 1
Story of ricky : regio 1 en regio 2
X men : 1 en 1.5
Terminator 2 : ultimate editon en extreme edition
Lothr : 2 disk en 4 disk
Pear Harbour : 2 disk en 4 disk
Die hard : gewone versie en special edition
....

3 versies :

True romance : regio 1, regio 2 Uk en Benelux

MAD
07-11-2003, 14:53
Ik heb maar 1 disk dubbel:

Silence of the Lambs: Special Edition R2 UK
Silence of the Lambs: Criterion Collection

Ik koop over het algemeen altijd mooiste, beste en langste versies (op Disney's na, daar koop ik voor de kids altijd de mooiste NL versie van). Mocht er een nieuwere, betere versie uitkomen waarvan ik de meerwaarde belangrijk vind, dan verkoop ik weer de oude (Ik heb Black Hawk down 3x verkocht: van 1 naar 2 naar 3 disk). Deze SOTL heb ik als enige dubbel vanwege de extra (o.a. audiocommantaar) op de Criterion uitgave. Misschien koop ik naast mijn R1 uitgave van Citizen Kane ook nog wel de R2 vanwege andere de afwijkende manier van restaureren en andere extra's.

Ik bv. al een aantal schijven weer verkocht om plaats te maken voor betere uitgaves:

Traffic (voor Traffic Criterion)
The Shining (voor The Shining R1 langere versie)
Dances with Wolves (voor 4 uurs versie)
The Fifth Element (voor de nieuwe SE)
etc.

maximus
07-11-2003, 15:15
ik heb op dit moment:
2x xmen 1: regio 1(iemand intresse?) en xmen 1.5 regio 2
2x total recall: regio 2(iemand intresse?) en regio 1 tin box
2x dances with wolves: regio 2 en regio 3 gift set

Rogier Burghout
07-11-2003, 15:36
Es ff kijken...:

- Silence of the lambs (Criterion en SE)
- The Killer (Criterion en HKL)
- Narc (R1 en R2 NL want DTS)
- T2 (R1 UE en R1 Extreme)
- Bad Boys (R2 CE en Superbit)
- Desperado (Flipper samen met El Mariachi en Superbit)
- The Fast and the Furious (R1 CE en R2 NL LE ->gekregen want zou ik zelf nooit aanschaffen)
- Heat (Reguliere R2 NL versie en R2 japanse 2 disc met DTS)
- Lethal Weapon 3 (R2 NL DC en R1 DC DTS)
- LOTR: TFOTR (R1 Theatrical en R2 NL 4 disc)
- Clerks (R4 CE en R2 NL)
- Reservoir Dogs (R2 NL oude versie, R2 NL nieuwe versie met DTS, R1 2 disc)
- Pulp Fiction (R1 2 disc en R2 NL)
- Ronin (R2 NL en R2 japanse 2 disc met DTS)
- The Sixth Sense (R1 CE (enkel voor de easter egg en extra special features) en R2 NL 2 disc)
- The Long Good Friday (R0 Criterion en R2 NL (voor de extra's en de subs))
- X-Men (R1 single en R2 NL 1.5)
- Dead Ringers (R0 Criterion en R2 NL)

Zeer binnenkort komt Fight Club erbij. Heb nu de R2 NL versie maar heb net de Koreaanse R3 2 disc met DTS besteld. Ben erg benieuwd naar die track.... en uiteraard ook binnenkort de 4 disc van TTT...:cool:

Lex v/d Moolen
07-11-2003, 16:49
Ik heb van LotR-EE de R1 en de R2 en dan nog eens de 2-disc ook.
Verder van Shawshank Redemption de R4 en de R2-UK limited edtion.
Van T2 heb ik de R1 UE en de R2 UE, allebei in blik.
Full Metal Jacket CE en Clockwork Orange CE en hun zusjes die in de Kubrick box zitten.

Micoom
07-11-2003, 17:22
Ik heb de volgende dubbel in de kast staan
X-MEN en X-MEN 1.5
LOTR FOTR 2 en 4disc nl versies
verder heb ik vele titels al vervangen voor betere. LOTR TT gaat ook dubbel in de kast belanden, evenals the Fifth Element.

Ernest Hamstra
08-11-2003, 11:11
Normaal gesproken doe ik een eerdere editie weg, wanneer er een betere uitkomt, maar voor Scarface heb ik een uitzondering gemaakt. Naast de R1 Giftset bewaar ik van deze film de R2/UK versie.

Michelle
09-11-2003, 14:30
ik wil nog 2 versies die michelle heeft,nl die 5disc en die kartonnen R1ultimate.:mrgreen:

Toeval wil dat ik nog steeds op zoek ben naar de Extreme Tin, maar we hadden toch al afgesproken om erover op te houden?

Nog een paar sets die ik erg mooi vind, 't zijn geen gift sets maar verzamelingen:
- Mummy Deluxe Collection R2 NLO
- Back to the Future Trilogy (digipack verpakking)
- Robocop Trilogy

En dan heb ik nog de Godfather Trilogy, waarvan ik deel 1 bekeken heb en meteen alle lust verloren heb om de andere 2 delen te gaan bekijken. Maar tegelijk wil ik 'm niet wegdoen. :?

Mark de Jong
22-04-2004, 19:52
Band Of Brothers
Kill Bill Volume 1
Bourne Identity (binnenkort)
Schindler's List
Shrek
FOTR
Two Towers

:D

Micoom
22-04-2004, 20:06
Ik heb de volgende dubbel in de kast staan
X-MEN en X-MEN 1.5
LOTR FOTR 2 en 4disc nl versies
verder heb ik vele titels al vervangen voor betere. LOTR TT gaat ook dubbel in de kast belanden, evenals the Fifth Element.

:oops: die fifth element is er nog steeds niet dubbel... Die TT natuurlijk wel. Verder inmiddels ook;
Lion King nl en de R1 giftset
E.T. nl 2disc en E.T. R1 giftset
Alice in Wonderland nl. en de R1 masterpiece edition
Sleeping Beauty nl en de UK 2disc SE
Snow white nl en de UK book edition
En ik ga de LOTR FOTR R1 gifset morgen bij het postkantoor ophalen :)

Roland
22-04-2004, 22:24
Terminator 1 4x (2x r2 , r3 , r4)
Terminator 2 6x (2x r1 , 2x r2 , r3 , r4)
Terminator 3 5x (r1 , 2x r2 , r3 , r4)
Fellowship 2x (2 en 4 disc)
Two Towers 2x (2 en 4 disc)
Armageddon 2x (r2 en criterion)
The Rock 2x (r2 en criterion)
Total Recall 2x (r2 en r1 tin)
Evil Dead 2x (book of the dead en 4 disc box)
Perfect Storm 2x (r2 en SE box)
The Matrix 2x (r2 en SE box)
Scarface 2x (r2 en r1 deluxe)
Kill Bill 2x (r2 en r3 premium)

Volgens mij waren ze dat wel...

Werner
22-04-2004, 22:40
Mijn dubbels:
* Lord of The Rings I en II (en straks ook III): zowel SE als EE (obvious reason).
* Kuifje en het Haaienmeer. Zowel in de Kuifjebox als losse uitgave. Ik hou die laatste omdat die ook de originele dubbing (Frans) met NL ondertitels bevat.
* X-Men 1 en 1.5. Ik wil de eerste niet wegdoen omwille van de briljante extra featurettes (Mutant Watch etc).
* Lola Rennt. Zowel de DTS-versie als de cheapie-versie, die wel een paar leuke extra's heeft.
* Pearl Harbor: 2disc-versie en 4-disc director's cut.
* X-Files: Deadalive en Existence. Zitten nu ook in de seizoen 8-box, dus de kans bestaat dat ik de enkeldisc-versies vroeg of laat wel eens in de veiling gooi
* Diverse Simpsons afleveringen staan zowel op de seizoensboxen als op de 4-afleveringen-compilaties. Als super-mega-ultra-turbo-giga-Simpsonsfan kan ik daar echter niet te buiten.

Voor de rest probeer ik mijn dubbels zowat te weren uit mijn collectie. Als er een betere versie verschijnt, dan gaat de oude meestal de deur uit.

Lex v/d Moolen
22-04-2004, 22:43
Ik heb van LotR-EE de R1 en de R2 en dan nog eens de 2-disc ook.
Verder van Shawshank Redemption de R4 en de R2-UK limited edtion.
Van T2 heb ik de R1 UE en de R2 UE, allebei in blik.
Full Metal Jacket CE en Clockwork Orange CE en hun zusjes die in de Kubrick box zitten.Inmiddels heb ik Clockwork Orange 3x, ook nog laatst de Limited UK versie met boekje van het script en foto's gekocht.

Kees Hoekerd
23-04-2004, 07:41
Ach,als je een betere versie wilt kopen,moet je dat gewoon doen.Maar dan zou ik zelf wel de oude versie verkopen.Zelf heb ik vorig jaar veel dvd's van james bond gekocht,maar heb later de box voor 199.99 gehaald en heb de losse dvd's op ebay verkocht.En er zal misschien nog wel eens de dag komen dat ik een Se koop van een goeie film,waar ik alleen de de versie heb met 1 dvd. :P

Mark de Jong
23-04-2004, 07:57
Ach,als je een betere versie wilt kopen,moet je dat gewoon doen.Maar dan zou ik zelf wel de oude versie verkopen.Zelf heb ik vorig jaar veel dvd's van james bond gekocht,maar heb later de box voor 199.99 gehaald en heb de losse dvd's op ebay verkocht.En er zal misschien nog wel eens de dag komen dat ik een Se koop van een goeie film,waar ik alleen de de versie heb met 1 dvd. :P

Niet alle versies zijn nu eenmaal hetzelfde. LOTR heeft bijvoorbeeld andere extra's en extra/minder materiaal (afhankelijk van de versie)...

Kees Hoekerd
23-04-2004, 07:59
Ach,als je een betere versie wilt kopen,moet je dat gewoon doen.Maar dan zou ik zelf wel de oude versie verkopen.Zelf heb ik vorig jaar veel dvd's van james bond gekocht,maar heb later de box voor 199.99 gehaald en heb de losse dvd's op ebay verkocht.En er zal misschien nog wel eens de dag komen dat ik een Se koop van een goeie film,waar ik alleen de de versie heb met 1 dvd. :P

Niet alle versies zijn nu eenmaal hetzelfde. LOTR heeft bijvoorbeeld andere extra's en extra/minder materiaal (afhankelijk van de versie)...
Zijn er hier dan ook mensen die de 1e versie niet willen verkopen en ze allebei willen houden?

Mark de Jong
23-04-2004, 08:02
Ach,als je een betere versie wilt kopen,moet je dat gewoon doen.Maar dan zou ik zelf wel de oude versie verkopen.Zelf heb ik vorig jaar veel dvd's van james bond gekocht,maar heb later de box voor 199.99 gehaald en heb de losse dvd's op ebay verkocht.En er zal misschien nog wel eens de dag komen dat ik een Se koop van een goeie film,waar ik alleen de de versie heb met 1 dvd. :P

Niet alle versies zijn nu eenmaal hetzelfde. LOTR heeft bijvoorbeeld andere extra's en extra/minder materiaal (afhankelijk van de versie)...
Zijn er hier dan ook mensen die de 1e versie niet willen verkopen en ze allebei willen houden?

Ik ben er één van, en ik weet dat er nog een flink aantal hier op het forum zit.

Martin Stanneveld
23-04-2004, 15:41
3x Pulp Fiction, R2NL, R2UK en R1 C.E. en hopelijk komt daar binnenkort nog de Franse C.E. bij.

Joost v.d. Ham
23-04-2004, 16:06
The Patriot (gewoon en superbit)
Gladiator (gewoon en superbit)
The Lion King (r2nl en r1 giftset)
LotR (SE en EE)
Spirited away (r2nl en r3LE)

makkabeer
23-04-2004, 18:37
Kan iemand mij uitleggen wat jullie met al die dubbele moeten?????????

Martin Stanneveld
23-04-2004, 18:39
Kan iemand mij uitleggen wat jullie met al die dubbele moeten?????????

Het dvd virus denk ik.

Mark de Jong
23-04-2004, 18:41
Kan iemand mij uitleggen wat jullie met al die dubbele moeten?????????

Verzamelen.

Christiaan Sauer
23-04-2004, 18:43
Ach,als je een betere versie wilt kopen,moet je dat gewoon doen.Maar dan zou ik zelf wel de oude versie verkopen.Zelf heb ik vorig jaar veel dvd's van james bond gekocht,maar heb later de box voor 199.99 gehaald en heb de losse dvd's op ebay verkocht.En er zal misschien nog wel eens de dag komen dat ik een Se koop van een goeie film,waar ik alleen de de versie heb met 1 dvd. :P

Niet alle versies zijn nu eenmaal hetzelfde. LOTR heeft bijvoorbeeld andere extra's en extra/minder materiaal (afhankelijk van de versie)...
Zijn er hier dan ook mensen die de 1e versie niet willen verkopen en ze allebei willen houden?

Ik ben er één van, en ik weet dat er nog een flink aantal hier op het forum zit.

Heb ook allebei de versies van LOTR FOTR/TTT
En ben niet van plan er eentje van te verkopen ;)

zetmoon
23-04-2004, 18:57
"North by Northwest" van Hitchcock:

De Regio 1 versie heeft een extra trailer, juist de belangrijkste met Hitchcock zelf erin.
De Regio 2 versie heeft daarentegen een veel beter (want PAL) beeld.

"Psycho" ook van Hitchcock:

De Regio 1 versie heeft heel veel extra's, o.a. een documentaire van 1 1/2 uur!
De Regio 2 is anamorphic widescreen en de Regio 1 is niet anamorphic.

"Enigma" van Michael Apted met Kate Winslet:

De Regio 1 is 2.35:1, maar helaas niet van al te beste kwalitet, geen extra's.
De Regio 2 is 1.78:1 van veel betere kwaliteit en heel veel extra's.

chaos
23-04-2004, 19:00
Tot nu toe:

- De 2 limited hero boxen
- Dances with wolves R2 en R3

Toekomstig: alle lotr's, heb nu alleen de EE's :)

FrankGuthrie
24-04-2004, 15:48
the green mile, snapper en keep case versie.

RemcoZ
24-04-2004, 16:35
Alleen Monty Python's the Meaning of Life heb ik dubbel. De kale letterbox versie r2nl en toen onlangs de 2disk SE r2nl uitkwam heb ik die ook maar gekocht.

De_Schaduw
25-04-2004, 13:02
Das Boot in de Director's Cut (R2 UK) en omdat daarvan de bovenwater scenes lelijk zijn door een te hoge compressie, heb ik ook de Director's Cut als SuperBit DVD
Army of Darkness (Evil Dead 3) als de UK 2-DVD van Anchor Bay en ik heb de Regio 3 omdat daarop de lange versie perfect is. In tegenstelling tot die in de Anchor Bay set met wazige VHS fragmenten of zo.
Braidead aka Dead Alive Ik had eerst voor aardig wat geld Dead Alive the Unrated Version (R1) aangeschaft bij Ro-Disc, maar die bleek dus nog altijd gecut. Dus maar de Braindead VCD aangeschaft bij Ro-Disc. Het beeld van die RCV uitgave was bagger en nog altijd was de film niet compleet. De 3e versie is de UK DVD en die is het langst (begint met het Britse volkslied en een filmpje van Queen Elizabeth. Alleen is het geluid van die DVD weer mono terwijl op de aftiteling staat dat het Dolby Stereo is in selected theaters :? . Maar goed, de films schijnt gelijk te zijn in lengte aan de (volledig uncutte) Blood Edition en wel beter beeld te hebben.
Binnenkort heb ik Dracula, Frankenstein, Bride of Frankenstein en The Wolf Man dubbel omdat ik de Monster Legacy Collection heb besteld en in die set zitten deze films die ik al had ín m'n Universal Classic Monster Collection.

Verder gaan dubbele DVD's naar m'n broer. Die heeft nu de Japanse Ring, Casablanca, The Best Years of Our Lives, Lady for a Day en de Hitchcock box met Paradine Case, Rebecca, Spellbound en Notorious. Al heb ik van die laatste een beetje spijt omdat er iig in Notorious meer van het frame te zien is dan op de Criterion versie. Maar ja, het beeld was niet aan te zien door de NTSC -> PAL conversie.

zetmoon
25-04-2004, 18:12
Verder gaan dubbele DVD's naar m'n broer. Die heeft nu de Japanse Ring, Casablanca, The Best Years of Our Lives, Lady for a Day en de Hitchcock box met Paradine Case, Rebecca, Spellbound en Notorious. Al heb ik van die laatste een beetje spijt omdat er iig in Notorious meer van het frame te zien is dan op de Criterion versie. Maar ja, het beeld was niet aan te zien door de NTSC -> PAL conversie.

Bij de Hitchcock DVD's heb ik niets gemerkt van NTSC -> PAL conversie, het beeld stottert niet of zo.

Vooral "Rebecca" had een heel mooi, schoon beeld.

Naast het feit dat NTSC -> PAL conversie tegenwoordig zeer goed is.
Alle amerikaanse TV series die op NTSC video gefilmd zijn, bijna allemaal dus,
worden omgezet naar PAL, en daar heb ik nog nooit iemand over horen klagen!
Heel vroeger waren ameirkaanse series wat wazig, maar nu niet meer.
Sommige series worden tegenwoordig op film opgenomen, en dan gelden dezelfde
"wetten" als bij de conversie van bioscoopfilms.

Andersom, van PAL naar NTSC levert veel meer problemen op.

misterfun
25-04-2004, 18:26
Van de disney's heb ik alle 1ste en 2de edities.

Behalve van Peter en de draak zoek ik nog de eerste editie... iemand ????

De_Schaduw
26-04-2004, 17:07
Bij de Hitchcock DVD's heb ik niets gemerkt van NTSC -> PAL conversie, het beeld stottert niet of zo.

Op de pc had ik ook geen last, maar op m'n Philips tv wel. Al mijn DVD's zien er goed uit op die tv, alleen op die Hitchcock set en een paar goedkope public domain uitgaven na.
De set is inmiddels vervangen door de Criterion box en daar ben ik ontzettend tevreden mee. The Paradine Case had ik al in de UK uitvoering. Dat is ook de enige film die ik niet gezien heb uit die set.
Het was geloof ik Spellbound die écht niet om aan te zien was bij beweging van de camera en personen.

martini
05-08-2004, 13:51
X-men en X-Men 1.5 (allebei verschillende extra's)
LotR I 2 disc en 4 disc (andere extra's)

Mr_Parker
05-08-2004, 14:04
Ik zie dat er al een tijd niet meer gepost is op dit onderwerp, tot martini het vandaag deed. Toch vul ik het ook nog even in.

Ik heb The Matrx "dubbel" 1 keer de standaard editie en 1 keer de revisited erbij in doos, wilde ik gewoon hebben.

Daarnaast heb ik saving private ryan dubbel.
1x R1 met DTS 5.1 en Dolby Surround (geen DD 5.1) (1 disc)
1x R2 NLO zonder DTS maar DD 5.1 (2 disc)
Saving Private Ryan R1 was "veel" eerder uit dan R2 en ik wilde de film zo snel mogelijk hebben, plus de DTS soundtrack natuurlijk. R2 heeft weer meer extra's en natuurlijk nederlandse ondertitels, vooral door mijn mede kijkers gewenst.

Anorak
05-08-2004, 14:33
Heb me schuldig gemaakt aan de onderstaande gevallen van double dipping:
LOTR fellowship 2 disc + LOTR fellowship 4 disc
Reden: 2 disc aangeschaft omdat je die film gewoon meteen wil zien; 4 disc aangeschaft vanwege andere audio opties, langere versie + andere extras

LOTR two towers 2 disc + LOTR two towers 4 disc
Reden: zie boven

Reservoir Dogs NL 1 disc + Mr Blonde UK Special Edition
Reden: 1 disc ooit voor weinig aangeschaft; Special Edition is gewoon super

The Good, the Bad & the Ugly 1 disc + Special Edition
Reden: 1 disc ooit voor weinig aangeschaft; Special Edition is verplichte upgrade

Pulp Fiction UK Collectors Edition + NL Collectors Edition
Reden: UK edition is gewoon heel mooi (leuke trivia track !) en de NL editie is gewonnen met een prijsvraag (beetje semi double-dip dus)

Philippe
05-08-2004, 14:48
The Rock: R1 Criterion + R2 UK SE + R2 NL SE
Terminator 2: R1 Ultimate + R2 Tin NL SE + R2 French SE + R2 Black Tin UK SE
Gladiator: R2 NL SE + R2 Superbit
Heat: R2 NL + R2 Japan dts
Armageddon: R2 NL SE + R1 Criterion
Bad Boys: R2 NL SE + R2 Superbit
Bad Boys 2: R2 NL + R2 French dts
Leon: R2 NL + R1 Superbit
Black Hawk Down: R2 NL SE + R1 Superbit
Reservoir Dogs: R2 French SE + R1 Mr. Blond
Nikita: R2 NL + R1 SE
Kiss Of The Dragon: R2 NL + R2 French SE
Taxi: R2 NL + R2 French dts
The Transporter: R2 French SE + R2 Japan dts
Rambo trilogy: R2 French Tin + R1 dts
Beverly Hills Cop trilogy: R2 NL + R2 German Tin
Scarface: R2 NL SE + R1 Gift Set
Con Air: R2 NL SE + R3 dts
Point Break: R2 NL + R2 French SE dts

MGdutch
05-08-2004, 15:27
Ik heb alleen Lord of the rings: Fellowship of the ring in een 2-disc en in een 4-disc uitgave. De 2-disc heb ik nu ook te ruil staan.

kazlatan
05-08-2004, 16:15
Speed en Speed SE
Die Hard en Die Hard SE
The Tuxedo R1 + R2
Heartbreakers R1 + R2
I Know en I Still Know los op R2 en de Deluxe Boxset op R1

Wizz-Art
05-08-2004, 16:26
Ik heb Moulin Rouge S.E nl. versie en in de u.k box met Romeo + Julia alleen de cover is het verschil.

Pearl Harbour 1disc en 4disc

Scary movie heb ik dubbel (per ongeluk)

Joost v.d. Ham
05-08-2004, 16:32
The Patriot (gewoon en superbit)
Gladiator (gewoon en superbit)
The Lion King (r2nl en r1 giftset)
LotR (SE en EE)
Spirited away (r2nl en r3LE)

inmiddels Spirited Away R1 en R4 LE er ook bij gekocht....

ook:
LotR EE en SE
Reservoir Dogs 5x

Kevin Baeckelandt
05-08-2004, 16:40
LOTR de SE en EE
Toy Story R1 (Ultimate box) en R2 box
Snowwhite R1 Platinum Edition en R2 UK Book Edition
Beauty and the Beast R2 deluxe en R1 Platinum
Reservoir Dogs 5X R1 :wink:
Schindlers List R1 giftset en R2 2-disc
Kill Bill R2 Premium Box en R2 LE
Once Upon A Time In America R2/NL en R2/Uk Classic Collection
Spiderman R2 houten kist en R2/NLO
Band of Brothers R2 tinbox en R3 Military Pack
ET R1 Giftset en R2 3-disc
Dances With Wolves R2/NLO en R3 Giftset
Donnie Darko R2/NLO en R2 Tinpack
Jurassic Park I en II R2/NLO en R1 Giftset
Lion King R2/NLO en R1 Giftset
Malena R2/NLO en R3 Unrated
Superman R4 en R2 CDA box

Mark de Jong
05-08-2004, 16:43
Momenteel alleen nog maar Band Of Brothers.

Kaplan
05-08-2004, 16:59
Ik heb er wel een aantal dubbel, maar meer dan 2x toch niet.
bijvoorbeeld Psycho regio 1 en regio 2

Mathieu Ghekiere
05-08-2004, 17:24
Ik heb LOTR versies dubbel (spreekt voor zich: andere films, andere extra's)

Ik had ook Saving Private Ryan 2 keer, omdat toen ik hem zag liggen met DTS kon ik er niet aan weerstaan.
Normaal zou ik de oude versie gehouden hebben mocht ze ietsje anders zijn, maar ze is gewoon net hetzelfde behalve het ontbreken van het DTS spoor, en een vriend van mij hield ook van die film, dus heb ik hem ook maar cadeau gedaan.
Ik heb hem ook Pulp Fiction cadeau gedaan, toen ik mezelf de collector's edition aanschafte.

Gladiator heb ik dubbel, Superbit en gewoon.
Gewone versie heeft prachtige extra's, en aangezien de film een grote favoriet is, ook de Superbit versie.

En La Cité des enfants perdus, ook gekend als The City Of The Lost Children, van JEan pierre jeunet en Marc Carro had ik dubbel.
De film was een heeeele grote favoriet van mij, en ik wachtte gelijk eeuwig op de dvd versie. Toen zag ik de franse versie liggen in de Fnac en heb ik die maar aangeschaft, ondanks het onbreken van ondertitels en mijn heel slechte frans. Maar ik wist over wat de film handelde, en de dialogen in de film zijn ook niet zooo belangrijk in opzichte van het visuele, dat echt uitspringt. Bovendien was het een mooie kartonnen verpakking en nog wat kleine extra's.
Een maand of 2 maand later kwam de NL versie uit, voor nog relatief weinig geld ook. Heb ik die maar aangeschaft, want Nederlandse ondertitels zijn toch wel welkom bij een Franse film :wink: Trouwens, deze bezat andere extra's, en naar mijn gevoel een betere Dolby Digital Track, misschien stond hij aan een hogere bitrate, ofwel beeld ik het me gewoon in.
Nuja, de franse editie heeft andere extra's én de kartonnen verpakking, dus die gaat niet weg bij mij.

En mja, verder zou ik graag nog extra versies kopen van Titanic en Memento moesten ze uitkomen.
Memento heeft in r1 een heel mooie speciale uitgave mét het origineel beeldformaat, maar ik bekijk geen r1 dvd's.
Das misschien een domme beslissing, maar ik heb geen zin om aan mijn dvd speler te gaan prutsen om hem regiovrij te maken.

Ow, en ik kijk ook enorm uit naar Léon. Die heb ik nu al op dvd, maar er zou moeten in september of zo, de superbit versie uitkomen.
Niet alleen voor het beeld en het geluid zou ik hem opnieuw kopen, maar ook omdat deze waarschijnlijk de ongescensureerde director's cut is van Luc Besson die tot voor kort enkel in Frankrijk verkrijgbaar was.

Joost v.d. Ham
05-08-2004, 17:32
Das misschien een domme beslissing, maar ik heb geen zin om aan mijn dvd speler te gaan prutsen om hem regiovrij te maken.



9 van de 10 spelers zijn regiovrij te maken met een code...

Mathieu Ghekiere
05-08-2004, 17:43
Dankjewel, doe me anders nog meer twijfelen :wink:

Neeja, inderdaad, het is verleidelijk, maar je verliest dan ook meteen je garantie é, en de dvd speler die ik nu heb is nogal nieuw dus...
Misschien als de garantie vervallen is :wink:

Kevin Baeckelandt
05-08-2004, 18:04
Dankjewel, doe me anders nog meer twijfelen :wink:

Neeja, inderdaad, het is verleidelijk, maar je verliest dan ook meteen je garantie é, en de dvd speler die ik nu heb is nogal nieuw dus...
Misschien als de garantie vervallen is :wink:
Waarom zou je hierdoor je garantie vervallen? In de meeste winkels doen ze dit gratis :wink:

Martin Stanneveld
05-08-2004, 18:05
Dankjewel, doe me anders nog meer twijfelen :wink:

Neeja, inderdaad, het is verleidelijk, maar je verliest dan ook meteen je garantie é, en de dvd speler die ik nu heb is nogal nieuw dus...
Misschien als de garantie vervallen is :wink:

http://www.uark.edu/campus-resources/anscmatr/demonstration/physiology/chicken.gif

Mathieu Ghekiere
05-08-2004, 18:06
Dankje voor het compliment :wink:

Ik dacht dat de garantie verviel als je hem regio vrij maakte... hmm, dan moet ik daar bij deze eens over nadenken :wink:

Iemand een idee hoe je een sony regiovrij maakt?
Of een JVC (die hebben we ook nog staan)

Martin Stanneveld
05-08-2004, 18:08
Dankje voor het compliment :wink:

Ik dacht dat de garantie verviel als je hem regio vrij maakte... hmm, dan moet ik daar bij deze eens over nadenken :wink:

Iemand een idee hoe je een sony regiovrij maakt?
Of een JVC (die hebben we ook nog staan)

:wink:
Er schijnt een site te zijn met alle codes. Je kan het beste even zoeken met google.

Mathieu Ghekiere
05-08-2004, 18:36
Oké, zal ik dan even doen.
En wie weet... :wink: ... want Memento is toch wel een van mijn lievelingsfilms aller tijden, en die r1 uitgave.... :roll:

MrPink
05-08-2004, 19:07
Dankje voor het compliment :wink:

Ik dacht dat de garantie verviel als je hem regio vrij maakte... hmm, dan moet ik daar bij deze eens over nadenken :wink:

Iemand een idee hoe je een sony regiovrij maakt?
Of een JVC (die hebben we ook nog staan)
*KUCH (http://www.videohelp.com/dvdhacks)*

Om weer even on-topic te gaan:
Ik schaf binnenkort R2UK SE aan van Pulp Fiction bij CD-WOW

Webby
05-08-2004, 19:17
Het meerdere versies van:
Pulp Fiction
Reservoir Dogs
KILL BILL
Donnie Darko

hare
05-08-2004, 19:29
Mag ik vragen waarom jullie niet gewoon 1 versie houden en de rest verkopen?

Zoiets als the rock criterion en the rock Uk hebben is toch zonde van je geld?
Is precies dezelfde release!!!

Ik heb nu al een aantal van mijn R2 dvds vervangen door R1 versies aangezien de beeldkwaliteit hier beter van was. Maar dan verkoop ik de R2 versies dus echt wel.

Je hebt toch maar 1 versie van een film nodig?

De beste!! 8)

Caledonians
05-08-2004, 19:56
Ik heb op dit moment geen meerdere versies van 1 film en kan me ook niet voorstellen dat ik dat ooit zou hebben. Wel vervang ik regelmatig dvd's omdat er een betere uitgave uit is gekomen of eentje met een mooiere hoes in het buitenland waar ik mijn R2 NL instop.

MrPink
05-08-2004, 19:58
Mag ik vragen waarom jullie niet gewoon 1 versie houden en de rest verkopen?

Zoiets als the rock criterion en the rock Uk hebben is toch zonde van je geld?
Is precies dezelfde release!!!

Ik heb nu al een aantal van mijn R2 dvds vervangen door R1 versies aangezien de beeldkwaliteit hier beter van was. Maar dan verkoop ik de R2 versies dus echt wel.

Je hebt toch maar 1 versie van een film nodig?

De beste!! 8)
Om even bij Pulp Fiction te blijven;
Ik heb de R2NL al vanwege de NLO en die andere koop ik voor de extra's die ik ook wel houden dus eigenlijk wil ik er geen verkopen.

hare
05-08-2004, 20:09
Mag ik vragen waarom jullie niet gewoon 1 versie houden en de rest verkopen?

Zoiets als the rock criterion en the rock Uk hebben is toch zonde van je geld?
Is precies dezelfde release!!!

Ik heb nu al een aantal van mijn R2 dvds vervangen door R1 versies aangezien de beeldkwaliteit hier beter van was. Maar dan verkoop ik de R2 versies dus echt wel.

Je hebt toch maar 1 versie van een film nodig?

De beste!! 8)
Om even bij Pulp Fiction te blijven;
Ik heb de R2NL al vanwege de NLO en die andere koop ik voor de extra's die ik ook wel houden dus eigenlijk wil ik er geen verkopen.

Maar als je de extra's van de uk of us release wilt hebben kun je blijkbaar dus zonder ondertitels (iig nederlandse), waarom heb je dan toch de nlo nodig?

Webby
05-08-2004, 20:19
Omdat ik QT fan ben! :D

hare
05-08-2004, 21:17
Omdat ik QT fan ben! :D

Dat snap ik niet echt hoor.

Als je toch fan van QT bent zorg je toch dat je de beste versie van zijn films in huis haalt en klaar? Als er andere extra's op de ene dvd staan, ok, dan kan ik het nog begrijpen, maar zo niet, dan snap ik het echt niet.

Kun je net zo goed meteen de duitse, noorse, arabische en argentijnse versie erbij kopen :P

Kevin Baeckelandt
05-08-2004, 21:22
Mag ik vragen waarom jullie niet gewoon 1 versie houden en de rest verkopen?

Zoiets als the rock criterion en the rock Uk hebben is toch zonde van je geld?
Is precies dezelfde release!!!

Ik heb nu al een aantal van mijn R2 dvds vervangen door R1 versies aangezien de beeldkwaliteit hier beter van was. Maar dan verkoop ik de R2 versies dus echt wel.

Je hebt toch maar 1 versie van een film nodig?

De beste!! 8)
Ik koop meestal de Giftset versie en/of de R2/NLO versie
Dit doe ik om niet al teveel de giftsets te beschadigen, want sommige kartonnen boxsets zien serieus af. Of het moet om 2 verschillende versies van de film gaan bv. LOTR SE/EE, Kill Bill premium box/LE.
Trouwens dit doen ik enkel bij films die ik zeer goed vind :wink:

Henk van der Weerdt
06-08-2004, 17:05
Heb tot nu toe 1 film dubbel:

2 x Deep Blue Sea (2x gratis gekregen bij m'n Pioneer...)

verder wel meerdere uitvoeringen van:

X-men R2
X-men 1.5 R2

LOTR FOTR (Bios als EE versie)
LOTR TTT (Bios als EE versie)

TheGodfather
07-08-2004, 22:26
Ik heb niet zoveel films meerdere keren:
Pulp Fiction 2x
The Godfather I: die heb ik zowel in de trilogie box als los.

Wat ik zo snel kan bedenken, is dat t wel....

theThinWhiteDuke
07-08-2004, 22:48
LotR: FotR (2 disc en giftset)
LotR: TTT (2 disc en giftset)
X-Men (regio 1 versie en de X-Men 1.5 versie)
Gremlins (normale versie en de SE)
Silence o/t Lambs (2 disc en Criterion)

Binnenkort X2 ook dubbel; de 2 disc en de Tin box

Veel dubbele versies (Kill Bill, Hero) heb ik in de loop der tijd weggedaan.

Richard B.
07-08-2004, 23:08
Meerdere versies van een film? Och zoveel...

- LOTR:FOTR (normale versie en EE)
- LOTR:TTT (normale versie en EE)
- Apocalypse now! (normale versie en redux-versie)
- Citizen Kane (Amerikaanse restauratie, Engelse restauratie en Engelse ongerestaureerde versie)
- Legend (de Europese versie en de Amerikaanse versie)
- Brazil (de 'directors final cut' en de 'love conquers all' versie)
- The Abyss (de 'theatrical release' en de 'special edition')
- E.T. (de originele versie en de 20th Anniversary Edition)
- The Gold Rush (de originele versie uit 1925 en de 1942 reissue)
- Metropolis (de ongerestaureerde JEF-versie gerestaureerde versie van de Murnau-stiftung)
- Nosferatu (de zwart-wit-versie en de sphia-gekleurde versie)
- Almost Famous (de gewone versie en de 'untitled' versie)
- Singin in the Rain (de gerestaureerde versie en de ongerestaureerde versie die niet 'gecoupeert' is)
- Strangers on a train (de Amerikaanse en de Engelse 'cut')

badtzje
07-08-2004, 23:19
Heb dubbel:

- LotR: FotR 2 disc & 4 disc
- LotR: TTT 2 disc & 4 disc
- Ichi the Killer R3 en 2 disc R2NL, omdat de R3 gecut is
- Battle Royale R3 (DTS) en Tin R0
- Saving Private Ryan R2, R2 DTS en R1 D-Day 60th Anniversary Commemorative edition

en dat was het gelukkig :D

theThinWhiteDuke
07-08-2004, 23:29
- Legend (de Europese versie en de Amerikaanse versie)- E.T. (de originele versie en de 20th Anniversary Edition)

for the record: deze was ik vergeten in mn lijst

Richard B.
07-08-2004, 23:34
- Legend (de Europese versie en de Amerikaanse versie)- E.T. (de originele versie en de 20th Anniversary Edition)

for the record: deze was ik vergeten in mn lijst
We hebben het genoteerd. ;)

Richard B.
31-07-2005, 20:13
Ik heb er weer eentje bij:

- Fanny & Alexander: de originele cut en de televisie-versie (die bijna 2x zo lang is!)

rene81
01-08-2005, 08:34
Af en toe doe ik dat wel...

Donnie Darko (3x) :
R2NL S.E. / R2UK : Director's Cut (met 3d Hoes) / R2DU (Tincase)

Reservoir Dogs (2x) :
R2NL (goedkoopste, normale uitgave) / R2UK S.E.

Big Fish (2x)
R2NL / R3 Korea (met boekje + filmcell)

verder geen plannen, al komt er van Donnie Darko weer een hele gave nieuwe Duitse Tin uit... (maar 4x wordt wel een beetje overdreven..)

Hotse
01-08-2005, 08:54
-T2 UE Silver tin R2NL / Black tin R2UK

-Basic Instinct SE R2NL (glinsterende hoes) / Basic Instinct SE R2UK in zo'n ijshoes (niet met ijspriem, das een andere)

- Donnie Darko R2DE Tin / Donnie Darko DC R2UK (moet nog binnenkomen)

- Kill Bill 1 (in de 'box van de mediamarkt' en een gewone 2disc voor mijn ridersuit)

en nog een aantal films die ik zowel op dvd als op vhs heb (waarvan ik de vhs natuurlijk probeer te verkopen)

edit:

- Men In Black 2 ex rental / Men In Black 2 in de Ultimate Collection 4disc

- LOTR 1 EE / LOTR 1 ex rental

'vroeger' gaf ik nog niets om de extra's, vandaar de ex rentals.

Cyrus the Virus
01-08-2005, 09:02
Tot nu toe heb ik geen films dubbel. Behalve de R2NL Shawshank en de R2UK 3 disc Shawshank. Maar de R2NL verkoop ik, dus tel ik die niet echt mee. Maar ik zal ongetwijfeld nog wel eens wat films dubbel kopen. Waarschijnlijk vanwege de extra's en de giftset ofzo. Maar om nu 5 keer de Mr. ... versie van Reservoir Dogs te kopen gaat me toch echt te ver. :wink:

hare
01-08-2005, 09:54
Ik heb er weer eentje bij:

- Fanny & Alexander: de originele cut en de televisie-versie (die bijna 2x zo lang is!)

Maar of die ook echt telt? ;)

Je hebt er maar 1 box voor hoeven kopen natuurlijk.

De meesten hier kopen 1 film gewoon meerdere keren :lol:

Erwin de Koning
01-08-2005, 16:20
De meesten hier kopen 1 film gewoon meerdere keren :lol:

Wie dan?

Jordy van Buel
01-08-2005, 17:29
Seven: 1disc en 2disc SE
Total Recall: 1disc NL en 1disc R1 (tin)

Was het alweer :)

Richard B.
01-08-2005, 17:30
Ik heb er weer eentje bij:

- Fanny & Alexander: de originele cut en de televisie-versie (die bijna 2x zo lang is!)

Maar of die ook echt telt? ;)

Je hebt er maar 1 box voor hoeven kopen natuurlijk.

De meesten hier kopen 1 film gewoon meerdere keren :lol:
Ja, maar dat is dus niet echt 'volgens het topic'. Het gaat hier over meerdere versies van een film en niet over meerdere dvd's van een film. :roll:

kazlatan
01-08-2005, 17:38
Speed en Speed SE
Die Hard en Die Hard SE
The Tuxedo R1 + R2
Heartbreakers R1 + R2
I Know en I Still Know los op R2 en de Deluxe Boxset op R1

Even een update:

Van Speed en Die Hard heb ik alleen nog de SE's over.

Erbij:

Ad Vitam (Franse versie), Immortals (Nederlandse versie)

Donnie Darko C.E. (Duitste versie) Donnie Darko: Director's Cut (UK versie)

The Audrey Hepburn Story R1 + R2 (Nederlandse uitgave duurt zo'n 40 min langer)

If Only heb ik 3x: Russische, Koreaanse en Franse versie.

Lex v/d Moolen
01-08-2005, 18:03
Shawshank Redemption 5x:
--------------------------------
http://www.intervocative.com/cgi-bin/data/myprofiler/images/398701780194.2f.jpg
R4-NZ-1disc

http://www.intervocative.com/cgi-bin/data/myprofiler/images/037115055231.4f.jpg
R2-UK-1disc

http://www.intervocative.com/cgi-bin/data/myprofiler/images/037115066237.4f.jpg
R2-UK-3disc

http://www.intervocative.com/cgi-bin/data/myprofiler/images/5393927032f.jpg
R1-VS-2disc+CD

http://www.intervocative.com/cgi-bin/data/myprofiler/images/988135552860.17f.jpg
R3-KOR-2disc Giftset

Henk van der Weerdt
01-08-2005, 18:25
Heb tot nu toe 1 film dubbel:

2 x Deep Blue Sea (2x gratis gekregen bij m'n Pioneer...)

verder wel meerdere uitvoeringen van:

X-men R2
X-men 1.5 R2

LOTR FOTR (Bios als EE versie)
LOTR TTT (Bios als EE versie)

Zie de schade naar 1 jaar dvd.nl :wink:

meerdere uitvoeringen van 1 film


Total Recall (2)

R1 Tin
R3


Kill Bill 1 (2)

R2 2disc L.E.
R2 Premium Box


UnderWorld

R2 1disc DFW
R2 2disc


Dune (2)

R2 3disc Paradiso
R2 RCV


Oldboy (2)

R2 3disc Digipack
R3 2disc Digipack


Memento (2)

R1 2disc L.E.
R2 3disc


X-men 2 (2)

R2 2disc
R3 2disc Tin


Kill Bill 2 (3)

R2 2disc L.E.
R2 Premium Box
R3 2disc L.E.


X-men 1 (3)

R1 1disc digipack
R2 1disc keepcase met halve kartonnen hoes
R2 2dis 1.5 edition


Terminator 2 (9)

R1 Extreme Edition Tin
R1 Ultimate Edition Kartonnen Hoes
R2 Ultimate Edition Black Tin
R2 Ultimate Edition Tin
R2 Final Edition frans 4-disc
R2 Ultimate Edition zweden 3-disc digipack
R2 Ultimate Edition denemarken 3-disc
R2 Ultimate Edition spaans 2disc
R3 Ultimate Edition Koreaans 3-disc

en 2 nog in bestelling: de R2 Jap en de R1 Ultimate Edition Tin

LoTR of the Rings maar niet opgenomen in de lijst. Dat mag bekend zijn dat dat zowel de 2disc als de giftsets zijn :wink:

Oscar P.
01-08-2005, 18:31
Total Recall:

R1 tin
Plexiglas box R2FR

T2:

Plexiglas box R2FR
Ultimate Edition tin R2NL
Black Tin R2UK
Extreme Tin R1
Ultimate Edition tin R1

hare
01-08-2005, 18:37
Ik vind het echt de grootste onzin uitgaves dubbel te hebben. Zonde van het geld.

De enige film die ik wel dubbel heb is

North by Northwest, maar alleen doordat ie in de Cary Grant en Hitchcock Collectie zit.

Spirited Away, maar alleen omdat de Japanse versie die bij de giftset zit nogal last heeft van een red tint en ik geen uitgave ga verkopen die bij een giftset hoort.

Roman Holiday, in giftset en Audrey Hepburn Collectie

Mononoke Hime, in giftset, maar die versie is redelijk ruk, dus ook de Japanse versie.

That's it.

Henk van der Weerdt
01-08-2005, 19:03
Ik vind het echt de grootste onzin uitgaves dubbel te hebben. Zonde van het geld.

De enige film die ik wel dubbel heb is

North by Northwest, maar alleen doordat ie in de Cary Grant en Hitchcock Collectie zit.

Spirited Away, maar alleen omdat de Japanse versie die bij de giftset zit nogal last heeft van een red tint en ik geen uitgave ga verkopen die bij een giftset hoort.

Roman Holiday, in giftset en Audrey Hepburn Collectie

Mononoke Hime, in giftset, maar die versie is redelijk ruk, dus ook de Japanse versie.

That's it.

Gelukkig maar dat smaken verschillen :wink:

Nogmaals ben er zelf erg blij mee en dat is toch het belangrijkste. Als je het maar weet te onderbouwen: en dat heb jij netjes gedaan en ik weet waarom ik die exemplaren heb.

In geval van Terminator kan ik duidelijk zijn. Ben al sinds kind fan van deze film en nu heb ik de middelen om dat te blijven. Pupkes van films geef ik niet zoveel om, maar dus wel gewoon een rijtje tins en dvd's te hebben staan. 8)

kom eens langs voor een bak koffie Nijmegen -> Heteren is niet zover, geef je graag een rondleiding :D

Jordy van Buel
01-08-2005, 19:07
Shawshank Redemption 5x:
--------------------------------


Wat is nu de beste / mooiste uitvoering Lex? Mijn Shawshank 1disc NL is aan vervanging toe :wink:

Lex v/d Moolen
01-08-2005, 19:22
Shawshank Redemption 5x:
--------------------------------


Wat is nu de beste / mooiste uitvoering Lex? Mijn Shawshank 1disc NL is aan vervanging toe :wink:Ik vind de Engelse R2-3disc in verhouding de beste/mooiste uitvoering. Fraai digipack, heeft DTS (al is dat niet echt noodzakelijk bij deze film). Heeft ook de meeste extra's, alhoewel de parodie "Sharktank" er weer niet op staat, die staat wel op de R1. De R3 Giftset is fraai, maar duur en is exact hetzelfde als de R1 SE
De R1 LE is dacht ik niet zo makkelijk meer te verkrijgen.

Jordy van Buel
01-08-2005, 19:32
Shawshank Redemption 5x:
--------------------------------


Wat is nu de beste / mooiste uitvoering Lex? Mijn Shawshank 1disc NL is aan vervanging toe :wink:Ik vind de Engelse R2-3disc in verhouding de beste/mooiste uitvoering. Fraai digipack, heeft DTS (al is dat niet echt noodzakelijk bij deze film). Heeft ook de meeste extra's, alhoewel de parodie "Sharktank" er weer niet op staat, die staat wel op de R1. De R3 Giftset is fraai, maar duur en is exact hetzelfde als de R1 SE
De R1 LE is dacht ik niet zo makkelijk meer te verkrijgen.

Die Giftset is idd zeer fraai maar ook idd zeer prijzig, bedankt voor je reactie, zal het even op schrijven dan kan ik na de vakantie, mits er dan nog geld aanwezig is, naar een vervanger op zoek ;)

Richard B.
01-08-2005, 20:06
Shawshank Redemption 5x:
--------------------------------
*KNIP*
:shock:

Dat verklaart een hoop qua reacties in andere, niet nader te benoemen topics. :lol: :wink:

Richard B.
01-08-2005, 20:24
Als het gaat om dvd's die ik meerdere keren heb (vind ik eigenlijk iets anders als het onderwerp van dit topic, maar goed) dan heb ik er daar de volgende van:

- E.T. (2x: de R1 giftset en de NL R2 3-disc)
- Traffic (3x: de R2UK, R1 en R1 Criterion)
- Notorious, Spellbound en Rebecca (2x: van ieder de R2NL in box en de Criterion)
- Dr. Strangelove (2x: de 1e editie en de 2e editie R2NL)
- Goodfellas (2x: de 'snapper' en de SE R2NL)
- Gone with the Wind (idem)
- Singin in the Rain (idem)
- Casablanca (idem)
- The Right Stuff (*zucht* idem)
- Snow White & the Seven Dwarfs (2x: de R2NL en de R1 SE)
- Sleeping Beauty (idem)
- Citizen Kane (3x: de R1 SE, de R2UK 'oude editie' en de R2UK SE)
- The Life and Death of Colonel Blimp (2x: de R2UK en de R1 Criterion)
- Monty Python's life of Brian (2x: de R0 Anchor Bay en de R1 Criterion)
- Once upon a Time in America (2x: de oude R0 4:3 uitgave en de R2NL SE)
- Romeo + Julliet (2x: de 'oude' en SE NL uitgaves)
- Seven Samurai (2x: de R2UK BFI en R1 Criterion uitgaves)
- Solaris (2x: de R2UK AE en de R1 Criterion uitgaves)
- Time Bandits (2x: de oude NL-editie en de Criterion)

Het zijn er best wel veel geloof ik. :oops: :roll:

In de meeste gevallen gaat het om gewone vervangingsaankopen waarbij ik het origineel nog niet heb verkocht. In sommige gevallen (bijv. de Disneys en de Citizen Kane) is het verschil qua inhoud van de schijven voldoende voor me om beide dvd's vast te houden.

hare
01-08-2005, 23:31
De R3 Giftset is fraai, maar duur en is exact hetzelfde als de R1 SE


R2 Lex, Japan is nog altijd R2 :lol:

Lex v/d Moolen
02-08-2005, 17:02
De R3 Giftset is fraai, maar duur en is exact hetzelfde als de R1 SE


R2 Lex, Japan is nog altijd R2 :lol:Da's nog waar ook, ach ik let daar niet eens zo op sinds ik vanag het begin een regiovrije DVD-speler bezit. :)

Henk van der Weerdt
14-09-2005, 07:18
Kleine update:

Terminator 2 (24)

R1 Extreme Edition Tin
R1 Extreme Edition Kartonnen Hoes
R1 Ultimate Edition 2disc Kartonnen Sleeve
R1 Ultimate Edition 1disc Metal Sleeve
R1 Single Disc THX

R2 Ultimate Edition Tin
R2 Ultimate Edition Tin Duits
R2 Ultimate Edition Frans 3disc tin
R2 Final Edition frans 4-disc
R2 Ultimate Edition zweden 3-disc digipack
R2 Ultimate Edition Black Tin
R2 Directer's Cut Fins 2disc
R2 Ultimo Edition Itialiaans 2-disc
R2 Japan Single disc Full Rate DTS
R2 Ultimate Edition denemarken 3-disc
R2 Ultimate Edition spaans 2disc
R2 Duits Single disc digipack
R2 Ultimate Edition Portugees 2disc
R2 T2 / Total Recall Plexiglas Set 5disc
R2 Frans Single disc

R3 Ultimate Edition Koreaans 3-disc
R3 Japans 1disc

R4 Australisch 1disc
R4 Ultimate Edition australisch 2disc

Ben toch erg benieuwd of er op dit moment meer mensen zijn die 1 bepaalde film als verzamelobject hebben? Hier boven zijn er al een aantal langsgekomen. Ben dus ook benieuwd of deze nog hun verzamelingen hebben kunnen updaten :)

Cyrus the Virus
14-09-2005, 07:37
Ik moet zeggen Henk, het is wel apart. Laten we het houden op excentriek. :wink:

En zelf heb ik maar 1 film 2 keer. Psycho R2NL en R1 met 94 min making-of.

sxesven
14-09-2005, 09:07
Ben toch erg benieuwd of er op dit moment meer mensen zijn die 1 bepaalde film als verzamelobject hebben?
Hier nog zo een, ik verzamel Lost In Translation deeveedeetjes (en trouwens ook VCDs en wat dan ook). Heb er op het moment pas 7 (en één VCD), maar dat komt meer door een tekort aan glasharde euro's dan aan onwil.

zetmoon
14-09-2005, 10:01
North by northwest R2 en R1 vanwege de zeer leuke Hitchcock trailer.

Psycho R2 voor het anamorphic beeld, R1 vanwege de extra's.

The cell R2 en R1 vanwege extra commentaar track.

The perfect storm idem.

Boogie nights R2 en R1 in mooie uiklapbare snapper.

Cruel intentions R2 en R1 vanwege (iets) meer extra's

Een 2e versie kopen doe ik alleen als die heel goedkoop is, niet
voor de volle prijs.

Als ik een film opnieuw koop vanwege beter beeld en extra's e.d.
dan verkoop ik de 1e versie.
Bijv. Casablanca.
Maar dat probeer ik toch zo weinig mogelijk te doen, anders blijf ik aan de gang.

mercapto
14-09-2005, 12:36
Hmmm, ik ben dan slechts een amateur :P

7x Reservoir Dogs
een aantal giftsets + SE's van sommige titels
en een zooitje dubbel zoals scarface en boondock saints die ik ieder per ongeluk 3x kocht op verschillende dagen bij verschillende winkels :P

Caledonians
14-09-2005, 13:49
Heb op dit moment een aantal dubbele liggen hier. Maar die staan dan ook allemaal in mijn TKA omdat ik de versies heb geupgrade. Zal denk ik ook nooit meerdere versies willen hebben. Geef ik liever dat geld aan een andere film uit.

mercapto
14-09-2005, 13:57
Ik heb ook het plan om zoveel mogelijk verschillende LE's te hebben, maakt niet uit hoevel per film, maar ja, daar ben ik flink te laat/te arm mee :P
Misschien zet ik m'n echt dubbele nog te koop, of ik bewaar ze voor verjaardagen :P

hitchberg
14-09-2005, 14:48
alleen de beste film ooit

Jaws 25th en 30th anniversary editions


Farewell and adieu to you fair Spanish ladies / Farewell and adieu you ladies of Spain. / For we received orders for to sail back to Boston / And soon never more will we see you again
oh ja Psycho breedbeeld versie in te psycho box en bonus dvd bij een van die Hitchcock boxed-sets

RJI
14-09-2005, 14:54
Ik heb nu de Gladiator CE maar nu komt de Gladiator Extended Special Edition uit (3dvd). Alleen heeft deze geen DTS tot mijn spijt, dus is zal de CE niet weg doen...

Voor de rest koop ik alleen betere edities en doe ik de andere weg

TheGodfather
15-09-2005, 10:47
Sinds gisteren ook 2 verschillende versies van To Kill A Mockingbird in bezit: 1 keer een R0 versie en nu ook die nieuwe (overigens werkelijk prachtige) nieuwe R1 versie uit de "Legacy series".
Eens kijken of ik de R0 versie nog kwijt kom :D

Asphyxion
29-09-2005, 21:15
Hmmm, ik geloofde nooit zo in 'double dippen', maar ook ik ben er uiteindelijk in gestonken... ;)

Hero: 5x (mis de R2JP 'signature' nog + die Italiaanse LE's)
House of Flying Daggers: 3x (mis de HK LE versie nog)
The Pianist: 3x

En nog enkele andere 2 maal...

Joost van Hoek
29-09-2005, 22:20
Zus en Zo. Ik heb via ebay de Chinese versie gekocht - lachen man. Stond bij Lesbian interest :-)

Richard B.
08-08-2006, 20:58
Een aanvulling op m'n eerdere lijstjes:

- The Matrix (daar heb ik inmiddels 3 versies van versleten: de originele dvd, de Revisited-dvd en de dvd uit de grote box)
- de eerste 3 Alien-films (hiervan bezit ik zowel de eerste dvd's als de Quadrilogo..dinges versies)
- Pitch Black (de originele dvd en de SE)
- The Exorcist (de 25th aniversary edition en de UK-box-editie)
- The final countdown (de NL-editie en de Amerikaanse SE)

Marc T.
08-08-2006, 22:41
Ik heb de volgende dvd's dubbel:

The Aviator: NL 2 disc tin en de regio 3 drie disc LE
Terminator 2: NL Black Tin en NL zilver Tin
Reservoir Dogs: NL 1 disc en NL 2 disc digipack
Jackie Brown: NL 1 disc en Engelse 2 disc

gielpeeters
08-08-2006, 23:03
Ik heb dubbel:

Cube (standaard NL en R1 signature)
Matrix trilogy (standaard versies en ultimate)
Night of the Living Dead (30A en Millennium)
Shining (R2 en R1)
RoboCop (standaard en SE)
Reservoir Dogs (standaard en SE)

Kasper P.
08-08-2006, 23:13
Dawn of the dead (NL 2-disc SE, Divimax edition)
Phenomena (Italian shock (lange versie), A-film (korte versie)
Hero (Japanse Premium en Chinese uitgave)

Eric B.
08-08-2006, 23:25
Snatch (R2NL, R1 Deluxe Edition met poker kit & scrapbook)
Dawn of the Dead (2004) (R2NL, R2NL in Shaun/Dawn Steelbook)
Shaun of the Dead (R2NL, R2NL in Shaun/Dawn Steelbook)
Jackass The Movie (R2NL, R2UK)
Spider-man 2 (R2NL Ex-rental, R2NL Giftset)
Sin City (R2NL 1 disc LE, R2NL 2 disc Steelcase)
Blade 1,2 en 3 (R2NL 1 disc versie's, R2NL LE Box)
The Punisher (R2NL LE, R2NL Ex-Rental)

Symphony X
09-08-2006, 00:09
Merendeels aziatisch:

Ichi the Killer (R2NL 1-DVD, R2UK 3-DVD L.E Digipack)
Battle Royale (R2NL 1-DVD, R2UK 2-DVD Dir Cut Tin)
House of Flying Daggers (R2UK 2-DVD, R4 4-DVD Wooden Box)
The Matrix (R2NL 1-DVD, R2NL 1-DVD(bij de 10-dvd)
The Matrix Reloaded (R2NL 2-DVD, R2NL 2-DVD(bij de 10-dvd)

Annemie
09-08-2006, 12:13
Matrix (de 3 gewone versies, de ultimate met beeldje, de attaché case en zeer binnenkort de cda box)
Charlie & the chocolate factory(R2NL 1-disc, 2-disc en de Chinese giftset)
Chronicles of Narnia (R2NL 2-disc en de amazon giftset)
LOTR Two Towers (giftset en de Koreaanse Film Case)
Alien quadrilogy (R2NL en de Alien head)
I, Robot (R2NL en Sonny head)
Aladdin (R2NL trilogy en R1 gift set)
Basic Instinct (R2NL en Ice pick versie)
Blade (R2NL en trilogy box)
Close encounters of the third kind (1-disc en Columbia Classics, maar de eerste gooi ik wel eens in de ruil)
E.T. (R2NL en binnenkort de R1 gift set)
Edward scissorhands (R2NL en R1 tin)
The Godfather (1-disc bij de krant en de trilogy box)
The Lion King (2-disc met slipcase R2NL en de R1 gift set)
Panic Room (R2NL en Triple deluxe edition)
Pirates of the Caribbean (R2NL 2-disc en binnenkort 3-disc)
Sixth Sense (R2NL 1-disc en 2-disc deluxe edition)
Titanic (R2NL 1-disc, 4-disc en binnenkort houten kist)
V for Vendetta (R2NL steelbook en binnenkort Best Buy giftset)
Tina Turner - Rio '88 (R0UK, R0JP, R0UK Collector's edition met Celebrate!, R0UK Collector's Edition box met Live in Amsterdam en Celebrate!)
Tina Turner - Simply the best the videocollection (R0UK volgens mij, 2x, maar andere hoes)
Tina Turner - Live in Amsterdam (R2UK, R1?US, Collector's Edition box met Rio '88 en Celebrate!)
Tina Turner - Celebrate! (R0UK, R0JP, R0UK Collector's edition met Rio '88 en R0UK Collector's Edition box met Live in Amsterdam en Rio '88 )
Tina Turner - One last time live (R0UK (2x) en R0JP)

evilll_nelus
09-08-2006, 14:01
4 Alien films (2x Alien Legacy box en Alien Quadrilogy)
Akira (2x R2nl en R2 ultimate edition)
The Evil Dead (2x book of the dead en R3)
Evil Dead 2 Dead by Dawn (4x book of the dead, R2, R2 anchor bay en R3)
Army of Darkness (2x R3 en R2 Double Disc Presentation)
Braindead (2x R2nl en R1)
Clerks (3x R2nl, R4 en 10th Anniversary Edition)
Dawn of the Dead (2x R2nl en R1 ultimate edition)
Donnie Darko (2x R2nl en Director's Cut)
The Frightners (2x R2nl 1 disc en 3 disc)
Lost Boys (2x R2nl 1 disc en 2 disc)
Mallrats (2x collector's edition R2nl en R1)
Memento (2x R2nl en 3 disc)
Re-animator (2x geknipte versie en R1 millenium edition)
The Royal Tenenbaums (2x R2nl en criterion edition)
Shark Skin Man & Peach Hip Girl (2x R2nl waar ondertiteling achterloopt en R3)
Tremors 2 en 4 (2x R2nl en legacy box)
Zombi 2 (R2nl en 25th anniversary)

Alleen de Lost Boys 1 disc is wel erg overbodig..

Philippe
09-08-2006, 15:47
The Rock: R1 Criterion + R2 UK SE + R2 NL SE
Terminator 2: R1 Ultimate + R2 Tin NL SE + R2 French SE + R2 Black Tin UK SE
Gladiator: R2 NL SE + R2 Superbit
Heat: R2 NL + R2 Japan dts
Armageddon: R2 NL SE + R1 Criterion
Bad Boys: R2 NL SE + R2 Superbit
Bad Boys 2: R2 NL + R2 French dts
Leon: R2 NL + R1 Superbit
Black Hawk Down: R2 NL SE + R1 Superbit
Reservoir Dogs: R2 French SE + R1 Mr. Blond
Nikita: R2 NL + R1 SE
Kiss Of The Dragon: R2 NL + R2 French SE
Taxi: R2 NL + R2 French dts
The Transporter: R2 French SE + R2 Japan dts
Rambo trilogy: R2 French Tin + R1 dts
Beverly Hills Cop trilogy: R2 NL + R2 German Tin
Scarface: R2 NL SE + R1 Gift Set
Con Air: R2 NL SE + R3 dts
Point Break: R2 NL + R2 French SE dts

Ook nog dit pareltje uit de Europese cinema:

Fucking Amal (aka Show Me Love): R2 NL + R4 Australia

Mr_Parker
09-08-2006, 16:05
Ik heb momenteel alle james bond films dubbel, ik twijfel nog of ik de eerste editie door verkoop, koper heb ik al.

Daarnaast heb ik Saving Private Ryan 2 maal.
R1 met DTS, 1.85:1
R2NL met DD 5.1, 1.78:1

Mijn dvd speler in de woonkamer is regiovrij en ondersteund perfect NTSC (indien gewenst progressive). Mijn speler (recorder) in de slaapkamer niet. (Wil hem voorlopig ook niet regio vrij maken).
Daarnaast zijn er ook wat mensen die wel eens meekijken die ondertiteling wensen.
Daarbij moet ik ook nog even vermelden dat de R1 versie destijds eerder uit was, en in mijn bezit, dan de R2NL.

Tevens 2 maal in mijn bezit: Top Gun
R1 (oude release, veel eerder uit dan de eerste R2NL release)
R2NL nieuwe release met oa DTS en anamorph beeld.

theThinWhiteDuke
09-08-2006, 17:55
Star Wars Original Trilogy
-originele versies:
2x Video
1x LD
(binnenkort 1x op DVD)

-special editions
1x Video
1x LD

-'dvd' versie
1x DVD (binnenkort 2x)

evilll_nelus
10-08-2006, 09:59
Star Wars Original Trilogy
-originele versies:
2x Video
1x LD
(binnenkort 1x op DVD)

-special editions
1x Video
1x LD

-'dvd' versie
1x DVD (binnenkort 2x)

Ow tellen star wars videobanden ook! :P

-originele versies:
1x Video
1x Video 2000
(binnenkort 1x op DVD)

-special editions (verneukte versies)
3x Video
1x Dvd

theThinWhiteDuke
10-08-2006, 16:33
Ow tellen star wars videobanden ook! :P

Titel van deze draad:

Dezelfde film, meerdere versies.
Dus ik ging er vanuit dat die meetellen :P

Lex v/d Moolen
10-08-2006, 16:55
Wat ik mij afvraag is of er mensen zijn die dezelfde film op dvd meerdere malen hebben aangeschaft in de vorm van andere versies zoals R1 en R2.

theThinWhiteDuke
10-08-2006, 17:14
Wat ik mij afvraag is of er mensen zijn die dezelfde film op dvd meerdere malen hebben aangeschaft in de vorm van andere versies zoals R1 en R2.
Kijk Lex....
Ik zie de titel van de draad......en ga dan niet eerst de posts voor mij lezen :twisted: :wink:

Aloys
14-08-2006, 15:27
dubbel
Reservoir Dogs.. de 1-disc en de 2disc steelbook
Matrix, Matrix Reloaded (2disc), Matrix Revolutions (2disc), The Animatrix.. en de 10dvd box
LotR RotK extended en 2disc..
Donnie Darko QFC R2NL en Director's Cut Tin R2DE


dat zal het wel zo'n beetje zijn..

Cyrus the Virus
14-08-2006, 16:02
Psycho R2nl & R1 SE (met making-of)
Close Encounters SE & Colombia Pictures box
The Notebook LE R3 (met OST) en R2nl
Big Fish LE R3 & R2nl

Moppersmurf
14-08-2006, 19:13
The Matrix, the Matrix Revisited, uiteindelijk vervangen door de 10 disc editie van de gehele Matrix trilogy. Meerdere keren kijken van vooral Revolutions, heeft me doen besluiten toen die boxset in UK te bestellen.

Heat in zo'n lullig warner bros. doosje, ook vervangen door de Special Edition.

Maar de film die ik het vaakst aangeschaft hebt, door 'em steeds te vervangen door een beter uitgave. Toen al op VHS, en later op DVD, 1 van m'n favo films, nml. Aliens. Ontelbaar intussen.

frank_black
15-08-2006, 17:35
Kan iemand mij even een lijstje maken met alle versies die er van Dr. Strangelove zijn?
(Alleen de R1 ,R2UK en R2NL).

Want ik kan ze allemaal niet meer bijhouden, en kan ook niks vinden op google of op dit forum.

Ik wil namelijk de R2NL van de MM aanschaffen, maar er was toch ook een digipack versie in de R2UK versie?
(en volgens mij zat er een doorzichtige slipcase omheen met lobbykaarten?)

Help!

Lex v/d Moolen
15-08-2006, 18:08
maar er was toch ook een digipack versie in de R2UK versie?
(en volgens mij zat er een doorzichtige slipcase omheen met lobbykaarten?)Geen digipack helaas, maar een keepcase.
Deze zit samen met de lobbycards, en het boek "Two Hours of Doom"(waar de film losjes op geinspireerd is) in een kartonnen houder en daar zit weer een plastic slipcase omheen. Best een fraaie uitgave.

frank_black
18-08-2006, 20:22
maar er was toch ook een digipack versie in de R2UK versie?
(en volgens mij zat er een doorzichtige slipcase omheen met lobbykaarten?)Geen digipack helaas, maar een keepcase.
Deze zit samen met de lobbycards, en het boek "Two Hours of Doom"(waar de film losjes op geinspireerd is) in een kartonnen houder en daar zit weer een plastic slipcase omheen. Best een fraaie uitgave.
Thanks, heb de R2NL gister al gekocht, Maar ga de R2UK ook eens een keertje aanschaffen.

Richard B.
18-08-2008, 18:18
Naast de double-dips uit m'n eerdere posting ben ik van Blade Runner inmiddels ook aardig wat edities aan het verzamelen:

- VHS
- snapper 1-disc (de eerste DVD-versie)
- 1-disc rerelease (met de geremasterde transfer)
- 5-disc DVD
- 1-disc HD DVD
- 5-disc HD DVD

Nu alleen de Blu-ray-versies nog. ;)

Patrick van den Hul
18-08-2008, 18:36
Nu met blu-ray zal ik ook een stuk meer gaan double-dippen. Is nu al onder andere het geval met Big Fish, waar ik de blu-ray van heb, maar ik wil de R3 giftset niet weg doen.

Angels vs demons
18-08-2008, 18:39
Die R3 is welkom hoor patrick :P

Patrick van den Hul
18-08-2008, 18:44
Die R3 is welkom hoor patrick :P

Voor een goed bod via PM sta ik altijd open ;)

Sneaker
19-08-2008, 21:54
E.T.: Nederlandse 3-Disc en Amerikaanse giftset
Gladiator: 2 en 3 Disc
Night of the Living Dead: In de Trilogy of the Dead box en Night of the Living Dead (SE) 2-Disc
Mulholland Drive: Nederlandse 2-Disc (non QFC/Volkskrant) en de Franse 2-Disc digipack
Titanic: 4-Disc en de oude 1-Disc
No Good Deed: Best of Movie Power Volume 4 en de 2-Disc CE
Resevoir Dogs: Best of Movie Power Volume 3 en de 2-Disc digipack
Rules of Engagement: Best of Movie Power Volume 3 en de CE
Matrix: De snapper en de 10-Disc
DareDevil: 2-Disc SE en de 2-Disc Directors Cut
Shaolin Soccer/Kung Fu Soccer: De 2-Disc SE en de 2-Disc LE
Shrek: De 2-Disc digipack met CD en Shrek 3D

X-Files: The Movie: DVD en VHS
Titanic: VHS, normale DVD en de 4-Disc

En dan nog vijf die binnenkort waarschijnlijk weggaan:
Matrix Reloaded: 2-Disc en in de 10-Disc box
The Game: De eerste uitgave en de nieuwe SE
The Titanic miniserie: Keepcase en nieuwe 2-Disc digipack
Jurassic Park 1, 2 en 3: Zowel los als in de box (Deel drie hou ik. Was een mooie SE met filmcell en dergelijke).

Rood
20-08-2008, 07:16
Heb meer dan 30 titels dubbel. Bekende voorbeelden zijn de director's/extended cuts zoals Kingdom of Heaven, daarnaast talloze special editions met wel goed anamorphic beeld en/of DTS spoor.

Ben nog het meest happy met mijn Léon version integrale :D
Die had ik zelfs nog op VHS gekocht. Zou hij nog op BRD komen? Hoop van wel!

Martin Z.
20-08-2008, 08:34
Gladiator 2-disc (R2NL) en 3-disc (R2NL)

Donnie Darko 2-disc (R2NL) en 2-disc TIN (R2DU)

Man on Fire 1-disc (R2NL) en 2-disc steelbook (R1US)

The Longest Day 2-disc (R2NL) en 2-disc giftset (R2UK)

Marc Raps
21-08-2008, 18:50
Close Encounters of the Third Kind
2-disc (CE) en 3-disc (30th AE)
Voor alle verschillende versies, met name de originele bioscoopversie.

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
2-disc (bioscoopversie) en 4-disc (EE)
Voor de langere versie en meer extra's.

The Lord of the Rings: The Two Towers
2-disc (bioscoopversie) en 4-disc (EE)
Voor de langere versie en meer extra's.

The Lord of the Rings: The Return of the King
2-disc (bioscoopversie) en 4-disc (EE)
Voor de langere versie en meer extra's.

Titanic
1-disc en 4-disc (CE)
Voor de anamorfe transfer en meer extra's.

Bettina
21-08-2008, 19:08
Ik heb vandaag een serie dubbel gekocht.

Queer as folk US versie serie 2.
Ik heb serie 2 al in de amerikaanse r1 uitvoering, maar ik heb vandaag de duitse R2 versie gekocht.
Vooral omdat het pal is en Engelse ondertitels heeft. En 16x9. De set was 15 euro, dus niet duur voor een 20 afleveringen van 50 min.

Coen P.
21-08-2008, 21:39
Nog steeds hetzelfde verhaal. Ik heb geen enkele film dubbel, als ik upgrade verkoop/ruil ik de ander.

Niels Simons
21-08-2008, 21:59
terminator 2 30x dubbel ofzo...

heb zeker 20 titels dubbel volgens mij...
ronin,div arnold films,harold en kumar deel 1,a night with kevin smith...

mazzel,niels

Stephan Nobelen
21-08-2008, 23:30
Enkel:

Lotr trilogie 2 discs / trilogie Extended editions