PDA

Bekijk de volledige versie : THE ADVENTURES OF ROBIN HOOD (1938)



RDV
05-11-2003, 17:14
Volgens de m'n lokaale dvd verkoper komt deze klassieker uit op 13 November in Nederland.

Warner Bros have announced Errol Flynn and Olivia de Havilland in "The Adventures of Robin Hood" for release 26 January. This two disk release is priced at £19.99 and features the film in Ultra-Resolution. Details are:

Disc One

Feature length commentary by author and film historian Rudy Behlmer
Music-only audio track showcasing the Oscar®-winning score
"Warner Bros.' Night at the Movies 1938," introduced by Leonard Maltin, includes:
Angels with Dirty Faces Theatrical Trailer
Vintage Newsreel
Vintage Warner Bros. Musical short subject, "Freddie Rich and His Orchestra"
Vintage Warner Bros. cartoon, "Katnip Kollege"

Disc Two

"Glorious Technicolor" Angela Lansbury narrates this hour-long celebration of this legendary color filmmaking process
All-new 65th Anniversary documentary, "Welcome to Sherwood: The Story of The Adventures of Robin Hood"
Looney Tunes classic cartoons:
Rabbit Hood
Robin Hood Daffy
Vintage Warner short subjects:
Cavalcade of Archery (1945)
The Cruise of the Zaca (1952) with Errol Flynn
"Robin Hood Through the Ages" a look at Robin Hood's earlier screen adaptations
"A Journey to Sherwood Forest" home movies and behind-the-scenes footage
From the Cutting Room
Outtakes
"Breakdowns of 1938" Warner Bros. studio blooper reel
Splitting the Arrow Galleries: Historical Art, Costume Designs, Scene Concept Drawings, Cast & Crew Photos, Publicity & Poster Materials
Aspect Ratio: 1.33:1, 98 mins Audio: Mono, Subtitles: English

The Ultra-Resolution Process
The Adventures of Robin Hood will be presented in Warner Bros.' dazzling new "Ultra-Resolution," which allows today's viewers to see parts of the images which were never visible before and sharper detail than in conventional Technicolor release prints.

WHV first used this process for Singin' in the Rain; and Ned Price, Warner Bros.' Vice President of Mastering, Technical Operations, says "'Ultra-Resolution' has been improved for The Adventures of Robin Hood. As good as Singin' in the Rain turned out," Price said, "&Robin Hood takes us one step further."

65 years later, Warner Bros. is employing a process which begins with scanning the original Technicolor 3-strip black and white 'records' at extremely high (2k) resolution. The black and white records are then combined electronically to create the color images, which are also electronically re-registered, steadied and cleaned before the final DVDs are produced.

http://www.r2-dvd.org/pics/robin-adv-250.jpg

Bron: R2 Project (http://www.r2-dvd.org/article.jsp?sectionId=2&articleId=6014)

Kaplan
05-11-2003, 18:16
Dat dacht ik dus ook.
Maar nu zie ik bij Play.com dat hij daar staat gepland voor 26 januari. :? :?:

RDV
05-11-2003, 18:18
Dat dacht ik dus ook.
Maar nu zie ik bij Play.com dat hij daar staat gepland voor 26 januari. :? :?:

Waarschijnlijk de UK versie, niet de Nederlandse.
Maar goed, je weet maar nooit. :?

Prekip
05-11-2003, 18:25
Ik ga deze wel aanschaffen denk ik. Geweldige film, en in mijn ogen nog steeds de beste en leukste versie van Robin Hood die er is! Komt trouwens tegelijk uit met Casablanca SE, ook een must natuurlijk :D . (Staat trouwens voor een kleine 20 euro in de computer bij van Leest.)

MAD
05-11-2003, 22:50
Ik heb de R1 net binnen. Geweldige film en in kleur (en dat voor een film uit 1938!). Al de 3e Flynn dit jaar! Ook de extra's zijn de moeite waard, kopen dus...

chimera01
07-11-2003, 00:42
Twee vragen:
1) MAD - welke zijn de andere 2 van Eroll Flynn dit jaar en zo ja in R2
2) Wie weet waar en welke prijs?

De Casablanca SE is volgend jaar ook te krijgen via de H. Bogart Boxen in UK (beide NL subs).

MAD
07-11-2003, 09:17
Twee vragen:
1) MAD - welke zijn de andere 2 van Eroll Flynn dit jaar en zo ja in R2
2) Wie weet waar en welke prijs?

De Casablanca SE is volgend jaar ook te krijgen via de H. Bogart Boxen in UK (beide NL subs).

Ik heb mij vergist, het waren er zelfs 3!

The Prince and the Pauper

http://www.dvdprofiler.com/cgi-bin/data/myprofiler/images/1256952272f.jpg

The Master of Ballantrae

http://www.dvdprofiler.com/cgi-bin/data/myprofiler/images/8539275222f.jpg

Objective, Burma!

http://www.dvdprofiler.com/cgi-bin/data/myprofiler/images/1256952502f.jpg

De laatste is zeker hier in NL te krijgen. Die heb ik zowel bij de MM als de FRS gezien (en ook bij play.com voor €14,50). De rest moet geloof ik nog uitkomen, maar ik houd het niet echt bij, gezien ik de R1 versies al maanden in huis heb. :D

chimera01
08-11-2003, 00:13
de eerste 2 moeten nog in regio 2 verschijnen dus. Een kwestie van geduld dus. Maar bedankt voor je tijd en moeite.

HansD
26-11-2003, 07:10
Heb 'm inmiddels aangeschaft (bij Van Leest voor € 19,99 (- 10%), tegelijk met de Casablanca S.E.) en niet alleen is het erg goede film maar hij ziet er werkelijk verbluffend mooi uit. Prachtig geremasterd, zonder krassen en andere vuiltjes maar bovenal onwaarschijnlijk mooi technicolor. De kleuren spatten werkelijk van het scherm. Dit is meer dan een aanrader, bijna een verplichte aankoop...

Roger Jolly
10-01-2004, 12:02
Hallo allemaal,

Laatst deze geweldige film aangeschaft en daarover niets dan lof, maar bij het bekijken van de tweede disc viel mij op dat in het begin van de documentaire "Glorious Technicolor" na ongeveer 16 seconden een klein storinkje zit. Terug naar de winkel dus en een ander exemplaar gehaald. Ook daar kwam hij echter voor.

Hebben jullie er ook last van of zat de winkel gewoon met een slechte batch en moet ik ze van elders een ander exemplaar laten halen?

Kaplan
10-01-2004, 12:47
Even gecheckt en inderdaad zit er dan een kleine geluidsstoring. Was me niet eens opgevallen toen ik hem laatst voor het eerst bekeek. De storing is wel heel miniem en zal mij in iedergeval niet doen besluiten de disc te laten vervangen, zit wellicht op alle discs van die pressing.

M_KOS
10-01-2004, 16:49
zitten in de docu's nl subs?

Frank
10-01-2004, 16:54
zitten in de docu's nl subs?

Do documentaires zijn Nederlands ondertiteld. Bedoel je dat?

M_KOS
10-01-2004, 17:00
zitten in de docu's nl subs?

Do documentaires zijn Nederlands ondertiteld. Bedoel je dat?
ja bedankt dat wordt zeker aanschaffen

Kees Hoekerd
25-08-2004, 13:09
Ik hoor ook niks dan lof over deze film,dus lijkt me ook geen miskoop,maar heb dan wel een vraagje:

Ik heb nooit gehoord van een 1 disc editie in Nederland,maar bij van leest blijkt die wel te zijn:

http://www.vanleest.nl/pages/productview.asp?ProductID=393064

klopt dit of niet?of is het gewoon de 2 disc editie.

Is deze film trouwens nog in digipack of ook niet meer,want ziet er zo erg mooi uit.

manon kuik
25-08-2004, 13:23
Deze 2 -Disc SE is al bij MM verkrijgbaar hoor. Hij is flink aan de prijs: 26,95 Euro, maar het is een prachtfilm!! Elk centje waard. :wink:

Kees Hoekerd
25-08-2004, 13:50
Deze 2 -Disc SE is al bij MM verkrijgbaar hoor. Hij is flink aan de prijs: 26,95 Euro, maar het is een prachtfilm!! Elk centje waard. :wink:
Lees mijn vraag nog eens door. :lol: :wink:

ik wil idd ook graag de 2 disc editie en bij van leest zie je de cover van de 2 disc editie,maar bij aantal discs staat: 1

ik vond het raar omdat ik nooit van een 1 disc editie gehoord heb,maar ik wil er toch zeker van zijn dat ik wel de 2 disc editie aanschaf. :wink:

Frank
25-08-2004, 13:58
ik vond het raar omdat ik nooit van een 1 disc editie gehoord heb,maar ik wil er toch zeker van zijn dat ik wel de 2 disc editie aanschaf. :wink:

Een 1 disc bestaat er niet van deze film. Alle DVD's bestaan uit 2 discs.

noodles
25-08-2004, 14:36
Is deze film trouwens nog in digipack of ook niet meer,want ziet er zo erg mooi uit.

Tegenwoordig enkel nog in een gewone keepcase (net als casablanca trouwens)

Kees Hoekerd
25-08-2004, 19:20
Is deze film trouwens nog in digipack of ook niet meer,want ziet er zo erg mooi uit.

Tegenwoordig enkel nog in een gewone keepcase (net als casablanca trouwens)
hmm das wel jammer,maar ja,t gaat om de inhoud,maar het was mooi meegenomen.Zit er wel een slipcase bij?,want bij FRS word je er nooit wijzer van. :wink:

Frank
25-08-2004, 19:22
Is deze film trouwens nog in digipack of ook niet meer,want ziet er zo erg mooi uit.

Tegenwoordig enkel nog in een gewone keepcase (net als casablanca trouwens)
hmm das wel jammer,maar ja,t gaat om de inhoud,maar het was mooi meegenomen.Zit er wel een slipcase bij?,want bij FRS word je er nooit wijzer van. :wink:

Nee, geen slipcase.

Caledonians
25-08-2004, 20:45
Is deze film trouwens nog in digipack of ook niet meer,want ziet er zo erg mooi uit.

Tegenwoordig enkel nog in een gewone keepcase (net als casablanca trouwens)
hmm das wel jammer,maar ja,t gaat om de inhoud,maar het was mooi meegenomen.Zit er wel een slipcase bij?,want bij FRS word je er nooit wijzer van. :wink:

2 weken geleden nog gekocht in digipack bij de FRS in Breda. Gewoon een kwestie van wat FRS afgaan en nog de laatste digipacks eruit pikken. Zo heb ik in één week tijd nog de digipacks van Casablanca, Robin Hood, Right Stuff te pakken gekregen...

Henk van der Weerdt
25-08-2004, 20:49
Is deze film trouwens nog in digipack of ook niet meer,want ziet er zo erg mooi uit.

Tegenwoordig enkel nog in een gewone keepcase (net als casablanca trouwens)
hmm das wel jammer,maar ja,t gaat om de inhoud,maar het was mooi meegenomen.Zit er wel een slipcase bij?,want bij FRS word je er nooit wijzer van. :wink:

2 weken geleden nog gekocht in digipack bij de FRS in Breda. Gewoon een kwestie van wat FRS afgaan en nog de laatste digipacks eruit pikken. Zo heb ik in één week tijd nog de digipacks van Casablanca, Robin Hood, Right Stuff te pakken gekregen...

Hebje weer geluk Scot!! In Arnhem is bijna geen enkele DigiPack uitvoering van bovenstaande titels te verkrijgen. :cry:

Fafa
26-08-2004, 11:46
Geweldige film is dit!

Heb hem een half jaartje geleden gekocht, in een schitterende DigiPack natuurlijk :roll:

Film is zeer vermakelijk en wordt gedragen door de fantastische acteurs. Verder is de kleursetting natuurlijk heel apart en bijzonder. De documentaire "Glorious Technicolor" die op de 2de disc staat is ook zeer de moeite waard.

Travis Bickle
12-08-2005, 01:12
weet iemand waar dit nog ergens in een onbeschadigde digipack is te krijgen??