PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuw album Marco Borsato alleen op DVD



Eric van Ballegoie
06-11-2003, 14:05
Nieuw album Marco Borsato alleen op DVD



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1098)

Berry vd Pluijm
06-11-2003, 14:18
Cool. En aangezien dat Borsato een DTS-freak is.. Let's hope :)

piet superlight
06-11-2003, 14:36
Lijkt mij het prototype van een artiest die het begrepen heeft! Hopelijk volgt de (internationale) rest!

rvanappe
06-11-2003, 15:00
tja, wil je overleven als CD-artiest (in de huidige download cultuur), dan lijkt me dit een nieuwe (nog weinig ge-exploreerde) weg.
Het maakt een CD-tje weer een stuk aantrekkelijker.

Sanderdg
06-11-2003, 15:37
Klinkt allemaal leuk en aardig, maar als hij dit doet om het 'downloaden' tegen te gaan, slaat ie de plank mis denk ik. Hoeveel mensen luisteren hun favo cd'tje in de auto? Of gewoon via de vertrouwde cd-speler? Je zal nu toch je tv aan moeten zetten om de dvd te starten, en die filmpjes heb je na twee keer ook wel gezien. Een DVD 'erbij' is denk ik veel mooier, maar laat ik niet op de zaken vooruitlopen. Ik ben in elk geval benieuwd hoe dit gaat aflopen.

GKG
06-11-2003, 16:45
Klinkt allemaal leuk en aardig, maar als hij dit doet om het 'downloaden' tegen te gaan, slaat ie de plank mis denk ik. Hoeveel mensen luisteren hun favo cd'tje in de auto? Of gewoon via de vertrouwde cd-speler? Je zal nu toch je tv aan moeten zetten om de dvd te starten, en die filmpjes heb je na twee keer ook wel gezien. Een DVD 'erbij' is denk ik veel mooier, maar laat ik niet op de zaken vooruitlopen. Ik ben in elk geval benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Helemaal mee eens, ik ben gek op DVD en weet zeker dat het uiteindelijk ook wel de CD zal vervangen, maar voor nu is het denk ik nog te vroeg om het enkel en alleen op DVD uit te brengen, meezingen in de auto of een plek waar je geen dvd speler hebt is nu niet meer mogelijk :cry:

Kasper P.
06-11-2003, 18:15
Klinkt allemaal leuk en aardig, maar als hij dit doet om het 'downloaden' tegen te gaan, slaat ie de plank mis denk ik. Hoeveel mensen luisteren hun favo cd'tje in de auto? Of gewoon via de vertrouwde cd-speler? Je zal nu toch je tv aan moeten zetten om de dvd te starten, en die filmpjes heb je na twee keer ook wel gezien. Een DVD 'erbij' is denk ik veel mooier, maar laat ik niet op de zaken vooruitlopen. Ik ben in elk geval benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Helemaal mee eens, ik ben gek op DVD en weet zeker dat het uiteindelijk ook wel de CD zal vervangen, maar voor nu is het denk ik nog te vroeg om het enkel en alleen op DVD uit te brengen, meezingen in de auto of een plek waar je geen dvd speler hebt is nu niet meer mogelijk :cry: Nou....... je mag een kopie voor eigengebruik maken dus als je de dvd hebt kun je het geluidsspoor op een cd branden...... 8)

atomicb
06-11-2003, 19:09
Nou....... je mag een kopie voor eigengebruik maken dus als je de dvd hebt kun je het geluidsspoor op een cd branden......

Ja dat is waar maar zie jij tante Beb, van 50+, van de overkant even het geluidspoor van de DVD omzetten naar CD? :lol:

Kasper P.
06-11-2003, 19:13
Nou....... je mag een kopie voor eigengebruik maken dus als je de dvd hebt kun je het geluidsspoor op een cd branden......

Ja dat is waar maar zie jij tante Beb, van 50+, van de overkant even het geluidspoor van de DVD omzetten naar CD? :lol:Er zullen natuurlijk wel mp3 versies van verschijnen op internet....... als je toch het orgineel hebt..... kun je ze toch op een cdtje branden, maja ik weet niet wat tante Beb kan..... :wink:

Jibbe Stuijts
06-11-2003, 19:58
zeer benieuwd naar nieuwe album... :shock:

detulp050
06-11-2003, 21:15
Fijn dat hij ook aan zijn fans denkt :{

Veel van zijn fans zijn mensen die niet over de modernste techniek beschikken en misschien óf nog geen dvdspeler hebben óf geen goede boxen ervoor hebben. Zij kunnen alleen de DVD via de TV luisteren en niet op hun discman, autocdspeler etc. Ik denk dat er veel mensen zijn die hun buurjongen om een kopietje op CD te branden. Ik verwacht geen succes. Ik zou ervoor gekozen hebben om het zowel op DVD als op CD uit te brengen, al was het maar voor de fans

Alex van den Berg
07-11-2003, 01:05
Laten we maar even afwachten wat er gebeurt. Misschien wordt er alsnog besloten om, net als bij de laatste van Bløf, een DVD + CD voor de prijs van een CD uit te brengen :)

Sanderdg
07-11-2003, 08:26
Er staat vandaag in de telegraaf een artikel met Marco en zijn dvd plannen. Voor de financiering had ie wat sponsors nodig, en Belcompany is daar 1 van. De actie die er straks komt is: Koop een telefoon bij Belcompany en je krijgt het nieuwe album van Borsato op een cd erbij:

Om het gat in de begroting te dichten, zijn we toen naar partners gaan zoeken die ons in staat zouden stellen om die dvd te realiseren. BelCompany is daar de belangrijkste van(...)

In een later stadium mag het telefoonbedrijf dan ook als enige een audio-cd van het nieuwe materiaal middels een actie verspreiden.

Daaag Marco :)

RemcoZ
07-11-2003, 21:54
Goed idee. Zo kan het geluid door middel van beelden verrijkt worden. Ben benieuwd naar het resultaat.

GalO
09-11-2003, 19:35
hopelijk 5.1 zei me moeder :p...

zal toch wel geript worden naar mp3 en dan heb je hem nog op cd...

marsie030
10-11-2003, 21:11
Er stond in het krantenartikel dat de prijs ook €5,- hoger zou worden.
Jaja nieuwe dimensie toe voegen, gewoon weer iets gevonden om je fans een poot uit te draaien.
En dan nog doodleuk de cd wel beschikbaar stellen als je een telefoonabbo neemt, dat gaat de goede kant op.
Vooral allemaal kopen, kan je straks een nieuw magnetron aanschaffen om de nieuwe cd van Ilsde de Lange te krijgen.
Of een nieuwe fiets kopen voor de nieuwe dvd van Frans Bauer te mogen kopen
Maar ik vind die meuk van hem toch helemaal niks :lol: dus mij heeft ie er niet mee.

Danny Frolich
11-11-2003, 18:15
Ik denk wel dta marco em maatschapij wel zullen veranderen van gedachten na release,als de verkopen misschien tegenvallen zullen ez misschien alsnog met een Audio vesie komen of zoals Bløf dat heeft gedaan hun nieuwe album op alleen een Hybride Super Auido uitbrengen,die is tenslotte op elke gewone cd speler af te spelen.
En er zijn natuurlijk mensen die nog niet aan de DVD zijn maar het nog met VHS doen,en een album op video band? nee niet echt. Ik zelf vind Marco's muziek wel goed maar hou toch meer van Froger's muziek, die zal volgens mij eerder met SACD komen,aangezien zijn maatschapijDINO (emi group) dat ondersteunt. We shall see!

Redondo
12-11-2003, 11:45
Het maakt mij niet uit waarop ie het uitbrengt, koop het toch niet. Wellicht als die als extra's een naaktreportage van z'n vrouw erop zet... :)

Martin van Tuijl
13-11-2003, 06:01
Je zal nu toch je tv aan moeten zetten om de dvd te starten.Dat ligt er maar net aan hoe ze de DVD opzetten, want dat is namelijk tegenwoordig echt niet meer nodig. Ben op dit vroege uur even de juiste aanduiding kwijt maar er zijn diverse muziek DVD's die je net als een CD gewoon in je speler stopt en swingen maar :D

Martin van Tuijl
13-11-2003, 06:18
Laten we maar even afwachten wat er gebeurt. Misschien wordt er alsnog besloten om, net als bij de laatste van Bløf, een DVD + CD voor de prijs van een CD uit te brengen :)Bløf heeft idd een geweldige voorzet gegeven en dat Marco (een DVD freak) nu volgt valt alleen maar te prijzen. Ik vind het een geweldig idee en ben vooral benieuwd naar de clips. Zijn niet de minste namen die de clipjes gaan maken. Benieuwd bv wat Theo van Gogh (!) er van gaat maken 8) En Dick Maas heeft natuurlijk een klassieker op zijn naam met de Golden Earring (When The Lady Smiles).
Je mag van Marco denken wat je wilt, maar ik vind het klasse (y)

Albert Kostwinder
13-11-2003, 10:03
Al zal het de laatste dvd op aarde zijn, ik zal hem niet kopen......

Ik vind het wel jammer voor zijn fans dat zij gedwongen worden een dvd te kopen. Zo benadeel je een groep fans zonder dvd speler. Of word Marco door een of ander elektronica concern gesteund opdat deze hopen nog meer dvd spelers te verkopen....de waarheid zal wel in het midden liggen :twisted:

rkrijger
16-11-2003, 15:45
Borsato is een vakman. Zijn laatste tournee was grote klasse. Ik was geen fan. Heb hem gezien in Antwerpen. Het was fantastisch. Beeld- en geluidskwaliteit van zijn Live in De Kuip concerten zijn nagenoeg ongeevenaard...

Het komt wel goed met die DVD...