PDA

Bekijk de volledige versie : JBL subwoofer, kopen of niet?!



X[us]
06-11-2003, 15:12
Ik heb onlangs bij Polectro een leuk setje gekocht bestaande uit een Marantz SR5300 Receiver, Marantz DV4300 en een set JBL boxen (LX serie) 2x groot voor, 2x klein achter, stevige centre. (1299 euro)
Helaas was het geld op om er meteen een subwoofer bij te kopen.
Nu staat, wederom bij Polectro, de bijpassende subwoofer, de LX2000, in de aanbieding (300 euro). Nu is mijn vraag: heeft iemand ervaring met deze sub of hebben jullie andere suggesties? (ook voor rond 300 euro(!))

Alvast hartelijk dank!
Martijn

Christiaan Sauer
06-11-2003, 15:53
daar is pas een hele lange thread over geweest. ik zou er even naar zoeken als ik jou was ;). Daar kwam uit naar voren dat als je veel naar dvd's kijkt, en je set minder voor muziek gebruikt, je ook heel mooie bv Yamaha kan aanschaffen. Die maken ook hele nette subwoofers voor ongeveer deze prijs ;).

Christiaan Sauer
06-11-2003, 15:54
deze dus (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=16163)

Johan van den D.
10-11-2003, 23:18
Ik zal zeker niet voor die JBL gaan maar lees die link van Christiaan zeker even aandachtig door.

Martin Zuidervliet
11-11-2003, 07:23
Ik ken iemand met een Yamaha subwoofer en die is knudde. Ik heb zelf een JBL subwoofer en die is erg goed. Wat niet wil zeggen dat dit voor ieder type van deze merken geld. Je kan dus beter voor je aankoop even in een winkel een demonstatie vragen.

Christiaan Sauer
11-11-2003, 11:28
misschien ook een andere afstelling? Heeft de persoon met die Yammie hem wel goed afgesteld? Als je een hele goeie mooie SVS om maar een voorbeeld te noemen) vol openzet heb je ook belabberd geluid. Ook al zijn het hele goede subs :)

Martin Zuidervliet
11-11-2003, 11:43
De afstelling is prima. Ik wil alleen maar zeggen dat niet alles van een bepaald merk persé goed hoeft te zijn. Dus kan je beter je oren en niet je ogen gebruiken.

Christiaan Sauer
11-11-2003, 12:12
Het was een mogelijkheid ;). Maar je hebt gelijk: gewoon luisteren is veel beter dan alleen maar kijken :).

Johan van den D.
11-11-2003, 19:14
De afstelling is prima. Ik wil alleen maar zeggen dat niet alles van een bepaald merk persé goed hoeft te zijn. .Dat is zeer zeker waar.
Ook ik heb slechte Yamaha subs gehoord maar hetzelfde geld ook voor JBL.
Een kennis heeft twee weken geleden nog voor deze keuze gestaan.
Moest kiezen tussen JBL en een Yamaha sub.
JBL was inderdaad niks ,ik weet helaas niet het type, en het is de Yamaha geworden.
Maar dit even terzijde, ik ben het dus zeker met je eens dat luisteren en proberen de enige juiste oplossing is en dat je dus ook ieder merk opzich wel een kans moet geven.