PDA

Bekijk de volledige versie : Vraag i.v.m. douaneformulier (België)



VerbaL
06-11-2003, 17:54
Hoi,

Ik heb geen flauw idee onder welke categorie ik dit kan plaatsen, dus mods...tik me maar op m'n vingers als het ergens anders moet .

Vandaag kreeg ik een brief van de Belgische douane dat een pakketje dat ik verwacht van Yesasia in beslag is genomen. Ze vragen me een formulier in te vullen en terug te sturen zodat ze de invoerrechten kunnen berekenen. Ik hang er dus lekker aan, maar het gaat om de mooie Pianist Limited Edition en die wil ik toch graag ontvangen.

Nu vraagt men op het formulier 3 zaken:

1. Bent u particulier: geen probleem
2. Factuur of e-mail van de bestelling: geen probleem
3. Post van het tarief voor invoerrechten: euh...hallo? Geen flauw idee!

Zijn er forumgangers die zo'n formulier ook al hebben gekregen en weten wat ik daar moet invullen? Ik weet het echt niet.

Bedankt!

Cloud
11-11-2003, 02:48
Die laatste moet je niet invullen.
Ik wist ook eerst niet wat in te vullen, had dan gebeld naar de douane.
Kreeg een Franstalige aan de lijn die amper Nederlands kon.
Het komt erop neer dat ze een factuur van je bestelling willen zodat ze taxen erop kunnen heffen.
Al de rest kan hen echt ni schelen.
Die kerel vroeg eigenlijk dat ik moet opschrijven hoeveel elk product kost en dat dan moet opsturen/faxen. Ik had dan maar de factuur doorgefaxd, maar nu ik terugdenk had ik beter zelf een lijstje gemaakt met wat lagere prijzen.

Ik heb al 7x besteld bij yesasia, telkens voor meer dan 50eur.
Enkel de 1e keer tegengehouden door douane (toen had ik een hele doos besteld).
De 6 andere keren geen taxen en vaak ongeopend toegekregen (yesasia schrijft bv dat het pakket 15eur kost terwijl het 60eur waard is). Jij hebt dan wel heel veel pech.

VerbaL
17-11-2003, 17:28
Hartelijk dank voor je reactie. Ondertussen had ik telefonisch contact met ze genomen en de kerel aan de lijn zei me dat ik er moest opzetten wat er in zat...DVD, CD, Boeken, ...

Ik had ondertussen Yesasia ook gecontacteerd die me dan facturen hebben bezorgd met een lagere prijs. Eerder had ik al een paar pakketten zonder problemen toegekregen, maar dit waren twee grotere/duurdere. Yesasia vertelde me dat als je boven 49$ besteld ze vanuit de UK shippen en dat je geen VAT moet betalen. Zal ik volgende keer proberen :).