PDA

Bekijk de volledige versie : DVD opbergen?



neteye
21-11-2001, 15:26
Jess ik ben op zoek naar een goed ssysteem en niet al te duur om al mijn dvd's in op te bergen. wie van jullie heeft een idee voor mij, welke winkel en het merk. ed tnx

PM
21-11-2001, 15:50
ikea.. rekje om cd's dvd's video's in op te bergen... ziet er als volgt uit:

|_|_|_|_|_|

Dan kan je tussen die dingen die rechtop staan je dvd's zetten..

+/- 50,-

Niet duur een ook alle speciale dvd-boxen e.d. passen!!

sender
21-11-2001, 16:39
Koop een BENNO CD-REK van Ikea (79 gldn)!! Zie site (http://www.ikea.nl/product_presentation/show.asp?ProductNumber=40024631&type=ART)

- Voor 180 cd's, 88 dvd's of 40 videobanden.
- Verstelbare planken; gemakkelijk aan te passen aan cd's, cassettes, e.d.
- Past bij de BILLY boekenkasten.

VOORDELEN:
- Bent in 1x klaar! (Hoeft niet 10x hetzelfde rekje te kopen)
- Gaat waarschijnlijk voorlopig nog niet uit de handel (heb ik ook gehad met van die opbergsystemen, gaan na verloop van tijd uit de handel en dan moet je weer een andere kopen als je collectie groeit)
- Niet echt duur (minder dan 1 piek per DVD)
- Naast DVD's ook cd's, video's, enz. door verstelbare planken

NADEEL:
- Ikea, dus even in elkaar sleutelen ;)
(- Moet natuurlijk wel in je interieur passen!!!)

PM
21-11-2001, 16:56
wat ik bedoelde heeft geloof ik ook Benno of zoiets... alleen da's horizontaal... en open aan de boven- en voorkant zoals ik getekend heb

Alexander de Mol
21-11-2001, 17:17
Ook erg fraai....Bertby (http://www.ikea.nl/product_presentation/show.asp?productnumber=38047210&type=ART&id=1829,1864) van diezelfde IKEA.
160 DVD's achter een glasplaat. Verlichting optioneel....iets duurder (175 NLG)
http://www.ikea.nl/product_images/PE054776.JPG

Wazige
21-11-2001, 17:28
wow die opbergkast is chill!!!!! die wil ik ook! ben ik effe blij dat er een IKEA in de buurt is. effe regelen met pa dat ie meegaat. Met verlichting! WHOAAA, die is relaxt!!:D :D :D

Alex van den Berg
21-11-2001, 19:02
Zelf een paar schappen fabrieken kan natuurlijk ook :)

Nathan Strik
21-11-2001, 19:18
Dat ziet er heftig uit Alex.
Ik dacht dat ik asociaal veel DVD´s had, maar als ik dit zie... :D


Zelf een paar schappen fabrieken kan natuurlijk ook :)

Alex van den Berg
21-11-2001, 19:38
O ja... Er dichtbij hangt een infrarood-oog van mijn alarminstallatie... :D

Wazige
21-11-2001, 22:07
hmmm, net zoals in Entrapment? Dan zijn ze dus steelbaar :p
nee, wees maar niet bang, dat is tegen Gods wil. En ik ben een man van geloof.

Let God be with you

Nathan Strik
22-11-2001, 00:12
"God is dead" (Nietzche)

"Nietzche is dead!!!" (God)

:D :D :D

Het is een ouwe, maar hij blijft grappig.

Mike Philippens
22-11-2001, 01:44
Koop een BENNO CD-REK van Ikea (79 gldn)!!
Da's grappig...heb de voorloper van Benno als CD rek (passen geen DVD's in). Is wel wat lager maar hetzelfde idee. Kan er mooi bij staan. Ik wilde er al eentje bijkopen en dan om en om een dragertje weglaten, dan zouden er wel DVD's in passen.
Probleem opgelost...nu nog de slenterende stelletjes en joelende kinderen trotseren...waar is mijn zeis...?

neteye
22-11-2001, 10:28
Tnx voor alle tips......

ger
22-11-2001, 11:06
Er stond deze week in het Gamma krantje een leuke aanbieding van een soort Boeken/DVD wandje
Zag er niet verkeerd uit ! ,Koste nog geen honderd piek !

Ik gebruik zelf een soort boekenwand wat uit de Billy reeks van Ikea komt.
Kunnen 350 DVDs in !
Ze zijn er helaas mee gestopt om die te leveren.

:cool:

Dadaveke
28-11-2001, 01:52
Ik heb de bertby kast gekocht bij ikea, echt een super mooi ding.Ik heb 1 probleem hoe krijg je er in hemelsnaam 160 dvd in.
Je krijgt er 21 op een glasplaat en je heb maar 7 vakken (dus glasplaten). Ik kan er een 7e glasplaat bijzetten maar dan passen de dvd`s er niet meer tussen.

Zijn er mensen die het opgelost hebben of heb ik gewoon iets verkeerds gedaan. Het heeft geen haast ik heb pas 48 films.

groeten

Alex van den Berg
28-11-2001, 02:43
Ik heb 1 probleem hoe krijg je er in hemelsnaam 160 dvd in.Ik weet niet of dit een 'officieel' ikea-aantal is, maar DVD hoesjes zijn er natuurlijk in diverse soorten.
Op de plaats van 1 Keep Case kunnen al gauw 2 Jewel Case hoesjes (De breekbare doorzichtige) staan...

Enric Batista
28-11-2001, 02:53
Ik heb altijd mijn dvd's lekker opzichtig in een mooi kastje of verlichte vitrinekast willen hebben. Later heb ik toch besloten om ze iewat anoniemer in mijn hobby-kamer te gaan plaatsen. Waarom?

Wel...kennen jullie dat: Je hebt aardig wat "zogenaamde vrienden" die een dvd-rom speler op hun computer hebben, maar het vertikken om zelf dvd's te kopen. Nee, ze gaan wel ff langs Enric met de bedoeling iedere week een dvd-film van hem te lenen. JA, DAS MAKKELIJK! Die rare enric die koopt toch wel iedere maand een paar schijfjes...

Wel, ik leen dus geen dvd's meer uit! Ik ben GVD geen videotheek!!!!!

Oef, sorry jongens. Had ik ff nodig!

Maar het ging dus over opberg-systemen. Wel, ik sta op het punt te verhuizen. Naar een ruimere woning! Daar krijgen ze een mooi plekje! Ik ga waarschijnlijk ook naar IKEA! Alexander..ik ben een beetje verliefd op Bertby! Mooie kast is dat!:rolleyes:

Enric Batista
28-11-2001, 03:04
Tja Dadaveke...dat noem ik nou een LUXE-PROBLEEM!

Alexander de Mol
28-11-2001, 07:04
Hmm...ik kan het zelf niet checken. IK heb het vermoeden dat onze zweedse vrienden het aantal van 160 dvd's hebben gebaseerd op de niet meer courante Jewel-cases.
Deze zijn een stukje smaller dan de keep- en snappercases.

Wat Alex ook reeds opmerkte dus.....:rolleyes:.
Is toch te vroeg voor me...!

Henk Heideveld
28-11-2001, 09:58
O ja... Er dichtbij hangt een infrarood-oog van mijn alarminstallatie... :D

Ik heb er, net als in de winkel een briefje bij hangen: "Deze doosjes zijn leeg":D :D

Dadaveke
28-11-2001, 10:12
bedankt voor de info :D

Jeroen Klaassen
28-11-2001, 11:48
Die kast van 179 piek is inderdaad een juweeltje! Dus als er zo'n 160 jewel cases in kunnen, hoeveel gewonen snapper- of keep cases kunner er dan in?
En hebben jullie enig idee hoeveel ik kwijt ben als ik deze kast koop inclusief lichtje koop?

Alvast weer bedankt!

Jeroen

Luther Hartog
28-11-2001, 23:32
Een stuk of 140 schat ik, ik ben zelf ook op zoek, maar het moet iets aan de muur zijn

Mike Philippens
30-03-2002, 22:05
Beetje ouwe thread, maar who cares?

Afgelopen vrijdag bij onze Zweedse vrinden geweest en ik stuitte daar op een nieuw itempie: de Kaxǻs wandplank. Plank is een beetje een raar woord want het is een kast die je aan de muur hangt. Het is een antraciet-kleurige kast van 97cm breed en 26cm hoog en er passen 60 DVD's in. De voorkant wordt afgesloten met twee donker getinte glazen schuifdeurtjes met alu.handgrepen. Heel mooi vind ik zelf en het past iets beter in mijn interieur als die andere dingen van waaibomenhout enzo.
Je kunt de DVD's wel zien door het glas, maar ze staan wel mooi weggeborgen en springen er niet uit door hun kleuren ofzo.

Kosten: €26,77

Vreemd genoed staat het ding niet in de catalogus en als je het op de website als zoekwoord intikt, krijg je de Zweedse variant van 'Que¿' te zien... (ook op de Zweedse site). Geen plaatje dus.

ppleeuw
02-04-2002, 10:39
laatst zag ik op een of andere website (vergeten) een heel mooi hangend rekje, gewoon 4 glazen planken onder elkaar met een groen licht erin verwerkt, heeeel mooi. Weet iemand waar ik die kan kopen?

Remco Out
02-04-2002, 10:51
Goeie thread, ik ben zelf ook nog op zoek naar een goede opberg methode. Heb ze op dit moment gewoon in mijn kast staan, maar een mooi plankje of die opbergkast van 175 gld zou wel veel mooier staan. Misschien ga ik zelf wel eens wat in elkaar timmeren.

Jaco
07-06-2002, 17:50
Heb inmiddels alweer zo'n 75 DVD's in huis, maar waar laat ik die dingen?
Weet iemand waar er mooie opbergsystemen of rekken te koop zijn??

Werner
07-06-2002, 17:54
Ik heb thuis kasten van bij IKEA van het merk BONDE met een paar extra schappen in; kunnen een kleine 1000 DVD's in (er staat nog wat anders in ook). Voor kleinere kastjes: cd CD-kastjes van het type BILLY hebben verstelbare schapjes, dus met een beetje pinnetjes versteken kan je in plaats van 10 rijen CD's ook 8 rijen DVD's kwijt.

Tommy Brok
07-06-2002, 18:21
Ik heb bij de Blokker 2 kastjes gehaald, niet echt kasten maar waar 33 dvd's in kunnen! Die zien er heel mooi uit en werkt perfect! Er kunnen dan wel geen kartonnen hoesjes enzo in van SE maar wel de gewone! Is meer een soort cd rek maar dan voor DVD's! Anders moet je maar eens kijken bij blokker, hier in Tilburg hebben ze ze tenminste nog staan! Heb de doos weg gegooid dus kan geen plaatje scannen!

Kamps
07-06-2002, 19:08
Mijn kamer is niet zo heel erg groot, dus een kast kon ik niet echt kwijt.

Ik heb gewoon zo'n soort rails systeem gehaald.
Je boort 4 gaten in de muur en schroeft 2 van die 'rails' ertegen aan.
Dan heb je ook nog van die hoeken die zet je zeg maar in zo'n rails. En op die hoeken zet je gewoon een smalle lange plank.
Zo heb ik dus 4 planken onder mekaar, en kan d'r behoorlijk wat dvd's kwijt!

Grootste voordeel is dus dat het zeer weinig ruimte inneemt en dat het ook erg goedkoop is. Het ziet er ook goed uit!

Tommy Brok
07-06-2002, 19:12
Zo heb ik dus 4 planken onder mekaar, en kan d'r behoorlijk wat dvd's kwijt!

En daar heb ik me kastjes van blokker op staan,:D!

Brian Slotboom
07-06-2002, 19:14
[i]Voor kleinere kastjes: cd CD-kastjes van het type BILLY hebben verstelbare schapjes, dus met een beetje pinnetjes versteken kan je in plaats van 10 rijen CD's ook 8 rijen DVD's kwijt.

Deze heb ik dus op mn kamer staan 2 om precies te zijn

Lourens
07-06-2002, 20:18
Deze heb ik dus op mn kamer staan 2 om precies te zijn

Hey, jij hebt dezelde tv als mij volgens mij :)
JVC breedbeeld toch?

Mike Philippens
07-06-2002, 20:44
Bij de Ikea zag ik een kastje dat niet in de catalogus stond, maar wat ik wel heel erg mooi vond. Het is een kastje van ongeveer 90 cm breed en wat hoger als een DVD doosje. Kleur is antraciet/donkergrijs met 2 rookglazen schijfdeurtjes met een aluminium handgreep. Erg mooi vond ik zelf. er kunnen er dacht ik 70 per kast in. Oh ja...je moet ze aan de muur hangen.
En dat voor maar een €tje of 27-30 (weetnietmeerprecies)

martin
07-06-2002, 20:49
Ik heb me kast bij Ikea vandaan naam is Robin in 3 kleuren verkrijgbaar Rood/wit/blauw.

er gaan ongeveer 240 DVD's in maar bij mij staan er al 360 in ;)

Brian Slotboom
08-06-2002, 02:58
Ik heb me kast bij Ikea vandaan naam is Robin in 3 kleuren verkrijgbaar Rood/wit/blauw.

er gaan ongeveer 240 DVD's in maar bij mij staan er al 360 in ;)

ziet er gaaf uit ja,

Brian Slotboom
08-06-2002, 02:59
Hey, jij hebt dezelde tv als mij volgens mij :)
JVC breedbeeld toch?

idd het is een JVC breedbeeld, mooi man:D

Tommy Brok
08-06-2002, 12:07
idd het is een JVC breedbeeld, mooi man:D

Zeker mooi, heb zelf ook een JVC breedbeeld, die ene die je nou steeds in de reclames ziet enzo! Dah wilde ik even kwijt! :D !

Jaco
08-06-2002, 19:27
Bedankt jongens,
Kan weer even vooruit!

Gerben van der Leun
08-06-2002, 19:50
Heb inmiddels alweer zo'n 75 DVD's in huis, maar waar laat ik die dingen?
Weet iemand waar er mooie opbergsystemen of rekken te koop zijn??
Gewoon even klusman Nico bellen... Misschien krijg je van Rob er een vingerplant bij kado. :D

Edwin vd Ende
08-06-2002, 20:01
Bij de Ikea zag ik een kastje dat niet in de catalogus stond, maar wat ik wel heel erg mooi vond. Kleur is antraciet/donkergrijs met 2 rookglazen schijfdeurtjes met een aluminium handgreep.

Ik heb er twee hangen thuis... maar ze zijn alweer vol.... plan dus gooed hoeveel je er wilt kopen en hoe hoog ze dan moeten hangen. Ga uit van 2x30 dvd's per kastje.... naar ik me meen te herinneren heten de kastjes :

Kaxas met zo'n raar zweeds o-tje op de laatste a

Glenn Smits
09-06-2002, 17:01
Ik heb me kast bij Ikea vandaan naam is Robin in 3 kleuren verkrijgbaar Rood/wit/blauw.

er gaan ongeveer 240 DVD's in maar bij mij staan er al 360 in ;)

Je hebt een mooie kast staan zeg + collectie (mooi opgezet) heey maar wat zijn die rooie dvd's allemaal die rechts staan op de foto?

martin
09-06-2002, 17:25
Je hebt een mooie kast staan zeg + collectie (mooi opgezet) heey maar wat zijn die rooie dvd's allemaal die rechts staan op de foto?

Dank U.

Die rooie hoesjes zijn van warner (snappers) de meeste titels zijn van Steven seagal. O.A Nico/hard to kill/undersiege enz...

De kast is nu echt propvol, dubbele rijen enzo dus ik moet er weer eentje aanschaffen, alleen kan ik maar 1 kast in de woonkamer zetten, dus moet er eentje boven staan. nu moet ik me dvd'tjes uit het zicht gaan zetten in een kamertje :( zonde...

Alex van den Berg
09-06-2002, 18:18
Jaco was een nieuwe thread begonnen (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&postid=116425#post116425) over het opbergen van DVD's...

Die heb ik dus maar samengevoegd met een oudere thread over hetzelfde onderwerp....
Ofwel... nog meer ideeën in hetzelfde draadje! :)

Glenn Smits
09-06-2002, 21:50
nu moet ik me dvd'tjes uit het zicht gaan zetten in een kamertje :( zonde...

zo dat is bagger inderdaad, zou je dan niet beter alles boven zetten? :D

R. Schaap
09-06-2002, 22:07
ik heb een plank opgehangen en mijn dvd's (81 stuks) in een lange rij erop gezet.

Zodra ik op kamers ga in oktober maak ik een paar planken boven elkaar met glasdeurtjes ervoor en mijn dvd rek is een feit.

Ik vind velen hele mooie kasten hebben en ikea biedt mooi spul aan, maar het is toch nooit helemaal precies wat je wilt. Dus zelf maken is voor mij DE optie

Werner
09-06-2002, 23:28
Ik heb me kast bij Ikea vandaan naam is Robin in 3 kleuren verkrijgbaar Rood/wit/blauw.

er gaan ongeveer 240 DVD's in maar bij mij staan er al 360 in ;)

Lijkt een beetje op de mijne, ik ga binnenkort eens foto's op mijn homepage zetten maar het vorige filmpje was een klein beetje mislukt. 'k Heb van het weekeinde een nieuw filmrolletje gestoken en helemaal opgetrokken...

Point7
15-07-2002, 17:12
Ik heb mezelf ook eens bezig gehouden met een DVD-kast te maken.

Het is goed gelukt, al zeg ik het zelf.
Materiaalkosten waren 45 €.

Er kunnen ongeveer 55 DVD doosjes per schap in.
Nu zitten er 95 DVD films in.

Lex v/d Moolen
15-07-2002, 18:24
Ik heb mezelf ook eens bezig gehouden met een DVD-kast te maken.

Het is goed gelukt, al zeg ik het zelf.
Materiaalkosten waren 45 €.

Er kunnen ongeveer 55 DVD doosjes per schap in.
Nu zitten er 95 DVD films in. Ik heb ook zoiets. Was een boekenkast, maar na een beetje knutselen een mooie DVD-kast van gemaakt

Dane
15-07-2002, 18:30
Mijn dvd's staan nu nog gewoon op een plank op mn kamer, maar zodra de plank vol is ga ik echt ff goed op zoek naar een mooie opbergkast waar een een hele tijd mee vooruit kan, op mn plank heb ik een paar van die plastic opberg kastjes staan die je overal kunt kopen voor 10 euro ofzo, met daarnaast een hele bende boxen en dvd's met een kartonnen hoes, ik heb nu nog ruimte voor 7 keepcases en 2 boxen of 7 dvd's met een kartonnen hoes, maar dit jaar komen er nog superveel keepcase-dvd's uit , en dan nog maar niet te spreken over de 4-disc van Pearl Harbor volgende week, en in november de collecter's edition van LOTR, ik kan eigenlijk maar beter nu al op zoek gaan!

Elwood.

Hilde
15-07-2002, 19:00
Ik heb vorige week een DVDmap gekocht. Dat is een map waar wel 15 of 20 DVD´s in kunnen. Lekker klein en handig. Alleen de DVD´s in bijzonder verpakking heb ik gewoon in de hoezen gelaten. Ik heb nu nog een kleine DVDColectie maar straks word het steeds groter en dan kan ik ze helemaal niet meer kwijt

Glenn Smits
16-07-2002, 09:26
Koop een BENNO CD-REK van Ikea (79 gldn)!! Zie site (http://www.ikea.nl/product_presentation/show.asp?ProductNumber=40024631&type=ART)

- V88 dvd's
lol dan kom ik nu precies uit maar kan ik morgen ook gelijk een tweede kast meenemen. Nee dat wordt niks ;)

Charley Baak
30-07-2002, 15:58
Ik heb er twee hangen thuis... maar ze zijn alweer vol.... plan dus gooed hoeveel je er wilt kopen en hoe hoog ze dan moeten hangen. Ga uit van 2x30 dvd's per kastje.... naar ik me meen te herinneren heten de kastjes :

Kaxas met zo'n raar zweeds o-tje op de laatste a

Gaat het over deze kast? IKEA Kaxås (http://www.ikea.nl/product_presentation/show.asp?productnumber=00033835&type=ART)

Henk Heideveld
30-07-2002, 16:01
Gaat het over deze kast? IKEA Kaxås (http://www.ikea.nl/product_presentation/show.asp?productnumber=00033835&type=ART)
Dás niks, allemaal van die kastjes naast elkaar. Goed voor een streo-installatie, maar toch niet voor een DVD-verzameling?

colani
30-07-2002, 16:09
Ik heb de BILLY van IKEA.

80 cm breed, dat zijn meer dan 60 DVD's op een plank.
Kunnen ook meteen je DVD-boxen er tussen.

Wel even puzzelen met de glasplaten.
Volgens mijn voorzichtige berekening. 8 planken x 60 DVD's = 480 DVD's.

Mijn 180 staan in het bovenste gedeelte, 3 planken en mijn collector's T2, Godfather, Snow White en RAMBO Trilogy er boven.


Foto volgt nog :(

Charley Baak
30-07-2002, 16:11
Ik vind zelf deze wel aardig: de Drömme kast van IKEA voor 306 DVD's (http://www.ikea.nl/product_presentation/show.asp?ProductNumber=30037827&type=ART)

Charley Baak
30-07-2002, 19:26
Waarom verkopen ze dit nou niet in nederland?:

http://www.elitestoragedesigns.com/Images/EliteUnit1%20Main.jpg

ger
31-07-2002, 00:52
Je kunt natuurlijk ook een kombinatie met allerlei Ikea spullen maken..........

Edwin vd Ende
31-07-2002, 01:36
Gaat het over deze kast? IKEA Kaxås (http://www.ikea.nl/product_presentation/show.asp?productnumber=00033835&type=ART)

Nee daar gaat het zeker niet over... het is wel een kastje uit dezelfde serie maar dan plat en het heeft twee schuifdeurtjes. Enige probleem is dat je ze niet helemaal open kan schuive zodat de dvd's die strak tegen het middenschot zitten er niet uitkunnen zonder eerst een aantal dvd's eruit te halen. Maar ja misschien staat-ie van mij wel veel te vol gewoon... ik moet er maar nog eentje gaan halen denk ik :)

Acinony
31-07-2002, 08:05
Originally posted by Charleybaak
Waarom verkopen ze dit nou niet in nederland?
Waar hebbie 'm dan gekocht ??

VET HOOR

Charley Baak
31-07-2002, 08:48
Waar hebbie 'm dan gekocht ??

VET HOOR

Ik heb hem helaas niet gekocht, kwam hem tegen op het internet.
Bij http://www.elitestoragedesigns.com Ze verzenden het wel internationaal, maar dat is een beetje erg duur. De kast kost $248, voor versturen naar Canada komt daar al $52 bij. Internationaal is dus nog duurder...

Henk Heideveld
31-07-2002, 12:09
Waarom verkopen ze dit nou niet in nederland?:
http://www.elitestoragedesigns.com/Images/EliteUnit1%20Main.jpg
De eerste mooie en sierlijke kast die ik zie. Waauuww!:)

Acinony
31-07-2002, 16:07
Ik heb hem helaas niet gekocht, kwam hem tegen op het internet.
Bij http://www.elitestoragedesigns.com Ze verzenden het wel internationaal, maar dat is een beetje erg duur. De kast kost 8, voor versturen naar Canada komt daar al bij. Internationaal is dus nog duurder...

PFFFFFffff...
ik snap wel waarom je hem niet gekocht heb :D

fun4ever
31-07-2002, 16:54
heck snijders eens in Rotterdam
http://www.snijders-hifi.com/hifi_winkel/audiomeubels.htm

Hier staan links naar verschillende importeurs of fabrikanten zitten leuke tusssen.

Voorbeeldje:

Dave
31-07-2002, 19:11
Ik ga zelf binnenkort voor de Billy Serie van Ikea past mooi bij m'n tv meubel (Benno)

Acinony
31-07-2002, 21:25
heck snijders eens in Rotterdam
http://www.snijders-hifi.com/hifi_winkel/audiomeubels.htm
Hier staan links naar verschillende importeurs of fabrikanten zitten leuke tusssen.

Ik houd niet van sites waar al geen prijzen bij staan !!!
:(

hamakerse
02-08-2002, 15:15
Meestal als er geen prijzen bij staan zijn ze te duur. Ik denk dat ik mezelf wat in elkaar ga fabrieken. Er staan een paar leuke voorbeelden in deze thread. Ik krijg m'n vakantie wel om.

Mike Philippens
02-08-2002, 15:29
heck snijders eens in Rotterdam
http://www.snijders-hifi.com/hifi_winkel/audiomeubels.htm
Leuk spul, maar redelijk aan de prijs. Ik heb zelf de Lourens Fisher VideoStep II:
http://www.lourens-fisher.com/nl/images_producten/videostep_ii_gr.jpg
Gekocht bij mijn lokale meubelboer. Het was een showroommodel en kostte dus 'maar' 750 guldens. Wel doodeng om een loodzware breedbeeld tv op zo'n glasplaat te zetten die alleen aan de achterkant vastzit...

fun4ever
02-08-2002, 15:44
Ziet er netjes uit ja, ik vind alleen dat je met die designmeubels jezelf wel moet afvragen wat je allemaal op wil zetten en welke snoeren daaraan vastzitten en hoe je die wilt vergen!!

In de winkel ziet het er allemaal netjes uit af en toe wat apparatuur er op maar wel ZONDER kabels ja dan ziet het er sschitterend uit maar mijn apparatuur heeft helaas nog kabels.

Maar zeker een leuk meubel Mike

Mike Philippens
02-08-2002, 16:23
maar mijn apparatuur heeft helaas nog kabels
Heb je gelijk in. Vooral met zo'n open ding zijn kabels natuurlijk foeileleijk. Gelukkig heeft deze in de buizen gaten zitten waardoor de kabels kunnen. Evengoed moet je er inderdaad goed op letten hoe je eea doet.

Henk Heideveld
02-08-2002, 16:26
Leuk spul, maar redelijk aan de prijs. Ik heb zelf de Lourens Fisher VideoStep II:
http://www.lourens-fisher.com/nl/images_producten/videostep_ii_gr.jpg
Gekocht bij mijn lokale meubelboer. Het was een showroommodel en kostte dus 'maar' 750 guldens. Wel doodeng om een loodzware breedbeeld tv op zo'n glasplaat te zetten die alleen aan de achterkant vastzit...
Waar zijn je snoeren???????? Die rotdingen dweilen bij mij nogal door de kamer.

Mike Philippens
02-08-2002, 18:59
Waar zijn je snoeren????????
De foto is een showfoto van de fabrikant. Ik heb 'm ook niet midden in de kamer staan...en heb een breedbek TV. Maar mijn snoeren vallen redelijk weg achter alle apparatuur Ik heb op de 'plank' een knoert van een receiver staan en helemaal onder een videorecorder met daarop de dvd-speler. Staat nu dus redelijk vol. Draden kunnen ook door de buizen, maar die staan aan de zijkanten, maar dan zie je weer draden daarheen lopen. Totdat iemand perfecte draadloze overdracht verzint moeten we het met draden doen. Misschien straks met een WiFi verbinding en dan alles digitaal doorgeven...?

Lex v/d Moolen
02-08-2002, 19:41
Wel doodeng om een loodzware breedbeeld tv op zo'n glasplaat te zetten die alleen aan de achterkant vastzit... Inderdaad, die TV van mij is 75 kg. Daar zou ik hem nooit op durven zetten. Ik hoop dat ie nooit kapot gaat, mijn TV:)

Mike Philippens
02-08-2002, 20:38
Inderdaad, die TV van mij is 75 kg.
Er kan max.80Kg per plaat op. In totaal kan ie 100 kilo hebben. Maar het blijft eng...

Charley Baak
05-09-2002, 14:39
De nieuwe IKEA-gids is uit!! vanaf 16 september a.s. kan je op de IKEA site de NIEUWE catalogus 2003 bestellen!

Hier staat de Kaxås Wandvitrine in voor €29, goed voor 58 DVD's. Sjiek kastje hoor.
Benno (past bij Billy boekenkast) is ook nog steeds te koop, voor €45 voor 88 DVD's. Net als de Benno wandplank, 70 DVD's, voor €22,50.

Nieuw is de Amiral-kast, Open kast, 304 DVD's. Met verstelbare planken voor €129. Ben je wel in een keer klaar.

Henk Heideveld
05-09-2002, 14:42
[i]Originally posted by Charleybaak
Nieuw is de Amiral-kast, Open kast, 304 DVD's. Met verstelbare planken voor €129. Ben je wel in een keer klaar.
Niet iedereen:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Charley Baak
06-09-2002, 11:45
Niet iedereen:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
ehhhhh... mmmmm... in twee keer dan?? :D :D

Mark S
07-09-2002, 00:20
De nieuwe Ikea gids is al uit. Viel vanochtend op de deurmat.
Ik ga toch maar voor een paar van die Jarna's (http://www.ikea.nl/product_presentation/show.asp?productnumber=30033848&type=ART&id=1829,3117) . Stonden ook al in de oude gids.
Alleen zijn ze nu een heel klein tikkie duurder geworden. Maar kosten nog steeds geen ene reet. Dar kan ik ze zelf niet voor maken. Ze zijn niet zo diep als veel andere kasten. Ik heb een wand waar ik boven de deur precies 5 van die kasten naast elkaar kan hangen. Kan ik ook weer ff vooruit qua opslagruimte.

Charley Baak
08-09-2002, 01:43
De nieuwe Ikea gids is al uit. Viel vanochtend op de deurmat.
Ik had hem ook al een week binnen, wilde alleen melden dat degenen die hem nog niet hadden hem vanaf de 16e kunnen bestellen. Vandaag ff langs geweest, 2 benno's meegenomen. Kan ik ook weer vooruit.

Jeroen Driessen
08-09-2002, 02:41
Ik ga m'n vader aan het werk zetten voor een mooie DVD/Boekenkast. Idee is om gewoon een strakke kast te maken, met door het hart een afschijding, zodat ik aan de ene kant boeken kwijtkan en aan de andere kant DVD's. Ik moet alleen nog even kijken hoeveel er in kunnen, anders laat ik hem wat groter maken....hij moet natuurlijk wel nog een tijdje kunnen groeien. Wat ik nu heb liggen, kan ik een kast maken van 95 cm breed, 130 cm hoog en ik geloof 40 cm diep.
Afhankelijk van de maten wil ik 4 schappen hebben, maar als het past 6. Met 4 schappen kan ik in ieder geval rond de 250 normale DVD's kwijt. Ik zit nu op 75, dus kan ik nog even vooruit.
De planken zijn zo'n 2 cm dik en die had ik nog over van m'n oude bed. Het tussenschot wordt gewoon zo'n spaanplaat met zwarte plastic erop (of hoe dat spul ook heet), da's het mooiste.
De planken zelf ga ik verven met zilverkleurige Hammerite (die tegen roest ja...). Dit geeft een erg stoer effect, zeker op mooie houten planken: een mooie zilverkleur, met een vlammend effect.

Patrick van Nassau
08-09-2002, 13:17
Ik ben ook een hele tijd op zoek geweest naar een kast voor m'n cd's (ca. 400) én dvd's (ca. 65).
Na een tijdje rondkijken heb ik de volgende meubels aangeschaft bij Neckerman. Ik vind het ook wel belangrijk dat ze achter glazen deurtjes zitten. Houd het stof een beetje tegen :D

Deze (http://www.neck.nl/produkt/produkt_detail.mb1?mb_f020_id=vfax7QunkUMjjQPzHzP8&produkt_id=124610&swmkz=&nav_id=495266&nummer=&mb_v301_ch=e7672) voor de cd's en deze (http://www.neck.nl/produkt/produkt_detail.mb1?mb_f020_id=vfax7QunkUMjjQPzHzP8&produkt_id=123808&nav_id=495266&swmkz=&ref=cross&mb_v301_ch=0c8d8) voor de dvd's.

Charley Baak
09-09-2002, 10:27
Deze (http://www.neck.nl/produkt/produkt_detail.mb1?mb_f020_id=vfax7QunkUMjjQPzHzP8&produkt_id=124610&swmkz=&nav_id=495266&nummer=&mb_v301_ch=e7672) voor de cd's en deze (http://www.neck.nl/produkt/produkt_detail.mb1?mb_f020_id=vfax7QunkUMjjQPzHzP8&produkt_id=123808&nav_id=495266&swmkz=&ref=cross&mb_v301_ch=0c8d8) voor de dvd's. Sorry, maar je linkjes doen het niet....

Charley Baak
09-09-2002, 10:35
Bedoel je deze 2:
http://www.neck.nl/bilder/250/7/72/727934_2nl43.jpghttp://www.neck.nl/bilder/250/7/73/731405_2nl43.jpg

Martin Miezelmoe
09-09-2002, 12:24
Misschien een beetje overbodig om mee te delen, maar als je verlichting in de Ikea Bertby kast meeneemt, en je besluit om al je DVD's tot bovenin te plaatsen, houdt er dan rekening mee dat het wel eens erg warm kan worden daarboven !!!! M.a.w. de cases van je DVD's cq CD's zullen na verloop van tijd langzaam van vorm veranderen en in het ergste geval aan elkaar smelten [mits het natuurlijk plastic cases zijn !!]
Heb het al bij meerdere mensen zien gebeuren, dus houdt wat ruimte bovenin !!!!!!

Johan van den D.
15-09-2002, 18:01
Ook erg fraai....Bertby (http://www.ikea.nl/product_presentation/show.asp?productnumber=38047210&type=ART&id=1829,1864) van diezelfde IKEA.
160 DVD's achter een glasplaat. Verlichting optioneel....iets duurder (175 NLG)
http://www.ikea.nl/product_images/PE054776.JPG
dit is en blijf de mooiste
misschien voor sommige interieurs ff een ander kleurtje laten spuiten maar kwa model is ie perfect
prijs op dit moment(nieuwe ikea boek)79 euro
koop m dus zelf ook maar spuit m wel ff andere kleur(ben zelf spuiter dus geen kosten),want deze kleur pas niet in ons interieur:bier:

R. Schaap
15-09-2002, 18:24
Ik had altijd de Berty kast voor ogen, maar dat gaat niet op mijn kamer.

Ik woon sinds gisteren in Groningen op kamers en heb eens goed gekeken hoe ik daar mijn dvds kwijtkan. Ik heb een mooi idee.

Het is namelijk een zolderkamer, dat betekent 2 schuine daken en onder het dak dwarsbalken. Ik ga binnenkort op de balken planken (in het verlengde van de kamer) timmeren met een plant erachter. Daarop kan ik dan mooi mijn rij dvd's neerzetten. Ziet er heel mooi uit straks. En de balken zijn niet zo hoog dus kun je ze prima zien en je kunt er prima bij.

Charley Baak
30-09-2002, 17:58
Ik heb recentelijk toch maar 2 Bennootjes van Ikea aangeschaft. Dat staat een stuk beter dan zo'n ongeorganiseerde stapel. (y)

R. Schaap
24-11-2002, 02:27
ik heb vorige week een mooie oplossing bedacht. Totnutoe stonden ze braaf in een rij op een plank net boven de vloer.

Maar vanaf nu prijken ze 2 meter hoger, namelijk op een plank die ik over de dwarsbalken van mijn zolderkamer heb getimmerd.
Twee van die planken tegen over elkaar en je kunt ertussen gaan staan en de juiste dvd eruit kiezen! Ik ben er heel tevreden over en ik zal volgend weekend een foto plaatsen, dan kunnen jullie het zien!

Dennis Kuijper
24-11-2002, 13:20
Deze kast heb ik dus voor me dvds alleen is de kleur in het zwart by my,prachtige kast voor 300 dvds,kan voorloppig ff vooruit,en een beetje ruimte boven in ,kan je mooi de dvd boxen beetje schuin plaatsen.Ben zeer tevreden met deze kast,en me dvdtjes ook.

Ash
24-11-2002, 18:35
Mooie kast!

als ik vragen mag, wat zijn de afmetingen? en waar heb je hem vandaan en voor wat voor prijs? ik zoek namelijk een nieuwe kast voor me DVDtjes.

Enric Batista
24-11-2002, 18:52
Volgens mij heb ik de kast in het boek van Neckermann of wehkamp (of was 't Otto?) gezien.....

Ik denk Neckermann!:(

Dennis Kuijper
24-11-2002, 19:01
bedankt!!! ja de kast kost 99,95 de maten zyn breed 94cm hoog 116cm diep 24cm is er in drie kleuren,beuken ,eiken,zwart staat in neckermann catalogus.

http://www.neck.nl/index2.mb1?mb_f020_id=gJVPW32XqXMjzaWLPsa8&set=url&url=/produkt/suche.mb1&mb_v301_ch=846ec

R. Schaap
15-12-2002, 17:50
ik heb enkele foto's gemaakt van mijn toch wel originele opbergsysteem.

url: http://www.mhcroden.nl/dvd/index.htm

T. van Keeken
15-12-2002, 22:37
De meest simpele boekenkast van de Ikea 'Billy' kunnen 320 DVD's in dus ik heb een nieuwe nodig, maar dan kan ik ook weer een tijdje vooruit.

Edwin V
16-12-2002, 07:30
Ik heb 4 Benno's voor m'n CD's. Deze voldoen prima maar nemen toch net iets teveel ruimte in en gaan niet hoog genoeg. De enige oplossing voor mij is losse planken tegen de muur schroeven (is ook niet duur ook). Ik ben zaterdag bij Ikea geweest en heb er 16 meegenomen. Nu kan ik wel een jaar of 5 vooruit. Als ik minder DVD's zou hebben zou ik ook de Bertby hebben gekozen. Deze had ik bijna een keer aangeschaft, hij was toen echter uitverkocht.

Renny Collard
30-12-2002, 18:25
Is er niemand die zoekt voor een oplossing waarbij de DVD's uit het zicht zijn? Ik zit te denken om een kast met laden te laten maken met maten die ik dan opgeef en sloten op deze laden. De kast moet dan in de kleur van het interieur zijn. Vrouw blij, ik blij en geen blikvanger. Ben ik de enige?:(

Anonymous
30-12-2002, 19:04
Sinds kort heb ik voor mij althans de perfecte oplossing dvd's netjes op te bergen en dat is reclame display's neerzetten :D

Nu heb ik er een van E.T. en Scooby Doo.Heb je een leuk film
attribuut en een handig opbergsysteem.Enigste nadeel is dat
je wel de ruimte moet hebben ;)

Anonymous
30-12-2002, 19:05
Is er niemand die zoekt voor een oplossing waarbij de DVD's uit het zicht zijn? Ik zit te denken om een kast met laden te laten maken met maten die ik dan opgeef en sloten op deze laden. De kast moet dan in de kleur van het interieur zijn. Vrouw blij, ik blij en geen blikvanger. Ben ik de enige?:(

Ja om zo je dvd's zegmaar te beschermen vind ik een beetje ver
gaan.Wel mooie oplossing voor je vrouw maar de mijne wordt
met de dag ook steeds meer een dvd freak dus dat zit bij mij wel goed :)

Alexander de Mol
04-01-2003, 14:40
Als ze dit systeem (in de Makrofolder 7-1 t/m 20-1-2003) nou ook in DVD formaat zouden uitbrengen....

http://www.makro.nl/folder/Images/JPG/340964.jpg

Binnenkort ga ik toch maar eens naar de IKEA voor zo'n Bertby.
Heeft iemand al persoonlijk geteld hoeveel DVD's er in gaan? Dan kan ik berekenen hoeveel kasten ik moet halen. ;) :D

R. Schaap
04-01-2003, 14:41
ik heb enkele foto's gemaakt van mijn toch wel originele opbergsysteem.

url: http://www.mhcroden.nl/dvd/index.htm

Zo kan het ook Alexander.......

en tip: zoekfunctie 'bertby' intikken en je wordt terstond geholpen!

Philippe
04-01-2003, 15:23
Het valt mij op dat veel mensen hun dvd's via een rekkensysteem opbergen. Op zich zeker niet slecht maar ik kan me voorstellen dat de doosjes heel wat stof nemen als ze open en bloot in de woonkamer staan.

Ik berg mijn dvd's op in dit soort kast, maar dan wel met deurtjes zodat alles stof- en lichtvrij is:
http://www.ikea.nl/product_presentation/show.asp?productnumber=20032420&type=ART&id=9943,5983,1828,9877

Edwin V
05-01-2003, 22:03
Het valt mij op dat veel mensen hun dvd's via een rekkensysteem opbergen. Op zich zeker niet slecht maar ik kan me voorstellen dat de doosjes heel wat stof nemen als ze open en bloot in de woonkamer staan.

Ik berg mijn dvd's op in dit soort kast, maar dan wel met deurtjes zodat alles stof- en lichtvrij is:
http://www.ikea.nl/product_presentation/show.asp?productnumber=20032420&type=ART&id=9943,5983,1828,9877 Ik ben ook begonnen met het opbergen van CD's en DVD's in gesloten kastjes totdat ik geen ruimte meer had. Het enige wat ik onbeperkt kan uitbreiden zijn losse plankjes. Ja dit geeft wat stof maar alleen de bovenkant van het doosje, dus dat valt heel erg mee. Andere dingen in mijn kamer zijn moeilijker af te stoffen. Ook vind ik het belangrijk dat er geen schotje tussen elke DVD zit zoals bij veel rackjes. Je kunt er veel meer kwijt zonder schotjes.

McVirusS
13-03-2003, 00:36
Ik zoek eigenlijk een meubel waar ik zowel DVD's (zit nu op bijna 85 maar groeit hard :P), boeken (ook best veel :P) en CD"s in kwijt kan.

Nu heeft Ikea best grappige oplossingen hiervoor maar eigenlijk ben ik niet zo'n fan van Ikea. Ik zoek een iets elegantere oplossing, beetje meer design.

Iemand enig idee waar ik moet zoeken? ;)

Renny Collard
10-01-2004, 01:30
Is er niemand die zoekt voor een oplossing waarbij de DVD's uit het zicht zijn? Ik zit te denken om een kast met laden te laten maken met maten die ik dan opgeef en sloten op deze laden. De kast moet dan in de kleur van het interieur zijn. Vrouw blij, ik blij en geen blikvanger. Ben ik de enige?:(

Kast is af. 4 laden waarin 56 keepcases in kunnen. Van blank hout gemaakt en in een donkerbruine kleur gebeitst zoals in ons interieur past. Bolpoten eronder gemonteerd en een ouderwets handgreepje. Ziet eruit als een antieke kast. Mijn vrouw is ook blij. Ik heb alleen geen sloten erop gezet. Probleem is alleen dat de 1e t/m de 3e lade bijna gevuld zijn. Als ie vol is zie ik wel weer verder 8)

rtoonen
24-02-2004, 13:12
Ik heb mijn (niet-SE) DVD's in een dichte kaste met een paar meter aan plankruimte. Ik zit er aan te denken om de doosjes weg te gooien en de DVD met hoesje in een soort mapje op te bergen of de doosjes te vervangen door doosjes die de helft dunner zijn.
Heeft iemand ervaring of weet waar deze hoesjes/doosjes te koop zijn?


gr,

Rob

R Klemkerk
24-02-2004, 14:07
Ik heb mijn (niet-SE) DVD's in een dichte kaste met een paar meter aan plankruimte. Ik zit er aan te denken om de doosjes weg te gooien en de DVD met hoesje in een soort mapje op te bergen of de doosjes te vervangen door doosjes die de helft dunner zijn.
Heeft iemand ervaring of weet waar deze hoesjes/doosjes te koop zijn?


gr,

Rob

zonde! dat zou ik dus echt nooit van mijn lang-zal-ze-leven doen. Er is toch niets prachtiger dan het aanschouwen van een hele kast vol dvd's. :D

Ik heb zelf ook de Benno, alleen ben opzoek naar iets anders, een kast waar minimaal 200 dvd's inpassen. aangezien ik denk dat ik aan het einde van het jaar wel 200 dvd's heb :D.

Peter -1984-
24-02-2004, 16:38
Ik heb mijn (niet-SE) DVD's in een dichte kaste met een paar meter aan plankruimte. Ik zit er aan te denken om de doosjes weg te gooien en de DVD met hoesje in een soort mapje op te bergen of de doosjes te vervangen door doosjes die de helft dunner zijn.
Heeft iemand ervaring of weet waar deze hoesjes/doosjes te koop zijn?


gr,

Rob

zonde! dat zou ik dus echt nooit van mijn lang-zal-ze-leven doen. Er is toch niets prachtiger dan het aanschouwen van een hele kast vol dvd's. :D


Inderdaad, dvds in een mapje das echt zonde lijken net kopietjes dan :shock: . Doosjes die de helft dunner zijn schiet je toch ook niks mee op al die mooie hoesjes.

Kzelf ben ook op zoek naar een kast mn huidige (kleintje) begint overvol te raken. Iemand nog tips ??.

Kzat te denken aan een gewone simpele boekenkast voor de gewone dvds en een mooi vitrine kastje voor mn boxen en poppetjes :P enzo.

rtoonen
24-02-2004, 17:18
Inderdaad, dvds in een mapje das echt zonde lijken net kopietjes dan :shock: . Doosjes die de helft dunner zijn schiet je toch ook niks mee op al die mooie hoesjes.

Kzelf ben ook op zoek naar een kast mn huidige (kleintje) begint overvol te raken. Iemand nog tips ??.

Kzat te denken aan een gewone simpele boekenkast voor de gewone dvds en een mooi vitrine kastje voor mn boxen en poppetjes :P enzo.

Doosjes de helft dunner betekent wel dat ik er 2 keer zoveel kwijt kan. Op 300 stuks begint dat toch wel aan te tellen. 90% van de doosjes zijn overigens van die standaard keep-cases (heten ze zo?). Niks speciaals aan. Zo lang je de originele hoes maar meeneemt. De SE's en boxen blijf ik natuurlijk van af.

Peter -1984-
24-02-2004, 18:40
Inderdaad, dvds in een mapje das echt zonde lijken net kopietjes dan :shock: . Doosjes die de helft dunner zijn schiet je toch ook niks mee op al die mooie hoesjes.

Kzelf ben ook op zoek naar een kast mn huidige (kleintje) begint overvol te raken. Iemand nog tips ??.

Kzat te denken aan een gewone simpele boekenkast voor de gewone dvds en een mooi vitrine kastje voor mn boxen en poppetjes :P enzo.

Doosjes de helft dunner betekent wel dat ik er 2 keer zoveel kwijt kan. Op 300 stuks begint dat toch wel aan te tellen. 90% van de doosjes zijn overigens van die standaard keep-cases (heten ze zo?). Niks speciaals aan. Zo lang je de originele hoes maar meeneemt. De SE's en boxen blijf ik natuurlijk van af.

Maar dan word de zijkant van de doosjes dus dunner en passen de hoesjes niet hoe wou je dat gaat oplossen dan ?
Want zonder hoesje kan je ze net goed in mappen doe wel zonde. maar dat is mijn mening.

Roadster
24-02-2004, 18:49
kheb deze, plek genoeg voor mij collectie
http://www.ikea.nl/PIAimages/21702_PE106691_S3.jpg

Voor 88 cd's, 60 dvd's of 30 videobanden.

UltraSub
24-02-2004, 19:46
Bertby van Ikea.. De eerste is mooi vol nu.
Ga binnenkort een tweede halen om er naast te hangen.

rtoonen
24-02-2004, 20:14
Maar dan word de zijkant van de doosjes dus dunner en passen de hoesjes niet hoe wou je dat gaat oplossen dan ?
Want zonder hoesje kan je ze net goed in mappen doe wel zonde. maar dat is mijn mening.

Zit helaas niets anders op dan een halve cm af te snijden :cry:
Je kan niet alles hebben....

Eddie
24-02-2004, 20:28
Zit helaas niets anders op dan een halve cm af te snijden :cry:
Je kan niet alles hebben....
dat doet zeer om te lezen voor de mede forummers.
volgens mij is een extra kast goedkoper, dan alle hoesjes te vernielen, die daarna geen cent meer waard zijn.

Dennis V.
24-02-2004, 20:34
Koop bij de Ikea gewoon een billy met deurtjes er extra bij. Kan je alles kwijt en tevens altijd nog uitbreiden. Perfect. Zo doe ik het nu ook. Heb zelfs extra dingen gekocht om er ook mijn cd's in op te kunnen bergen. Echt ideaaaaaaaal

Dennis

Joost v.d. Ham
24-02-2004, 23:13
Billy met ectra planken is echt een mooie oplossing! Ikea dus :rolleyes:

www.picturetrail.com/collectie-mrj

Kees Hoekerd
21-05-2004, 09:06
Ook erg fraai....Bertby (http://www.ikea.nl/product_presentation/show.asp?productnumber=38047210&type=ART&id=1829,1864) van diezelfde IKEA.
160 DVD's achter een glasplaat. Verlichting optioneel....iets duurder (175 NLG)
http://www.ikea.nl/product_images/PE054776.JPG
Hey,

ik heb wat gezocht op ikea.

Bedoel je deze (http://www.ikea.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=9&langId=-22&catalogId=10101&productId=13147) ?

Remco87
21-05-2004, 10:02
Ook erg fraai....Bertby (http://www.ikea.nl/product_presentation/show.asp?productnumber=38047210&type=ART&id=1829,1864) van diezelfde IKEA.
160 DVD's achter een glasplaat. Verlichting optioneel....iets duurder (175 NLG)
http://www.ikea.nl/product_images/PE054776.JPG
Hey,

ik heb wat gezocht op ikea.

Bedoel je deze (http://www.ikea.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=9&langId=-22&catalogId=10101&productId=13147) ?

Dat is hem ja, denk er zelf ook over om die te kopen binnenkort.

movie sickness
21-05-2004, 14:18
ik gebruik zelf een wandrek van de ikea.

Het ziet er als volgt uit

|_|_|_|_|_|

Dennis V.
21-05-2004, 14:49
Ik heb een gewone Billy van de Ikea met onderin dichte deurtjes. Daarachter staan de "niet-giftsets" en bovenin, normaal zichtbaar staan juist wel de giftsets / boxen.

Voordeel van dit systeem vind ik dat je ook dingen kunt toevoegen om bijvoorbeeld cd's netjes op te kunnen bergen. (Wat ik ook heb gedaan) 8)

Kees Hoekerd
21-05-2004, 15:44
Ja,die Billy kan waarschijnlijk veel meer in als een Bertby.

Klik (http://www.ikea.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=9&productId=16755&langId=-22&parentCats=10104*10173*10514)

Die zal ik dan wel kopen,een lekker brede kast.,waar mooi veel dvd's in kunnen :o

dominique van den hoek
21-05-2004, 15:44
ik heb bij de mm 2 opbergkastjes gekocht.. weet de naam niet maar zijn wel mooi... passen er 39 in.... is maar 14'95

Martijntje
21-05-2004, 15:46
Ik heb onlangs zelf n kastje in elkaar getimmerd.
Voor €10 tuinplanken gekocht bij de Formido [waar je schuttingen ed van maakt]

Beetje boren en schroeven enzo en voila!
Kastje van 1.80m x 0.6m waar ik 300 CD's en 200 DVD's in kwijt kan... :D

En t ziet er nog best leuk uit, dat tuinhout! [als je n beetje van n ruwe/oude look houdt...]

Kees Hoekerd
21-05-2004, 15:57
Ja,die Billy kan waarschijnlijk veel meer in als een Bertby.

Klik (http://www.ikea.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=9&productId=16755&langId=-22&parentCats=10104*10173*10514)

Die zal ik dan wel kopen,een lekker brede kast.,waar mooi veel dvd's in kunnen :o

Edwin Smouter
21-05-2004, 16:03
ik gebruik zelf husar basis kast gewoon 3 planken erin en dan twee op elkaar

lang leve ikea de meeste opbergruimte voor de laagste prijs

El-Jorge
21-05-2004, 17:11
Ik maak op dit moment gerbuik van de tv kast van de magiker serie van Ikea. Maar deze zit nu vol. Ga binnenkort of de kast in deze serie erbij kopen (want ik vind de serie wel mooi) of net zoals vele andere hier, de Billy kast.

Mark Knoop
31-05-2004, 15:24
Ik heb vanmorgen bij de IKEA het Bertby kastje gekocht. Voorheen lagen mijn DVD's op een stapeltje, maar met 37 DVD's (en deze week de Treasures erbij) werd de ruimte krap. Nu staan ze mooi in dat gave kastje. Ik ben er erg blij mee!

The Don
01-06-2004, 08:33
Waar of niet waar?
Moeten dvd's rechtop in het donker worden bewaard en dan nog eens in een bepaalde luchtvochtigheid. Het schijnt dat de dvd's langer goed blijven.
Wellicht biedt de humidor uitkomst :D

Dennis Kuijper
01-06-2004, 10:21
Waar of niet waar?
Moeten dvd's rechtop in het donker worden bewaard en dan nog eens in een bepaalde luchtvochtigheid. Het schijnt dat de dvd's langer goed blijven.
Wellicht biedt de humidor uitkomst :D

Vind dit een beetje overtrokken allemaal,Met videobanden deden de meeste mensen dit toch ook niet.

In het donker? Lijk me dat het dat wel is in een keepcase/snapper :wink:

Chris W
01-06-2004, 11:33
Ik gebruik zelf ook die Benno (stuk of 4) van de Ikea.

http://www.ikea.nl/PIAimages/00333_PE057541_S4.jpg
http://www.ikea.nl/PIAimages/27564_PE113772_S4.jpg
plaats voor 100 cd's, 70 dvd's (normale doosjes) € 22,50 8)

hier nog ff een pic. van de planken aan mn muur (sorry, slechte webcam, maar gaat om t idee toch :wink: )
http://members.lycos.nl/chriscj/Foto%202.jpg
en mn andere hobby :wink:
http://members.lycos.nl/chriscj/Foto%203.jpg

Laurens-Jan
01-06-2004, 12:14
Ik heb zelf vier planken van elk 2,5 meter aan mijn muur hangen.
Werkt prima, er zijn er nu al 3 vol :P.

Dennis Kuijper
01-06-2004, 16:52
Ik heb deze kast:

http://www.neck.nl/bilder/250/7/72/727934_2nl43.jpg

Deze is vol bij mij,zit nu te twijfelen om er nog een te kopen of deze aan te schaffen.

http://www.neck.nl/bilder/250/6/64/64142203_knl_45.jpg
Maar dan met 5 planken.
Zoadat ik ook wat ruimte heb voor me speciale versies en wat merchandise en dan onderin voor dvds.

The Don
01-06-2004, 19:10
Die benno van de ikea is wel een aardig ding...
Wat mag het kosten?

:?:

Chris W
01-06-2004, 20:08
Die benno van de ikea is wel een aardig ding...
Wat mag het kosten?




Ik gebruik zelf ook die Benno (stuk of 4) van de Ikea.

[plaatje
plaatje]
plaats voor 100 cd's, 70 dvd's (normale doosjes) € 22,50 8)


:wink: zoveel dus

zie trouwens een heleboel mooie andere kasten tussen staan.... Hmmm, nadeel van student zijn :P nog steeds thuis :lol: no space, no money :P

hare
02-06-2004, 10:07
Ook erg fraai....Bertby (http://www.ikea.nl/product_presentation/show.asp?productnumber=38047210&type=ART&id=1829,1864) van diezelfde IKEA.
160 DVD's achter een glasplaat. Verlichting optioneel....iets duurder (175 NLG)
http://www.ikea.nl/product_images/PE054776.JPG
Hey,

ik heb wat gezocht op ikea.

Bedoel je deze (http://www.ikea.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=9&langId=-22&catalogId=10101&productId=13147) ?

Hoeveel dvd's passen er daar in?

R Klemkerk
02-06-2004, 10:14
Ook erg fraai....Bertby (http://www.ikea.nl/product_presentation/show.asp?productnumber=38047210&type=ART&id=1829,1864) van diezelfde IKEA.
160 DVD's achter een glasplaat. Verlichting optioneel....iets duurder (175 NLG)
http://www.ikea.nl/product_images/PE054776.JPG
Hey,

ik heb wat gezocht op ikea.

Bedoel je deze (http://www.ikea.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=9&langId=-22&catalogId=10101&productId=13147) ?

Hoeveel dvd's passen er daar in?

Daar kan ik je momenteel geen antwoord op geven, maar toen ik samen met Chaos in de Ikea was, vond ik hem meteen een stuk minder interessant. De kast is heel erg ondiep, dus is lastig om giftsets en mooie edities creatief neer te zetten.

Wizz-Art
07-06-2004, 19:27
Ik heb 2 weken geleden zelf een kast gemaakt in een middag tijd met behulp van n familie lid totale kosten 88.37euro bij de praxis :wink:

Is 2meter hoog en 1.40 breed met planken om de 38cm, was ook niet voor mijn dvd's bedoeld maar voor mijn andere hobby vinyl daar heb ik er +700 van en die stonden in bakken in mijn kamer maar dat werd een beetje te vol.

Als mijn boekenkast vol met dvd's staat en dat duurt niet zo lang meer, dan knutsel ik weer een kast in elkaar met hetzelfde materiaal en ziet het er prachtig uit :lol:

Yankees
07-06-2004, 19:54
Ik heb onlangs zelf n kastje in elkaar getimmerd.
Voor €10 tuinplanken gekocht bij de Formido [waar je schuttingen ed van maakt]

Beetje boren en schroeven enzo en voila!
Kastje van 1.80m x 0.6m waar ik 300 CD's en 200 DVD's in kwijt kan... :D

En t ziet er nog best leuk uit, dat tuinhout! [als je n beetje van n ruwe/oude look houdt...]

Kijk dat vond ik dus ook geen verkeerd idee dat met dat schuttinghout.
Ik heb gewoon een "paar" steuntjes in de muur geschroeft niet altijd ff handig maja ut werkt zulle we maar zegge. :)

Nog maar ff een footje dan

http://yankees.myadsl.nl/dvdcollectie.JPG

The Don
08-06-2004, 11:07
Doet me deugd dat The Godfather er tussen staat. Ziet er netjes uit zo'n zelf gemaakt opbergrek.






Ik heb onlangs zelf n kastje in elkaar getimmerd.
Voor €10 tuinplanken gekocht bij de Formido [waar je schuttingen ed van maakt]

Beetje boren en schroeven enzo en voila!
Kastje van 1.80m x 0.6m waar ik 300 CD's en 200 DVD's in kwijt kan... :D

En t ziet er nog best leuk uit, dat tuinhout! [als je n beetje van n ruwe/oude look houdt...]

Kijk dat vond ik dus ook geen verkeerd idee dat met dat schuttinghout.
Ik heb gewoon een "paar" steuntjes in de muur geschroeft niet altijd ff handig maja ut werkt zulle we maar zegge. :)

Nog maar ff een footje dan

http://yankees.myadsl.nl/dvdcollectie.JPG

MrPink
08-06-2004, 13:04
Bij Marskramer (www.marskramer.nl) is nu een rekje in de aanbieding voor 12,99

rtoonen
18-06-2004, 11:42
Omdat de kast nu toch wel erg vol werd heb ik gezocht naar een oplossing om de DVD's smaller te maken. Bij de MM in Amsterdam 150 DVD opberghoesjes gehaald (merk is me even ontschoten). Deze hoesjes hebben een vakje voor de DVD en de inlegvel en de buitenhoes past er perfect in. Ik hoef dus geen hoesjes te beschadigen. Nu passen er 150 DVD's op een plank van +/- 60 cm. De SE's en de boxen blijven natuurlijk gewoon netjes op de plank staan, het oog wil ook wat.

gr,

Rob

Gertjan
21-07-2004, 16:17
Ik heb mijn dvd's in een Peter kast van leenbakker zitten. Staat erg mooi, het zijn grenen kasten en kosten 139,- per stuk, En ze zijn ook nog eens heel stevig.

KillerBee
13-08-2004, 22:59
Ik heb gisteren een -al zeg ik 't zelf- echt perfecte kast gekocht bij de Ikea, hij is vrij diep, waardoor je evt. ook nog een 2e rij erachter kunt plaatsen (bijv. dvd's die je toch niet veel bekijkt). De kast heeft de naam
Anaboda (http://www.ikea.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=9&langId=-22&catalogId=10101&productId=13102) en kost € 75,--, je hebt ook een 2-deurs variant. Ik heb de kast met één deur genomen i.v.m. ruimtegebrek, maar hij staat perfect en er passen aardig wat dvd's in, als je de hele kastruimte benut, passen er denk ik zo'n 250 dvd's in :wink: .

http://www.ikea.nl/PIAimages/22842_PE073146_S3.jpg

Peter Duyts
14-08-2004, 21:18
ik heb 3 van die bertby kasten gevuld , maar had geen plaats meer voor een 4de .
Ook : mensen die je collectie zien beginnen je als een soort van videotheek te gebruiken :(

Mijn oplossing : hangmapjes !

http://users.pandora.be/peter.duyts/dvdnl/_IMG_2869.jpg
http://users.pandora.be/peter.duyts/dvdnl/_IMG_2870.jpg
http://users.pandora.be/peter.duyts/dvdnl/_IMG_2872.jpg

Zo staat alles uit het zicht en spaar je veel plaats . De kasten op de foto
komen uit IKEA , ik heb in de bovenste lades gordijnrails gemonteerd en daar dan van die cd/dvd mapjes in gehangen .

Die mapjes zitten in die DJ-cd koffers die je bij cdrwinkel.be of opus.nl kan kopen

De originele keepcases stockeer je op een droge en koele plaats ;)

Webby
14-08-2004, 21:20
Mijn oplossing : hangmapjes !

http://users.pandora.be/peter.duyts/dvdnl/_IMG_2869.jpg
http://users.pandora.be/peter.duyts/dvdnl/_IMG_2870.jpg
http://users.pandora.be/peter.duyts/dvdnl/_IMG_2872.jpg



Leuke archiefkasten! :wink:

Azazel
14-08-2004, 21:23
Daar werk ik niet aan mee :evil:

Aan het uitlenen alszijnde een videotheek :wink:

Roadster
16-08-2004, 09:37
idd zonde hoor 8)

Mr_Parker
16-08-2004, 09:41
ik heb 3 van die bertby kasten gevuld , maar had geen plaats meer voor een 4de .
Ook : mensen die je collectie zien beginnen je als een soort van videotheek te gebruiken :(

Mijn oplossing : hangmapjes !

http://users.pandora.be/peter.duyts/dvdnl/_IMG_2869.jpg
http://users.pandora.be/peter.duyts/dvdnl/_IMG_2870.jpg
http://users.pandora.be/peter.duyts/dvdnl/_IMG_2872.jpg

Zo staat alles uit het zicht en spaar je veel plaats . De kasten op de foto
komen uit IKEA , ik heb in de bovenste lades gordijnrails gemonteerd en daar dan van die cd/dvd mapjes in gehangen .

Die mapjes zitten in die DJ-cd koffers die je bij cdrwinkel.be of opus.nl kan kopen

De originele keepcases stockeer je op een droge en koele plaats ;)

Een zeer mooie en enigzins originele oplossing, maar persoonlijk houd ik er toch wat meer van om het in een kastje enigzins in het zicht van me zelf te hebben staan. Persoonlijke voorkeur. Maar bij een dergelijke omvang van collectie kan ik je wel begrijpen.
Wat dat videotheek verhaal betreft, ik heb er ook last van...

X
16-08-2004, 12:27
ik heb 3 van die bertby kasten gevuld , maar had geen plaats meer voor een 4de .
Ook : mensen die je collectie zien beginnen je als een soort van videotheek te gebruiken :(

Mijn oplossing : hangmapjes !

http://users.pandora.be/peter.duyts/dvdnl/_IMG_2869.jpg
http://users.pandora.be/peter.duyts/dvdnl/_IMG_2870.jpg
http://users.pandora.be/peter.duyts/dvdnl/_IMG_2872.jpg

Zo staat alles uit het zicht en spaar je veel plaats . De kasten op de foto
komen uit IKEA , ik heb in de bovenste lades gordijnrails gemonteerd en daar dan van die cd/dvd mapjes in gehangen .

Die mapjes zitten in die DJ-cd koffers die je bij cdrwinkel.be of opus.nl kan kopen

De originele keepcases stockeer je op een droge en koele plaats ;)

Excuus, maar wat een afgrijselijke oplossing. De cover/verpakking weegt voor mij zwaar mee bij het aanschaffen van een DVD. Ik ben ook iemand die kan genieten van een bepaalde titel die in de kast staat. Misschien ben ik gek hoor ;) Voor "back-ups" vind ik het een perfecte oplossing. De kast zelf is natuurlijk schitterend!

martini
16-08-2004, 16:39
ik heb 3 van die bertby kasten gevuld , maar had geen plaats meer voor een 4de .
Ook : mensen die je collectie zien beginnen je als een soort van videotheek te gebruiken :(

Mijn oplossing : hangmapjes !

http://users.pandora.be/peter.duyts/dvdnl/_IMG_2869.jpg
http://users.pandora.be/peter.duyts/dvdnl/_IMG_2870.jpg
http://users.pandora.be/peter.duyts/dvdnl/_IMG_2872.jpg

Zo staat alles uit het zicht en spaar je veel plaats . De kasten op de foto
komen uit IKEA , ik heb in de bovenste lades gordijnrails gemonteerd en daar dan van die cd/dvd mapjes in gehangen .

Die mapjes zitten in die DJ-cd koffers die je bij cdrwinkel.be of opus.nl kan kopen

De originele keepcases stockeer je op een droge en koele plaats ;)

Excuus, maar wat een afgrijselijke oplossing. De cover/verpakking weegt voor mij zwaar mee bij het aanschaffen van een DVD. Ik ben ook iemand die kan genieten van een bepaalde titel die in de kast staat. Misschien ben ik gek hoor ;) Voor "back-ups" vind ik het een perfecte oplossing. De kast zelf is natuurlijk schitterend!

Inderdaad mooie oplossing, maar de dvd's moeten bij mij wel in hun hoes zitten. En voor videotheek spelen doe k bijna nooit. En als k t doe, dan wil k m wel binnen een week terug.

adehaas
21-12-2004, 14:07
Al dat moderne (lees: slap en lelijk) IKEA-spul komt er bij ons niet in. Alle meubels zijn in koloniale stijl. Dat vinden we mooi. Dus als DVD-kast heb ik laatst een prachtige donkerbruine vitrinekast gekocht. Op de planken heb ik latjes gespijkerd om te voorkomen dat de DVD's te ver de kast in schuiven. Alle formaten passen erin en ook de giftsets hebben een mooi plekje. Ik denk dat er wel meer dan 400 gewone keepcases in passen. Ik en mijn vriendin zijn tevreden. :)

Dennis V.
31-12-2004, 18:24
Al dat moderne (lees: slap en lelijk) IKEA-spul komt er bij ons niet in. Alle meubels zijn in koloniale stijl. Dat vinden we mooi. Dus als DVD-kast heb ik laatst een prachtige donkerbruine vitrinekast gekocht. Op de planken heb ik latjes gespijkerd om te voorkomen dat de DVD's te ver de kast in schuiven. Alle formaten passen erin en ook de giftsets hebben een mooi plekje. Ik denk dat er wel meer dan 400 gewone keepcases in passen. Ik en mijn vriendin zijn tevreden. :)

Je maakt me nieuwsgierig, heb je wellicht ook een fotootjes om het beeld compleet te maken ?

netfox
25-05-2005, 14:04
Ik zoek een staand rek om mijn DVD's in te plaatsen; wat je ook wel eens ziet voor CD's. Iemand tips hiervoor?

Traveller
25-05-2005, 14:38
Al dat moderne (lees: slap en lelijk) IKEA-spul komt er bij ons niet in. Alle meubels zijn in koloniale stijl. Dat vinden we mooi.
Beauty is in the eye of the beholder.

Ik zou er zelf niet aan moeten denken om alles in koloniale stijl te hebben.
Maar over smaak valt te twisten.
Zelf heb ik Ikea kasten voor mijn cd's. Mijn dvd's zijn keurig opgeborgen in Parador kasten. Die kun je helemaal samenstellen zoals je wilt. Ze hebben niet direct DVD kasten, maar in een normale wandkast passen keurig 2 rijen DVD's achter elkaar. 1 rij voor al gekeken en 1 rij voor nog te kijken DVD's. Helaas zit de bestemde kast al vol, dus ik ben weer op zoek naar meer kastruimte.

Thijs de Ridder
25-05-2005, 14:41
ik heb zelf ook DVD-rekken.
Van het merk Techpoint, kunnen 47 DVD's in.
Op google vind je niet veel grote plaatjes, maar ik had ze iig bij de V&D gekocht.

Harry stadman
25-05-2005, 14:53
Ik zoek een staand rek om mijn DVD's in te plaatsen; wat je ook wel eens ziet voor CD's. Iemand tips hiervoor?

Ikzelf vind dit een mooi en handig meubel.

http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl2/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMDY6MDAwMC4wM GI0LmFiOGY5MzE2Jn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28 tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0yMDQ1NDc1MTY2===

netfox
25-05-2005, 14:55
Link doet het helaas niet :(

Harry stadman
25-05-2005, 14:57
Link doet het helaas niet :(

kom ik na het testen ook achter..buffer overflow. :cry:

ga naar www.conrad.nl

type het nummer in: 776022-69

Dennis V.
25-05-2005, 15:23
M'n dvd's staan nog steeds in een kast, maar m'n cd's zitten sinds vandaag in een fraaie koffer:

http://www.sleevetown.com/images/ksw208.jpg

Case Logic 208 CD DVD Wallet in Black Koskin - This is the serious organizer for the serious collector - makes traveling with your entire CD library a breeze or can sit squarely on a shelf! Holds up to 208 CDs or 104 CDs with liner notes. Double-sided black ProSleeves protect delicate CD surface. Steel spine gives handle (with label) extra strength and stability. Made of durable high quality leather-like Koskin with thick foam padding for maximum protection of your CDs. Sorry, not expandable. Dimensions: 11.57"L x 4.33"W x 13.15"H.

Ik heb nu twee van dit soort "gevallen" vol met cd's en ik ben heel tevreden over de ruimtebesparing die ik hiermee heb gerealiseerd.
DVD's zou ik op zich ook wel zo op willen bergen, maar niet iedere dvd heeft een boekje wat je erbij kunt doen.

en ... wat te doen met series zoals bv BOB of 24 ??

Harry stadman
25-05-2005, 15:24
M'n dvd's staan nog steeds in een kast, maar m'n cd's zitten sinds vandaag in een fraaie koffer:

http://www.sleevetown.com/images/ksw208.jpg

Case Logic 208 CD DVD Wallet in Black Koskin - This is the serious organizer for the serious collector - makes traveling with your entire CD library a breeze or can sit squarely on a shelf! Holds up to 208 CDs or 104 CDs with liner notes. Double-sided black ProSleeves protect delicate CD surface. Steel spine gives handle (with label) extra strength and stability. Made of durable high quality leather-like Koskin with thick foam padding for maximum protection of your CDs. Sorry, not expandable. Dimensions: 11.57"L x 4.33"W x 13.15"H.

Ik heb nu twee van dit soort "gevallen" vol met cd's en ik ben heel tevreden over de ruimtebesparing die ik hiermee heb gerealiseerd.
DVD's zou ik op zich ook wel zo op willen bergen, maar niet iedere dvd heeft een boekje wat je erbij kunt doen.

en ... wat te doen met series zoals bv BOB of 24 ??

Vitrinekast! (y)

Hotse
25-05-2005, 15:27
heb ze allemaal op een lange plank boven de deur. En de speciale(re) uitgaves die staan in de kledingkast :wink: :P (net een paar planken vrijgemaakt :P

Dennis V.
25-05-2005, 15:32
M'n dvd's staan nog steeds in een kast, maar m'n cd's zitten sinds vandaag in een fraaie koffer:

http://www.sleevetown.com/images/ksw208.jpg

Case Logic 208 CD DVD Wallet in Black Koskin - This is the serious organizer for the serious collector - makes traveling with your entire CD library a breeze or can sit squarely on a shelf! Holds up to 208 CDs or 104 CDs with liner notes. Double-sided black ProSleeves protect delicate CD surface. Steel spine gives handle (with label) extra strength and stability. Made of durable high quality leather-like Koskin with thick foam padding for maximum protection of your CDs. Sorry, not expandable. Dimensions: 11.57"L x 4.33"W x 13.15"H.

Ik heb nu twee van dit soort "gevallen" vol met cd's en ik ben heel tevreden over de ruimtebesparing die ik hiermee heb gerealiseerd.
DVD's zou ik op zich ook wel zo op willen bergen, maar niet iedere dvd heeft een boekje wat je erbij kunt doen.

en ... wat te doen met series zoals bv BOB of 24 ??

Vitrinekast! (y)

maar eh ... ik wil juist meer vrije ruimte krijgen ... zo glasbak kost alleen maar ruimte ...

Harry stadman
25-05-2005, 15:56
M'n dvd's staan nog steeds in een kast, maar m'n cd's zitten sinds vandaag in een fraaie koffer:

http://www.sleevetown.com/images/ksw208.jpg

Case Logic 208 CD DVD Wallet in Black Koskin - This is the serious organizer for the serious collector - makes traveling with your entire CD library a breeze or can sit squarely on a shelf! Holds up to 208 CDs or 104 CDs with liner notes. Double-sided black ProSleeves protect delicate CD surface. Steel spine gives handle (with label) extra strength and stability. Made of durable high quality leather-like Koskin with thick foam padding for maximum protection of your CDs. Sorry, not expandable. Dimensions: 11.57"L x 4.33"W x 13.15"H.

Ik heb nu twee van dit soort "gevallen" vol met cd's en ik ben heel tevreden over de ruimtebesparing die ik hiermee heb gerealiseerd.
DVD's zou ik op zich ook wel zo op willen bergen, maar niet iedere dvd heeft een boekje wat je erbij kunt doen.

en ... wat te doen met series zoals bv BOB of 24 ??

Vitrinekast! (y)

maar eh ... ik wil juist meer vrije ruimte krijgen ... zo glasbak kost alleen maar ruimte ...

Alleen in een vitrinekast komen de giftsets/boxsets ook helemaal tot hun recht. :wink:

Martijntje
25-05-2005, 16:06
Ik heb een tijd geleden zelf n kast gemaakt van tuinplanken [errug cheap! :D] en precies de breedte van n cd/dvd. De kast is ong 1x2m, en er passen zon 400DVDs en 350CDs in [dacht ik]

Alleen is ie alweer bijna vol... :?

martwout
12-06-2005, 18:52
Ik heb nu 87 dvd's en de ruimte begint alweer op te raken, maar het grootste probleem waar ik tegenaan loop zijn de dvd's met brede verpakking (zoals Flintstones, Muppets show en de eerste set van de rallysport). Die passen dus niet in mijn huidige dvdrekken (1 standaard en 1 minikastje wat breed is), die beide op de grond staan vanwege mijn ruimtegebrek als student. In beide is er net aan ruimte om een dvd erin te schuiven (Potter past er maar net in (het klemt lichtjes)) en niet voor de genoemde. Ik moet ze dus nu op het minikastje stapelen en dat kan ook niet oneindig (het oogt ook niet echt mooi).

Deze kast lijkt wel op mijn mini-dvdkastje en is ook vergelijkbaar qua hoe je het opbergt en wat dus aangeeft wat het probleem is bij de genoemde dvd's:
http://www1.nl2.conrad.com/m/9000_9999/9700/9700/9702/970262_LB_00_FB.EPS.jpg

Nu is de vraag of er kastjes/opbergsystemen zijn die op de grond staan en flexibel zijn met de verpakkingen van de dvd's? De prijs moet te doen zijn voor een student en ook als ik het doorschuif als een verjaardagstip dan moet het ook in die klasse vallen (max 30 euro).

Nog een opmerking voor de mensen van dvd.nl. Zou het geen idee zijn om een database op de site te maken waarin bestaande opbergsystemen kunnen worden geplaatst incl waar te krijgen en prijs. Het hoort bij de dvd's en zodoende kan iedereen later makkelijk even zoeken welke handig is. :)

johanluijkman
05-08-2005, 15:48
Ik heb ff een vraagje; ik heb bij elkaar zo'n 1000 cd's en DVD's. Zoals je zult begrijpen neemt dit een enorme ruimte in beslag. Nu zit ik erover te denken om een DJ-koffer c.q. kast aan te schaffen. In zo'n kast zitten de schijven in sleeves en neemt het wat minder ruimte in beslag. Heeft iemand ervaring met een dergelijk systeem, en waar zijn deze te verkrijgen?

jeanineshere
05-08-2005, 16:08
www.opus.nl

johanluijkman
05-08-2005, 18:39
www.opus.nl

Thnx! Toevallig ook ervaring mee?

Chris Hoogeveen
05-08-2005, 18:50
Ik heb eindelijk de dvd standaards bij blokker gevonden. Nu kan ik mooi mijn Disney Treasures uitstallen!

jeanineshere
05-08-2005, 19:32
www.opus.nl

Thnx! Toevallig ook ervaring mee?

Alleen goede tot dusver, en ga al zo'n 2 jaar met ze in zee. Snelle leveringen enz.

martwout
19-08-2005, 19:36
Ik heb inmiddels iets gevonden wat voldeed aan mijn wens. Voor 7,99 kon ik een opbergrek van hout krijgen bij Blokker waar ik eindelijk de grote dvdboxen kan opbergen.

Albie
12-10-2005, 16:44
Iemand ervaring met deze dingen?

http://www.wehkamp.nl/zoeken/p_zoeken.asp?VergelijkAantal=&VergelijkArtikelNummers=&Page=ZOE&SubPage=TRE&ZoekMethode=Z&Recursion=Y&N=186&Nty=1&Ntk=ART&Ntt=DVD-rek

rientio
13-10-2005, 18:45
Ik heb er geen ervaring mee, maar het ziet er volgens mij wel heel mooi uit en staan ze toch ook wel goed in

Spider-Steve
22-10-2005, 19:41
Ik heb enkele maanden terug 3 van die kastjes gekocht waar zowel dvd's, cd's als VHS inkunnen gekocht in De Aldi.

Heeft iemand die ook gekocht?

Het was wel in België en weet niet als dat ook al in Nederland te koop was.

Steve

Caledonians
23-10-2005, 13:11
Heb afgelopen vrijdag 3 van onderstaande kastjes gekocht. Mn vitrinekast was namelijk vol en moest dus iets anders verzinnen. En aangezien ik niet zoveel ruimte meer heb op mn kamer moest het iets kleins zijn. Heb bij de V&D deze kastjes gevonden:

http://www.100megadistribution.cz/hal3000/products.nsf/v/0D14660E47CE2AE1C1256EDF00553971/$file/maly.jpg

Passen 39 dvd's per kastje in. Heb er zo 3 opelkaar gezet en kan dus weer even vooruit met mn verzameling. Kan nu dus weer 117 dvd's kwijt. Enige nadeel is dat er alleen keepcases inpassen. Maar mn mooie uitgave gaan toch in mn vitrinekast! Het merk is Walvis Products. Het zijn gewoon simpele kastjes...

filmfan01
27-10-2005, 17:12
Het voordeel van het hebben van handige vrienden is dat ze in ruil voor een paar dvd-tjes een mooi kastje kunnen maken. Heb nooit geteld hoeveel er in kunnen maar ik schat rond de 120 dvd's verschillend verpakt.

Ganymede
08-11-2005, 17:13
Ik heb laatst deze kast gekocht bij de Neckermann. Echt een hele goeie kast met erg veel ruimte (300 dvd's). Hij is nu ook nog eens in de aanbieding dus voor degene met te weinig kastruimte is dit de oplossing.
Ik zal later vanavond er ff een foto opzetten van mijn eigen verzameling, dus waar ook deze kast op staat, kun je zien hoe hij er in het echt uitziet, want het plaatje van de Neckermann is ietwat klein.

klik (http://www.neck.nl/produkt/produkte.mb1?mb_f020_id=YJ6VkJ7vnFkzQPjWjja8&fh_url=fh_secondid%3D10327328%26action%3Dsearch%26 fh_eds%3D%25c3%259f%26fh_search_pass%3Dpartial%252 c%2Band%26fh_session%3DYJ6VkJ7vnFkzQPjWjja8%26fh_l ocation%3D%252f%252fnecknl%252fnl_NL%252fcategorie s%253c%257b10069922%257d%26fh_search%3Ddvd%26fh_re fview%3Dsearch&nav_id=10074534&produkt_id=10327328&mb_v301_ch=f4909)

Sander V.
08-11-2005, 17:30
Weet iemand nog een mooie kast van IKEA om DVD's in op te bergen? Ik zie hier wel eens wat types voorbijkomen maar ik vergeet ze steeds weer :?

Jordy van Buel
08-11-2005, 18:09
Ik ben op zoek naar een smalle, lange opbergkast .. iemand suggesties?

Bas de Jong
08-11-2005, 21:35
Weet iemand nog een mooie kast van IKEA om DVD's in op te bergen? Ik zie hier wel eens wat types voorbijkomen maar ik vergeet ze steeds weer :?

Ik zelf heb een type "Billy". Vindt het echt een prima kast voor DVD's (y)

Sander V.
09-11-2005, 09:23
Ik zal eens kijken als ik bij de IKEA ben maar er zijn heel veel soorten Billy's... :wink:

Albie
09-11-2005, 12:05
Ik heb laatst deze kast gekocht bij de Neckermann. Echt een hele goeie kast met erg veel ruimte (300 dvd's). Hij is nu ook nog eens in de aanbieding dus voor degene met te weinig kastruimte is dit de oplossing.
Ik zal later vanavond er ff een foto opzetten van mijn eigen verzameling, dus waar ook deze kast op staat, kun je zien hoe hij er in het echt uitziet, want het plaatje van de Neckermann is ietwat klein.



Welke kast bedoel je? (link werkt bij mij niet) Ik zie alleen cd-kasten waar rond de 150 dvd's in kunnen.

Ganymede
09-11-2005, 14:20
Hmmz, de link werkt idd nie meer, maarja zoals beloofd zou ik zelf ff een foto maken. :)
Dus bij deze, zo kun je hem btw ook beter zien dan op de foto bij de Neckermann.
http://img103.imagevenue.com/loc252/th_176_SANY0032.JPG (http://img103.imagevenue.com/img.php?loc=loc252&image=176_SANY0032.JPG)
Mocht je hem willen opzoeken bij de neckermann, dan moet je naar www.neck.nl gaan en dan als zoekopdracht dvd invoeren. Dan krijg je linksboven in negen gevonden objecten bij "meubelen". Daar klik je dan op en dan kijk je naar degene die in de aanbieding is, staat er wel bij. :wink: Met die andere link gaat het gewoon nie lukken, want die verloopt op den duur. :?

Ronald_VR
10-11-2005, 12:21
Is dat deze kast?

http://img498.imageshack.us/img498/9170/dvdkastneckerman1vq.jpg (http://www.neck.nl/index2.mb1?mb_f020_id=ZbfuSF4Xm2AzQzaPaPQ8&set=url&url=/produkt/produkte.mb1&mb_v301_ch=9aab1)

CD/videotoren
Capaciteit: 420 CD's
v.a. € 59.95

Kunnen maar 176 dvd's in :cry:

Of ist den deze:
http://img385.imageshack.us/img385/4359/dvdkastneckermangroot2zp.jpg (http://imageshack.us)

CD/videoarchief
Met PC prog. Archiv finder
vanaf € 84,96

300 DVD's :!:

Ganymede
11-11-2005, 11:10
Het is de laatste, degene waar dus die 300 dvd's in kunnen.
Hij is nu in de aanbieding zoals je ziet, en ik vind het die 84,96 helemaal waard. Maarja over smaak valt te twisten :wink:

Patrick van Nassau
11-11-2005, 13:02
Mmmm, de beuken versie is dus niet afgeprijsd....
Jammer. Ik wil er graag nog ééntje bestellen voor mn dvd's. De andere zit al vol met m'n cd's.

Ganymede
11-11-2005, 23:22
Ja dat zul je altijd zien, dan prijzen ze die lelijke af, en de mooie is dan voor de gewone prijs. ik heb ook gewoon die 99 euries ervoor neergelegd, maarja dan heb je wel wat zoals je kunt zien..hehe 8)

Spider-Steve
13-11-2005, 17:26
Ik heb 3 kastjes in Aldi en zitten nu eindelijk in elkaar. Enkel het glazen deurtje heb ik niet gemonteerd. Vind het beter zonder dat deurtje!

Nu nog ruimte vrij aan het maken en dan alles verplaatsen van plank naar kastjes en dan zal ik foto's maken en hier eens plaatsen.

Steve

Ramonhal
20-12-2005, 17:48
allemaal leuk en aardig maar heeft iemand ooit nagedacht om de displays die je weleens in de winkel ziet waar de dvd's tentoongesteld staan te vragen. Gratis en helemaal voor niks! Ja, ze zijn van karton, maar stevig en mooi genoeg om al je dvd's te dragen, geloof mij! Ik heb prachtige kasten staan van Spider-man, POTC, Finding Nemo, The incredibles , King Arthur en Robots.

Martin Z.
21-12-2005, 06:31
allemaal leuk en aardig maar heeft iemand ooit nagedacht om de displays die je weleens in de winkel ziet waar de dvd's tentoongesteld staan te vragen. Gratis en helemaal voor niks! Ja, ze zijn van karton, maar stevig en mooi genoeg om al je dvd's te dragen, geloof mij! Ik heb prachtige kasten staan van Spider-man, POTC, Finding Nemo, The incredibles , King Arthur en Robots.

foto's foto's foto's! :)

Ramonhal
21-12-2005, 12:19
allemaal leuk en aardig maar heeft iemand ooit nagedacht om de displays die je weleens in de winkel ziet waar de dvd's tentoongesteld staan te vragen. Gratis en helemaal voor niks! Ja, ze zijn van karton, maar stevig en mooi genoeg om al je dvd's te dragen, geloof mij! Ik heb prachtige kasten staan van Spider-man, POTC, Finding Nemo, The incredibles , King Arthur en Robots.

foto's foto's foto's! :)

Ik ga het proberen... :)

Sander V.
07-01-2006, 14:57
Ik heb pas een Oslo kast bij Karwei gekocht. Ga zometeen ff naar de Blokker kijken voor bordenstandaards :D

bartgrefte
11-03-2006, 23:45
ik heb op het moment zo'n 500 dvd's. Deze liggen verspreid op meerdere plekken.
Maar nu kom ik plek te kort. :P

Weten jullie toevallig een houten meubel van max 1,5m breed (hoogte maakt niet uit) waar ik minstens 800 dvd's (liefst meer) staand in kwijt kan?
Dan heb ik tenminste alles bij elkaar... en wat ruimte over aangezien er dagelijks dvd's bijkomen.

TimDB
12-03-2006, 10:56
Ik heb gewoon dozen waar ik alles in heb zitten.
5 euro per doos bij de Blokker, maar heb ook een kast nodig :)

Dennis Oosterhuis
12-03-2006, 11:47
Ik heb al m'n dvd's in een simpel kastje van de Leen Bakker staan, niet erg groot en mijn collectie is 'em al ontgroeit dus ik ben nu op zoek naar een 'echte' dvd-opberg-kast.

Werner
12-03-2006, 13:49
Billy-kasten van Ikea zijn snel vol. Kijk eens naar het type Bonde, ik heb er wel een paar extra schappen bij gekocht (eigenlijk laten maken), zodat ik 9 ipv 6 schappen met dvd's heb.

bartgrefte
12-03-2006, 19:19
Billy-kasten van Ikea zijn snel vol. Kijk eens naar het type Bonde, ik heb er wel een paar extra schappen bij gekocht (eigenlijk laten maken), zodat ik 9 ipv 6 schappen met dvd's heb.
is er niet een tent waar ik een custom-made kast kan laten maken?

chino
12-03-2006, 19:28
De mijne heb ik hier besteld, http://www.cddvdrek.nl/. Speciaal voor cd's en dvd's. In een kast is ruimte voor ca. 440 dvd's. De kasten zijn van plaatstaal en heel eenvoudig in elkaar te zetten. Groeten Martin

bartgrefte
12-03-2006, 23:55
De mijne heb ik hier besteld, http://www.cddvdrek.nl/. Speciaal voor cd's en dvd's. In een kast is ruimte voor ca. 440 dvd's. De kasten zijn van plaatstaal en heel eenvoudig in elkaar te zetten. Groeten Martin
die heeft helaas geen houten rekken voor zover ik kan zien.

cylam
13-03-2006, 12:11
Ziet er goed uit. Welke versie heb je besteld? Die enkele of 2-zijdige rvs geslepen RVS?

Ik weet niet of je ze al gezien hebt. Zijn ze een beetje stevig? Ik zou niet willen dat ze doorbuigen na verloop van tijd.. :?


De mijne heb ik hier besteld, http://www.cddvdrek.nl/. Speciaal voor cd's en dvd's. In een kast is ruimte voor ca. 440 dvd's. De kasten zijn van plaatstaal en heel eenvoudig in elkaar te zetten. Groeten Martin

chino
13-03-2006, 13:27
Ik heb de gegalvaniseerde versie. De constructie is zeer solide, en doorbuigen van de planken zal niet gebeuren. Ik heb er 2 thuis staan en ben er zeer content mee, beter dan alle opberg systemen die ik tot nu toe heb gezien.

Trilogy
13-03-2006, 17:29
Ik heb de gegalvaniseerde versie. De constructie is zeer solide, en doorbuigen van de planken zal niet gebeuren. Ik heb er 2 thuis staan en ben er zeer content mee, beter dan alle opberg systemen die ik tot nu toe heb gezien.

enige foto's hiervan? :)

Ralph71
14-03-2006, 09:21
Dit (http://www.spectral.nl/site/nl/cddvd/menu.html) blijft toch wel mijn favoriet. Inmiddels 3 torens staan... :)

Pagina 64 type DVD9F (http://www.spectral.nl/site/nl/pdf/nl.pdf)

Ronald_VR
14-03-2006, 15:28
Dit (http://www.spectral.nl/site/nl/cddvd/menu.html) blijft toch wel mijn favoriet. Inmiddels 3 torens staan... :)

Pagina 64 type DVD9F (http://www.spectral.nl/site/nl/pdf/nl.pdf)

Dit is nu eens een adresje om te onthouden :P

johanluijkman
14-03-2006, 16:15
Dit (http://www.spectral.nl/site/nl/cddvd/menu.html) blijft toch wel mijn favoriet. Inmiddels 3 torens staan... :)

Pagina 64 type DVD9F (http://www.spectral.nl/site/nl/pdf/nl.pdf)

Waar is dit te koop, en vooral, wat kost het?

Ralph71
14-03-2006, 16:35
Dit (http://www.spectral.nl/site/nl/cddvd/menu.html) blijft toch wel mijn favoriet. Inmiddels 3 torens staan... :)

Pagina 64 type DVD9F (http://www.spectral.nl/site/nl/pdf/nl.pdf)

Waar is dit te koop, en vooral, wat kost het?

Ik heb ze rechtstreeks bij de importeur besteld in Harderwijk. Contant betalen bij aflevering. Uit mijn hoofd kost het model zo'n 450,- euro (ongeveer 2 jaar geleden, zal de bon wel even erbij zoeken), niet echt goedkoop, maar ze staan prachtig... :)

Edgar Smit
14-03-2006, 16:42
Bij V&D staat ook een leuk rek, voor ik dacht 240 DVD's, kost ongeveer €85,-.

johanluijkman
14-03-2006, 17:34
Dit (http://www.spectral.nl/site/nl/cddvd/menu.html) blijft toch wel mijn favoriet. Inmiddels 3 torens staan... :)

Pagina 64 type DVD9F (http://www.spectral.nl/site/nl/pdf/nl.pdf)

Waar is dit te koop, en vooral, wat kost het?

Ik heb ze rechtstreeks bij de importeur besteld in Harderwijk. Contant betalen bij aflevering. Uit mijn hoofd kost het model zo'n 450,- euro (ongeveer 2 jaar geleden, zal de bon wel even erbij zoeken), niet echt goedkoop, maar ze staan prachtig... :)

En dan heb je het alleen over de DVD-toren? Das flink aan de prijs! Ik wil voor mijn binnenkort aan te schaffen 40" LCD en alle overige apparatuur een meubel aanschaffen en de "Closed"-lijn sprak mij wel aan, maar volgens mij wil ik niet weten wat dit kost..... :cry:

Ralph71
14-03-2006, 18:56
Dit (http://www.spectral.nl/site/nl/cddvd/menu.html) blijft toch wel mijn favoriet. Inmiddels 3 torens staan... :)

Pagina 64 type DVD9F (http://www.spectral.nl/site/nl/pdf/nl.pdf)

Waar is dit te koop, en vooral, wat kost het?

Ik heb ze rechtstreeks bij de importeur besteld in Harderwijk. Contant betalen bij aflevering. Uit mijn hoofd kost het model zo'n 450,- euro (ongeveer 2 jaar geleden, zal de bon wel even erbij zoeken), niet echt goedkoop, maar ze staan prachtig... :)

En dan heb je het alleen over de DVD-toren? Das flink aan de prijs! Ik wil voor mijn binnenkort aan te schaffen 40" LCD en alle overige apparatuur een meubel aanschaffen en de "Closed"-lijn sprak mij wel aan, maar volgens mij wil ik niet weten wat dit kost..... :cry:

Voor het audio-/televisiemeubel moet je inderdaad wel het 3-voudige van het dvd-meubel rekenen, maar dan ziet het er ook bijzonder strak uit. 8)

Je kan natuurlijk altijd even met ze bellen voor prijzen, misschien krijg je wel setkorting.

johanluijkman
15-03-2006, 09:08
Dit (http://www.spectral.nl/site/nl/cddvd/menu.html) blijft toch wel mijn favoriet. Inmiddels 3 torens staan... :)

Pagina 64 type DVD9F (http://www.spectral.nl/site/nl/pdf/nl.pdf)

Waar is dit te koop, en vooral, wat kost het?

Ik heb ze rechtstreeks bij de importeur besteld in Harderwijk. Contant betalen bij aflevering. Uit mijn hoofd kost het model zo'n 450,- euro (ongeveer 2 jaar geleden, zal de bon wel even erbij zoeken), niet echt goedkoop, maar ze staan prachtig... :)

Goed plan, heb je ff een adres of telefoonnummer?

En dan heb je het alleen over de DVD-toren? Das flink aan de prijs! Ik wil voor mijn binnenkort aan te schaffen 40" LCD en alle overige apparatuur een meubel aanschaffen en de "Closed"-lijn sprak mij wel aan, maar volgens mij wil ik niet weten wat dit kost..... :cry:

Voor het audio-/televisiemeubel moet je inderdaad wel het 3-voudige van het dvd-meubel rekenen, maar dan ziet het er ook bijzonder strak uit. 8)

Je kan natuurlijk altijd even met ze bellen voor prijzen, misschien krijg je wel setkorting.

Tijl Kindt
24-04-2006, 17:13
Ik ben op zoek naar een wandplank om dvd's op te zetten die aan de muur kan gehangen worden met zo weinig mogelijk zichtbare ophangingen.
Een beetje zoals het plaatje hieronder. De lengte zou ongeveer 190 cm moeten zijn...

Iemand al iets dergelijks ergens gezien?

Thanks!

http://thequicky.net/pictures/dvdrek.png


PS: Ik zie op internet een BENNO wandplank van Ikea verschijnen op verscheidene sites, maar die is wat tekort en ik kan hem niet eens meer vinden op de website van Ikea :-S.

raymonddeniet
31-08-2006, 20:36
hallo,

ik heb het thread eens doorgelezen omdat ik ook alles opnieuw aan het opbergen ben.

ik heb nu 2 kasten van Ikea (Besta). die zijn voor mij perfekt. alleen heb ik onderin een loze ruimte omdat daar net geen dvd of cd in past staand.

nu is mijn vraag, mogen dvd's en cd's ook plat liggen??

maakt niet uit of het nu wel of geen fraai gezicht is, maar voor mij praktisch.

joostpolletje
31-08-2006, 20:42
Waarom zouden DVD's niet plat mogen liggen?

Smooth-J
31-08-2006, 20:55
Waarom zouden DVD's niet plat mogen liggen?


Dat staat in de 10 geboden van de DVD god :twisted: :twisted:

Ultramorada
31-08-2006, 21:20
hallo,

ik heb het thread eens doorgelezen omdat ik ook alles opnieuw aan het opbergen ben.

ik heb nu 2 kasten van Ikea (Besta). die zijn voor mij perfekt. alleen heb ik onderin een loze ruimte omdat daar net geen dvd of cd in past staand.

nu is mijn vraag, mogen dvd's en cd's ook plat liggen??

maakt niet uit of het nu wel of geen fraai gezicht is, maar voor mij praktisch.
Ik weet niet wat voor Besta kast je precies hebt gekocht, maar volgens mij lijken ze een beetje op de Billy.

Aangezien ik niet weet hoeveel planken je nu hebt, hier ter informatie: in een Billy zonder deuren passen 8 planken met dvds, in eentje met deuren helaas maar 6.

Kan je niet de loze ruimte van onderen naar boven verplaatsen, zodat je op de bovenste plank wat ruimte over hebt? Dan kan je daar bijv merchandise neerzetten of filmboeken ofzo. Of je kan er een inbouwspot in maken en dan zit de lamp niet meteen bovenop je dvds.

En je kan alles natuurlijk plat neerleggen, ik vind het zelf alleen erg onhandig met uit de kast halen en weer terug leggen.

raymonddeniet
01-09-2006, 09:16
Ik heb nl ooit eens gehoord (jaar of wat geleden) dat het voor dvd's niet goed zou zijn om te liggen. Leek mij toen al raar omdat cd-rekken ook liggend zijn. Cd's zijn toch nagenoeg hetzelfde.
maargoed ik hoorde dat en heb dat nooit gedaan. nu komt het eigenlijk zo uit, dus vandaar mijn vraag. maar volgens jullie moet het dus geen enkel probleem zijn??

de rekken die ik heb zijn: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15561&catalogId=10103&storeId=9&productId=76490&langId=-22&categoryId=17060&chosenPartNumber=00102145

de Billy heb ik ook, maar voor in de woonkamer. De Besta heb ik gekocht om wandruimte op te vullen op zolder. andere heb ik niet gezien die rprecies zouden passen. we hebben nl een schuin aflopend dak.

Philippe
01-09-2006, 10:36
Waarom zouden DVD's niet plat mogen liggen?


Dat staat in de 10 geboden van de DVD god :twisted: :twisted:

Klopt inderdaad. :wink: Er bestaat een risico dat de dvd's/cd's dan kromtrekken.

Bjorn S.
01-09-2006, 10:43
Deze stond in de nieuwe brochure van Ikea. Weet iemand of dit wat is?
Mijn huidige kast begint wat vol te zitten :wink:

Ruimte voor 324 cd's of 160 dvd's trouwens.

http://www.ikea.com/PIAimages/63597_PE171281_S4.jpg

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15561&catalogId=10103&storeId=9&productId=76645&langId=-22&categoryId=15963&chosenPartNumber=20086979

Ultramorada
01-09-2006, 11:24
@raymonddeniet
Ah, het is een wandkast. Nou, ik zou ze gewoon neerleggen hoor.

@art-core
Die heb ik laatst gezien en ik vond 'm een beetje gammel en niet echt mooi van binnen, maar ja, smaken kunnen verschillen natuurlijk

Azazel
01-09-2006, 11:58
Klopt inderdaad. :wink: Er bestaat een risico dat de dvd's/cd's dan kromtrekken.

wat een onzin, haha :mrgreen: :bier:

raymonddeniet
01-09-2006, 20:21
bedankt, ik zal ns kijken. mijn minst waardevolle en interessante dvd's maar laten liggen en de rest netjes staand en geordend.

FredKett
04-08-2007, 09:27
Mja, erg leuk al die kasten etc,... zelf ben ik overgestapt op de DJ-koffer.

Maar pas op, mocht je er 1 willen aanschaffen! Koop ze MET de sleeves, want die zijn moeilijk te vinden, en vind je ze, zijn ze duur. En dan wordt goedkoop echt wel duurkoop.

m vr gr
Fred

McReal
04-08-2007, 12:02
Ik heb het gewoon zo gedaan ..

Tv series en "Kinder" dvd,s staan beneden de rest staat boven

Wat ik nieuw gekocht heb staat tijdelijk beneden tot we de dvd gezien hebben dan desgewenst naar boven of in de kast beneden

Let niet op de rommel want we zijn nog bezig :D

Boven :

http://img.photobucket.com/albums/v685/McReal/DSC07660.jpg

Beneden :

http://img.photobucket.com/albums/v685/McReal/DSC07663.jpg

kast beneden is met verlichting erin

Master S
04-08-2007, 21:30
Ik heb nu 2 Besta kasten van Ikea gekocht, deze dus:

http://www.ikea.com/PIAimages/59483_PE165378_S4.jpg

Ze zijn super, ze zijn niet zo diep en perfect voor DVD's (y)

Hugo R
04-08-2007, 22:27
Ik heb een aantal Benno kasten van de Ikea. Verder staan op mijn dvdspelers en op en in mijn kledingkast ook nog dvd's.

Patrick van den Hul
04-08-2007, 23:32
Benno en Billy hier, zoals veel mensen. Misschien in de toekomst nog een keertje zo'n vitrinetje van 40e erbij.

Peter van santbrink
29-08-2007, 14:37
De mijne heb ik hier besteld, http://www.cddvdrek.nl/. Speciaal voor cd's en dvd's. In een kast is ruimte voor ca. 440 dvd's. De kasten zijn van plaatstaal en heel eenvoudig in elkaar te zetten. Groeten Martin

Ben ook op zoek naar dvd rekken en dit lijkt me wel wat, alleen vroeg ik me af hoe stabiel zo'n rek voor 500 dvd's is; heb thuis vloerbedekking en volgens mij zit er geen inkeping in i.v.m. de plint (maar die zou ik natuurlijk kunnen verwijderen); kun je 'm evt makkelijk aan de muur bevestigen ?

Pieter V
12-06-2008, 12:30
Wil toch nog even kwijt, dat die Billy's van de Ikea echt dikke afzetterij is.

Was namelijk eerst van plan, om twee Billy's te nemen, kleur berken:

Breedte: 80 cm
Diepte: 28 cm
Hoogte: 202 cm

Kosten plaatje:

Witte variant = 35 euro p.s.
Berken = 69 euro p.s.

Daarbij krijg je zes planken, in één kast. Maar sowieso wou ik nog 4 extra planken erbij kopen. (2 voor elke kast) Vond dat er anders te veel ruimte overbleef.

Kosten, losse plankjes:

Wit = 11 euro
Berken = 13 euro

2 kasten (berken) maakt 69 x 2 = 138 euro
4 losse plankjes (berken) maakt 13 x 4 = 52 euro
-------------------------------------------------------------------------+
190 euro

Kosten plaatje wit:

35 x 2 = 70 + 11 x 4 = 44 maakt weer 114 euro.

Afzetterij tot en met. Een dooie kast van 190 euro, waar je ver niks mee doet, en wat DVD's in bergt.

Die Billy's komen er bij mij niet in. :)

Dennis Vansant
12-06-2008, 12:38
En dan ook nog een schroefje over?

Neil
12-06-2008, 14:33
Ik heb ook 1 Billy kast staan, speciaal voor de giftsets en mooie uitgaves.
Op een gegeven moment had ik ruimtegebrek, dus kon wel een extra plankje gebruiken. En om nou 13 euro voor een extra plank te betalen, terwijl de hele kast maar 35 euro (incl 5 planken) kost :nono: Dus heb ik maar een hele extra kast gekocht, en daar een plank uit gepakt voor m'n staande kast. De rest laat ik gewoon in de verpakking liggen totdat ik op mezelf ga wonen, en ruimte heb voor 2 billys naast elkaar.

Voor de keepcases heb ik 2 rekken van Wehkamp.
Het is een 3 delige serie, en ik heb momenteel de grootste en de middelste.
Kosten respectievelijk € 159,99 en € 119,99.

http://productimages.wehkamp.nl/is/image/Wehkamp/?src=Wehkamp%2F541033_eb_0001&$2007productdetail$

StephanG
18-06-2008, 22:04
Beste DVD-liefhebbers,

Ik ben op zoek naar een kast die ik tot op heden nog niet heb kunnen vinden, ik heb er persoonlijk een hekel aan om me hoofd schuin te houden als ik DVD's aan het uitzoeken ben, dus ik ben op zoek naar een kast waarin ALLE Dvd's vlak kunnen liggen.

Het allerliefst een heel rek met een plaatje per DVD maar per meer op een plaatje is ook geen probleem. De idiale maat zou zijn een vakverdeling van ca. 22 cm breed per verticale plaat en ca. 17 cm hoog of eventueel variabel in te stellen hoogteplaten.

Weet een van jullie of dit soort kasten verkrijgbaar zijn, en zo ja ook waar?

Alvast erg bedankt.


Edit 22/6:
Ik heb mijn probleem opgelost door 10 kleine kastjes te kopen bij de IKEA en deze op te hangen aan mijn muur, werkt uitstekend. Dit zijn de kastjes:

http://i91.twenga.com/9/tp/80/65/96208065vb.png

Richard B.
28-04-2011, 16:25
Tip! Ik was lange tijd op zoek naar een handig opbergbox-systeem voor het bewaren van dvd's die ik minder vaak bekijk, en die heb ik nu eindelijk gevonden. Het gaat om dit type van Kwantum (http://www.kwantum.nl/opbergartikelen/opbergboxen/kunststof/0943223). Het mooie aan dit type is dat ie lekker recht is en dat je er precies 3 rijen dvd's in kwijt kan. In totaal passen er 63 dvd's staand in en dan kun je er nog ongeveer 12 liggend bovenop in kwijt. Al met al dus iets van 75 dvd's in een lekker compacte box. Hij is ook goed af te sluiten en stapelt heel prettig. De prijs is wel wat hoger dan die van vergelijkbare opbergboxen (11,99) maar omdat het zo'n fijne oplossing is heb ik dat er graag voor over. (y)

leslcor
30-04-2011, 12:27
k heb destijds vruchteloos naar goede cd kasten gezocht voor mijn petekindje...heb dan maar gezegd dat ze zelf eens moesten uitkijken maar ook zij vonden niet hetgeen ze zochten...totdat ik op een gegeven moment een aanbieding van de aldi zag...niet alleen was het precies hetgeen ze zocht (zowel geschikt voor dvd's als cd's) maar het was ook nog goedkoop (waardoor ik er direct 2 kocht voor haar)
ik denk dat het zo'n model als dit was:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:Oz-ACghn6oAJ:www.2dehands.be/huis-meubelen/overige-huis-meubelen/cd-rekken/cd-rek-88547244.html+aldi+cd+rek&cd=20&hl=nl&ct=clnk&gl=be&source=www.google.be