PDA

Bekijk de volledige versie : Problemen met "Van God Los"



Liquid Bass
08-11-2003, 22:44
Op de hoes staat dat de film voorzien is van Nederlandse ondertiteling, terwijl ik alleen Engelse subs aantrof op de schijf (wat weer niet op de hoes vermeld staat).
Wel jammer voor diegenen die het Limburgse accent slecht verstaan, zoals ikzelf, hoewel ik met Engels weer geen probleem heb.

En volgens mij klonken de DD 5.1 en de DTS 5.1 soundtracks bijna identiek op m'n HT.

Daarnaast geeft de hoes ook nog aan dat de film "ca. 90 minuten" duurt, terwijl de film op de DVD zelf -exclusief endcredits- slechts 1 uur en negentien minuten duurt. Daarbovenop zijn er geen extra's, zelfs geen trailers, wel een drietal 'aanraders' voor andere films.

Erg jammer allemaal en een gemiste kans voor één van de beste Nederlandse films van de laatste tijd, zijn er wellicht nog anderen die zich een (beetje) bekocht voelen na aanschaf van deze DVD?

Dr_evil
09-11-2003, 00:10
Sja,... Als het goed is gaat er wel een belletje rinkelen als je RCV op de hoes ziet staan...

Toch :?

Vrees nu dan ook al voor Kill Bill... Maar das weer een andere discussie :)

BaSsDruM
09-11-2003, 01:14
Nederlandse ondertitels bedoelen ze denk ik die paar zinnetjes mee die onder in beeld staan als die turkse koffieshophouder aan het praten is in het turks.

Erger vind ik de beeldkwaliteit, dat het beeld een grove korrel heeft zal vast de bedoeling van de regisseur zijn geweest, maar je ziet zo nu en dan gewoon vuiltjes over het beeld zwerven! Erg slordig!

Jaap22
09-11-2003, 09:38
Ik heb de film gisteren gekeken en als rasechte Groninger kon ik dat Limburgs accentje toch prima verstaan.

Liquid Bass
09-11-2003, 10:08
De beeldkwaliteit was inderdaad verre van perfect, maar dat was wel één van de laatste dingen waar ik over viel; het was min of meer een toegevoegd element aan de film, waarmee het de geloofwaardigheid ten goede kwam, maar inderdaad, die vuiltjes in beeld hadden daar zeker niets te zoeken.


Nederlandse ondertitels bedoelen ze denk ik die paar zinnetjes mee die onder in beeld staan als die turkse koffieshophouder aan het praten is in het turks.

Da's dan erg inderdaad misleidend als het zo 'blatantly' op de hoes vermeld staat, maar ik moet dus sowieso uitkijken met DVD's die RCV uitbrengt? :cry:

Ludo Keeris
09-11-2003, 10:27
KNIP maar ik moet dus sowieso uitkijken met DVD's die RCV uitbrengt? :cry:

Er zijn al heel wat woorden vuilgemaakt aan RCV op dit forum. Maar het klopt wel een beetje dat DVD's van RCV niet overlopen van extra's en zo. Maar qua beeldkwaliteit zijn ze toch een stuk beter dan een paar jaar geleden. Van God Los heeft in ieder geval wel DD 5.1 en een DTS track met 16x9 anamorphic beeld (1.72:1). 't is alleen wel jammer dat het dan zo 'vies' is en niet netjes schoongemaakt. Ik ga vandaag denk ik deze film kijken en dan kan ik het zelf ook zien...

Christiaan Sauer
09-11-2003, 11:39
persoonlijk heb ik praktisch niets van RCV (gewoon puur toeval) maar wat ik van een aantal mensen hoor is dat RCV zijn leven toch begint te verbeteren. Beter beeld, betere extra's, (veel) mooiere verpakkingen. Dan is het wel weer bijzonder jammer dat ze hier weer terug zouden vallen in hun oude patroon?

Dr_evil
09-11-2003, 12:38
Ik heb alleen Austin Powers 2 van RCV, en das een hele behoorlijke release...

Maar ze geven ook erg veel rommel uit hoor,..

Zo kan ik mij uit het blote hoofd geen hoes voor de geest halen die verschilt van hun reguliere... ?

Edwin V
09-11-2003, 14:12
Wel een beetje lastig te verstaan wat ze af en toe zeggen in 't Limburgs. Op de TV wordt minder afwijkend Nederlands al ondertiteld.
Maar het is wel te doen.

Frank
09-11-2003, 15:35
persoonlijk heb ik praktisch niets van RCV (gewoon puur toeval) maar wat ik van een aantal mensen hoor is dat RCV zijn leven toch begint te verbeteren. Beter beeld, betere extra's, (veel) mooiere verpakkingen. Dan is het wel weer bijzonder jammer dat ze hier weer terug zouden vallen in hun oude patroon?

Er zijn meerdere distributeurs die terugvallen in hun oude patroon. Universal heeft afgelopen week nog twee DVD's uitgebracht (Carlito's Way SE en Monty Python: The Meaning of Life SE) met een Franstalige DTS-track en Buena Vista onlangs nog met bijvoorbeeld Peter en de Draak (voor de derde keer exact dezelfde versie uitbrengen op DVD, terwijl er in andere landen een nieuwere versie met extra's verkrijgbaar is). Dit gebeurd dus niet alleen met RCV.

pavko
09-11-2003, 22:26
Vrees nu dan ook al voor Kill Bill... Maar das weer een andere discussie :)


Ik ook, maar net als met films als Jackie Brown en pulp Fiction ga ik dat oplossen door de Limited Edition uit de USA te laten verschepen.... Ik wacht bij Kill Bill sowieso op de box met deel 1 & 2 samen.

mjik83
10-11-2003, 23:15
Ik ook, maar net als met films als Jackie Brown

Heej Pavko, heb even een vraagje, is die Jackie Brown Limited Edition met nl subs? Ik heb vandaag m'n dvd regiovrij gemaakt en heb dus die versie van RCV maar die is ***. Is die Amerikaanse versie nog wel te krijgen?

Groeten Machiel

Alex van den Berg
11-11-2003, 00:03
Ik ook, maar net als met films als Jackie BrownHeej Pavko, heb even een vraagje, is die Jackie Brown <knip> Fout! Misschien dat je Pavko beter even een PM'tje kunt sturen? ;)
Da's dus hartstikke off-topic in deze thread die niet over RCV maar over Problemen met Van God Los gaat! :nono:

Sander Dubbeldam
11-11-2003, 12:33
meen me te herinneren dat de huur versie wel nl subs had :?

Albert Kostwinder
18-11-2003, 09:33
meen me te herinneren dat de huur versie wel nl subs had :?

Ja, de huur versie heeft wel nederlandse subs maar enkel om het turks te vertalen en niet de hele film... 8)