PDA

Bekijk de volledige versie : Ergernis! Trailers op dvd



Reinbo
09-11-2003, 08:46
De laatste tijd blijkt er een vervelende gewoonte te zijn overgewaaid van VHS naar DVD. Er staat 'verplichte' Trailers op de dvd. Zowel bij deLion King als bij X2 staan er trailers op de dvd die je te zien krijgt als je de dvd er in stopt. Je moet ze dan ffwd of skippen om ze niet te kijken. Nog even en zelfs dat kan niet meer en dan moet je ze verplicht uitzitten.

Wie ergert zich daar ook zo aan.

PJ van der Holst
09-11-2003, 08:57
Op mijn X2 staan geen trailers hoor voor de film begint..

Maar ik ben het met je eens dat het erg irritant is, Stir Of Echoes heeft ook zoiets....

Pietse
09-11-2003, 09:10
Ik vind het wel prima, ze moeten we te skippen zijn

BreezeR
09-11-2003, 09:12
De schippers van de kameleon heeft ook van die trailers.

Erg irritant is dat, wanneer ik trailers wil zien kijk ik wel bij de extra's.

starbuck
09-11-2003, 09:23
Geen enkele moeite mee, zolang ze nog te skippen zijn.

Ik erger me meer aan die belachelijke clip en muziekje van de leeftijdsaanduiding.

Rob Technoid
09-11-2003, 09:42
Ik erger me zelfs aan de melding dat de film niet gekopieerd mag worden. Gelukkig kan ik met stop - menu dat hele gedoe omzeilen op mijn speler. Maar meer ontopic: trailers horen bij de extra's (hmm nou ja...) en niet voor de film. Op mijn R1 Jesus Christ Superstar moet ik bijvoorbeeld verplicht een promo filmpje van Universal uitzitten, daar heb ik echt hekel aan...

Pat
09-11-2003, 10:05
Ook ik erger me blauw aan al die, soms niet te skippen, brol voor de film. DD, DTS of THX intro's en een copyright waarschuwing... OK, zolang ze maar optioneel kunnen worden overgeslagen maar die promotionele trailertjes die hangen me echt de keel uit, te skippen of niet.

Jaded
09-11-2003, 10:16
Steek de dvd in de speler en druk op play.

Vervolgens kan je rustig je versterker, tv en of andere apparaten aanzetten. Indien deze al aanstaan, zie hieronder.

Ga eens naar de keuken wat chips, drinken, vriend/vriendin de ketting uitdoen, ... halen

Leeg uw blaas op een medisch verantwoorde wijze.

Tegen dat je terugbent zijn alle trailers, logo's en consoorten afgelopen en kan je gewoon de film/documentaire/... starten.

;)

edewolf
09-11-2003, 10:39
...DD, DTS of THX intro's ...

Die mogen er van mij wel blijven hoor! Lekker begin van een film, vooral als je met vrienden kijkt en je HT staat lekker hard! Alleen moeten ze dan die copyright mededeling -soms daarna- wel verwijderen!

Christiaan Sauer
09-11-2003, 11:16
De DD/DTS/THX/Etc trailers mogen ze er juist VEEL meer op plaatsen van mij. Persoonlijk vind ik het hele mooie trailers. Vooral de nieuwere THXtrailers zijn vaak erg gaaf om te kijken, en vooral te horen :D.
Maar de filmtrailers? Tja, liever bij de extra's, maa als ze van voren moeten bij de film dan ook liever te skippen. Maar ik kan me er eerlijk gezegd niet kapot aan ergeren als ik even moet wachten. Disney is er overigens toch ook om bekend dat ze dit doen? Niet te skippn trailers van hun films van te voren?

madelon
09-11-2003, 11:51
of je drukt gewoon op menu dan slaat hij de trailers over!!!!!!!

chimera01
09-11-2003, 11:58
Kom op zeg ik vind vaak de trailers best leuk en als ik er geen zin in heb zap ik ze door. Ik vind het best dat de producent reclame maakt voor zijn andere produkten, als ie het niet deed zou ik het pas dom vinden. Goede marketing scheelt een boel omzet.

Pat
09-11-2003, 12:11
...DD, DTS of THX intro's ...
Die mogen er van mij wel blijven hoor! Lekker begin van een film, vooral als je met vrienden kijkt en je HT staat lekker hard! Alleen moeten ze dan die copyright mededeling -soms daarna- wel verwijderen!
Ik vind deze ook best leuk - vooral de THX trailers - maar ik vind niettemin dat ze te skippen moeten zijn.


of je drukt gewoon op menu dan slaat hij de trailers over!!!!!!!
*Meestal* lukt dat, maar ik heb DVD's die ook die mogelijkheid blokkeren.

Oudgebruiker3
09-11-2003, 14:49
Ik vind DTS-, DD- en THX-intro's eigenlijk wel gaaf :) Vooral als ik er meerdere mensen 'n film bij me komen kijken.
De trailers heb ik zelf ook liever bij de extra's, maar Jaded's oplossing is ook wel een goeie ;)

kruspe
09-11-2003, 16:08
ik vind het allemaal vrij irritant!!!
Die trailers zetten ze maar gewoon als extra's op de DVD.
De THX en DTS trailers zijn inderdaad wel leuk!!

Elessar
09-11-2003, 16:09
Zelfde mening.

JohnDoe
09-11-2003, 19:40
Ik erger me meer aan die belachelijke clip en muziekje van de leeftijdsaanduiding

Jaaaa, heel erg irritant dat! En dat blauwe scherm waarop te lezen valt dat de film alleen in huiselijke kring enz. bekeken mag worden dan? Nog irritanter vind ik die...

Richard B.
09-11-2003, 20:03
Ik ben juist VOOR trailers bij het begin van de dvd!! :D

Frougah in de tijd van video hoorde dit juist helemaal bij de beleving van het bekijken van een film thuis. Eerst een hele rits trailers van derderangsfilms waardoor je de tijd had om na het aanzetten van de band nog ff wat lekkers uit de keuken te snaaien, en dan vervolgens lekker van de film zelf genieten. Prima dus!

Ik ben in ieder geval blij dat dit soort dingen weer terug komen (ik zag het ook al op de dvd van Spirited Away) want het brengt een hele hoop nostalgische gevoelens in me los.

Richard68
09-11-2003, 20:25
Erg irritant, net als die kopieerwaarschuwing vooraf. Ik koop een DVD om de film en niet om de bijbehorende trailers.

Gelukkig zijn nog wel te skippen.

Reinbo
09-11-2003, 21:30
Ik ben juist VOOR trailers bij het begin van de dvd!! :D

Frougah in de tijd van video hoorde dit juist helemaal bij de beleving van het bekijken van een film thuis. Eerst een hele rits trailers van derderangsfilms waardoor je de tijd had om na het aanzetten van de band nog ff wat lekkers uit de keuken te snaaien, en dan vervolgens lekker van de film zelf genieten. Prima dus!

Ik ben in ieder geval blij dat dit soort dingen weer terug komen (ik zag het ook al op de dvd van Spirited Away) want het brengt een hele hoop nostalgische gevoelens in me los.

Nog meer nostalgische tips, Koop de pan & scan full screen versie, draai de kleur weg en zet het geluid op mono! :twisted:

Richard B.
09-11-2003, 22:00
Ik ben juist VOOR trailers bij het begin van de dvd!! :D

Frougah in de tijd van video hoorde dit juist helemaal bij de beleving van het bekijken van een film thuis. Eerst een hele rits trailers van derderangsfilms waardoor je de tijd had om na het aanzetten van de band nog ff wat lekkers uit de keuken te snaaien, en dan vervolgens lekker van de film zelf genieten. Prima dus!

Ik ben in ieder geval blij dat dit soort dingen weer terug komen (ik zag het ook al op de dvd van Spirited Away) want het brengt een hele hoop nostalgische gevoelens in me los.

Nog meer nostalgische tips, Koop de pan & scan full screen versie, draai de kleur weg en zet het geluid op mono! :twisted:
LOL! :D

Nouuuwwww.. teveel nostalgie is ook niet goed natuurlijk.

Pat
09-11-2003, 22:42
Erg irritant, net als die kopieerwaarschuwing vooraf. Ik koop een DVD om de film en niet om de bijbehorende trailers.
Inderdaad. Bij een huurvideo'tje kan ik het nog begrijpen maar als ik ergens €30 voor neertel, hoef ik niet nog die extra reclame. De kopieerwaarschuwing is waarschijnlijk onvermijdelijk maar zou *altijd* te skippen moeten zijn. Ik weet naderhand wel dat DVD's niet gekopieerd mogen worden. ;)

Mike Philippens
09-11-2003, 22:44
Frougah in de tijd van video hoorde dit juist helemaal bij de beleving van het bekijken van een film thuis.
De juiste spelling is "vroegâh". :wink:

Pat
09-11-2003, 22:44
Frougah in de tijd van video hoorde dit juist helemaal bij de beleving van het bekijken van een film thuis. Eerst een hele rits trailers van derderangsfilms waardoor je de tijd had om na het aanzetten van de band nog ff wat lekkers uit de keuken te snaaien, en dan vervolgens lekker van de film zelf genieten.
Ik zal die zooi wel uit de keuken halen *voor*dat ik begin te kijken. ;)

Martin Zuidervliet
10-11-2003, 08:00
Ideaal zou zijn dat wanneer je op 'Play' drukt de hoofdfilm gelijk zou beginnen.

Mark Knoop
10-11-2003, 16:12
Ik vind die trailers eigenlijk gewoon erg leuk! Vind het in de bios ook altijd leuk!

Patrick Deckard
10-11-2003, 16:20
Ik erger me meer aan die belachelijke clip en muziekje van de leeftijdsaanduiding.

Je bedoelt dat kassa-geluidje?... ja, erg is dat!

Tristan van der Wal
10-11-2003, 17:11
Ik heb op zich geen problemen met een kleine introductie/trailer. Maar het moet toch niet langer dan een minuut duren of het moet te skippen zijn.

Maar ik heb nog nooit een trailer aan het begin gehad van een film, wel bij de extra's.

Lex v/d Moolen
10-11-2003, 17:30
Bij de meeste DVD's kan je toch wel met "menu" of "title" naar het hoofdmenu skippen. Als dat niet kan vind ik dat ook zeer irritant.
Er is er eentje, ik weet niet welke, waar die "verboden te verhuren e.d" boodschap in 10 verschillende talen vertoond wordt voor de film. Dat is echt irritant.

Aan de andere kant: Waar maken we ons eigenlijk druk om ? :roll:

Marc Raps
10-11-2003, 18:28
Meestal zijn ze wel te skippen, maar op The Black Adder krijg je wel allemaal rotzooi waar je niet omheen kunt: WB logo, BBC logo, Anti-kopie waarschuwing, Anti-kopie waarschuwing in het Frans (!). Erg irritant. Maar ja, dan ga ik inderdaad ook vaak gewoon wat te drinken pakken.
Maar het is natuurlijk wel vervelend als je klaar gaat zitten voor een lekkere nieuwe DVD, je hebt al je chips/nootjes/popcorn/drank klaar staan, je zit vol spanning en met een lege blaas te wachten, je drukt op "Play Movie" en je krijgt eerst nog 3 keer "Binnenkort Op Video en DVD..." Blah.

- Marc

Johan van den D.
10-11-2003, 19:48
Nog even en zelfs dat kan niet meer en dan moet je ze verplicht uitzitten.

Ik vind het juist wel leuk dat die dingen erop staan.
Maar het moet zeker geen "verplichting" worden om die dingen te bekijken.
De eerste keer is leuk om te bekijken maar de tweede keer al niet meer.
Voordeel ervan is wel dat in de tijd van die trailers mijn CRT vast kan opwarmen zodat wanneer de film zelf begint het beeld al lekker scherp is en juist van kleur en dergelijke.
:wink: