PDA

Bekijk de volledige versie : Dav-s500



eatmyshorts
21-11-2001, 21:49
Beste Sound & Vision Freakz

Ik zit met een kleinos problemo!!!

Ik ben totaal nieuw wat 5.1 geluid aangaat enzo. Ik weet wel wat het inhoud enzo maar thuis doe ik het nog op mijn kamer met een mono geluid tv. Heer gaat dus snel verandering in komen hoop ik.

Ik heb een budget van ongeveer 1500 gulden.
Ik wil dus graag een dvd speler avec 5.1 geluid graag ook dts erbij.
Nu zag ik van Sony een mooi setje, namelijk de DAV-S500

Deze heeft egt alles wat ik wil hebben, zelfs een cd speler en fm tuner en dat komt goed uit want die MYFIRSTSONY van mij is ondertussen ook wel aan vervanging toe.

Nu vroeg ik me af is dit een leuk beginnerssetje, met een leuke prijs/kwaliteitverhouding?


Let op ik ben zo nieuw dat ik bijvoorbeeld niet zo'n type ben die zegt joh wat heb je met de 11KHz gedaan? Die klinkt voor geen meter joh !!!!!

Dus het is egt voor een NeWBie,

Thanks

Tijntje
21-11-2001, 23:08
Zeker leuk om mee te beginnen en voor op een kamer ruim voldoende mijns inziens.

Ik had toen ik thuis woonde een cyberhome, een cheape samsung tv, een pioneer versterker+magnat surrond systeempje met sub (die laatste 2 heb ik nu nog). Nu ik op mezelf woon en dus die surround set in de huiskamer heb merk ik pas wat ik heb gemist al die tijd. Mijn hemel wat een geluid om me heen! Op dat kamertje bij m'n ouders kwam dat nog niet eens voor de helft tot z'n recht.

Wat ik hiermee wil zeggen is dus dat je eigenlijk helemaal niet zoveel nodig hebt voor op een kamer. Dat setje dat je op 't oog hebt lijkt me prima ;)

M.V.G.

Patrick vdB
21-11-2001, 23:21
Alhoewel ik eerlijk moet bekennen dat ik deze set inmiddels alweer heb ingeruild zal ik toch zeker de laatste zijn die zegt dat zo'n all-in-one setje niks is. Zeker wanneer het budget beperkt is, de luisterruimte niet al te groot wordt en je verder niet echt al te kritisch bent wat betreft geluidskwaliteit is deze sony set een aanrader;)

Houd er echter wel rekening mee dat deze set een passieve subwoofer heeft en dat íe niet cd-r compatibel is. Ook andere merken zoals jvc hebben zulkse setjes in hun programma staan dus ga gewoon eens een keer kijken en luisteren en kies die waarvan je de klankkleur het beste bevalt.

Malle_eppy
21-11-2001, 23:33
als ik jou was een totaale set wil aanschaffen zou ik een van de sets van pioneer nemen nsdv 55 77 of 88 zijn goed qua geluis en opties en zeker beter dan de sony, ook zijn ze beter regvrij te maken dus goekoper. verder is een totale set voor op een slaapkamer helemaal niet verkeerd. al wordt er hier nog wel eens minderwaardig over gedaan. Je hebt hier dan ook te maken met echte freaks van 40+. een totaal set is goed om te beginnen en om te kijken of je wel genoeg geintresseerd bent in het film kijken, blijkt uiteindelijk van niet dan heb je altijd nog een prima cd speler tuner en versterker voor je tv in huis.

nsdv88
http://www.pioneer-eur.com/products/home/ns-17en.htm

nsdv77
http://www.pioneer-eur.com/products/home/ns-18en.htm

nsdv55
http://www.pioneer-eur.com/products/home/ns-13en.htm

deze laatste is niet nieuw zoals erbij staat en ook het goedkoopst ik heb hem zelf en ik ben voor mijn situatie (slaapkamer) erg tevreden(ik hoor m'n ouders nogal klagen over de bas dreunen waar ze helemaal para van worden)

het enige nadeel is dat ie voor normaale audio iets te vlak klinkt zeker toen ik de set in eerste instantie niet goed had opgesteld.
zorg wel dat je de set goed opstelt dit komt echt heel precies!!
nsdv55 kost op het moment net iets minder dan 2000,- en dat is ie echt waard!!

succes!

eatmyshorts
22-11-2001, 16:44
Je hebt hier dan ook te maken met echte freaks van 40+.

Ja precies, 40+, ik ben zelf 17 man, ik heb het niet zo breed.

Trouwens allemaal bedankt voor jullie reply's.

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik koop zo'n ding toch pas in Januari(ben nu blut, en kerst komt er ook nog aan(dvd's vragen)) Maar ik weet nu in welke richting ik ongeveer moet zoeken.

PM
22-11-2001, 16:57
ehh... ik ben dan een uitzondering....
Ik ben 23... en houd ook helemaal niet zo van die kleine speakertjes... ik heb in veel winkels naar verschillende setjes geluisterd... maar zet je de sub uit dan klinkt t nergens naar.. dat zegt toch iets over t geluid wat eruit komt niet...?

Maar ehh... het is wel een leuk setje om op je slaapkamer lekker dvd's te kijken hoor!! Je kan niet allemaal meteen met een set van 5000+ beginnen...en t neemt allemaal lekker weinig ruimte in, t'is makkelijk om je speakers op de juiste plekken te zetten / hangen etc.etc..

Ik denk dat je een goede koop doet met zo'n setje..

Léon Bolweg
22-11-2001, 17:07
De DAVS500 van sony kan WEL cd-r afdraaien (dit in tegenstelling tot de DAVS300). De pioneer setjes NSDV77 en NSDV88 kunnen daarbij ook mp3's afspelen, maar daar betaal je dan ook wat meer voor. Mijn advies is voor de sony te gaan, aangezien je nog geen ervaring ermee hebt is deze het beste in gebruikersgemak.....

eatmyshorts
22-11-2001, 17:23
Ik ben er redlijk uit!!!

Ik ga gewoon voor de Sony. Althans op dit moment.

Maar ik koop hem pas in Januari. Zal die dan nog makkelijk te verkrijgen zijn? En de prijs daalt die nog iets denken jullie???

He bedankt allemaal!!!

Léon Bolweg
22-11-2001, 18:33
GOEDE KEUZE!!!!!!!! en ja, natuurlijk daalt de prijs nog, maar het is wel hopen dat ie dan nog te leveren is i.v.m kerstdrukte rond deze set

eatmyshorts
22-11-2001, 22:40
Zijn die ding zo snel uitverkocht dan?
Dat bestellen ze dan toch wel weer bij lijkt mij, of zie ik dat verkeerd???

Ronald Ridderhof
22-11-2001, 22:51
Ik ben er redlijk uit!!!

Ik ga gewoon voor de Sony. Althans op dit moment.

Maar ik koop hem pas in Januari. Zal die dan nog makkelijk te verkrijgen zijn? En de prijs daalt die nog iets denken jullie???

He bedankt allemaal!!!

Als je em toch in januari koopt wacht dan ff tot februari want dan zal sony weer met nieuwe komen, die dav 500 en 800 is slechts een voorproefje, ik werk in een winkel en heb het al eerder meegemaakt, sony komt altijd in februari met de klappers.
Wat dat is dat weet ik natuurlijk nog niet, maar de ervaring leert.

De prijs zal zeker iets dalen, maar niet veel, ik denk dat in februari zo'n 1600 gaat kosten.

eatmyshorts
22-11-2001, 22:58
De prijs zal zeker iets dalen, maar niet veel, ik denk dat in februari zo'n 1600 gaat kosten.

1600 die dav s500 kan ik nou al voor 1450 pietermannen krijgen man, ben je gek ofzo, en die klappers ben ik niet in geiinteresseerd, het is mijn eerste set en nog voor op mijn slaapkamer ook!!!

nielsw
22-11-2001, 23:10
Het is inderdaad mischien wel verstandig om tot zo'n beetje eind januari te wachten, aangezien veel zaken hun balans moeten opmakn en dan weer zo'n "magazijn leegverkoop actie hebben";)

eatmyshorts
25-11-2001, 19:08
Owja nog een klein vraagje:

Bij die set zitten geen pilaren of wat dan ook.
Maar omdat ik de speakers nergens aan op kan hangen, en ik ze ook wel eens mijn kamer in wil richten zodra ik muziek luister, zou ik de speakers graag op pilaren willen hebben.

Zijn deze los te koop?
Wat koste ze?

Of zou ik ze ook zelf kunnen maken ofzo of een ander alternatief?

Léon Bolweg
25-11-2001, 21:00
Als je er pilaren bij wilt hebben dan moet je de DavS800 kopen. Die is met vier pilaren. Deze set heeft ook meer vermogen nml 5 x 50 watt en 100 watt subwoofer.
De prijs is tegen de 3000,- (gelukkig gulden)
kijk anders even op www.sony.nl

Ronald Ridderhof
25-11-2001, 22:59
Owja nog een klein vraagje:

Bij die set zitten geen pilaren of wat dan ook.
Maar omdat ik de speakers nergens aan op kan hangen, en ik ze ook wel eens mijn kamer in wil richten zodra ik muziek luister, zou ik de speakers graag op pilaren willen hebben.

Zijn deze los te koop?
Wat koste ze?

Of zou ik ze ook zelf kunnen maken ofzo of een ander alternatief?

Er zijn pilaren voor de dav 500 te koopt en ze kosten zo'n 230,- per paar. Het zijn alluminium buizen met een gietijzeren voet en is hol waardoor je je luidspreker draad heen kan voeren. De pilaren kunen tevens in hoogte worden versteld.

Sander Dubbeldam
25-11-2001, 23:54
ik weet dat er een jvc th-a 5 binnenkort uit gaat komen en die ook rond de prijs van 1500,- ging liggen naar mijn weten en die ook mp3 kon afspelen voor de geinteresseerde, maar die dav s 500 is ook een leuk setje hoor.

groetjes,

sander

Sander Dubbeldam
25-11-2001, 23:56
Er zijn pilaren voor de dav 500 te koopt en ze kosten zo'n 230,- per paar. Het zijn alluminium buizen met een gietijzeren voet en is hol waardoor je je luidspreker draad heen kan voeren. De pilaren kunen tevens in hoogte worden versteld.


Goed oplossing kan ook vogel steunen zijn misschien minder mooi maar wel 200 piek per 2 goedkoper!

Tristan
26-11-2001, 01:31
......de luisterruimte niet al te groot wordt en je verder niet echt al te kritisch bent wat betreft geluidskwaliteit is deze sony set een aanrader;)

Houd er echter wel rekening mee dat deze set een passieve subwoofer heeft en dat íe niet cd-r compatibel is. .....

De dav-s500 is voor een slaapkamer een aanrader....ben ik totaal mee eens. De subwoofer is 'helaas' passief, ben ik ook mee eens....

Maar de dav-s500 is zeker WEL cdr compatibel. Alleen de dav-s300 niet. Kreeg een paar stukjes muziek te luisteren in de winkel. Was mooi geluid en van cdrs ook nog ;)

Bovendien niet te vergeten super-audio cd compatibel! (futureproof dus).

PM
26-11-2001, 09:17
Bovendien niet te vergeten super-audio cd compatibel! (futureproof dus).

Ehmmm.. Tristan... what about dvd-audio???
Toch niet helemaal future proof :p

Tristan
26-11-2001, 14:03
Ehmmm.. Tristan... what about dvd-audio???
Toch niet helemaal future proof :p

Haha, tsja.....'je kan niet alles hebben' he.....

jh jansen
26-11-2001, 14:21
Bij IKEA heb je voor Fl. 30,- een setje pilaren (speakerstandaards), leverbaar in hoogten van 40 en 90 cm.

Hou je nog geld over voor wat DVD's