PDA

Bekijk de volledige versie : Harry Potter



Wurzel
21-11-2001, 22:15
Hoe lang duurt het ongeveer voordat een film als Harry Potter en de steen der wijzen na in de bios te hebben gedraait op DVD uitkomt.
Is daar een vaste periode voor?

Hopelijk niet te lang.

Marco
22-11-2001, 03:06
Normaal 6 maanden (denk ik). Maar het wil nog wel eens verschillen. Vooral m.b.t. filmmaatschappijen en hun rental beleid (denk aan o.a. A-Video, Universal/Dreamworks, RCV en Paramount)

Het voordeel van Harry Potter is dat het door Warner wordt uitgebracht. Zo zal de rental versie tegelijk worden uitgebracht met de retailversie.

Ik heb wat geruchten gehoord. Zo schijnt Harry Potter in mei 2002 te worden uitgebracht. Weet alleen niet welke regio. En een andere gerucht dat Warner waarschijnlijk de Harry Potter DVD van een DTS track voorziet. Maar dat DTS gerucht betreft alleen de R1 versie.

Wurzel
22-11-2001, 09:02
Is de regio1 versie niet eerder te krijgen? En zo ja, waar kun je die dan het beste bestellen?

Wazige
22-11-2001, 09:38
ja regio 1 is meestal iets eerder. Die kun je bestellen op www.play247.com. je kunt hier ook regio 2 bestellen.

En het schilt heel veel per film hoelang het duurt voordat ie op dvd uitkomt. Zoals The Grinch bijvoorbeeld, die was vorig jaar kerstmis in de bios en je kan hem nu pas huren en op dvd kopen. Sommige zijne er heel snel, zoals Shrek op regio 1. Die is er al even, terwijl ie pas 2 maanden uit bios is ofzo.

Jeroen Driessen
22-11-2001, 09:46
Zou er dan ook nog een 'director's cut' uitkomen. Ik las namelijk dat de originele film 4 uur duurt, om alle passages uit het boek erin te laten terugkomen. De huidige bioscoopversie duurt "maar" 2,5 uur, dus een versie van 1,5 langer zou nie gek zijn!

Wazige
22-11-2001, 09:55
OP regio 1 zijn de films er over het algemeen eerder. Alleen Gone in 60 seonds bijvoorbeeld weer niet. Maar dat is 1 van de weinige uitzonderingen. Kan helaas de site niet noemen, want dan post ie mijn bericht niet. Sorry.

En het schilt heel veel per film hoelang het duurt voordat ie op dvd uitkomt. Zoals The Grinch bijvoorbeeld, die was vorig jaar kerstmis in de bios en je kan hem nu pas huren en op dvd kopen. Sommige zijne er heel snel, zoals Shrek op regio 1. Die is er al even, terwijl ie pas 2 maanden uit bios is ofzo.

Jeroen Driessen
22-11-2001, 13:08
Deze keer hebben we misschien geluk...de schrijfster wilde voor de film alleen maar Engelse acteurs, dus wellicht ook een Engelse releasedatum als eerste....en dus regio2 eerder. Of een wereldwijde release op één datum. Maar 'that's just guessing'.

Marco
22-11-2001, 15:14
Vergeet niet dat The Grinch een wereldwijde release is. Want ook in de US isde R1 DVD pas geleden uitgekomen. Laat we eerlijk wezen dit is een betere tijd voor The Grinch (het is tenslotte een kerstfilm).

En wat betreft Shrek deze film was in de US uitgebracht in mei. Let wel bij ons kwam Shrek 12 Juli uit.

Nog een andere voorbeeld. Evolution een film van Ivan 'Ghostbusters' Reitman met David 'X-Files' Duchovny. Deze film wordt in de US uitgebracht door Dreamworks die pas op 26 December wordt uitgebracht (US bioscooprelease in begin Juni). Maar nu komt de U.K. is eerder. Namelijk 26 November gaat Columbia TriStar op 26 November uitbrengen op DVD (U.K. bioscooprelease eind Juni). Australië maar nemen. Bioscoop midden Juli, de DVD (ook van Columbia) wordt 11 December verwacht. Nederland dan. Ook dit was een zomer Juli release, de DVD die komt pas op 22 Jan 2002.

En nu terug naar de topic zelf. Ik denk zelf dat Harry Potter een wereldwijde release wordt. Dat lijkt mij de meest logisch. Het is immers overal een hit. Je zou de 'import' als het ware kunnen indammen. Zo wie zo al aangezien Harry Potter ook in het Nederlands wordt ingesproken. Mee rekening voor de koters, want dat zijn de grootste fans (tevens doelgroep)

Wazige
23-11-2001, 11:32
Ik denk dat Harry Potter zo is uitverkocht op DVD. Hoor echt iedereen hier over praten. Duurt nog wel effe voordat ie er is maar jah.

Ja dat is ook zo, dat the grinch een kerstfilm is, maar daarmee wilde ik alleen maar even een voorbeeld aanhalen zodat ik kon bewijzen dat niet elke film na 6 maanden op dvd verschijnt.

Joris Springer
23-11-2001, 16:24
Volgens een kennis van mij (werkzaam bij WB) komt Harry Potter uit in een 4 uur durende editie en biosversie met DTS tracks erop (logisch lijkt mij aangezien DTS bij de film werd geleverd en essentieel daarvoor is, zelfs de nederlandse versie van de film is in DTS).
Maar die kennis weet het niet helemaal zeker.

Marco
23-11-2001, 19:38
Laat we het hopen dat er een DTS track erop komt. Want Warner heeft in Regio 2 nog nooit een DTS DVD uitgebracht. Goede voorbeelden zijn Lethal Weapon D.C. I, II en III. Ik gok dus dat de R1 versie die de naam Harry Potter and the Sorcerer's Stone draagt wel een DTS track krijgt (dat zou mij niks verbazen).

Marco
23-11-2001, 19:45
Ja dat is ook zo, dat the grinch een kerstfilm is, maar daarmee wilde ik alleen maar even een voorbeeld aanhalen zodat ik kon bewijzen dat niet elke film na 6 maanden op dvd verschijnt.
Maar die 6 maanden na bioscoop release is louter een gemiddelde. De meeste films worden na 6 maanden (zowel US als Nederland) op DVD uitgebracht (geld dus ook voor rental als retail). Wat ik wil zeggen, het is geen streefdatum.

Emperor
23-11-2001, 20:11
Ik heb nu al een hekel aan die Harry Potter ;)

IK weiger ook om die film te kijken....
Kan niet anders dan een schijtfilm zijn

Alex van den Berg
23-11-2001, 20:34
Ik heb nu al een hekel aan die Harry Potter ;)"Wat niet weet, dat niet deert" gaat in dit geval blijkbaar niet op :D

Wurzel
23-11-2001, 23:15
IK weiger ook om die film te kijken....
Kan niet anders dan een schijtfilm zijn

Gelukkig zal niemand je dwingen te kijken, maar mij maakt het niet veel uit wat 't voor film is, ik ben gewoon gek op fantasy verhalen en vooral de bijbehoorende special effects.
Dus als iemand nog een retegoeie special effects film weet????

Marco
24-11-2001, 00:43
Dus als iemand nog een retegoeie special effects film weet????
Ik noem maar wat voor de komende tijd kunnen we o.a. deze SFX films verwachten:

Lord Of The Rings: The Fellowship of the Ring
Star Wars: Episode II - Attack of the Clones
Men in Black 2
Spiderman
Monsters Inc. en natuurlijk
Harry Potter and the Chamber of Secrets

Dave
24-11-2001, 08:22
Ik ben toch benieuwd naar de film op zich; hoe die is...
Warner Bros brengt toch altijd wel goede films ende boeken van Potter worden toch ook altijd goed ontvangen (Bij de Kids dan)Ik ga hem zeker iig een X huren kan het niet laten blijf het toch altijd wel mooi vinden dit soort films.

Jan
25-11-2001, 21:58
Hmm, Harry potter is niet alleen populair bij de kinderen, ook bij mij en ik ben niet echt een kind meer:D

Volgens de teletekst van de BBC (pag579) komt HP op DVD uit in mei 2002 !

marcel
25-11-2001, 22:52
Ik heb nu al een hekel aan die Harry Potter ;)

IK weiger ook om die film te kijken....
Kan niet anders dan een schijtfilm zijn
Kan je dit onderbouwen, ik heb hem zaterdag gezien en ikvondt het prachtig.
en ik heb dus het boek niet gelezen hoor.
Ga eerst eens de film zien alvorens je zulke uitspraken.

Ik vindt bepaalde films ook niet echt fantastisch , maar dat komt omdat ik er gewoon niet van gecharmeerd ben (The godfather bijv.)
Maar daarom walg ik er niet van.
Ieder zijn eigen meug

Emperor
25-11-2001, 23:32
Moet ik hier echt serieus op reageren? :D

De smaak van iemand die The Godfather niet goed vind kan ik al helemaal niet serieus nemen :p

Tom van den Hout
26-11-2001, 09:24
Hij zegt toch niet dat hij hem niet goed vind, hij vind hem niet fantastisch.

Er zijn zat goeie films die ik niet leuk vind. Een goeie film wil nog niet meteen zeggen dat iedereen hem leuk vind.

marcel
26-11-2001, 09:32
De smaak van iemand die The Godfather niet goed vind kan ik al helemaal niet serieus nemen :p

Ik heb in ieder geval de film gezien , "The Godfather"
Kan jij dat ook zeggen van Harry Potter??

Ga dat eerst eens doen alvorens je iets een schijtfilm vindt.

Raskel
26-11-2001, 11:04
De emoties lopen weer eens hoog op! :rolleyes: Het is wel gaaf dat mensen elkaar beoordelen op elkaars smaak, lekker oppervlakkig.

bondfreak
26-11-2001, 11:29
Ik walg van die hype rond Harry Potter (ben 18 jaar, dus een logische reactie) en ik was van plan om niet naar de film te gaan. Totdat ik gisteren in de bios stond en ik besefte dat ik alles behalve Harry Potter al gezien had.
Het kaartje was duurder dan normaal, dus dat viel ook al tegen.
Maar toen de film eenmaal begon heb ik ademloos zitten kijken tot aan het einde.
De visuele effecten zijn echt geweldig (denk aan die bewegende schilderijen) en het geluid was ook fantastisch. Zelfs het verhaal was in een woord geweldig.
Dit betekent niet dat ik meteen HP-fan ben ofzo, maar ik kan niet wachten op die DVD. (en WB begin aub ook met DTS)

Emperor
26-11-2001, 11:44
Die mediahype is gewoon zum kotzen.....

Het wordt hoog tijd dat er eens een paar mensen een paar raken klappen krijgen (liefst met de vlakke hand) om ze een even wakker te laten worden. Ze moeten zich gewoon niet zo vreselijk aanstellen over zo'n derde rangs film. Er heeft een keer iemand geroepen dat hij of zij Harry Potter goed vond. En nu vinden sommigen dat ze er niet meer bij horen als ze 'm niet goed vinden. GADVERDAMME!!!!! :D

bmateijsen
26-11-2001, 13:35
Potter was gewoon leuk.. niets meer niks minder... Ik heb me uitstekend vermaakt.. moet alleen toegeven dat mijn fantasie wat meer van bepaalde karaktes had gemaakt dan zoals deze in de film waren uitgewerkt...

Tevens goed geluid.. de sleutelscene is erg grappig, tevens een balletje qidditch.. erg leuk die rondvliegende bezems...

Al met al, prima vermaakt!

Groet Bjorn

Michiel Offerman
26-11-2001, 13:50
Okee, Harry Potter mag dan inmiddels alle records gebroken hebben en hier een hele 'hype'discussie los hebben gemaakt, ik voorspel dat bij de release van Lord Of The Rings een nog veel grotere hype los zal barsten. Vraag ik me af of er nog mensen zullen zijn die deze film links laten liggen vanwege alle rumoer en merchandise e.d.

marcel
26-11-2001, 13:58
Al met al, prima vermaakt!


En daar gaat het nou net om , je moet je vermaken in een bioscoop of met een dvd.
En je moet hem niet gaan zien omdat je buurjongen van 12 het boek heeft gelezen en het helemaal te gek vondt.

Ik heb hem gezien omdat mijn dochter hem wilde zien.
Maar eh, Emperor, je hoeft niet te gaan hoor, ik verplicht je niet, maar dan ook niet naar LOTR gaan he.
Da's ook zo'n media hype van hier tot Tokyo.

Emperor
26-11-2001, 15:00
Originally posted by marcel
[B]
Maar eh, Emperor, je hoeft niet te gaan hoor, ik verplicht je niet, maar dan ook niet naar LOTR gaan he.
Da's ook zo'n media hype van hier tot Tokyo.


Ik denk ook dat ik die maar oversla
heb ook Jurasic Park pas na 6 jaar gekeken

marcel
26-11-2001, 15:04
Zie je eigenlijk wel films?
of wacht je totdat je een keer zin hebt?

Emperor
26-11-2001, 15:07
:D:D
hehehe

Elke keer weer genieten zo'n discussie over niks.... :cool:

maar ja, ik zie wel films! Misschien niet zoveel als sommigen hier. maar 3 à 4 per week lukt meestal wel

Edwin V
27-11-2001, 07:52
Hoe lang duurt het ongeveer voordat een film als Harry Potter en de steen der wijzen na in de bios te hebben gedraait op DVD uitkomt.
Is daar een vaste periode voor?

Hopelijk niet te lang.
Volgens DVDhome komt hij op 7 mei 2002 al!:)

Wurzel
27-11-2001, 13:45
Volgens DVDhome komt hij op 7 mei 2002 al!:)

Dan pas? Dan kan ik beter eerst naar de bios gaan.

btw. worden de boeken van Robert Jordan
(wheel of time / rad des tijds) ook nog verfilmd?
Ik hoop van wel.
Leuk voor onze "Holy Emperor" :D

Jeroen Driessen
11-12-2001, 20:04
Volgens een kennis van mij (werkzaam bij WB) komt Harry Potter uit in een 4 uur durende editie en biosversie met DTS tracks erop....Maar die kennis weet het niet helemaal zeker.

Lijkt me dat hij hier wel eens gelijk in zou kunnen gaan hebben. Ik heb namelijk veel commentaar gezien op het feit dat er stukken uit het boek weg waren gelaten...en de originele director's cut was blijkbaar 4 uur (dus te lang voor een bioscooprelease). Ik hoop het in ieder geval wel, want ik vond de film niet slecht...

mjlfadriaans
12-12-2001, 18:42
Op zich wel grappig te lezen dat wel meer mensen er zo over denken. Ik ben ook iemand die lang na een hype pas begint, omdat ik door die hype er al lang geen zin meer in heb. Er zijn dan echt weinig mensen die het echt uit zichzelf goed vindt. Meestal is het grootste deel het al vergeten.

Een uitzondering is Star Wars, maar ook daarmee ben ik destijds begonnen toen het niet meer officieel 'in' was. Nu moet ik ze gewoon zien.

Ik heb het boek van HP pas net, want ik wil zowieso eerst het boek gelezen hebben. Bij LOTR ben ik een beetje bang dat de grote nadruk op het actiegedeelte zit. Ik vind het verhaal goed, maar bij een aantal dingen die ik lees denk ik toch 'dat hoef ik niet te zien'. Maar juist dat soort dingen wil men. Het is grappig te horen dat iedereen bij Ben Hur altijd over de paardenrace begint, terwijl de makers juist willen aantonen dat dat niet het goede is. Het verschil tussen die film en Gladiator is ook dat hierin wraak juist niet goedgepraat wordt.

Maar om even op hetgeen terug te komen waar het om gaat, ik denk dat het verhaaltechnisch met Harry Potter wel goed zit. Niet zo'n mislukking als "Dungeons and Dragons'. Als je echt een Z-verhaal wil met mooie effects, moet je die gaan zien. Ik vond hem om te huilen zo slecht. The Mummy is ook gewoon een leuke avonturenfilm, maar bij deze film vond is dat al niet eens het geval. Superslechte casting ook. Ik vond alleen de vriend van van hoofdrolspeler wel grappig soms en de slechte magier speeld als enige in de film ERG goed.

Greetz,

Marco