PDA

Bekijk de volledige versie : Soldaat van Oranje



Eric van Schaik
12-11-2003, 13:41
Ik zag onlangs in Utrecht (DVD Valley) een engelse versie (regio 0) met nederlandse audio, engelse ondertiteling. Geen extra's.
Is er iemand die weet wanneer er een nederlandse versie van dit (in mijn ogen) meesterwerk komt? Wordt namelijk een beetje ongeduldig.

Harry stadman
12-11-2003, 14:05
Ik zag onlangs in Utrecht (DVD Valley) een engelse versie (regio 0) met nederlandse audio, engelse ondertiteling. Geen extra's.
Is er iemand die weet wanneer er een nederlandse versie van dit (in mijn ogen) meesterwerk komt? Wordt namelijk een beetje ongeduldig.

Ik zit zelf eigenlijk ook met smart te wachten op de nederlandse uitvoering van deze film. Ik heb inderdaad ook de engelse import dvd bij MM zien liggen. heb hem toch maar niet gekocht. Belachelijk eigenlijk dat een van de schaarse goede nederlandse films niet eerst in NEDERLAND wordt uitgebracht!

Harry V.
12-11-2003, 14:57
De versie die je hebt zien liggen was waarschijnlijk de editie uitgegeven door Tartan.... Echter heeft die editie wel een degelijk een aantal extra's ;)

Als hij binnenkort nog niet uitkomt in Nederland. dan kan ik deze versie je aanraden (optioneel ondertiteling ook ;))

http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=102172&p=57&c=&g=72

Ludo Keeris
12-11-2003, 18:18
Soldaat van Oranje stond (samen met Turks Fruit) al in oktober 2001 op uitkomen. Maar om onduidelijke reden is dat toen nooit doorgegaan. En nu hoor ik er al tijden lang niets meer van. 't zal dus nog wel even duren voordat ie werkelijk gaat komen. Maar zoals hierboven gezegd, de Tartan versie is zeker aan te raden (ook voor Turks Fruit & de 4e man).
Het is ook mogelijk dat het de Anchor Bay versie is, maar die heeft ook extra's, maar is Regio 1

Charley Baak
12-11-2003, 18:23
Soldaat van Oranje stond (samen met Turks Fruit) al in oktober 2001 op uitkomen. Maar om onduidelijke reden is dat toen nooit doorgegaan. En nu hoor ik er al tijden lang niets meer van. 't zal dus nog wel even duren voordat ie werkelijk gaat komen. Maar zoals hierboven gezegd, de Tartan versie is zeker aan te raden (ook voor Turks Fruit & de 4e man).
Het is ook mogelijk dat het de Anchor Bay versie is, maar die heeft ook extra's, maar is Regio 1

http://www.play.com/covers/102172m.jpg
links onderaan staat volgens mij Tartan Video.

chimera01
12-11-2003, 22:33
En wat dan te denken van het feit dat soldaat van oranje ook als miniserie op tv getoond is, langer dus als de film. Ik wil de langere versie a.u.b.
Maar die van Tartan is erg grappig als men bedenkt dat onze buren onze filmklassiekers met respect behandeld en wij dat niet zo best kunnen.

Harry V.
13-11-2003, 00:41
En wat dan te denken van het feit dat soldaat van oranje ook als miniserie op tv getoond is, langer dus als de film. Ik wil de langere versie a.u.b.
Maar die van Tartan is erg grappig als men bedenkt dat onze buren onze filmklassiekers met respect behandeld en wij dat niet zo best kunnen.

Cool. Misschien dat Verhoeven himself zich er sterk voor wil maken. Hoe lang was die miniserie ongeveer in totaal?

BTW: Aan de andere kant van de plas hebben ze volgens mij ook meer respect getoond voor Spoorloos (Criterion) ;)

'Wat zien ik?' is trouwens ook op Tartan. ;)

Coen Vermeer
13-11-2003, 09:41
En wat dan te denken van het feit dat soldaat van oranje ook als miniserie op tv getoond is, langer dus als de film. Ik wil de langere versie a.u.b.
Maar die van Tartan is erg grappig als men bedenkt dat onze buren onze filmklassiekers met respect behandeld en wij dat niet zo best kunnen.

Cool. Misschien dat Verhoeven himself zich er sterk voor wil maken. Hoe lang was die miniserie ongeveer in totaal?

BTW: Aan de andere kant van de plas hebben ze volgens mij ook meer respect getoond voor Spoorloos (Criterion) ;)

'Wat zien ik?' is trouwens ook op Tartan. ;)

Ik heb die tartan release ook. Is een goeie release. Ik snap het hele probleem ook niet om er een mooie se van te maken in Nederland. Als je kijkt hoeveel bagger films hier uitkomen. Gelukkig is de aanslag eindelijk gereleasd die moet ik dan ook maar even halen. En idd de nederlandse versie van spoorloos is een slechte dvd.

Oja misschien heel erg offtopic maar ik zoek nog een oorlogsfilm die ik ooit zag over een man die vele jaren na in de 2e wo in een duits kamp te hebben gezeten een oude nazi leider uit dat kamp tegen komt. Hij probeert z'n oude groep weer bij elkaar te halen die allemaal wat hebben. En uiteindelijk wil hij de nazi neerschieten in de efteling en dan doet ie het niet. Erg mooie film. Weet iemand de titel en of die ook op dvd is. Zeker weer niet.

Eric van Schaik
14-11-2003, 10:52
Er komen misschien wel nederlandse baggerfilms uit. Maar daarom kan er toch wel een goede versie komen? Met audiocommentaar, en docu's over het maken van de film. Als dat bij oude productie's als Indiana Jones kan, waarom dan niet bij een nederlandse film?

chimera01
14-11-2003, 15:01
Money money.................

Ernest Hamstra
14-11-2003, 15:12
Er komen misschien wel nederlandse baggerfilms uit. Maar daarom kan er toch wel een goede versie komen? Met audiocommentaar, en docu's over het maken van de film. Als dat bij oude productie's als Indiana Jones kan, waarom dan niet bij een nederlandse film?

Vandaar dat ik al geruime tijd in het bezit ben van de uitstekende versie van Anchor Bay, mét audiocommentaar van Paul Verhoeven, als onderdeel van de 'Paul Verhoeven Collection', met daarin Wat Zien ik (Business is Business), Turks Fruit (Turkish Delight), Keetje Tippel (Katie Tippel), Soldaat van Oranje (Soldier of Orange) en De Vierde Man (The Fourth Man)

http://www.dvdpacific.com/imageups/45238.jpg

Je kunt de box hier (http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=45238) bestellen en de losse DVD hier (http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=8843).

Harry V.
15-11-2003, 04:14
Er komen misschien wel nederlandse baggerfilms uit. Maar daarom kan er toch wel een goede versie komen? Met audiocommentaar, en docu's over het maken van de film. Als dat bij oude productie's als Indiana Jones kan, waarom dan niet bij een nederlandse film?

Vandaar dat ik al geruime tijd in het bezit ben van de uitstekende versie van Anchor Bay, mét audiocommentaar van Paul Verhoeven, als onderdeel van de 'Paul Verhoeven Collection', met daarin Wat Zien ik (Business is Business), Turks Fruit (Turkish Delight), Keetje Tippel (Katie Tippel), Soldaat van Oranje (Soldier of Orange) en De Vierde Man (The Fourth Man)

http://www.dvdpacific.com/imageups/45238.jpg

Je kunt de box hier (http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=45238) bestellen en de losse DVD hier (http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=8843).

Even voor de volledigheid/voorkomen dat mensen deze aankopen zonder er over na te denken: Aangezien deze box door Anchor Bay is gereleased, heeft deze, neem ik aan, ook regiocode 1?

Ernest Hamstra
15-11-2003, 08:59
Er komen misschien wel nederlandse baggerfilms uit. Maar daarom kan er toch wel een goede versie komen? Met audiocommentaar, en docu's over het maken van de film. Als dat bij oude productie's als Indiana Jones kan, waarom dan niet bij een nederlandse film?

Vandaar dat ik al geruime tijd in het bezit ben van de uitstekende versie van Anchor Bay, mét audiocommentaar van Paul Verhoeven, als onderdeel van de 'Paul Verhoeven Collection', met daarin Wat Zien ik (Business is Business), Turks Fruit (Turkish Delight), Keetje Tippel (Katie Tippel), Soldaat van Oranje (Soldier of Orange) en De Vierde Man (The Fourth Man)

http://www.dvdpacific.com/imageups/45238.jpg

Je kunt de box hier (http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=45238) bestellen en de losse DVD hier (http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=8843).

Even voor de volledigheid/voorkomen dat mensen deze aankopen zonder er over na te denken: Aangezien deze box door Anchor Bay is gereleased, heeft deze, neem ik aan, ook regiocode 1?

Sorry, ja dat had ik even moeten vermelden, alle films zijn Regio 1 NTSC.

Rut
05-03-2004, 11:50
De film (http://www.vanleest.nl/pages/productview.asp?ProductID=423191) staat nu al pre-order bij Van Leest!!!!

Dennis Kuijper
08-02-2005, 19:10
19-04-2005 komt Soldaat Van Oranje volgens dvd-home.
Maatschappij is Indies :? ,als dat maar goed gaat.

HiddeV
08-02-2005, 19:15
19-04-2005 komt Soldaat Van Oranje volgens dvd-home.
Maatschappij is Indies :? ,als dat maar goed gaat.

Volgens mij kunnen ze hier weinig aan verneuken :?

Arnold van Oostrum
08-02-2005, 19:21
19-04-2005 komt Soldaat Van Oranje volgens dvd-home.
Maatschappij is Indies :? ,als dat maar goed gaat.

Volgens mij kunnen ze hier weinig aan verneuken :?Een weinig zinvolle opmerking, vind je ook niet? :roll: Geef de mensen een kans om met een goede release te komen. Als dan blijkt dat het tegenvalt, mag je van mij gaan mopperen. Maar vooraf al een negatieve houding aannemen, daar schiet niemand nu echt iets mee op. :wink:

Reinbo
08-02-2005, 19:27
19-04-2005 komt Soldaat Van Oranje volgens dvd-home.
Maatschappij is Indies :? ,als dat maar goed gaat.

Volgens mij kunnen ze hier weinig aan verneuken :?Een weinig zinvolle opmerking, vind je ook niet? :roll: Geef de mensen een kans om met een goede release te komen. Als dan blijkt dat het tegenvalt, mag je van mij gaan mopperen. Maar vooraf al een negatieve houding aannemen, daar schiet niemand nu echt iets mee op. :wink:

Nou... Het is wel Indies* he, de kans dat daar iets moois vandaan komt is wel erg klein......

*Niet bekend van vele S.E's, box sets, special collectors editions, directors cuts etc.

Dennis Kuijper
08-02-2005, 19:31
19-04-2005 komt Soldaat Van Oranje volgens dvd-home.
Maatschappij is Indies :? ,als dat maar goed gaat.

Volgens mij kunnen ze hier weinig aan verneuken :?Een weinig zinvolle opmerking, vind je ook niet? :roll: Geef de mensen een kans om met een goede release te komen. Als dan blijkt dat het tegenvalt, mag je van mij gaan mopperen. Maar vooraf al een negatieve houding aannemen, daar schiet niemand nu echt iets mee op. :wink:

Nou... Het is wel Indies* he, de kans dat daar iets moois vandaan komt is wel erg klein......

*Niet bekend van vele S.E's, box sets, special collectors editions, directors cuts etc.

Laatst wel 2 re-releases uitgebracht die wel over het algemeen goed waren.The mission S.E. en Killing fields S.E. :wink:

Ron kars
08-02-2005, 20:06
19-04-2005 komt Soldaat Van Oranje volgens dvd-home.
Maatschappij is Indies :? ,als dat maar goed gaat.

Volgens mij kunnen ze hier weinig aan verneuken :?Een weinig zinvolle opmerking, vind je ook niet? :roll: Geef de mensen een kans om met een goede release te komen. Als dan blijkt dat het tegenvalt, mag je van mij gaan mopperen. Maar vooraf al een negatieve houding aannemen, daar schiet niemand nu echt iets mee op. :wink:

Nou... Het is wel Indies* he, de kans dat daar iets moois vandaan komt is wel erg klein......

*Niet bekend van vele S.E's, box sets, special collectors editions, directors cuts etc.

Ik voel ook aankomen dat ik men UK-release ga houden :wink:

Lex v/d Moolen
08-02-2005, 20:06
Laatst wel 2 re-releases uitgebracht die wel over het algemeen goed waren.The mission S.E. en Killing fields S.E. :wink:Bij The Mission schijn je de ondertitels niet kunnen uitzetten en dat vind ik in deze tijden van de DVD gewoon schandalig dat ze zo'n simpele optie niet mogelijk hebben gemaakt. :?

btw, de Regio 0 van Tartan is niets mis mee overigens. Gewoon bij de FRS te krijgen volgens mij...

HiddeV
08-02-2005, 20:12
19-04-2005 komt Soldaat Van Oranje volgens dvd-home.
Maatschappij is Indies :? ,als dat maar goed gaat.

Volgens mij kunnen ze hier weinig aan verneuken :?

Een weinig zinvolle opmerking, vind je ook niet? :roll: Geef de mensen een kans om met een goede release te komen. Als dan blijkt dat het tegenvalt, mag je van mij gaan mopperen. Maar vooraf al een negatieve houding aannemen, daar schiet niemand nu echt iets mee op. :wink:

Je hebt helemaal gelijk, wat loop ik te zeuren, ze leveren top kwaliteit :roll:

Qzyn
09-02-2005, 10:48
Laatst wel 2 re-releases uitgebracht die wel over het algemeen goed waren.The mission S.E. en Killing fields S.E. :wink:Bij The Mission schijn je de ondertitels niet kunnen uitzetten en dat vind ik in deze tijden van de DVD gewoon schandalig dat ze zo'n simpele optie niet mogelijk hebben gemaakt. :?

btw, de Regio 0 van Tartan is niets mis mee overigens. Gewoon bij de FRS te krijgen volgens mij...
Killing Fields SE heeft ook vaste ondertitels. :evil:

Ik bezit ook die Tartan versie van Soldaat van Oranje. Die heeft de oorspronkelijke Nederlandstalige track, kwaliteit is goed en hij is overal in Nederland te koop voor een nette prijs. Dus wat is het probleem? Waarom zou je persé een Nederlandse release van deze film willen hebben?

Caledonians
09-02-2005, 11:34
hij is overal in Nederland te koop voor een nette prijs. Dus wat is het probleem?

Dat is jammer genoeg dus niet meer zo. Een jaartje geleden lag die inderdaad nog regelmatig bij de FRS en bij Van Leest voor een nette prijs maar nu helaas niet meer... :(

Dennis Kuijper
09-02-2005, 11:35
Laatst wel 2 re-releases uitgebracht die wel over het algemeen goed waren.The mission S.E. en Killing fields S.E. :wink:Bij The Mission schijn je de ondertitels niet kunnen uitzetten en dat vind ik in deze tijden van de DVD gewoon schandalig dat ze zo'n simpele optie niet mogelijk hebben gemaakt. :?

btw, de Regio 0 van Tartan is niets mis mee overigens. Gewoon bij de FRS te krijgen volgens mij...
Killing Fields SE heeft ook vaste ondertitels. :evil:

Ik bezit ook die Tartan versie van Soldaat van Oranje. Die heeft de oorspronkelijke Nederlandstalige track, kwaliteit is goed en hij is overal in Nederland te koop voor een nette prijs. Dus wat is het probleem? Waarom zou je persé een Nederlandse release van deze film willen hebben?

Misschien voor de berg extra,s die je verwacht(bij Indies zou ik daar niet op rekenen) bij een van Nederlands beste films ooit gemaakt.

Reinbo
10-02-2005, 07:12
De R1 Versie heeft audio commentaar van Paul Verhoeven.

Misschie zet Indies die er op. Natuurlijk wel zo, dat je hem niet kan uitzetten. :wink:

Lex v/d Moolen
10-02-2005, 17:30
De R1 Versie heeft audio commentaar van Paul Verhoeven.

Misschie zet Indies die er op. Natuurlijk wel zo, dat je hem niet kan uitzetten. :wink:Zo lang het zijn commentaar maar in het Engels is, want dat is fantastisch :twisted: :wink:

Mike1975
15-02-2005, 23:52
Indies Home Ent. gaat inderdaad "Soldaat van Oranje" op 19-04-2005 in Nederland releasen op DVD.

Meer goed nieuws:
Indies gaat de gehele Rob Houwer Filmcollectie op DVD releasen in de loop van 2005. Hierin zitten alle Nederlandse bioscoopfilms van Paul Verhoeven (m.u.v. "Voorbij, Voorbij" en "Spetters", deze zijn geproduceerd door Joop van den Ende).

Nog meer goed nieuws:
De TV (cq. mini) serie van "Soldaat van Oranje" waar jullie over spreken is in 1979 door de TROS op de televisie uitgezonden onder de titel: "Voor Koningin En Vaderland". 4 afleveringen van 50/55 minuten per aflevering. In totaal duurt deze TV bewerking een goede anderhalf uur langer dan de speelfilm zelf.
Hiervan heeft Indies Home Ent. ook de rechten en de bedoeling is dat deze serie ook dit jaar op DVD gaat verschijnen. Het is alleen nog niet duidelijk of Indies deze zelf gaat releasen of dat ze 'm gaan uitbesteden.

De film (wordt naar gevraagd verderop in dit topic) waarin een oud verzetsman de nazi die zijn vriend destijds om het leven heeft gebracht tegen het lijf loopt, waarna hij al zijn oude verzetsmaten optrommelt heet dus: "Voorbij, Voorbij". Geregisseerd door Paul Verhoeven en geproduceerd door Joop van den Ende. Met André van den Heuvel, Andrea Domburg, Piet Römer, Guus Oster en kleine rollen van Toon Agterberg en Maarten Spanjer (die een jaar later twee van de drie hoofdrollen zouden vervullen in Paul Verhoeven's "Spetters").
Deze film is uit 1979.

Dennis Kuijper
16-02-2005, 00:16
Als ze de docu Soldaat van Oranje Revisited (2002) (TV) nu toevoegen
is weer een leuk extraatje.


Deze titels zijn tot nu toe bekend bij Dvd-home:

19-04-2005 Soldaat Van Oranje
19-04-2005 Bitte Kruid,
21-06-2005 De Gulle Minnaar
24-05-2005 Keetje Tippel
24-05-2005 De Vierde Man
21-06-2005 De Zeemeerman
21-06-2005 De Gulle Minnaar

Caledonians
16-02-2005, 09:07
Indies Home Ent. gaat inderdaad "Soldaat van Oranje" op 19-04-2005 in Nederland releasen op DVD.

Dat is goed nieuws! Hopelijk maken ze er wel een beetje een nette release van.

Ludo Keeris
16-02-2005, 17:24
Als ze de docu Soldaat van Oranje Revisited (2002) (TV) nu toevoegen
is weer een leuk extraatje.


Deze titels zijn tot nu toe bekend bij Dvd-home:

19-04-2005 Soldaat Van Oranje
19-04-2005 Bitte Kruid,
21-06-2005 De Gulle Minnaar
24-05-2005 Keetje Tippel
24-05-2005 De Vierde Man
21-06-2005 De Zeemeerman
21-06-2005 De Gulle Minnaar

In een andere draad (over de kleine blonde dood) (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=31719) werd dit bericht alweer ontkracht:


Op Moviemeter.nl heeft iemand het nog uitgezocht:

Geachte heer Franken,

De eerste twee titels van de Rob Houwer Collectie staan gepland voor 19 april 2005, te weten Soldaat van Oranje en Het Bittere Kruid.
Waarschijnlijk echter, moeten deze releases worden verschoven.

Verder behoren titels als Turks Fruit, De Kleine Blonde Dood, Als je
Begrijpt Wat ik Bedoel, Keetje Tippel, Wat Zien Ik, Hoge Hakken Echte
Liefde, Grijpstra en de Gier ook tot deze collectie.
Releasedata voor de andere films uit de collectie zijn nog niet vastgesteld.


Ik verwacht er dus nog maar even niets van, valt het later alleen maar mee 8)

Frank
24-02-2005, 16:22
Indies Home Entertainment presenteert

Soldaat van Oranje (Rob Houwer Film Collectie)

Klassieke Nederlandse oorlogsfilm naar het boek van Erik Hazelhoff Roelfzema.

Te koop vanaf 19-04-05 op DVD

DREIGING
Soldaat van Oranje, de film naar de gelijknamige bestseller van Erik Hazelhoff Roelfzema, geeft een dynamisch beeld van Nederlands verzet tijdens de Tweede Wereldoorlog. Student Erik Lanshof, gespeeld door Rutger Hauer, is in 1939 aanvankelijk onbezorgd over de toekomst. De ellende in de wereld gaat aan hem en zijn medestudenten voorbij. Als op 10 mei 1940 in Nederland de oorlog uitbreekt, vlucht de avontuurlijke Erik naar Engeland, waar hij zich aansluit bij het verzet.

VERZET
In Londen zetelt inmiddels ook de Nederlandse regering. Ver weg van de werkelijkheid in eigen land, dringt de ernst van de Duitse onderdrukking nauwelijks tot hen door. Voor Erik is dit de reden om over te gaan tot actie. Zich bewust van de noodzaak om in Nederland een nieuw inlichtingennet op te zetten, brengt hij hiervoor geheimagenten met zendinstallaties aan land. Daarnaast krijgt hij van Koningin Wilhelmina de opdracht belangrijke politici en militairen veilig over te brengen naar Londen. Als Nederland in mei 1945 eindelijk wordt bevrijd, blijken slechts enkele vrienden van de groep uit 1939 het einde van de oorlog te hebben gehaald.

DE MAKERS
Soldaat van Oranje werd destijds de grootste en duurste Nederlandse speelfilm. Voor miljoenen filmliefhebbers maakten producent Rob Houwer en regisseur Paul Verhoeven een indrukwekkend epos over de meeste dramatische periode uit onze vaderlandse geschiedenis.

Regie: Paul Verhoeven (Turks Fruit, De Vierde Man, Keetje Tippel, Total Recall, Robocop, Starship Troopers, Basic Instinct)
Cast: Rutger Hauer (Turks Fruit, Blade Runner, Lady Hawke, The Hitcher),
Jeroen Krabbé (The Fugitive, The Living Daylights, Immortal Beloved, The Prince of Tides), Belinda Meuldijk, Derek de Lint (De Aanslag, The Unbearable Lightness of Being), Lex van Delden (A Bridge Too Far), Huib Rooymans (Een Vlucht Regenwulpen, De Flat), Dolf de Vries (Turks Fruit, De Vierde Man), Eddy Habbema, Rijk de Gooijer (Hoogste Tijd, Op Hoop van Zegen, De Avonden, Een Vlucht Regenwulpen), Peter Faber (Ciske de Rat, Keetje Tippel, Max Havelaar, A Bridge Too Far)
Genre: Oorlog
Speelduur: 150 minuten
Releasedatum: 19-04-05 op koopDVD

Specificaties DVD
Extra’s:
Teaser (Nederlands)
Trailer (Engels)
Scene selection
Taal: Nederlands / Engels
Ondertiteling: Nederlands
Regio: 2 (PAL)
Beeld: 16:9 (1.78:1) anamorphic widescreen
Geluid: Dolby Digital 2.0 mono

Bijzonderheden: ‘Soldaat van Oranje’ trok in 1977 maarliefst ruim anderhalf miljoen bezoekers in de Nederlandse bioscopen en werd ook in het buitenland een doorslaand succes.

http://www.indies.nl

Bron: www.disneyinfo.nl.

Kasper P.
24-02-2005, 17:31
Dacht dat het een SE werd :S?

MGdutch
24-02-2005, 17:33
Deze gaat waarschijnlijk wel op een gegeven moment in mijn collectie komen :).

Ron kars
24-02-2005, 17:33
Hij is dus vrijwel gelijk aan de UK-uitgave?? Geweldige behandeling voor de beste Nederlandse film ooit.

Dennis Kuijper
24-02-2005, 17:53
Hij is dus vrijwel gelijk aan de UK-uitgave?? Geweldige behandeling voor de beste Nederlandse film ooit.

Geweldige behandeling?Laat Indies dat eerst maar een bewijzen dan.
Ik ben benieuwd,misschien dat ze het nu goed doen.
Komen er geen extra,s op,of is dit nog niet bekend?

Reinbo
24-02-2005, 17:58
Hij is dus vrijwel gelijk aan de UK-uitgave?? Geweldige behandeling voor de beste Nederlandse film ooit.

Kl*te versie, waar is het audio commentaar en waar zijn alle documantaires die er over gemaakt zijn????? :twisted:

The Omen
24-02-2005, 19:08
Hij is dus vrijwel gelijk aan de UK-uitgave?? Geweldige behandeling voor de beste Nederlandse film ooit.

Kl*te versie, waar is het audio commentaar en waar zijn alle documantaires die er over gemaakt zijn????? :twisted:

Ja, inderdaad.

Fafa
24-02-2005, 22:00
Diepe teleurstelling dit! :cry:

Deze film schreeuwt om een SE met docu's en achtergronden! Gemiste kans naar mijn mening.

Kasper P.
24-02-2005, 22:19
Indies die oplichters, eerst een SE beloven en dan met dit komen ...... bestel de UK versie heeft vast een veel mooiere hoes.

Frank
24-02-2005, 23:09
Komen er geen extra,s op,of is dit nog niet bekend?

Twee extra's komen er op de DVD van Soldaat van Oranje:

Teaser (Nederlands)
Trailer (Engels)

Dennis Kuijper
25-02-2005, 00:50
Komen er geen extra,s op,of is dit nog niet bekend?

Twee extra's komen er op de DVD van Soldaat van Oranje:

Teaser (Nederlands)
Trailer (Engels)

Ik snap dit niet van Indies,kunnen ze eens een goede slag slaan met een mooie editie,komen ze met dit.Je gaat mij niet vertellen dat voor deze film geen extra,s zijn Indies.Ik had iets verwacht in de stijl van The mission S.E. en The killing fields S.E.(en dan voor de liefhebbers een aan/uit voor de subs)

Kasper P.
25-02-2005, 07:53
Komen er geen extra,s op,of is dit nog niet bekend?

Twee extra's komen er op de DVD van Soldaat van Oranje:

Teaser (Nederlands)
Trailer (Engels)

Ik snap dit niet van Indies,kunnen ze eens een goede slag slaan met een mooie editie,komen ze met dit.Je gaat mij niet vertellen dat voor deze film geen extra,s zijn Indies.Ik had iets verwacht in de stijl van The mission S.E. en The killing fields S.E.(en dan voor de liefhebbers een aan/uit voor de subs) Dat hebben ze ook heel lang belooft gehad :( ik boycot deze uitgave!

Ron kars
25-02-2005, 10:19
Hij is dus vrijwel gelijk aan de UK-uitgave?? Geweldige behandeling voor de beste Nederlandse film ooit.

Kl*te versie, waar is het audio commentaar en waar zijn alle documantaires die er over gemaakt zijn????? :twisted:

Ja, inderdaad.

Dat was dus sarcastisch bedoeld die laatste zin van mij. dit bevestogd mijn vermoeden: Indies zuigt.

Reinbo
25-02-2005, 10:33
Hij is dus vrijwel gelijk aan de UK-uitgave?? Geweldige behandeling voor de beste Nederlandse film ooit.

He Oekel! Hoe kun je nu gelukkig zijn met de UK-versie. Het is een NEDERLANDSE film, wij zouden een veel betere versie moeten hebben dan in het buitenland beschikbaar is. Dat wil zeggen beter dan de r1 versie met audio commentaar. M.a.w. De UK versie is k*t!

Stee de Houthakker
25-02-2005, 10:35
waarom worden een aantal posts van mij verwijderd en de soms even zo onnuttige post van de heer R. Kars niet? Graag antwoord in dit topic of als je vervuiling wilt voorkomen via pm graag

Ron kars
25-02-2005, 10:36
Hij is dus vrijwel gelijk aan de UK-uitgave?? Geweldige behandeling voor de beste Nederlandse film ooit.

He Oekel! Hoe kun je nu gelukkig zijn met de UK-versie. Het is een NEDERLANDSE film, wij zouden een veel betere versie moeten hebben dan in het buitenland beschikbaar is. Dat wil zeggen beter dan de r1 versie met audio commentaar. M.a.w. De UK versie is k*t!

lees dan de bovenstaande post, dat was SARCASTISCH, met andere woorden: NIET SERIEUS MAAR TEGENOVERGESTELD BEDOELD. UK-uitgave is ook niet goed, maar de Nederlandse zuigt net zo hard. en wie is hier de oekel??

Mike1975
28-02-2005, 20:49
Heren, heren... let's keep it calm.. Mijn mening is dat we misschien (?) allang blij mogen zijn dat 'ie uitkomt??? Verdere info die ik nog heb is dat het in ieder geval 16:9 anamorphic widescreen dvd's worden (al de films uit de Rob Houwer collectie) en voor zover ik kon zien staan ze idd gelijk aan de UK uitgave van Tartan. Die is toch wel netjes? (althans, ik vind 'm wel netjes op DVD gezet hoor).
Beter iets dan niets is mijn motto in deze.. en Indies is niet echt duur met zn DVDtjes, dus mocht een grotere maatschappij in de toekomst een denken: "we brengen Soldaat van Oranje" uit in een mooie SE versie, dan kun je die altijd nog kopen... En wie weet doet Indies dat zelf wel, net als The Mission en The Killing Fields...
Ik ben zelf meer verheugd dat de TV versie op DVD (waarschijnlijk, zeg ik er wel even bij) uit gaat komen... Dat is veel interessanter dunkt mij....
Wel een ander ding, gaat iemand van jullie de TV serie van Oorlogswinter scoren, die komend april uitkomt? Ook een klassieker!

steven van dijk
28-02-2005, 21:12
Inderdaad, goed dat ie uitkomt, tuurlijkis het goed dat er vele xtra's bij zitten, maar wees eens eerlijk buiten de liefhebbers om wie kijkt er naar de xtra's, in mijn eigen kring ben ik een v/d weinigen die xtra's bekijkt, een heleboel mensen kijken alleen de film, die maakt het niks uit.
Ook ik ben benieuwd naar oorlogswinter echte jeugdsentiment net als q en q.
Aanschaffen dus net als soldaat en de andere films van paul verhoeven op dvd van en met Rob Houwer dus.

Mike1975
28-02-2005, 21:33
Absoluut! Helemaal mee eens! Ik moet er heel eerlijk wel bij zeggen dat ik extra's wel top zou vinden hoor! Ik weet (ik verzamel zelf al bijna 20 jaar Nederlandse films en series en in die tijd heb je dan erg veel contacten met allerlei instanties) dat de TROS destijds een half uur durend verslag van de premiere van Soldaat van Oranje in september 1977 heeft uitgezonden en de VPRO heeft in een filmprograma een hoop aandacht aan de film besteed.
Die documentaire uit 2002 is overigens op de site (als ie het nog doet trouwens) van NedFilm te koop voor € 16,-. Ook een leuke extra!
Ben met je eens wat betreft extra's, want bij een hoop films kijk ik ze ook niet eens hoor... Ik persoonlijk vind bv. de extra's op die special editions van LOTR veeeeeeeel te veel... Gaat mij puur om de lange versie van de film dan... Maar bij Soldaat van Oranje zou ik het wel tof vinden...
Als je meer wilt weten over wat er zoal is uitgezonden (wie weet) check dan eens op www.beeldengeluid.nl. Daar staat alles op wat er bewaard is in Hilversum.
IDD, Oorlogswinter.. jeugdsentiment... QenQ is ook erg cool, maar die hebben ze wel schandalig op DVD gezet overigens... Bij diverse afleveringen een outro van de KRO en bij een aflevering kwam het KRO logo midden in de aflevering in beeld... da's dan wel weer jammer...
Maar goed, als je zo'n serie niet hebt zelf en je bent ernaar op zoek, dan roep ik toch meestal maar wel beter iets dan niets....
Ik zou persoonlijk De IJssalon, Pastorale 1943 op DVD willen zien....
Voor de liefhebbers: de uit 1962 daterende film De Overval is ook op DVD. Echter: alleen verkrijgbaar bij het Fries verzetsmusuem in Leeuwarden of Filmmuseum in Amsterdam. Weet toevallig dat de Media Markt in Leeuwarden 'm ook heeft staan, een vriend van me woont daar vlakbij en heeft 'm pas voor me meegenomen. Met een leuke documentaire van Omrop Fryslan over de film! Maar goed, ik dwaal wat af, het gaat nog over Soldaat van Oranje!

steven van dijk
28-02-2005, 21:38
Ik ben ook een groot liefhebber v/d nederlandse film ik ga zolang het al georganiseerd wordt naar de nederlandse filmdagen in utrecht, erg leuk om vooral de oude films te bekijken, ik sprak in september frans rasker producent van de meeste wim verstappen films dat dit jaar als het goed is pastorale 1943 op dvd komt, ik heb trouwens de film al meer dan 50 keer gezien hij blijft fantastisch goede nederlandse filmtaal dialogen.

Mike1975
28-02-2005, 21:43
Ja, absoluut! Pastorale 1943 is super! Is ook een TV versie van geweest he... "Nederland '43", in 4 delen door de TROS uitgezonden in 1979 of 1980....
Ik heb ook iets gehoord dat Frans Rasker iets had losgelaten ja, dat 'ie uitkomt.. zou helemaal geweldig zijn!
Denk dat ik 'm ook wel een keertje of 50 heb gezien ja! Haha
Over een leuke ontmoeting gesproken: ik was vorig jaar bij die maat van me in Friesland en daar heb ik Rutger Hauer ontmoet. Had de soundtrack LP van Soldaat van Oranje onder de arm, welke hij heel netjes gesigneerd heeft. Maakte nog een complimentje naar 'm over zn rol van August Schultz. Kon ie wel waarderen!
Verder nog favorieten?

Fafa
14-03-2005, 12:28
Was dit al bekend? Dit komt van het forum van dvd-home:


Dit las ik op het andere forum over de DVD van Soldaat van Oranje.

Quote:
Geachte heer Peters,

De SE komt in het najaar uit. Op 19 april komt de single disc versie uit.

Groet,
Anneloes Griffioen
PR & Marketing
Indies Home Entertainment
Regentesselaan 20-26
1217 EG Hilversum
T:035-5385300
F:035-5385301
Email: Anneloes@indies.nl
Internet: www.indies.nl


Dus, nog niet kopen als je de SE wilt hebben.

Peter van 't Wout
14-03-2005, 12:43
Hele goede film,
zou nog mooier zijn als ze het geluid zouden remasteren naar DD 5.1!

HiddeV
14-03-2005, 15:14
Hele goede film,
zou nog mooier zijn als ze het geluid zouden remasteren naar DD 5.1!

Ik denk niet dat iemand dat in Nederland goed kan doen :?

Berlips
14-03-2005, 15:41
Hij is dus vrijwel gelijk aan de UK-uitgave?? Geweldige behandeling voor de beste Nederlandse film ooit.
Waar is de respect? Helemaal mee eens!

Kasper P.
14-03-2005, 18:41
Zeer zeker heeft deze heer peters bij het indies persbericht geplaatst (op dit forum ;)). Dus mensen let op!


Was dit al bekend? Dit komt van het forum van dvd-home:


Dit las ik op het andere forum over de DVD van Soldaat van Oranje.

Quote:
Geachte heer Peters,

De SE komt in het najaar uit. Op 19 april komt de single disc versie uit.

Groet,
Anneloes Griffioen
PR & Marketing
Indies Home Entertainment
Dus, nog niet kopen als je de SE wilt hebben.

Mike1975
14-03-2005, 21:52
Voor iedereen:
De TROS gaat de 4 delige TV serie van Soldaat van Oranje herhalen!
Op de volgende 4 data wordt een aflevering uitgezonden:
24 maart - 21:30 uur'
31 maart - 21:30 uur'
7 april - 21:30 uur
14 april - 21:30 uur'
Nederland 2.

Deze serie staat tevens in de planning om op DVD uitgebracht te gaan worden, alleen is er nog niets bekend hoe en wanneer.....

Dennis Kuijper
12-08-2005, 15:47
Is er al iets bekend over die S.E. die zou komen?
Deze tread lijkt me eigenlijk geschikter voor de sectie regio 2 ,dus als een moderator hem wil verplaatsen.


13-09-2005 komt trouwens wel Willem Van Oranje (3 disc's)

Caledonians
12-08-2005, 15:54
Deze tread lijkt me eigenlijk geschikter voor de sectie regio 2 ,dus als een moderator hem wil verplaatsen.

Voor elkaar! :wink:

Frank
12-08-2005, 15:55
Is er al iets bekend over die S.E. die zou komen?

Ik meen ergens te lezen hebben (op dit forum of DVD Forum) dat er geen SE komt.

Kasper P.
12-08-2005, 15:55
Is er al iets bekend over die S.E. die zou komen?
Deze tread lijkt me eigenlijk geschikter voor de sectie regio 2 ,dus als een moderator hem wil verplaatsen.


13-09-2005 komt trouwens wel Willem Van Oranje (3 disc's)Indies ligt wat te kloten, eerst zou er een SE uitkomen en nu komen naar vermoeden de extra's van SOV op een extra dvd in de Paul Verhoeven box van Indies

Harry stadman
12-08-2005, 15:56
Is er al iets bekend over die S.E. die zou komen?
Deze tread lijkt me eigenlijk geschikter voor de sectie regio 2 ,dus als een moderator hem wil verplaatsen.


13-09-2005 komt trouwens wel Willem Van Oranje (3 disc's)

Dat zou december moeten zijn. :wink:

Soldaat van oranje se staat nog niet in de lijst.

Dennis Kuijper
12-08-2005, 16:04
Is er al iets bekend over die S.E. die zou komen?

Ik meen ergens te lezen hebben (op dit forum of DVD Forum) dat er geen SE komt.

Hmz,das minder dan,misschien is ff mailtje naar Indies sturen,ik heb gewacht met kopen van de versie die er nu is omdat er spraake was van een S.E.

Quido
12-08-2005, 16:44
De SE komt er voorlopig niet. (zie topic Rob Houwer collectie). Na de eerdere toezegging dit jaar wisten ze er nu niks meer vanaf. Wel komt in december een Paul Verhoeven box uit met de nodige extra's, waaronder storyboards (meer wilde men toen ik ernaar nog niet verklappen).

Maar ik neem toch aan dat Indies zo slim is om in ieder geval ook een losse SE uit te brengen met op een 2e disc de docu 'SvO revisited'. Ook typisch Indies stijl ; veel SE's kennen enkel een 2e disc met een docu over de film.

Dennis Kuijper
31-08-2005, 10:43
13-09-2005 komt trouwens wel Willem Van Oranje (3 disc's)
Artwork:
http://217.148.171.144/ProductImages/autoimport/906200_906299/8711983477230_front.jpg

Quido
31-08-2005, 11:24
Hmm ... ik zag eerst een andere artwork. Met veel oranje :wink: Klein te zien op www.bubblegum.nl

Quido
06-03-2007, 22:33
Goed nieuws! Vanaf 10 april is de lange versie Voor Koningin en Vaderland te koop op DVD.
De extra's bestaan uit: Gilze Rijen Historical Flight, Lezing van mr. S.E. Hazelhoff Roelfzema, Trailers

Taal: Nederlands / Engels
Ondertiteling: Nederlands
Regio: 2 (PAL)
Beeld: 16:9 (1.78:1) anamorphic widescreen – NB: DIGITALLY REMASTERED VERSION
Geluid: Dolby Digital 2.0 mono

Distributie: Indies Home Entertainment. Op de site van Indies is de hoes ook in het klein te bekijken.

Hugo R
07-03-2007, 06:44
Wat houden die extra's precies in?

Kasper P.
07-03-2007, 07:15
Niet bekend, klinkt vrij curieus ...

Hugo R
07-03-2007, 11:08
Jammer, klinkt vrij apart ieder geval.

Quido
25-03-2007, 13:05
Inmiddels is de release opgeschoven naar 24 april, zijn de extra's geschrapt (op de trailers na) en is het beeld niet anamorf, maar letterboxed: DVD Voor Koningin en Vaderland (http://www.neerlandsfilmdoek.nl/DVDVoorKoninginEnVaderland.htm).

Het wachten blijft op een echte special edition van de film. Met de speciaal in 2002 gemaakte making of van ruim 60 minuten, de deleted scenes, audiocommentaar en nog veel meer archiefmateriaal dat ligt opgeslagen in het archief van Beeld en Geluid. Als een dergelijke release er toch ooit eens zou komen ... :razz:

Peter van santbrink
25-03-2007, 16:37
Heeft Indies ooit wat goeds op de markt gebracht.(6) (6)

Hugo R
25-03-2007, 16:49
Deze ga ik dus duidelijk niet aanschaffen.

Dennis Kuijper
26-03-2007, 00:37
Inmiddels is de release opgeschoven naar 24 april, zijn de extra's geschrapt (op de trailers na) en is het beeld niet anamorf, maar letterboxed: DVD Voor Koningin en Vaderland (http://www.neerlandsfilmdoek.nl/DVDVoorKoninginEnVaderland.htm).

Het wachten blijft op een echte special edition van de film. Met de speciaal in 2002 gemaakte making of van ruim 60 minuten, de deleted scenes, audiocommentaar en nog veel meer archiefmateriaal dat ligt opgeslagen in het archief van Beeld en Geluid. Als een dergelijke release er toch ooit eens zou komen ... :razz:
Ik wacht ook nog steeds op die Special Edition.

Marc Raps
26-03-2007, 14:36
En ik dacht vandeweek nog dat ik eens moest gaan kijken of ik deze film ook niet op DVD kon aanschaffen.

Niet echt de moeite dus, blijkbaar.

Lex v/d Moolen
12-10-2007, 22:42
Ik heb zonet Voor Koningin en Vaderland gekeken. Film is nu ruim 3 uur, maar ik vond de meeste van de extra scènes wel de moeite waard. Met name het verhaal rond Esther wordt wat beter uitgelicht.
Wel zeer jammer van de vreselijk slechte beeldkwaliteit.