PDA

Bekijk de volledige versie : Feest! Feest! Feest! Ruim 2K te besteden! Help!



Herjan
22-11-2001, 08:48
Mensen,

In januari krijg ik van mijn nieuwe werkgever een bonus van 1150 euro (NETTO!). Dit mag ik van mijn vriendin volledig besteden aan een DVD-speler en eventueel een subwoofer.

Een DVD-speler die hoog op mijn lijstje staat is de nieuwe Sony DVP-NS900V. Zijn er in jullie ogen betere DVD-speler te krijgen voor de prijs tot 2000 gulden? Pioneer 737 of zo?

Olaf M.
22-11-2001, 10:27
Bof jij ff met zo'n vriendin ! ;)

bmateijsen
22-11-2001, 10:30
Ja de denon 2800, is net wel even weer duurder.. 2400 piek... maar oh zo mooi.. Zie ook de WhatHifi van november...

En wat dacht je van de marantz 6000 ook zo'n schitterend apparaat die tevens je cd's mooi gedetaileerd weergeeft!

Groet Bjorn

Herjan
22-11-2001, 12:54
Ik kan zo snel op Internet niets vinden over de Marantz 6000. Waar kan ik een test of zo vinden en wat is de prijs?

(bedankt voor je reactie, trouwens)

Wazige
24-11-2001, 15:18
de pioneer XV-DV55 is een goede DVD-speler, waar een Subbie en 5 boxen al bij zitten voor rond de 2500 gulden. maar heb al aanbiedingen gezien, waar hij 2300 was, en zelfs 1 waar hij 2100 was. De subbie werkt heel goed! is 100 Watt en het geluid van de boxen is ook goed!!

bmateijsen
24-11-2001, 15:35
Herjan,

Sorry die Marantz had de DV4100SE moeten zijn... er staat een recensie in de whathifi van november. Is daar product of the year geworden en kost 390 pond... dus ruim 1600 piek.

Wellicht vind je nog een recensie op www.homecinemachoice.com of www.hifichoice.co.uk

Groet bjorn

jjla
24-11-2001, 18:20
hallo daar,
zou een philips 1010 niet ook erg mooi zijn
ik heb er zelf een en ben zeeeer tevreden over de kwaliteit wat deze heeft is trouwens ook dvd speler van het jaar!hij is wel iets duurder maar je hebt dan wel een klasse machine;-)

Ronald Ridderhof
24-11-2001, 21:21
Mensen,

In januari krijg ik van mijn nieuwe werkgever een bonus van 1150 euro (NETTO!). Dit mag ik van mijn vriendin volledig besteden aan een DVD-speler en eventueel een subwoofer.

Een DVD-speler die hoog op mijn lijstje staat is de nieuwe Sony DVP-NS900V. Zijn er in jullie ogen betere DVD-speler te krijgen voor de prijs tot 2000 gulden? Pioneer 737 of zo?

Ik heb zelf een pioneer 636 ook een topper, ik zou zeker voor de 737 gaan, dit is nagenoeg toch een van de beste in z'n prijsklasse.

De Denon is ook zeker een aanrader, ik zou kiezen tussen de Pioneer en de Denon. Je moet kijken of je met beide apparaten een dvd kan bekijken en de kwaliteits verschillen naast elkaar kan zetten. Van wat ik van de Pioneer gewend bent is dat hij natuurlijke kleuren weergeeft, ik heb hiervoor een Sony 735 gehad en merkte toch dat de Sony net als bij zijn TV's hardere kleuren heeft, ik heb een Philips BB en daar merkte ik het verschil duidelijk op. Dus het kan nuttig zijn om je tv er bij te betrekken.

Als dat kan natuurlijk, je kan aan de verkoper vragen of hij de spelers kan aansluiten op een soortgelijke tv, dat kan je keuze wat makkelijker maken.
Succes met je keuze.

jh jansen
25-11-2001, 10:40
Bij een goede HiFi zaak is het vaak geen probleem, als je serieus geinteresseerd bent althans, verschillende apparatuur thuis uit te proberen.

Zelf vindt ik de ONKYO DV-S555 (adviesprijs Fl. 1.399)
wel een hele mooie machine. Jammer genoeg net geen THX speler maar qua beeld en geluidskwaliteit doet ie niet onder voor duurdere THX modellen.

Dave
25-11-2001, 11:02
Die Sony 900 is toch echt een hele mooie hele goede machine
speelt ook meteen SACD af dus wat wil je nog meer...

Herjan
26-11-2001, 08:28
Mensen,


Allemaal bedankt voor de reacties! Ik heb zaterdagmiddag toch de knoop doorgehakt en gekozen voor de Sony DVP-NS900V. Ik heb er nog maar een paar uurtjes mee kunnen spelen, maar hij lijkt errug mooi!

Nu nog DVD-tjes...

Ronald Ridderhof
26-11-2001, 09:19
Veel plezier met je nieuwe dvd speler

Wazige
26-11-2001, 09:39
Hehe, veel plezier met je nieuwe speeltje.:D

Dave
26-11-2001, 09:46
Idd veel plezer ermee...
Ik loop zelf ook met de gedachte dezelfde speler te kopen;
Dus hoe bevalt hij je?

Herjan
26-11-2001, 10:03
Tja,

Ik heb 'm natuurlijk nog maar net, en ik heb alleen nog maar The Matrix erop gezien (en een concert van Sarah Brightman, maar ik denk niet dat er hier veel liefhebbers van haar zijn). Ik heb zelf geen enkele ervaring met ander DVD-spelers, maar ik ben tot nu toe erg tevreden. Ik gebruik de interne decoder niet, maar heb de speler via Coax aangesloten op m'n Harman Kardon receiver. Het geluid is errug mooi en het beeld ook. Wat ik een voordeel vindt (maar dan moet je dus wel een audio-freak zijn), is dat deze speler gescheiden audio- en videocircuits heeft. Wanneer je puur naar audio wilt luisteren (bijv. CD, SACD of DVD-concerten), kun je het videocircuit uitschakelen, waardoor je dus a) geen signaal zendt naar de TV en b) nul komma nul storende signalen hebt. Ik heb deze speler bij Correct in Rotterdam gekocht, omdat de verkoper van de MM in Rotterdam-Alexander te lui was om een demo te geven (NB: hun duurste speler!) en ze alleen het demomodel hadden staan.
Het is een redelijk prijzige speler (t.o.v. de bekende Cyberhome apparaten), maar ik heb hem gekocht met een 'lange termijn'-planning en de hoop dat SACD de nieuwe standaard gaat worden. Ik had al een HDCD-speler (ook Harman Kardon) in huis, zodat ik nu klaar ben voor alle mogelijke formaten.

Deze speler heeft zeer veel instellingsmogelijkheden (Block Noise reduction etc.), maar alles wordt fantastisch makkelijk instelbaar door het erg mooie OSD. Zelfs ik kan er mee werken!

Ik zou wel adviseren om niet klakkeloos een apparaat te kopen omdat een ander er tevreden mee is. Ga voor jezelf na wat je eisen en wensen zijn. Mocht je geen audiofiel zijn (i.v.m. de gescheiden circuits) en geen behoefte hebben aan SACD, kijk dan eens na de EISA-award winnaar: Panasonic RA71 (alweer 400 piek goedkoper). Ik heb de site www.areadvd.de gebruikt om verschillende spelers met elkaar te vergelijken.

Wazige
26-11-2001, 10:04
Hoe duur was die Sony DVP-NS900V eigenlijk? heb al 2 spelers maar wil er mischien nog 1 kopen :D

Herjan
26-11-2001, 10:08
Ik heb 'm gekocht voor 1799. Bij de Correct was hij 1845, maar vanwege de lage prijs garantie (bij de MM: 1799), kreeg ik zomaar een vette 46 gulden korting!!! O ja, er kwam wel weer 3 euro verwijderingsbijdrage bij.

Mocht je geen voorkeur hebben voor een 'echte winkel', kijk dan eens bij internetwinkels. Volgens mij kun je 'm op internet al vinden vanaf 1500 piek (excl. verzendkosten).

Dave
26-11-2001, 10:12
Herjan bedankt voor je reactie.
Net als jij ben ik ook een hele grote audioliefhebber...
en let dus ook op alle details.
verder is het voordeel van de SACD ook een optie waarvoor de speler mijn voorkeur krijgt en verder de uitgebreide opties op en aan het apparaat.
Dus bedankt.
Denk dat deze het wordt!

Wazige
26-11-2001, 14:47
Dank je Herjan, zal es eventjes rondkijken op het net.
:D :D :D

Ronald Ridderhof
26-11-2001, 17:25
Ik heb 'm gekocht voor 1799. Bij de Correct was hij 1845, maar vanwege de lage prijs garantie (bij de MM: 1799), kreeg ik zomaar een vette 46 gulden korting!!! O ja, er kwam wel weer 3 euro verwijderingsbijdrage bij.

Mocht je geen voorkeur hebben voor een 'echte winkel', kijk dan eens bij internetwinkels. Volgens mij kun je 'm op internet al vinden vanaf 1500 piek (excl. verzendkosten).

ff oplette de prijs voor de ns900 is 1799,- en geen 1845,- dus correct heeft em overpriced en dan is de verwijderingsbijdrage 6,61 en geen 3 euro, ofwel oplette:o

Herjan
29-11-2001, 08:25
Ronald: 3 euro x 2.20371 = 6,61 gulden ;-)
En bij Correct was hij in feite niet overpriced, want de adviesprijs van Sony is f 1892,-. Wel konden ze een stuk goedkoper gaan zitten, wat mij betreft...

martin
29-11-2001, 17:52
Bij www.stassen.nl in venlo staat deze sony voor 1560,- das toch ook wel een leuk prijssie.
kijken wat de nieuwe Pioneer 747 gaat doen nu staat hij op 3313,- scheelt de helft van de sony, dan moet de pioneer toch wel erg goed zijn ???? zal mij benieuwen waar dit aan ligt dat hij zo duur is.