PDA

Bekijk de volledige versie : Breedbeeld tv's



Raskel
22-11-2001, 11:22
Ik ben vrij perfectionitisch bij het beoordelen van het beeld van m'n tv als ik een dvd kijk. Nu valt me op dat bij heel veel breedbeeld tv's die ik in de winkels zie staan dat het beeld aan de zijkanten vrij korrelig is, een vrij korrelige pixel als ik het zo mag stellen..ik kijk dan wel bij de klasse tot 2500 gulden. Bij de hogere klasses zie ik dit weinig of niet. Is het nu normaal dat het beeld aan de zijkanten van breedbeeld tv's van slechtere kwaliteit is? Mijn vorige samsung had dit dus extreem, ik hoop dat de jvc die eraan komt dit niet heeft. Iemand een idee hoe dit komt?

Groeten!

Wilbert Schepens
22-11-2001, 12:57
ELKE tv heeft last van vervorming / vertekening / korrelig beeld in de hoeken. De reden hiervoor is de beeldbuis. Van binnen is deze nog altijd rond (hol). En aangezien wij steeds vlakkere beeldbuizen aan de buitenkant willen hebben, wordt er dus gewoon met glas opgevuld. De meeste van deze "opvulling" vindt plaats in de hoeken, m.a.g. vervorming / vertekening / korrelig beeld op deze plaatsen. Korrelig beeld wordt ook mede veroorzaakt door de aansturing van de beeldbuis waardoor duurdere toestellen hier vaak minder last van hebben. Een mooi toestel wat zojuist op de markt is gekomen en relatief weinig last heeft van korrelig beeld in de hoeken is de JVC Av-28x10 met digipure pro. Kost rond de 2500,- en is zeker een topper in zijn prijsklasse.

aert
22-11-2001, 18:16
Ik zou je wel een adviesje mee willen geven als je voor een bb-tv gaat kijken, vooral als je geinteresseerd bent in jvc; ik heb er 2 gehad, en allebei zat er een vervorming in het beeld, soms in de linkerbovenhoek, soms precies door het midden. Normaliter als je een film aan het kijken bent, valt dit nauwelijks op, maar kijk je een voetbalwedstrijd, dan loopt de (normaal)rechte lijn nogal van links naar rechts, geen gezicht dus. heb jvc erover gebeld, en het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn. 1 op de 3 toestellen schijnt er last van te hebben. dus kiek uut!

System 3rror
22-11-2001, 21:41
Een mooi toestel wat zojuist op de markt is gekomen en relatief weinig last heeft van korrelig beeld in de hoeken is de JVC Av-28x10 met digipure pro. Kost rond de 2500,- en is zeker een topper in zijn prijsklasse.
Deze tv heb ik!! om precies te zijn de AV28X10EU!
Hij koste mij 2390 piek bij de MediaMarkt!! Hij heeft idd niet echt last van korrelvormige hoeken, alleen bevat het beeld een vervorming precies in het midden!!

En over dat voetballen... je hebt gelijk!
Het is af en toe beetje irritant, maar het went wel!

Verder heeft de tv soms last van het ghost effect, maar ik heb begrepen dat dit door de 100 Hertz komt...

Verder niets te klagen over deze tv!

aert
22-11-2001, 22:00
jahaaa, tuurlijk heb je nix te klagen over de tv, want verder is het een toppeerrrrr, echt wel. het design, de mooie platte buis, teletext werkt als een tiet, breebeeldinstellingen.... sehr vet. tot zover de complimenten.
wat is het ghost effect?

System 3rror
22-11-2001, 22:35
Ik ben wel geen preciese kenner van al die termen, maar dat ving ik een keer op, op een ander forum!!

Maar soms bij snelle beelden met DVD kijken, dan wil er wel eens een soort van schaduw achteraan komen, of een soort van ego, hoe je het maar wilt noemen!
Dit schijnt te maken hebben met 100 Hertz?!

Andere kenners een mening hierover of die het precies kunnen uitleggen!?

Gegroet, Tim

Geert Kranendonk
22-11-2001, 22:43
Ik zou je wel een adviesje mee willen geven als je voor een bb-tv gaat kijken, vooral als je geinteresseerd bent in jvc; ik heb er 2 gehad, en allebei zat er een vervorming in het beeld, soms in de linkerbovenhoek, soms precies door het midden.
[--8<--]
1 op de 3 toestellen schijnt er last van te hebben. dus kiek uut!

Ja, dat kan ik beamen, ik heb een JVC AV32X10S (2500 gulden via MiepKniep), en die gaat morgen al voor de tweede keer terug naar E-care omdat er zware vervormingen in het beeld zitten en de roodconvergentie beroerd is.

Wat mij wel opgevallen is aan deze tv is dat 'ie extreem gevoelig is voor magnetische velden, hij kleurde bij mij enorm blauw van het strooiveld van mijn receiver terwijl mijn vorige tv daar helemaal geen last van had.

aert
22-11-2001, 23:15
Wat mij wel opgevallen is aan deze tv is dat 'ie extreem gevoelig is voor magnetische velden, hij kleurde bij mij enorm blauw van het strooiveld van mijn receiver terwijl mijn vorige tv daar helemaal geen last van had.

Jahaaa, dat is ook zoiets. daar heeft het alles mee te maken, mijn 2e werd over het hele beeld groen. Als je er een goeie klap op gaf, deed ie weer normaal, en daarna werd ie weer groen en trok hij overal scheef. Tja, dat verwacht je niet he, van een tv van toen nog 2899 keiharde neerlandsche guldentjes. Dus een groot drama. Ik ben van de JVC afgestapt, heb daarna een sony gekocht, maar daar had ik zoooo'n spijt van.
Nu heb ik een panasonic met Quintrix beeldbuis, en dat is echt mijn allerbeste koop...

Patrick vdB
22-11-2001, 23:21
Juist doordat er gewerkt wordt met glasopvulling (want we willen toch allemaal een platte beeldbuis?) ontstaat er beeldvervorming. Dit komt omdat het glas dat gebruikt wordt niet altijd van even goede kwaliteit is (zelfs bij hetzelfde merk en type verschilt dit nog wel eens enorm) en op sommige plekken dikker en/of een lichte afwijking in dichtheid heeft. Als je gewoon tv kijkt merk je er eigenlijk weinig van maar vooral bij lijnen die recht zouden moeten zijn valt het op. Tip: Vraag de verkoper eens om de tv uit te zetten en bekijk dan vanuit alle hoeken hoe de showroom in de beeldbuis reflecteerd je zult het zelf wel merken dat er dan al vervorming optreed. Ook als je bij iemand op bezoek bent moet je er maar eens op letten, beweeg je hoofd en kijk naar je reflectie op het beeldscherm je zult al snel denken dat je voor een lachspiegel staat. Vaak geldt wel dat hoe duurder de tv hoe beter ook de kwaliteit van het gebruikte glas, op goedkopere toestellen wordt hier meestal het eerste op bezuinigt.

Mike Philippens
22-11-2001, 23:35
ELKE tv heeft last van vervorming / vertekening / korrelig beeld in de hoeken.
Ben er speciaal nog even voor gaan zitten met de Platinum test DVD. Wat testpatronen bekeken en moet concluderen dat mijn Sony (KV-28FX60B) er erg weinig last van heeft. De rechtse bovenhoek heeft wat onscherpte en de bovenste rand van het beeld loopt ongeveer een halve centimeter een klein beetje scheef. Dit laatste zie je bij een testpatroon waarbij de strepen van boven naar beneden lopen. Aan de bovenkant gaan ze dan een klein stukje naar rechts alsof ze afgebogen worden. Dit soort dingen valt natuurlijk altijd met testpatronen op. Bij normaal TV, film of kwisje kijken zal dit niet opvallen.
Voor de rest is het beeld overal even scherp. Misschien dan Sony een beetje smokkelt en ervoor zorgt dat de opgevulde stukken buiten het zichtbare beeld vallen. Ik zie er in elk geval weinig van, zelfs met de testpatronen. En ik zat er echt met mijn neus (en bril) bovenop.

Raskel
23-11-2001, 08:23
Na al de reacties gelezen te hebben ben ik er niet echt vrolijker op geworden. Het lijkt wel of bijna alle tv-kijkers gedoemd zijn tot problemen :) De keuze is in ieder geval wel bemoeilijkt, maar de tips zijn natuurlijk wel altijd mooi meegenomen. Maar over die gevoeligheid van mangetisme bij de JVC tv's. Ik heb dus een Kef Q95c2 center speaker, hoe groot is de kans op vervorming met deze speaker? Ik heb geen zin om naar een blauw/paars scherm te kijken..

Mike Philippens
23-11-2001, 08:41
Ik heb dus een Kef Q95c2 center speaker, hoe groot is de kans op vervorming met deze speaker?
In principe zouden speakers die speciaal bedoeld zijn om dicht in de buurt van je tv te plaatsen magnetisch afgeschermd moeten zijn. Bij een merk als Kef kun je er wel van uit gaan dat dat ok is. Ik heb een knoeperd van een Infinity op mijn breedbek staan en ik heb alleen groene mannetjes bij Star Trek...
Ik denk dus niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken.

Raskel
23-11-2001, 08:44
...Ik denk dus niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken.

Ik was nog enige uitleg vegeten. Bij mijn goedkope vervangtv van 50 cm, merk onbekend, trok het beeld dus helemaal paars :eek: Bij alle andere tv's niet. Uiteraard ben ik toch even terug gegaan naar de zaak waar ik de Kef gekocht had, daar was maar 1 tv, die heel erg licht last ervan had, meteen de slechtste tv die ze hadden. Maar voor hetzelfde geld is de jvc extra gevoelig. Dus vandaar de vraag.

bmateijsen
23-11-2001, 10:14
100 hrz.. heeft inderdaad een paar digitale kinderziektes... 1 daarvan is het strepen bij zeer snelle beelden.. Budget breedbeelds met 100 hz, hebben hier meer last van omdat al het geld wordt besteed aan de beeldbuis en niet meer aan de digitale 100 hz codering... daarom zijn deze tv's veel korreliger en hebben meer last van schaduwtrailing dan anderen...

Maar kijk eens naar een Loewe of een B & O, die hebben daar bijna geen last van...

Oke... das dus niet zo vreemd.. Loewe en B&O gebruiken de philips beeldbuis, maar geven tevens veel aandacht aan de digitale codering... en hebben daardoor haast geen last van slepende voetbal en zo....

www.homecinemachoice.com geeft veel aandacht in tv-reviews aan verschillende aspecten die met 100 hz te maken hebben en kwaliteit van het beeld. Bovendien reviewen ze best veel tv's, dus zoek daar ook eens een beetje in....

Groet Bjorn

xxxMaverick
23-11-2001, 11:38
voor een vergelijking van breedbeeld tv's blijft http://www.kieskeurig.nl de beste site! ook voor een prijsvergelijking!

bmateijsen
23-11-2001, 12:52
Sorry hoor... de beste site www.kieskeurig.nl, dacht het niet...

prijzen zijn niet up to date... producten zijn niet volledig en gebruikersreviews zijn van een slecht niveau. Mij zegt het niks als iemand zegt: perfect beeld.... het waarom erachter is vele malen belangrijker.... of de vergelijking met een ander product..

Bovendien wordt keiskeurig gevoed door de consumentenbond... ook zo'n flut organisatie....

Groet Bjorn

Raskel
23-11-2001, 13:18
Sorry hoor... de beste site www.kieskeurig.nl, dacht het niet...

prijzen zijn niet up to date... producten zijn niet volledig en gebruikersreviews zijn van een slecht niveau. Mij zegt het niks als iemand zegt: perfect beeld.... het waarom erachter is vele malen belangrijker.... of de vergelijking met een ander product..

Bovendien wordt keiskeurig gevoed door de consumentenbond... ook zo'n flut organisatie....

Groet Bjorn

Ik ben het helemaal met je eens! Beargumenteren kunnen ze niet en vergelijkingen worden niet gemaakt, of slecht (appels met peren vergelijken).

Rolf Roggema
23-11-2001, 15:18
Sorry hoor... de beste site www.kieskeurig.nl, dacht het niet...

Bovendien wordt keiskeurig gevoed door de consumentenbond... ook zo'n flut organisatie....

Groet Bjorn

Hoe kom je erbij dat deze site door de consumentenbond word gevoed. Ik lees of zie op de site nergens iets waar dat uit volgt.

xxxMaverick
23-11-2001, 15:19
Sorry hoor... de beste site www.kieskeurig.nl, dacht het niet...

prijzen zijn niet up to date... producten zijn niet volledig en gebruikersreviews zijn van een slecht niveau. Mij zegt het niks als iemand zegt: perfect beeld.... het waarom erachter is vele malen belangrijker.... of de vergelijking met een ander product..

Bovendien wordt keiskeurig gevoed door de consumentenbond... ook zo'n flut organisatie....

Groet Bjorn

HAHAHA uhm, je weet dus duidelijk niet waarover je praat of hebt er nog nooit gekeken

Prijzen worden namelijk ELKE DAG geupdate HAHAH, dus hoezo niet op to date, wil je ze realtime ofzo? lol

ALLLE nieuwe producten staan er op met ten hoogste 2 weken vertraging, noem maar eens een site die hun dat na doet.

Verder verschillen de ervaringen van 2 regels tot lappen tekst dus hangt er maar van af......

dus, waarschijnlijk werk je bij de concurrent ofzo, of ben je jaloers want al je argumtenten slaan nergens op

xxxMaverick
23-11-2001, 15:20
Hoe kom je erbij dat deze site door de consumentenbond word gevoed. Ik lees of zie op de site nergens iets waar dat uit volgt.

dat ook nog ja :), ze vermelden alleen de testen, meer niet

Rolf Roggema
23-11-2001, 15:21
dat ook nog ja :), ze vermelden alleen de testen, meer niet

Dat klopt. Geeft alleen maar extra informatie voor mensen die dat willen weten. En trouwens de prijzen die ze gebruiken halen ze eg bij bedrijven die die produkten te koop hebben.

Martin van Tuijl
23-11-2001, 15:26
Ik ga vaak even neuzen bij AudioReview (http://www.audioreview.com/). Daar vind je heel veel reviews en meer info over zo'n beetje alles waar een stekker aan zit op het gebied van audio en video.. De reviews zijn van gebruikers en hebben mij al vaak op weg geholpen om een goede keuze te maken.

bmateijsen
23-11-2001, 16:21
Goed,

Proef op de som nogmaals met kieskeurig.nl

Alle modellen zijn volgens kieskeurig.nl slecht leverbaar.... Ik hoop dat Penhold er zo ook niet over denkt.. want dan leveren ze helemaal geen Denon meer..

Topmodel van pioneer 737,staat niet eens 1 gebruikerservaring bij... Tja, specificaties van de website kan ook ik makkelijk downloaden... dat noem ik geen manier om objectief te vergelijken....

Kijk vergelijken op prijs is geen kunst... maar prijs is als het goed is maar 1 factor... bovendien zijn dat catalogus-prijzen...(tuurlijk kan je niet zo maar andere prijzen nemen... realiseer ik me ook)

Goed, prijs en specificaties zeggen dus in principe niets.... en daar bouw je ook geen goede site mee... En blijkbaar zijn er ook niet genoeg mensen die werkelijk een oordeel willen geven.

Daarnaast vind ik de manier van mening geven ook niet geheel structureel en te kort door de bocht... (hoe dit anders moet.. tja hele andere ideeen over... maar goed)

Dus.... prijzen en specs daar ben ik niet van onder de indruk... en vandaar dat ik het niets vindt..

Bovendien richt je eens op 1 onderdeel en niet op alles, zoals verzekeringen,etc...

Groet Bjorn

xxxMaverick
23-11-2001, 19:10
Goed,

Proef op de som nogmaals met kieskeurig.nl

Alle modellen zijn volgens kieskeurig.nl slecht leverbaar.... Ik hoop dat Penhold er zo ook niet over denkt.. want dan leveren ze helemaal geen Denon meer..

Topmodel van pioneer 737,staat niet eens 1 gebruikerservaring bij... Tja, specificaties van de website kan ook ik makkelijk downloaden... dat noem ik geen manier om objectief te vergelijken....

Kijk vergelijken op prijs is geen kunst... maar prijs is als het goed is maar 1 factor... bovendien zijn dat catalogus-prijzen...(tuurlijk kan je niet zo maar andere prijzen nemen... realiseer ik me ook)

Goed, prijs en specificaties zeggen dus in principe niets.... en daar bouw je ook geen goede site mee... En blijkbaar zijn er ook niet genoeg mensen die werkelijk een oordeel willen geven.

Daarnaast vind ik de manier van mening geven ook niet geheel structureel en te kort door de bocht... (hoe dit anders moet.. tja hele andere ideeen over... maar goed)

Dus.... prijzen en specs daar ben ik niet van onder de indruk... en vandaar dat ik het niets vindt..

Bovendien richt je eens op 1 onderdeel en niet op alles, zoals verzekeringen,etc...

Groet Bjorn

modellen die 'slecht leverbaar' zijn, zijn niet MAKKELIJK te vinden in de verschillende (internet) winkels. Tuurlijk zijn ze er wel, anders stond er ook niet leverbaar jeez.

BIj niuewe modellen staan natuurlijk minder ervaringen dan nieuwe, lijkt me vrij duidelijk

Dat je meer info verwacht ok, maar ga niet roepen dat het een slechte site is, dan maak je jezelf belachelijk naar mijn mening

Martin van Tuijl
23-11-2001, 19:28
Hoewel ik geen moderator ben, wil ik je even wijzen op het feit dat als je iemand wil quoten je je moet beperken op dat gedeelte waar je op wil reageren. Een heel bericht van deze lengte qouten is niet nodig. Je kan heel makkelijk dat weg halen wat niet nodig is. Zo voorkom je dat replies onnodig veel te lang worden, en de boel onoverzichtelijk word.
Als je niet precies weet hoe dat werkt, geef even een gil, en dan helpen we je uit de brand.

xxxMaverick
23-11-2001, 19:31
Als je niet precies weet hoe dat werkt, geef even een gil, en dan helpen we je uit de brand.

af en toe ben ik een beetje lui ;)

Martin van Tuijl
23-11-2001, 19:37
af en toe ben ik een beetje lui ;)
Je bent niet de enige. :D Je hebt je zelf al uit de brand geholpen ;)

bmateijsen
23-11-2001, 20:05
Maverick, volgens mij snap je het nog steeds niet...

Ik vind het een slechte site... Dat is dus mijn mening... en hierdoor maak ik me dus niet belachelijk!!!!

Tevens zegt de site zelf dat ze niet alleen voor webwinkels, maar voor alle winkels vergelijken...

Nou Denon is dus niet slecht leverbaar (zie www.hear.nl)... maar waarschijnlijk richten de site kieskeurig zich op zoveel producten dat ze het zelf niet meer kunnen overzien...

Een oude marketing-wijsheid... : "een markt voor iedereen, is een markt voor niemand" ... en blijkbaar heeft kieskeurig duidelijk voor de totale markt gekozen... mijn inziens een beetje hun doel voorbij geschoten.

Goed, ik heb mijn zegje weer gedaan... en laat het hier ook mij...

Maar Maverick doe mij 1 lol.... ik kraakte dus initieel niet jou post af, maar gaf mijn mening over de site www.kieskeurig.nl ... Dus je hoeft je niet persoonlijk aangesproken te voelen over die eerste post..

bovendien daar is dit forum voor, de ene vindt dit en een ander (je voelt hem al) .... en dat geeft discussie. Maar ga niet mensen persoonlijk afkraken omdat je het niet eens bent met een bepaalde stelling....

Groet Bjorn

xxxMaverick
23-11-2001, 20:18
Maverick, volgens mij snap je het nog steeds niet...

Ik vind het een slechte site... Dat is dus mijn mening... en hierdoor maak ik me dus niet belachelijk!!!!

Tevens zegt de site zelf dat ze niet alleen voor webwinkels, maar voor alle winkels vergelijken...

Goed, ik heb mijn zegje weer gedaan... en laat het hier ook mij...


Groet Bjorn

sorry hoor maar nu spreek je jezelf lekker tegen.

JE geeft eerst arguementen die kant nog wal slaan, nu kom je weer met nieuwe die ook niet kloppen!

trouwens, dan moet hear.nl zich maar aanmelden bij kieskeurig, lijkt me nou niet zo moeilijk...

bmateijsen
23-11-2001, 20:25
Ik spreek mezelf tegen... tuurlijk...???

de volgende tekst komt rechtstreeks van de site van kieskeurig:


Genoeg van verkooppraatjes? Geen zin om zes verschillende winkels te bezoeken? Toch kopen voor de laagste prijs? Het is nu mogelijk op www.kieskeurig.nl

www.hear.nl is een site die mensen helpt om hi-fi te kopen evt. 2dehands. Tevens bieden zijn nieuwtjes van nieuw geintroduceerde producten en kan je diverse websites van winkels aangesloten bij kieskeurig bezoeken...

dus zelf eerst even onderzoek doen, voordat je met je kapmens stellingen probeert te verwerpen...
En probeer voor de verandering eens je uitspraken te onderbouwen met feiten!! Maakt het geheel een stuk helderder...!!!

bmateijsen
23-11-2001, 20:28
toch nog een pluspuntje voor die site... dat was ik vergeten te vermelden...

Je kan wel direct doorklikken naar de verkoopsite... hun sponsoren... daar zijn dan gelukkig wel een paar winkels bij gekomen.. dit was eerst alleen de wehkamp...:)

Groet bjorn

xxxMaverick
23-11-2001, 20:28
Ik spreek mezelf tegen... tuurlijk...???

de volgende tekst komt rechtstreeks van de site van kieskeurig:



www.hear.nl is een site die mensen helpt om hi-fi te kopen evt. 2dehands. Tevens bieden zijn nieuwtjes van nieuw geintroduceerde producten en kan je diverse websites van winkels aangesloten bij kieskeurig bezoeken...

dus zelf eerst even onderzoek doen, voordat je met je kapmens stellingen probeert te verwerpen...
En probeer voor de verandering eens je uitspraken te onderbouwen met feiten!! Maakt het geheel een stuk helderder...!!!

feit 1: alle prijzen zijn max 1 dag oud

feit 2: winkels kunnen zich gewoon aanmelden
feit 3: alle producten zijn aanwezig
feit 4: Sommige merken zijn slechter leverbaar dan andere...

Feit? 5: je zal wel voor hear.nl werken en erg jaloers zijn?

xxxMaverick
23-11-2001, 20:29
toch nog een pluspuntje voor die site... dat was ik vergeten te vermelden...

Je kan wel direct doorklikken naar de verkoopsite... hun sponsoren... daar zijn dan gelukkig wel een paar winkels bij gekomen.. dit was eerst alleen de wehkamp...:)

Groet bjorn

maw je was ze aan het afkraken omdat ze een half jaar geleden zo waren? tja, toen was het iets minder ja.....maar nu dus niet meer he

Martin van Tuijl
23-11-2001, 20:34
Word het niet tijd om deze disscussie voort te zetten vai e-mail of PM? Deze thread gaat over 'breedbeeld tv's' en op deze manier zit er binnen de kortste keren een slot op deze thread..
U is gewaarschuwd! ;)

bmateijsen
23-11-2001, 20:36
Alle prijzen zijn 1 dag oud... tuurlijk dat zijn de prijzen van hun sponsoren... (dit ondervond ik ook pas net..) (de producten die zij niet voeren worden niet geupdate...)

Dat noemt met dan onafhankelijk... >>en dan direct door kunnen klikken naar de wehkamp... ja ja ...

Alle producten zijn aanwezig... dacht het niet... er is veel niet aanwezig.... arcam, proceed, tag, meridian, etc...

O ja, ik werk absoluut niet voor hear.nl, dat is zo maar een site die zich in ieder geval heeft gespecialiseerd.. dat kan ik van kieskeurig niet zeggen...

Neem www.dvd.nl is een veel betere site... goede recensies,... etc.. Neem www.homecinemachoice.com top site voor homecinema kan geen onafhankelijke vergelijkingsite tegenop...

Goed ik kan wel zo door blijven gaan met deze discussie maar blijkbaar wil je niet mijn standpunt zien...

Dus ik laat het hier bij...

bmateijsen
23-11-2001, 20:38
Martin,

Je hebt gelijk... ik laat me een beetje gaan...

Snap alleen niet waarom kieskeurig zo gepromote wordt...
Vandaar mijn reacties....

Groet Bjorn

xxxMaverick
23-11-2001, 20:42
Alle prijzen zijn 1 dag oud... tuurlijk dat zijn de prijzen van hun sponsoren... (dit ondervond ik ook pas net..) (de producten die zij niet voeren worden niet geupdate...)

Dat noemt met dan onafhankelijk... >>en dan direct door kunnen klikken naar de wehkamp... ja ja ...

Alle producten zijn aanwezig... dacht het niet... er is veel niet aanwezig.... arcam, proceed, tag, meridian, etc...

O ja, ik werk absoluut niet voor hear.nl, dat is zo maar een site die zich in ieder geval heeft gespecialiseerd.. dat kan ik van kieskeurig niet zeggen...

Neem www.dvd.nl is een veel betere site... goede recensies,... etc.. Neem www.homecinemachoice.com top site voor homecinema kan geen onafhankelijke vergelijkingsite tegenop...

Goed ik kan wel zo door blijven gaan met deze discussie maar blijkbaar wil je niet mijn standpunt zien...

Dus ik laat het hier bij...

jezus jij snapt niet veel he....eronde zitten refferal links, lijkt me logisch, als er wat wordt verkocht deelt men de opbrengst, iedereen kan zich dus gewoon aanmelden dat is tochonafhankelijk? als je dat niet snapt ben je, laat ik het zo zeggen, niet al te slim

maar goed, dat blijkt al dat jij een site als dvd.nl gaat vergelijken met kieskeurig, 2 sites die niks met elkaar te maken hebben....tja

Alex van den Berg
23-11-2001, 20:45
Heren, is het misschien mogelijk dat die kieskeurige discussie in deze thread met onmiddelijke ingang wordt beeindigt?!

En... xxxMaverick ... Het valt me op dat je de quote-funktie consequent misbruikt door hele berichten te kopieeren... Dat is dus NIET de bedoeling en werkt enorm vervuilend op het forum!

Quoten is bedoeld om een kort stukje tekst ter verduidelijking mee te nemen in je reply... De bedoeling is dat je eerst alles dat niet van belang is voor je antwoord, uit de quote verwijdert.

xxxMaverick
23-11-2001, 20:53
En... xxxMaverick ... Het valt me op dat je de quote-funktie consequent misbruikt door hele berichten te kopieeren... Dat is dus NIET de bedoeling en werkt enorm vervuilend op het forum!

Quoten is bedoeld om een kort stukje tekst ter verduidelijking mee te nemen in je reply... De bedoeling is dat je eerst alles dat niet van belang is voor je antwoord, uit de quote verwijdert.

overdrijven is ook een vak

Alex van den Berg
23-11-2001, 20:58
overdrijven is ook een vak Ja.... Precies!! :rolleyes:

Martin van Tuijl
23-11-2001, 21:06
overdrijven is ook een vak
Ik dacht wij er al uit waren, maar blijkbaar ben je hier alleen om een beetje je frustraties op anderen af te reageren. Ik heb het niet voor het zeggen hier, maar wat mij betreft mag je opzouten en kan deze thread op slot.

Raskel
23-11-2001, 21:23
Beste medeforumgenoten,

Ik vind het vrij triest om te zien dat een informatieve thread als deze verpest wordt door onnodige lange discussies. Begin dan liever een nieuwe thread zodat andere mensen ook nog wat aan de informatie hebben die hier wordt gegeven. Ik las ook op het forum dat onnodige discussies en ellenlange uitweidingen over onderwerpen die niet in het begin van een thread zijn voorgelegd zouden worden geschrapt. Ik denk dat deze thread een schoolvoorbeeld is van hoe het niet hoort te gaan. Ik vind het jammer dat mensen die wel iets willen oppikken van de tips en info hierdoor door de bomen het bos niet meer zien.

Groeten

Rolf Roggema
23-11-2001, 22:23
Dat er bij deze site staat dat een produkt slecht leverbaar is betekent volgens mij niets anders dan dat geen van de aangesloten bedrijven die produkten te koop hebben. Het betekent niet dat ze nergens in Nederland te koop zijn. En dat www.hear.nl (http://) er niet bijstaat komt misschien omdat dit bedrijf niet aangesloten is bij www.kieskeurig.nl (http://) . Trouwens xxxMaverick heeft een punt jij begon die site af te kraken en met onwaarheden te strooien. Volgende keer toch even beter onderzoek plegen.

tapeshirt
26-11-2001, 17:27
de beste breedbeeld tv die ik tot nu toe kon vinden heb ik gekocht en dat is een Loewe Aconda. Geweldig beeld, mooi design (zeker met glazen rack en video eronder) en veel bedieningsgemak. Handleiding in tv en een perfect platform, dus uitbreidingsmogelijkheden(satteliet tuner inwendig ed) Is wel een stukje duurder, maar ik vond het zeker geen weggegooid geld. Zeker even kijken. In een winkel niet kijken naar tv ontvangst, want die is in de meeste zaker gewoonweg beroerd, dus vraag om een dvd oid. Veel plezier!!

Sander Dubbeldam
26-11-2001, 18:22
Maar soms bij snelle beelden met DVD kijken, dan wil er wel eens een soort van schaduw achteraan komen, of een soort van ego, hoe je het maar wilt noemen!



nou bij mijn av 28 l2 green, heb ik er geen last van, heb er op gelet toen jij dat de vorige keer zei, maar niets gemerkt!

Koofie
26-11-2001, 18:34
system error:
Maar soms bij snelle beelden met DVD kijken, dan wil er wel eens een soort van schaduw achteraan komen, of een soort van ego, hoe je het maar wilt noemen!

Nou et is niet zo moeilijk, vrijwel ieder beetje techisch inzicht snapt et maar je moet et ff wete.

Dat komt omdat de bronnen( TV,video,dvd) +-25Hz of +- 50Hz zijn, kan ook lager of hoger zijn afhankelijk van de formaten en opnamen.

In ieder geval ver onder de 100Hz. Als er dus een vrij licht en vel beeld is tegen een donkere achtergrond en het verdwijnt of veranderd van plaats zie je het beeld nog heel ff op de plaats waar het stond omdat bij(bijvoorbeeld) 25beeldjes per seconden de beeldjes 4 !! keer in een seconden worden weergeven(100/25) terwijl het beeld dus al verplaatst is komt et nog wel 3 keer op et scherm.

Bij duurdere modellen is dit vaak veel minder omdat het dan computer gestuurd verminderd wordt door het beeld eerst te scannen en dan aan te passen als dingen in beeld bewegen.

:)

Robrecht
28-11-2001, 16:26
Misschien heeft dit niet direct met het onderwerp te maken maar wist niet waar ik het anders moest posten.
Ik heb een breedbeeld tv en kan deze (zoals de meeste) instellen op verschillende formaten (16:9; 4:3; ...). Als ik mijnt tv op 16:9 zet en ik wil een DVD kijken die ook dit formaat heeft dan past het niet, er valt steeds een deel van het beeld buiten het gezichtsveld. Moet ik telkens mijn tv op breedbeeld zetten om alles te kunnen zien maar dan heb ik die vervelende randen boven en onder ...

Als ik den weer gewoon tv kijk en de uitzending is in 16:9 den past het weer wel ?!?

Weet iemand wat ik kan doen om mijn DVD's toch volledig op het scherm te krijgen maar niets te verliezen ??

Raskel
28-11-2001, 16:35
Om even terug te komen op m'n eerder post. Ik was vandaag in een andere video/hifi zaak om te gaan kijken naar een jvc of philips. Ik zag al meteen dat de jvc aan de zijkanten grover beeld had en vroeg aan de verkoper of dit normaal was. Deze zei: "kom eens een meter verder staan, zie je het dan nog" (!). Wat een ei, met andere woorden, er is een probleem waar ik geen oplossing voor weet dus wimpel ik het snel af :) Daarna werd de verkoper pissig (?) omdat ik vroeg of de philips dit ook heeft. Toen ben ik maar weggelopen, bedankt voor de service.

bmateijsen
28-11-2001, 16:36
Doel je hierbij evt. op de pan & scan mode.. die zodra deze zwarte balken constateert het beeld verder full-screen probeert uit te vullen??

Als je dvd kijkt moet je je TV gewoon op 16:9 zetten zonder pan & scan... dus anamorphische dvd's ook met zwarte balken bekijken..

als dit het niet is, kan je dan je probleem nog eens formuleren? En met name wat je probeert te doen om het verlies van beeld te beperken..

Groet Bjorn

Robrecht
28-11-2001, 17:42
Wel, ik zet mijn tv op 16:9. Zet mijn DVD op en er is een deel van het beeld niet zichtbaar. Zet ik mijn tv op breedbeeld dan is alles zichtbaar maar heb ik die zwarte balken boven en onder.

Martin van Tuijl
28-11-2001, 17:54
Zet ik mijn tv op breedbeeld dan is alles zichtbaar maar heb ik die zwarte balken boven en onder.
Dat is helemaal niet zo vreemd, ook bij breedbeeld films komen heel vaak zwarte balken voor op een breedbeeld tv. Niets bijzonders, het is maar net hoe de film origineel geschoten is. Ik raad je aan beeldformaten bij film (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=6) eens door te lezen. Daar staat alles keurig op een rijtje.

DVD's die in breedbeeld zijn MOET je altijd op de breedbeeld stand van je tv bekijken voor de juiste verhouding. Die 16-9 stand op jou tv is waarschijnelijk de 'zoomstand' die het beeld beeldvullend maakt. Sommige tv programma's worden in 16-9 uitgezonden en dan heb je wel de juiste verhouding. 16-9 is dus het formaat van je beeldbuis en heeft niets met het formaat van een film op DVD of een tv programma te maken.

Robrecht
28-11-2001, 18:17
Daar had ik nog niet aan gedacht!!

Bedankt Martin.

Martin van Tuijl
28-11-2001, 18:25
Bedankt Martin. Geen dank.
Nog een vraagje, hoe heb je de DVD-speler aangesloten op je tv? Als je een scart kabel gebruikt dan kiest de tv namelijk in de meeste gevallen automatisch het juiste beeldformaat.

bmateijsen
28-11-2001, 20:28
En alweer een persoon geholpen...

Robrecht je kan hier ook nog even iets lezen over 16:9 formaat en andere formaten, die anamorphisch oftewel met de zwarte balken worden weergegeven..

http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=6

is waarschijnlijk ook zeer verhelderend.

Groet Bjorn

Robrecht
28-11-2001, 22:58
Ik heb voorlopig nog geen scart-kabel...weer een rede om zo snelmogelijk een te gaan halen.:p

Misschien enkele nuttige tips ??

marcel
28-11-2001, 23:12
Als je een scart kabel gebruikt dan kiest de tv namelijk in de meeste gevallen automatisch het juiste beeldformaat.
Voor de volledigheid , s-video doet dit overigens ook.
Wie het niet gelooft , mag bij mij dvd kijken ( wel zelf bier meenemen)

marcel
28-11-2001, 23:14
Ik was vandaag in een andere video/hifi zaak om te gaan kijken naar een jvc of philips.

Dit was toch niet een de Block of BCC-achtige omgeving?
Ik kan me nog herinneren dat ik mijn tv haalde en ik de beste vent aan alle kanten kon overtroeven met alle frutsels en fratsels die op een tv kan zitten. (DNR enz)

Dadaveke
29-11-2001, 00:24
raskel was erbij vergeten te zeggen dat die verkoper een super puis midden op zijn neus had, en ik was dat geval maar aan het aanstaren, maar die verkoper krijgt de gouden *** van de dag:D

Martin van Tuijl
29-11-2001, 01:19
Voor de volledigheid , s-video doet dit overigens ook.
Wie het niet gelooft , mag bij mij dvd kijken ( wel zelf bier meenemen)
Dat klopt, dank voor de aanvulling, ik kon niet te diep er op in gaan :) Heb meer te doen soms :D Ik wil dus wel een keer komen kijken, maar dan haal jij bier in huis ;)

Martin van Tuijl
29-11-2001, 01:33
Misschien enkele nuttige tips ??
Das lastig, iedereen heeft zijn voorkeur en eisen. In jou geval (ik bedoel dat niet lullig ofzo!) vraag naar een scartkabel die volledig geschakeld is. Het waarom is al heel mooi uitgelegd op deze website dus ik bespaar even de moeite ;) Mocht je nog meer uitleg nodig hebben, dan roept u maar!
U mag hier klikken voor uitgebreide uitleg! (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=5) ;)
Mocht je alles gelezen hebben, de voorkeur gaat in 9 van de 10 gevallen uit naar optie 4 (RGB via SCART). En terecht. Dus als je DVD speler en TV deze opties ondersteunen, doen! :)

eisbaer
29-11-2001, 21:06
Voor een vergelijking is kieskeurig best een aardige site. Voor een prijsvergelijking niet. De prijzen die zij vermelden zijn nou niet bepaald laag. Misschien vermelden ze alleen prijzen van shops die die site sponsoren. Ik kan op het net iig heel wat lagere prijsjes vinden.

eisbaer

Remo van Vuuren
30-11-2001, 01:24
Een tip bij het kopen van een nieuwe TV;

Neem een THX-gecertificeerde DVD mee met daarop een THX-video test programma (bv. Star Wars - The Phantome Menace).
Een onderdeel in dit videotest gedeelte bevat namelijk een raster dat o.a. een kader zet om de buitenkanten van het beeld. Nu kan je goed zien of de kanten wegbuigen en of de kanten een scherp beeld geven. Tevens kan je het kleurspectrum hiermee goed bekijken.
Nu maar hopen dat ze niet moeilijk doen om een DVD-speler op de TV aan te sluiten.:)

Raskel
30-11-2001, 12:47
Ik heb m'n JVC nu! Echt een super mooi toestel, mooi vlak en 100Hz. Een plaatje bij dvd, maar het was natuurlijk te mooi om waar te zijn. Ik heb nu dus magnetische storing van m'n center speaker, gelukkig niet overdreven maar toch aanwezig. Nu heb ik de center maar zolang in de tv kast staan, maar dit is geen blijvende oplossing. Ik heb dus een Kef q95c2 center speaker. Zijn hier nu oplossing voor of zou ik terug gaan met deze speaker, want volgens mij als je een center speaker koopt mag je er toch vanuit gaan dat ie geen storing geeft bij je tv..Reacties zijn van harte welkom!

Geert Kranendonk
30-11-2001, 13:28
Ik heb m'n JVC nu! Echt ... Ik heb nu dus magnetische storing van m'n center speaker Raskel, ik heb ook een JVC (AV32X10S), en ik heb ook een storingsprobleem, maar dan met mijn receiver. Kennelijk zijn JVC's erg gevoelig voor strooiveld e.d., dat heb ik ook al een aantal keren elder op internet gelezen.

Lees deze thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=2173) maar eens, misschien heb je er wat aan....

PM
30-11-2001, 13:40
dat probleem komt vaker voor met jvc tv's volgens mij... zoek maar eens op dit forum

eisbaer
30-11-2001, 20:43
Kennelijk zijn JVC's erg gevoelig voor strooiveld

Dat bericht duikt vaker op zo rond sinterklaas :)

Bram Sieraad
30-11-2001, 21:47
wat ee ninformatie allemaal
ik moet evenzeggen dat ik super maar dan ook suprer tevreden ben met mijn nieuwe Loewe cantus een eenvoudig toestel maar rete strak beeld zonder vervorming
alleeen een vraagje hoe krijg ik het zwarte kader weg als ik dvd op mijn pc afspeelen die via de tv out naar mijn tv gaan via s-vhs???

Mies
03-12-2001, 11:45
Ben er speciaal nog even voor gaan zitten met de Platinum test DVD. <....>

Hey Mike,

is dat een cd die je bij de speler bijgeleverd kreeg of kun je die ergens los kopen?

Leuk om te weten Remo, ik heb die cd thuis liggen dus ik zal die test eens uitvoeren!

groeten, Mies