PDA

Bekijk de volledige versie : Simple Minds.



martin
15-11-2003, 12:41
Ik heb ermee in mijn handen gestaan de 2 disc versie:

http://www.play.com/covers/139398m.jpg

Maar ik twijvel een beetje omdat ik niet weet hoe de kwaliteit is, omdat het toch weer om een concert gaat uit de jaren tachtig.

Hoe is het beeld en geluid van het live concert en hoe is de kwaliteit van de video clips.

Herjan
15-11-2003, 17:22
Ik heb ermee in mijn handen gestaan de 2 disc versie:

http://www.play.com/covers/139398m.jpg

Maar ik twijvel een beetje omdat ik niet weet hoe de kwaliteit is, omdat het toch weer om een concert gaat uit de jaren tachtig.

Hoe is het beeld en geluid van het live concert en hoe is de kwaliteit van de video clips.
Ik heb 'm bij CD-Wow besteld voor (incl. kortingen) 10,99 pond. Kan dus nooit een grote miskoop zijn. Hij is echter voor m'n zwager, maar wellicht kijk ik 'm ook nog even.
Ik laat het je t.z.t. wel weten hoe die is om je twijfel ( ;) ) weg te nemen...

Alex van den Berg
15-11-2003, 18:07
Hoe is het beeld en geluid van het live concert en hoe is de kwaliteit van de video clips.Ik heb 'm hier al een weekje liggen maar nog niet bekeken :oops:

Maar goed... Ik zal er even een snelle review uitgooien... :mrgreen:

Het tweede schijfje zit nu in de speler (Live) en ik zap 'm even door...

Beeld: 4:3
Het beeld bevat duidelijk wat tekortkomingen van jaren-80 video. D.w.z. wat ruis, wat vooral in de donkere scenes (blauw en rood licht best veel ruis) zichtbaar is. De openingstitels zien er een beetje "dubbel" uit.

Geluid: DD2.0 en 5.1.
Absoluut niet verkeerd voor een dergelijke opname, al zou het voor de huidige maatstaven wat sprankelender hoog mogen hebben.


Even schijfje wisselen... Disc 1... De clips...
Beeld bevat op het eerste gezicht veel minder ruis dan de live-schijf, al krijg ik bij nadere beschouwing soms het gevoel dat er wat te enthousiast met ruisonderdrukking is omgesprongen aangezien het beeld een beetje lijkt te vegen (niet echt storend) bij snelle bewegingen.
Sommige clips (i.i.g. The Waterfront, welke ik nu zie en die uit liveopnamen bestaat) zijn niet anamorf breedbeeld.
Het geluidskwaliteit (DD 2.0) is vergelijkbaar met de eerste schijf.

De verpakking is vergelijkbaar met de UK-sprookjesboek editie van Sneeuwwitje.


Mijn totale oordeel: Een heel acceptabele aanvulling van mijn muziek-DVD collectie en voor de liefhebbers van de Simple Minds is er eigenlijk geen keuze... Kopen!! (y)

Nicole
15-11-2003, 18:48
Mijn totale oordeel: Een heel acceptabele aanvulling van mijn muziek-DVD collectie en voor de liefhebbers van de Simple Minds is er eigenlijk geen keuze... Kopen!! (y)

Jaja, dat kennen we: jullie adviseren alleen maar "kopen, kopen, kopen!!!"... Met alle respect, maar ik vind dat jullie best wat kritischer mogen zijn.

Overigens heb ik SM onlangs nog in Rotterdam gezien. Vanaf de eerste rij in het midden... En een Jim Kerr en Mel Gaynor die mijn T-shirt gesigneerd hebben... Liefhebber ben ik wel, de DVD ga ik niet kopen. Het concert was grandioos!

O ja, ik koop de DVD niet omdat ik WIL bezuinigen op mijn DVD-hobbie EN ik denk dat de herkijkwaarde niet bijzonder hoog is...

Alex van den Berg
15-11-2003, 22:37
Mijn totale oordeel: Een heel acceptabele aanvulling van mijn muziek-DVD collectie en voor de liefhebbers van de Simple Minds is er eigenlijk geen keuze... Kopen!! (y)

Jaja, dat kennen we: jullie adviseren alleen maar "kopen, kopen, kopen!!!"... Met alle respect, maar ik vind dat jullie best wat kritischer mogen zijn.Jullie? Dat kun je zeggen als het een recensie betreft... die ik overigens nooit schrijf. In dit geval spreek ik toch echt puur voor mezelf, als liefhebber van 70's/80's periode met artiesten als Depeche Mode, The Cure, U2, Simple Minds, OMD, Joy Division, The Damned, The Ramones, The Stranglers en meer van dat uitschot... :D

En daarnaast was het geen advies, maar een aanrader voor andere liefhebbers van muziek uit deze roerige periode in de muziekgeschiedenis.

Maar inderdaad... Koop deze DVD niet wanneer je kickt op smetteloze brede beelden en super helder DTS geluid. ;)

Tim Weisselberger
15-11-2003, 23:41
Mijn totale oordeel: Een heel acceptabele aanvulling van mijn muziek-DVD collectie en voor de liefhebbers van de Simple Minds is er eigenlijk geen keuze... Kopen!! (y)

Jaja, dat kennen we: jullie adviseren alleen maar "kopen, kopen, kopen!!!"... Met alle respect, maar ik vind dat jullie best wat kritischer mogen zijn.Jullie? Dat kun je zeggen als het een recensie betreft... die ik overigens nooit schrijf. In dit geval spreek ik toch echt puur voor mezelf, als liefhebber van 70's/80's periode met artiesten als Depeche Mode, The Cure, U2, Simple Minds, OMD, Joy Division, The Damned, The Ramones, The Stranglers en meer van dat uitschot... :D

En daarnaast was het geen advies, maar een aanrader voor andere liefhebbers van muziek uit deze roerige periode in de muziekgeschiedenis.

Maar inderdaad... Koop deze DVD niet wanneer je kickt op smetteloze brede beelden en super helder DTS geluid. ;)

Amen...

ps: Ik koop m lekker wel :P

Richard B.
16-11-2003, 00:56
Klopt het dat deze een ongeveer dezelfde hoes heeft als Live in the city of light? De kleur van de hoes die ik in de winkel zag leek er wel op maar de plaatjes hier zien er heel anders uit. Ik heb van dat album nog de 2LP en dat was het allereerste live-album dat ik ooit kocht: ook nog een vrij goeie was dat btw.

Ok, na ff zoeken kwam ik een wat mooier plaatje tegen van de verpakking: hij lijkt inderdaad heel erg veel op die van LITCOL maar de opnames die er op staan hebben niets met dat album overeen. Ik ben geen fan meer maar het klinkt me als een mooie set in de oren voor diegenen die interesse hebben in de muziek.

http://www.simpleminds.org/sm/dvds/stl/stl-i-2.jpg

martin
16-11-2003, 08:52
Bedankt voor de beknopte recencie ;)

Ik denk dat ik toch nog maar even wacht op een betere versie.

Het valt mij op en dit is puur personelijk dat men eerst een kwakkelig kwaliteit DVD uitbrengt van een bepaalde band en als die gretig wordt gekocht "bij gebrek aan wat anders" dan komt de maatschappij met een super DVD uit met de laatste snufjes. Zie bv ook met TOTO
ik durf te wedden dat volgend jaar gewoon die DVD er komt van de Simple Minds van het laatste concert.

Ook valt mij op dat Bands waar je helemaal niks meer van hoort dat die ineens weer een live concert gaan geven (Duran Duran e.d) omzich digitaal te laten vereeuwigen op DVD??

Nicole
16-11-2003, 09:56
In dit geval spreek ik toch echt puur voor mezelf, als liefhebber van 70's/80's periode met artiesten als Depeche Mode, The Cure, U2, Simple Minds, OMD, Joy Division, The Damned, The Ramones, The Stranglers en meer van dat uitschot... :D

Verrek, je hebt in ieder geval wel smaak... The Cure, Simple Minds, U2...

Ik mis eigenlijk alleen Peter Gabriel...

Herjan
16-11-2003, 10:46
In dit geval spreek ik toch echt puur voor mezelf, als liefhebber van 70's/80's periode met artiesten als Depeche Mode, The Cure, U2, Simple Minds, OMD, Joy Division, The Damned, The Ramones, The Stranglers en meer van dat uitschot... :D

Verrek, je hebt in ieder geval wel smaak... The Cure, Simple Minds, U2...

Ik mis eigenlijk alleen Peter Gabriel...
Heeft ie er 2 van.... ;)

Alex van den Berg
16-11-2003, 11:46
Ik mis eigenlijk alleen Peter Gabriel...Die heb ik niet genoemd omdat dat voor de meesten die mij kennen wel voor de hand ligt.... Peter Gabriel is voor mij de grootste muzikant op Aarde. :mrgreen:


Heeft ie er 2 van.... ;)DVD's dus.... en alle video's en alle CD's en de eerste 70 CD's van het Real World label.... en veel van Genesis met Peter Gabriel... :mrgreen:

Herjan
17-11-2003, 18:16
2 DVD's dus.... en alle video's en alle CD's en de eerste 70 CD's van het Real World label.... en veel van Genesis met Peter Gabriel... :mrgreen:
Opschepper! :nono:

;)

Ralph71
17-11-2003, 18:50
Gelukkig mag je bij de MM een dvd probleemloos terugbrengen binnen 14 dagen. Wat klinkt dit concert slecht, zelfs voor een opname van die tijd! De 5.1-mix komt als een muur op je af, zonder enige spreiding of verfijning. Gelukkig heb ik de dubbel-cd nog, die klinkt ook niet optimaal, maar altijd nog beter dan deze dvd... :cry:

Oakey
17-11-2003, 21:29
...De 5.1-mix komt als een muur op je af, zonder enige spreiding of verfijning. ...

*LOL* was dit niet kenmerkend voor de muziek van de Simple Minds van eind jaren '80??

Geef mij maar alles voor 1984 van SM...

Gert Paassen
17-11-2003, 22:04
Officieel was dit stereo maar hebben dit naar 5.1 gebracht.
Ik heb ook veel Simple Minds cd's maar dvd's met videoclippen ed koop ik nooit en wacht op een betere uitvoering.
Wat betreft Peter Gabriel, The Growing Up Tour scherp van beeld en een goede show die ook nog eens mee dan 2 uur duurt en zeer goed geluid.
Evenals The Cure Triogie.

Gert

Alex van den Berg
17-11-2003, 22:30
Ik heb ook veel Simple Minds cd's maar dvd's met videoclippen ed koop ik nooit en wacht op een betere uitvoering.Dat wordt dan erg lang wachten vrees ik... :?
Van het oude werk van The Simple Minds bestaan waarschijnlijk niet veel betere live opnamen.
En van nieuwere opnamen van "klassieke" bands ben ik nooit zo gecharmeerd... Veelal is de ouderdom en sleur van het jarenlang avond-in-avond-uit spelen van dezelfde nummers toch hoorbaar in de spontaniteit van de muziek... :(