PDA

Bekijk de volledige versie : ombouwen high-end DVD players



Gabriël de Rop
22-11-2001, 10:44
Ik heb een Sony DVD speler (725) die ik heb laten ombouwen/regiovrij maken....nu heb ik dus ook een collectie met zowel reg.1 als reg.2 films.
Vraag: Zijn de duurdere DVD spelers ook makkelijk regiovrij te maken?

Deze vraag met het oog op de toekomst, als ik een betere/High-end speler wil gaan kopen....

Nathan Strik
22-11-2001, 13:15
Ja, dit wil ik zelf ook eigenlijk wel weten. Aangezien ik ooit nog eens een Denon speler wil kopen om van die irritante lagenwisselingen af te zijn.
Zijn Denon´s makkelijk om te bouwen?!?

Dadaveke
22-11-2001, 22:57
Tja, ik heb de th-a10r va jvc maar nergens kunnen ze deze ombouwen.:(

Raskel
23-11-2001, 07:33
Tja, ik heb de th-a10r va jvc maar nergens kunnen ze deze ombouwen.:(

Dadaveke, het gaat om High-end spelers..niet om alles in een setjes..

bmateijsen
23-11-2001, 09:08
Oke.. het verlossende antwoord....

Diverse high-end spelers zijn makkelijker om te bouwen, dan budget spelers...

Ik heb een Denon dvd-1500 en hierbij is niet meer dan een extra chip ingezet, dus niets gesoldeerd... geen verlies van garantie en toch omgebouwd. (dit in tegenstelling tot sony en pioneer) het ombouwen kost daarom ook maar de helft van de sony's en pioneer's....

Vriend van mij heeft een TAG Mclaren.. toch wel degelijk een high-end speler en deze werd op dezelfde manier regiovrij gemaakt. Extra chip erin die zorgt voor de regiocodering en klaar is kees. Wel moet natuurlijk de dvd-speler zowel pal als ntsc aan kunnen anders is het nog niet leuk natuurlijk..

Groet Bjorn

Vraagje.. naar wat voor high-end ben je aan het kijken?? Meridien, Arcam, proceed, TAG??

Gabriël de Rop
23-11-2001, 09:19
Mijn vraag was eigenlijk puur voor informatie, op het moment ben ik nog zeker wel tevreden met mijn Sony (behalve dan dat bekende layer-changing).
Ik heb me dus niet verdiept in de DVD spelers van de High-end merken...ga het ook nog niet doen; "ignorance is bliss"... :D
Maar met het oog op de toekomst is deze info uiteraard erg handig, bedankt!

bmateijsen
23-11-2001, 09:47
Ah ach so....

Nou het is altijd leuk om te kijken naar andere producten... bovendien zijn sommige "high-end" niet eens zo duur....
Je moet het maar zo zien... 'high-end' is datgene wat een zeer goede prestatie levert... liefst tegen zo min mogelijk kosten...

De denon-2800 is daar een mooi voorbeeld van, maar ook de Marantz dv-4000 (even uit mijn hoofd), niet alleen een goede dvd-speler, maar ook zeer mooie dvd-speler..

Ach, zie het als een hobby.,.... er zijn mooie dingen op deze wereld... en een beetje rondneuzen mag altijd... (maar hou altijd de prijs-kwaliteit verhouding goed in het zicht)

Groet Bjorn

Judge Drek
23-11-2001, 14:26
Wat een gezeur over dat layer -changing !
Dit duurt ongeveer 1 seconde van de hele film, ik kan me niet voorstellen dat je hier aan ergerd.

PM
23-11-2001, 14:41
Als ik een nieuw apparaatje zou kopen om mijn dvdtjes op af te spelen zou ik het ook wel cool vinden als je geen last hebt van de layer change...

Ik vind t gewoon een leuke optie (bufferen) en bij een goede dvd-speler zal t wel zo'n beetje standaard zijn...

Ik zag eerst geen reden om een dure speler te kopen, maar nu heb ik een Yamaha S510 welke nogal veel herrie maakt naar mijn mening.. dus er zijn best nog wat dingen om naar te kijken bij aanschaf van een nieuwe speler...

Dadaveke
27-11-2001, 00:17
Wat een gezeur over dat layer -changing !
Dit duurt ongeveer 1 seconde van de hele film, ik kan me niet voorstellen dat je hier aan ergerd.

Als je een perfectionist bent dan kun je je er heeeeeel erg aan ergeren, ik snap ook niet waarom dat soms midden in een film is V.b starwars. En ja ik erger me er ook kapot aan

Alex van den Berg
27-11-2001, 00:54
Als je een perfectionist bent dan kun je je er heeeeeel erg aan ergerenAch... Ik ben een perfectionist... De eerste keren ergerde ik me ook rot, maar tegenwoordig zucht ik al niet eens meer en geniet gewoon lekker verder van de film... :)

djmars
24-12-2001, 02:12
hallo Gabriel

Ben van plan om ook een Sony 725 te kopen?
wil je me de voor en nadelen noemen svp?
hoe zit het nu met cd rw en cd-r en gebrande vcd
ik heb vernomen dat de sony ze niet ziet?
waar heb je de sony laten ombouwen en wat kost dat?

o ja hoe zit het met evt gebrande Dvd's? leest hij deze wel
hoe zit het nu met de sec film die deze speler overslaat {layer -changing ?} is dat nu zo of wat?
ps kijk ook even naar mijn vraag in het forum svp!!
M vr gr Mars

JoeCool
24-12-2001, 14:17
hallo Gabriel

hoe zit het nu met cd rw en cd-r en gebrande vcd
ik heb vernomen dat de sony ze niet ziet?
waar heb je de sony laten ombouwen en wat kost dat?

CD-RW is geen probleem
CD-R leest de speler niet (met uitzondering van één merk: Princo)

VCD is ook geen probleem
Ook is het mogelijk XVCD af te spelen met een maximale video-bitrate van 2500 Kb/Sec

Voor het ombouwen ben je ongeveer Fl 300,- kwijt