PDA

Bekijk de volledige versie : Terminator, The (SE) [DVD]



Eric van Ballegoie
19-07-2001, 00:00
Terminator, The (SE) [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=15)

HarmenDroogendijk
05-11-2001, 22:03
Terminator is een mooie film met Arnie. Deel 2 vind ik persoonlijk qua beeld en geluid en qua film zelf beter dan deel 1, maar deel 1 mag er absoluut wezen. Arnie als Terminator met zwarte zonnebril is gewoon vet cool. Wel is het beeld soms spetterig.

ron
29-03-2002, 07:22
Er zit een complete bonusdisc bij met extra's die redelijk tot zeer de moeite waard zijn. Aanschaf zeker aanbevolen.

Daan de G.
09-09-2002, 12:21
deze DVD moet je in huis halen , vooral de extra's zijn mooi!
1 making off van 30 minuten waarbij je heerlijk kan luisteren naar het steenkolen engels , interviews met de cast die ongeveer een uur duurt, trailers en tv spots. En dan nog veel storyboards plaatjes enzovoorts!

superieure film , superieure dvd uitgave!

(bij play.com issie voor 10 pond te halen , ongeveer 15€!)

Richard B.
07-12-2002, 14:10
Ik blijf deel 1 beter vinden dan 2: deze is veel 'donkerder' en angstaanjagender. Ik bedoel: als in 2 na verloop van tijd Arnie aan de kant van de 'goeien' komt te staan dan is alle 'suspense' ook gelijk verdwenen.

koolenboer
09-04-2003, 22:14
I'll Be Back :lol:

FrankGuthrie
28-12-2003, 22:10
Deze film net gezien en hij zeker is de moeite waard :)

Deel 2 was wel beter, maar deze hoort in de collectie thuis. Termintor moet beschouwd worden als de perfecte duologie(?). De eerste 2 films bijelkaar zijn erg goed, maar met 3 is het een redelijke trilogie. Erg jammer van het 3de deel, maar die wordt niet aangeschaft. Voor mij zijn er maar 2 films gemaakt, deel 3 blijft uit de colecctie. De manier hoe men omgaat het Sarah en John Conner in deel 3 is erg pijnlijk. Sarah is opeens dood, en John Connor is niet de bikkel uit de toekomst maar zijn ohw zo irritante vrouw Claire Daines :x (


De Deleted scenes zijn de moeite waard!!!!!!!!!!

Het eindgevecht in terminstor 1 speelt zich af in het gebrouw van .......................... CYBERDYNE SYSTEMS!!!!!


Ik kan niet begrijpen dat men deze scene op het einde eruit heeft gehaald, het is maar 30 seconden, maar het verteld wel veel.

Richard B.
01-02-2004, 06:20
Tja, de extra's zijn zeker de moeite waard om toch maar eens op zoek te gaan naar de special edition. Ruim anderhalf uur aan 'making of' PLUS erg interessante deleted scenes. Ik heb weinig actiefilms in m'n collectie maar dit is echt een klassieker en deze dvd is een must-have.

chimera01
01-02-2004, 14:03
8) 8) 8)

Een perfecte film, op een perfecte wijze en waardig gepresenteert op dvd.

Dit is zo'n film die ik oorspronkelijk in de cinema zag (Royal in Heerlen) en ik werd helemaal weggeblazen door de rauwheid en orginaliteit en durf van deze film. ArNULd Schwarzenegger is nooit meer beter geweest dan in deze film als de ultieme baddie.
De ultieme Terminator die in mijn boek het beste fungeerde als slechterik, en niet als de goede in latere delen.

Rickje
01-02-2004, 16:33
8) 8) 8)

Een perfecte film, op een perfecte wijze en waardig gepresenteert op dvd.

Dit is zo'n film die ik oorspronkelijk in de cinema zag (Royal in Heerlen) en ik werd helemaal weggeblazen door de rauwheid en orginaliteit en durf van deze film. ArNULd Schwarzenegger is nooit meer beter geweest dan in deze film als de ultieme baddie.
De ultieme Terminator die in mijn boek het beste fungeerde als slechterik, en niet als de goede in latere delen.

Ik vond hem nog steeds goed toen hij naderhand de goodguy speelde in deel 2.
Maar voor de rest ben ik het wel met je eens :wink:

Johan van den D.
01-02-2004, 17:56
Persoonlijk kan deze film me niet bekoren en dat al zolang deze film bestaat :(
Deel één vind ik welliswaar nog het beste van de alle delen.
Leuk om eens gezien te hebben maar voor mij helaas niet meer dan dat. :?

Stapie
04-03-2004, 11:20
Heb de film gisteren eindelijk op DVD gezien .. pure jeugd nostalgie !! Destijds heb ik de film in de bisocoop gezien en later nog een keer op TV en de film maakte toch een diepe indruk op mij (destijds). Ondanks dat ik geen die hard Arnold fan ben vind ik de Terminator reeks toch wel erg leuk. Zoals velen vind ik deel 2 beter dan deel 1 maar deze misstaat zeer zeker niet in mijn collectie. Over het beeld ben ik het wel eens met de review, zeker de slechte beeldkwaliteit van de openingscene. Echter over het geluid ben ik het niet eens .. natuurlijk is het niet te vergelijken met een meer recentere film maar voor een geheel geremasterd geluid viel het mij toch tegen, met name de dialogen vond ik vaak erg moeilijk te verstaan (terwijl ik toch een zeeeer prima installatie heb). Ondanks dit is dit een prima uitgave welke ik graag in mijn collectie houd. (y)

PS : overigens erg grappig vond ik de computerschermpjes welke verschijnen als een scene door de ogen van Arnie wordt gezien … aan de zijkanten zie je dan een paar prachtige regels Assembly taal (uit de jaren '80) .. een programmeertaal die blijkbaar in de toekomst nog steeds gebruikt gaat worden :shock: .. LOL :lol:

AlperCino
13-05-2004, 10:53
echt een super film, hele gave extra's terminator blijft altijd 1 van mijn favorieten 8) .................................................. ........een film die ik over en over kan kijken.... :P

Kasper P.
28-06-2005, 16:41
Ben je gestoord? Lekker zo laten, beeld op knappen is altijd ok, maar je gaat het toch niet door CGI vervangen :?

MatrixTom
28-06-2005, 16:41
Toch blijf ik hopen dat minstens deel 1 eens onder handen genomen wordt door Lowry Digital. Die zwarte vlekjes zijn af en toe echt wel te erg (zoals in elke scène in de toekomst waar er met futuristisch tuig geschoten wordt, echt een storm van die vlekjes dan). Het zou ook mooi zijn als er dan een director's cut uitkomt, waar naast een paar ingevoegde scènes, sommige knullige shots vervangen worden door CGI. Met name de duidelijke miniatures in de toekomst, de "Arnoldpop" en de stop-motion Terminator (mét background projection) storen me. Tijdens deel 3 hebben ze Arnie ingescand en waren ook de Terminator's CGI, lijkt me echt mooi om deze dan in de film te voegen.

En dan moet er natuurlijk een mooie box uitkomen ;) Twee dvd's per film, met bij "The Terminator" natuurlijk via seamless branching de keuze tussen het origineel of de director's cut :)

Wat denken jullie daarvan? ;)

Kasper P.
28-06-2005, 16:42
Hoe kan het dat mijn bericht waarin ik op MatrixTom reageer er boven komt te staan :P?

Jurgen V
28-06-2005, 17:01
Hoe kan het dat mijn bericht waarin ik op MatrixTom reageer er boven komt te staan :P?

Raar.. :lol:

Maar idd moet er niet aandenken dat het vervangen wordt door cgi, zou gelijk alle sfeer uit de film halen. Het is de jaren 80 waar het zich afspeelt alleen maar beter dat de effecten er ook naar zijn (en zo slecht zijn ze 20 jaar na dato ook niet).

tv1984
01-11-2005, 02:37
Bij mij is er geen nederlandse ondertiteling op de bonusdisc. Is dit bij jullie ook?

Frank
01-11-2005, 11:01
Bij mij is er geen nederlandse ondertiteling op de bonusdisc. Is dit bij jullie ook?
Ja, disc 2 heeft alleen Engelse ondertiteling.

Roy Langeveld
08-11-2005, 19:11
De informatie uit de deleted scenes (dus de verklaring hoe Cyberdyne aan de chip komt) is later gebruikt voor een belangrijke onthulling in T2. Dus daarom hebben ze die scenes niet meer in de film teruggestopt.
En wat het vervangen van scenes betreft, ik ben zeker geen tegenstander van CGI, maar ik vind het evenmin nodig. Deze film was zelfs voor de begrippen van die tijd een low-budgetfilm. Ook al is dat soms wel aan de special effects af te lezen, er rest bij mij niets dan respect voor hoe ze dat destijds gedaan hebben. Het is op zich helemaal niet slecht dat je het tijdvak en de moeite van het maken van de film eraan af kan zien. Bovendien zou het veel te veel opvallen, CGI in een film die verder met plastic, rubber en make-up gemaakt is.
Trouwens, ik vind de stop-motion Terminator door zijn wat onnatuurlijke bewegingen juist extra eng. Mijn broertje heeft daaraan zelfs nog nachtmerries overgehouden.
Verder is deze film, op de eerder genoemde spetter-scenes na, prima op schijf gezet. Wat een geluid, echt goed gedaan. Persoonlijk vind ik ook T2 inhoudelijk en technisch wat beter, maar deel 1 is qua originaliteit een onovertroffen sci-fi film.