PDA

Bekijk de volledige versie : Bass recierver subwoofer



weetikveelll
17-11-2003, 21:09
Mijn ouders hebben in de woonkamer een Sony HTR-6000 staan.
Dit zijn 5 sateliet speakers en een subwoofer.

effe voor mijn begrippen dan he: de hoge tonen komen uit de sat. speakers, en de bass/lage tonen uit de subwoofer.

Toch???

Nu wil ik graag de Sony STR-DB2000QS; een reciever met 6.1 (dus 6 sat. speakers) Maar nu wil ik geen subwoofer. Ik heb al 6 boxen van 200 watt. Mijn vraag, kan de bass/lage tonen dan gewoon uit mijn speakers komen, en een beetje redelijk???

Marco van Knotsenburg
17-11-2003, 23:28
Ja, wat is redelijk. Je kan de receiver vertellen dat je geen sub hebt. Wanneer je de fronts op large instelt, zal alle bas naar je fronts gaan (als ze dit aankunnen...) :)

Christiaan Sauer
18-11-2003, 00:33
Welkom hier op het forum :).
Over je vraag: het kan wel ja. Ik durf alleen hardop te betwijfelen of het gaat klinken. Bedenk verder ook dat je je LFE kanaal via je fronts gaat weergeven. Als je je fronts als large instelt (wat nodig is om de lage tonen weer te geven) ga je ze al verder belasten dan dat wat waarschijnlijk verstandig is voor je speakers. Ga je hier ook nog LFE door verweven ga je ze nog verder belasten.

P@trick_DVD
18-11-2003, 09:57
Dit komt hier wel vaker ter sprake volgens mij. Probeer het eerst gewoon uit zonder subwoofer, met de fronts als large ingesteld. Heb je dan het idee dat je wat 'mist', dan kun je alsnog besluiten een subwoofer aan te schaffen en de front speakers op small te zetten.

Johan van den D.
18-11-2003, 17:19
effe voor mijn begrippen dan he: de hoge tonen komen uit de sat. speakers, en de bass/lage tonen uit de subwoofer.

Toch???Dat klopt helemaal ja alleen moeten dit soort kastjes eigenlijk geen subwoofer heten.
Dat zijn het namelijk niet maar in feite zijn het gewoon bas kasten.
En "echte" sub is niet te vergelijken met dit soort dingen.
Dit gewoon even ter info.



Nu wil ik graag de Sony STR-DB2000QS; een reciever met 6.1 (dus 6 sat. speakers) Maar nu wil ik geen subwoofer. Ik heb al 6 boxen van 200 watt. Mijn vraag, kan de bass/lage tonen dan gewoon uit mijn speakers komen, en een beetje redelijk???Waarom wil je geen sub gebruiken ??
Het laag van een normale speakers is totaal iets anders dan dat van een echte sub.
Dat je speakers 200watt zijn zegt in principe niks.
Het laag kan je inderdaad wel gewoon via je speakers laten komen als je de receiver op large instel bij de instellingen.
Dus verward een subwoofer en sublaag dus niet met een speakers en bas/laag.
Voor de rest moet je het gewoon proberen wat je wilt doen en dan hoor je snel genoeg of je het wat vind of niet.
:wink: