PDA

Bekijk de volledige versie : LCD/DLP projectors en PC Games



marcelb
18-11-2003, 16:07
Hallo allemaal,

Door al die mooie verhalen ben ook ik 'besmet' geraakt met het projector virus. :lol:
Al heb ik helaas zelf nog niet een projector live in actie gezien met DVD/Games. Het enige is een Powerpoint presentatie.

Graag zou ik een projector op m'n PC aansluiten.
Nu heb ik al aardig wat rond gesurft en de nodige info verzameld, en uiteraard gaat de meeste info over het bekijken van DVD's.

Naast het bekijken van DVD's wil ik hem voornamelijk gebruiken voor het spelen van Games, en met name goede Race/Flight-simulators. Denk aan F1 '99-'02, FS2004 e.d.

Heeft iemand (veel) ervaring met het spelen van PC Games i.c.m. een projector? zo ja, wat is de kwaliteit, met welke merk/type, op welke resolutie, contrastratio, lumens? En waar moet ik nog meer aan denken?

Voor het mooie speel je games minimaal op een resolutie van 1024x768, dus ik zal, denk ik, voor een projector met native XGA resolutie moeten gaan, om 'vervorming' bij het scalen naar bv 800x600 te voorkomen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Marcel

Ronald Dassen
18-11-2003, 16:44
Hallo Marcel,

Heb je al eens op www.htforum.nl gekeken? daar vind je een heleboel gebruikers van projectoren, en ook veel mensen die hun games hierop spelen.

Zelf heb ik (nog) geen projector, dus kan ik er niet over oordelen. En mocht je hier niet snel genoeg een antwoord krijgen, kan je het zolang even op het htforum proberen.

PM
19-11-2003, 13:39
Ik heb wel een tijdje spellen gespeeld op 800*600..
Is tof, maar met 1st person schooters moet je wel heel erg opletten..
Als ik een uurtje speelde werd ik helemaal dol.. Het beeld is te groot (toen 1,6 meter op 3,5 meter kijkafstand). Dus probeer eerst even uit hoe groot het beeld mag zijn zonder dol te worden.. (niet meteen een scherm maken/kopen en projectorophanging maken etc.)
Inmiddels ben ik verhuisd en heb geen PC meer aan de projector hangen.

Wil je nog iets anders weten?