PDA

Bekijk de volledige versie : Aansluiten Sony Dav S500 naar Sony KTV



Hans V
22-11-2001, 22:42
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij wat aansluitproblemen die ik heb. Ik heb jarenlang een KTV gehad met dolby pro logic. Ben zelf geen kritische geluidsluisteraar maar de prologic vond ik wel erg prettig.

Onlang ging de oude KTV kapot en heb ik een Sony KTV gekocht (stereo 29LS60) samen met een Sony DAV S500 home theater set. Het aansluiten van de DAV als DVD speler en CD speler is geen enkel probleem en voor mijn ongevoelige oren :) is dit toch wel erg prachtig.

Wat ik nu echter heel graag wil is de dolby pro logic televisie signalen (die ik vroeger dus uit mijn "oude KTV" kreeg) weer via de DAV afspelen.

Wat wel kan is de televisie audio output omleiden naar de DAV die dan als versterker dienst doet maar dan heb ik alleen maar een stereosignaal (samen met de woofer). Ik zet de Dav dan op Video1 output.

Wat ik dus eigenlijk wil is mijn televisie gewoon van kanaal naar kanaal kunnen switchen en daarbij het geluid volledig (dus niet alleen stereo maar ook dolby) over de DAV S500 afspelen.

Kan het gewoon niet (dan heeft die verkoper in de winkel een probleempje ;) of moet ik wat trucs uithalen? Ik wordt zo langzamerhand een beetje treurig van alle kabeltje die er bij zitten.

Heeft iemand van jullie een idee of ergens een website of telefoonnummer om door te vragen?

groet
Hans

Patrick vdB
22-11-2001, 22:57
Ik heb zelf een tijdje de DAV S300 gehad. Hierbij had ik toen de tv audio aangesloten op een van de audio ingangen van het apparaat. Voor elke audio ingang kon ik kiezen of ik dit wilde weergeven in een van de voorgeprogammeerde functies waaronder oook dolby surround. Op deze manier kon ik elke zender in dolby surround bekijken en beluisteren. Volgens mij moet dit ook mogelijk zijn met die DAV S500.