PDA

Bekijk de volledige versie : Sony VPH-1270QM hulp!



danny911
23-11-2001, 09:58
Allereerst een groet naar iedereen!
(eindelijk een leuke website met sportiefe mensen gevonden, niet van die ***-maar-raaks)

Ik ben op zoek naar enige hulp en hoop deze hier te vinden.

Onlangs ben ik heel gelukkig gemaakt met een Sony VPH-1270QM video projector.
Ik heb deze voor echt een prikkie kunnen overnemen en daar hoefde ik natuurlijk geen 2 keer over na te denken.
Ik ben redelijk bekend op het gebied van audio, maar video/beeld is voor mij nog een nieuw te onderzoeken wereld.

Van de week mijn projector ontvangen en natuurlijk gelijk een video los getrokken en op de projector aangesloten.
De eerste poging geprobeerd de video scart aansluiting op de S-vhs van de projector aan te sluiten.
*no input*
Tweede poging gewoon een coax kabeltje op de BNC aansluiting van de projector.
*no input*

Ik mocht helaas geen gebruiksaanwijzing bij de projector ontvangen, dus ik heb ook geen idee of ik bepaalde instellingen moet veranderen op de projector.
Ik heb contact gehad met een audio-video verkoper en die vertelde mij dat ik maar eens een reset moest proberen en waarschijnlijk de ingang moest toewijzen.
Mooi verhaal, maar hoe dat in zijn werking gaat kon hij me niet vertellen.
Ik weet bijna 100% zeker dat de projector moet werken.
Hij ziet er echt toppie uit, de binnenkant glimt zelfs nog en heeft hij heeft (gegokt) maar maximaal 10 uren gedraaid!
Het geluid werkt, de on-screen menu's werken......maar nu nog dat video beeld!

Ik hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen met dit probleem.
Wellicht wat tips over bekabeling of instellingen?

Bij voorbaat heel hartelijk bedankt voor de reacties en hulp.

Groeten, Danny

PM
23-11-2001, 10:20
ehh.. heb je er nog meer in de aanbieding??

Ik denk dat die verkoper gelijk heeft en je eens goed in het instellingen menu van je projector moet kijken..

Kijk eens op de site van rob van dingen... (http://httpd.chello.nl/~r.dingen/) daar staat wel een e-mail adres... hij verkoopt soortgelijke projectoren en kan je misschien wel helpen..

ook staat op die site een manual in PDF van een sony VPH-G70.. misschien werkt ie wel ongeveer op dezelfde wijze... misschien kun je ook wel info op de sony site vinden..

Eric van Ballegoie
06-02-2002, 10:11
Is het inmiddels gelukt met de projector? Ik heb ook een 1270QM en ik heb wel manuals..

danny911
06-02-2002, 10:20
Ik heb inmiddels het 1 en ander aan de praat gekregen.
Hetvolgende "probleem" heeft zich echter voorgedaan.
Aan de bovenzijde van het beeld is bij het spelen van een dvd een "storingsbalk" te zien.
Gewoon de bovenste paar centimeters van het beeld, welke niet met de rest van het beeld meedoen.
Het stoort en flikkert een beetje, zwaar irritant!

Enig idee wat hier het probleem kan zijn?

En nog hardstikke bedankt voor de reactie.
Wel verslavend he? Zo'n mega beeld op je muurtje!!

groet.nl

Danny Vestergaard

PM
06-02-2002, 10:41
is zo'n crt project b.v. ook op een tafel te plaatsen welke b.v. 2,5 meter van het scherm staat en dan met een redelijk beeldformaat?

danny911
06-02-2002, 11:03
Op een tafeltje gaat prima!
Denk er wel aan dat het tafeltje constructief van het niveau Tonka moet zijn!
Mijn projector staat op een centimeter of 20 van de vloer, zeg maar een ienie minie tafeltje.

Mijn projector heeft op zo'n 2.80 meter gestaan en dan was het beeldformaat op zijn kleinst al nagenoeg wandvullend in de hoogte.
Zo effe snel uit mijn hoofd was dat 80 inch.

De afstand muur/projector is altijd wel op te lossen.
Denk er alleen aan dat je als kijker voldoende afstand tot de wand hebt.

groet.nl

Danny

Eric van Ballegoie
11-02-2002, 12:30
Danny,

De storing die je bedoeld, zijn dat witte strepen of stippen die heen en weer bewegen, samen met het schuintrekken van de bovenkant van het beeld?

Zo ja, dan is dat het gevolg van de macrovision kopieerbeveiliging van de DVD speler. Je kan dit alleen oplossen voor een macrovision vrije speler te kopen, of je huidige speler te laten ombouwen zodat deze geen macrovision signaal meer uitstuurt. De Sony 12xx projectoren zijn erg gevoelig voor macrovision.

Een andere (nog veel betere) oplossing is het gebruik van een progressive scan DVD speler, zoals bijvoorbeeld een PC of een losse speler met VGA uitgang.