PDA

Bekijk de volledige versie : Gollum Beeldje en TTT Box



Cyber-Ninja
22-11-2003, 14:54
Ik heb best vaak gekeken op dvd.nl maar me zelf nog niet aangemeld.
Vandaag is dus de eerste keer dat ik ook op deze forum zit.
Misschien niet vaak maar ik ben iig aangemeld. :D

Maar nu To The Point.
Ik heb net heel Rotterdam rond gelopen om die TTT Gift Box in bezit te krijgen. Ze waren alleen helaas nergends meer te krijgen. Maar gelukkig hadden ze er nog 2 bij de bijenkorf. Maar nu wil ik thuis dat beeldje er uit halen maar volgends mij krijg ik hem er niet uit, zonder die doos waar hij in zit kapot te maken. Doe ik soms iets niet goed ofzo? Ik wil namelijk niet die doos kapot maken. :(

Alvast bedankt.

Dr_evil
22-11-2003, 14:56
Free Gollum! (http://www.thefellowship.nl/nieuws.php?id=2594)

:P

Subzer0
22-11-2003, 15:01
Ik heb de schuimverpakking moeten breken, vond ik wel jammer, maar ik begon gek te worden. Ze hadden ook wel iets beters kunnen verzinnen. Maar het beeldje is mooi.

R. Schaap
22-11-2003, 15:11
er is inmiddels overal duidelijke uitleg over hoe je het beelde eruit moet halen.

http://www.sideshowtoy.com/cgi-bin/category.cgi?category=gollumdirections

Christiaan Sauer
22-11-2003, 15:13
Het is zowieso al een beetje erg goed verpakt geloof ik. Een beetje overdreven goed verpakt lijkt het soms wel :).
Maarja, je hebt je beeldje er veillig uitgekregen. Er zijn er ook die dat niet is gelukt :?.....
Hebben jullie trouwens dat "Koffiedrinkers kijk uit voor spoilers" gelezen? Prachtig verhaal ;) :D

Cyber-Ninja
22-11-2003, 15:51
Zo hehe hij is er eindelijk uit. Het heeft me bloed zweet en tranen gekost maar hij is iig niet beschadigd. :) Maar zeker lomp zeg hoe ze heb in die doos hebben gezet. Had hem anders apart in een doos mee gegeven aan mensen die de gift box kopen.

Kom ik moe van uit de stad, moet ik nog ff gollum uit die doos halen.
Ik heb gelukkig die flaporen van hem er niet afgesneden. :D
Ik vondt verleden jaar die andere 2 beeldjes al een beetje moeilijk. Maar deze spant de kroon. :)

Nog ff een tip voor andere verhit je stanleymes want dan kom je beter die die zip koort en door het piepschuim. Draag alleen wel een kapje voor je mond en neus voor de platic damp. Maar een theedoek voor je mond en neus kan ook.

En nog bedankt voor de handige links.

Christiaan Sauer
22-11-2003, 15:54
Heb je dan geen risico dat je verdomde snel Gollum naar de jeweetwel helpt? Anders is het en mooie tip. Gewoon versmelten idd. Wel voorzichtig natuurlijk ;)

Cyber-Ninja
22-11-2003, 19:58
Nee volgends mij gaat hij niet zo snel kapot. Maar je moet natuurlijk niet te snel door die doos heen hakken. :) Gewoon beetje bij beetje en dan lukt het wel. :D Alleen zoals ik al zei zijn die platic dampen niet zo lekker.

Werner
22-11-2003, 21:48
The reason for gluing the foam was to guarantee that the statue would withstand all of the shipping and handling as it moved from China to destinations around the world.

From China? Ik had het kunnen denken...

Alex van den Berg
23-11-2003, 00:18
er is inmiddels overal duidelijke uitleg over hoe je het beelde eruit moet halen.

http://www.sideshowtoy.com/cgi-bin/category.cgi?category=gollumdirectionsGrappig... Ik wist niets van deze beschrijving, maar heb 'm vanavond op dezelfde manier uitgepakt :D
En ik moet zeggen dat mijn doos er een stuk beter uitziet dan bij die beschrijving (waar de hele binnenkant naar de knoppen is)

STEP 1
Peel open the bottom of the box.... Da's de ruwe versie! :mrgreen:

Dat deed ik dus voorzichtiger... Eerst de bodem een klein beetje naar buiten trekken... zet er vervolgens een lang (scherp) mes tussen en snijd de lijm voorzichtig en beheerst los van het karton.
Nu kan de bodem open ZONDER SCHEUREN!

Plaats het mes vervolgens tussen het schuimblok en de achterwand van de doos en snijd de lijm weer voorzichtig los. Doe hetzelfde met de zijwand van de doos.

Het schuimblok met daarin het beeldje glijdt nu soepel uit de doos.

Het schuimblok bestaat uit twee helften die met plakband aan elkaar zitten. Zet de punt van het mes precies in de naad en snijd door het plakband.

Nu nog even voorzichtig met de punt van het mes de plastic "borgband" bij het "knoopje" doorsnijden.... en voila... Gollum is vrij en de doos nog als nieuw! ;)

Dva
23-11-2003, 00:33
Dit is toch weer het internet op zijn best: een fotorepportage hoe je een beeldje uit een doos kan halen. Je moet er maar opkomen om er dan nog foto's van te nemen ok... :lol: Oh ja, de mijne zit nog in zijn doosje tot de feestdagen, voor onder de kerstboom... en de film, de 4dvd versie is gewoon een andere en veel beter film, veel beter te volgen nu de stukken er niet vantussen geknipt zijn. Want dat is wel mijn indruk: dit is de echte film zonder extra stukken, de versie in de bioscoop is een ingekorte versie.

Christiaan Sauer
23-11-2003, 09:39
Dat ben ik toch wel met je eens. Deze versie is zo ontzettend veel beter dan de biosversie. Voor mijn collectie bewaar ik de 2 disc, maar als ik ga kijken ga ik zoveel mogelijk de 4 disc kijken (y).
Maar als ik het goed begrijp zit het beeldje dus op 2 plekken vast: aan de onderkant en aan de achterkant? (heb de box zelf (nog) niet)

Alex van den Berg
25-11-2003, 00:28
Maar als ik het goed begrijp zit het beeldje dus op 2 plekken vast: aan de onderkant en aan de achterkant? (heb de box zelf (nog) niet)Het schuimblok zit op drie plaatsen met lijm aan de box vast. De onderkant en 2 wanden (zijkant en achterkant).

El Barto
27-11-2003, 12:02
... maar nu nog even een andere vraag... ik zit te twijfelen of ik deze box koop met beeldje of de gewone 4 disc set. Is het beeldje echt mooi en goed van kwaliteit of zijn er mensen die er toch een beetje spijt van hebben om €30,- meer te hebben betaald voor dit collectors item?

Lex v/d Moolen
27-11-2003, 17:08
... maar nu nog even een andere vraag... ik zit te twijfelen of ik deze box koop met beeldje of de gewone 4 disc set. Is het beeldje echt mooi en goed van kwaliteit of zijn er mensen die er toch een beetje spijt van hebben om €30,- meer te hebben betaald voor dit collectors item?Ik moet zeggen dat ik het beeldje op de plaatjes in eerste instantie niet zo mooi vond, maar nu ik hem 'live' heb gezien is het alles meegevallen. Erg gedetailleerd en de gelijkenis met de film Sméagol is treffend. Komt nog eens bij dat er een apart doosje met boekje en bonusdisc bijzit over het maken van dit beeldje (en andere beeldjes).

Michelle
27-11-2003, 17:36
Edit (20 minuten later): Yaay! Het heeft geholpen! :D Ik heb een geïnteresseerde gevonden, dus bij deze kan mijn smeekbede genegeerd worden. Ik zal 'm wel nog laten staan om jullie het plezier niet te ontnemen om een van mijn prachtige posts mee te maken. ;)

Nou ik probeer het toch maar en gebruik ff deze thread ervoor, als dat mag (alsjebliiiieeeft?):

Is er iemand die misschien wel interesse heeft in het beeldje, maar niet in die 5e disc? Ik hoef namelijk het beeldje niet, maar de rest wel.

Mijn voorstel is het volgende: Ik bestel de R1 Gift Set, hou alle discs en verkoop mijn Smeagol voor € 10,- (excl) aan degene die daar wel interesse in heeft.

PM me maar als dit wel interessant klinkt.

El Barto
27-11-2003, 18:17
Thanx Lex, ik had inderdaad een mooie flash foto gevonden en het beeldje ziet er dan veeeeel beter uit. De foto van de box die je overal ziet is een slechte foto, want dan lijkt het wel of er een klein opblaaspopje in de box zit... afin, set is besteld en onderweg!

En nog even voor Michelle, sorry, maar je hebt al snel een ander gevonden, lekkah!

Henk van der Weerdt
27-11-2003, 21:26
... maar nu nog even een andere vraag... ik zit te twijfelen of ik deze box koop met beeldje of de gewone 4 disc set. Is het beeldje echt mooi en goed van kwaliteit of zijn er mensen die er toch een beetje spijt van hebben om €30,- meer te hebben betaald voor dit collectors item?

Ikzelf heb bewust gekozen voor de Giftset. Het beeldje van Gollum is de moeite waard en de 5e dvd is gewoon leuk om erbij te hebben.

In het boekje dat bij de 5e dvd zit (dat trouwens ook nog eens in een nette hoes zit!) zit een bon waarmee een 2e beeldje bestelt kan worden voor de prijs van.... schrik niet... $79,95! Dit beeldje is even groot als dat wat bij de giftset zit. Het lijkt erop dat de giftset met beeldje dus goedkoop is. Ik ga dat 2e beeldje dus niet halen. vindt ik teveel van het goeie. De giftset is dus zeker de moeite waard als collectorsitem.

Dva
27-11-2003, 22:25
Heb je op de DVD het filmpje gezien met het beeld van de ringwrath te paard! dzjeezes https://www.sideshowweta.co.nz/lotr/product.php?code=8701

Dennis Kuijper
07-01-2004, 15:59
Misschien een hele raare vraag,maar is er niemand die die verpaking waar de dvd en het beeldje inzitten wil bewaren?Maar nu blijkt dat de doos naar ze grootje gaat als je het beeldje eruit haalt.

Dva
07-01-2004, 22:03
Ik moet zeggen, als je alles deftig en voorzichtig open maakt, dan kan je de doos sluiten bijna alsof ze nieuw is. De foto's op het internet moeten afkomstig zijn van iemand met twee linkerhanden en zonder geduld. Bij mij was alles op 10 minuten ordentelijk uitgepakt en terug dichtgemaakt. Wie het niet weet ziet bij mij een ongeschonden doos.