PDA

Bekijk de volledige versie : Ik ben ff de draad kwijt inz. DTS ES en DD EX



El-Jorge
22-11-2003, 18:28
Na vele threads, achtergronden en woordenlijsten hier doorgespit te hebben ben ik dan toch de draad kwijt, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Zoals jullie kunnen zien heb ik HK 1550 reciever (ondersteund DTS) met een HK dvd21 (ook DTS ondersteunend), en een 5.1 JBL boxenset.
Als ik nu The Two Towers extended dvd ga afspelen welke soundtrack moet ik dan nemen?? De DD EX 5.1 of de DTS ES 6.1, of misschien wel een andere??
Dit omdat ergens bij de achtergronden een stukje mij in verwarring bracht, ik zal hier ff het stukje neerzetten

"DTS ES en Dolby Digital Surround EX zijn gewoon nog 5.1 normen waarbij het extra kanaal is opgenomen in de bestaande surround kanalen. Ook DTS ES 6.1 discrete is compatible met DTS 5.1 receivers"

Ik hoop dat jullie mij de draad weer kunnen aangeven??

ps. ik ben 2,5 uur bezig geweest met al die stukken hierover door te lezen, en het soms behoorlijk verwarrend.

Niels Simons
22-11-2003, 18:35
dts is de beste stream om te pakken,hoogste bitrate...

t 6e kanaal komt bij jou en mij dus gewoon gecombineerd uit de 2 achterspeakers...

mazzel,niels

Tijl Kindt
22-11-2003, 18:38
Dus de Two Towers heeft wel een 6de kanaal achter dat anders is dan de twee andere surround kanalen?

Ik ging gisteren namelijk naar een hifi winkel en daar beweerde een verkoper dat er helemaal nog geen 6.1 dvd's te krijgen waren. Hij zei dat er wel DTS EX dingen te krijgen waren en zo, maar hij beweerde dat dat 6de kanaal gewoon een mix is van de twee surround speakers om het 'gat' achter je te vullen...

Wat denken jullie?

Jaded
22-11-2003, 18:39
Wat denken jullie?
Ik denk dat ik de naam van die winkel wel eens wil weten en ik zou er nooit meer iets gaan vragen.

Er bestaan wel degelijk 6.1 dvd's.
Volgens mij zelfs 7.1 dvd's, maar daar ben ik niet zeker van.

Al was het alleen maar op test dvd's (die 7.1).

Tijl Kindt
22-11-2003, 18:51
hmmja, ik denk dat de naam van de verkoper meer relevant is want ik had niet echt een goed gevoel bij die mens...

El-Jorge
22-11-2003, 19:11
Gracias Niels

Johan van den D.
22-11-2003, 21:45
Heb je deze ook gelezen of bedoelde je deze ook??
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=15340

Pak gewoon de DTS variant want dat zal in 97% van de gevallen de betere keuze zijn.