PDA

Bekijk de volledige versie : home cinema systeem



tjok
22-11-2003, 19:11
Ik ben van plan om mij de DENON AVR1804 reciever en de CANTON MOVIE MXII speakers aan te schaffen. :D
Toch omdat ik geen enkele ervaring heb hieromtrent zit ik toch met enkele vraagjes :?: :?: :?: :?:
1/ is de reciever goed qua prijs/kwaliteit vehouding :?: :?: :?:
2/zijn de speakers goed qua prijs/kwaliteit verhouding :?: :?: :?:
3/ zijn de speakers geschik voor de reciever of zijn ze te licht :?: :?: :?:
4/ indien er suggesties zijn over andere systemen in dezelfde prijsklasse,
please let me now.
hoe meer info hoe slimmer ik wordt :roll: (denk ik toch)

Raskel
22-11-2003, 19:16
Het is een leuke combo. Wat is ongeveer je budget? Kunnen mensen misschien met andere voorstellen komen. Bijvoorbeeld een Yamaha RX-V440 of Marantz 4300/4400.

Neo
22-11-2003, 20:07
Wat is nu precies het verschil tussen een home cinema system en een HT (HOME THEATER?)

tjok
22-11-2003, 20:18
mijn budget is ong.800 euro, daarvoor moet je toch wel iets degelijks hebben.
By the way, ik heb nog nooit iets gekocht via internet zodoende is er van mij uit, toch nog enig wantrouwen om zomaar een bedrag te betalen vooralleer he uw bestelling hebt.
weet iemand een betrouwbare duitse site waar je kunt betalen wanneer je bestelling geleverd is.

thanks :D

Raskel
22-11-2003, 20:53
mijn budget is ong.800 euro, daarvoor moet je toch wel iets degelijks hebben.
By the way, ik heb nog nooit iets gekocht via internet zodoende is er van mij uit, toch nog enig wantrouwen om zomaar een bedrag te betalen vooralleer he uw bestelling hebt.
weet iemand een betrouwbare duitse site waar je kunt betalen wanneer je bestelling geleverd is.

thanks :D

www.mediacheckpoint.de is een hele goede site. Voor 800 euro heb je een leuke center speaker :wink: Het ligt er gewoon aan wat je wil en wat je verwacht.

Christiaan Sauer
22-11-2003, 21:27
Voor mij persoonlijk is een homecinema system een allinone box (dus de receiver/dvdspeler in 1 apparaat, en alle boxen en de sub erbij gepropt), en een HT is een wat "Volwassener" systeem zeg maar.
Dus met een losse receiver, een losse dvdspeler, en losgekozen boxen. Maar dat is slechts voor mij persoonlijk. Of iedereen er zo overdenkt weet ik niet ;)

Johan van den D.
22-11-2003, 21:47
. Of iedereen er zo overdenkt weet ik niet ;)Jawel Christiaan en dat is ook de juiste denkwijze in dit geval. :wink:

Johan van den D.
22-11-2003, 21:55
1/ is de reciever goed qua prijs/kwaliteit vehouding
Prijs/kwaliteit is goed maar het is natuurlijk een soort van instap model.
Kijk indien mogelijk (financieel) voor een wat hogere type.


2/zijn de speakers goed qua prijs/kwaliteit verhouding
Ook hier zit dat wel goed alleen is Canton niet mijn smaak kwa eigenschappen.
Maar opzich zijn het geen slechte speakers (en ook niet als zodanig getest meen ik)


3/ zijn de speakers geschik voor de reciever of zijn ze te lichtDeze combie is wel goed te gebruiken met elkaar.


4/ indien er suggesties zijn over andere systemen in dezelfde prijsklasse,Kijk inderdaad ook eens bij Yamaha receivers en 5.1 speakers sets van bijvoorbeeld Infinity, Mission, Tannoy
Met name de Infinity,s zouden heel goed zijn voor hun geld (€900,-)


hoe meer info hoe slimmer ik wordt :roll: (denk ik toch)Slimmer wel maar ook veel armer als je hier rond blijf hangen.
Dus of het wel zo slim is allemaal....................... :roll: :wink: http://emoticons4u.informationalot.com/cartoon/1232.gif

Christiaan Sauer
22-11-2003, 22:10
. Of iedereen er zo overdenkt weet ik niet ;)Jawel Christiaan en dat is ook de juiste denkwijze in dit geval. :wink:

Damn, ik ben goed op dreef vandaag (6) ;) (y).
Maar nu even niet (6) (ga namelijk even filmpje pakken. al vermoed ik dat ik daarvoor nog 25 posts ga plaatsen op dvd.nl :? ;))

tjok
23-11-2003, 09:21
:oops: sorry voor de "spraakverwarring", maar het is wel degelijk over een home theater systeem dat ik het wil hebben.
Over de reciever heb ik geen twijfels, dus zal het wel een denon avr1804 worden.
Enkel over de speakers heb ik nog de grootste twijfels.
Het gaat mij niet om hoe luid de installatie kan spelen, maar om hoe zuiver, ook als de installatie niet zo luid staat.
en dit zowel voor muziek cd's als voor dvd's(films).
Mijn budget voor de speakers is eerder beperkt.
tussen de 250 a 300 euro maar daarvoor denk ik toch wel iets goeds te vinden.

:idea: bedenk: ER ZAL ALTIJD WEL IETS BETER TE VINDEN ZIJN, MAAR WAAR STOPT HET :?:

Christiaan Sauer
23-11-2003, 09:45
Op je laatste vraag: ik kan je zo een link geven naar speakers van wat waren ze nou? 95.000 euro per setje ofzo? Vijf en Negentig Duizend Euro Per Setje?
Daar zou toch wel een grens kunnen ligeen ;).
Maar voor de meeste mensen ligt die grens wat lager inderdaad (6)
Hou er overigens wel rekening mee: als je ook op lage niveau's echt zuiver wilt dat je wel wat meer zou moeten uittrekken voor je speakers dan de huidige 300 euro.
Wat anders een mogelijkheid is: nu een receiver etc kopen, en 2 fronts. Nog geen center, nog geen surrounds, gewoon 2 fronts. Dan kun je al hele aardige boxen kopen (heb voor mijn fronts ook 300 uitgegeven (y)).

Johan van den D.
23-11-2003, 09:49
Mijn budget voor de speakers is eerder beperkt.
tussen de 250 a 300 euro maar daarvoor denk ik toch wel iets goeds te vinden.

:idea: bedenk: ER ZAL ALTIJD WEL IETS BETER TE VINDEN ZIJN, MAAR WAAR STOPT HET :?:Tuurlijk is er altijd wat beters te vinden maar bedenk dat je ook het onmogelijk kan willen. :wink:

Reeel blijven lijk me een goede zaak ik deze.
Je eist best een hoge kwaliteit van je speakers maar het budget is er helaas niet naar.
Voor €300,- kan je helaas weinig verwachten van een complete speakerset. (helaas want ook €300,- is een hoop geld toch)
Wil je enige kwaliteit reken dan op bijna zo,n bedrag per speaker.
Het lig er dus maar aan wat voor jouw kwaliteit is en waar je genoegen mee neemt.
Ben dus benieuwd of het je gaat lukken voor dat budget de speakers te vinden die aan je eisen voldoen.

Maar buiten de speakers, je zoek dus geen all-in-one set.

Christiaan Sauer
23-11-2003, 10:17
setje van 95.000 (http://www.avalonacoustics.com/sent-grand.html).
Het is maar hoe extreem je wilt gaan :)

Johan van den D.
23-11-2003, 11:33
setje van 95.000 (http://www.avalonacoustics.com/sent-grand.html).
Het is maar hoe extreem je wilt gaan :)Tja, als je echte Avalons gaat gebruiken gaat het inderdaad hard mer de €. :roll:

tjok
23-11-2003, 11:57
:idea: OK, k'heb het begrepen.
ik zal met m,n 300euro niet te ver lopen :cry:
Dus doe enkele voorstellen :) maar nie overdrijven he.(max 500 euro of is dit nog te weinig).
het moet daarom geen setje zijn vanhetzelfde merk, misschien is het wel beter om verschillende componenten aan te schaffen.
Wat denken jullie van 2 zuilen ipv surround speakers :?:
of wat is de beste configuratie volgens jullie :?:

Johan van den D.
23-11-2003, 12:35
maar nie overdrijven he.(max 500 euro of is dit nog te weinig).Heb jezelf al eens goed rondgekeken naar de diverse merken.
Dus hoe het geluid is, de kwaliteit en vooral wat de prijzen zijn.
Je wilt voor dat bedrag dus 5 speakers en een subwoofer, heb ik dat goed begrepen ??
Dus zoiets als dit zeg maar..
http://www.mission.co.uk/product/m3series/loudspeaker_m3s_blk.jpg

Johan van den D.
23-11-2003, 12:40
Wat denken jullie van 2 zuilen ipv surround speakers :?:Ik denk dat je satteliet speakers bedoel ipv surround speakers.
Surround speakers kunnen immers van alles zijn en dus ook bestaan uit vloerstaanders.
Maar wanneer je met vloerstaanders gaat werken wordt het allemaal alleen maar duurder.
Voordeel is wel dat de kwaliteit waarschijnlijk stukken beter gaat worden.

Raskel
23-11-2003, 12:43
Heeft Eltax niet een betaalbare reeks met zuiltjes en boekenplank speakers als rear? Misschien ook een optie. Alleen geen sub erbij dan. Alhoewel, zitten erg geen subs in de fronts?

Bijvoorbeeld deze:
http://www.wehkamp.nl/images/artikelen/7/7/777128.jpg

€299

Johan van den D.
23-11-2003, 12:47
Zeker niet duur maar hoe is de kwaliteit van die Eltax,s.
Voldoet dat aan hetgeen wat Tjok wilt.

Prijs is overigens echt goedkoop te noemen en dus wellicht een optie.

Raskel
23-11-2003, 12:48
Zeker niet duur maar hoe is de kwaliteit van die Eltax,s.
Voldoet dat aan hetgeen wat Tjok wilt.

Prijs is overigens echt goedkoop te noemen en dus wellicht een optie.

In verschillende reviews komt deze set goed eruit, zeker een hele vooruitgang als je ze vergelijkt met een set sattelietspeakers in dezelfde prijsklasse.

Johan van den D.
23-11-2003, 12:55
Dat geloof ik graag dat ze beter klinken dan sattelietjes uit die prijsklasse.
Dat is immers niet veel en dus zijn deze Eltax,s zeker het overwegen waard.

HiddeH
23-11-2003, 14:02
Heeft Eltax niet een betaalbare reeks met zuiltjes en boekenplank speakers als rear? Misschien ook een optie. Alleen geen sub erbij dan. Alhoewel, zitten erg geen subs in de fronts?

Bijvoorbeeld deze:
http://www.wehkamp.nl/images/artikelen/7/7/777128.jpg

€299

Ik kan er wel wat zinnigs over zeggen :lol:
Deze set (eltax evolution 5.2) heb ik nu ongeveer 2 weken in m'n bezit en het is echt een perfect setje voor deze prijs.
Een voorwaarde van mij was dat ze ook goed moesten presteren met muziek en niet alleen met films en dat doet deze ook zeker goed.
Het is bij alles natuurlijk prijs naar kwaliteit dus dat is bij deze precies zo, er is beter te vinden maar voor deze prijs heb ik bij een luistersessie geen betere kunnen vinden.

De subs zitten idd geintegreerd in de fronts, en voor mij zijn die zwaar genoeg, ook hier weer misschien is een losse beter maar ook weer duurder :roll:
Voor mij was dat trouwens ook een reden om voor deze te kiezen (de ingebouwde subs).

Een test is http://www.whatvideotv.com/testbench/SpeakerPackages/Eltax/EltaxEvolution52System.php] (http://www.whatvideotv.com/testbench/frame.html?[url) hier [/url] te vinden.

[edit] Mss handig om te vermelden, ik gebruik hem met de Yamaha RX 440 RDS receiver.

Djklodder
24-11-2003, 08:24
Ben je zlef al wel eens gaan lusiteren naar wat je mooi vind? Iedereen is wel van alles aan het bedenken voor je, maar wat een ander mooi vind, hoeft jou smaak nog niet te zijn. Kortom het eeuwige cliche.
Je verteld ook dat je een speaker wil die oom goed klinkt als de versterker niet zo hard staat. Moet je eigenlijk kijken naar een makkelijk aan te sturen speaker. Klipsch is bv een speaker die ook met een laag volume toch goed klinkt. Nadeel kan weer zijn dat hij in sommige oren deze sepakers erg vermoeiend vinden klinken, maar ik ken jou oren niet :lol: Oftewel een kwestie van smaak die alleen jij kunt beoordelen.
Ga dus naar een winkel, of liever meerdere en ga luisteren wat voor speaker je mooi vind in jou prijsklasse. Beluister het verschil tussen kliene speakers en vloerstaanders. Ben je daar uit, dan is het beste dat je met die info op zoek gaat naar een receiver. Niet alle speakers passen goed op elke receiver. Ik was ook helemaal weg van Denon, al jaren, maar uiteindelijk kwam ik uit op een merk waar ik nooit aan gedacht had (Pioneer dat ik altijd te "min"vond).
Hopelijk heb je wat aan deze info, alhoewel ik kan begrijpen dat de keuze op deze manier helemaal niet meer makkelijk gaat worden. :shock: :wink:

Suc6 en hou ons op de hoogte.

pretorian22
12-02-2004, 07:59
[Ik kan er wel wat zinnigs over zeggen :lol:
Deze set (eltax evolution 5.2) heb ik nu ongeveer 2 weken in m'n bezit en het is echt een perfect setje voor deze prijs.
Een voorwaarde van mij was dat ze ook goed moesten presteren met muziek en niet alleen met films en dat doet deze ook zeker goed.
Het is bij alles natuurlijk prijs naar kwaliteit dus dat is bij deze precies zo, er is beter te vinden maar voor deze prijs heb ik bij een luistersessie geen betere kunnen vinden.

[edit] Mss handig om te vermelden, ik gebruik hem met de Yamaha RX 440 RDS receiver.[/quote]

ik heb dezelfde versterker en wil deze speakers ook aanschaffen maar waar kan zijn deze te verkrijgen? enige waar ik ze tot nog toe gezien heb is de wehkamp site en daar zijn ze uitverkocht staat er vermeld

Rob Eric Blank
12-02-2004, 08:36
Er zitten geen Subs in die vloerstaander, maar dat zullen wel Bass reflex units zijn. Ik heb zoiets ook in mijn JBL"s. Ze gaan lager dan menig "subwoofer" van all in-1 setjes. Maar een losse sub is nog altijd beter.
Persoonlijk denk ik dat zo'n Eltak set beter klinkt dan menig 5.1 satelliet setje.