PDA

Bekijk de volledige versie : HellBoy



Roland
25-11-2003, 16:53
Nieuwe van Guillermo Del Toro

Site:
http://www.sonypictures.com/movies/hellboy/index.html

Trailer:
http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/hellboy/

Poster:
http://www.movieposter.com/cgi-bin/mpw8/viewPIDn.pl?pid=MPW-8296&title=HELLBOY

IMDB:
http://us.imdb.com/title/tt0167190/

Vindt het een geweldig goede teaser-trailer!!
Verwacht veel van deze film.
Vindt alle films van Del Toro goed.

The Gr8oNe
20-12-2003, 16:12
Heb net de trailer gezien het ziet er inderdaad goed uit.

B.O.B.B.Y.
21-12-2003, 14:00
Hellboy, hellyeah!!!

B.O.B.B.Y.
21-12-2003, 14:04
Hoewel ik de comic niet goed ken, kijk ik zeker uit naar deze film. Trailer belooft in ieder geval veel goeds, make-up effecten zien er cool uit dankzij Rick Baker, dat zit dus wel snor.

stefan
23-12-2003, 14:57
Comic ken ik ook niet..maar ben een voorstander van het verfilmen van comics :o ..Trailer ziet er iig top uit!!

Leviathan
24-12-2003, 20:57
hmm wel leuk geloof ik
die hellboy zelf ziet een beetje...mwah...uit.
verder hoor ik dimmu borgir opt eind :shock:

Elessar
24-12-2003, 21:05
Dimmu!

FF die trailer downloaden dan :)

Elessar
24-12-2003, 21:23
Dimmu!

FF die trailer downloaden dan :)

*edit*

Ziet er leuk uit :D Die gast die Hellboy zelf speelt is dat niet dezelfde gozer als die in Blade 2 speelt? Reinhardt?

stefan
24-12-2003, 22:26
Yep...ook heeft hij een rol in Alien 4..

Justin
24-12-2003, 23:33
Heeft hij ook niet in Cronos gespeeld van Guillermo del Toro?
Maar trailer ziet er goed uit en zag ook lekkertje Selma Blair er doorheen struinen! Ben benieuwd in elk geval!

B.O.B.B.Y.
27-12-2003, 13:09
Ron Perlman he is, speelt volgens mij in elke film van Del Toro, speelde vroeger "Vincent" in tv-serie "Beauty and the Beast", zie anders ook:

http://www.imdb.com/name/nm0000579/

Jeroen C
24-02-2004, 11:23
http://images.countingdown.com/images/countdowns/movies/5142/1011/3377067_main.jpg

MisterMe
24-02-2004, 11:27
Hij is ook niet 1 van de knapste :D

Ik kijk zeker uit naar deze film... Lijkt me echt goed.

Mark de Jong
24-02-2004, 11:43
Jeu, Power Rangers...

Drexl
25-02-2004, 13:25
Hoewel het al een hele tijd geleden is dat ik nog een bericht schreef (mijn computer is kapot - ik stuur dit vanuit het huis van een vriend) wil ik jullie toch even off topic laten weten dat Drexl nog steeds actief is (jeez, ik schrijf in de derde persoon over mezelf!) en dat ik erg uitkijk naar Hellboy. De strips zijn namelijk erg goed en aangezien tekenaar en auteur Mike Mignola meegewerkt heeft aan de film hoop ik op een erg 'sfeervolle' bewerking met veel schaduwen en monstrueuze creaturen. Als iemand vragen heeft in verband met de strips... I'm here for you guys. Het kan wel even duren vooraleer ik terugstuur aangezien mijn computer aan vervanging toe is.

Tot later!

Drexl

Arjan Veenstra
25-02-2004, 14:12
Jah, die trailer ziet er erg goed uit. Lijkt me een leuke film! En dat is idd Ron Perlman, niet moeders mooiste, wel een erg leuke acteur.

Jeroen C
03-03-2004, 15:12
.
..
...
Update

http://images.countingdown.com/images/countdowns/movies/5142/1011/3381495_main.jpg

Theatrical trailer (http://playlist.yahoo.com/makeplaylist.dll?id=1260010&sdm=web&qtw=640&qth=400)

Beschuitfluiter
03-03-2004, 15:20
Ron Perlman he is, speelt volgens mij in elke film van Del Toro, speelde vroeger "Vincent" in tv-serie "Beauty and the Beast", zie anders ook:

http://www.imdb.com/name/nm0000579/
dank u :D
daar was ik naar op zoek :)

Albert Kostwinder
03-03-2004, 15:24
.
..
...
Update

http://images.countingdown.com/images/countdowns/movies/5142/1011/3381495_main.jpg

Theatrical trailer (http://playlist.yahoo.com/makeplaylist.dll?id=1260010&sdm=web&qtw=640&qth=400)

Wordt een echte no noncense popcorn film met best wel spectaculaire effecten hier en daar.... leuk voor de ht! :) (alleen vind mijn vrouw dat ie twee plakken salami op zijn voorhoofd heeft...... ).

geoffrey3001
19-05-2004, 00:16
Voor de 'fans', de DVD R1 versie komt eind juli al uit, maar volgens:
http://www.thedigitalbits.com/index.html#hellboy
komt er ook nog een 3 dvd versie van de film.
Het is me allee niet helemaal duidelijk wat ze met de holiday's bedoelen. Is dat zomervakantie of is dat met de kerst?

Rob P.
19-05-2004, 00:28
Het is me allee niet helemaal duidelijk wat ze met de holiday's bedoelen. Is dat zomervakantie of is dat met de kerst?

99 van de 100 keer is dat kerst en oud en nieuw... :wink:

Ro1671
19-05-2004, 11:22
Ikkuh wil deze ook wel zien :)
idd lekkere popcorn actie om lekker te blazen op je HT (hopen op DTS-track!)

pietdvd
19-05-2004, 12:32
Ikkuh wil deze ook wel zien :)
idd lekkere popcorn actie om lekker te blazen op je HT (hopen op DTS-track!)

Dat duurt nog wel even,de film gaat pas op 14 Oktober in de bioscoop draaien en voor de Belgen nog is 6 dagen later.
De film zal dan waarschijnlijk eind Februari,begin Maart 2005 op dvd verschijnen.

Nancy
26-05-2004, 21:53
hihihihi, ga hem morgen lekker kijken.

Sneaker
26-05-2004, 22:41
De trailer ziet er erg goed uit. Ik kan niet wachten. Lijkt me een goede film.

El-Jorge
27-05-2004, 14:36
Vette trailer..... ben erg benieuwd naar deze film...

Nancy
28-05-2004, 20:43
Deze film net gekeken, had niet verwacht dat ik hem zo leuk zo vinden,
Echt het bekijken waard, als je van dit soort films houdt.

theThinWhiteDuke
28-05-2004, 20:45
Deze film net gekeken, had niet verwacht dat ik hem zo leuk zo vinden,
Echt het bekijken waard, als je van dit soort films houdt.
een download zeker?

Azazel
28-05-2004, 23:59
Deze film net gekeken, had niet verwacht dat ik hem zo leuk zo vinden,
Echt het bekijken waard, als je van dit soort films houdt.
een download zeker?

:nono: Dat mag niet hoor, downloaden ( :twisted: )

(om miskopen te voorkomen mag het wel :wink: )

GsusNL
04-07-2004, 22:34
Heb gisteren de NTSC Retail DVD bekeken en de film heeft me zeker niet teleurgesteld! De DD 5.1 soundtrack klinkt goed (Logitech Z-680) en is zeker wel te evenaren met bijvoorbeeld het geluid van Spiderman 1...misschien zelfs wel iets beter :) Het verhaal van Hellboy kende ik eigenlijk totaal niet, maar na het zien van deze film, ben ik stiekem ook een fan aan het worden... Kortom: leuke actie, lekker geluid en vermakelijke special effects!

Zag op IMDB dat deel 2 zelfs al aangekondigd is ;)

Wanneer komt deze eigenlijk in de Nederlandse bioscopen?

*EDIT*
Lees op FilmFan.nl dit: De Nederlandse releasedatum van Hellboy is onlangs verplaatst van 15 april naar 14 oktober. Nou lekker zeg, dan hebben de meesten hier in Nederland of de film al geimporteerd (Tuesday, July 27, 2004 te koop bij dvdboxoffice) of gedownload. Ze zijn weer goed bezig hiero....
*EDIT*

John Sital
05-07-2004, 09:33
heb deze al een tijdje terug gezien, vond het een erg vermakelijke film. Goede special effects, aardig verhaal, maar mijns inziens was Kroenen een top karakter! nice outfit plus het feit dat ie ontzettend goed kan knokken!

Daan de G.
05-07-2004, 11:41
Ik heb hem laatst ook gezien, lekkere baddies en een heerlijke ron perlman die hellboy perfect neerzet met de nodige perfect getimede oneliners...
geen moment verveeld!!

Milamber
07-07-2004, 14:15
Wat is eigenlijk de reden om de film zo laat in Nederland uit te brengen? Je gaat me toch niet vertellen dat ze zolang bezig zijn om de ondertitelingen bij deze film te verzinnen?

Elessar
10-07-2004, 18:48
Wat is eigenlijk de reden om de film zo laat in Nederland uit te brengen? Je gaat me toch niet vertellen dat ze zolang bezig zijn om de ondertitelingen bij deze film te verzinnen?

Ik vind t ronduit ook belachelijk! In amerika is hij al op dvd verkrijgbaar of niet?
Wat is de reden dat het zolang duurt :?

theThinWhiteDuke
12-07-2004, 20:45
Wat is eigenlijk de reden om de film zo laat in Nederland uit te brengen? Je gaat me toch niet vertellen dat ze zolang bezig zijn om de ondertitelingen bij deze film te verzinnen?

Ik vind t ronduit ook belachelijk! In amerika is hij al op dvd verkrijgbaar of niet?
Wat is de reden dat het zolang duurt :?
27-7 komt ie regio 1 uit

in november komt de 3 disc met HellBoy Buste

The Scratcher
12-07-2004, 21:30
Ik heb hem vanavond ook gezien maar ik vond hem matig. Mooi gedaan allemaal daar niet van maar op de een of andere manier kon het me niet echt boeien. Perlman speelt z`n rol niet slecht maar ik vind er toch iets teveel humor op de verkeerde momenten in zitten waardoor het mij eigenlijk iets te luchtig wordt en het duistere sfeertje verloren gaat. Ik weet echter niet of dat in de strips ook zo is want die ken ik dus niet. Wat mij betreft dus leuk om eens te zien maar daarna hoeft het voor mij ook niet meer. Zal deze dan ook dus beslist niet gaan aanschaffen.

Ro1671
12-07-2004, 22:48
ik heb em dan ook gezien
en ik persoonlijk vind em echt vreselijk..
het is nog erger dan TombRaider II..

En ik ben nog wel een comic-verfilming-freak.. :(

Albert Kostwinder
08-08-2004, 12:33
Gisteren bekeken en echt een referentie dvd voor beeld en geluid. Ik heb mij ontzettend vermaakt, net als mijn Rel.... een topper :wink:

@Rogier: ik kan het echt niet begrijpen dat je als comic-verfilming-freak deze film ten eerste niets vind en, nog erger, een vergelijking met Tombraider II maakt wat volgens mij helemaal mank is.... hoe kijk je film? met mono geluid en op een 55cm 4:3 tv?? :?

Thijssie
08-08-2004, 13:07
Heb de film ook bekeken. Vond het een erg leuke film met een flinke scheut humor erin.

Mike Cinerama
09-08-2004, 07:48
Vorige week op dvd gekeken. Zeer goede film,

-mooie special effects
-goede acteerprestatie van ron pellman
-goede humor

Wat ik alleen wat minder vond was het niet zo orginele verhaal

basset
09-08-2004, 08:03
Gelukkig dat smaken verschillen, maar wie deze film slecht vind is knetter! ;)

Nee hoor, maar IMHO hoort ie in het rijtje X-men 1 & 2, Spiderman 1(1e helft v/d film) & 2

martini
09-08-2004, 08:16
Heb de trailer gezien als voorstukje bij Spider-Man 2. En eerlijk gezegt, ziet er goed uit allemaal. Ik had nog nooit van Hellboy gehoord, maar ik wil die film dus wel zien.

skank
09-08-2004, 10:16
ik vraag me af of deze goe is

Martin Stanneveld
09-08-2004, 10:20
ik vraag me af of deze goe is

Dan ben jij waarschijnlijk de enige :lol:

skank
09-08-2004, 10:22
ik vraag me af of deze goe is

Dan ben jij waarschijnlijk de enige :lol: :twisted:

Martin Stanneveld
09-08-2004, 10:23
ik vraag me af of deze goe is

Dan ben jij waarschijnlijk de enige :lol: :twisted:

Kon het niet laten, was een inkoppertje :wink:

skank
09-08-2004, 10:25
ik vraag me af of deze goe is

Dan ben jij waarschijnlijk de enige :lol: :twisted:

Kon het niet laten, was een inkoppertje :wink:
de bal schuurde alleszinds de netten :)

scheur
09-08-2004, 12:02
Had geen verwachtingen toen ik deze film ben gaan kijken, en dan is het absoluut geen onaardige film.
Maar het is was het tochj niet helemaal voor mij.... :roll:

Kevin Baeckelandt
09-08-2004, 12:09
Voor de geintresseerden onder jullie er komt een giftset uit van Hellboy met statue

http://users.pandora.be/madrox086/Hellboy%201.jpg

HiddeV
09-08-2004, 12:13
matige film, er zitten een paar geinige momenten in maar daar houd het dan weer mee op

sharky
09-08-2004, 17:44
vondt hem wel vermakelijk

niet superslecht ,moet zeggen dat ik hem beter vindt dan de hulk en daredevil

perlman speeld hellboy leuk
de cgi is wel ok
het geluid is wel erg goed

maar ga wel voor de giftset want het beeldje is wel cool

theThinWhiteDuke
09-08-2004, 17:54
T enige minpunt aan deze film is het verhaal.

die 3 disc set met buste will be mine......

sharky
09-08-2004, 18:02
is die giftset al ergens te pre-orderen trouwens of wanneer komt ie uit?

martini
04-09-2004, 15:35
Hellboy trilogie?

Empire magazine heeft in een interview gesproken met de regisseur van Hellboy, Guillermo del Toro. Deze is op dit moment druk bezig met het schrijven van een vervolg. In het interview noemde hij ook een derde deel...

Wij moeten in Nederland nog even wachten op de bioscooprelease van Hellboy. In de Verenigde Staten is de film al op DVD uitgebracht. Regisseur Guillermo del Toro is op dit moment dan ook bezig met zijn volgende project. Hij is samen met de bedenker van Hellboy, Mike Mignola, bezig om het verhaal van het tweede deel te schrijven.

"I would love to make Hellboy into a trilogy. Creatively, Mike Mignola and I know that we want to at least do that. Economically, it's the studio's decision." Aldus Del Toro. Hoe gaat het verhaal van het vervolg er eigenlijk uit zien? "We tried to do an entire sequel based on the Roger [a homunculus created by a scientist to bring about the end of the world] origin story, and found it to be actually very similar to what Hellboy is in the first movie — a conflicted monster. So the sequel will have another BPRD member, Johan the Ectoplasmic Agent."

HiddeV
04-09-2004, 17:04
ze gaan hun gang maar. ik ga er in iedergeval geen geld aan besteden.

T. van Keeken
05-09-2004, 15:12
Loved it!

Rickje
05-09-2004, 15:19
ik heb hem al een lange tijd geleden gezien en ik moet zeggen dat ik me wel vermaakt heb, alleen het verhaal en het einde was een beetje slap.
Teveel CGI naar mijn mening :(

Indiana
05-09-2004, 16:00
Ik had best hoge verwachtingen van deze film, en hij leek mij errug leuk,
maar ik vond 'm errug tegenvallen.

Ik vind het dan ook een echt teleurstellende film

Om te beginnen heb ik het idee of de film is gemaakt voor een doelgroep tot 8 jaar ofzo. vooral dat hellboy verlieft is, is echt te verchrikkelijk om aan te zien.

Wat ook heel irritant is om naar te kijken is dat de makers waarschijnlijk heel goed hebben gekeken naar hoe 'Spider-Man' zich met zijn superkrachten voelt (twijfels, with great power, comes great responsebility), en men heeft geprobeerd om ook voor Hellboy een hele dramatische scene te bedenken, hoe hij met zijn gevoelens omgaat,

Er wordt de hele tijd om het echte verhaal heen gedraait en er wordt geprobeerd om de film te rekken met allerlei verschrikkelijk nutteloze 'side-stories'.

Daarnaast vind ik ook dat ik Ron Perlman betere rollen heb zien spelen ... in Enemy of the Gates wist hij mij wel goed te overtuigen. maar als superheld komt ie niet echt goed over vindik...

Dan ter afsluiting nog wel een positief puntje aan de film, ik vond opzicht die Kroenen (gast met die messen) wel erg leuk om naar te kijken ;)

Zoals ik al eerder zei vond ik de film erg tegenvallen, maar ik zou zeggen huur 'm eens als je op een zaterdagavondje nix te doen hebt.

Ik heb 'm echter nadat ik 'm gezien had meteen van m'n harde schijf weer verwijderd .... uh ... ik bedoel ,... meteen naar de videotheek terug gebracht (y)

Albert Kostwinder
05-09-2004, 23:04
Ik had best hoge verwachtingen van deze film, en hij leek mij errug leuk,
maar ik vond 'm errug tegenvallen.

Ik vind het dan ook een echt teleurstellende film

Om te beginnen heb ik het idee of de film is gemaakt voor een doelgroep tot 8 jaar ofzo. vooral dat hellboy verlieft is, is echt te verchrikkelijk om aan te zien.

Wat ook heel irritant is om naar te kijken is dat de makers waarschijnlijk heel goed hebben gekeken naar hoe 'Spider-Man' zich met zijn superkrachten voelt (twijfels, with great power, comes great responsebility), en men heeft geprobeerd om ook voor Hellboy een hele dramatische scene te bedenken, hoe hij met zijn gevoelens omgaat,

Er wordt de hele tijd om het echte verhaal heen gedraait en er wordt geprobeerd om de film te rekken met allerlei verschrikkelijk nutteloze 'side-stories'.

Daarnaast vind ik ook dat ik Ron Perlman betere rollen heb zien spelen ... in Enemy of the Gates wist hij mij wel goed te overtuigen. maar als superheld komt ie niet echt goed over vindik...

Dan ter afsluiting nog wel een positief puntje aan de film, ik vond opzicht die Kroenen (gast met die messen) wel erg leuk om naar te kijken ;)

Zoals ik al eerder zei vond ik de film erg tegenvallen, maar ik zou zeggen huur 'm eens als je op een zaterdagavondje nix te doen hebt.

Ik heb 'm echter nadat ik 'm gezien had meteen van m'n harde schijf weer verwijderd .... uh ... ik bedoel ,... meteen naar de videotheek terug gebracht (y)

Tja, een film als deze moet je in een goede ht zien, niet op een postzegel bij de computer. Ik vind hem te gek. :wink:

Indiana
06-09-2004, 08:24
Ik had best hoge verwachtingen van deze film, en hij leek mij errug leuk,
maar ik vond 'm errug tegenvallen.

Ik vind het dan ook een echt teleurstellende film

Om te beginnen heb ik het idee of de film is gemaakt voor een doelgroep tot 8 jaar ofzo. vooral dat hellboy verlieft is, is echt te verchrikkelijk om aan te zien.

Wat ook heel irritant is om naar te kijken is dat de makers waarschijnlijk heel goed hebben gekeken naar hoe 'Spider-Man' zich met zijn superkrachten voelt (twijfels, with great power, comes great responsebility), en men heeft geprobeerd om ook voor Hellboy een hele dramatische scene te bedenken, hoe hij met zijn gevoelens omgaat,

Er wordt de hele tijd om het echte verhaal heen gedraait en er wordt geprobeerd om de film te rekken met allerlei verschrikkelijk nutteloze 'side-stories'.

Daarnaast vind ik ook dat ik Ron Perlman betere rollen heb zien spelen ... in Enemy of the Gates wist hij mij wel goed te overtuigen. maar als superheld komt ie niet echt goed over vindik...

Dan ter afsluiting nog wel een positief puntje aan de film, ik vond opzicht die Kroenen (gast met die messen) wel erg leuk om naar te kijken ;)

Zoals ik al eerder zei vond ik de film erg tegenvallen, maar ik zou zeggen huur 'm eens als je op een zaterdagavondje nix te doen hebt.

Ik heb 'm echter nadat ik 'm gezien had meteen van m'n harde schijf weer verwijderd .... uh ... ik bedoel ,... meteen naar de videotheek terug gebracht (y)

Tja, een film als deze moet je in een goede ht zien, niet op een postzegel bij de computer. Ik vind hem te gek. :wink:

Haha, tja daar heb je wel een punt te pakken :lol:
Oke, ik beloof je dat ik een nieuwe poging zal wagen op me HT zodra die op DVD uit is. (y)

martinring
06-09-2004, 09:13
erg leuke film!

quicksilver2003
06-09-2004, 19:53
lijkt een beetje op league of extraordenary gentlemen

Albert Kostwinder
06-09-2004, 20:09
lijkt een beetje op league of extraordenary gentlemen

Hmmm, zonder bril wel misschien..... :roll: Hellboy is gelukkig een stuk beter.. :wink:

Paul H.
22-11-2004, 08:50
Heb de film eindelijk van het weekend gezien en vond hem beter dan verwacht. Deze film staat niet echt verkeerd tussen alle superhelden films die de laatste jaren uitkomen.

Wizz-Art
22-11-2004, 13:17
lijkt een beetje op league of extraordenary gentlemen

Dat hoop ik niet..

El-Jorge
23-11-2004, 08:25
lijkt een beetje op league of extraordenary gentlemen

Dat hoop ik niet..

Wees maar niet bang, de film lijkt voor geem meter op LoEG

Werner
23-11-2004, 23:30
lijkt een beetje op league of extraordenary gentlemen

Nee hoor, deze is een stuk duisterder. Van [spoiler:57ff627228]Sammael krijg je echt de kriebels[/spoiler:57ff627228]. Ligt volgens mij dichter bij X-Men dan bij LoEG.

Wizz-Art
26-11-2004, 13:31
lijkt een beetje op league of extraordenary gentlemen

Dat hoop ik niet..

Wees maar niet bang, de film lijkt voor geem meter op LoEG

Gelukkig maar :P :wink:

Jeroen D
15-01-2005, 16:13
Heb ém nu dan gezien !
Tjonge wat mooi gemaakt allemaal...............echt een te gekke film en veel beter dan (de zwaar overschatte) spiderman 2.

Zeeuws Meisje
15-01-2005, 16:25
Ik vond de film erg leuk. Misschien komt het omdat ik er helemaal niets van verwachtte. Het begin is matig, maar daarna gaat ie als een trein. Juiste dosis humor, vleuge romantiek, flinke actie............. prima in evenwicht.

De DC versie heeft mooie extra's op aparte cd.

Chris W
15-01-2005, 18:20
Gelukkig dat smaken verschillen, maar wie deze film slecht vind is knetter! ;)

Nee hoor, maar IMHO hoort ie in het rijtje X-men 1 & 2, Spiderman 1(1e helft v/d film) & 2

OK dan (y) vond trouwens de Hulk ook zeer aardig, om maar even rijtje aan te vullen. OK, klopt niet met de comic, maar je kan niet simpel aankomen met dat verouderde concept in deze tijd, hoe je t ook went of keert. Gamma straling... right... :roll:

Deze Hellboy wordt ook een blinde aanschaf, en zoals ik hier lees, zal hij mij zeker bevallen, das mooi!!! Want het genoemde rijtje vind ik kickuh :D

Harry B.
15-01-2005, 19:17
Hellboy ruled gewoon hard. Ron Perlman is echt perfect gecast voor de rol van Hellboy (y)

Symphony X
26-01-2005, 16:04
Wist niet of het al gezegd/beschreven was maar hier de specs van Hellboy 2/3 DISC

bron: www.dvd-home.nl

Extra op DVD

Disc 1
• Introductie door Guillermo del Toro
• Audiocommentaar van regisseur Guillermo del Toro, producent Mike Mignola en de bedenkers van Hellboy
• Audiocommentaar van Ron Perlman, Selma Blair, Rupert Evans en Jeffrey Tambor
• DVD-ROM: Aantekeningboekje van de regisseur, Printversie van het originele script, boek van de script’s supervisor
• DVD Comics: On-screen icons getekend door Mike Mignola
• Documentaires: “Right Hand of Doom: Abbey Ruin, Broom’s Office, Machen Library Alley, Subway Station, Subway Tunnels, Kroenen’s Lair, Egg Chamber en Catacombs” (ook te bekijken direct
tijdens de film met optie: White Rabbit)
• Cartoons “From the Den: Hellboy Recommends...”: Gerald McBoing Boing, The Tell Tale Heart, How Now Boing! Boing! en Gerald McBoing! Boing! On the Planet Moo
• Picture-in picture storyboardvergelijkingen tijdens de film

Disc 2
• Introductie door Selma Blair
• “Hellboy: Seeds of Creation” – 26 documentaires over stunts, make-up, digitale effecten, proteses, animaties en nog veel meer
• Verwijderde scènes met optioneel audiocommentaar
• “Kroenen’s Lair”: van Storyboard naar film vergelijkingen met video-introducties en multi angle features
• Biografieën van de karakters
• Filmografieën van cast en crew
• Fotogalerie van de marketing campagnes
• Fotogalerie van de 3 D maquettes
• TV spots
• Trailers: “Hellboy”, “Anaconda’s: The Hunt for the Blood Orchid”, “Boa vs. Python”, “Frankenfish”,
“Kung Fu Hustle” en “Spider-Man 2”

Ook komt er een drie disc DIRECTOR'S GIFTSET uit bestaande uit:
3 disc's met op de derde extra disc de volgende extra's:

Disc 3:
• Videocommentaar van Ron Perlman, Selma Blair, Rupert Evans en Jeffrey Tambor
• Documentaires: "Make-upand LightningTests" - met commentaar van Guillermo del Torn " Q&A Archive: Comic Con 2002" Discussie over Hellboy in 2002
• "Scott MeCloud; A Quick Guide to Understanding Comics"
• "VFXHowto'siBellamieHospital MIniatures, CG Behemoth, Liz's Rre"
• Fotogalerie - interactieve notebook van de regisseur
• Potogalerieën; Conceptueel art, productie ontwerp, kostuumontwerp, set design en comic book artiesten
• Fotovideomontage van artwork van Mike Mignola


Ennn........Tevens zit hier een mooi Hellboy borstbeeld bij! [/b]

Movie_G
10-02-2005, 18:24
Kheb Hellboy 2dvd net gekocht maar de dvd profiler herkent hem nog niet ? nog iemand het zelfde ? :?

scheur
10-02-2005, 21:01
Denk dat de gift-set nog wel in mijn collectie komt...... :wink:

Don Vito Corleone
12-02-2005, 17:41
Iddd. geweldige film. Ron Perlman komt gelukkig terug voor deel 2. :)

Richard B.
19-02-2005, 20:13
Hoe is de directors cut? Voegt die versie veel toe aan het origineel?

Richard B.
19-02-2005, 21:56
De film vanavond bekeken en ik vond hem wel goed, maar toch ook wel een beetje 'rommelig'. Dat laatste heeft vooral betrekking op het verhaal: ik vond dat dat een beetje teveel een samenraapsel is van goeie scenes en te weinig een consistent geheel. Ook het hoppen van actiescene naar actiescene (wat je veel ziet in dit genre) was storend. Ze hadden wel eens wat meer de tijd mogen nemen voor wat meer karakterontwikkeling zoals dat bijv. bij X-Men en The Hulk wel gebeurde: dat had de film ten goede gekomen.

De rollen werden allemaal wel goed gespeeld. Perlman als Hellboy was, zoals al zo vaak gezegd is, een geval van perfecte casting maar ook de 'bad guys' (vooral Karel Roden als Raspoetin) waren erg goed. De special effects en de set designs waren allemaal ook errug mooi.

Al met al een leuke film. Nog niet op het niveau van X-Men maar misschien komt dat nog met deel 2.

Werner
19-02-2005, 22:48
X-Men heeft inderdaad een stuk beter uitgewerkte karakters, maar wat The Hulk betreft kan ik je niet bijtreden. Feit is wel dat Perlman de film draagt.

Richard B.
20-02-2005, 10:42
X-Men heeft inderdaad een stuk beter uitgewerkte karakters, maar wat The Hulk betreft kan ik je niet bijtreden. Feit is wel dat Perlman de film draagt.
In The Hulk was er wel een plot wat de hele film overbrugde: namelijk waar ie vandaan kwam en hoe het zat met zijn vader. Dat maakte van de film wel meer een geheel vind ik.

verry
20-02-2005, 12:04
X-Men heeft inderdaad een stuk beter uitgewerkte karakters, maar wat The Hulk betreft kan ik je niet bijtreden. Feit is wel dat Perlman de film draagt.
In The Hulk was er wel een plot wat de hele film overbrugde: namelijk waar ie vandaan kwam en hoe het zat met zijn vader. Dat maakte van de film wel meer een geheel vind ik.

en ontzetend traaaaag, dan is hellboy wel een stuk vlotter :wink:

Z-Man
20-02-2005, 12:25
Ron Perlman als Hellboy is gewoon de king of cool. Zeker een van de betere superheldenfilms. De extra's op de 2-disc DVD zijn ook erg goed.

Jeroen D
20-02-2005, 12:37
Het is alleen jammer dat Guillermo del Toro er niet een wat beter verhaal van maakt. Blade 2 had hier ook last van.
Daarom zijn de X-Men films ook zo goed !

Demon
20-02-2005, 15:01
Heb van de week hellboy giftset gekocht
Toen ik het beeldje in de doos zag had ik zo iets van
Hmm ziet er niet veel bijzonder uit
Maar nu ik hem op me plank heb staan
Heb ik zo iets van toch wel een tof ding
Ik ben ook zeer benieuwd wat ze gaan doen met deel 2 als die uit komt op dvd
En hoe deel 2 zal zijn als die zo is als deel 1
Komt die ook zeker in me verzameling

Valt me op dat er steeds meer comics worden verfilmd
Constantine
Fantastic four
Spiderman 3
Ghost Rider

Om maar te zwijgen over de films die al uit zijn gebracht

verry
20-02-2005, 16:35
Valt me op dat er steeds meer comics worden verfilmd
Constantine
Fantastic four
Spiderman 3
Ghost Rider


joh je weet de helft nog niet :wink: allemaal gebaseerd op comics:

Aeon Flux
Batman Begins
Black Panther
Blade Trinity
Captain America
Constantine
Crow: Wicked Prayer
Daredevil 2
Deathlok
Elektra
Fantastic Four
Ghost Rider
Green Hornet
Green Lantern
Hellboy 2
Hellboy 3
Hulk 2
Iron Fist
Iron Man
Luke Cage
Man-Thing
Namor: The Submariner
Punisher 2
Shazam
Silver Surfer
Sin City
Spider-Man 3
Supergirl
Superman 5
Superman Returns
Watchmen
Werewolf by Night
Wolverine
Wonder Woman
X-Men 3
X2: X-Men United


zoals je ziet kan je nog genoeg verwachten van Marvel :wink:

Joost v.d. Ham
22-08-2005, 14:19
Slechtste film die ik dit jaar heb gezien, enorm belabberde characters en visuals...die hond en die vis oid :shock: !?! Had de hele tijd het gevoel van "waar gaat dit over...?"

Comic verfilmingen vind ik meestal best aardig, deze slaat de plank volledig mis. Of dat door de belachelijke characters en verhaal (de comic dus) of door de verfilming komt kan ik niet zeggen.
Past goed in het rijtje: Blade, VanHelsing, Underworld en Matrix 2 en 3. Bah!

Symphony X
22-08-2005, 14:47
Waaaaaattt???? Slechtste film die je dit jaar hebt gezien?


Visuals zijn prachtig, goede personages.

Past goed in het rijtje van matrix 1?

Joost v.d. Ham
22-08-2005, 14:55
Past goed in het rijtje van matrix 1?

bedoel uiteraard Matrix 2 en 3 :oops:

Paul_Knoop
22-08-2005, 16:52
Ik vind dit juist 1 van de comicverfilmingen die goed is afgelopen, of heb ik nou een heeeel afwijkende mening van de rest :roll:

Lex v/d Moolen
22-08-2005, 17:04
Ik vind dit juist 1 van de comicverfilmingen die goed is afgelopen, of heb ik nou een heeeel afwijkende mening van de rest :roll:Weet ik niet, maar ik vond Hellboy juist ook wel één van de leukere comics, met name dankzij Ron Perlman een cool karakter.

deweb
22-08-2005, 19:28
Ook het hoppen van actiescene naar actiescene (wat je veel ziet in dit genre) was storend. Ze hadden wel eens wat meer de tijd mogen nemen voor wat meer karakterontwikkeling zoals dat bijv. bij X-Men en The Hulk wel gebeurde: dat had de film ten goede gekomen.

Dat vond ik juist goed. Gewoon een verhaal in tempo, paar zijlijntjes maar nooit compleet losstaand van het verhaal. Gewoon 2 uur niet nadenken. Niet al te moeilijk over doen. Daar zijn dit soort films niet voor gemaakt.

Grt. Deweb

p.s. De DC is trouwens ook los te koop, maar wat voegen die 10 minuten toe?

Paul H.
22-08-2005, 22:57
Slechtste film die ik dit jaar heb gezien, enorm belabberde characters en visuals...die hond en die vis oid :shock: !?! Had de hele tijd het gevoel van "waar gaat dit over...?"

Comic verfilmingen vind ik meestal best aardig, deze slaat de plank volledig mis. Of dat door de belachelijke characters en verhaal (de comic dus) of door de verfilming komt kan ik niet zeggen.
Past goed in het rijtje: Blade, VanHelsing, Underworld en Matrix 2 en 3. Bah!

Dan heb je dit jaar niet veel films gezien want dit is toch echt een van de betere comicverfilmingen en blijft daarbij ook nog eens trouw aan de comic.

Joost v.d. Ham
23-08-2005, 11:46
Slechtste film die ik dit jaar heb gezien, enorm belabberde characters en visuals...die hond en die vis oid :shock: !?! Had de hele tijd het gevoel van "waar gaat dit over...?"

Comic verfilmingen vind ik meestal best aardig, deze slaat de plank volledig mis. Of dat door de belachelijke characters en verhaal (de comic dus) of door de verfilming komt kan ik niet zeggen.
Past goed in het rijtje: Blade, VanHelsing, Underworld en Matrix 2 en 3. Bah!

Dan heb je dit jaar niet veel films gezien want dit is toch echt een van de betere comicverfilmingen en blijft daarbij ook nog eens trouw aan de comic.

Ik heb dit jaar enorm veel films gezien (niet veel hele slechte misschien...), de comic ken ik niet zoals ik eerder aangaf. Ik vind het ook niet interessant of de film de comic volgt hoor, heb liever dat film opzich boeiend is. Goede comicverfilmingen zijn er zat: Sin City, Hulk, Spiderman deel 1 en Xmen.

pavago
23-08-2005, 13:32
Slechtste film die ik dit jaar heb gezien, enorm belabberde characters en visuals...die hond en die vis oid :shock: !?! Had de hele tijd het gevoel van "waar gaat dit over...?"

Comic verfilmingen vind ik meestal best aardig, deze slaat de plank volledig mis. Of dat door de belachelijke characters en verhaal (de comic dus) of door de verfilming komt kan ik niet zeggen.
Past goed in het rijtje: Blade, VanHelsing, Underworld en Matrix 2 en 3. Bah!

Dan heb je dit jaar niet veel films gezien want dit is toch echt een van de betere comicverfilmingen en blijft daarbij ook nog eens trouw aan de comic.

Ik heb dit jaar enorm veel films gezien (niet veel hele slechte misschien...), de comic ken ik niet zoals ik eerder aangaf. Ik vind het ook niet interessant of de film de comic volgt hoor, heb liever dat film opzich boeiend is. Goede comicverfilmingen zijn er zat: Sin City, Hulk, Spiderman deel 1 en Xmen.


HULK??? :shock: HAHAHAHA

Robbie S
23-08-2005, 14:26
Wat is er mis met Hulk? Dankzij de screenplay en fantastisch mooi computergegeneerde Hulk is dit toch zeker wel een van de een van de betere comicverfilmingen (en Jennifer Connelly speelt erin) :mrgreen:

Hellboy is zeker geen verkeerde film, maar Hulk is echt wel beter.

pavago
23-08-2005, 15:15
Wat is er mis met Hulk? Dankzij de screenplay en fantastisch mooi computergegeneerde Hulk is dit toch zeker wel een van de een van de betere comicverfilmingen (en Jennifer Connelly speelt erin) :mrgreen:

Hellboy is zeker geen verkeerde film, maar Hulk is echt wel beter.

das ook de enige reden die deze film nog enigzins een beetje te versmaden maakt :D

Vince07
24-08-2005, 10:19
Slechtste film die ik dit jaar heb gezien, enorm belabberde characters en visuals...die hond en die vis oid :shock: !?! Had de hele tijd het gevoel van "waar gaat dit over...?"

Comic verfilmingen vind ik meestal best aardig, deze slaat de plank volledig mis. Of dat door de belachelijke characters en verhaal (de comic dus) of door de verfilming komt kan ik niet zeggen.
Past goed in het rijtje: Blade, VanHelsing, Underworld en Matrix 2 en 3. Bah!


wat hebben Blade, VanHelsing, Underworld, die allen vampierenfilms zijn in godsnaam met the Matrix te maken ???? Ik zie geen enkele gelijkenis tss deze films behalve dat er special fx in voorkomen...

Joost v.d. Ham
24-08-2005, 11:13
wat hebben Blade, VanHelsing, Underworld, die allen vampierenfilms zijn in godsnaam met the Matrix te maken ???? Ik zie geen enkele gelijkenis tss deze films behalve dat er special fx in voorkomen...

Grote blockbusters die enkel op sfx leunen en in mijn ogen totaal de plank misslaan, de gelijkenis is de mislukking niet het verhaal ;)

Vince07
25-08-2005, 12:54
wat hebben Blade, VanHelsing, Underworld, die allen vampierenfilms zijn in godsnaam met the Matrix te maken ???? Ik zie geen enkele gelijkenis tss deze films behalve dat er special fx in voorkomen...

Grote blockbusters die enkel op sfx leunen en in mijn ogen totaal de plank misslaan, de gelijkenis is de mislukking niet het verhaal ;)

ahzo

ik vond The Matrix persoonlijk wel degelijk een goed verhaal hebben ...