PDA

Bekijk de volledige versie : Even een vraagje over DVD-speler kwaliteit



jjla
24-11-2001, 12:15
ik heb een philips 1010 dvdspeler en wilde deze eerst regiovrij laten maken maar heb toen gehoord over de dividio speler is duurder als regiovrij maken maar hij kan wel weer mp3 afspelen wat ik ook wel geinig vind;-)
mijn vraag is nu is de beeldkwaliteit erg veel minder bij die goedkopere dividio speler?
en wat is nu het beste om de dvdspeler aan te sluiten op de tv?rgb of svideo, scart?
hoop dat iemand me antwoord kan geven
alvast bedankt

----------------------------------------------------------------
Wegens duidelijkheid op het forum is de titel van deze thread aangepast van hmmm even een vraagje in Even een vraagje over DVD-speler kwaliteit. - Alex van den Berg - Moderator DVD.nl

bmateijsen
24-11-2001, 16:33
Verschillende lagere klasse dvd-spelers zoals de cyberhome hebben een dvd-rom speler (zoals je deze ook in je computer vindt)... Tja, op zich niks mis mee, maar de lasers die hier in worden gebruikt zijn niet van ontzettende goede kwaliteit.... dit geldt ook voor de digitale converters voor video en audio. immers de fabrikant moet ergens op besparen..

Op deze site (www.dvd.nl) is een recensie aanwezig (geloof ik) van divido, anders vind je deze zeker op www.homecinemachoice.com.

Het regiovrij maken is inderdaad voor sommige spelers best prijzig, misschien moet je overwegen om dit toch niet te doen.. en iedere keer te wachten op de regio 2 dvd's. >>Aan de andere kant ik heb makkelijk praten, want die van mij is al regiovrij.

Aansluiten.... de beste manier van aansluiten is via een goede scart kabel (ixos of Qed-bijvoorbeeld (fl 150 - 200) via RGB, natuurlijk moet je dvd en tv dit wel ondersteunen.. anders kan je hem beter via een goede s-video kabel aansluiten.. bijv. die van oehlbach.
Let wel op....dat je een goede scart-kabel koopt als je via RGB aansluit.. anders dan zie je de werkelijke kwaliteit nog niet van RGB.

Groet Bjorn