PDA

Bekijk de volledige versie : Fight Club [DVD]



Paul Ranft
18-07-2001, 23:04
Fight Club [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=182)

Luther Hartog
19-01-2002, 21:27
Hall, heeft niemand hier ooit iets over gezegd hier? Dit is een wereldfilm eerste klas! Deze film moet in de top 10, samen met se7en vind ik deze DVD's het mooist vormgegeven. Daarnaast is het een topfilm, met een geweldig verhaal

Paul Ranft
19-01-2002, 22:16
Luther,
Initieel was deze recensie al eens geplaatst op DVDZONE.NL. In tegenstelling tot de recensies is het forum destijds niet mee verhuisd naar DVD.NL. Maar er is heel wat over deze DVD gezegd en geschreven :cool:

Luther Hartog
19-01-2002, 22:25
Luther,
Initieel was deze recensie al eens geplaatst op DVDZONE.NL. In tegenstelling tot de recensies is het forum destijds niet mee verhuisd naar DVD.NL. Maar er is heel wat over deze DVD gezegd en geschreven :cool: Okeej, bedankt..dat was nog voor mijn tijd;)

Nathan Strik
20-01-2002, 01:02
Dit is een kei van een film. Een sterk verhaal, een perfecte cast en extra´s om je vingers bij af te likken...

Rob P.
20-01-2002, 16:51
Echt een van de meest geslaagde films die ik ooit heb gezien en inderdaad ook een extreem uitgebreide DVD.

Er gaan trouwens geruchten dat David Fincher al geinformeerd heeft naar het nieuwste boek van Chuck Palahniuk. (De schrijver van Fight Club) Fight Club II?!

Luther Hartog
20-01-2002, 17:30
Er gaan trouwens geruchten dat David Fincher al geinformeerd heeft naar het nieuwste boek van Chuck Palahniuk. (De schrijver van Fight Club) Fight Ckub II?! Das goed nieuws, heb je hier ook een URL van?

Rob P.
20-01-2002, 18:03
Das goed nieuws, heb je hier ook een URL van?

Pfffff...... volgens mij heb ik het een keer op IGN voorbij zien komen. Maar kweenie zeker meer. Er zijn namelijk nogal wat internetpagina's:D

Marco
20-01-2002, 18:12
Er gaan trouwens geruchten dat David Fincher al geinformeerd heeft naar het nieuwste boek van Chuck Palahniuk. (De schrijver van Fight Club) Fight Club II?!
Je hebt het toch niet hier vandaan gehaald hé ;) Fight Club 2: Tyler's Revenge (http://www.fortunecity.com/lavender/mockingbird/1118/fightclub2.html)

Zonder te dollen. Ik vond die beschrijving van Nathan kort, maar krachtig. Ik wil me dus hier mee gaan aansluiten met deze mening. Deze film heeft prachtige dialogen/teksten zoals You're not your job en Sticking feathers up your butt does not make you a chicken :) :D

Rob P.
20-01-2002, 20:29
Je hebt het toch niet hier vandaan gehaald hé ;) Fight Club 2: Tyler's Revenge (http://www.fortunecity.com/lavender/mockingbird/1118/fightclub2.html)


Nee,het was een echt boek van Chuch Palahniuk, dat voor de rest los stond van Fight Club....:D

Nathan Strik
20-01-2002, 23:03
Trouwens, de zin "sticking feathers up your butt does not make you a chicken" is een vrij gewoon Amerikaans spreekwoord en heeft dus eigenlijk niet zoveel te maken met Fight Club.
Kijken jullie trouwens wel eens op www.davidfincher.net ?!? Daar staat vaak errug goede info over Fincher en zijn films... onder andere dat er rond april een S.E. gepland staat van The Game en nog veel meer nuttige info... ;)

Nathan Strik
20-01-2002, 23:04
Nee,het was een echt boek van Chuch Palahniuk, dat voor de rest los stond van Fight Club....:D Ik denk ook niet dat Fincher ooit een sequel zal maken van zijn eigen films... en zeker niet van Fight Club, dat zou heiligschennis zijn...

Luther Hartog
20-01-2002, 23:45
Trouwens, de zin "sticking feathers up your butt does not make you a chicken" is een vrij gewoon Amerikaans spreekwoord en heeft dus eigenlijk niet zoveel te maken met Fight Club.
Kijken jullie trouwens wel eens op www.davidfincher.net ?!? Daar staat vaak errug goede info over Fincher en zijn films... onder andere dat er rond april een S.E. gepland staat van The Game en nog veel meer nuttige info... ;) Das goed nieuws, ik ben benieuwd of die SE van The Game ook hier uitkomt.

Rob P.
20-01-2002, 23:46
Ik denk ook niet dat Fincher ooit een sequel zal maken van zijn eigen films... en zeker niet van Fight Club, dat zou heiligschennis zijn...

Inderdaad, en dat idee heb ik eigenlijk ook een beetje met 'The Matrix Reloaded' maar ja, we blijven duimen....kijken wat die Warchowski Brothers ervan gaan bakken:D

Luther Hartog
20-01-2002, 23:47
Inderdaad, en dat idee heb ik eigenlijk ook een beetje met 'The Matrix Reloaded' maar ja, we blijven duimen....kijken wat die Warchowski Brothers ervan gaan bakken:D Maar de Matrix, dat is 1 verhaal en dat is geen sequel. Net als LOTR 1 verhaal is

Rob P.
20-01-2002, 23:53
Maar de Matrix, dat is 1 verhaal en dat is geen sequel. Net als LOTR 1 verhaal is

Ja dat is wel zo, ik zeg ook niet bij voorbaad (of is het voorbaat) dat het niks wordt, ik hoop dat ze me net zo versteld doen staan als de eerste keer. Maar wat ik allemaal op het net heb gelezen, lijkt me soms een beetje "over de top". Ik weet dat dat natuurlijk geen officiele berichten zijn maar toch.... De toekomst zal het leren ;)

Maar we kunnen beter weer on-topic gaan anders worden er een heleboel mensen weer sjaggo:D :D :D

Nathan Strik
21-01-2002, 00:06
Maar de Matrix, dat is 1 verhaal en dat is geen sequel. Net als LOTR 1 verhaal is Inderdaad, bij The Matrix stond al vanaf het begin vast dat er 3 films zouden komen...
Je hebt wel gelijk als je zegt dat The Matrix moeilijk te overtreffen is... want dat zal zeker nog een hele klus zijn...

Luther Hartog
21-01-2002, 10:21
Je hebt wel gelijk als je zegt dat The Matrix moeilijk te overtreffen is... want dat zal zeker nog een hele klus zijn... Ze hoeven het ook niet te overtreffen, als het maar van hetzelfde niveau is, dan vind ik het prima

Rob P.
07-03-2002, 23:05
David Fincher gaat aan een nieuwe film beginnen (eindelijk!!!)
(Een beetje) meer info vind je
HIER (http://filmforce.ign.com/articles/36412p1.html)
Lijkt me wel een interessant concept. Het is trouwens wel een twee jaar oud nieuws feitje dus ik vroeg me af of iemand hier al meer over gehoord heeft??

Jeroen Driessen
08-03-2002, 08:11
David Fincher gaat aan een nieuwe film beginnen (eindelijk!!!)
(Een beetje) meer info vind je
HIER (http://filmforce.ign.com/articles/36412p1.html)
Lijkt me wel een interessant concept. Het is trouwens wel een twee jaar oud nieuws feitje dus ik vroeg me af of iemand hier al meer over gehoord heeft?? JA! Zag hier zondag de trailer van (The Panic Room). Dit is de nieuwste film van Jodi Foster. Verhaal is geloof ik dat zij met 2 kinderen een oude gevangenis gaat bewonen. Dan gebeuren er ineens allemaal vreemde dingen. Zag er op zich wel strak uit. Ik weet alleen niet wanneer die nu uit zou komen, maar ik denk wel dat ik hem ga kijken. Jodi Foster is over het algemeen niet verkeerd.

Luther Hartog
08-03-2002, 09:15
Ik weet alleen niet wanneer die nu uit zou komenIn Amerika komt ie in Maart uit en in Europa rond Juni, maarruh was dit niet allang bekend dat die film er aan kwam, ik dacht toen ik las: "David Fincher begint aan nieuwe film" heej cool, welke nu weer, maar het bleek dus over Panic Room te gaan.:)

Rob P.
08-03-2002, 09:24
In Amerika komt ie in Maart uit en in Europa rond Juni, maarruh was dit niet allang bekend dat die film er aan kwam, ik dacht toen ik las: "David Fincher begint aan nieuwe film" heej cool, welke nu weer, maar het bleek dus over Panic Room te gaan.:)

Ja, maar ik las dit twee jaar oude berichtje, en ik kan me niet herinneren dat ik hier meer over gehoord heb. Ik heb inderdaad de titel wel 's een paar keer voorbij horen komen, maar daar bleef het vaak bij. Dus ik denk: "Vraag het 's ff op het DVD-Forum."

Jeroen Driessen
08-03-2002, 10:30
Ja, maar ik las dit twee jaar oude berichtje, en ik kan me niet herinneren dat ik hier meer over gehoord heb. Ik heb inderdaad de titel wel 's een paar keer voorbij horen komen, maar daar bleef het vaak bij. Dus ik denk: "Vraag het 's ff op het DVD-Forum." Ik kende hem ook nog niet. Ben er wel benieuwd naar eigenlijk. Is dit net zo'n aparte film als FC?

Luther Hartog
08-03-2002, 11:18
Ik kende hem ook nog niet. Ben er wel benieuwd naar eigenlijk. Is dit net zo'n aparte film als FC? Zeker weten, als je naar de bios gaat, heb je kans dat je al een trailer ziet, maar op internet zijn er ook al trailers hoor.

Jeroen Driessen
08-03-2002, 13:42
Zeker weten, als je naar de bios gaat, heb je kans dat je al een trailer ziet, maar op internet zijn er ook al trailers hoor. Die trailer had ik idd gezien ja, afgelopen zondag. Daardoor ben ik ook benieuwd geworden... Ik ga maar eens wat op 't net snuffelen naar meer info.

Rob P.
08-03-2002, 15:48
Die trailer had ik idd gezien ja, afgelopen zondag. Daardoor ben ik ook benieuwd geworden... Ik ga maar eens wat op 't net snuffelen naar meer info.

Als je iets vindt, zou je dan ff de links hier willen plaatse, of anders in een aparte "Panic Room" thread? Thanx:)

netfox
12-03-2002, 22:30
Je kunt de trailer vinden op http://www.sony.com/panicroom
Het verhaal: Een moeder en een dochter gaan in een groot en vervallen huis wonen. Er is ook een geheime kamer. Vanuit deze Panic Room is het gehele huis in de gaten te houden etc. Dan komen er paar dieven en is er een achtervolging enzo. Ik kijk er naar uit!

Rob P.
12-03-2002, 22:38
..........en sluiten Jodie Foster en haar zoon zichzelf in deze high security kamer in, terwijl de inbrekers zich nog in het huis bevinden. (Zag ook "Ghost Dog" Forest Withaker nog even voorbij komen.

Frollo
14-03-2002, 09:02
Klinkt wel keispannend, dat Panic Room, maar zit er ook 'n beetje toegevoegde waarde aan? Ik bedoel, is ie net zo diepgaand als Fight Club? Of net zo'n mindbender als The Game? Ik verwacht toch niet dat Fincher nu plotseling een 13-in-een-dozijn-thriller gaat maken.

R. Schaap
23-03-2002, 11:37
Wat een masterlijke film, fight club, en de dvd uitvoering is echt supermooi! Ik ben erg blij!!!!!!

Dikke 9 voor deze dvd van mij

Rob P.
23-03-2002, 18:05
Klinkt wel keispannend, dat Panic Room, maar zit er ook 'n beetje toegevoegde waarde aan? Ik bedoel, is ie net zo diepgaand als Fight Club? Of net zo'n mindbender als The Game? Ik verwacht toch niet dat Fincher nu plotseling een 13-in-een-dozijn-thriller gaat maken.

Volgens de kritieken die ik erover gelezen heb, schijnt het dus een ijzingwekkende beklemmende en visueel weer erg goed verzorgde thriller te zijn. Alleen alle "kenners" zijn het er wel over eens dat wanneer je de bioscoop uit komt, niet de behoefte hebt om er nog lang over na te praten.

netfox
23-03-2002, 18:08
Veel vergelijken het met Home Alone. Een volwassen Home Alone.

Sander Meijer
29-03-2002, 10:20
Mensen Mensen

Panic Room is gewoon vanaf 11 april in de Roulatie in de NL bioscopen. Komende week is Panic Room één van de sneaks.
AS woensdag is het in Heerhugowaard.

Je kan gewoon de release dates van films gewoon vinden op IMDB.

Rob P.
30-03-2002, 15:01
Mensen Mensen

Panic Room is gewoon vanaf 11 april in de Roulatie in de NL bioscopen. Komende week is Panic Room één van de sneaks.
AS woensdag is het in Heerhugowaard.

Je kan gewoon de release dates van films gewoon vinden op IMDB.

Ja, dus??
Mogen we het er nou niet meer over hebben dan?? Bedankt voor de tip maar dat wist ik ook al. Maar er word hier over 'The Panic Room' gesproken om te kijken of de film de moeite waard is. De een weet dit en de ander weet dat en jij weet dat de release dates op IMDB staan!;) :D

Nathan Strik
30-03-2002, 19:16
Leuk weetje gelezen vandaag over Panic Room:

De filmstudio wilde dat Fincher een nieuw einde ging opnemen omdat ze niet tevreden waren met het huidige einde. Toen Fincher hen echter vertelde dat het 3.5 miljoen dollar zou kosten om de set van het huis opnieuw te bouwen, besloten ze dat het huidige einde ook wel "goed genoeg was" en veranderden ze miraculeus snel van gedachten... haha. :D

Rochan
01-04-2002, 00:19
Wat een masterlijke film, fight club, en de dvd uitvoering is echt supermooi! Ik ben erg blij!!!!!!

Dikke 9 voor deze dvd van mij

Same for me en nog een toevoeging briljante film :cool: :D :)

Nicolas cage
01-04-2002, 18:40
Door al die goede reacties maar eens gehuurd
:rolleyes:
nou wat vond ik dit een slechte film zeg
echt een tegenvaller :(

Rob P.
01-04-2002, 18:55
Door al die goede reacties maar eens gehuurd
:rolleyes:
nou wat vond ik dit een slechte film zeg
echt een tegenvaller :(


Jahahahahaa, ik zat ook al een leuke 1 april grap te bedenken!:D :D

bilbo baggins21
02-04-2002, 14:55
is David Fincher met nog meer films bezig??en is er ook een box van de goede man:)

Gabriël de Rop
02-04-2002, 15:04
11 april komt de nieuwste film van Fincher uit; the Panic Room....

Aangezien hij nog maar 5 films heeft "gemaakt" (klik hier maar eens (http://us.imdb.com/Name?Fincher,+David)), zit een box er niet snel aan te komen, lijkt me.:( ;)

Nathan Strik
02-04-2002, 18:35
is David Fincher met nog meer films bezig?? Fincher is op dit moment met de volgende 4 films bezig:

- Rendezvous With Rama
- Seared
- Hard Boiled (Nee, niet dié film...)
- Squids

Genoeg te kijken dus de komende jaren... :D
De eerste (Rendesvous With Rama) wordt oktober volgend jaar al verwacht. Fincher-fans hoeven dit keer gelukkig dus niet zolang te wachten... :D

Voor meer info: www.upcomingmovies.com

Dennis
17-04-2002, 07:48
Heb de film eindelijk gezien en moet zeggen dat ik hem wel aardig vind. Voor mij is het zeker geen topper want je weet al zo snel hoe het in elkaar zit en dat is toch wel jammer. Voor de niet oplettende kijker die er pas achter komt wanneer de personage in de film het ook begint te begrijpen zal het wel een stuk spannender zijn.

Rochan
18-04-2002, 13:26
Fincher is op dit moment met de volgende 4 films bezig:

- Rendezvous With Rama
- Seared
- Hard Boiled (Nee, niet dié film...)
- Squids

Genoeg te kijken dus de komende jaren... :D
De eerste (Rendesvous With Rama) wordt oktober volgend jaar al verwacht. Fincher-fans hoeven dit keer gelukkig dus niet zolang te wachten... :D

Voor meer info: www.upcomingmovies.com

Nathan deze had je er volgens mij niet bij staan. Zie onderstaande bericht;

-David Fincher gaat waarschijnlijk Mission Impossible 3 regisseren, meldt Variety. De regisseur, die doorbrak met het gewaardeerde Fight Club, is momenteel in onderhandeling met producent Tom Cruise over salariëring en arbeidsvoorwaarden. Cruise zal overigens ook de hoofdrol spelen in M.I. 3, waarvan nog geen releasedatum bekend is. Fincher's nieuwste film, Panic Room, is op dit moment in de Nederlandse bioscopen te zien.
cool: :cool:
Bron ifilm.com

Brian Slotboom
18-04-2002, 22:50
Briljante film. Ik schaam me dan ook dat ik deze nog niet heb aangeschaft, maar dat zal zeker nog gebeuren. Ik vindt alleen de prijs nog wat aan de hogen kant. Maar hij komt zeker in mn collectie dat is een feit.

El SalvaCeppie
22-04-2002, 13:08
Top fillem!!!
Ik heb hem van het weekend gekocht op de platenbeurs in Utrecht (ja ja, dus ook dvd's :p ) voor 18 euro. Het is een Franse versie met dezelfde specificaties, en het beeld+geluid is om te jum jumm'en:D

TYKO2000
27-04-2002, 20:53
dit is nog steeds voor mij de film der filmen !!!!!!!!!!!!!!

Dave
19-06-2002, 15:49
Heb hem net dan eindelijk binnen via Sky Radio.nl besteld en op het eerste gezicht echt geweldig gemaakt allen die hoes al morgen de film maar eens op mijn (eindelijk) eigen DVDtje kijken en de extra's naar die ben ik het benieuwst op het moment!
Kan niet wachten:rolleyes: :D :cool:



In Tyler We Trust!

Danielle Gerards
22-06-2002, 02:55
Excellent movie; I just loved it. Ik ontmoette mijn huidige echtgenoot in de bioscoop tijdens Fight Club; It was love at first sight:D Sindsdien is het onze favo-dvd;)

Nathan Strik
25-06-2002, 22:57
OFF-TOPIC WEGGEHAALD DOOR OFFIE.... <BURP>

Rogier Burghout
26-06-2002, 10:39
Het lijkt me duidelijk wat ik van deze film vind....:D

BrianB
08-07-2002, 12:11
Geweldige film! Ik moet hem nog steeds kopen, maar dat gaat binnenkort gebeuren (nou ja, binnenkort, heel snel dan).

Iwan Valk
06-08-2002, 19:56
Meesterlijke film.
Vooral het begin is fantastisch snel en bizar,
dan een interessante en verrassende wending.
Tenslotte een fataal einde.

Het kopen meer dan waard.

Mark de Jong
18-08-2002, 12:37
Dit is één van de beste films die ik ooit heb gezien.

Rutger
19-08-2002, 11:24
Laatst nog een keer gezien. echt schitterend. Af en toe zie je het beeld even wegvallen. Net of er een ander beeldje tussen door komt. Ook aan het einde. Ik heb de film er toen iets voor gezet en ben toen frame voor frame gaan kijken. Nu weet ik ook wat er afentoe door heen komt. Echt schitterend gemaakt. Toen de dvd speler stond op het frame wat ze er tussen door hebben gegooid heb ik echt in een deuk gelegen.

Kortom super film met zeer leuke elementen.

Lex v/d Moolen
19-08-2002, 17:35
Laatst nog een keer gezien. echt schitterend. Af en toe zie je het beeld even wegvallen. Net of er een ander beeldje tussen door komt. Ook aan het einde. Ik heb de film er toen iets voor gezet en ben toen frame voor frame gaan kijken. Nu weet ik ook wat er afentoe door heen komt. Echt schitterend gemaakt. Toen de dvd speler stond op het frame wat ze er tussen door hebben gegooid heb ik echt in een deuk gelegen. In het begin bij die praatgroep zit er ook zoiets. ik dacht eerst dat ik het aan mijn dvd lag, maar na de film wist ik dat dat niet zo was :D
Ik moet die frames ook nog maar eens nakijken(6)

Dick van Drie
31-10-2002, 11:32
De film heb ik afgelopen weken gezien op tv voor de eerste keer. De film is anders dan ik verwachtte, in positieve zin. Het leek me aan de titel te beoordelen en een scene gezien te hebben uit de film nogal een ***film. Tijdens de film bleek dat het helemaal niet zozeer om die 'fightclub' ging (gelukkig). Dat was maar een kort gedeelte.

Ik kan nu zeggen dat ik het dan toch een geweldige film vond. Een goede negatieve film in positieve zin ;). En deze waarschijnlijk wel op dvd zal kopen.

(ook de beelden tussendoor om bepaalde dingen te verduidelijken vond ik prachtig)

T. van Keeken
09-11-2002, 20:32
Briljante film, Fincher weet visuele effecten op een prachtige manier te verwerken in het intelligente script.

Even over die 'beeldjes tussendoor': Tyler Durden zit 5 keer in de film voordat hij daadwerkelijk geintroduceerd wordt. hij is steeds voor de duur van 1 frame in een scene gemonteerd. Soortgelijk is zijn verschijning in de welkomstvideo van het hotel waar Norton verblijft (tijdens zijn singleserving speech...). Hij staat rechts in beeld tussen de hotelmedewerkers die allemaal 'Welcome' zeggen...

BrianB
09-11-2002, 23:57
Briljante film, Fincher weet visuele effecten op een prachtige manier te verwerken in het intelligente script.

Even over die 'beeldjes tussendoor': Tyler Durden zit 5 keer in de film voordat hij daadwerkelijk geintroduceerd wordt. hij is steeds voor de duur van 1 frame in een scene gemonteerd. Soortgelijk is zijn verschijning in de welkomstvideo van het hotel waar Norton verblijft (tijdens zijn singleserving speech...). Hij staat rechts in beeld tussen de hotelmedewerkers die allemaal 'Welcome' zeggen...

Oh ja? Ik wist niet dat hij in die welkomsvideo zat? Die andere frames waren me al wel opgevallen (bij het kopieermachine enz.) je moet ook eens opletten als Tyler bij het vliegveld in z'n auto (ik dacht een rode) wegrijdt, dan hoor je iemand "Hey! That's my car!" roepen:D.

T. van Keeken
10-11-2002, 12:55
Inderdaad, dat klopt natuurlijk ook niet helemaal, maar het is wel grappig...

Nog een feitje: in de UK cinemarelease werd er om precies te zijn 1 seconde uit de film geknipt, omdat die te geweldadig zou zijn. Het gaat hier om het shot van Angel Face nadat ie is verrot geslagen door Norton in de Fight Club...

Lex v/d Moolen
10-11-2002, 12:59
Briljante film, Fincher weet visuele effecten op een prachtige manier te verwerken in het intelligente script.

Even over die 'beeldjes tussendoor': Tyler Durden zit 5 keer in de film voordat hij daadwerkelijk geintroduceerd wordt. hij is steeds voor de duur van 1 frame in een scene gemonteerd. Soortgelijk is zijn verschijning in de welkomstvideo van het hotel waar Norton verblijft (tijdens zijn singleserving speech...). Hij staat rechts in beeld tussen de hotelmedewerkers die allemaal 'Welcome' zeggen... Is mij ook niet opgevallen. Het mooie is natuurlijk dat Tyler in de film in een bioscoop werkt en spoelen aan elkaar moet monteren en dan frames van "heel" andere films in Sneeuwitje oid monteert. :D
En ik dacht in de aftiteling zie je ook een dergelijk van die frames :D

Jeroen Driessen
10-11-2002, 15:09
Is mij ook niet opgevallen. Ben hem net weer 'ns gaan kijken naar aanleiding hiervan, maar het was me eigenlijk wél opgevallen. Nu zie ik alleen dat dit dus Tyler is.
Een ding, wie is Jack eigenlijk, waarover steeds gesproken wordt....denk dat ik ff ergens niet heb opgelet.


I'm fucking Lou. Who the fuck are you? :cool:

T. van Keeken
10-11-2002, 15:17
er zit geen Jack in Fight Club, of je moet het hier over het feit hebben dan Edward Norton, die in weze naamloos door de film gaat in het script aangeduid stond met de naam Jack, om verwarring te voorkomen tussen Pitt's Durden en die van Norton. Het is natuurlijk erg lastig wanneer je als acteur een script leest en je weet niet of het nu over 'jouw' Tyler Durden gaat of over die van de ander.

Jeroen Driessen
10-11-2002, 15:21
er zit geen Jack in Fight Club, of je moet het hier over het feit hebben dan Edward Norton, die in weze naamloos door de film gaat in het script aangeduid stond met de naam Jack, om verwarring te voorkomen tussen Pitt's Durden en die van Norton. Het is natuurlijk erg lastig wanneer je als acteur een script leest en je weet niet of het nu over 'jouw' Tyler Durden gaat of over die van de ander. In de voice overs van Norton heeft ie het over Jack. Dacht zelf dat hij er iets algemeens mee bedoelde, het leven. Maar ik weet het dus niet zeker.

T. van Keeken
10-11-2002, 15:35
Owwwww die stukjes, Nee je hebt helemaal gelijk. Hij heeft het hier over medische folders die Pitt's Durden gevonden heeft in dat leegstaande huis. Een van de titels van deze folders is bijvoorbeeld: "I am Jack's Medula Oblongata". Het zijn medische folders geschreven voor de 'gewone man' alles wordt er kinderlijk in uitgelegd door middel van Jack en Jill (de Engelse Jut en Juul). Norton refereert hier een aantal keren aan. Best wel grappig...

Jeroen Driessen
10-11-2002, 17:09
Owwwww die stukjes, Nee je hebt helemaal gelijk. Hij heeft het hier over medische folders die Pitt's Durden gevonden heeft in dat leegstaande huis. Inderdaad ja, nu je het zegt! Thanks Jack :D
Heb ik dus ff zitten slapen...

Art
10-12-2002, 01:06
Echt een extreem goede film :) Een film die je meerdere keren kunt kijken en dan steeds meer gaat ontdekken. Dit is een film die wat mij betreft als een moderne klassieker mag bestempeld worden. Klasse! Dit is een must voor elke cinefiel. Het predikaat topper komt zeker tot zijn recht op de zeer goede dvd-release van deze film. Petje af :)

Art
10-12-2002, 01:06
En ik las wat geruchten in eerdere posts over een Fight Club 2. Dat zou echt zonde zijn :o Verder zijn ze druk bezig om de film Survivor, naar het boek van Chuck Palahniuk, van de grond te krijgen. Maar deze productie, waarvoor Kevin Spacey, Jim Carrey, Nicole Kidman, Marilyn Manson en Trent Reznor hun intresse hadden getoond, wordt verboden wegens de gebeurtenissen omtrent 9/11. Er is al een ongelooflijk goed script klaar, dat wordt beweerd, en er is enorm veel belangstelling voor het project uit de film- en muziekwereld. Het verhaal gaat over een vliegtuigkaping maar verder heb ik nog weinig andere informatie over het boek kunnen vinden. Tot zover dit bericht ;)

Gerben van der Leun
28-12-2002, 00:41
Fightclub is een film die een diepe impact op me heeft gehad.
De film is geen film maar een spiegel.... Dat was schrikken :)

Gerben van der Leun
28-12-2002, 00:44
Tijdens het kijken van de flm had ik het gevoel dat er wat 'flitsen' van korte shots (miliseconden) in sommige scenes verstopt zaten...

Gezien de film begrijpelijk... maar hoort het zo, of was het een flashback van 1 van mijn lsd-trips?

Lex v/d Moolen
28-12-2002, 00:48
Tijdens het kijken van de flm had ik het gevoel dat er wat 'flitsen' van korte shots (miliseconden) in sommige scenes verstopt zaten...

Gezien de film begrijpelijk... maar hoort het zo, of was het een flashback van 1 van mijn lsd-trips? Nee, die heb ik ook gezien. En ik was broodnuchter:) Allemaal van Tyler Durden.
Behalve dan in de aftiteling, maar dat was het werk van Tyler :D

Rob P.
28-12-2002, 13:15
Het verhaal gaat over een vliegtuigkaping maar verder heb ik nog weinig andere informatie over het boek kunnen vinden. Tot zover dit bericht ;)

Even een engels recensietje..

A morbidly fascinating black fantasy about a young cult members rise to fame and his fall from grace, written by West Coast novelist Palahniuk (Fight Club, 1996). When an airliner goes down, the first thing the authorities look for amid the wreckage is the black box that contains a recording of the pilots last words, which are usually grim but fairly restrainedalmost always because the pilot doesnt expect (almost always) to die. Tender Bransons situation is unusual: the last survivor of an obscure American religion known as the Creedish Death Cult, he is dictating his confession into the black box of a 747 that he knows will soon crash somewhere over the Australian outback. What youve found, he declares, is the story of what went wrong. Thats putting it softly. Like all Creedalists, Branson, raised for a life of obscure service to strangers, chose to hire himself out as an unpaid domestic while still in his teens. Probably he would have spent his life keeping house for the yuppie vulgarians who took him in, but an FBI raid on the Creedish Church compound in Nebraska resulted in a mass suicide within the cult. Since then, surviving Creedalists living in the field have been killing themselves on a regular basis, so that Branson is soon the only Creedalist left. As such, he becomes a genuine celebrity, complete with an agent who gets him book contracts, movie dealsand with a good lawyer intent on winning him uncontested title to all Creedish Church properties. A marriage is arranged for him . . . and televised live from the Super Bowl during halftime. But things turn sour when evidence mounts that many of the suicides were, in fact, murdersand that Bransons brother Adam may still be alive. Is Branson a serial killer? Or Adam? Can they ever lead a normal life again? Brilliant, engrossing, substantial, and fun: Palahniuk carves out credible, moving dramas from situations that seemed simply outlandish and sad on the evening news.

Sounds very...VERY interesting!(y)

Kasper P.
29-12-2002, 20:36
Een van mijn favo-films aller tijden! Gewoon geweldig en zeker een geweldige dvd! (y)

Rolon
17-01-2003, 16:15
Wat een meesterlijke film!!!
Sensationeel goed zeg.. DAMN
Verhaal roelt gewoon.
Acteurs Norton, Pitt, echt de BOMB!!!
Alleen vind ik nog wat duur om op dvd te kopen.
Heb wel de offciele 3-video-cd (import)
voor 7,50 gulden ofzo

madelon
09-02-2003, 10:52
Wat een gave film zeg. Norton is echt helemaal top. Ga mij maar fan noemen!!!!!
Hele goede aanwinst voor mijn collectie.

Gabriel B.
15-02-2003, 12:36
Een klassieker !

vaibaby
15-04-2003, 16:53
Deze film is ziekelijk goed, het eerste half uur vroeg ik mijzelf af waar ik naar zat te kijken maar naar mate de film vorderde werd het steeds boeiender....En dan het plot ...Geweldig.. Als ik de se editie ergens onder de 25 euro zie liggen is deze topper voor mij!!

Nathan Strik
15-04-2003, 18:44
Als ik de se editie ergens onder de 30 euro zie liggen is deze topper voor mij!!Bij MediaMarkt Zwolle was hij een tijdje terug redelijk goedkoop. (17 Euro ofzo als ik me niet vergis?)

Swanski
16-04-2003, 13:50
Als ik de se editie ergens onder de 30 euro zie liggen is deze topper voor mij!!Bij MediaMarkt Zwolle was hij een tijdje terug redelijk goedkoop. (17 Euro ofzo als ik me niet vergis?)
18 euro om precies te zijn, heb hem daar ook toen gehaald...wel al een tijdje geleden, maar voor < 30 euro is de dvd echt wel te krijgen, FRS misschien???

Sneaker
25-05-2003, 23:30
Wat valt hier nog over te zeggen, een meesterlijke film. (y)

Laurens
23-06-2003, 15:30
Het heeft bij mij vanwege de prijs ook even geduurd voordat ik deze DVD kocht, maar wat een briljante film zeg.
Zoals al eerder gezegd moest ik ook even "doorbijten" in het begin, maar daarna en met name het eind...: (y)

Marcus
04-08-2003, 23:50
De film vond ik echt een complete mindtrip, maar ook het boek van deze film is er één om in te lijsten...... (y)

Nathan Strik
05-08-2003, 09:34
De film vond ik echt een complete mindtrip, maar ook het boek van deze film is er één om in te lijsten...... (y)
Het boek is inderdaad ook geweldig. :)

Shadow010
10-08-2003, 15:48
Briljante film, daar is iedereen het wel over eens.

Maar over de beeldkwaliteit. Die is heel erg mooi, maar af en toe zie ik toch film spots (of hoe heten die dingen?) witte vlekjes zeg maar.....is dat meerdere mensen opgevallen? Voor de rest is het beeld perfect, maar jammer van die spots. Op zich niet heel storend ofzo, maar het viel me wel op. Hoop niet dat het aan mijn DVD ligt. Die was namelijk iets te duur voor eventuele fouten.

Lex v/d Moolen
10-08-2003, 15:53
Briljante film, daar is iedereen het wel over eens.

Maar over de beeldkwaliteit. Die is heel erg mooi, maar af en toe zie ik toch film spots (of hoe heten die dingen?) witte vlekjes zeg maar.....is dat meerdere mensen opgevallen?Volgens mij zijn die er met opzet in verwerkt, er wordt in de film ook gerefereerd aan het monteren van filmspoelen. Een van de verzonnen baantjes van Tyler Durden. :wink:

Shadow010
10-08-2003, 16:04
Briljante film, daar is iedereen het wel over eens.

Maar over de beeldkwaliteit. Die is heel erg mooi, maar af en toe zie ik toch film spots (of hoe heten die dingen?) witte vlekjes zeg maar.....is dat meerdere mensen opgevallen?Volgens mij zijn die er met opzet in verwerkt, er wordt in de film ook gerefereerd aan het monteren van filmspoelen. Een van de verzonnen baantjes van Tyler Durden. :wink:

Die frames met beelden van Tyler en z'n porno overgangen horen er natuurlijk gewoon in, maar of die film spots ook met opzet erin verwerkt zijn weet ik niet.

Nathan Strik
10-08-2003, 16:41
Die film spots zijn niet opzettelijk lijkt me. Maar om ze nu storend te noemen... niet echt. Ze vallen vooral even in het begin op.

Caledonians
14-10-2003, 22:42
Ik heb zojuist de film voor de 2e keer gezien en het is echt een super film! Ik moet eerlijk bekennen dat ik het wel nodig had om hem een 2e keer te kijken omdat ik hem na de 1e keer niet helemaal vatte. Nu heb ik het verhaaltje door en het is echt meesterlijk. Het is echt een mooie dvd uitgave, is elk eurootje waard geweest. Zo ik ga nu maar eens de extra's bekijken dan zal nog meer duidelijker worden denk ik.

Dick van Drie
19-12-2003, 02:38
Even over de doos of verpakking van fightclub ce. Ik kon het binnenste doosje met dvd's er niet uit krijgen, zat veel te strak in de verpakking. Andere kant opengemaakt toen eruit kunnen duwen.
Wel mooie verpakking, alleen heb ik nu het franse boekje eruit gehaald dan past het prima.

Nu vroeg ik me af of dat bij anderen ook zo vast zit. Het liefst zou ik alle boekjes erin laten maar dat gaat niet goed. Of heeft iemand er een oplossing voor? (misschien is de verpakking bedoeld voor 1 boekje)

Als het hier niet thuis hoort, hoor ik het wel.

Marcel Rinia
22-12-2003, 06:17
Bij mij zat de binnenverpakking ook vast... ik heb ook het franstalige boekje eruit gehaald (en zie niet 1,2,3 een andere oplossing).

Brin
25-12-2003, 20:44
Die film spots zijn niet opzettelijk lijkt me. Maar om ze nu storend te noemen... niet echt. Ze vallen vooral even in het begin op.

Ik heb ooit ergens eens gelezen dat alle spots opzettelijk zijn... Volgens mij een interview met David Fincher in Rolling Stone.

Jurgen V
05-07-2004, 00:40
Nu vroeg ik me af of dat bij anderen ook zo vast zit. Het liefst zou ik alle boekjes erin laten maar dat gaat niet goed. Of heeft iemand er een oplossing voor? (misschien is de verpakking bedoeld voor 1 boekje)


Hmm ik had nergens last van met het eruit halen. Ging soepeltjes, maar het erin doen ging wat moeilijker maar lukt ook met allebei de boekjes erin.

Topfilm! Gewoon een hele mooie DVD qua alles! Dikke 10 van mij. :)

Dick van Drie
05-07-2004, 11:49
Franse boekje ligt er bij mij ook altijd uit, dan past het prima. Het moet soepel erin en eruit gaan anders hoeft het voor mij niet. Dan maar een boekje die ik toch niet gebruik eruit.

Henk Heideveld
07-07-2004, 11:43
Ik heb zojuist de film voor de 2e keer gezien en het is echt een super film! Ik moet eerlijk bekennen dat ik het wel nodig had om hem een 2e keer te kijken omdat ik hem na de 1e keer niet helemaal vatte. Nu heb ik het verhaaltje door en het is echt meesterlijk. Het is echt een mooie dvd uitgave, is elk eurootje waard geweest. Zo ik ga nu maar eens de extra's bekijken dan zal nog meer duidelijker worden denk ik.
Gisteren weer eens naar Fight Club zitten kijken. Gek, deze film ga ik elke keer beter vinden (y) Goed bedacht eigenlijk allemaal :P 8)

Symphony X
15-08-2004, 12:06
Gister gekocht(Single dvd) bij FRS samen met shrek +3d, T3, Spy Game...

heb em al is eerder gezien : erg goede film

vandaag/morgen is gaan kijken

Chris Taylor
15-10-2004, 16:03
dis een film waar k eerst van d8: naja ik hoef em nie zozeer te zien, geen zin in....maar toen ik em 2 maanden geleden voor t eerst bekeek, was ik na afloop helemaal enthousiast over deze film...echt te gek..heb em meteen gehaald (digipack natuurlijk!)

Wizz-Art
16-10-2004, 13:07
Een film van mijn all-time favoriete regiesseur David Fincher. Ik heb deze al menigmaal gekeken en meestal in het bij zijn van vrienden waarvan sommigen hem nog niet gezien hebben..Stil geniet ik van de prachtige scenes en van de reacties op het gezicht die sommigen dan weten te trekken!
Geleidelijk komt het bessef..en dan de uitdrukkingen Woooow, wreed, vet, strak en nog meer van dat soort termen :P Keer op keer overtuigd de film me van zijn lugubere schoonheid, een niet in woorden uit te drukken sfeer die ik alleen nog maar geproefd heb in David Fincher's wereld.
Is de film perfect? Nee, maar welke film wel? Dit werk benaderd de grens van perfectie heel dicht. Hoe vaker je hem kijkt hoe dichter je bij die grens komt...hoe beter de film is.
Een waar meesterwerk en een instant-classic, David Fincher is nu al een legende!

rkrijger
17-10-2004, 06:59
Dit is tot nu toe mijn enige blinde aanschaf. En het is een van mijn favo's! Maar ik ken geen enkele vrouw die de film mooi vindt...

MGdutch
17-10-2004, 11:37
Deze moet je gezien hebben!!!

Staat zeker in mijn top 10!!!

cocico
10-11-2004, 10:23
Op jullie aanraden heb ik de DVD gekocht, nu moet ik 'm nog gaan bekijken. Ik kocht 'm voor € 13 in de Fnac!

HiddeV
10-11-2004, 11:31
Op jullie aanraden heb ik de DVD gekocht, nu moet ik 'm nog gaan bekijken. Ik kocht 'm voor € 13 in de Fnac!

je zal er geen spijt van hebben! :D

Jeroen vS
06-01-2005, 15:32
Dit is tot nu toe mijn enige blinde aanschaf. En het is een van mijn favo's! Maar ik ken geen enkele vrouw die de film mooi vindt...

Dat komt me bekend voor.
Ik kan me nog herinneren, dat mijn vrouw deze op TV ging kijken. Ik had toen niet zo'n zin om te kijken. Na ongeveer een half uur heeft ze de film uitgezet, omdat ze er inderdaad niets aan vond (wel 4 of 5 sterren in de TV-gids).

Nu na al de reacties hier heb ik deze film toch ook maar aangeschaft. Misschien ga ik em vanavond kijken. Ik ben erg benieuwd.

Blitzwingz
08-01-2005, 07:40
Ik vond het altijd al een superfilm, en toen ik hem gisteren bij de freerecordshop zag liggen heb ik hem meteen meegenomen. 3 voor 33 euro is tenslotte een koopje voor dit soort films toch?!

Marco Dubbeldam
09-01-2005, 00:34
Superfilm. Elke keer dat je hem bekijkt blijf je nieuwe dingen ontdekken! :)

Overigens is het ook een van de mooiste digipacks van mijn collectie ... :wink:

Jeroen vS
19-01-2005, 19:07
Ik heb de film nu 1 keer gezien en mede door de verrassing aan het einde vind ik deze ook wel bijzonder. Ik moet em denk ik nog een keer kijken om alles laten bezinken. Hoe het in de rest van de film nu allemaal zit weet ik nog niet helemaal, zoals [spoiler:620e72f073]het ritje in de auto op de verkeerde weghelft bijvoorbeeld. Is dat nu een droom ofzo?[/spoiler:620e72f073]

erwin payne
02-02-2005, 19:45
Ik heb de film nu 1 keer gezien en mede door de verrassing aan het einde vind ik deze ook wel bijzonder. Ik moet em denk ik nog een keer kijken om alles laten bezinken. Hoe het in de rest van de film nu allemaal zit weet ik nog niet helemaal, zoals [spoiler:9817e6eff5]het ritje in de auto op de verkeerde weghelft bijvoorbeeld. Is dat nu een droom ofzo?[/spoiler:9817e6eff5]

je moet hem zeker nog een keer kijken meschien wel daarna nog een keer want in deze film zie zoveel dingen om over na te denken
bij de scene in die auto moet je goed luisteren (of lezen :wink: ) wat brad pitt zegt.

de film is egt een wereld film en ik dank als je de films snapt dat je dat ook gaat vinden (y)

Rob Eric Blank
02-02-2005, 20:05
Blijft een geweldige film in een super mooie verpakking. Ik ken een vrouw die de film leuk vond, vooral door de symboliek van de film.
Het zit uiterst sterk in elkaar, geweldige film!

Jeroen vS
02-02-2005, 21:20
Ik heb de film nu 1 keer gezien en mede door de verrassing aan het einde vind ik deze ook wel bijzonder. Ik moet em denk ik nog een keer kijken om alles laten bezinken. Hoe het in de rest van de film nu allemaal zit weet ik nog niet helemaal, zoals [spoiler:56e8ec2305]het ritje in de auto op de verkeerde weghelft bijvoorbeeld. Is dat nu een droom ofzo?[/spoiler:56e8ec2305]

je moet hem zeker nog een keer kijken meschien wel daarna nog een keer want in deze film zie zoveel dingen om over na te denken
bij de scene in die auto moet je goed luisteren (of lezen :wink: ) wat brad pitt zegt.

de film is egt een wereld film en ik dank als je de films snapt dat je dat ook gaat vinden (y)

Dan moet ik dat één deze dagen maar eens gaan doen. Bedankt voor de reactie.

Albie
09-02-2005, 13:35
Van het weekend weer eens gezien, met m'n vriendin...ze wou persé die film zien 8) ! Had ik dus echt niet verwacht. Jammer dat de extra's niet NL zijn ondertiteld.

palmsurfer
09-03-2005, 15:23
waarom staat er dat het geluidsspoor DD EX is? klopt niet! is gewoon 5.1 geluid, zonder extra spoor voor achter....

The Omen
09-03-2005, 17:43
Dit is echt een super-film!

Cyrus the Virus
09-03-2005, 18:40
Jammer dat de extra's niet NL zijn ondertiteld.
Ik vind de extra's sowieso beetje irritant, eerst heel veel selecteren voordat je eindelijk een extra kan zien waarvan je het geluid slecht hoord en nog eens zonder NLO. (ben misschien beetje kritisch, maar ach)

The Omen
09-03-2005, 19:26
Jammer dat de extra's niet NL zijn ondertiteld.
Ik vind de extra's sowieso beetje irritant, eerst heel veel selecteren voordat je eindelijk een extra kan zien waarvan je het geluid slecht hoord en nog eens zonder NLO. (ben misschien beetje kritisch, maar ach)

Je kunt toch wel Engels ;) ?

Cyrus the Virus
09-03-2005, 19:27
Ja, maar dan moet ik het wel goed kunnen verstaan. Als ik het gewoon niet goed kan horen door slechte opname dan kan ik het ook niet helpen.

The Omen
09-03-2005, 20:02
Ja, maar dan moet ik het wel goed kunnen verstaan. Als ik het gewoon niet goed kan horen door slechte opname dan kan ik het ook niet helpen.

Ja uhmm.... :roll:

Symphony X
05-08-2005, 18:42
Blijft een geweldige film. Zo'n film die je meerdere malen moet zien.

Ben er zo gek op dat ik maar me 1-disc ingeruild heb voor de 2-disc, die nog moet binnenkomen :lol: .

FredKroket
06-08-2005, 00:18
Van het weekend weer eens gezien, met m'n vriendin...ze wou persé die film zien 8) ! Had ik dus echt niet verwacht. Jammer dat de extra's niet NL zijn ondertiteld.


Blijft een geweldige film in een super mooie verpakking. Ik ken een vrouw die de film leuk vond, vooral door de symboliek van de film.
Het zit uiterst sterk in elkaar, geweldige film!

Herkenbaar! Van alle films die ik met mijn vriendin kan zien had ik nog het minst verwacht dat ze deze wel wou kijken (en zelfs leuk vond!), wel eventjes vooruit gespoeld wanneer Angel's Face zijn bekkie aan gort wordt gemept ;)

Ik denk ook dat het kwam door de symboliek.Het vechten is eigenlijks het minst belangrijke van de hele film. Het verhaal en de boodschap zelf vind ik persoonlijk het mooiste aan deze film. Ik raad ook echt iedereen aan die deze film echt goed vindt om ook het boek te gaan lezen.

martini
06-08-2005, 09:32
Echt een superfilm. Zag het einde niet aankomen. Ga deze zeker nog een keertje aanschaffen, dan wel de 2disc natuurlijk.

Cyrus the Virus
06-08-2005, 15:09
Moet je snel zijn, want volgens mij raakt ie beetje OOP.

martini
02-02-2006, 15:46
Eindelijk gekocht. Stond al lange tijd in twijfel, maar heb m toch gekocht. (zeker omdat ie OOP is). Blijft een hele goeie film.

Jeroen vS
02-02-2006, 18:56
Moet je snel zijn, want volgens mij raakt ie beetje OOP.

Ik kom em toch nog geregeld tegen en nu helemaal, nu Fox alle 2-disc Special Editions voor +/- 12,50 in de uitverkoop gooit.

Dennis Kuijper
18-11-2006, 21:17
Wat een dijk van een film blijft dit toch,elke keer als je hem opnieuw ziet blijf je dingen ondekken wat de film hiermee ook een grootere herkijkwaarde geeft. Dit is ook echt z,on film die dagen in je hoofd blijft spoken en vragen oproepen. Prachtige rollen van Pitt en Norton in een film van Fincher die nu al een classic genoemd kan worden. 9/10

Daniël V.
18-11-2006, 21:35
Wat een dijk van een film blijft dit toch,elke keer als je hem opnieuw ziet blijf je dingen ondekken wat de film hiermee ook een grootere herkijkwaarde geeft. Dit is ook echt z,on film die dagen in je hoofd blijft spoken en vragen oproepen. Prachtige rollen van Pitt en Norton in een film van Fincher die nu al een classic genoemd kan worden. 9/10
Zo is het, en niet anders. :wink: Helemaal mee eens. Een van mijn favorieten. Als ik nog eens een YMDB Top 20 maak, dan staat deze zeker in het lijstje.

mercapto
18-11-2006, 22:53
Lees het boek ook eens :)

(moet weer even Chuck Palahniuk pluggen ;))