PDA

Bekijk de volledige versie : Hoe groot is je collectie?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Menno
24-11-2001, 13:51
Hoeveel DVD's bezit iedereen? En wanneer heb je je speler aangeschaft?

Ik had geen zin om het 'Post hier je collectie' topic door te gaan lopen want dat is eindeloos. Dus alleen aantallen en data please.

Zelf bezit ik nu 25 DVD's en bezit sinds juli 2001 een speler.

(Vond zelf dat ik aardig wat kocht maar als ik sommige Profiler aantallen zag... :) )

refused
24-11-2001, 13:59
24 dvd's sinds oktober 2001, en dvd-speler (toshiba sd-210e) sinds 4 november.

bondfreak
24-11-2001, 14:49
bijna een jaar bezig, ondertussen zo'n 130 titels en gezien de vrolijke decembermaand zal het aantal voor 2002 de 150 wel overstijgen.


mijn collectie (http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=doki) :D

Wazige
24-11-2001, 15:01
Hmmm, ik heb er nu 42, in 2 jaar. Koop alleen maar echte goeie films, en mijn beste vriend koop er ook een hoop, dus soms koop ik ze dan nie omdat hij ze al heeft. kan ze toch altijd lenen.
2 dvd spelers, philips DVD 950 Match Line
Pioneer XV-DV55 ( voor het DTS Geluid :D )

Tom van den Hout
24-11-2001, 16:26
Ja die vriend dat ben ik dus :D

Enne voor mij geld hetzelfde verhaal. Ik heb nu 40 DVDz en met kerst heb ik hem 1 jaar. Ben ondertussen ook al aan mijn 2e DVD-speler begonnen.

Rob Verhoeven
24-11-2001, 17:23
Ben sinds maart 2001 in het bezit van een DVD speler en heb inmiddels 82 deeveedees verzameld....en de verzameling groeit gestaag.....wat niet is te zeggen van de spaarrekening .... maar ja...het geld moet ook rollen :D

Rob

Ronald Stiebolt
24-11-2001, 18:32
Vandaag m'n 150e gekocht.....

En slechts een jaartje bezig! (ok, ok, geen sociaal leven meer, een huurachterstand van 6 maanden en daarbij: kraanwater leer je redelijk snel waarderen.... )

;)

Isis
24-11-2001, 18:47
Nou, Stiebolt van harte gefeliciteerd!
Ik wilde 't met je vieren maar ik ga niet aan een glaasje water hoor!
Kijk maar uit dat je electriciteit niet wordt afgesloten, dan zit je met je 150 schijfjes!!:D :D
Bied me tegen die tijd wel aan als redder in nood en wil je collectie wel overnemen hoor, vriendelijk toch?!:p

BrianB
24-11-2001, 18:48
Ik heb m'n dvd-speler sinds begin oktober 2001, en ik heb 15 dvd's.

Remco de Swart
24-11-2001, 18:52
In een anderhalf jaar toch alweer 68 DVD's bij elkaar gespaard en daar komen er dit jaar nog zeker 9 bij. Mijn DVD speler is een alles slikker namelijk de Hiteker Bi-600-E voordat ik de Hiteker kocht keek ik DVD's via de computer. Deze was echter wel verbonden met de TV

Isis
24-11-2001, 19:00
[QUOTE]Originally posted by Remco de Swart
en daar komen er dit jaar nog zeker 9 bij.

Remco, dit jaar duurt nog maar 6 weken!!:D :D

Hans Bergshoeff
24-11-2001, 19:19
43 dvd's sinds juni 2001. Speler aangeschaft in juli 2001
(Panasonic RV 20). Zullen er dit jaar nog wel een stuk of
7 bijkomen. ;)

ger
24-11-2001, 19:22
1,5 jaar geleden de Philips 710 gekocht en na een hoop shoppen en kopen via Ebay...............

my collection (http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=Joske)

:D :D :D :D

Remco de Swart
24-11-2001, 20:14
en daar komen er dit jaar nog zeker 9 bij.

Remco, dit jaar duurt nog maar 6 weken!!:D :D

Het worden dan ook zes dure weken;)

starbuck
24-11-2001, 20:47
172 stuks sinds 1.5 jaar

Dunky
24-11-2001, 20:51
Op het moment ± 240 DVD's van verschillende regio's
Begonnen eind 98 begin 99

Bekijk mijn site (http://communities.msn.nl/dvdunky) voor info over wat er op de DVD's te vinden is.

STARGATE
24-11-2001, 22:48
Ik heb ruim 750 dvdtjes maar, ik ben al zeker zo'n 5 jaar bezig.
Mijn eerste dvdspeler was een COMPAQ DVDEXPRESS PLAYER(PC).
En ik heb sinds 2 jaar een PIONEER 717.

Je zou kunnen zeggen dat ik dvd heb zien groot worden, in het begin waren er alleen regio 1 titels en een handje vol regio 2 en deze regio 2tjes kwamen grotendeels uit Japan.

Michael Law
25-11-2001, 01:58
Ehhhh...Begonnen in de zomer van 1997 met een dvd speler van Panasonic, de A 350. Ondertussen m'n apparatuur arsenaal versterkt met nog eens een Pioneer DVL 919, een Revoy 2200 en een draagbare speler met LCD scherm van Sharp, de DV-L80TV. Daarnaast kan ik ook dvd'tjes bekijken op m'n computer.
Mijn collectie dvd'tjes is ondertussen bij disc nr 335 beland. Met de feestdagen voor de deur zal het tegen het einde van het jaar wel tegen de 350 zijn opgelopen.

Nathan Strik
25-11-2001, 03:18
Begonnen in Augustus 1999, het jaar van The Matrix en het jaar waarin DVD voorzichtig van de grond begon te komen in Nederland.
Nu al inmiddels rond de 127 Titels waar er iedere maand een stuk of 5 bijkomen.

mjk303
25-11-2001, 07:27
Ik heb in Augustus 2001 mijn speler gekocht.. en heb er al 234...

J.L.Picard
25-11-2001, 08:35
Inmiddeld zo'n 350 dvd's (film,muziek & special interest):)
En de maand December wordt weer duur.:(

Live long and prosper

John Rolfe
25-11-2001, 09:09
Begonnen in Augustus 2001, heb nu 15 DvD's.

Ronin
25-11-2001, 10:19
Nu juist een jaartje bezig...
November 2000 de Panasonic RV 60 gekocht (en een nieuwe
Loewe Aconda TV en ondertussen alle bekabeling en versterker ook vernieuwd.....:D ) en

nu met 50 DVD'tjes in de collectie

Roland
25-11-2001, 11:14
Ben nu een jaartje bezig en heb ongeveer 160 dvd's.Met een Onkyo versterker met THx gecertificeerd geluid wat met Terminator 2 en Star Wars super is!!!!!!(8 speakers)

p.s. weet er iemand of het digitaal geluid van Sony ook voor dvd gebruikt gaat worden??(SDDS:Sony Dynamic Digital Sound)dit wordt nl. in bioscopen al veel gebruikt.

Ash
25-11-2001, 11:16
Ik heb mijn DVD-Speler (Sony DVP-S735D) sinds 5 augustus 2000 en daarvoor keek ik DVD's op mijn DVD-Rom (Toshiba SD1222M)
En ik kijk R1 DVD's op mijn PlayStation 2, aangezien mijn stand-alone DVD-Speler nog niet omgebouwd is.

Op dit moment bezit ik: 151 DVD's en nog 6 andere DVD's staan in order.

Jason Bourne
25-11-2001, 11:36
november /december 2000 mijn dvd speler aangeschaft (Marantz DVD 890) sindsdien in totaal 50 dvd's waarvan ik er de afgelopen twee maanden een stuk of 25 heb gekocht.

Dave
25-11-2001, 12:11
Begonnen in Augustus nu 15 DVD's
Maar Decemver voor de deur dus verwacht er nog een aantal...

Speel ze nu nog af via pc(Thosiba) en de speler van mijn broer Philips (712)
Januarie gaat er een "echte" speler komen waarschijnlijk een Philips of Sony(900)

Edwin vd Ende
25-11-2001, 17:59
DVD speler sinds anderhalf jaar...daarvoor via de pc.

Eerste dvd was Stargate, laatste nieuwe is Queen - We will rock you.... en daartussen zitten er nog een stuk of 90 inmiddels.

Nu maar wachten op de volgende... Monty Python - Live :)

FiReFoX
25-11-2001, 18:09
3 stuks met 2 in de bestelling sinds euh een paar weekjes. Maar dat zal vast wel groeien :D

Pennywise
25-11-2001, 20:11
Ik heb nu sinds juli 2000 een DVD-speler in m'n computer, sinds een week ook een stand-alone en inmiddels 197 DVD's.

Edwin vd Zwaard
25-11-2001, 21:45
hehe.. ben ik als nieuweling op dit forum toch nog een beetje een diehard..

Ben momenteel aan mijn 2e speler toe, mijn eerste speler kocht ik eind 1999...

heb ondertussen mijn verzameling ingekort tot de echt mooie dvd's, en ik heb er momenteel 29..

Groeten
Edwin

www.filmbuster.nl

System 3rror
25-11-2001, 22:05
Ik heb dr nu 71, en ben rond februari dit jaar echt gaan verzamelen ervan!!

Heb 3 DVD spelers in huis...

Beetje overdreven, maja... niks aan te doen :D

Jeroen Klaassen
26-11-2001, 11:40
39 dvd's sinds augustus
pioneer dv-535

Gabriël de Rop
26-11-2001, 11:57
Ik heb ruim 750 dvdtjes maar, ik ben al zeker zo'n 5 jaar bezig.
Mijn eerste dvdspeler was een COMPAQ DVDEXPRESS PLAYER(PC).
En ik heb sinds 2 jaar een PIONEER 717.


750 DVD's .....WOW !!!!!

Ikzelf heb nu 35 DVD's waar er binnenkort nog 5 a 6 bij komen, ik koop niet echt een aantal DVD's per maand; soms een aantal maanden niets en dan weer 4-5 tegelijk.

bmateijsen
26-11-2001, 12:03
Ik kijk graag film... maar vind het gewoon vaak niet waard om de film werkelijk te kopen, huren is dan net zo goed... Ik heb op dit moment bijna 50 dvd's... En eerlijk is eerlijk die zou ik allemaal stuk voor stuk nog 10 keer kunnen zien..

Groet bjorn

Alex Bel-Gy-Bel
26-11-2001, 18:54
Ik heb m'n dvd-speler sinds december 1999, en ik heb 120 dvd's.

Edwin V
27-11-2001, 07:48
Ik ben bezig sinds 1998 en heb er nu ongeveer 400.
Allemaal zijn Nederlandse uitgaven en/of Nederlands ondertiteld.

Richard Hogaarts
27-11-2001, 09:43
Ik heb mijn speler sinds october 2000 en heb nu rond de 80 dvd's en stijgt nog steeds :)

Bite
27-11-2001, 10:00
Ik heb nu 105 DVD's (daarbij reken ik de X-Files boxen als 1) en heb mijn speler nu ongeveer 11 maanden.
Dit is een gechipte Pioneer, waardoor ik (buiten uiteraard alle regio's afspelen) ook DVD's kan copiëren.
Op deze manier kan ik de films die niet echt iets extra bieden gewoon op video zetten.
Ik ga namelijk voornamelijk voor het (DD5.1/DTS) geluid van de DVD's :D

Ik koop tegenwoordig ongeveer zo'n 5 DVD's per maand, dus volgend jaar zal ik er in verhouding een stuk meer hebben :p

Bite

Wazige
27-11-2001, 12:19
Mensen ik kan ook wel meer dvd's kopen, maar dan krijg ik wil alleen films hebben die ook echt vet zijn en niet films die ik niet echt vet vind. Ik kan ook allemaal films van 25-30 piek kopen op dvd, terwijl ze helemaal niet zo vet zijn. Iemand met 300 dvd's heeft nooit allemaal vette films.

starbuck
27-11-2001, 12:52
maar dan krijg ik wil alleen films hebben die ook echt vet zijn en niet films die ik niet echt vet vind. Ik kan ook allemaal films van 25-30 piek kopen op dvd, terwijl ze helemaal niet zo vet zijn. Iemand met 300 dvd's heeft nooit allemaal vette films.

Iedereen heeft zo zijn verzamelthema, Ik spaar films. Die wil ik graag op de beste beelddrager, dat is nu dvd.

Tuurlijk heb ik "vette" films en minder "vette" films, maar ik zie ze als verzamelobject. Zo staat "escape to Athena" ( gratis bij dvdmagazine) trots naast "saving private ryan" en ben met alletwee blij.:)

Henk Heideveld
27-11-2001, 12:52
Hmmm, ik heb er nu 42, in 2 jaar. Koop alleen maar echte goeie films, en mijn beste vriend koop er ook een hoop, dus soms koop ik ze dan nie omdat hij ze al heeft. kan ze toch altijd lenen.


Ja, en jij hebt natuurlijk in je wazigste periode als pater ook nog de gelofte van armoede afgelegd, dus dan wordt het al helaaaml moeilijk om veel DVD's aan te schaffen.:D :D :D :D
Ik kom zelf ook uit het katholieke zuiden, maar bezondig mij toch wel iets vaker aan een DVD'tje, zoalng "moeder Overste" het niet merkt bij mij thuis.:D :D :D

Henk Heideveld
27-11-2001, 12:56
Mensen ik kan ook wel meer dvd's kopen, maar dan krijg ik wil alleen films hebben die ook echt vet zijn en niet films die ik niet echt vet vind. Ik kan ook allemaal films van 25-30 piek kopen op dvd, terwijl ze helemaal niet zo vet zijn. Iemand met 300 dvd's heeft nooit allemaal vette films.

Juuuust, ja, het gaat erbij mij niet om hoeveel ik er heb, dat bepaalt mijn verzamelwaarde niet. Een zorgvuldig samengestelde collectie staat bij mij voorop. Ik verzamel War-Movies, maar alleen de "echte blijvers", de "echte goeie".

Bite
28-11-2001, 05:45
Mensen ik kan ook wel meer dvd's kopen, maar dan krijg ik wil alleen films hebben die ook echt vet zijn en niet films die ik niet echt vet vind. Ik kan ook allemaal films van 25-30 piek kopen op dvd, terwijl ze helemaal niet zo vet zijn. Iemand met 300 dvd's heeft nooit allemaal vette films.

Iedereen koopt DVD's die voor hem/haar een waarde heeft.
Er is nu eenmaal niets zo persoonlijk als smaak.
Daardoor is voor de één een DVD "supervet" terwijl de ander er totaal niets om geeft.
Verder hoeft de prijs niet altijd een indicatie van kwaliteit of kwantiteit (qua extra's) van de DVD te zijn.
Ikzelf reken elke film af op zijn eigen soort/genre en aan de hand daarvan zeg ik voor mijzelf of ie de moeite waard is om aan te schaffen.
In mijn geval gaat het hierbij voornamelijk om de kwaliteit van het geluid (maar uiteraard ook het beeld) en hoe dat op de DD/DTS installatie naar voren komt.
In geval van "klassiekers" vind ik dat meestal nogal tegenvallen.
Soms is zo'n film dan opnieuw DD 5.1 gemixt, maar hoor ik daarvan (op een enkele keer na) helemaal niets terug.
In dat geval zal ik niet ook nog de DVD kopen als ik em al op een videoband heb (ja, ik heb ook een video collectie (die 5 keer zo groot is :D) ik ben nu eenmaal een filmfreak) want dan heeft het wat mij betreft geen meerwaarde en besteed ik dat geld liever aan een nieuw uitgekomen DVD.
Als dat wel het geval is (zoals met T2 en Akira (regio 1)) dan noem ik zo'n DVD "supervet" Maar iemand die niets om S-F geeft zal er niet om malen.

Daarbij is het behalve de verzamelwaarde (als hobby) ook een kwestie van prioriteiten stellen in je maandelijkse budget. Maar zeg nou zelf een droog stuk brood en een glas water smaken lekkerder terwijl je je nieuwste DVD bekijkt :p

Ik ga lekker door met sparen zolang ik dat kan en wil. En wat de "kwaliteit" van mijn verzameling is mag ieder voor zich weten, zolang ik maar geniet van elke film die ik in de kast heb staan.

Bite

PS Check anders zelf maar wat je ervan vind op:
http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=DJ Bite

mjlfadriaans
28-11-2001, 07:40
Ik zit nu tegen de 225 aan .... over een uit de hand gelopen hobby gesproken .... veel nieuwe, maar ook een groot deel van mijn videocollectie opnieuw aangeschaft en die is nog steeds niet klaar.

Marco

Gabriël de Rop
28-11-2001, 09:44
Ja...ook een vervelend punt: je video collectie omzetten naar DVD.
Ik koop ook zo nu en dan een DVD die ik al op videoband heb om zo na verloop van tijd al mijn goede videofilms op DVD te hebben, maar het blijft vreemd om een film te kopen die je eigenlijk al hebt, alsof je je geld verspilt...of ben ik de enige met dit gevoel hierover?

ger
28-11-2001, 11:12
Ja...ook een vervelend punt: je video collectie omzetten naar DVD.
Ik koop ook zo nu en dan een DVD die ik al op videoband heb om zo na verloop van tijd al mijn goede videofilms op DVD te hebben, maar het blijft vreemd om een film te kopen die je eigenlijk al hebt, alsof je je geld verspilt...of ben ik de enige met dit gevoel hierover?

Ja ,een bekend gevoel

Verzamel zelf al films sinds 84 (mijn eerste videorecorder)
Langzanmerhand gaat je smaak een andere kant uit maar toch die eerste films die je bewaard hebt ???

Heb nu een paar Clint Eastwoods en wat Charles Bronsons in m'n verzameling en OK het is geen Dolby 5.1 en maar 4:3 maar .......
Het is jeugdsentiment en een stuk mooier als die ouwe videoband !

mijn collectie (http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=Joske)


:p :p

mjlfadriaans
28-11-2001, 12:40
Eerst had ik zoiets van 'eerst alle SF filsm op DVD', zeker vanwege de special effects. Nu koop ik eigenlijk gewoon de films die ik gewoon erg goed vind en vaak kijk. Soms heb ik het idee dat die regel ook niet helemaal geldt meer hehehe. maar de special effects films staan voorop. Nu staan bijvoorbeeld op de lijst:

teminator 1 en 2, nu toch maar doen, ondanks de hoge prijg. Hoewel, T2 is bij FRS nu 66 piek en T1 bij mediamarkt A'Dam 60 piek .... I zit te twijfelen over de Rocky Collection. Ik vind op zich de eerste de beste, maar als ik 1 heb op DVD, dan maar allemaal. Rambo collectie en Predator zitten ook op die lijst, dan heb ik denk ik wel dat type films compleet, ik ben niet zo'n actie man. Ik weet elke maand wel iets te vinden, geen probleem, en je moet iets met je geld toch.

Over Rambo gesproken, kokt die collectie ook in Nederland uit? En Superman, komen al 4 de delen uit, ik zie alleen imports van 1&2?

Greetz,

Marco

YamYamRKK
28-11-2001, 22:37
52 DVD's ( 2 seizoen boxen van The X - Files erbij gerekend )

Mijn eerste DVD had ik in December 1999

Laurens-Jan
28-11-2001, 22:41
31 DVD's en m'n speler heb ik sinds juni 2001

Luther Hartog
28-11-2001, 23:20
Hoe komen jullie allemaal aan het geld, doen jullie niks anders dan dvd's kopen. Ik heb er nu zelf 21 en het is een grote hobby van me, maar meer dan 2 dvd's per maand (van 60 piek ofzo) moeten het niet worden. Dan ga ik me dingen afvragen: waar leven jullie van? hebben jullie een woning om dvd's in te bekijken? heb je een gezin? studeer je?

Christian van de Weerd
28-11-2001, 23:31
Ik heb vandaag m'n 72ste gekocht, ik moet er wel bij zeggen dat er ook een paar behoorlijke butt-movies tussen zitten. Maar ja, als je alles van tevoren weet....

Bite
29-11-2001, 00:27
Hoe komen jullie allemaal aan het geld, doen jullie niks anders dan dvd's kopen. Ik heb er nu zelf 21 en het is een grote hobby van me, maar meer dan 2 dvd's per maand (van 60 piek ofzo) moeten het niet worden. Dan ga ik me dingen afvragen: waar leven jullie van? hebben jullie een woning om dvd's in te bekijken? heb je een gezin? studeer je?

Ik begin het best wel grappig te vinden dat ik schijnbaar nu al moet "verantwoorden" hoe ik aan mijn DVD's kom.
Maar goed dat ik niet ook nog vertel hoe ik de rest van mijn hobbies (zoals platen verzamelen en DVD's huren en uitgaan e.d) specificeer in aantallen per maand ;)
Daarentegen probeer ik wel altijd om zo goedkoop mogelijk aan de DVD te komen door in verschillende winkels te informeren (ik houd er nu eenmaal niet van om iets te bestellen, want dan duurt het te lang :D) dus op die manier druk ik de prijs nog enigzins.

Even wat info voor AoG:
Ik leef van mijn inkomen als IT er.
Ik woon in een huurhuis.
Ik ben alleenstaand.
En studeer nog steeds nu en dan (maar dat is voor een carrièreverbetering)

Zoals ik al zei, het ligt aan je totale budget en de prioriteiten die je daaraan stelt.

Luther Hartog
29-11-2001, 00:33
Ok het is me helmaal duidelijk en ik doe de goeie opleoding blijkbaar

Alex van den Berg
29-11-2001, 01:11
Dan ga ik me dingen afvragen: waar leven jullie van? hebben jullie een woning om dvd's in te bekijken? heb je een gezin? studeer je? Hehehehe... Vijftien jaar hard werken, veel te veel verdienen, (bijna) geen vrije tijd, geen vaste relatie, geen kinderen, geen auto, geen vakantie, geen koophuis... :)

DVD's: Ergens tussen de 290 en 300 :D
CD's: Ruim over de 800... :D :D

mjlfadriaans
29-11-2001, 07:11
Ik wwon nu al 2 jaar op mezelf, een koophuis. Daarvoor woonde ik dus tot mijn 25e thuis, omdat ik nog op de TH zat. Ik heb in die tijd veel CDs gekocht, muziek is mijn leven (ik speel ook gitaar). Dat wil niet zeggen dat je alleen maar voor die CDs leeft of zo. Ik was gewoon iemand die niet ieder weekend 200 piek aan drank uitgaf zoals de meesten, het ging mij om de gezelligheid. In ieder geval, dat scheelt geld. Nu werk ik in de IT, ik moet nu een keuze gaan maken. Ik werk namelijk in ploegen, dat werk is niet breinbrekend, maar de vrije tijd en geld zijn goed. Als ik doorgroei is dat voorbij, vooral de vrije tijd. Ik koop inderdaad veel DVDs, je moet iets met je geld doen. Wil niet zeggen dat al mijn salaris hierin gaat zitten (wel veel). Het is maar wat je belangrijk vindt toch? Ik spaar ook al een tijd voor een piano, die krengen kosten ook een aardig centje. Het liefst zit ik in een band, maar waar vind je muzikanten? (Ik speel redelijk, maar nog niet perfect, zoek dus een beginnend bandje) Als ik dat eenmaal zou hebben, zou ik denk ik veel meer tijd daarin stoppen. Ook door een nogal moeilijke periode is het zo gekomen, als het niet zo lekker gaat, is iets wat ik doe gewoon veel kopen, waarom .... geen idee? In ieder geval, ik bedoel te zeggen, DVD is niet mijn leven, maar ik vind het wel erg leuk.

Marco

Jason Bourne
29-11-2001, 08:29
In principe zou ik in de categorie arme student vallen. Die vergelijking gaat echter niet helemaal op. Hoewel ik gemiddeld twee of drie keer per week uitga kan ik mij toch 1 of 2 dvd's per week veroorloven. Handig is hierbij wel dat ik nog thuis woon (dat spaart in de huurkosten). Hoe ik dit financier? Nou ja het is al gezegd, kwestie van prioriteiten stellen en flink veel werken.

Wazige
29-11-2001, 09:40
Ik hoor zeker tot de categorie arme student. Ik werk op dinsdag en donderdag, maar 3 uurtjes per dag. Ik verdien dan in de maand ook maar 300 piek. En ik heb een vriendin dus ik hou minder tijd over om dvd's te kijken en hou minder geld over omdat dat toch best wel geld kost zo'n vriendin. Ik ga ook regelmatig uit en dt kost ook weer knaken, ik kan me niet meer dan 2 tot 5 dvd's per maand veroorloven. Ligt er net aan hoeveel ik uitga. Gelukkig woon ik nog wel thuis, dus spaar ik wel wat kosten.:D :D

Edwin V
30-11-2001, 09:39
Ik heb een goed betaalde baan dus kan ik me wel wat DVD's veroorloven. Ik kan ook nog andere dingen doen en zelfs sparen!:)

Luther Hartog
30-11-2001, 09:49
Nou ja, ik hoor het wel weer. Ik ben zelf ook nog student, ik verdien best wel goed, maar ik probeer elke maand de helft van mijn inkomen op te sparen. Voor de rest gaat mijn geld op aan dvd's, cd's en uitgaan. Ik hoef trouwens geen vaste vriendin, dat kost alleen maar gld, tranen en wazige pater zijn spreekwoordelijke zweet

Maxster4th
30-11-2001, 10:33
welgeteld 5 dvd's

enemy of the states
ransom
devil's advocate
k-otic
eagles==>hell freezes over

Henk Heideveld
30-11-2001, 10:41
Ik begin het best wel grappig te vinden dat ik schijnbaar nu al moet "verantwoorden" hoe ik aan mijn DVD's kom.


Nee, jongen dat zie je helemaal verkeerd. Dit is preventieve verlavingszorg van DVD.NL. Wij herkennen onze patienten al in de beginfase van deze hobby.:D :D

Luther Hartog
30-11-2001, 10:54
Enemy of the states? die ken ik niet:)

Wazige
30-11-2001, 11:33
Hehe :D :D , ik krijg wel een DVD van haar voor Sinterklaas :p
dus heeft ook zijn voordelen:D

Henk Heideveld
30-11-2001, 12:19
He, Wazige Pater.
Da's ook het enige waarvoor jij een vriendin MAG hebben. Denk aan je celibaat(=zie R.K. kerkwoordenboek).:p

Wazige
30-11-2001, 16:43
Uiteraard weet ik wat een celibaat is, maar das waar ja. hmm, zal es een keer een ethernet verbinding maken met God, want ik moet nodig zelf even biechten:D
Doe namelijk wel meer dingen met mijn vriendin:p
Trouwens dat is best irritant, huur laatste tijd allemaal films voor 8 piek om samen te kijken en dan gaan we gewoon keihard .....
iets anders doen
(sorry God)

Luther Hartog
30-11-2001, 16:46
Wil je de naam van God niet zo vaak gebruiken er zijn mensen die zich hieraan storen (ikkuh).

Wazige
30-11-2001, 16:48
Enemy of the states? die ken ik niet

ken je die niet????
Met Will Smith en Gene Hackman, hele goede film!!!

was 1 van mijn eerste dvd's
:D

Luther Hartog
30-11-2001, 16:52
Ik bedoel het is Enemy of the state en niet de vijand van meerdere staten, snappie?

Wazige
30-11-2001, 17:21
oke dan, ik snap het.

papagaai-2
02-12-2001, 14:39
Ik heb 32 DVD's en mijn speler heb ik sins 12-10-2000:D

Wazige
03-12-2001, 18:41
ik denk dat veel mensen hier binnenkort opnieuw gaan posten, want met die feestdagen groeit de collectie altijd heel erg snel! ten minste dat is bij mij zo.:D :D :D

hitch_fan
03-12-2001, 18:57
Speler sinds eind '98 en sta nu op 415 :eek:

martin
03-12-2001, 19:48
Hoi de teller staat nu op 287, maar ik hoop aan het einde van het jaar op 300 tekomen.

Isis
03-12-2001, 20:02
Hoi de teller staat nu op 287, maar ik hoop aan het einde van het jaar op 300 tekomen.


Kom op, Mart!
Je kan 't!!!:D


O ja, hoeveel films van die 287 heb je nog niet gezien?!
(eerlijk antwoorden!!:D )

SpaceWolve
03-12-2001, 20:17
Ik heb mijn speler sinds deze vakantie en mijn teller is tijdelijk blijven hangen op 22 dvd~s, maar ik hoop toch met kerst wat meer in mijn bijna lege rek te kunne zetten :D

martin
03-12-2001, 21:05
O ja, hoeveel films van die 287 heb je nog niet gezien?!
(eerlijk antwoorden!!:D )

uit de kubrick box moet ik nog LOLITA en DR.STRANGELOVE
GOLDEN YEARS duurt 6 uur dus moet ik even tijd voor hebben.
WHAT LIES BENEATH
FINAL DESTINATION
U-TURN
SUPERMAN deel 4
Kool and the Gang deze krijg ik op 5 december pas in me schoen geschoven ;)

dus nog 8 tegaan.

Raskel
03-12-2001, 21:19
Ik heb m'n speler nu een half jaar en ik heb 71 films, niet zo veel dus maar ik heb veel moeten investeren in m'n apparatuur :D

Bite
03-12-2001, 21:51
Martin,

ik heb zojuist even op je homepage gekeken en als echte audio/video freak kan ik alleen maar zeggen 'WOW, lekker!' :p
Mooie installatie man!
Ikzelf heb ook niet te klagen hoor, maar dit is best wel state of the art, mijn complimenten.

Alleen hoop ik wel (voor je buren) dat je een zeer vrijstaand huis hebt :D

Enne... ik ben benieuwd welke je nog voor het eind van het jaar erbij krijgt.
Ik hoop ook zo'n 110/115 DVD's aan het eind van het jaar te hebben ;)

PS Vind jij het ook niet vervelend dat er nu ook een DTS versie van de "Up In Smoke Tour" is?

http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=DJ Bite

Henk Heideveld
04-12-2001, 10:54
Hoi de teller staat nu op 287, maar ik hoop aan het einde van het jaar op 300 tekomen.

Jou kennende zul jij je wel inspannen dit te halen:D :D :D

Wazige
04-12-2001, 14:07
elke film die ik heb heb ik allemaal meerdere malen gezien, ik koop dan ook alleen films waarvan ik weet dat ik ze vaak kijk. Sommige hiero hebben een aantal films nog niet eens gezien, dat kan ik me echt niet veroorloven, want heb al zo weinig geld(gaan we weer).

Ge611
04-12-2001, 14:36
Ik blijk toch nog een aardige verzamelaar te zijn. Ben zelf begonnen op het moment dat ik DVD.NL (lees forum) gevonden had.

:mad: mensen bedankt, was helemaal clean :D

Heb nu 7 DVD's titels en 6 in bestelling/onderweg.

Alleen nu nog proberen te sparen voor een stand alone (nu DVD-ROM).

Luther Hartog
04-12-2001, 14:42
Ik heb er nu 26, ik moet nog nog wel een paar "must havers" maar goed het is december, geld is op. 22 december studiefinanciering:)

StevenTD
04-12-2001, 15:20
321:cool:

Henk Heideveld
04-12-2001, 15:31
321:cool:
Ik zie het al. Bij jou een aflopende zaak.:D

Rob Pel
05-12-2001, 19:30
Zo te zien valt mijn koopwoede ook wel weer mee.

Vorig jaar op de HCC-dagen een Cyberhomepje gekocht en ik zit inmiddels op een dvdtje of 130.

martin
05-12-2001, 19:40
Martin,

ik heb zojuist even op je homepage gekeken en als echte audio/video freak kan ik alleen maar zeggen 'WOW, lekker!' :p
Mooie installatie man!
Ikzelf heb ook niet te klagen hoor, maar dit is best wel state of the art, mijn complimenten.

Dankje, ben er inderdaad trots op.



Alleen hoop ik wel (voor je buren) dat je een zeer vrijstaand huis hebt :D

Helaas voor mij en m'n buren, mijn droomwens is ook een vrijstaand huis/pakhuis met genoeg ruimten voor een echte HT



Enne... ik ben benieuwd welke je nog voor het eind van het jaar erbij krijgt.
Ik hoop ook zo'n 110/115 DVD's aan het eind van het jaar te hebben ;)

Ik zal het zeker vermelden wat ik nog heb gekocht, bij de juiste trheat.



PS Vind jij het ook niet vervelend dat er nu ook een DTS versie van de "Up In Smoke Tour" is?

Ik moet zeggen dat de DD versie toch ook wel lekker klinkt vette bas.

http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=DJ Bite [/quote]

martin
05-12-2001, 19:42
Jou kennende zul jij je wel inspannen dit te halen:D :D :D

Ik ga morgen middag weer even shoppen, er staat al weer wat op me verlanglijstje........

calex
05-12-2001, 20:08
Hallo Martin

Ik ben nog niet zo lang bezig rakker
maar ik probeer wel een klein beetje in te lopen, maar
als ik zo zie voor 31 dec 300 dan moet ik of een tandje
bijzetten of diverse bestellingen cancellen, (GEINTJE)
anders haal ik je nooit in.

Groetjes Henny :D :D :D

Glenn Smits
05-12-2001, 22:01
sommigen van jullie hebben echt grote collecties. Mag ik ook ff vragen hoe oud jullie dan zijn? (-:} mijne is na de kerst 24 dvd's als het goed is. (alleen films)
Ik ben 18 maar als ik een volwassen vent was met een vast salaris durf ik namelijk wel te wedden dat ik er meer als 24 had.

System 3rror
05-12-2001, 22:06
Ik ben nu 20 jaar... sinds oktober!! en heb dr 80...

Bij mn vorige post op 25-11 had ik er 71...

humzz... dat is dus in 10 dagen 9 DVD's! :rolleyes:

(Begrijp ik ook nu waarom mn vriendin vanmiddag schrok toen ze weer eens mn collectie bekeek!)

Glenn Smits
05-12-2001, 22:15
jij wacht zeker niet de aanbiedingen af of wel? zo ben ik wel namelijk, als een dvd goedkoper wordt issie van mij, ik koop ze vanaf 50,- ongeveer. vaak is er opeens ergens een aanbieding, duurt het te lang dan koop ik ze toch duurder. Maar is aardige collectie ja, hoe lang ben je al bezig? me record aantal wat ik in 1x gekocht heb is 4 dat heb ik 2x gehad dat ik er 4 tegelijk kocht.

bobby d
05-12-2001, 23:36
54 dvd's sinds semptember 2000.

2 in bestelling.

Luther Hartog
06-12-2001, 00:40
Je vind jezelf dus nog niet volwassen? Ik ben 20 en ik koop ook alleen de films die ik echt goed vind. Ik heb er nu iets over de 30 ik moet er alleen nog wel een paar

Alex van den Berg
06-12-2001, 01:05
als ik een volwassen vent was met een vast salaris durf ik namelijk wel te wedden dat ik er meer als 24 had. ... en als de DVD al 10 jaar bestond, was ik nu vast al de 1000 stuks gepasseerd... :rolleyes:

Edwin V
06-12-2001, 07:38
... en als de DVD al 10 jaar bestond, was ik nu vast al de 1000 stuks gepasseerd... :rolleyes:

100 per jaar. Dat heb ik nu ook, maar dit zal minder worden naarmate er minder 'oude' films op DVD verschijnen.

Glenn Smits
06-12-2001, 12:09
nee ik ben dan wel 18 maar ik heb niet het gevoel alsof het scheelt met me 17de in volwassenheid. Je mag auto rijden, nou poe of je daar volwassen van wordt of van het bezoeken van de 18+ sexsites (-:} wat ik wilde zeggen is dat als je een fulltime baan hebt het niet gek is dat je zoveel dvd's hebt en dan lijkt het of ik er weinig heb maar ik werk maar eens in de week. bovendien verdient een 18 jarige minder. heb ook nog geen studiefinanciering die komt over enkele maand(en).
verder spaar ik vanaf kerst vorig jaar.

Wazige
06-12-2001, 12:16
Ik dank de Sint!! Heb weer paar dvd's bij sinds gister:

Rush Hour
American Pie
Pearl Harbor (SE)
Costa!
Enemy at the Gates

en heb nog DVD bon van 40 piek gekregen

dank je sinterklaasje
:D :D :D

Heb nu 47 DVD's

Henk Heideveld
06-12-2001, 12:19
Originally posted by System 3rror
humzz... dat is dus in 10 dagen 9 DVD's! :rolleyes:
.

Maar dan aan het einde van de maand natuurlijk niet piepen en jammeren.!!!:D :D

Glenn Smits
06-12-2001, 12:20
lol

System 3rror
06-12-2001, 12:25
Maar dan aan het einde van de maand natuurlijk niet piepen en jammeren.!!!:D :D Ach nee... hoort er gewoon bij allemaal :)

martin
06-12-2001, 14:46
Hoi

Ik ben even wezen shoppen maar het aantal viel tegen, 3 stuks maar, er lag niet veel meer die ik echt wilden hebben, dit luxe probleem krijg je nu eenmaal als je bijna alle wanna haves al in je collectie heb. Ik ga niet DVD's kopen alleen maar voor de heb.

dus het wordt nu wel moeilijker om de 300 nog tehalen dit jaar.
stand is nu 290.

Luther Hartog
06-12-2001, 15:54
Ik dank de Sint!! Heb weer paar dvd's bij sinds gister:

Rush Hour
American Pie
Pearl Harbor (SE)
Costa!
Enemy at the Gates

en heb nog DVD bon van 40 piek gekregen

dank je sinterklaasje
:D :D :D

Heb nu 47 DVD's

Die Sinterklaas bij jou is guller dan die van mij

Alex van den Berg
06-12-2001, 23:48
Hier stond een vraag van S.Spierings over de aankoop van een DVD-speler.

Deze vraag is, inclusief een antwoord, verplaatst naar de nieuwe thread:
Regiovrije dvd-speler van minder dan 700 gulden? (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=2563)

Wazige
10-12-2001, 10:38
Die Sinterklaas bij jou is guller dan die van mij

hehe hij is nog guller, heb nog aantal nieuwe gekregen:D

Austin Powers
Austin Powers: The Spy Who Shagged Me
Exit Wounds

Henk Heideveld
10-12-2001, 10:44
dit luxe probleem krijg je nu eenmaal als je bijna alle wanna haves al in je collectie heb. wordt nu wel moeilijker om de 300 nog tehalen dit jaar.
stand is nu 290.
Mensen, we moeten in actie komen, het stagneert een beetje bij Martin. Hij dreigt van zijn verslaving af te kicken. We moeten naast zijn wanna haves nu enkele must haves op een rijtje zetten. Misschien wakkeren we het dan weer wat aan. Zou toch zonde zijn als hij zijn mijlpaal van 300 niet zou halen?
Kom, op mensen, meedoen, is goed voor de kerstomzet.:D :D

Henk Heideveld
10-12-2001, 10:46
Hier stond een vraag van S.Spierings over de aankoop van een DVD-speler.
Die heeft natuurlijk gemerkt dat je met een speakerset alleen niet verder komt.:D

Henk Heideveld
10-12-2001, 10:50
Onze wazige Pater zit natuurlijk heel dicht bij de bisschoppen.
Een keertje extra collecteren in de kerk, en hup, daar gaat ie weer. De restauratie van de kerk in Son wordt daarvoor eventjes uitgesteld. Eerst moet onze wazige pater zijn collectie op orde hebben.
Ja, ik kom ook uit het roomse zuiden en weet heel goed wat de uitdrukking wazige pater betekent.:D :D

Luther Hartog
10-12-2001, 17:28
Shit man, hoe heet jouw Sinterklaas?

Glenn Smits
10-12-2001, 22:51
verwende nesten (-:} ik d8 dat ik verwend was maar 300 dvd's slaat alles (-:}

Heikki
11-12-2001, 00:42
89 DVDs (138 met die van mijn broertje erbij :D ) sinds December 2000.
2 DVD spelers: Panasonic A-160 en een Onkyo DV-S555

Wazige
11-12-2001, 12:22
Hehe mijn Sinterklaas heeft geen naam. En Henk je brengt mij op ideeen. Denk dat die verbouwing van de Kerk hier idd even gaat wachten.
Hmmm, kerst moet nog komen Aog dus als de kerstman ook zo gul is dit jaar, ben ik helemaal niet meer voor mijn DVD-speler weg te slaan. En zoals ik al vaker heb vermeld, ben over paar daagjes nog jarig ook

:D :D :D

Luther Hartog
11-12-2001, 12:49
Hehe mijn Sinterklaas heeft geen naam. En Henk je brengt mij op ideeen. Denk dat die verbouwing van de Kerk hier idd even gaat wachten.
Hmmm, kerst moet nog komen Aog dus als de kerstman ook zo gul is dit jaar, ben ik helemaal niet meer voor mijn DVD-speler weg te slaan. En zoals ik al vaker heb vermeld, ben over paar daagjes nog jarig ook

:D :D :D

Volgens mij vind jij december wel een leuke maand of niet Pater?

Henk Heideveld
11-12-2001, 12:52
Originally posted by W@z!g3 P@t3r
En zoals ik al vaker heb vermeld, ben over paar daagjes nog jarig ook
Ik heb wat rondvraag gedaan in Son. De Pater schijnt daar op 21 december jarig te zijn.Ik heb nog veel meer over je gehoord, maar inderdaad nogal wazige verhalen.
Mensen, niet vergeten, op 21 december om 0.00uur openen we een felicitatiethread voor de eerste Pater in Nederland die volwassen wordt. (18jaar?).

Wazige
12-12-2001, 12:48
Yup henk, de magische leeftijd van 18.:D hehe, eindelijk auto leren rijden zodat het in Brabant weer een stuk onveiliger wordt voor de medemens. Alleen kijk ik extra goed uit voor auto's met een Kruis erop. Anders rijg ik weer ruzie met God. Heb ik alleens gehad ...... maar dat bespaar ik jullie.

En Henk, wat heb jij eigenlijk gekregen van de Goed Heiligman?
Misschien dat je dat al ergens hebt verteld maar mijn comp thuis is kapot en krijg over 2 weken pas een nieuwe(met DVD-rom:D en geforce 3 dus heel mooi beeld:D ), zodoende moet ik alles op school lezen en beantwoorden, en aangezien ik hier op school ben voor andere doeleinden, kan ik weinig lezen. Sorry.:(

Luther Hartog
12-12-2001, 16:09
Yup henk, de magische leeftijd van 18.:D hehe, eindelijk auto leren rijden zodat het in Brabant weer een stuk onveiliger wordt voor de medemens. Alleen kijk ik extra goed uit voor auto's met een Kruis erop. Anders rijg ik weer ruzie met God. Heb ik alleens gehad ...... maar dat bespaar ik jullie.

En Henk, wat heb jij eigenlijk gekregen van de Goed Heiligman?
Misschien dat je dat al ergens hebt verteld maar mijn comp thuis is kapot en krijg over 2 weken pas een nieuwe(met DVD-rom:D en geforce 3 dus heel mooi beeld:D ), zodoende moet ik alles op school lezen en beantwoorden, en aangezien ik hier op school ben voor andere doeleinden, kan ik weinig lezen. Sorry.:(

Heej, het zijn auto's met een visje erop hoor;)

ennuh, waarom neem je geen Ati 8500 videokaart?

Nathan Strik
12-12-2001, 17:16
ennuh, waarom neem je geen Ati 8500 videokaart?
Helemaal mee eens. ATI rules!!! GeForce is gewoon geldklopperij!!!

Luther Hartog
12-12-2001, 17:27
Wat videokaarten betreft zijn wij het meestal wel eens of niet dan, Nathan?

Wazige
13-12-2001, 09:07
hmmm. omdat ik die geforce 3 al besteld heb :D en mijn vader betaalt dus daar heb ik verder geen problemen mee. Maar hoeveel MB is die ATI dan? helemaal niks over gelezen en ik heb wel beetje verstand van computers enzovoorts. Maar had gelezen dat spellen over een jaar of 2 jaar allemaal de techniek van geforce 3 gebruiken, vandaar dat ik voor die koos, en bij de meeste testen komt die er het beste uit.:D

Henk Heideveld
13-12-2001, 11:19
Originally posted by W@z!g3 P@t3r
En Henk, wat heb jij eigenlijk gekregen van de Goed Heiligman?

Sinterklaas is voor de kinderen. Iedere keer ga ik weer met mijn duim in mijn mond bij mijn schoen zitten, maar op 1 of andere manier doorziet hij toch dat ik al 53 ben. Hij gaat dan met een kwaaie kop verder.
Ik heb dit opgelost door veel Sinterklaascadeautjes te kopen, maar niet voor anderen, maar voor mijzelf. :D :D :D
Daarbij doet zich het probleem voor dat ik Sinterklaas ver voor ben. Mijn eerste gedichtjes en surprises heb ik al rond de herfst klaar. Ik word dan erg ongeduldig en begin ze alvast uitn te pakken. De gedichtjes ken ik al, die heb ik immers zelf geschreven.
Ik ben nu al bezig de kerstcadeaus uit te pakken:D :D :D :D

martin
13-12-2001, 15:44
zo vandaag er drie bij gekocht en 1 verkocht.

stand is nu 292.

Nog 8 tegaan dit jaar.....pfff is nie makkelijk

Isis
13-12-2001, 18:30
zo vandaag er drie bij gekocht en 1 verkocht.
Nog 8 tegaan dit jaar.....pfff is nie makkelijk
Martin, je vertelt er niet eens meer bij welke dvd's je hebt gekocht....telt kwantiteit ipv. kwaliteit?!


:D

martin
13-12-2001, 19:03
Lieve schat.

daar hebben we een andere topic voor. ;)

maar speciaal voor jou.

Spartacus
janet jackson, velvet rope tour DTS (en de DD verkocht)
Dungeons and dragons DTS

Wazige
17-12-2001, 12:23
Sorry Mensen dat ik zo weinig reageer laatste tijd, maar nu heb ik helemaal geen comp meer thuis. Over een week heb ik er weer 2 :)
hehe henk, ben ik effe blij dat ik nog jong ben:p

Luther Hartog
17-12-2001, 17:26
Sorry Mensen dat ik zo weinig reageer laatste tijd, maar nu heb ik helemaal geen comp meer thuis. Over een week heb ik er weer 2 :)


Geeft niet hoor, ik begrijp best dat een Pater een heleboel dingen te doen heeft.

Maar je kunt toch nog wel steeds DVD's kopen, toch? Anders krijg ik echt medelijden met je;)

Marco
17-12-2001, 18:11
Ik voel me net klein duimpje, heb maar 313 DVD titels.
Ik heb voor de LOL ff wat uitberekend:
Mijn regioverdeling.

R0 6%
R1 37%
R2 53%
R4 4%

R2 is een grote inhaalslag aan het maken. R4 bevalt mij zeer goed (vaak dezelfde versies, maar dan veel goedkoper).

Remco Out
20-12-2001, 09:37
Ik heb sinds augustus dit jaar een dvd speler en ik heb 37 dvd's, maar dat aantal zal de komende maanden nog wel flink groeien. Daar gaat mijn geld weer. ;)

raymond janssen
20-12-2001, 10:05
110 dvd's (veel muziek) speler gekocht februari 2001

Bite
20-12-2001, 17:36
Yes!
Toch nog de 110 DVD's gepasseerd voor het einde van het jaar :D

Op naar de 200?!

Mocht ik er niet meer aan toe komen, wens ik alle andere verzamel freaks ;) een hele fijne kerst toe!

Glenn Smits
20-12-2001, 17:56
Ik voel me net klein duimpje, heb maar 313 DVD titels.


Als jij klein duimpje bent met 313 titels wat ben ik dan wel niet :D
met slechts 22, na de kerst heb ik er 33 want moet nog the godfather box ontvangen die ik gewonnen heb, pearl harbor, starwars, rush hour, fawly towers box

Glenn Smits
20-12-2001, 18:00
sorry dat ik het zeg maar ik vind het een onzin thread. Iedereen gaat lopen opscheppen van kijk eens hoeveel ik er heb en dvd's kopen om er meer te hebben als anderen, terwijl het allemaal flutdvd's zijn in de meeste gevallen. Kortom als ik een collectie van een laag niveau neem heb ik ook gelijk 3x zoveel.

martin
20-12-2001, 18:13
3x22=66 wel een beetje weinig he'en allemaal flut DVD's ;)

of dit met opscheppen temaken heeft betwijvel ik, wat maak het nu uit, we zijn net kleine kinderen die met een zak vol flippo's zitten bluffen dat we er al zo veel hebben.

we zijn toch lekker bezig .....

Glenn Smits
20-12-2001, 20:15
ja heel weinig is het maar ik koop ook andere dingen naast dvd's bovendien ga ik uit en moet ik me vakantie ook sparen en me rijlessen.

Glenn Smits
20-12-2001, 20:16
en dat voor maar 4x werken per maand...:D

Glenn Smits
20-12-2001, 20:19
sorry hoor maar daar kan ik echt de pest over in hebben als ik nu me geld op de bank aan dvd's ga uitgeven heb ik er ook gelijk 100 meer, waar praten we nou over. klein duimpje met 300 dvd's bah!!! dan ben ik zeker de pink van klein duimpje

martin
20-12-2001, 20:27
ja heel weinig is het maar ik koop ook andere dingen naast dvd's bovendien ga ik uit en moet ik me vakantie ook sparen en me rijlessen.

Ik koop ook andere dingen hoor, eten enne me vrouw spaart schoenen enne me dochtertje spaart barbie's
enne ik heb ook me hypotheek die betaald moet worden enne me gas en licht om me HT telaten draaien enne enne ;) ;)

martin
20-12-2001, 20:28
en dat voor maar 4x werken per maand...:D

ik voor 36 uur in de week :)

martin
20-12-2001, 20:29
sorry hoor maar daar kan ik echt de pest over in hebben als ik nu me geld op de bank aan dvd's ga uitgeven heb ik er ook gelijk 100 meer, waar praten we nou over. klein duimpje met 300 dvd's bah!!! dan ben ik zeker de pink van klein duimpje

ja als ik een bank ga overvallen en alle loterijen win ja dan dan dan heb ik er zo 1000 DVD's

Glenn Smits
20-12-2001, 20:30
ja logisch dat je 36 uur werkt, je bent al een volwassen vent, ik zit nog op de middelbare school (laatste klas gelukkig) dan nog 4 jaar universiteit en dan pas werken.

Glenn Smits
20-12-2001, 20:33
grrrr jij ook met je honderden dvd's :D
je krijgt zelfs al problemen met aanschaffen omdat je er zoveel hebt :D

martin
20-12-2001, 20:41
grrrr jij ook met je honderden dvd's :D
je krijgt zelfs al problemen met aanschaffen omdat je er zoveel hebt :D

Hier heb je gelijk mee, ik moet me echt behoeden voor slechte aankopen of titels die echt niet intressant zijn.
ach zo kan ik weer sparen voor andere dingen, nieuwe DVD-speler ofzo ;)

Glenn Smits
20-12-2001, 20:43
lol:)

martin
20-12-2001, 20:48
wat is eigenlijk jouw dvd-collectie het moeten wel 22 top titels zijn. jou www.boeie werkt niet echt ;)

Glenn Smits
20-12-2001, 20:52
jij zal het wel weinig en flut vinden maar voor mij zijn het toppers.
maar er komen er na deze maand 11 bij die niet staan vermeld.
toppertjes (http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=Wutangglenn)

Glenn Smits
20-12-2001, 20:53
ik had namelijk die godfather box gewonnen en ik ben vol spanning aan het wachten. :D

martin
20-12-2001, 21:06
ik had namelijk die godfather box gewonnen en ik ben vol spanning aan het wachten. :D

Kijk dat is een toppie om tewinnen :cool:

Ik mis op je lijstje nummer 1??
ik heb er 13 van je lijstje, tja een top titel als Flodder 3 kan ik niet aan tippen :D

Luther Hartog
20-12-2001, 22:32
Heej jongens nu weten we het wel hoor;)

Glenn Smits
20-12-2001, 22:36
lol die had ik gekocht eigenlijk zonder nadenken, gewoon omdat ik flodder cool vindt.

Glenn Smits
20-12-2001, 22:39
nr 1 was When Trumpets fade. Je site ziet er grappig uit trouwens. Zijn dat jou reviews?

Luther Hartog
20-12-2001, 22:44
Wil je je aantal posts omhoog werken ofzo;)

Glenn Smits
20-12-2001, 22:46
lol nee dat niet, hoe doe je die foto? gewoon met IMG?

Alex van den Berg
20-12-2001, 23:29
hoe doe je die foto?Klik in de paarse menubalk, bovenaan deze pagina, op Instellingen. Klik dan op Edit Options. Scroll de pagina vervolgens helemaal naar beneden en klik op Change Avatar.
Maak wel van tevoren even een fotootje van 60x60 pixels.... :)

Marco
21-12-2001, 01:58
Als jij klein duimpje bent met 313 titels wat ben ik dan wel niet :D
met slechts 22
Euh een verzamelaar. Net zoals iedereen bij deze forum ...toch. We zijn toch DVD liefhebbers.

Marco
21-12-2001, 02:01
sorry dat ik het zeg maar ik vind het een onzin thread. Iedereen gaat lopen opscheppen van kijk eens hoeveel ik er heb en dvd's kopen om er meer te hebben als anderen, terwijl het allemaal flutdvd's zijn in de meeste gevallen. Kortom als ik een collectie van een laag niveau neem heb ik ook gelijk 3x zoveel.
Nou nee. Ik koop namelijk geen rotzooi. Flut DVD's vermijd ik als de pest. Weliswaar heb ik als voordeel dat ik regiovrij ben (als het ware). Daarbij ben ik de Engelse taal machtig genoeg om films te "begrijpen". En ik ben al 3 jaar met DVD's bezig.

Marco
21-12-2001, 02:14
sorry hoor maar daar kan ik echt de pest over in hebben als ik nu me geld op de bank aan dvd's ga uitgeven heb ik er ook gelijk 100 meer, waar praten we nou over. klein duimpje met 300 dvd's bah!!! dan ben ik zeker de pink van klein duimpje
Hmmm waar maak je je eigenlijk "druk" over. Is niet goed voor je bloeddruk.

De een gaat op vakantie, de ander (die b.v. een filmliefhebber kan zijn) koopt DVD's en geniet van DVD's. DVD's verzamelen is dus mijn hobby. Daar is niks mee om daar geld uit te geven.

En dat klein duimpje is maar een grapje, eigenlijk een knipoog naar andere HT/DVD liefhebbers. Ik heb een kennis die een HT heeft van een ton (jawel 100.000 gulden). Ik ken ook mensen die hebben meer dan 400 DVD's, waarbij deze figuren ook prachtige HT bij hun thuis hebben. Ik praat dan wel over Cinematrix, Quadscan, Sony G90 CRT en dat soort (duur) spul. Ik ken zelf een figuur die voor 500 gulden aan een RGB kabel heeft voor zijn Sony ES DVD speler.

Deze mensen hebben een hobby: Home Theater. En ja deze mensen verdienen "veel", maar zelfs al zal deze mensen niet veel verdienen gaan ze er nog voor (rekening houden met vrouw en de rest van de gezin).

Marco
21-12-2001, 02:26
ja logisch dat je 36 uur werkt, je bent al een volwassen vent, ik zit nog op de middelbare school (laatste klas gelukkig) dan nog 4 jaar universiteit en dan pas werken.
En zie hier het verschil. Jij "arme" student en ik werk al 5 jaar.
Voordat je je weer gaat druk maken, zal ik even uit leggen wat ik hiermee bedoel.

10 jaar geleden zag ik voor het eerst een breedbeeld TV, 10 jaar geleden hoorde ik Dolby Surround Pro Logic. 10 jaar geleden zat ik nog op school. Laserdisc was al top in die tijd. En helaas ik had geen geld voor een HT. M.a.w. wachten en sparen. 3 jaar geleden ben ik begonnen met DVD's. Ik had niet eens een breedbeeld TV (een 40 cm TV'tje) en geen DVD-Video speler (wel een DVD-ROM). Had ik nou niet eerder DVD's gekocht dan had ik eerder DTS, breedbeeld (misschien wel een CRT) en al die HT onzin. Helaas kon het niet allebei tegelijk.

M.a.w. Ook ik was een arme student (ach gossie).

Jammer dat je in eerdere post heeft gezegd dat dit opscheppen is en dat dit een onzin thread is (waarom zit je dan in godsnaam hier te posten).

Oke nu back on topic. Heb er nou 316 DVD's :)

martin
21-12-2001, 11:00
Ja Ja de postbode kwam er 1 brengen.

primal fear, de standt staat nu op 296

het wordt spannend.

Henk; IK BEN NIET VERSLAAFD, NEE ECHT NIET.

martin
21-12-2001, 11:53
Officieel staat het nu op 296 maar er liggen er nog 2 onder de boom en ik zit nog steeds op U2 tewachten dus stiekem staat de teller op 299.

Glenn Smits
21-12-2001, 12:12
ja ik geef jullie gelijk, had gewoon een slechte dag denk ik :D

Edwin vd Zwaard
21-12-2001, 12:19
enne me gas en licht om me HT telaten draaien enne enne ;) ;)

Damn, wat voor installatie heb jij dan dat ie op gas en licht loopt ?? de mijne doet het gewoon op stroom :D

Edwin

PS, om even on topic te blijven, het aantal dvd's in mijn collectie (hoe klein dan ook) wijzigd regelmatig, dus klik maar onder mijn naam op "dvd collectie" en dan zie je het actuele overzicht...

Glenn Smits
21-12-2001, 12:20
Alex bedankt trouwens:)

Edwin vd Zwaard
21-12-2001, 12:29
en dat voor maar 4x werken per maand...:D

Misschien moet je eens wat vaker werken... hoef je je ook niet zo op te winden over wat anderen aanschaffen :D

Met betrekking tot je commentaar over 36 uur per week werken.. sluit ik me bij martin aan... Ondanks dat ik ook nog student ben (maar bijna me HBO diploma krijg, hoop ik) en ook nog thuis woon, leef ik in tegenstelling niet met de illusie dat ik als ik op mezelf woon en 36 uur in de week werk me suf kan kopen aan dvd's..

Want waar jij moet sparen voor een vakantie van 2000 gulden en een rijbewijs van 4000 gulden (ongeveer) moeten anderen of de huur per maand opbrengen, of de hypotheek.. gas/water/licht is ook niet gratis, er moet eten op de tafel, rekeningen moeten betaald worden etc... En in tegenstelling tot jou, zijn dat allemaal vaste lasten, waar je niet onderuit komt... Een vakantie en rijbewijs zijn luxe.. :D

LOL
Edwin

PS nou ja, rijbewijs luxe... succes met je voorlopige puntenrijbewijs als je m strax haalt :D:D:D gelukkig heb ik m al 3 jaar..

martin
21-12-2001, 12:40
Officieel staat het nu op 296 maar er liggen er nog 2 onder de boom en ik zit nog steeds op U2 tewachten dus stiekem staat de teller op 299.

Moet me nu zelf weer corriceren, heb net nog 1tje besteld voor me kleine meid, Roadtrip to eldorado. dus ONOFFICIEEL staat hij nu op 300 ;)

martin
21-12-2001, 12:44
PS nou ja, rijbewijs luxe... succes met je voorlopige puntenrijbewijs als je m strax haalt :D:D:D gelukkig heb ik m al 3 jaar..

Kijk met dit papiertje had ik dus mazzel, ik heb hem in millitaire dienst gehaald en kon hem GRATIS overlaten schrijven naar een burger rijbewijs. 0hja en dat was in 1985.

Glenn Smits
21-12-2001, 12:49
ff kijken of die avatar het doet. Avatar doet mij denken aan de hoofdbaas uit het spel Dungeon Keeper :D

Richard G
21-12-2001, 13:00
Ik heb zomer 1999 een computer DVD speler gekocht later nog een keer een MPEG2-decoder en die gebruik ik nog steeds! Ik heb 30 DVD's (ongeveer).

Luther Hartog
21-12-2001, 15:57
Henk; IK BEN NIET VERSLAAFD, NEE ECHT NIET.

Verslaafd zijn is heus geen negatief woord hoor;)

Luther Hartog
21-12-2001, 15:58
Zie je wel Martin, ik was de enige:o die er vertrouwen in had dat je die mijlpaal wel zou halen voor einde 2001. Laat mij je planning nou maar voor 2002 maken, dan kloppen de getallen achteraf waarschijnlijk een stuk beter.:o

Ik had het ook wel gedacht hoor, maar Henk, wat is jouw volgende mijlpaal?

Marco
21-12-2001, 16:16
Ook bij mij kwam de postbode langs met een pakketje uit Canada. De stand staat nu op 318.

Luther Hartog
21-12-2001, 16:22
Net zoveel als het aantal posts die je hebt geplaatst, grappig:D :D :D

Marco
21-12-2001, 16:57
Net zoveel als het aantal posts die je hebt geplaatst, grappig:D :D :D
Verrek nou je het zegt. Had het niet gezien. Is dus gewoon puur toeval denk ik. Wel grappig idd. :)

Luther Hartog
22-12-2001, 02:34
Nu moet je er weer 8 DVD's bij kopen:)

Marco
22-12-2001, 02:43
Nu moet je er weer 8 DVD's bij kopen:)
Ja zeg, ik bljf aan de gang :D
nee dank je het geld groeit niet op mijn rug en trouwens waar haal ik die tijd vandaan. Ik moet die krengen ook nog eens bekijken. Laat die DVD's niet liggen om daarmee een zooitje stof te verzamelen.

Wie zegt dat het leven van een DVD verslaafde wel mee valt. Damm weer een post gemaakt. Ik post sneller dan dat ik DVD's koop (tja moet ook de internet rekening betalen, kan er net zo goed gebruik van maken).

Luther Hartog
22-12-2001, 02:45
Dan moet je gewoon minder posten:D

Marco
22-12-2001, 02:55
Dan moet je gewoon minder posten:D
Maar als DVD verslaafde (aka liefhebber) hoor je te posten op DVD.nl, je krijgt anders gezichtverlies bij andere DVD kenners.
Sh*t weer een post erbij, ben er weer ingetrapt. Ik raak nog failliet. Dat wordt dus KPN aandelen verkopen :D

Luther Hartog
22-12-2001, 03:02
Dat wordt dus KPN aandelen verkopen :D

Dat raad ik je niet aan, die dingen gaan wel weer stijgen hoor:cool:

Marco
22-12-2001, 03:10
Dat raad ik je niet aan, die dingen gaan wel weer stijgen hoor:cool:
Ja op zijn tijd wel. Denk zelfs wanneer de telecommarkt zich weer herstelt (en volgens insiders is dat 2004)

Luther Hartog
22-12-2001, 03:14
Maar om het aantal posts van jou en daarmee je aantal DVD's beperkt te houden, ga ik nu maar slapen:D

Mike Philippens
22-12-2001, 11:55
dan nog 4 jaar universiteit en dan pas werken.
Gewoon overslaan en meteen gaan werken... Heb ik ook gedaan en het bevalt me prima!
Zoals Michael Dell (juist ja:de oprichter van Dell) al zegt: "School is a waste of time!" :D ;) :p

Richard Hogaarts
22-12-2001, 12:04
Heb mijn collectie vandaag uitgebreid tot 90 stuks. En dan de friends boxen als 1 geteld. De 100 ga ik niet meer halen dit jaar :(

martin
22-12-2001, 14:32
Ik heb mijn magische grens van 300 gehaald.


ik ben blij :D :cool: ;)

Isis
22-12-2001, 16:16
Ik heb mijn magische grens van 300 gehaald.



Daar moet op gedronken worden!!!!!http://www.plauder-smilies.de/beerchug.gif

System 3rror
22-12-2001, 16:19
Ik heb mijn magische grens van 300 gehaald.

ik ben blij :D :cool: ;) Idd... daar moet op gedronken worden :)

En wat wordt het streven voor volgend jaar??? 600??? :D

ger
22-12-2001, 16:57
Ik heb mijn magische grens van 300 gehaald.


;)

Ik denk dat ik daar de helft nog bovenop doe ...............

:cool: :cool: :cool: mijn collectie (http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=Joske)

StevenTD
22-12-2001, 17:47
nu kunnen jullie mijn collectie ook eindelijk aanschouwen ...

282 and counting ...

cheers,
std.

http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=StevenTD

martin
22-12-2001, 17:53
DANK JE WEL VOOR DE REACTIES !!!

Het heeft me een flinke duit gekost, maar wel leuk.

nou volgend jaar de 600 is wel erg veel, ik zou niet eens weten welke, dan moet ik echt kopen wat ik niet intressant vindt.

Marco
22-12-2001, 18:02
Ik heb mijn magische grens van 300 gehaald.

Martin welkom bij de "ik heb de 300 DVD's gepasseerd" club :D

Luther Hartog
23-12-2001, 00:50
DANK JE WEL VOOR DE REACTIES !!!

Het heeft me een flinke duit gekost, maar wel leuk.

nou volgend jaar de 600 is wel erg veel, ik zou niet eens weten welke, dan moet ik echt kopen wat ik niet intressant vindt.

Richt j eerst maar op 500;)

eisbaer
23-12-2001, 10:30
Sinds de aanschaf van een dvdspeler in oktober heb ik nu 18 dvds. Ik besteed meer tijd aan het nadenken welke films ik nou erbij zou willen hebben dan aan het kopen van die dingen. Gelukkig komt in januari mash op dvd uit. Zo'n serie telt weer een beetje aan :)

eisbaer

Edwin vd Ende
23-12-2001, 11:24
Ik ben per gisteren eindelijk lid van de club van 100.....ach ja... je moet ergens beginnen he :)

Luther Hartog
23-12-2001, 15:10
Ik besteed meer tijd aan het nadenken welke films ik nou erbij zou willen hebben dan aan het kopen van die dingen.

Dat doe ik ook hoor, ik koop alleen wat ik echt goed vind. Soms zie je wel eens een aanbieding liggen waarvan je denkt die neem ik mooi mee:)

Marco
23-12-2001, 16:38
Ik besteed meer tijd aan het nadenken welke films ik nou erbij zou willen hebben dan aan het kopen van die dingen.
Het lijkt mij meer dan logisch. Je gaat toch geen rotzooi kopen, is toch zonde van je geld.

Martin de Goeij
23-12-2001, 17:28
Zelf heb +/- 35 dvds en een Onkyo DVD-S535 (regio-vrij)

Luther Hartog
23-12-2001, 17:49
Welkom bij de club Martin:D :cool: :D

Martin de Goeij
24-12-2001, 17:34
Welkom bij de club Martin:D :cool: :D

Dankje, Ik doe mijn best om de collectie om de collectie
op te krikken. Dat maakt bestellen in the USA soms
ook noodzakelijk...

Martin71

Martin de Goeij
24-12-2001, 17:35
oops! iets te ijverig getyped

Martin de Goeij
24-12-2001, 17:40
Daar moet op gedronken worden!!!!!http://www.plauder-smilies.de/beerchug.gif

Als junior wil ik graag meedoen....had ooit dat aantal aan cd's.
na de inbraak kan ik zowel de cd's als de dvd's weer opnieuw
verzamelen...

PS: lekker Bokbiertje erbij?

Luther Hartog
24-12-2001, 18:19
Als junior wil ik graag meedoen....had ooit dat aantal aan cd's.
na de inbraak kan ik zowel de cd's als de dvd's weer opnieuw
verzamelen...

PS: lekker Bokbiertje erbij?

Was dat dan niet verzekerd?

martin
25-12-2001, 09:45
Goh het wordt druk hier met de Martin's.


Dankzij de kerstman staat de teller nu op 302.:cool:

Dennis Veldhuizen
25-12-2001, 13:33
152 sinds 5 maanden :)
http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=dennis_v

Martin de Goeij
25-12-2001, 13:55
Was dat dan niet verzekerd?

Zeker, maar het geld dat je daarvoor krijgt kan
niet alles goedmaken. Zeker niet als er unieke of
moeilijk verkrijgbare cd's tussen zitten... 16 jaar collectie
opbouwen haal je niet zomaar in. Maar het komt wel goed.

Luther Hartog
25-12-2001, 14:02
Dat begrijp ik, ik zou ook janken als mijn collectie cd's gejat zouden worden, zeker wat ik van Radiohead heb:(

Martin de Goeij
25-12-2001, 14:45
Dat begrijp ik, ik zou ook janken als mijn collectie cd's gejat zouden worden, zeker wat ik van Radiohead heb:(

Precies! Natuurlijk, er zijn ergere zaken, maar als liefhebber/verzamelaar doet het toch zeer. vervelende is dat sommige zaken niet meer te krijgen zijn:mad:

Dus dat wordt beurzen afstruinen:D

Luther Hartog
25-12-2001, 15:50
Veel succes daarmee;)

ger
25-12-2001, 21:56
Als ze nou erg zeldzaam zijn kun je ze ook misschien weer opsporen als ze ze te koop aanbieden............

Dus allemaal opletten op de veilingsites !!!

;) ;) ;)

Luther Hartog
25-12-2001, 22:59
Welke cd's waren het dan?

Martin de Goeij
26-12-2001, 12:05
Welke cd's waren het dan?

O.a alle cd's v.d. danssalon/ the it, met name eerste 4 van beide
zijn tot nu toe niet meer te krijgen, Innercity, en veel speciale remixes:mad:

Maurice Scholten
26-12-2001, 19:07
NU 56 en vanaf Mrt. 2001 bezig.

Ben trouwens nog langggggggggggg niet klaar met verzamelen...net als de rest hier op DVD.NL waarschijnlijk.:D :D :D :D

Glenn Smits
26-12-2001, 19:10
damn dan ben ik wel een *** met me 26 dvd's (ook boxen maar die worden bij profiler als 1 gerekend) en ik ben jaar bezig, ik heb pas motivatie om te kopen nadat ik hier op de site kwam, ik koop nu het liefst iedere dag :D

nagaputih
26-12-2001, 19:59
Begonnen in November 2001 --> 26 stuks. Ik heb al aantallen van +- 750 gezien dus ik heb nog een lange weg te gaan :D

Glenn Smits
26-12-2001, 20:29
de groote van je dvd collectie zegt hier niks over het modaal inkomen, laat dat duidelijk zijn. :D

martin
27-12-2001, 09:37
de groote van je[/B] dvd collectie zegt hier niks over het modaal inkomen, laat dat duidelijk zijn. :D

Bij de meiden is dat toch wel belangrijk....:D :D :cool:

Luther Hartog
27-12-2001, 10:34
Is er niet zo'n spreekwoord; Hoe groter je DVD collectie, hoe kleiner...?:D :D :D

Glenn Smits
27-12-2001, 11:57
jullie zijn lol
hahaha laughing out loud. ik ben in dat geval blij dat ik een kleine collectie heb :D Er wordt vet gedist hier.

ger
27-12-2001, 12:00
Kerst is voorbij en ik mis maar één kado........

een extra opbergkast !!!

:confused: :confused:

Waar moet ik ze kwijt ???

mijn collectie (http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=Joske)

Luther Hartog
27-12-2001, 12:02
jullie zijn lol
hahaha laughing out loud.

Ik weet wel wat lol betekent hoor:rolleyes: :rolleyes:

Edwin vd Zwaard
27-12-2001, 12:33
Hmm... maar van de term "jullie zijn LOL" heb ik nog nooit gehoord.. beetje verbouwd hollands/engels ?? :D

Edwin

John Steed
27-12-2001, 13:11
Hallo, ik ben een newbie op het forum, maar ik heb er ongeveer 110, zie: http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=Mucha
Vraagje: hoe krijg je die link in je profiel zonder het hele adres te zien, maar alleen met mijn collectie. Ik zag het veel hier en wil het ook graag zo netjes!

colani
27-12-2001, 15:01
Ik heb op dit moment zo ongeveer 130 DVD's, niet meer geteld sinds Sinterklaas. Ik weet dat er nog wat bij gekomen zijn, maar geen tijd gehad om te tellen. Eerst kijken.

Nieuwste DVD's : Gladiator (moest ik nog kopen), Tombraider (lang op gewacht), GodFather Collection, Star Wars I

Glenn Smits
27-12-2001, 17:10
damn niks te doen jullie? :D
(jullie zijn humoristisch, jullie zijn lol)
als ik laughing out loud schrijf bedoel ik ook dat ik hardop lach, als ik lol schrijf dan lach ik meestal niet hardop dan lees je gewoon zonder te lachen als het ware.

System 3rror
27-12-2001, 19:07
Zoo... mn tellerstand dit jaar gaat denk ik op 87 eindigen, tegen 0 begin dit jaar... :D

Luther Hartog
27-12-2001, 19:11
Zoo... mn tellerstand dit jaar gaat denk ik op 87 eindigen, tegen 0 begin dit jaar... :D

Jaja het is een zwaar leven:)

Luther Hartog
27-12-2001, 19:12
Ik heb er nu 48, dus ik probeer voor het nieuwe jaar de 50 te halen. Dat moet wel lukken denk ik zo:D :D

System 3rror
27-12-2001, 19:14
Jaja het is een zwaar leven:) Zeker zwaar...


voor mn portomonee dan

Glenn Smits
27-12-2001, 21:40
AoG hoe duur heb je de sixth sense gehaald en waar?

Mark de Jong
27-12-2001, 23:57
Pas 5 sinds 25 december 2001 :D

Luther Hartog
28-12-2001, 02:18
AoG hoe duur heb je de sixth sense gehaald en waar?
50 gulden bij de MM

Job Rijskamp
28-12-2001, 09:50
2001 is veruit mijn duurste jaar ooit:(

Medio maart 2001 kocht ik een laptop die DVD ondersteunt en waar een DVD bij zat (Toy Story 2). Ik als hightech gadgetsverslaafde vond dit natuurlijk meteen al te gek en dus ging ik er eens op letten wat er allemaal te koop was. Al gauw begon ik langzaam maar zeker de James Bond SE - collectie binnen te angelen en links en rechts kocht ik ook wel eens een DVD als de prijs iets van 50 piek of lager was.
Al vrij snel ontdekte ik deze site en het forum en daardoor raakte ik echt besmet met het DVD-verzamelvirus. Inmiddels heb ik nu 56 DVD's waarvan 3 van die nep-dingen van V$D. Morgen of overmorgen wordt er nog 1 besteld en wat de 1ste DVD van 2002 wordt? Dit moet niet verder doorslaan. Volgend jaar wil ik het iets rustiger aandoen en moet ik maximaal op 100 DVD's uitkomen. Ik zou er dus 47 mogen kopen van mezelf. Dit jaar en volgend jaar heb ik ook weer stage en dat schuift wel redelijk.
Ach ja ik ben student en als ik mijn punten niet haal dan heb ik wel een probleem omdat best veel geld in DVD's zit. Ik koop alleeen de aanbiedingen.

In de zomer heb ik maar een DVD-rom gekocht en in mijn PC geschroefd omdat dit veel mooier kijkt en beter geluid levert dan zo'n laptop. De videokaart is zwaarder, het scherm groter en ik heb een subwoofer met 2 speakers. Daarnaast heb ik een kast staan waarin ik op 1 plank alle films heb staan. Helaas passen er maar 53 naast elkaar dus straks heb ik 2 rijen voor elkaar wat wel lastig is. Maar ja meer ruimte is er niet.

Een groot probleem is dat ik nog een heleboel films nog moet zien waarvan ik de meeste zelfs nog nooit in de bios of op tv (compleet) heb gezien. En dan hebben we het nog niet eens over al die extra's.:D Maar goed ik denk maar zo: ik hoef me nooit te vervelen als ik eens een dag niets te doen heb. Heb je later ook nog eens wat.

Mijn ouders willen helaas geen thuisbioscoop. Dat zijn niet van die apparatuur freaks als ik. Het heeft me ook jaren gekost om mijn pa duidelijk te maken hoe snel het wel niet gaat met de computerhardware en wat er allemaal op de markt te koop is. Breedbeeld vinden ze niet mooi en ze willen ook wel eens wat opnemen op VHS. Ze snappen het verschil in kwaliteit en beeldverhoudingen volgens mij niet zo. Als alle tv-uitzendingen nou op 16:9 worden uitgezonden dan gaat iedereen massaal over op breedbeeld en worden ze vet goedkoop en gaan mijn ouders er ook wel op over denk ik. Als ik een film wil kijken moet ik dus altijd boven op me kantoortje achter de pc zitten:(. Lekker gezellig dus (NOT). Waarom ik dan toch lekker bezig ben om DVD's te verzamelen? Ik spaar vast voor later. Eerst de films dan de apparatuur. Ik heb wel in de gaten dat DVD's net als CD's nooit echt in prijs zullen dalen maar juist alleen maar in prijs stijgen. Daarom haal ik links en rechts de koopjes op.

Luther Hartog
28-12-2001, 10:42
2001 is veruit mijn duurste jaar ooit:(

Medio maart 2001 kocht ik een laptop die DVD ondersteunt en waar een DVD bij zat (Toy Story 2). Ik als hightech gadgetsverslaafde vond dit natuurlijk meteen al te gek en dus ging ik er eens op letten wat er allemaal te koop was. Al gauw begon ik langzaam maar zeker de James Bond SE - collectie binnen te angelen en links en rechts kocht ik ook wel eens een DVD als de prijs iets van 50 piek of lager was.
Al vrij snel ontdekte ik deze site en het forum en daardoor raakte ik echt besmet met het DVD-verzamelvirus. Inmiddels heb ik nu 56 DVD's waarvan 3 van die nep-dingen van V$D. Morgen of overmorgen wordt er nog 1 besteld en wat de 1ste DVD van 2002 wordt? Dit moet niet verder doorslaan. Volgend jaar wil ik het iets rustiger aandoen en moet ik maximaal op 100 DVD's uitkomen. Ik zou er dus 47 mogen kopen van mezelf. Dit jaar en volgend jaar heb ik ook weer stage en dat schuift wel redelijk.
Ach ja ik ben student en als ik mijn punten niet haal dan heb ik wel een probleem omdat best veel geld in DVD's zit. Ik koop alleeen de aanbiedingen.

In de zomer heb ik maar een DVD-rom gekocht en in mijn PC geschroefd omdat dit veel mooier kijkt en beter geluid levert dan zo'n laptop. De videokaart is zwaarder, het scherm groter en ik heb een subwoofer met 2 speakers. Daarnaast heb ik een kast staan waarin ik op 1 plank alle films heb staan. Helaas passen er maar 53 naast elkaar dus straks heb ik 2 rijen voor elkaar wat wel lastig is. Maar ja meer ruimte is er niet.

Een groot probleem is dat ik nog een heleboel films nog moet zien waarvan ik de meeste zelfs nog nooit in de bios of op tv (compleet) heb gezien. En dan hebben we het nog niet eens over al die extra's.:D Maar goed ik denk maar zo: ik hoef me nooit te vervelen als ik eens een dag niets te doen heb. Heb je later ook nog eens wat.

Mijn ouders willen helaas geen thuisbioscoop. Dat zijn niet van die apparatuur freaks als ik. Het heeft me ook jaren gekost om mijn pa duidelijk te maken hoe snel het wel niet gaat met de computerhardware en wat er allemaal op de markt te koop is. Breedbeeld vinden ze niet mooi en ze willen ook wel eens wat opnemen op VHS. Ze snappen het verschil in kwaliteit en beeldverhoudingen volgens mij niet zo. Als alle tv-uitzendingen nou op 16:9 worden uitgezonden dan gaat iedereen massaal over op breedbeeld en worden ze vet goedkoop en gaan mijn ouders er ook wel op over denk ik. Als ik een film wil kijken moet ik dus altijd boven op me kantoortje achter de pc zitten:(. Lekker gezellig dus (NOT). Waarom ik dan toch lekker bezig ben om DVD's te verzamelen? Ik spaar vast voor later. Eerst de films dan de apparatuur. Ik heb wel in de gaten dat DVD's net als CD's nooit echt in prijs zullen dalen maar juist alleen maar in prijs stijgen. Daarom haal ik links en rechts de koopjes op.

Hehe, dit verhaal lijkt erg op mijn leven. Ik ben mijn ouders wel heel erg aan het bewerken, meestal lukt het dan wel, maar het neemt tijd in beslag, maar dat heb ik er wel voor over.

Job Rijskamp
28-12-2001, 11:00
En jij zou zeker ook wel op kamers willen maar je zit met het probleem dat de balans voordelen vs. nadelen sterk negatief uitslaat? Je houd nog minder tijd over om films te kijken en nog minder geld over om films te kopen. En dus nog maar even rentenieren bij je ouders tot de opleiding is afgelopen. En als je op jezelf woont fanatiek je thuisbioscoop bijelkaar sparen.

Edwin vd Zwaard
28-12-2001, 11:16
ik zie het probleem niet zo, mijn ouders hebben ook een 4:3 toestel, en ik heb ze een dvdspeler kado gegeven samen met mijn broers.. de dvd speler en video staan wel aangesloten op boxen, maar een breedbeeld tv een een thuisbioscoopje vinden mijn ouders maar nix..

DUS.. dan koop je het toch lekker zelf, voor weinig geld kan je alsnog een leuke set samenstellen.. En ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik zit er niet op te wachten dat mijn ouders een cinemaset kopen, moet ik samen met hun een film kijken :D

Ik heb op mijn kamer een Yamaha dts set met boxen en woofer voor 1350 gulden, een samsung 70cm breedbeeld 50hz voor 999 gulden, een mustek dvd speler van 450 gulden en een samsung stereo videorecorder van 350 gulden..

Dus met een setje voor 3000 gulden blaas ik de slaapkamer muren er behoorlijk uit, en zit ik niet naast mijn moeder een leuke film te kijken :p

Groeten
Edwin

Edwin vd Zwaard
28-12-2001, 11:18
En jij zou zeker ook wel op kamers willen maar je zit met het probleem dat de balans voordelen vs. nadelen sterk negatief uitslaat? Je houd nog minder tijd over om films te kijken en nog minder geld over om films te kopen. En dus nog maar even rentenieren bij je ouders tot de opleiding is afgelopen. En als je op jezelf woont fanatiek je thuisbioscoop bijelkaar sparen.

Whaha huis uit ?? waarom, ik zit hier prima in hotel "moeders".. Eten wordt gemaakt, kleren worden gewassen, de rekeningen pakken mijn ouders wel op, ik heb mijn eigen kamer waar ik kan doen en laten wat ik wil.... Uit huis gaan doe ik wel met mijn vriendin, maar dan wel als ik aan het werk ben... en niet meer studeer :)

Groeten
Edwin

Luther Hartog
28-12-2001, 11:19
En jij zou zeker ook wel op kamers willen maar je zit met het probleem dat de balans voordelen vs. nadelen sterk negatief uitslaat? Je houd nog minder tijd over om films te kijken en nog minder geld over om films te kopen. En dus nog maar even rentenieren bij je ouders tot de opleiding is afgelopen. En als je op jezelf woont fanatiek je thuisbioscoop bijelkaar sparen.

Die balans gaat inderdaad in het voordeel van mijn ouders, maar ik zou echt wel op kamers willen. En als ik op mezelf woon is het eerste wat ik doe een HT kopen (sparen hoeft niet meer:))

PS: vergeef me als ik deze ochtend rare zinnen maak, want ik heb een kater, dat willen jullie niet weten:eek:

Edwin vd Zwaard
28-12-2001, 11:27
Die balans gaat inderdaad in het voordeel van mijn ouders, maar ik zou echt wel op kamers willen. En als ik op mezelf woon is het eerste wat ik doe een HT kopen (sparen hoeft niet meer:))


Uhmm... je wil een HT... je hebt de cash ... WAAR WACHT JE DAN OP ?? je kan toch op een slaapkamer ook een HT plaatsen, werkt bij mij perfecto :)

Edwin

Luther Hartog
28-12-2001, 11:53
Uhmm... je wil een HT... je hebt de cash ... WAAR WACHT JE DAN OP ?? je kan toch op een slaapkamer ook een HT plaatsen, werkt bij mij perfecto :)

Edwin

Nou, mijn slaapkamer is een beetje klein...een heel beetje klein. En ik moet al zoveel herbergen: cd's, computers, DVD's en een bed;)

Nathan Strik
28-12-2001, 16:06
Hallo, ik ben een newbie op het forum, maar ik heb er ongeveer 110, zie: http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=Mucha
Vraagje: hoe krijg je die link in je profiel zonder het hele adres te zien, maar alleen met mijn collectie. Ik zag het veel hier en wil het ook graag zo netjes!

Op deze manier: wel even de gewone haakjes () vervangen door vierkante [].

(URL=http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=Mucha)Bekijk mijn DVD collectie(/URL)

John Steed
28-12-2001, 16:39
(URL=http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=Mucha)Bekijk mijn DVD collectie(/URL) [/B][/QUOTE]


Bedankt, gelijk maar ff proberen.

Dave
28-12-2001, 21:41
Thanx voor de tip Nathan hier was ik dus ook zeer benieuwd naar... :D

Marco
29-12-2001, 15:57
Het is weer tijd om op te scheppen. Net voor het nieuwe jaar kwam de postbode met maar liefst 6 Regio 1 DVD's. Dat maakt de stand op: 324

Martin de Goeij
30-12-2001, 17:33
Nou, mijn slaapkamer is een beetje klein...een heel beetje klein. En ik moet al zoveel herbergen: cd's, computers, DVD's en een bed;)

Met het risico dat ik bleu overkom, maar wat is (ook al weer) "HT"? In afwachting van ongetwijfeld spannende replies:D

Nathan Strik
30-12-2001, 18:16
Met het risico dat ik bleu overkom, maar wat is (ook al weer) "HT"? In afwachting van ongetwijfeld spannende replies:D
Home Theater... oftewel een thuisbioscoop... de droom van iedere filmliefhebber... de nachtmerrie van de gemiddelde buren. :D

Martin de Goeij
30-12-2001, 19:05
Home Theater... oftewel een thuisbioscoop... de droom van iedere filmliefhebber... de nachtmerrie van de gemiddelde buren. :D

:eek: :eek: :eek: Dus toch wat bleu:o ken wel hcs (=home cinema system)..nah, weer wat geleerd. Dus met een digitale receiver, dvd enz en 5 boxen heb ik "HT";) ?!

Nathan Strik
30-12-2001, 20:47
Dus met een digitale receiver, dvd enz en 5 boxen heb ik "HT";) ?!
Precies!!!
En, hoe is de relatie met de buren?!? :D
Die van mij hebben toch al jaren een hekel aan ons, dus dat maakt niet meer uit... ;)

Martin de Goeij
30-12-2001, 22:14
Precies!!!
En, hoe is de relatie met de buren?!? :D
Die van mij hebben toch al jaren een hekel aan ons, dus dat maakt niet meer uit... ;)

Tja.....met de buren op de hoek hebben we leuk contact, de andere kant zijn wat opzichzelf...tot nu toe geen geklaag als
wij Gladiator DTS hebben draaien:D

Johan Berkhout
30-12-2001, 22:31
ik heb ook al ruzie met mijn buren als ik op mijn gemakkie een filmpie zit te kijken....alleen zijn de buren mijn ouders ;) dus de ruzie is niet erg, een andere reden is dat ze nog niet zo super gek van me worden omdat mijn geluid nog niet optimaal is :(

maar we/ik dwaal af van het ondwerp...stand tot nu toe bij mij is

99 DVD's.. lijst is te vinden op mijn website... (http://home.wanadoo.nl/johan_berkhout)

Rutger
31-12-2001, 01:02
87 DVD's en deze heb ik in twee jaar tijd bij elkaar gesprokkeld.
Eerst had ik mn DVD speler in mn computer zitten en deze met een tv kaart gekoppeld aan mn tv.
Maar sinds drie maanden heb ik een dvd speler gekocht. En dat bevalt me super.

Alex van den Berg
31-12-2001, 04:48
De afgelopen 10 jaar had ik een collectie van zo'n 200 voorbespeelde VHS tapes opgebouwd... Ik ben het afgelopen jaar begonnen met de "DVD-hobby" en ga het afsluiten met een collectie van zo'n 340 titels... *slik* :rolleyes:

Wat ik persoonlijk trouwens een erg grappige bijkomstigheid vind is, dat de laatste aanwinst van dit jaar toevallig The Time Machine was... Hoe toepasselijk kun je zo'n DVD-jaar afsluiten...? :)

Alex Bel-Gy-Bel
01-01-2002, 12:13
Ik heb 2001 afgesloten met 129 dvd's en eigenlijk beginnen de prijzen van dvd toch goed te dalen als U de Nieuwe releases niet meer teld.

Edwin vd Zwaard
01-01-2002, 12:24
Dit jaar en volgend jaar heb ik ook weer stage en dat schuift wel redelijk.
Ach ja ik ben student en als ik mijn punten niet haal dan heb ik wel een probleem omdat best veel geld in DVD's zit. Ik koop alleeen de aanbiedingen.


Ej job..

Vraagje: je zegt dat je dit jaar stage moet lopen, dan heb je je Propedeuse dus al binnen.. Zit je op een speciale school ofzo, want standaard zit het zo:

Propeadeuse: eerste jaar 21 punten halen voor de studiefinanciering, heb je de 21 punten dan veranderd je studiefinanciering van dat jaar in een gift.

Hoofdfase: binnen 10 jaar een diploma, dan veranderen ook je laatste 3 jaar studiefinanciering in een gift.

Uiteraard moet je een aanvullende beurs altijd terugbetalen, want die zijn niet aan punten gebonden..

Mijn vraag: hoe kom je op het idee dat je voldoende punten moet halen voor je beurs dit jaar ??

Edwin

PS ik ga eind januari ook stage lopen, ik hoorde van tevorend dat de vergoedingen nogal uit elkaar lopen, paar van me klasgenoten krijgen 500 en andere krijgen 1300 netto per maand.. mag ik toch niet klagen met 1000 netto..

Dave
01-01-2002, 13:06
Mijn eindstand voor 2001 = 18 DVD's (Tja nog weinig maarja komt allemaal goed ); )

Komende jaar gaan we echt toch is flink investeren in de collectie!!! :D

hoop toch wel een 0 achter mijn eindstand te kunnen zetten dan :cool: Hehe... :)