PDA

Bekijk de volledige versie : JVC thuisbioscoop



Enrico S.
24-11-2001, 14:32
Hoi Allemaal,

Komende week gaat die thuisbioscoop er dan toch komen. Mijn keus is (zo goed als) gevallen op de JVC CP-100AL. Omdat ik hopelijk wel mag verwachten dat je voor een bedrag van 2400 gulden in geen geval troep in huis haald, en omdat ik er verder ook helemaal geen verstand van heb, ben ik maar gewoon op het uiterlijk afgegaan. Deze set van JVC vind ik verreweg de mooiste.

Nu hoop ik van mensen die deze set kennen, reacties te krijgen over hun ervaringen met deze installatie. Is het wat jullie ervan verwacht hadden? Is er iets (behalve mp3) dat jullie er achteraf toch graag op hadden gehad? Kortom, kan ik met een gerrust hart deze thuisbioscoop aanschaffen?

En dan was ik nog heel benieuwd of je op een DVD-speler ook filmpjes (in welk formaat dan ook) kan bekijken die je (bijvoorbeeld via internet) op een gewone MMore cd hebt gebrand?

Dat waren tot nu toe wel al mijn vragen,

Ik hoop op veel positieve, maar ook (als die er zijn) jullie negatieve reacties.

Groeten van Enrico S.

Tom Rood
25-11-2001, 12:39
Hoi Enrico,

Ik heb deze set nog nooit gehoordt dus daar kan ik verder geen mening over geven ,wel heb ik hem ff bekeken op de site van jvc en hij zag er compleet uit ...

Maar dit wou ik je even melden :

Prijs garandeerd nooit de kwaliteit ! dus ga er niet automatisch van uit dat iets goed is voor die prijs (ondanks dat het wel zou moeten!)

En ten tweede je zegt dat je er niet zoveel verstand van hebt....maaar..
Dan zou ik toch ff luisteren in de winkel want:

wat je hoort is wat je krijgt !

En houd wel in gedachte dat het bij jou thuis iets anders kan klinken omdat er in de winkel meer ruimte is .

En als het naar jou idee mooi klinkt dan maakt het verder niet uit wat een pro ervan vind het gaat tenslotte om jou ,jij bent degene die er naar moet luisteren.

succes met zoeken....

MOUSE~

Dennis
25-11-2001, 13:06
Hoi Enrico,

Ik ben destijds voor met mijn vader gaan kijken naar deze set en ik moet zeggen het ziet er leuk uit maar het geluid was zeer iel en blikkerig. Mijn vader kwam tot dezelfde conclusie en heeft de TH-A10R serie gekocht hier zit wat diepere bas in. Zelf vind ik het geluid van deze serie ook blikkerig, de midden tonen zijn niet volledig aanwezig en hierdoor mis je een vol geluid. Vooral bij gewoon audio luisteren vind ik het geluid zeer onder de maat. Mijn advies ga luisteren en vergelijk het geluid met een standalone opstelling met volwaardige boxen van goede kwaliteit.
Het spijt me dat ik negatief ben over deze set maar in ieder geval zal je (hopenlijk) nu wat kritischer gaan luisteren.

Oh ja recordable cd's kan die niet aan.

Dadaveke
27-11-2001, 00:09
Ik moet zeggen ik heb de th-a10r en ik ben dik tevreden. Hij geeft goed geluid en goed beeld en ziet mooi uit, maar je kan het niet vergelijken met een set losse componenten,en boxen van +/- 900 per stuk.

jbaak
29-11-2001, 07:37
Die 100-series set van jvc kan je ook voor f1950,- gulden krijgen. Kijk even op Kieskeurig (http://www.kieskeurig.nl) . Je moet dan kiezen voor home-cinema ... tada, je jvc cp-102al (zelfde set, andere kleur) staat op 1. Prijzen en ervaringen kan je daar ook lezen.

Good luck :D

JAson

tasso
29-11-2001, 08:38
Ik heb deze set gehoord bij de mediamarkt.
Ik had ook zo'n probleem welke set wordt het.
Want losse delen vond ik om te beginnen net iets te duur.
En dan is zo'n set een mooie oplossing.
Ik had twee setjes in mijn hoofd 1 van pioneer en een jvc.
Het is de pioneer geworden omdat die net wat mooier geluid had.
Bij de jvc waren de boxen lichter 5x30 wat maar de subwoofer was zwaarder.
Wat je dan hoorde is dat de subwoofer ging overheersen nou weet ik wel dat het een kwestie van instellen is maar toch.
En de pioneer heeft wat zwaardere boxen 5x40 en een iets minder subwoofer.
Ik vond het geluid van de pioneer gewoon veel helderder.
Maar dat is ieder zijn mening.
Veel sucsess ermee

jbaak
29-11-2001, 09:34
Over welke set van jvc en pioneer heb je het dan?

Ik denk zelf ook aan de jvc set cp-102al, alleen dan wil ik mijn eigen boxen (2x B&W 601) gebruiken i.p.v. van de bijgeleverde satelietspeakers (die voor de front).

Is dit een goede oplossing? :confused:

bmateijsen
29-11-2001, 10:00
zeg Jbaak, vind je dat niet een beetje sonde?? Die mooie B&W 601 op een JVC mini-set receiver?? Zou je niet liever iets muziekaler willen hebben in stereo??

Zoiets als NAD, denon, rotel??

Groet Bjorn

jbaak
29-11-2001, 10:24
Ja, op zich wel alleen laat het budget het niet direct toe. Daarnaast zou ik ook niet direct weten welk onderdelen ik zou moeten kiezen.

Maar ehhh ... any help is welcome.
Die boxen waren de eerste dingen die ik ooit heb gekocht voor een eigen set, maar dan praat ik al weer over een aantal jaartjes geleden. Inmiddels ben ik getrouwd, dus het budget is minder ruim dan eerst ;) ...

Ideeen?

tasso
29-11-2001, 11:41
Die pioneer waar ik het over heb is de ns-dv55.
Maar je hebt geloof ik ook al modellen die weer nieuwer zijn.

bmateijsen
29-11-2001, 12:37
Jbaak,

Tuurlijk ik heb ideeen genoeg... 1 daarvan is even terugkijken in de home-theater threads en de thread wat te doen? te lezen...

Daarnaast zou ik als ik jou was gewoon even de 2dehands sites voor hi-fi langsgaan... dus www.hifi.nl en www.hear.nl, hier staan vaak schitterende koopjes...

Tevens zou je kunnen beginnen met een mooie stereo versterker... daarna een decoder met versterking voor de center en achterkanalen.... en dan center en surround-speakers kopen... (van dezelfde 600 serie van B&W)

Zou kan je langzaam alles opbouwen en soms wat films voor je vrouw kopen... zodat ook zij langzaam leert genieten van home-cinema en muziek... Dan kan je makkelijker het 1 en ander kopen...

Mocht je nog meer vragen hebben... (na het lezen van de thread wat te doen?.. ) stel ze gerust!!!

Groet Bjorn

bmateijsen
29-11-2001, 12:40
oh ja... helemaal vergeten... maar 2 keer 30 watt om je B&W's aan te drijven is in dit geval eigenlijk niet mogelijk en nogmaals sonde van je speakers.. want die zullen nooit tot zijn recht komen...


Dan kan je die B&W's net zo goed verkopen.... (weet er misschien zelfs nog wel een koper voor :D )>>en daar bedoel ik niet me zelf mee.... Maar Aart (forzvado) heeft denk ik wel interesse....

Groet Bjorn

Dennis
29-11-2001, 13:01
Hoeveel vermogen denk je dat er naar die kleine speakertjes gaan die alleen maar zorgen voor de hoge tonen. Toch echt geen 40 Watt.

tasso
29-11-2001, 14:09
Ja vrolijke vriend en boterletter.
Als er staat 40 watt dan betekent dat ook 40 watt.
Als je iets koopt dan ga je er toch van uit dat wat de fabrikant je vertelt, klopt.
Of koop jij boxen met de specificatie 100 watt en je komt thuis en dan blijken ze maar 50 watt te zijn.
Nee toch

PM
29-11-2001, 14:18
nou tasso... vermogen wordt vaak op verschillende manieren gemeten en dat maakt wel degelijk veel uit...
bij 4/6/8 ohm... bijvoorbeeld dat scheelt heel veel... (4 ohm 140w, 8 ohm 105 watt of zoiets..)
je kunt vermogens ook RMS en PMPO meten...dat scheelt wel een factor 100 ofzo.. kijk maar naar superkleine pc speakertjes van 800w !!! dat is misschien 2 of 4 watt RMS vermogen... dus er is wel degelijk verschil



En inderdaad ik denk niet dat de speakers tot hun recht komen met 30w (tja... bij 4 ohm?? :))..

In de handleiding van mijn Dali's staat dat als je ze aansluit op een versterker met weinig vermogen dat ze dan slecht(er) klinken... Je kunt t beste een versterker gebruiken die niet altijd hoeft staan te zweten op zijn max.. Als je een versterker op maximaal vermogen gaat gebruiken heb je ook meer vervorming e.d.

Conclusie... je B&W's komen niet tot hun recht met een 30w versterkertje.. (en misschien is die 30w wel geen RMS bij 4ohm:))

PM
29-11-2001, 14:22
oh.. nog ff iets voor Enrico...

Ga luisteren, vind je t geluid goed, koop t dan maar gewoon... Anders ga je misschien buiten je budget vallen..

Tip

Luister ook eens met de SUB uit!
Neem ook een muziek cdtje mee om te luisteren


Ik heb zelf de Pascal serie van Sony eens geluisterd (een of andere spectakel film)... had toen nog geen ervaring met HT.. vond t op zich wel leuk klinken... (beetje schel maar ok). Maar toen de sub uit ging... viel er heel veel weg en hoorde je het waren geluid van die speakers...

jbaak
29-11-2001, 15:12
Jbaak,

Tuurlijk ik heb ideeen genoeg... 1 daarvan is even terugkijken in de home-theater threads en de thread wat te doen? te lezen...

Daarnaast zou ik als ik jou was gewoon even de 2dehands sites voor hi-fi langsgaan... dus www.hifi.nl en www.hear.nl, hier staan vaak schitterende koopjes...

Tevens zou je kunnen beginnen met een mooie stereo versterker... daarna een decoder met versterking voor de center en achterkanalen.... en dan center en surround-speakers kopen... (van dezelfde 600 serie van B&W)

Zou kan je langzaam alles opbouwen en soms wat films voor je vrouw kopen... zodat ook zij langzaam leert genieten van home-cinema en muziek... Dan kan je makkelijker het 1 en ander kopen...

Mocht je nog meer vragen hebben... (na het lezen van de thread wat te doen?.. ) stel ze gerust!!!

Groet Bjorn

Bjorn, bedankt voor je reactie. Ik ben het met je eens dat het zonde zou zijn, aan de andere kant zit ik met het volgende:

Ik heb twee boxen, voor de rest nog niets ... behalve dan een oud jvc setje dat we geleend hebben :eek: (foei)! We hadden het idee om nu zelf een set te kopen. Ik dacht gelijk ook aan een DVD-speler (als je het doet, doe het dan goed). Maar:

- Het budget is niet groot (zijn nog allebei studenten)
- We willen graag op korte termijn toch iets voor ons zelf
- Het moet ook een beetje een leuk smoeltje hebben en niet te veel ruimte innemen (komt gewoon in de woonkamer te staan)

2e hands is ook een aardig idee, alleen heb ik daar geen goede ervaringen mee en daarnaast wordt de garantie een lastig verhaal. Ik heb al heel wat onderzoek gedaan in bladen, websites en forums en dit, die set van jvc, leek me een aardige middenweg (heeft ook een eisa award gekregen).

Nu wil ik ook nog een keer gaan luisteren in de zaak .. maar misschien snap je nu beter mijn situatie :)

Sander Dubbeldam
29-11-2001, 17:29
ik heb zelf de jvc cp 100 en vind het echt wel een goed geluid...

de subwoofer kan wel hele lage tonen aan. en echt blikkerig geluid vind ik er zeker niet in zitten.

en qua geluid is hij zeker beter als de set van pioneer de nv ds 55 die heb ik ook gehoord maar hier vond ik het geluid beetje dof in de opstelling.

maar al met al heb ik echt nog geen 1 seconden spijt gehad van deze aankoop, tuurlijk heb ik na zetten denken over andere sets maar deze set heb ik i.c.m de jvc av 28 l2 in het groen gekocht dus is het een mooie combinatie als een huis.

ik vind hem absoluut het kopen waard en het geluid in de winkel zegt natuurlijk niet alles....
voor mij speelde ook mee dat ik hem voor 1200,- heb kunen krijgen
:D :D

maar dan nog een goeie keus!!

succes

groeten sander

Enrico S.
29-11-2001, 19:01
Beste Allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb de CP100AL vandaag na wat wikken en wegen toch besteld. Ik heb het geluid gehoord, wel niet in de opstelling zoals hij in mijn huiskamer komt te staan, maar ondanks dat klonk de set mooi helder. Ik merk uit veel van jullie reacties dat de meeste van jullie toch wat meer kennis hebben op dit gebied, maar omdat ik deze kennis niet heb, denk ik dat als deze set onder doet aan andere sets, dat ik dat verschil toch niet erg snel had gemerkt, en zeker niet in de winkel. Wel heb ik nog gekeken naar die kleine "Melkpakjes" van Bose, alleen had ik niet verwacht dat deze zo verschrikkelijk duur zijn, als hier dan nog een DVD-speler en een versterker bij had moeten komen, was ik ver boven mijn begroting gekomen.

Nu heb ik nog een vraagje aan de mensen die ervaring hebben met het kopen van dit soort apparaten op internet. De set die ik vandaag in de winkel heb besteld voor het bedrag van 2397,- kon ik ook op internet kopen bij een voor mij onbekende winkel voor 1950,-. Echter, dit heb ik dus niet aangedurft, misschien wel met een cd of dvd-tje, maar niet met zo'n groot bedrag.
Nu ben ik benieuwd of ik dit wel had kunnen doen, is dit in het vervolg wel betrouwbaar met dit soort grote apparaten?

Iedereen bedankt voor jullie tips,

Groeten van Enrico...

PM
30-11-2001, 08:15
noem de naam van de winkel die je bedoelt maar eens...
Misschien is er iemand op dit forum die er al eens iets gekocht heeft..

Enrico S.
30-11-2001, 16:45
Beste PM,

Een van de winkels waar deze set zo'n 400 gulden goedkoper was dan in de winkel was www.beterwitgoed.nl . Er staat een keurmerk op de site van de Consumentenbond, alleen toen ik hen belde over de voorwaarden hiervan, bleek dat deze man hier niet erg positief over was, vandaar mijn besluit hem in de winkel te kopen.

P.S, op deze site staat de CP102AL, en niet de CP100AL, het gaat hier echter alleen om een kleurverschil.

Groeten van Enrico.

Sander Dubbeldam
30-11-2001, 21:32
ook al heb ik geen nadelen over de set, wel een nadeel van de standaardjes...waarom kosten die dingen in godsnaam 299,- per 2 stuks? belachelijk duur maar ja er zijn zat andere goede steunen....

jbaak
06-12-2001, 07:32
Wanneer je via het Internet koopt en je vertrouwt het niet helemaal, kan je ook voor de rembours optie kiezen; je betaalt dan aan de deur. Je weet dan zeker dat je waar krijgt voor je geld :)

Zeker bij die jvc-set is dat de moeite wel waard denk ik (ruim 400 piek verschil).

jbaak
07-12-2001, 08:00
Beste Allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb de CP100AL vandaag na wat wikken en wegen toch besteld. Ik heb het geluid gehoord, wel niet in de opstelling zoals hij in mijn huiskamer komt te staan, maar ondanks dat klonk de set mooi helder. Ik merk uit veel van jullie reacties dat de meeste van jullie toch wat meer kennis hebben op dit gebied, maar omdat ik deze kennis niet heb, denk ik dat als deze set onder doet aan andere sets, dat ik dat verschil toch niet erg snel had gemerkt, en zeker niet in de winkel. Wel heb ik nog gekeken naar die kleine "Melkpakjes" van Bose, alleen had ik niet verwacht dat deze zo verschrikkelijk duur zijn, als hier dan nog een DVD-speler en een versterker bij had moeten komen, was ik ver boven mijn begroting gekomen.

Nu heb ik nog een vraagje aan de mensen die ervaring hebben met het kopen van dit soort apparaten op internet. De set die ik vandaag in de winkel heb besteld voor het bedrag van 2397,- kon ik ook op internet kopen bij een voor mij onbekende winkel voor 1950,-. Echter, dit heb ik dus niet aangedurft, misschien wel met een cd of dvd-tje, maar niet met zo'n groot bedrag.
Nu ben ik benieuwd of ik dit wel had kunnen doen, is dit in het vervolg wel betrouwbaar met dit soort grote apparaten?

Iedereen bedankt voor jullie tips,

Groeten van Enrico...


En, hoe bevalt de set nu?

Sebastein van Hus
11-12-2001, 00:01
Ik heb zelf verleden week de jvc tha-9r gekocht en daar ben ik heel blij mee want er komt een TOP geluid uit je kan alles stellen wat je maar wilt stellen aan het apperaat. er zit voor 290 watt uitgaans vermogen op dus dat is hard zat voor in je woonkamer geloof me ik kan het weten.



P.S . Ik zou graag reacties willen horen van mensen die deze set ook hebben en wat ze er van vinden.


Sebastien:D

Enrico S.
12-12-2001, 16:36
Beste JBaak,

Op jou vraag hoe de set mij uiteindelijk bevalt, kan ik heel kort antwoorden. Namelijk, zeer goed!!!

Het geluid is naar mijn mening zeer goed te noemen, en het beeld is perfect, tenminste, als je net de videoband vaarwel hebt gezwaaid is DVD een verademing. Het beeld is uitstekend, maar ik had begrepen dat dit ongeveer bij iedere DVD-speler, van welke prijs dan ook, wel hetzelfde zou zijn.
De bediening zit in mijn ogen erg makkelijk in elkaar, en dit komt het gebruiksgemak ten goede.

Het enige nadeel, en dat is voor mij gewoon een praktisch probleempje, is dat ik niet had verwacht dat die versterker zo diep was. Namelijk zo'n 40cm, en dat gaat lastig wanneer hij in een kastje van 30cm diepte moet staan, en dan te bedenken dat die 40cm de diepte is zonder de 4 scarts erachterin.

Maar ja, volgens mij is er maar één iemand in Nederland met zo'n "handig" kastje, dus dit zou verder denk ik voor niemand een reden zijn om deze super-goede en mooie set in de winkel te laten staan.

In ieder geval allemaal bedankt voor jullie reacties.

Groeten van Enrico.

aert
13-12-2001, 16:37
Hallo daar, hier een JVC cp102-bezitter. Tot voor kort een trotse...Maar... Ik heb de volgende probleempjes en ik ben benieuwd wie hier verstand van heeft, het ook heeft meegemaakt of iemand die er gewoon wat over wil zeggen. Hier komptie:

De receiver slaat op "overload". Maar dit doet ie al als ik het volume boven de 24 zet. Hij heeft wel eens 60 aangekund...Heel errug vervelend als je de DiepTebommejeS zit te voelen bij U-571.

Volgende probleem: de rechterfront-speaker tikt, als ik het volume harder zet. Dus per volume-stap geeft de speaker een tik/kraak. Dit deed hij al voordat het "overload" probleem ontstond...

Verder: De DVD-speler wil nog wel eens vastslaan... Maw: hij speelt een dvd'tje opeens niet meer goed af, gaat haperen en in het ergste geval moet de stroom eraf. Als ik de speler dan weer aanzet, dan hoor je me toch een 'klingel/kraak-geluid' jongen he, dat wil je niet weten...

Nou, dat waren de probleempjes. Wie wil hier iets over zeggen? Pleezzz help me!

Vinnie
03-01-2002, 11:20
Ik heb zelf verleden week de jvc tha-9r gekocht en daar ben ik heel blij mee want er komt een TOP geluid uit je kan alles stellen wat je maar wilt stellen aan het apperaat. er zit voor 290 watt uitgaans vermogen op dus dat is hard zat voor in je woonkamer geloof me ik kan het weten.



P.S . Ik zou graag reacties willen horen van mensen die deze set ook hebben en wat ze er van vinden.


Sebastien:D

Ik heb ook deze th-a9r. En ook ik ben er dik tevreden mee. Veel verstand heb ik er niet van, maar ik vond deze het best klinken. Ook de actieve subwoover was een aankoopreden. (goede reden?)

colani
03-01-2002, 11:30
Zelf ben ik de trotse eigenaar van een CP-102-AL, best errug lekker als je 130 DVD's hebt en je hoeft niet meer op de PC te kijken. Ik heb geen enkele negatieve ervaring met de set, behalve dat hij verrekte duur is om Regio vrij te maken. Dus dat durf ik niet aan.

Het geluid is super, maar ik ben geen expert op dit gebied. Maar zelfs mijn nieuwe buurman heeft aangeboden om ook eens te komen kijken, want nu hoorde hij steeds alleen de special effects en de dialogen.:D

Als je problemen hebt met de set, qua tikken, kraken e.d. zou ik gewoon naar de winkel terug gaan of even bellen. Over het algemeen heeft JVC een hele goede garantie regeling. Tenminste dat is mijn ervaring.

Sebastein van Hus
04-01-2002, 00:00
Ik heb ook deze th-a9r. En ook ik ben er dik tevreden mee. Veel verstand heb ik er niet van, maar ik vond deze het best klinken. Ook de actieve subwoover was een aankoopreden. (goede reden?)

JA want hij is mij aanbevolen door een kenner op dit gebied en het is zat voor in de huis kamer.

Sebastien:D

Sander Dubbeldam
04-01-2002, 00:12
De receiver slaat op "overload". Maar dit doet ie al als ik het volume boven de 24 zet. Hij heeft wel eens 60 aangekund...Heel errug vervelend als je de DiepTebommejeS zit te voelen bij U-571.

tot voorheen had ik er geen last van maar zag vandaag ook overload verschijnen op het display. Het toevallige is dat bij ons afgelopen nacht een stromstoring is geweest, en misschien na het inschakelen dat de receiver een opdonder heeft gehad.

het 2e wat misschien zo kunnen is dat ie een overload van de subwoofer krijgt? iemand misschien ideeen hoe de overload kan komen?