PDA

Bekijk de volledige versie : Infocus X1 projector



WesleyB
27-11-2003, 13:40
Hallo,

Gisteren heb ik een Infocus X1 projector kunnen uitproberen. Aangesloten d.m.v. de VGA uitgang van een laptop. Het beeld vond ik erg mooi bij dvd weergave, ondanks ik nieteens op eens projectiescherm heb maar op een grijze muur heb geprojecteerd. Onder windows was het beeld iets minder. Maar als ik in het menu van de projector ging kijken (wordt ook geprojecteerd) was dit veel scherper dan het windows beeld. Dit zou dus aan de kabel kunnen liggen maar deze was vrij dik. Of zou het ergens anders aan liggen?
Resolutie van de laptop is ingesteld op 800x600, zelfde als de projector.

gr Wesley

sioux
27-11-2003, 18:43
volgens mijn is het zo dat als je het beeld van windows ziet ,je een geprojecteerd beeld ziet , echter het menu van de infocus is een stukje software van de beamer zelf en zal daarom veel scherper geprojecteerd worden . Bij mijn is het iig ook zo dat het menu scherper is dan het geprojecteerde beeld .

PM
28-11-2003, 07:52
Ik denk dat het aan de verbinding (kabel en evt. type verbinding) ligt die je gebruikt hebt. Als ik zelf via s-video mijn pc op mijn projector aansluit (via tv--out dus) dan is het beeld redelijk vaag.. Maar met DVI superscherp..
Let wel op dat je projector dezelfde resolutie aan kan als wat je op je PC draait.. controleer nog eens of die resolutie ook op je windows desktop gebruikt word.

sioux
28-11-2003, 09:15
Ja, natuurlijk is ook betere verbinding belangrijk , maar ik moet zeggen dat de menus van mijn infocus ook scherper zijn dan het beeld (wel maar s-videio aangelsoten). Dit weekend hopelijk mijn philips 963sa dvd speler ophalen voor progressieve aanlsuiting zodat mijn projectie beeld ook scherper wordt ,maar denk dat de menus altijd scherper zullen blijven .

WesleyB
28-11-2003, 10:56
De labtop stond wel op de goede resolutie ingesteld (allebei op 800x600).
De kabel was naar mij mening van goede kwaliteit, dik en vrij kort. Misschien dat het aan de kwaliteit van de VGA uitgang van de de laptop ligt.

Krijg je met zo'n progressieve aanlsuiting op je dvdspeler net zo'n kwaliteit als via de VGA aansluiting??

Tommy Brok
02-12-2003, 17:19
Toevallig kreeg ik vandaag een mailtje van een maat van me die deze projector voor niet al te duur op een site zag staan, maar bij beeldweergave staat alleen 4:3!
Wil dat zeggen dat ie breedbeeld niet goed kan weergeven, of maakt dat helemaal niks uit??

Harrie Meester
02-12-2003, 21:29
Hallo, Ik ben nieuw hier en wil even reageren op Tommy Brok, Ik heb zelf de infocus X1 en het klopt dat het een 4:3 projector is, maar je kunt hem ook omschakelen naar 16:9 voor je anamorfe DVD's en dat werkt allemaal prima, dus dat hoeft geen bezwaar te zijn.

Tommy Brok
03-12-2003, 15:09
Hallo, Ik ben nieuw hier en wil even reageren op Tommy Brok, Ik heb zelf de infocus X1 en het klopt dat het een 4:3 projector is, maar je kunt hem ook omschakelen naar 16:9 voor je anamorfe DVD's en dat werkt allemaal prima, dus dat hoeft geen bezwaar te zijn.Ik zit zelf dus nog helemaal niet in de projectors enzo, heb er nooit aan gedacht omdat ik op zolder lig en dus een schuin dak heb!
Maar ik zit nu al vooruit te denken voor als ik op me eigen ga, dus een beetje informatie zoeken!

Ben je verder tevreden over de Infocus X1, of zijn er dingen die je nu achteraf toch liever anders had gehad?

Harrie Meester
03-12-2003, 20:18
Ik ben zeker tevreden met de X1, beeld is zeer goed, hij is dan ook ISF-gekalibreerd.
Toen ik hem net had stond hij op een projektietafeltje achter me, ik zag toen wel wat regenboogeffecten, maar nadat ik hem aan het plafond gehangen had, had ik het idee dat dat wat minder werd. Ik vind het in ieder geval niet storend, maar dat is iets wat je eigenlijk zelf zou moeten bekijken. Maar zoals ik zei, het beeld is prima, dus ik ben zeer tevreden.

WesleyB
04-12-2003, 10:48
Ik ben zeker tevreden met de X1, beeld is zeer goed, hij is dan ook ISF-gekalibreerd.
Toen ik hem net had stond hij op een projektietafeltje achter me, ik zag toen wel wat regenboogeffecten, maar nadat ik hem aan het plafond gehangen had, had ik het idee dat dat wat minder werd. Ik vind het in ieder geval niet storend, maar dat is iets wat je eigenlijk zelf zou moeten bekijken. Maar zoals ik zei, het beeld is prima, dus ik ben zeer tevreden.

Het regenboogeffect viel mij inderdaad ook op, vooral als je snel met je ogen begeegt. kan dit kloppen?

Hoe heb jij de projector aangesloten??

PM
04-12-2003, 11:13
Hoe snel is het kleurenwiel van de X1?

Harrie Meester
04-12-2003, 19:37
Wesley B:
Het klopt dat het regenboogeffect vooral optreedt wanneer je snel met je ogen van de ene kant naar de andere kant van het scherm gaat, en dan vooral in scenes met helder witte vlekken in beeld, ondertiteling wil je het ook nog wel eens in zien.
maar ik zit zo'n 3,5 m van het scherm(1,75 m breed) en kan dan het gehele beeld redelijk in een keer overzien, en verder is het denk ik ook een kwestie van gewenning, ik heb mij de laatste maanden niet gestoord aan het effect, merk het niet meer zo.
Ik heb de projector aangesloten via S-video aan mijn versterker, zo kan ik meerdere bronnen snel wisselen oa tv zien via mijn S-VHS videorecorder, en dat ziet er ook prima uit dankzij de Faroudja DCDi chip in de projector.

PM:

Het kleurenwiel van de X1 is een 2X uitvoering.
Er is trouwens ook een uitgebreide FAQ op internet, weet de link niet zo snel te plaatsen, maar wanneer je "unofficial Infocus X1 faq" intikt op google zul je hem zo vinden. Hier is veel info te vinden over de projector.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en anders vraag je maar gewoon weer.

Harrie

WesleyB
04-12-2003, 22:39
Bedankt voor je antwoordt.

Was het verschil in beeldkwaliteit groot voor en na de ISF calibratie?

Heb je de projector weleens aan een pc aangesloten gehad (met dvd)?

PM
05-12-2003, 07:49
Bij een 2x kleurenwiel heb je inderdaad nog last van het regenboog effect. Bij een 4x kleurenwiel niet. (het is ook persoonlijk, maar gemiddeld gezien is het volgen mij zo)

Harrie Meester
05-12-2003, 14:57
WesleyB:
Ik heb mijn projector gekocht inclusief ISF calibratie bij Frank Doornhof, dus ik heb niet voor of na calibratie kunnen proberen, maar de calibratie is vastgezet op user 1, en ik heb geprobeerd hoever ik kon komen met zelf afstellen op de stand film, maar ondanks dat ik de instellingen net zo had gezet als bij de calibratie, kreeg ik niet hetzelfde beeld, vermoedelijk wordt bij de calibratie ook in het servicemenu gesleuteld en daar kan ik niet bijkomen... :(
Ik heb de computer er ook nog niet opgehad, aangezien ik geen DVD in de computer heb :oops: , en ik heb ook nog geen vga-kabel die lang genoeg is. Ik zou het nog wel eens willen proberen om de vga aansluiting te gebruiken om te zien hoe dat eruit ziet, aangezien je dan de Faroudja-chip passeert, maar voorlopig heb ik daar niet echt behoefte aan omdat het zo al prima is. :)

pch
05-12-2003, 15:24
Bij een 2x kleurenwiel heb je inderdaad nog last van het regenboog effect. Bij een 4x kleurenwiel niet. (het is ook persoonlijk, maar gemiddeld gezien is het volgen mij zo)

Hoi,jullie hebben het over 2X en 4X,bedoelen jullie daarmee de snelheid waarmee het wiel draait?
Want je hebt ook nog een waarde uit hoeveel segmenten het kleurenwiel bestaat, deze is natuurlijk altijd minimaal 3 (RGB), maar bij mijn weten bij de X1 4 (wit en RGB) en soms heb je ook 6 (2X RGB).Ook dit helpt het RBE te verminderen!

Gr. Paul.