PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe video-recoder.....?



Lennom
28-11-2003, 10:10
Op dit moment bezit ik een (5 jaar oude) Aristona mono recorder. Heeft z'n werk altijd goed gedaan, is erg stil en simpele menu's, maar aangezien ik bezig ben met een HT leek het me toch wel aardig om ook de recorder eens op te krikken, zowel beeld als geluid kan beter.....

De recorder moet aan de volgende eisen voldoen

1. Stereo
2. Loopwerk moet stil zijn!
3. simpele & duidelijke menu's
4. bij voorkeur in de kleur zwart
5. prijsklasse: 50 t/m 150


Verder zit ik met de volgende vragen

1. Waar dient het aantal koppen precies voor? is dat i.v.m. de beeldkwaliteit? (de Aristone heeft er 2, dacht ik)
2. Welke merken behoren tot de top?
3. Zijn er verder nog specificaties waar ik extra op moet letten?

alvast bedankt ;)

patrix
28-11-2003, 10:51
Zelf zat ik een half jaar terug met het zelfde probleem....

'k heb toen een JVC HR J581 gekocht (zwart). Deze heeft vier koppen Het schijnt overigens dat de beeldkwaliteit niet per definitie beter is, alleen bij stilstaand beeld (maar dit weet ik niet zeker: iemand anders misschien wel?).

Deze recorder is verder makkelijk in gebruik en relatief stil. De prijs was destijds €128,- bij BCC (na onderhandeling, want hij stond voor € 149 in het schap).

patrix
28-11-2003, 10:57
Wat betreft de overige specificaties waar je op moet letten: veel video recorders zitten vol met "poes-pas", maar denk bij jezelf goed na of je deze opties wel gebruikt. Zaken als showview ect. werken namelijk niet altijd perfect. In mijn beleving zijn Philips, Sony en JVC goed.

Peter Porrio
28-11-2003, 11:56
1. Waar dient het aantal koppen precies voor? is dat i.v.m. de beeldkwaliteit? (de Aristone heeft er 2, dacht ik)

Hoe meer koppen des te beter. Ik geloof dat het maximum op 6 ligt bij VCR's (4 voor beeld en 2 voor geluid).



2. Welke merken behoren tot de top?

JVC (S-VHS) en Philips



3. Zijn er verder nog specificaties waar ik extra op moet letten?

Het ligt er een beetje aan wat je ermee wilt. Wanneer je alleen af en toe Goede Tijden, Slechte Tijden wilt opnemen, hoef je geen hoge eisen te stellen (alleen is showview dan wel makkelijk).

Ga je ook films opnemen (al dan niet met dolby surround), dan kan ik me voorstellen dat je met name qua beeld en geluid wat beter wilt zitten. Een goede keus is een VCR van JVC met S-VHS. Dan kun je opnemen met de hoogste beeldkwaliteit die voor een VCR mogelijk is (S-VHS). Houd er wel rekening mee dat je videobanden die je op S-VHS kwaliteit opneemt, alleen kunt afspelen op VCR's die dit ondersteunen (over het algemeen JVC). Je kunt uiteraard met een S-VHS VCR ook "normaal" opnemen.

Steve Muller
28-11-2003, 12:09
Kun je niet beter wachten op een goede DVD recorder?

In deze tijd zou ik niet teveel geld aan een VCR besteden!!!

Lennom
28-11-2003, 13:16
'k heb toen een JVC HR J581 gekocht (zwart).

In mijn beleving zijn Philips, Sony en JVC goed.

Een goede keus is een VCR van JVC met S-VHS

hmmm, JVC wordt wel erg veel genoemd... ;)


Het ligt er een beetje aan wat je ermee wilt. Wanneer je alleen af en toe Goede Tijden, Slechte Tijden wilt opnemen, hoef je geen hoge eisen te stellen (alleen is showview dan wel makkelijk).

Ga je ook films opnemen (al dan niet met dolby surround), dan kan ik me voorstellen dat je met name qua beeld en geluid wat beter wilt zitten. Een goede keus is een VCR van JVC met S-VHS. Dan kun je opnemen met de hoogste beeldkwaliteit die voor een VCR mogelijk is (S-VHS). Houd er wel rekening mee dat je videobanden die je op S-VHS kwaliteit opneemt, alleen kunt afspelen op VCR's die dit ondersteunen (over het algemeen JVC). Je kunt uiteraard met een S-VHS VCR ook "normaal" opnemen.

Het gaat mij voornamelijk om films in dolby surround. Ik heb sindskort Canal+. Daar komen ontzettend veel topfilms op die ik op band wil zetten. Ook voetbalwedstrijden neem ik vaak op!

GTST dus niet, maar wat is dat showview precies, misschien is het zowieso een praktische functie?


Hoe meer koppen des te beter. Ik geloof dat het maximum op 6 ligt bij VCR's (4 voor beeld en 2 voor geluid).

aha, oke das duidelijk, hoe meer koppen hoe beter.
ik heb nog een aanvullend stukje tekst gevonden;

"Een videorecorder gebruikt koppen om op te nemen, weer te geven en te wissen. De hoeveelheid koppen geeft vaak een goed beeld van de kwaliteit van een videorecorder.

Het aantal koppen varieert van 2 tot 7. Voor een redelijk beeld is 2 koppen het minimum. Wilt u een betere beeldkwaliteit dan komt u op 4 koppen. Een HiFi stereo videorecorder gebruikt 2 koppen alleen om het geluid vast te leggen en af te spelen. Omdat HiFi videorecorders vaak ook een goede beeldkwaliteit hebben, zijn deze vaak voorzien van 6 videokoppen"


Kun je niet beter wachten op een goede DVD recorder?
In deze tijd zou ik niet teveel geld aan een VCR besteden!!!

Zit wel wat in Steve, maar op dit moment zijn die dvd-recorders nog erg prijzig (vanaf 400,-) plus dat het eigenlijk nog in de kinderschoenen staat.

Ik heb ooit eens gelezen dat alleen opnemen in 'SP' kwaliteit boven video-kwaliteit uitstijgt en daarvan kan er zo'n 120 min. op een band (er bestaan volgens mij drie stappen EP, LP & SP).

Zelf vind ik het nog niet echt de moeite waard, daarbij is het moeilijk inschatten wat de nabije toekomst gaat brengen....

Peter Porrio
28-11-2003, 14:02
... maar wat is dat showview precies, misschien is het zowieso een praktische functie?


Normaal gesproken als je je VCR programmeert om iets op te nemen moet je zaken instellen als:

- Datum;
- Begin- en eindtijd;
- Kanaal.

Met showview hoef je enkel de cijfercode in te voeren die in de programmagids staat achter het programma dat je op wilt nemen. Vervolgens hoef je alleen de timer functie te activeren en klaar!

De datum, begin- en eindtijd en het kanaal is dan al bekend. Lekker makkelijk!

Lennom
01-12-2003, 11:59
Ik heb het weekend bij MM Utrecht de volgende VCR zien staan:

Grundig GV 3243 Hifi
- HiFi Stereo videorecorder
- 6 (4+2) kops
- ShowView en PDC
- kleur zilver
- 2 x scart + audio (rood/wit tulp).

Voor een prijs van: 88,- euro

Ik heb totaal geen ervaring met Grundig, dus is er iemand die me kan vertellen wat ik kan verwachten van Grundig?

Frank H
01-12-2003, 13:13
volgens mij is Grundig sinds de zomermaanden failliet.
Op zich maken/maakten zij prima producten, de duitse degelijkheid zeg maar

Frank H
01-12-2003, 13:16
nog even over het aantal koppen in een videorecorder:

Hifi Stereo: 2 geluidskoppen en 4 beeld.
Volgens mij als je ook nog eens een montagerecorder neemt die de mogelijkheid biedt om "inserts" te maken (dus in een bestaande opname naadloos een ander beeldfragment met behoud van originele geluid invoegen) komt hier nog één kop, de vliegende wiskop, bij.

Lennom
01-12-2003, 17:41
ai..., Grundig failliet.....
dat zal dan ook wel de rede zijn dat ie voor 88,- euro bij MM ligt.
reperatie zit er dus niet in, mocht ie het in de toekomst begeven :(

maargoed, ik verwacht wel dat er MM garantie op zit, zodat ik (bij het eventueel stuk gaan) een andere VCR, van dezelfde waarde, mag uitzoeken.

ik overweeg serieus om 'm aan te schaffen. Voor die 88,- euro heb ik nog geen alternatief kunnen vinden......

Coen Vermeer
01-12-2003, 18:03
ai..., Grundig failliet.....
dat zal dan ook wel de rede zijn dat ie voor 88,- euro bij MM ligt.
reperatie zit er dus niet in, mocht ie het in de toekomst begeven :(

maargoed, ik verwacht wel dat er MM garantie op zit, zodat ik (bij het eventueel stuk gaan) een andere VCR, van dezelfde waarde, mag uitzoeken.

ik overweeg serieus om 'm aan te schaffen. Voor die 88,- euro heb ik nog geen alternatief kunnen vinden......

Mooie prijs en ik geloof dat de philps reparatie dienst dezelfde is van grundig. Dus daar hoef je niet echt zorgen om te maken. Ik zou hem kopen als ik jou was.

Lennom
05-12-2003, 09:39
ik ga zometeen naar Utrecht, waar ik zeer waarschijnlijk de Grundig VCR ga kopen.

zijn er nog mensen die nog iets over deze VCR of over Grundig willen/kunnen vertellen?

Lennom
05-12-2003, 11:25
net MM utrecht gebeld......maar ze waren alweer uitverkocht :(
vorige week stonden er toch minimaal 30..... maar door sinterklaas vlogen ze over de toonbank.....

jammer, nu maar even afwachten op de oud/nieuwjaars aanbiedingen.

pruiter
07-12-2003, 14:46
Ik mis in het rijtje met "goede" merken eigenlijk 1 merk: Panasonic. Zeker als je eisen stelt aan het loopwerk, zou je daar eens naar moeten kijken. Gebruikt nl. een stuk minder slijtage gevoelig plastic in de loopwerken dan de andere merken. Bovendien leveren ze ook nog modellen in het zwart en worden ze regelmatig heel goed getest.

Kijk bijvoorbeeld eens naar dit model:

NV-HV60

Lennom
07-12-2003, 16:30
je hebt gelijk pruiter, Panasonic komt overal erg goed uit de bus.
bij kieskeurig zijn de eerste 4 plaatsen bezet door Panasonic!

Nu is het nog de kunst om er een goede tussenuit te pikken. Die HV60 ziet er goed uit, maar zo zijn er nog een 20-tal vergelijkbare.....

En steeds weer schrik ik van die prijzen. 150 euro (zo'n 330 piek) voor een gemiddeld VCR-tje is toch eigenlijk belachelijk veel geld in dit dvd tijdperk. des te meer baal ik ervan dat die Grundig van 88,- euro zo snel was uitverkocht bij MM.....*zucht* die prijs/kwaliteit was tenminste reeel.

te besteden bedrag is in principe max 100 euro.
voorkeursmerken zijn Panasonic, JVC of Grundig.

pruiter
07-12-2003, 18:07
Ja, vergelijk je het met de prijs van een DVD speler dan is het eigenlijk wel veel geld.

Maar onbewust vergelijk ik de prijs met die van mijn 7 kops Philips Mathline montage recorder van 6 jaar oud. Moest destijds iets van 1100 piek kosten (maar met leuke personeelskorting, opruimpartijtje werd dat voor mij 700 :D ).

Voor 100 euro zal een Panasonic Hifi-Stereo denk ik niet gaan lukken, JVC wordt ook al moeilijk. Misschien een laatste partij Grundig dan maar ?
Lijkt me dat dat vast nog wel ergens staat en dat de inkopers van de grote ketens die maar wat graag op de kop willen tikken.
Laatste partijen zijn voor hun super interessant, want je maakt een goede marge en hebt er nooit onderaanbiedingen op (en dat is met een laagste prijsgarantie verdomd handig).

Lennom
07-12-2003, 19:14
ik zal inderdaad gaan gokken op een restpartij'tje ergens in 't land.... en dan maar hopen dat ik er op dat moment wel snel genoeg bij ben.....

als er mensen zijn die zo'n soort aanbieding tegenkomen hoor ik dat natuurlijk graag ;)

foley
11-12-2003, 20:12
De beste videorecorder is volgens mij altijd Panasonic geweest.

http://home.planet.nl/~i4ict

Lennom
03-01-2004, 13:29
....nog iemand een goedkoop hifi video-recordertje ergens in het land gespot.........?

Johan van den D.
03-01-2004, 13:35
In de winkels staan ze ook voor minder dan €100,-

Lennom
03-01-2004, 13:45
hey j.vandendool: recorders heb ik wel kunnen vinden voor 100,-, echter ik stel wel aan aantal eisen:

- minimaal 4 koppen (liefst 6 koppen)
- 2 scart + geluid tulps
- merkvoorkeur: panasonic, grundig, jvc, sony of philips

welk merk/type heb jij zien staan?

Johan van den D.
03-01-2004, 14:00
welk merk/type heb jij zien staan?Week of twee geleden een reclame krantje in de bus gehad met diverse merken onder de €100,-.
Denk daarbij ook aan bedragen van €60 a €70,-
Het waren wel de bekende merken zoals jij opgeef maar specificaties zal ik niet weten.
Heb er verders niet op gelet, alleen de lage prijzen vielen mij op.
Winkel weet ik ook niet meer zeker maar ik dacht megapool of iets dergelijks.

Tim Weisselberger
03-01-2004, 14:17
heiligschennis op dit forum.... TAPE! :oops: :roll: :twisted:

Christiaan Sauer
03-01-2004, 14:20
gelukkig wel 1 thread voor 2 vragen (6) :evil:.
Al kan ik me nog goed voorstellen dat je vhs wilt kijken hoor ;).

Lennom
03-01-2004, 14:56
Week of twee geleden een reclame krantje in de bus gehad met diverse merken onder de €100,-.
Denk daarbij ook aan bedragen van €60 a €70,-
Het waren wel de bekende merken zoals jij opgeef maar specificaties zal ik niet weten.
Heb er verders niet op gelet, alleen de lage prijzen vielen mij op.
Winkel weet ik ook niet meer zeker maar ik dacht megapool of iets dergelijks.

als je nog kunt achterhalen om welke winkel het precies gaat hoor ik het graag van je. Megapool kan het haast niet zijn, want daar ben ik laatst nog binnengestapt en die prijzen waren daar alles behalve 'laag'...... :(



gelukkig wel 1 thread voor 2 vragen .
Al kan ik me nog goed voorstellen dat je vhs wilt kijken hoor

persoonlijk verbaas ik me er nogal over dat er zo weinig wordt gesproken over VHS-recorders (ondanks het feit dat dvd de hoofdmoot is). De dvd recorder staat nog duidelijk in de kinderschoenen en moet nog vele malen goedkoper en beter worden, wil het kans maken op inburgering.....uiteindelijk zal het wel de standaard worden, maar op het moment kies ik toch liever voor een degelijke vhs-recorder (voor minimaal een 5de van de prijs)...

Johan van den D.
03-01-2004, 16:13
Al kan ik me nog goed voorstellen dat je vhs wilt kijken hoor ;).
:shock: :shock:

Johan van den D.
03-01-2004, 16:21
ls je nog kunt achterhalen om welke winkel het precies gaat hoor ik het graag van je.Nee dat zal niet meer gaan.
Krantjes zijn al weg en het zijn altijd stapels folders van een stuk of 8 electronica winkels.
Op de gok zal ik dus niet de juiste winkel kunnen noemen, maar weet alleen dat er een hele pagina aan gewijd werd en de meeste modellen dus ruim onder de €100,- zaten.
Mijn oog viel erop omdat mijn schoonouders ook aan het denken waren om nog een video recorder te kopen voor de kleinkinderen.
(dat doen ze nu dus niet na inpraten van mijn kant :twisted: )

persoonlijk verbaas ik me er nogal over dat er zo weinig wordt gesproken over VHS-recordersDat komt omdat de crew dat niet wilt hebben hierzo.
Het moet over dvd,s gaan en vhs banden hoort daar niet onder.


De dvd recorder staat nog duidelijk in de kinderschoenen en moet nog vele malen goedkoper en beter worden, wil het kans maken op inburgering..Dit zal niet gaan gebeuren.
Hard disc recoder heeft nu al de voorkeur boven dvd recorder en daarom voeg men ze vaak samen in één model.
Zouden ze dat niet doen dan zal de losse dvd recorder in zijn huidige vorm nu al uitstervende zijn.

:?

basset
03-01-2004, 16:54
Aldi,

Een Funai met 6 koppen voor 50 euro.

Ik weet niet of het wat is, maar hij is wel goedkoop en stereo

Lennom
03-01-2004, 19:01
Nee dat zal niet meer gaan.
Krantjes zijn al weg en het zijn altijd stapels folders van een stuk of 8 electronica winkels.
Op de gok zal ik dus niet de juiste winkel kunnen noemen, maar weet alleen dat er een hele pagina aan gewijd werd en de meeste modellen dus ruim onder de €100,- zaten.
Mijn oog viel erop omdat mijn schoonouders ook aan het denken waren om nog een video recorder te kopen voor de kleinkinderen.
(dat doen ze nu dus niet na inpraten van mijn kant )

Zelf krijg ik nooit al te veel folders binnen, dus ff nazoeken zit er ook niet in. Ik zal volgende week maar weer eens utrecht binnenstappen, ik mag er nu toch wel vanuit gaan dat ze al die videorecorders er dit jaar gewoon eens uitflikkeren...... in de opruiming met die hap :!:


Dat komt omdat de crew dat niet wilt hebben hierzo.
Het moet over dvd,s gaan en vhs banden hoort daar niet onder.

is op zich wel te begrijpen, maar misschien is het een idee om er een aparte rubriek aan te wijden, waar (naast VHS) ook andere oudere systemen aan de orde kunnen komen (zoals laserdisc etc....)...


[Aldi,

Een Funai met 6 koppen voor 50 euro.

Ik weet niet of het wat is, maar hij is wel goedkoop en stereo

bedankt voor de tip!
Echter ik heb nooit eerder van Funai gehoord en als ik op de site kijk kom ik geen 6 kop VHS tegen..... http://www.funai-corp.com/funai99.html

iemand bekend met Funai?

Johan van den D.
03-01-2004, 19:49
Zelf krijg ik nooit al te veel folders binnen, dus ff nazoeken zit er ook niet in. Hier vrijwel wekelijks een stapel om de hele avond mee te vullen.
:wink:

maar misschien is het een idee om er een aparte rubriek aan te wijden, waar (naast VHS) ook andere oudere systemen aan de orde kunnen komen (zoals laserdisc etc....)...Volgens mij is zoiets al eens voorgesteld maar de crew doet niets wat ze niet zelf hebben verzonnen. :(

basset
04-01-2004, 11:02
Funai was vroeger bekent doordat ze zo'n beetje als eerste betaalbare draadloze huistelefoons hadden (voornamelijk in Beverwijk verkrijgbaar)

Schenen gewoon goed te werken dus. En tja, voor 50 euro en 1 jaar garantie kun je bijna niet fout gaan. En is ie niet goed breng je hem gewoon terug.

We zagen hem bij de aldi in boskoop en er stond "6 heads" op de verpakking.

Tim Weisselberger
04-01-2004, 16:56
Funai, is hetzelfde wat VESTEL deed/doet (gaat een ander draadje over), dit bedrijf maakt onderdelen voor andere bedrijven....

TOSHIBA CORPORATION
MITSUMI ELECTRIC CO.,LTD.
PHILIPS CONSUMER ELECTRONICS COMPANY
HITACHI,LTD.

etc.

voor een 6 koppige vcr, zal dit ding vast en zeker goed z'n werk doen, en ik zou persoonlijk voor een VHS speler niet te diep in de buidel gaan graaien.

info: http://www.funai.de/pages/vhs-6heade.htm

Lennom
04-01-2004, 17:00
oke, ik zal maandag meteen maar eens binnenstappen bij de Aldi. Vorige keer was ik net te laat bij de MM dus dat zal me geen tweede keer gebeuren.

en inderdaad ik ga 'm gewoon even goed doortesten, bevalt ie echt niet dan gaat ie gewoon weer terug.

....wordt vervolgd.....

Lennom
05-01-2004, 17:59
crisis.......het blijkt toch verdomd moeilijk te zijn om in het "dvd tijdperk" een goedkope videorecorder te scoren..... :?

er stonden nog wel genoeg video/dvd combi's van Funai voor 189,-......waardeloos zooitje.

maargoed ik blijf stug doorzoeken.....
tips zijn altijd welkom! ;)

scorpion69
08-01-2004, 17:04
er stonden nog wel genoeg video/dvd combi's van Funai voor 189,-......waardeloos zooitje.


Als je gebruik wilt maken van zo'n Aldi aanbieding moet je ook op de dag van de aanbieding (woensdag) zelf zijn en dan het liefste een paar minuten voor openingstijd.. :roll: *heeft ervaring*