PDA

Bekijk de volledige versie : Star Wars deleted scenes



BrianB
25-11-2001, 13:25
Ik zat net de deleted scenes-documentaire op de Star Wars Episode 1 dvd te kijken en daar viel mij iets op, namelijk het volgende: bij de film op dvd zijn er een paar deleted scenes teruggezet in de film, ook aan het begin bij de Pod Race als iedereen voorgesteld wordt, dan zie je Shmi (Anakin's moeder, voor degenen die het niet weten) tegen Anakin praten, daarna volgt Qui-Gon Jinn, maar dat stukje met Shmi komt helemaal niet in de documentaire voor! Dus eigenlijk is dat een deleted scene die niet eens in de deleted scenes-documentaire zit! Nu snap ik het ook niet meer

Mirx
26-11-2001, 19:32
Zoals George Lucas zelf ook al aangeeft, zijn er in de officiele DVD release scenes teruggezet die niet in de bioscoop release van de film hebben gezetten. Dit in verband met het krappe tijdschema voor de release. In de deleted scenes worden alleen compleet verwijderde scenes getoond. Er zitten wel meer kleine dingetjes in, zoals het moment in de pod-race dat Anakin bijna zijn motor verliest en zijn koppeling terugpakt. Deze zit echter wel verwerkt in de extended pod-race, maar dit korte stukje van 5 a 6 secondes zat ook niet in bioscoop release. Zo zullen er waarschijnlijk nog tientallen scenes zijn "getuned" zonder dat dit daadwerkelijk opvalt, omdat de wijzigingen zo minimaal zijn.

BrianB
28-11-2001, 16:27
Het spijt me, ik heb een foutje gemaakt, hij zit er toch in (vergissen is menselijk).

Rolf Roggema
04-12-2001, 20:17
Er staat bij sommige scenes toch ook reincorporated bij.