PDA

Bekijk de volledige versie : The Thing



Wim S.
30-11-2003, 11:35
Weet iemand hier of er al een versie is van de dvd The Thing zonder die absurd grote balken?

Johan van den D.
30-11-2003, 12:07
Naar mijn weten is deze alleen in 2.45:1 te verkrijgen en dat zal dus betekenen dat ie alleen met de balken verkrijgbaar is.
Viel me wel op dat deze film alweer van 1982 is en dat de tijd dus zeer snel gaat.

Kars
30-11-2003, 13:20
Weet iemand hier of er al een versie is van de dvd The Thing zonder die absurd grote balken?

Waarom zou je een film niet in zijn originele aspect ratio willen zien?

Wim S.
30-11-2003, 13:25
Normaal wel,maar dit is gewoon belachelijk.

De zwarte balken nemen meer van het beeldscherm in beslag dan de film zelf en dan heb ik ook nog een projectie-tv met een diagnaal van 1'33.

Kars
30-11-2003, 13:27
Is ie echt in 2.45:1 op de schijf gezet dan? Of was dat een typfout? Op imdb staat de aspect ratio op 2.35:1, mijn favoriete formaat.

Johan van den D.
30-11-2003, 15:47
Volgens imdb is het inderdaad 2.35:1
Laten we er dan maar vanuit gaan dat die 2.45:1 niet klopt. (dat had ik overigens van Play.com en daar staan dus wel eens vaker fouten vermeld)
Hoe dan ook, die balken horen er gewoon bij.

Reinbo
30-11-2003, 16:16
Mooi he, die widescreenfotografie in John Carpenter films. :wink:

Harry B.
30-11-2003, 16:20
De ratio op de dvd is 2.35:1, zowel op de R1 als de R2. Dit is gewoon een veelgebruikt formaat, sterker nog, als ik in je collectie kijk zie ik wel meer films met dezelfde ratio. Heb je deze grote balken alleen bij the Thing of ook bij andere dvd's?

Wim S.
30-11-2003, 17:45
Alleen bij the thing regio 2 nl en volgens mij ook The Frighteners .

Harry B.
30-11-2003, 17:50
Alleen bij the thing regio 2 nl en volgens mij ook The Frighteners .Misschien een overbodige vraag maar staat je TV ook juist ingesteld?

Frank
30-11-2003, 17:53
The Thing en The Frighteners zijn allebei niet anamorf op DVD gezet. Misschien ligt het daaraan.

Harry B.
30-11-2003, 18:02
The Thing en The Frighteners zijn allebei niet anamorf op DVD gezet. Misschien ligt het daaraan.
Misschien staat de TV ingesteld op 'Breedbeeld' i.p.v. superzoom?

Wim S.
30-11-2003, 18:42
Nee ligt niet aan mijn tv-instelling,ik kan wel groter beeld krijgen maar dan mis ik een gedeelte van de ondertitelin,want die zitten in de zwarte balken.

Harry B.
30-11-2003, 18:59
Nee ligt niet aan mijn tv-instelling,ik kan wel groter beeld krijgen maar dan mis ik een gedeelte van de ondertitelin,want die zitten in de zwarte balken. :cry: Das vervelend :?

On-topic: Ik denk niet dat er een gepan&scande versie van The thing zal komen. Misschien als er een re-release komt voor de amerikaanse markt...

Frank
30-11-2003, 19:29
[quote=Wim S.]On-topic: Ik denk niet dat er een gepan&scande versie van The thing zal komen. Misschien als er een re-release komt voor de amerikaanse markt...

En ik hoop niet dat er een pan & scan-versie zal komen. 2.35:1 is nu eenmaal het beelformaat van de film en dat moet zo blijven. Ik hoop wel dat men ooit eens de film anamorf op DVD zet, dan kan deze film eens fatsoenlijk op een breedbeeldtelevisie bekeken worden.

Wim S.
30-11-2003, 20:49
Of dat ze gewoon de ondertiteling in het beeld plaatsen...

Frank
30-11-2003, 20:57
Of dat ze gewoon de ondertiteling in het beeld plaatsen...

Dat kan ook, maar dan staat de ondertiteling weer te hoog in beeld als je de DVD op een standaard televisie bekijkt. Het beste is toch dat ze een anamorfe versie uitbrengen. De ondertiteling staat dan op zowel standaard- als breedbeeldtelevisie onderaan in beeld en je hebt geen kwaliteitsverlies van het beeld als je de DVD afspeelt op een breedbeeldtelevisie.

jeroenenagnes
30-11-2003, 22:05
Is Titanic ook niet zo vastgelegd met die grote zwarte balken ???
Meen me dat vaag te herinneren.

Jeroen.

Johan van den D.
30-11-2003, 22:18
Titanic staat toch in het 4.3 formaat op dvd

Frank
01-12-2003, 12:20
Titanic staat ook niet anamorf op DVD.

tolpol
29-05-2004, 17:40
Van the Thing zag ik onlangs een versie waar vanachter op vermeld staat dat-ie anamorf is. Is dit zo, en is't dus een nieuwe transfer, of hebben we hier met een foutieve cover te maken ?

Heeft iemand deze versie en kan die beamen dat de transfer nu anamorf is ?

rveldhuizen
29-05-2004, 17:46
gewoon inzoomen en beeld vertical omhoog zetten, dan heb je groot beeld en ondertiteling :)

Frank
29-05-2004, 18:08
Van the Thing zag ik onlangs een versie waar vanachter op vermeld staat dat-ie anamorf is. Is dit zo, en is't dus een nieuwe transfer, of hebben we hier met een foutieve cover te maken ?

Heeft iemand deze versie en kan die beamen dat de transfer nu anamorf is ?

De nieuwe versie is niet anamorf, ondanks dat de cover vermeldt van wel. Op de cover na is er verder niets nieuws aan nieuwe versie. Beeld, geluid, menu's en extra's zijn identiek!

Universal heeft tal van fouten gemaakt bij het heruitbrengen van de DVD's die eerder door Columbia TriStar werden uitgebracht. Zo zou bijvoorbeeld Parenthood of Kindergarten Cop nu ook in Anamorphic Widescreen zijn volgens de cover, maar niets is minder waar. Ze zijn nog steeds niet anamorf en bovendien in beeldformaat 1.33:1.

tolpol
29-05-2004, 19:31
Van the Thing zag ik onlangs een versie waar vanachter op vermeld staat dat-ie anamorf is. Is dit zo, en is't dus een nieuwe transfer, of hebben we hier met een foutieve cover te maken ?

Heeft iemand deze versie en kan die beamen dat de transfer nu anamorf is ?

De nieuwe versie is niet anamorf, ondanks dat de cover vermeldt van wel. Op de cover na is er verder niets nieuws aan nieuwe versie. Beeld, geluid, menu's en extra's zijn identiek!

Universal heeft tal van fouten gemaakt bij het heruitbrengen van de DVD's die eerder door Columbia TriStar werden uitgebracht. Zo zou bijvoorbeeld Parenthood of Kindergarten Cop nu ook in Anamorphic Widescreen zijn volgens de cover, maar niets is minder waar. Ze zijn nog steeds niet anamorf en bovendien in beeldformaat 1.33:1.

Bedankt - ik vond het allemaal al verdacht lijken.

Dennis Kuijper
23-08-2005, 22:50
Erg goede ''classic'' science/horror film.De film is niet echt eng of zo maar heeft een lekker creepy sfeertje,de special effecten zien er goed uit,zeker voor een film uit die tijd toen dit bijna nog niet aan de orde was.Dit vind ik trouwens een van de beste films van Carpenter.Jammer dat het beeld niet anamorph is,maar de docu 'Terror Takes Shape' maakt veel goed en is bijna een film op zich(80 min).