PDA

Bekijk de volledige versie : Help! Beeld "brand" in TV scherm en sommige scenes



Renique
30-11-2003, 15:15
:D Ben blij met mijn nieuwe DVD 2200 van Denon alleen bij bijvoorbeeld de Lion King 1 heb ik nog wel eens dat als er een scene is met ver ingezoomd beeld (met veel felle kleuren of juist veel vage grijs tinten met een duistere scene) welke een tijd heeft gestaan en net lijkt of het beel in het beeldscherm van mijn TV is "gebrand". Je ziet nog de vage contouren van het vorige beeld terwijl de film al verder is. Verry irri.

Ook lijkt het soms dat het beeld sleept, net zoals je pijltje van je pc wel eens doet als je deze snel heen en weer beweegt.

:?: Het is een Philips 100 Hz Dig scan TV van 9 jaar oud. Hoe komt dit en hoe is dit op te lossen? Welke profie weet dit?

- geen verschil bij afspelen in Mode 1 of Mode 2;
- geen verschil als de Digital Scan van de TV uit staat;
- gee verschil tussen progressive en interlaced;

Geluid nog aangesloten via 6 cinch kabel en beeld via een scart op scart.

Johan van den D.
30-11-2003, 16:03
Dit is waarschijnlijk het nadelige gevolg van een 100Hz beeld.
Op lossing weet ik zo direct maar mijn Philips Matchline 100Hz heeft hetzelfde probleem.
Ook als alle "beeldverbeteraars" uit staan.
Ik lees dus zeker mee hierzo of er een goede oplossing voorbij komt.

Avalon
03-12-2003, 15:00
Klopt helemaal, Philips gebruikt zeer goedkope en trage AD convertors in hun 100Hz "digital scan" toestellen.

Met als gevolg een enorm naijl effect. (en soms blocking)

Het enige toestel (met 100Hz) die dit nauwelijks heeft is een SONY.
Ik heb 5 Merken uitgeprobeerd, en Philips kwam echt als slechtste uit de bus. SONY als beste.

Test gedaan met DVD Platinum Test Disc.

Johan van den D.
03-12-2003, 16:12
Klopt helemaal, Philips gebruikt zeer goedkope en trage AD convertors in hun 100Hz "digital scan" toestellen. .En daar koop ik een tv van destijds ruim 3400,- guldens voor :( om goedkope componenten in mijn tv te krijgen. :?

mradem
03-12-2003, 17:20
Tja ik heb ook een philips paar jaar geleden gekocht maar als deze vervangen wordt dan zal het verschijnlijk ook geen philips meer worden. Doe mij maar loewe. Heb ook een dooie pixel in mijn beeld zitten. gelukkig is die zwart en zit die meer in de hoek.

Loggie
03-12-2003, 17:46
Ook lijkt het soms dat het beeld sleept, net zoals je pijltje van je pc wel eens doet als je deze snel heen en weer beweegt.


Kan je bij jou TV de DNR (Digital noise reduction) uitzetten?

Christiaan Sauer
03-12-2003, 22:24
sony en phillips worden toch als de topfabrikanten gezien voor tv's ;).
Tenminste; bij phillips dan de pixelplus toestellen ;)

Renique
05-12-2003, 10:47
DNR kan ik volgens mij alleen hoger of lager zetten, ga ik eens proberen.
Thanxk Loggie. Voor de rest nu maar hopen dat ie snel kapot gaat!

Michel

J-man
05-12-2003, 18:12
ik heb een grootbeeld tv van een aantal jaartjes oud waarbij dit naijlen helemaal niet optreed. Aangezien de meeste breedebeeld tv's wel het een of ander probleem hebben vraag ik me wel eens af of de technologie achteruit gaat. Al die digitale beeldenhancers vind ik maar niks om eerlijk te zijn. Het gebeurt maar al te vaak deze meer kwaad dan goed doen. Is het niet zo dat de algemene beeldkwaliteit sinds de breedbeeld tv's achteruit is gegaan of zie ik dat verkeerd?

BTW ik weet dat dit een beetje offtopic is maar dit is de zoveelste keer dat ik lees dat er weer wat mis is met zo'n breedbeeld :?

Loggie
05-12-2003, 19:46
DNR kan ik volgens mij alleen hoger of lager zetten, ga ik eens proberen.
Thanxk Loggie. Voor de rest nu maar hopen dat ie snel kapot gaat!

Michel

Mijn Philips is ongeveer even oud als die van jou....ook 100Hz.
Maar bij mij kan de DNR op 4 standen...waaronder "uit" .
Bij oude videobanden zette ik hem wel eens aan....maar toen kreeg ik ook allemaal van die vegen etc dus daarna nooit meer aangezet.
Ik heb een matchline model en ik weet dat bij de serie die daarna kwam het niet meer mogelijk was om het uit te zetten(die had een vriend van me gekocht net na mij).

Misschien is dit iets voor je:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=10371&highlight=calibratie

Lees dit maar eens door....misschien heb je er wat aan.
Het gaat over het afstellen en calibreren van je TV.

Of kijk hier voor meer info:
http://213.196.43.35/yabbse/index.php?board=14

Of hier:
http://www.isfcalibraties.nl/

Renique
07-12-2003, 12:42
:D Yep, ik ben eruit, ik kan in derdaad mij DNR helemaal uitzetten. Mijn probleem was dat mijn oude afstrandbediening in het verleden als versleten is gebombardeerd en ik dus een nieuwe heb gekocht. Heb gelukkig mijn oude nog gevonden en daar zat onder het klepje de knop die ik nodig had. "Wie wat bewaard heeft wat" zeg maar. Geen strepen meer alles perfect. Nu gaat het wellicht toch nog zin hebben om dit beestje te laten calibreren. Heb ergens gelezen dat het meeste effect te halen is uit de jongere toestellen (<6 jaar oud) echter wie niet waagt wie niet wint. Iedereen bedankt ............. op naar het volgende vraagstuk. Elke dag leren we weer wat.

See yah!

Loggie
07-12-2003, 18:23
:D Yep, ik ben eruit, ik kan in derdaad mij DNR helemaal uitzetten. Mijn probleem was dat mijn oude afstrandbediening in het verleden als versleten is gebombardeerd en ik dus een nieuwe heb gekocht.

Ook weer opgelost :wink:
Blijkt dus dat als je AB het begeven heeft je beter de originele kan kopen dan eentje die niet alle opties ondersteunt.

Bij mij is het wel zo dat ik de DNR apart moest uitzetten voor zowel tv kanalen als de AV kanalen.

Kan je in ieder geval weer "veeg"vrij kijken :D

Renique
08-12-2003, 09:51
:( Was niet meer te koop!

Loggie
08-12-2003, 14:56
:( Was niet meer te koop!

Nee maar in jou "gelukkige" geval had je hem nog liggen :wink:

Ik bedoelde eigenlijk in het algemeen dat wanneer iemand zijn AB kwijt is of kapot is je beter voor een origineel product kan gaan (indien mogelijk) dan voor een vervangings type.
Een maat van me had ook zoiets als jij had en kon een hele boel functies niet meer bedienen....alleen zijn AB is kapot en ook geen goede vervanger te koop. Jammer maar helaas!