PDA

Bekijk de volledige versie : Buffy the vampire slayer Seizoen 3 versies



rmelkert
30-11-2003, 17:43
Ik ben bijna door me Buffy seizoen 2 box heen, nog zes afleveringen, en ga dus van den week seizoen 3 kopen.

Probleem is dat ik hier en daar geruchten heb gehoord dat er een versie in omloop is die geknipt is.

Weet iemand hoe je dit kan zien aan de doos? en om welke afleveringen gaat het dan?

Want ik wil natuurlijk wel de ongeknipte versie

SanderT
30-11-2003, 17:49
Het zou hier kunnen gaan om de scene waar giles een auto "hotwired" en dus pikt. In Engeland is deze scene er inderdaad uitgehaald/geknipt. In de nederlandse versie zit die wel gewoon. En verschil kan je dus zien aan de backcover, of die in het nederland of engels is.

Ook was er wat te doen geweest in amerika over het uitzenden van een bepaalde uitzending, over waar er een schutter is op school in de toren. Deze aflevering is toen niet uitgezonden vanwege recentelijke gebeurtenissen die erg overeen kwamen met de uitzending. Namelijk de recente schietpartij met doden op school. Maar deze aflevering staat wel gewoon op de DVD, en is later ook uitgezonden in Amerika.

rmelkert
30-11-2003, 19:52
Bedankt, weet je ook welke aflevering dat 'hot wire-en' betreft ?

SanderT
30-11-2003, 22:47
Het zou hier gaan om aflevering 2, Dead Man's walking.

Zie voor meer informatie over cut's in films en series de volgende site:
http://www.bbfc.co.uk/website/Classified.nsf/ClassifiedWorks/C5EC7CCE0667A6DD802568F10024915F?OpenDocument

Dit geldt voor de engelse versies, niet voor de nederlandse. Maar je ziet dus wel de verschillen tussen de engelse en nederlandse versie.