PDA

Bekijk de volledige versie : Final Destination [DVD]



Paul Ranft
18-07-2001, 23:04
Final Destination [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=183)

Cade
11-08-2001, 02:27
Wat is deze film goed!!! Niet alleen de film zelf maar ook het beeld en geluid. In 1 woord perfect!! En dan de extra's, om van te smullen!! Zo hoort een DVD in elkaar te zitten.

Dan de film zelf......laten we gewoon zeggen dat ik van begin tot eind aan de buis gekluisterd zat, zo spannend was ie en ik heb me af en toe echt kapot geschrokken! Wat een heerlijk gevoel in je maag is dat zeg, pffffffff :)

Wat mij betreft verbleken al die andere soortgelijke films (Scream, I know what you did last summer, etc.) met deze.

Een absolute MUST SEE!

DVDfreak
28-10-2001, 18:15
Hij is inderdaad erg goed! Heb em nu denk ik zo'n 8 keer gezien bij elkaar en ongelooflijk, wat een goeie schrikmomenten :)

PM
29-10-2001, 08:30
inderdaad heb em ook... Zeer goede film! Spannend van begin tot einde!!

Hanna
27-12-2001, 12:43
deze film is echt een aanrader. ik snap niet waarom de recensent deze film vergelijkt met zoiets als scream. het plot mag dan wat vergezochter zijn bij scream, voor mij is het een beetje te vergezocht. het is nl bij scream het geval dat het plot té ongeloofwaardig is.

bovendien is het schrikniveau bij scream veel lager. in de bioscoop zat ik bij deze film gewoon een keer te gillen van schrik. nu thuis krijg ik inderdaad ook dat vreemde gevoel in mijn maag...

al met al vind ik dat de recensent de film een beetje onderschat maar hij heeft gelijk in het feit dat de extra's, het beeld en het geluid verder TOP zijn! een must have wat mij betreft hoor!!! :D

Oakey
06-01-2002, 21:14
Je moet Final Destination niet gaan kijken als je bijna gaat vliegen ;) Vond hem ook wel leuk.

Maarten van Krimpen
08-03-2002, 09:21
Ik ben het niet eens dat bij de recensie gezegd wordt dat het plot een stuk simpeler is dan bijv. Scream. Er zit weliswaar geen ingewikkeld motief achter de moorden, zoals bij Scream, maar de "moorden" zijn wel zeer ingenieus in elkaar gezet. Wat ik grappig vond is dat Seann William Scott hier een nerd speelt, inplaats van de "cool dude", zoals in "Road Trip" en de "American Pie" films.::D

System 3rror
08-03-2002, 10:37
Alleen al door Seann William Scott vond ik deze film geslaagd!

Wel lachen dat 2 weken geleden in China, ofzoiets, zo'n voorgeval plaats vond!
Een man overleefde een trein ongeluk waarbij iets van 160 doden vielen en een week later werd hij alsnog door een trein ongeluk gedood!

En deze week ergens in de Scandinavische landen een tweeling van 73 jaar op dezelfde dag en op dezelfde weg werden doodgereden. Nog voordat nabestaanden konden worden ingeligd over het voorval werd de 2e man aangereden en kwam te overlijden!!

Toch wel toevallig of toch........................

Christiaan Sauer
03-06-2002, 22:47
Je moet Final Destination niet gaan kijken als je bijna gaat vliegen ;) Vond hem ook wel leuk.

Ik heb em tijdje gelede gekeken voor ik ging vliegen. Kwam terug uit Amerika, en heb paar dagen daarvoor deze film gezien.
Beejte slap einde, maar voor de rest hele leuke film om te zien.
Net gekocht in de Thrillerbox bij de Blokker.
ps nog nooit eerder zo lekker in het toestel gezeten, serieus :D :cool:

Daniël van Zanten
05-06-2002, 00:33
Zeer spannende film. Ongelooflijk dat ik deze nog steeds niet in mijn collectie heb,terwijl hij overal redelijk goedkoop is.
Zelfs maar 12 euro bij Bart Smit. Binnenkort dan toch maar eens halen.

Wesley
08-07-2002, 09:28
Dit is eindelijk niet zo'n "Ik-ben-een-moordenaar-en-ik-ga-je-eenhalf-uur-achtervolgen-en-jij-schreeuwd-er-effe-lekker-op-los"-thriller... maar een, jah hoe moet je dat zeggen? Gewoon een topper, en gelukkig nie zo overhyped <??> als Scream 1 t/m 150

Pat
26-06-2003, 21:47
Ik ben het niet eens dat bij de recensie gezegd wordt dat het plot een stuk simpeler is dan bijv. Scream.
Ik ook niet. Ik vind deze heel wat beter in elkaar zitten dan Scream (die ik maar matig en door de media opgeklopt vond).
Heb me goed geamuseerd met deze film. Kopen ga ik hem niet, maar hij is zeer zeker het huren dubbel en dwars waard.

Richard B.
26-06-2003, 23:23
In het genre is dit een van de betere films die ik ken. Heel origineel, heel goed opgebouwd en HEEL grof. :)

Pat
27-06-2003, 06:46
In het genre is dit een van de betere films die ik ken. Heel origineel, heel goed opgebouwd en HEEL grof. :)
Inderdaad vooral dat met [spoiler:f916e77913]die bus[/spoiler:f916e77913] ! Daar was ik toch wel even niet goed van.

Dick van Drie
28-06-2003, 23:28
Ongelooflijke onzin waar totaal geen logica in zit (het concept van de film). Scream zit tenminste nog enige logica in dus kan je je daar nog in mee voelen, maar dit is een film met waardeloze kinderlogica. Leuk als je misschien nog erg jong bent? De effecten zijn misschien wel oke, maar het verhaal kan me totaal niet boeien.

Pat
29-06-2003, 06:57
Leuk als je misschien nog erg jong bent?
Erg jong ben ik al lang niet meer... ;)
Waarom zou er in een film als deze logica hoeven te zitten ? Er zijn wel andere, veel populairder films waar ook totaal geen logica in zit als je er over gaat nadenken en toch vinden velen ze fantastisch. Het gaat hem bij mij gewoon om de amusementswaarde. Of iets kan of niet, interesseert me gewoonlijk weinig (in dit soort films).

M Balje
29-06-2003, 08:52
Ik heb hem gister avond ook gezien en omdat er bijna niks leuks was op tv vond ik deze film nog leuk ook.

Alleen weet iemandof [spoiler:b2977160da]de laaste 2 personen terug keren in deel 2[/spoiler:b2977160da]

Ik heb zelfs nog een stuk van Speed 2 gezien.
Dit soort films waardeer je meer als er bijna niks op de buis is.

Dick van Drie
29-06-2003, 13:31
Leuk als je misschien nog erg jong bent?
Erg jong ben ik al lang niet meer... ;)
Waarom zou er in een film als deze logica hoeven te zitten ? Er zijn wel andere, veel populairder films waar ook totaal geen logica in zit als je er over gaat nadenken en toch vinden velen ze fantastisch. Het gaat hem bij mij gewoon om de amusementswaarde. Of iets kan of niet, interesseert me gewoonlijk weinig (in dit soort films).

Een stukje van dvdinfo.be:
"Final Destination kon mij alleszins niet echt bekoren, mede te wijten aan sommige ongeloofwaardige ongevallen, maar dat is uiteindelijk misschien de bedoeling bij dit genre films. Verstand op nul, lichten uit, volume luid en griezelen maar."

Degene die het fantastisch vinden, hebben blijkbaar maar 1 stand verstand:
0 :wink:

Richard B.
29-06-2003, 18:02
Leuk als je misschien nog erg jong bent?
Erg jong ben ik al lang niet meer... ;)
Waarom zou er in een film als deze logica hoeven te zitten ? Er zijn wel andere, veel populairder films waar ook totaal geen logica in zit als je er over gaat nadenken en toch vinden velen ze fantastisch. Het gaat hem bij mij gewoon om de amusementswaarde. Of iets kan of niet, interesseert me gewoonlijk weinig (in dit soort films).

Een stukje van dvdinfo.be:
"Final Destination kon mij alleszins niet echt bekoren, mede te wijten aan sommige ongeloofwaardige ongevallen, maar dat is uiteindelijk misschien de bedoeling bij dit genre films. Verstand op nul, lichten uit, volume luid en griezelen maar."

Degene die het fantastisch vinden, hebben blijkbaar maar 1 stand verstand:
0 :wink:

Flauw. Voor een film in dit genre is ie best wel origineel en ik heb van deze meer van genoten dan van de 'pseudo-intelligente' Scream-films.

Gabriel B.
29-06-2003, 21:38
Leuke film met een originele variatie op het seriemoordenaargegeven.

Tom L.
17-07-2003, 19:24
Heb deze film in de bios gezien, en heb hem onlangs voor een mooie prijs aangeschaft. Ik vind het een zeer leuke film, met enkele zeer leuke fragmenten (de trein bijvoorbeeld). Ben erg benieuwd naar deel 2, en ga die ook denk ik aanschaffen.

Richard B.
17-07-2003, 23:24
Heb deze film in de bios gezien, en heb hem onlangs voor een mooie prijs aangeschaft. Ik vind het een zeer leuke film, met enkele zeer leuke fragmenten (de trein bijvoorbeeld). Ben erg benieuwd naar deel 2, en ga die ook denk ik aanschaffen.

Wees gewaarschuwd: 2 is een stuk grover als 1 en is ook een stuk minder subtiel.

Tom L.
18-07-2003, 07:54
Heb deze film in de bios gezien, en heb hem onlangs voor een mooie prijs aangeschaft. Ik vind het een zeer leuke film, met enkele zeer leuke fragmenten (de trein bijvoorbeeld). Ben erg benieuwd naar deel 2, en ga die ook denk ik aanschaffen.

Wees gewaarschuwd: 2 is een stuk grover als 1 en is ook een stuk minder subtiel.

Juist leuk toch? :D Kijk er echt naar vooruit dat ie op dvd komt.

Richard B.
18-07-2003, 08:48
Heb deze film in de bios gezien, en heb hem onlangs voor een mooie prijs aangeschaft. Ik vind het een zeer leuke film, met enkele zeer leuke fragmenten (de trein bijvoorbeeld). Ben erg benieuwd naar deel 2, en ga die ook denk ik aanschaffen.

Wees gewaarschuwd: 2 is een stuk grover als 1 en is ook een stuk minder subtiel.

Juist leuk toch? :D Kijk er echt naar vooruit dat ie op dvd komt.

Nou, voor mij was de grens van 'niet leuk' bij deze film wel duidelijk overschreden: ik heb enorm genoten van 1, maar 2 vond ik niet te pruimen. D'r zullen ondanks dat genoeg mensen zijn die 2 wel de moeite waard vinden.

Chris W
03-06-2004, 12:39
OK, even een opmerking, is t alleen bij mij het geval, of is de 2.0 track nou MET dialogen en de 5.1 alleen de achtergrondgeluiden/muziek? :? bij mij namelijk wel, en dit vind ik eigenlijk best ***!

EDIT: nog een keer gekeken, en nou doet ie t opeens wel :? übervaag....

Richard B.
03-06-2004, 17:12
Leuk dat deze thread weer eens naar boven komt. Goeie reminder om deze weer eens te gaan bekijken. :)

Terugkijkend vond ik nog wel het leukst aan deze film dat ie bijna uit het niets verscheen. Ik zag hem in de sneak, had (net als het gros van het publiek) geen idee wat ervan te verwachten en daardoor waren de schrikeffecten des te erger. Bij FD2 was dat effect totaal weg en ging het enkel nog maar om de 'gruwel'. Daardoor haalt 2 het niet bij deel 1.

Swanski
29-06-2004, 02:44
ik heb hem nu voor de 2e keer gezien en dan is de film wel een stuk minder hoor,

het verhaal is niet slecht, best redelijk zelfs, maar naarmate het einde wordt de film steeds minder leuk en de schrikmomenten zijn geen schrikmomenten meer, omdat je ze al een keer eerder hebt gezien en niet zomaar weer vergeet,

maw: is dit een film die voor 1 keer best leuk is, maar meer ook niet!

toch best zonde, want het begin blijft heel goed en origineel

RemcoZ
29-06-2004, 08:49
Dit is inderdaad een erg leuke film, die de eerste keer echt het leukst is. Als je hem vaker kijkt verliest de film helaas aan kracht. Maar voor het geld waarvoor hij overal te koop is zou ik hem niet laten liggen als je hem nog niet hebt!

raymond koene
29-06-2004, 11:41
Inderdaad een leuke film! Zag 'm in de bioscoop en vond 'm goed in elkaar zitten.

nova6666
16-11-2004, 22:50
Orginele film! De doodscenes zijn fantastisch. Ligt voor 5 euro bij Bart Smit en deel 2 voor 7 euro!

Wizz-Art
16-11-2004, 23:04
Al een stuk of 5 keer gezien, ik blijf hem erg cool vinden 8) Hoe verzinnen ze het :wink:

erwin payne
01-02-2005, 20:07
een erg goed verhaal en de dood scene's zijn zeker goed nova6666
en bij deel 2 ook en ik kan niet zeggen welke ik nou beter vond ik vind ze allebij even goed denk ik :)

MGdutch
02-02-2005, 12:54
Erg vermakelijke film met een aantal flinke schrikmomenten. Erg leuk voor een avondje vermaak 8) .

nova6666
08-02-2005, 23:33
een erg goed verhaal en de dood scene's zijn zeker goed nova6666
en bij deel 2 ook en ik kan niet zeggen welke ik nou beter vond ik vind ze allebij even goed denk ik :)

Ach jee, zitten jullie nu ook hier op! Waneer krijg ik mij "Snowfever 8 disc SE " eens terug!

erwin payne
09-02-2005, 11:05
ja morge dan kan ik gelijk volle maan 10 disc SE menemen :mrgreen:

Wisberts
25-10-2005, 21:12
Gisteren gezien op TeleV. Echter uitgezonden met het einde die op deze DVD als deleted scene als extra is toegevoegd.

Richard B.
25-10-2005, 21:34
Gisteren gezien op TeleV. Echter uitgezonden met het einde die op deze DVD als deleted scene als extra is toegevoegd.
Wat is TeleV?

Heel apart trouwens dat van dat alternatieve einde. Voor zover ik weet is er (op de previews na) nooit een officiele vertoning geweest van de alternatieve 'cut'. Misschien dat de mensen van die tv-zender zelf hebben lopen klussen ofzo. Geen idee waarom want ik vond dat alternatieve einde zelf lachwekkend slecht in vergelijking met het uiteindelijke slot. :roll:

Wisberts
27-10-2005, 11:47
TeleV. is een samenvoegsel van televisie en TV.

Cocheese
25-12-2005, 15:10
Gisteren deze film, maar weer eens bekeken en toen zag ik toch een klein foutje:

[spoiler:e334673a43]Als de vriendin van Carter tussen de ruzie springt zie je op de achtergrond dat de weg geblokkeerd is door wegwerkers o.i.d. Dus voor alle duidelijkheid ze staan dus bij een kruising. Ze loopt de straat dus op en wordt dus van links aangereden door een bus. Dit terwijl er aan de linkerkant een blokkade was. Tekening hieronder:
http://img456.imageshack.us/img456/7333/finaldestination7cu.jpg
Is dit door meer mensen opgevallen? Of zie ik spoken :D [/spoiler:e334673a43]

Ron-G
23-03-2008, 17:12
Ik vond deze film erg matig......hou best van dit genre maar vond het persoonlijk geen topper, de schrikmomenten deden me niet echt schrikken omdat je enkele al van ver zag aankomen, en de andere deden me geen kippevel bezorgen, verhaal is wel leuk gevonden, maar niet echt goed uitgewerkt, redelijke b film, 4/10

Tarkus
06-07-2017, 08:19
Heb al enkele films uit deze reeks gezien, maar deze nog niet.
De eerste uit de reeks dus, en hij valt best mee.
Je weet wel waar je je aan kan verwachten en de ongelukken gebeuren wel op heel veel toevalligheden, maar een bloederige film is dit zeker niet (als je vergelijkt met de volgenden).
Heb me dus wel geamuseerd met deze prent.
En tenslotte, heb er 1 € voor betaald, heb dus waar voor m'n geld gekregen :)